Sēdekļa amortizācija

Avatar

By Skotu amerikānis 20.01.2006 14:13:58

Member+ · 662 comments

Gribēju pajautāt, vai kāds no jums izmanto sēdekļa stuti ar amortizāciju (suspension seatpost). Man pēc ilgākas kratīšanās pa saknēm, sakaltušām traktora risām, rupju granti, "trepi" utml. sāk sāpēt muguras lejas daļa. Iedomājos, ka ar mīkstāku sēdēšanu varētu mazināt šo problēmu. Otrs variants varētu būt, ka man vienkārši ir kaut kādas muguras problēmas plus nepareiza sēdēšanas poza plus nepietiekami satrenēti muguras muskuļi plus vēl kaut kas. Bet no sākuma gribētu pamēģināt vieglāko ceļu un censties novērst nepatīkamās sajūtas ar amortizācijas palīdzību. Pieredze, ieteikumi?

Avatar

By LOOK 20.01.2006 15:18:31

Member# · 2,702 comments

Esmu lietojis Bulls stuti (plika atspere ar stipruma regulāciju), pasmaga ~800 gr. Manuprāt tas nav risinājums FS alternatīvai, jo tomēr nesniedz komfortu (varbūt ar  iebūvētu pilnvērtīgu amortizatoru tas ir savādāk). Iespējams CaneCreek paralelogramma konstrukcija ir nedaudz labāka, loģiskāks ir sēdekļa pārvietošanās virziens, taču braucis ar tādu neesmu. Katrā ziņā uz riteņa uzlikt liekus ~500-600 gr., tik augstu no zemes, var atsaukties uz braukšanu kopumā.


Karbons vienkārši brauc ātrāk!

Avatar

By kurjers 20.01.2006 21:53:57

Local.Auth · 1,399 comments

Aizpagājušo sezon man arī bija liela problēma ar muguru. Ipaši tādās trasēs kā Kandava, Smiltene. Neesmu turīgs lai pirktu labu-dārgu atsper sēdekļa trubu, tāpēc pievērsu īpaš uzmanību muguras muskuļu trenēšanai. Un vēl- nomainīju riteniun līdz ar to ģeometrija savādāka. "Paprovē  īsāku un stāvāku iznesumu. Bet muguru trenē tik un tā.


[url=]www.avekurjers.lv[/url]

Avatar

By fubar 20.01.2006 22:09:05

Member · 1,811 comments

kad bija "cietais" richuks, man arii bija lielas probleemas ar muguru (visaadas vecas traumas utt) taapeec uzliku shaadu stuti. saakumaa parastu smagu noname, bet arii taa savu darbu dariija. mugura saapeeja daudz mazaak, kaajas tureeja ilgaak un arii pakalja taa nesaapeeja pie gariem gabaliem., pie tam kontroli uzlabo, jo skarbaakus gabalus var braukt turpinot seedeet.
tad uzliku vieglaaku un lielaaka gaajiena USE SX Shokpost stuti- relatiivi daargi (ap 45 ls), bet baigi labi.
gaajiens taads kaa dazhiem FS richukiem wink, svars 380 grami- nekas dramatisks.
sakaraa ar  to, ka kaadu laiku jau braucu ar FS, shii stute man vairs nav vajadziiga, taatad paardodu.


taisnās rokas ir atpakaļ in da LV.
26565222

Avatar

By Vains 21.01.2006 15:41:39

Local.Auth · 402 comments

fubar, bet kādas sajūtas ir ar mīšanos? Nebija sajūtas, ka kaut kas tiek zagts no miniena spēka? it īpaši pedāli velkot augšā. Neesmu pats mēģinājis amortizēto stuti, tāpēc arī tādi jautājumi.

Avatar

By fubar 22.01.2006 01:32:30

Member · 1,811 comments

nee,nekaadi juutami speeka zudumi nebija, tieshi otraadi- krateklii nebija jaapieceljas no seedeklja, liidz ar to atslogojot gan kaajas, gan rokas un muguru.
es minos ar abaam kaajaam vienlaiciigi (viena spiezh, otra velk, peec iespeejas pluudeni, un tas iipashi nevar iekustinaat to atsperi, kas ir ljoti stingra.


taisnās rokas ir atpakaļ in da LV.
26565222

Avatar

By Tourist 07.06.2023 17:37:14

Member · 439 comments

Paceļu šo tēmu. Man ir 3 alumīnija hardtaili: viens MTB sacensībām, otrs tūrismam, trešais šosejai un gravelim. Trakākais, ka katram savs stutes diametrs.
Fullīša iegāde dibena/muguras problēmu nerisinās visiem 3 pielietojumiem.
Kas pēc Jūsu pašu pieredzes būtu šobrīd optimāls risinājums gan ar atsperi, gan varbūt karbona stute ko palīdzētu?
Interesē Jūsu pieredze, nevis atsauce uz info Internetā…

Avatar

By anthropophagus 07.06.2023 17:58:24

Member · 293 comments

Ja pie slodzes, kratekļa sāk vilkt muguru tā, ka vairs neesi spējīgs kārtīgi mīt, un palīdz tikai nokāpšana no velo un muguras atpūtināšana, man Tevi būs jāapbēdina - nepalīdzēs ne karbona stute, ne uzsēdes regulēšana (ja vien šībrīža uzsēde nav ekstremāla), ko Tev tūdaļ piedāvās. Palīdzēt, visticamāk, var tikai fizioterapija. Protams, pirms tam speciālistiem jāsaprot, kas tad ar Tevi ir ne tā.

P.S. šī ir mana pieredze. Tikai fullīti vēl neesmu mēģinājis, bet nedomāju, ka tas pilnībā man palīdzētu, jo man nepatīkamas sajūtas rada ne tikai kratīšanās, bet arī mainīga jauda.

Last edited by anthropophagus (07.06.2023 18:00:10)

Avatar

By KasparsAA 07.06.2023 18:16:39

Member · 378 comments

Kļūda ir pašā pamatā. Sēdeklis ir papildus atbalsts, nevis pakaļas pamats)))

Avatar

By Tourist 07.06.2023 18:52:12

Member · 439 comments

Paldies. Arī tās ir atbildes.
Mugura man jāsaudzē, jo ir nelabojamas skriemeļu deformācijas.
Konkrēti mani interesē pieredze par braucieniem > 50 km un/vai daudzdienu pasākumiem. Pašos braucienos man nav problēmu ar muguru, es tikai baidos, ka tas čakarē manus skriemeļus. Par asfaltu nav jautājums, tur nav problēmu. Dibens gan ar 4. dienu sāk just, ja bijis LV gravels

Last edited by Tourist (07.06.2023 18:57:38)

Avatar

By Tourist 07.06.2023 18:55:05

Member · 439 comments

Starp citu par fizioterapiju pirms 20 gadiem man atmiņas, ka tikai iztērēts laiks un nauda. Vai mūsdienu fizioterapijā ir kas salīdzinoši  jauns?

Avatar

By kaadss 07.06.2023 22:30:51

Member · 413 comments

māsiņas gan jau jaunākas ir , tās kas pirms 20 gadiem bija jau nebūs tādā sulā big_smile

Avatar

By KasparsAA 08.06.2023 10:50:34

Member · 378 comments

Es nesen biju pie neiropataloga. Tas ir zvidets. Cilvēks 25 gados tēlo dakreti un taisa copy/paste no grāmatas. Arī atbildes. Rentgenos neko neredz)))

Avatar

By 436 08.06.2023 11:28:50

Member · 822 comments

Manuprāt sēdekļa amortizācijas, cita velo uzsēde/ģeometrija ir tikai īstermiņa risinājums. Galvenā problēmas sakne ir vājš vispārējs fiziskais stāvoklis, galvenokārt vāja muguras muskulatūra.