200. Velosipēdu vadītājiem jābrauc pa attiecīgā virziena velojoslu, velosipēdu ceļu vai gājēju un velosipēdu ceļu iespējami tuvāk tā labajai malai.
https://www.google.lv/maps/@56.9724273, … l=lv&hl=lv
Bet, ja tas notika šajā vietā, tad tā sarkanā krāsa neko neozīmē, jo zīmi es tur neatrodu.
https://www.google.lv/maps/@56.9721626, … l=lv&hl=lv
Diemžēl pēc jaunajiem noteikumiem instruktoram ir taisnība. Pats tur braucu pa ielu un vienmēr braukšu, jo tie veloinfrastruktūras izstrādājumi nav nopietni.
By Atis 29.05.2016 23:58:49
Member+ · 1,591 commentsTas bija 1.variants, un spēkā ir 200.punkts. Bet ko darīt, ka priekšā ir koks? https://www.google.lv/maps/@56.9723069, … l=lv&hl=lv
Varbūt tad celiņš neatbilst normatīviem, un tam jāatņem "gājēju un velosipēdu ceļa" statuss?
Kāds, kurš brauc treiņus pa Jūrmalu vispār visu to sviestu ievēro?!
Nebiju iedziļinājies jaunajos noteikumos. Kautkāds sviests. Kautkas tur nelīmējas kopā. Visu mūžu esmu braucis Jūrmalā pa ielām. Pēkšņi jālīkumo starp sievietēm ar bērniem, kokiem u.c.
Ja pieņem šādus bezkompromisa noteikumus, tad jābūt tikpat stingriem bezkompromisa normatīviem attiecībā uz tiem veloceliņiem. Gana platiem, gana taisniem, bez stabiem, kokiem, varbūt pat atdalītiem ar žogu no gājējiem. Un tad pašvaldība lai iegulda miljonus, ja tiktiešām tas nepieciešams.
Last edited by Atis (30.05.2016 00:24:56)
By 436 30.05.2016 00:13:50
Member · 822 commentsEs zinu vienu lietu - Velosipēdisti ir jānovirza no ietvēm uz brauktuvi. Ar prieku to arī ievēroju.
By suugoi 30.05.2016 00:24:29
Member+ · 1,469 commentsInstruktoram nu noteikti nav taisnība, tas ar auto apdzenot 5 cm attālumā apdraud mazāk aizsargāto ceļu satiksmes dalībnieku, un viss ko vinš pukst post factum nemaina viņa vainu.
1x11 | 2x8 | SS | ¯\_(ツ)_/¯
By Mihails 30.05.2016 09:27:30
Member · 341 commentsVarbūt tad celiņš neatbilst normatīviem, un tam jāatņem "gājēju un velosipēdu ceļa" statuss?
Problēma tajā, ka veloinfrastruktūras standarts nav obligāti piemērojams... Bet, protams, var lūgt Jūrmalas domei, lai to pasludina par, piemēram, kopīgu gājēju un velosipēdu ceļu.
By buzic 65 30.05.2016 09:38:40
Member · 1,159 commentsVarbūt tad celiņš neatbilst normatīviem, un tam jāatņem "gājēju un velosipēdu ceļa" statuss?
Problēma tajā, ka veloinfrastruktūras standarts nav obligāti piemērojams... Bet, protams, var lūgt Jūrmalas domei, lai to pasludina par, piemēram, kopīgu gājēju un velosipēdu ceļu.
Ja pareizi saprotu, tad 417. zīme man neuzliek pienākumu braukt pa ietvi?
By Mihails 30.05.2016 09:40:38
Member · 341 commentsJa pareizi saprotu, tad 417. zīme man neuzliek pienākumu braukt pa ietvi?
Tā sanāk, jo 200.punktā kopīgs gājēju un velosipēdu ceļš nav uzskaitīts. Bet jāpatur prātā, ka ne visi policisti labi zina CSN, un interpretācijas daudziem atšķiras...
By Atis 30.05.2016 10:41:05
Member+ · 1,591 commentsJā tiešām, 417.zīme tiešām būtu risinājums. Jāaizkrāso tā vertikālā līnija ar zilu krāsu
By averza 30.05.2016 10:58:17
Member++ · 5,039 commentsNederēs - tur vajag, lai gājējs stāvētu virsū uz velosipēda:
By averza 31.05.2016 17:30:04
Member++ · 5,039 commentsRīgas dome par velo virzienu zīmēm uz un pie Vanšu tilta:
Pagaidām abās tilta pusē izvietotas rekomendējošas norādes velosipēdistiem, izmantot viena tilta pusi braucot vienā virzienā, otru – otrā.
Rekomendējošas - tātad tiem, kas brauc pareizajā virzienā, nav priekšroka attiecībā pret tiem, kas brauc nepareizajā?
By Mihails 31.05.2016 18:16:14
Member · 341 commentsCSN 285.34. 856. papildzīme "Informācija par velosipēdu ceļu". Zīme velosipēdu vadītājiem norāda satiksmes organizācijas kārtību, kad velosipēdu satiksme organizēta pa abās ceļa malās esošiem velosipēdu ceļiem, gājēju un velosipēdu ceļiem vai kopīgiem gājēju un velosipēdu ceļiem. Virzienā, kas pārsvītrots ar sarkanas krāsas krustu, braukt aizliegts;
By buzic 65 01.06.2016 12:31:42
Member · 1,159 commentsRīgas dome par velo virzienu zīmēm uz un pie Vanšu tilta:
Pagaidām abās tilta pusē izvietotas rekomendējošas norādes velosipēdistiem, izmantot viena tilta pusi braucot vienā virzienā, otru – otrā.
Rekomendējošas - tātad tiem, kas brauc pareizajā virzienā, nav priekšroka attiecībā pret tiem, kas brauc nepareizajā?
Šis ir labs! Rīgais saldais Napoleoniņš galīgi bailes (prātu) pazaudējis! Turpmāk, braucot ar auto, uz ceļu policista jautājumu, kāpēc šķērsojāt krustojumu pie sarkanās gaismas, atbildēšu: Ušaks man teica, ka šajā krustojumā luksofora signāliem ir rekomendējoša nozīme.
Bet, ja nopietni. Pārdaugavas virzienā (arī uz centru) braucu pa brauktuvi un priecājos, ka 417. zīme man neliek braukt pa ietvi. Tie, kuri brauc pa ietvi un uz tilta uzgriežas no Citadeles ielas, iepretim Statoilam uzzin, ka brauc pareizajā virzienā (417. ar bultu). Cirks ir tālāk! Ķīpsalas pusē īsā nobruktuve ir sadalīta ar balto svītru un pašā lejā ir 421. zīme (kura ir pavērsta pret tiem, kuri brauc no Olimpijas puses). Tātad šajā vietā mani pa ielu braukšanas prieki beidzas, un man, kāpjot pāri margām, ir jāpārvācas uz ietvi! Ar to cirks nav beidzies!! Zem šīs 421. zīmes ir papildzīme, kura nosaka velo braukšanas virzienu! Tobiš, tas, kurš ar velo ir braucis no Olimpijas puses, nonācis līdz tiltam (jau aiz sabiedriskā transporta pieturas), pirmoreiz uzzin, ka tālāk braukt nedrīkst un ir jābrauc atpakaļ līdz kanālam un jādodas uz otras puses ietvi!
Last edited by buzic 65 (01.06.2016 12:37:34)
By NilsS 01.06.2016 13:52:03
Member · 775 commentsRīgas dome par velo virzienu zīmēm uz un pie Vanšu tilta:
Pagaidām abās tilta pusē izvietotas rekomendējošas norādes velosipēdistiem, izmantot viena tilta pusi braucot vienā virzienā, otru – otrā.
Rekomendējošas - tātad tiem, kas brauc pareizajā virzienā, nav priekšroka attiecībā pret tiem, kas brauc nepareizajā?
Šis ir labs! Rīgais saldais Napoleoniņš galīgi bailes (prātu) pazaudējis! Turpmāk, braucot ar auto, uz ceļu policista jautājumu, kāpēc šķērsojāt krustojumu pie sarkanās gaismas, atbildēšu: Ušaks man teica, ka šajā krustojumā luksofora signāliem ir rekomendējoša nozīme.
Bet, ja nopietni. Pārdaugavas virzienā (arī uz centru) braucu pa brauktuvi un priecājos, ka 417. zīme man neliek braukt pa ietvi. Tie, kuri brauc pa ietvi un uz tilta uzgriežas no Citadeles ielas, iepretim Statoilam uzzin, ka brauc pareizajā virzienā (417. ar bultu). Cirks ir tālāk! Ķīpsalas pusē īsā nobruktuve ir sadalīta ar balto svītru un pašā lejā ir 421. zīme (kura ir pavērsta pret tiem, kuri brauc no Olimpijas puses). Tātad šajā vietā mani pa ielu braukšanas prieki beidzas, un man, kāpjot pāri margām, ir jāpārvācas uz ietvi! Ar to cirks nav beidzies!! Zem šīs 421. zīmes ir papildzīme, kura nosaka velo braukšanas virzienu! Tobiš, tas, kurš ar velo ir braucis no Olimpijas puses, nonācis līdz tiltam (jau aiz sabiedriskā transporta pieturas), pirmoreiz uzzin, ka tālāk braukt nedrīkst un ir jābrauc atpakaļ līdz kanālam un jādodas uz otras puses ietvi!
Tur it riktīgi sap..ta štelle, fakts! Es pa ietvi tur braucu ja jāved somā kas vērtīgs un neko labu nevaru teikt par izveidoto sistēmu, ļoti bremzējoša un dažās vietās bīstama. Taču arī laist pa tiltu nav medus maize, īpaši tad, kad pīķa stundas. Vislabāk šo tiltu ignorēt
Last edited by NilsS (01.06.2016 13:52:45)
By kaska 07.06.2016 11:00:33
Member · 886 commentsSaņēmu šādu atbildi no domes: "Sveiki, mums tiešām žēl par negadījumu un labi, ka viss beidzies bez traumām. Velojoslas uz tilta tiks izveidotas tā rekonstrukcijas laikā. Tas gan notiks tikai 2018. gadā. Līdz tam šeit gājējiem un velobraucējiem jāmēģina sadzīvot. Pēc satiksmes speciālistu domām līnijas situāciju neuzlabotu, tam traucē arī vidū esošie tilta balsti. Pagaidām abās tilta pusē izvietotas rekomendējošas norādes velosipēdistiem, izmantot viena tilta pusi braucot vienā virzienā, otru – otrā. Jebkurā gadījumā uz ietvēm priekšroka ir gājējiem, līdzīgās situācijās rekomendējam apsvērt iespēju par šādiem gadījumiem vērsties policijā, jo tas ir klajš ceļu satiksmes noteikumu pārkāpums no velobraucēja puses. Lai Jums ātrāk dzīst zilumi! Paldies, ka informējāt mūs!".
Avots
("fuj!" konkrētajam velobraucējam, bet tā ir cita tēma)
Tātad uz Vanšu tilta ir ietves?!
Man līdz šim likās, ka gājējiem un velobraucējiem ir pilnīgi vienādas tiesības 417. zīmes darbības zonā? Tātad, neviens šeit nav priviliģēts. Vai es maldos?
417. zīme: Kopīgs gājēju un velosipēdu ceļš
Last edited by kaska (07.06.2016 11:05:53)
km pie km neliksi, pie Mm netiksi!
By novērotājs 07.06.2016 12:02:46
Member+ · 1,908 commentsJa vēl tie domes gudrīši pirms rakstīšanas palasītu arī CSN... bet tas jau laikam par daudz prasīts.
By dizpark 07.06.2016 12:27:42
Member · 908 commentsTātad uz Vanšu tilta ir ietves?!
Man līdz šim likās, ka gājējiem un velobraucējiem ir pilnīgi vienādas tiesības 417. zīmes darbības zonā? Tātad, neviens šeit nav priviliģēts. Vai es maldos?http://www.lvportals.lv/wwwraksti/TEMAS … ES/415.PNG
417. zīme: Kopīgs gājēju un velosipēdu ceļš
Kādas kuram tiesības un privilēģijas ir aprakstīts te:
271.17. 417. zīme "Kopīgs gājēju un velosipēdu ceļš". Atļauts braukt tikai ar velosipēdiem, kā arī pārvietoties gājējiem. Velosipēdu vadītājiem un gājējiem jārīkojas tā, lai tie savstarpēji viens otru neapdraudētu un netraucētu. Gājējiem jāņem vērā velosipēdu klātbūtne uz šā ceļa, bet velosipēdu vadītājiem, ja nepieciešams, jābrauc ar ātrumu, kas nepārsniedz gājēju pārvietošanās ātrumu;
Neiedziļinoties juridiskās 'ietves' definīcijās, izlasot augstāk rakstīto, es teiktu, ka+/- ir tā pati "ietve". Jo pa lielam arī uz ietves, kas nav atzīmēta ar 417. zīmi, velosipēdistiem jārīkojas tāpat kā te aprakstīts, un pa lielam, gājējiem tāpat ir 'jāņem vērā iespējamā velosipēdu klātbūtne uz ietves (jo tā kārtīgi braukšana pa ietvi tā arī nav aizliegta). Priekš gājēja es 417. zīmi definētu kā ietvi, uz kuras ir ļoti lielas šances satikt velosipēdistu (parasti daudz lielākas nekā uz parastās ietves).
No praktiskā viedokļa uz jebkuras "ietves" (ar vai bez 417. zīmes), kā mazāk aizsargātam satiksmes dalībniekam, priekšroka vienmēr ir gājējam. Vismaž tā es priekš sevis esmu definējis un attiecīgi cenšos rīkoties.
Last edited by dizpark (07.06.2016 12:28:09)
By averza 07.06.2016 12:30:57
Member++ · 5,039 commentsNeesmu pārliecināts, ka gājējs ir mazāk aizsargāts par lisapēdistu. Aizķeršanas gadījumā sāpīgāk var būt otram.
By sursurs 07.06.2016 13:22:48
Member · 905 commentsNeesmu pārliecināts, ka gājējs ir mazāk aizsargāts par lisapēdistu. Aizķeršanas gadījumā sāpīgāk var būt otram.
Tieši tā.
velo 4ever
By kaska 07.06.2016 13:27:19
Member · 886 comments25. Transportlīdzekļa vadītājam ir šādi pienākumi:
25.3. darīt visu iespējamo, lai netiktu apdraudēti citi ceļu satiksmes dalībnieki, it sevišķi mazāk aizsargātie (gājēji un velosipēdu vadītāji);
Šis punkts liek domāt , ka mazāk aizsargātie = velobraucēji = gājēji. Neviens no viņiem nav mazāk vai vairāk aizsargāts.
271.17. punkts kā reiz pasaka, ka abiem vienlīdzīgas tiesības.
... Velosipēdu vadītājiem un gājējiem jārīkojas tā, lai tie savstarpēji viens otru neapdraudētu un netraucētu...
bet domes pārstāvis atrakstās par labu sūdzības autorei. Droši vien, lai atšujas un neraksta vairs
Es domāju, ka konkrētajai pārvietošanās vietai termins "ietve" tiek anulēts, tiklīdz tai tiek piekarināts termins "ceļš" (Kopīgs gājēju un velosipēdu ceļš") Ceļš gan var sastāvēt no brauktuves + ietves. Tā kā, ej nu sazini.
P.s. dizpark, es nemēģinu iebilst tavai stratēģijai. Tai nav ne vainas.
Last edited by kaska (07.06.2016 16:47:24)
km pie km neliksi, pie Mm netiksi!
By buzic 65 07.06.2016 13:45:45
Member · 1,159 commentsNeesmu pārliecināts, ka gājējs ir mazāk aizsargāts par lisapēdistu. Aizķeršanas gadījumā sāpīgāk var būt otram.
Nu jau, nu jau! Klaja demagoģija! Atliek vien statistiski apkopot gājēju un velobraucēju traumas savstarpēju sadursmju gadījumos, un turpmāk būs pārliecība, kurš ir mazāk aizsargāts!
Pilnīgi un absolūti pievienojos dizpark viedoklim!
By averza 07.06.2016 14:59:19
Member++ · 5,039 commentsNu lūdzu, apkopojam. Labprāt uzzinātu statistiku.
By buzic 65 07.06.2016 16:06:25
Member · 1,159 commentsNu lūdzu, apkopojam. Labprāt uzzinātu statistiku.
Netaisos to darīt, bet to, ka debili velosipēdisti uz ietvēm ir smagi traumējuši gājējus un gļēvi notinušies no notikuma vietas, gan zinu! Par to ir ticis rakstīts.
Vēl viens akmens to lauciņā, kuri brauc pa Vantinieka ietvi! Gonščiki! Man, kā gājējam, slapjā laikā ir visas tiesības netikt nošļakstītam, kad jūs pa peļķēm lidojiet garām!!! Šitas mani reāli tracina!!! FAK - ietve ir gājējam! Viņš, atšķirībā no gonščika nevar pārvākties uz brauktuvi!! Es nerunāju par zaķiem un tantēm, kuras pa ietvi ar velo brauc ar gājēju salīdzināmā ātrumā!
By dizpark 07.06.2016 17:07:51
Member · 908 commentsVisiem peace, nav nepieciešams strīdēties, kurš ir mazāk/vairāk aizsargāts, savu viedokli taču nemainīsim ;-). Trīs komenti.
1) Par neaizsargāto velosipēdistu. Ja kāds velosipēdists ir aizķēris kādu gājēju uz Vanšu tilta ietves, ui, sorry "Kopīga gājēju un velosipēdu ceļa", nožāvies, un dabūjis lielākas traumas nekā gājējs, tad tā ir karma (lasi, brauca par ātru).
2) Varat smiet, bet honestly, katru reizi, kad es uztusnos uz šitāda "Kopīga gājēju un velosipēdu ceļa" vai uz ietves, (un to es daru gana bieži), jūtu sirdsapziņas pārmetumus, jo šķiet, ka esmu ielauzies "švešā teritorijā", nu... un cenšos uzvesties pēc iespējas ... delikāti.
3) Tas, ka uz kāda staba piestiprina apaļu zilu plāksnīti ar velosipēdista un kājāmgājēja bildi, taču kaut kāda magic rezultātā nepadara 'ietvi' par 'ceļu', vai ne? Ne juridiskā, bet veselā saprāta līmenī. Mēs taču zinām, ka ietve ir un paliek ietve.
Bet tā. peace. Minamies tālāk.
By sursurs 07.06.2016 20:29:22
Member · 905 commentsNu lūdzu, apkopojam. Labprāt uzzinātu statistiku.
Netaisos to darīt, bet to, ka debili velosipēdisti uz ietvēm ir smagi traumējuši gājējus un gļēvi notinušies no notikuma vietas, gan zinu! Par to ir ticis rakstīts.
Vēl viens akmens to lauciņā, kuri brauc pa Vantinieka ietvi! Gonščiki! Man, kā gājējam, slapjā laikā ir visas tiesības netikt nošļakstītam, kad jūs pa peļķēm lidojiet garām!!! Šitas mani reāli tracina!!! FAK - ietve ir gājējam! Viņš, atšķirībā no gonščika nevar pārvākties uz brauktuvi!! Es nerunāju par zaķiem un tantēm, kuras pa ietvi ar velo brauc ar gājēju salīdzināmā ātrumā!
Jā tikai, kāpēc menti liek velosipēdistiem sodu, ja šie nebrauc pa to kopējo velo ietvi???? Normāli mani neviens tur nepiespiestu līst uz tās kopējās veloietves, bet redz minot pa Vantinieka brauktuvi es katru reizi riskēju atrauties sodu. Diez vai kāds nenošļakstītais gājējs to manā vietā samaksās.
Man ir bijuši divi keisi, kad saskrējos ar gājēju - vienā gadījumā uz Brīvībenes veloceļa otrā - uz ielas. Pirmajā smagi satraumējos tieši es, lai tai kucei neuzskrietu virsū, a šīī notinās. Otrā biju gudrāka un necentos tik ļoti izvairīties, kā rezultātā vismaz abi palikām ar veseliem kauliem. Onka tik nokrita. Un, protams, mani izlamāja, ka es pa ielu taisnā virzienā braucot, braucu par ātru (kamēr šis vispār bija tai ielai tieši man priekšā pāri gājis, neskatoties ne pa labi, ne kreisi.)
Last edited by sursurs (07.06.2016 20:31:31)
velo 4ever
By buzic 65 07.06.2016 21:24:56
Member · 1,159 commentssursur! Nevienu mirkli neesmu teicis, ka ar velo nedrīkst braukt pa ietvi! Bet - uz ietves karalis ir gājējs! Arī uz Brīvībenes ietves, kur Nils ir pusi nokrāsojis par infrastruktūru!!!
p.s. Pa Vantinieku (pa brauktuvi) braucu abos virzienos katru dienu. Šosezon konfliktu nav bijis ne ar policistiem, ne ar autovadītājiem! tpu, tpu, tpu!!! Jā, ir reizes, kad autiņi brauc gar pašu stūri, laikam, esmu jau pieradis.
By NilsS 07.06.2016 21:36:53
Member · 775 commentssursur! Nevienu mirkli neesmu teicis, ka ar velo nedrīkst braukt pa ietvi! Bet - uz ietves karalis ir gājējs! Arī uz Brīvībenes ietves, kur Nils ir pusi nokrāsojis par infrastruktūru!!!
p.s. Pa Vantinieku (pa brauktuvi) braucu abos virzienos katru dienu. Šosezon konfliktu nav bijis ne ar policistiem, ne ar autovadītājiem! tpu, tpu, tpu!!! Jā, ir reizes, kad autiņi brauc gar pašu stūri, laikam, esmu jau pieradis.
Man gan tur riebas, bet kad vajag ātrāk, laižu turp. Kārtīgāk ieminot un attiecīgi dziļāk uzelpojot blakusefekts tāds, it kā slodzes testā būtu pieslēgts pie izpūtēja. Ap cikiem tur brauc, kādā krāsā ričuks ?
Last edited by NilsS (07.06.2016 21:38:06)
By buzic 65 07.06.2016 22:09:22
Member · 1,159 commentsVirzienā uz centru 3x nedēļā ap 7:05 - 7:10 (pirms darba jāuzspēlē basketbols), pārējos divus rītus ļoti dažādos laikos. Virzienā uz Pārdaugavu kaut kad starp 18 un 20 vai pat vēlāk. Man ir melns/metāliski pelēks Trek rāmis, balts iznesums, aerobar bez guļstūres ragiem ar melnu stūres lentu (visu laiku atlieku baltās uztīšanu ), balta stute, balts sēdeklis, LV karoga lentīte pie sēdekļa reliņiem.
Par izplūdes gāzēm piekrītu - riebīgi...
By oskars 29.05.2016 23:44:54
Member · 695 comments