Latviešu ierastais sviests
By averza 02.09.2014 13:28:12
Member++ · 5,039 commentsTas raksts vai velojoslas?
By Zete 02.09.2014 13:30:54
Member · 116 commentsTe var redzēt, ka lielajiem diskutētājiem pašiem nav bērnu.
Cilvēki ved bērnus uz dārziņiem un skolām ar auto laika menedžmenta dēļ. Ja tu dzīvo Mārupē un darbs tev sākas 8:30, bet dārziņš sāk darbu 8:00, ir liela iespēja, ka tu nevari paspēt ielikt bērnu dārziņā pie mājas un pēc tam laicīgi tikt uz darbu VEF. Tādēļ cilvēki izvēlas dārziņu vai skolu pa ceļam uz darbu vai pie darba. Vēl jo vairāk, ja tas ir dārziņš un ir vairāki sīkie, tad daudz vienkāršāk ir no rīta to miegaino sīko un vakarā iespējams nogurušo, izsalkušo un niķīgo sīko ietūcīt pakaļējā sēdeklī bērnu benķītī, nevis vazāt pārbāztā sabiedriskajā, kur šams taisīs drāmu un bojās nervus sev, mammai un vēl 50 līdzpilsoņiem.
By gaga 02.09.2014 15:06:45
Member+ · 2,160 commentsnez, es esmu laiku pārmenedžējis tā, lai nebūtu bērni nekur ar auto jāved izņemot gadījumus ja tiešām ļoti jāsteidzas un citādāk nevar.
By jurisf 02.09.2014 15:20:33
Member · 948 commentsNe jau visiem tāda iespēja ir. Man arī bērns Jūrmalā dārziņā bija "jānoliek" 7:00, 8:00 jābūt darbā Šmerlī. Darbs beidzas 17:00, līdz 18:00 atkal jāsavāc. Nav variantu. Jūrmalā tāda darba nav. Ja nu vienīgi ar 2x zemāku algu. Rīgā dārziņā tikt ...
Tad sieva vēl apguva auto, tagad viņa pamatā vadā. Pie tam vienam bērnam vēl mūzikas skola. Kaut kad palīdz vecvecāki, bet tos arī nevar katru rītu raut no mājas ārā, un blakus viņi nedzīvo.
Tagad ar gan darbu pamainīju uz Rīgas centru. Ir labāk. Esmu jau daļēji pārsēdies uz vilciena. Cenšos vismaz reizi nedēļā ar velo atbraukt. Nu kaut kā tomēr tie 60km pa dienu ir kā ir, jo jāstrādā ar ir, mājās vēl šis tas jāpadara utml.
Protams, būtu 10km līdz darbam, skola ap stūri mājai, tad cita lieta.
Pārcelties tuvāk? Nu nav man kaut kāds kredītā pirkts dzīvoklis, ir mantota māja, kurā jau daudz darba ielikts, ir ļoti garšīgi āboli utml. Nu kā var pārvietoties?!
Citu veidu, kā pelnīt (tuvāk mājām), neesmu vēl atradis.
OK, paaugsies bērni, kļūs patstāvīgāki, tad arī pašam būs lielāka brīvība. Pašlaik šis posms jāpārdzīvo.
By oskars 02.09.2014 15:49:03
Member · 695 commentsTe var redzēt, ka lielajiem diskutētājiem pašiem nav bērnu.
Cilvēki ved bērnus uz dārziņiem un skolām ar auto laika menedžmenta dēļ. Ja tu dzīvo Mārupē un darbs tev sākas 8:30, bet dārziņš sāk darbu 8:00, ir liela iespēja, ka tu nevari paspēt ielikt bērnu dārziņā pie mājas un pēc tam laicīgi tikt uz darbu VEF. Tādēļ cilvēki izvēlas dārziņu vai skolu pa ceļam uz darbu vai pie darba. Vēl jo vairāk, ja tas ir dārziņš un ir vairāki sīkie, tad daudz vienkāršāk ir no rīta to miegaino sīko un vakarā iespējams nogurušo, izsalkušo un niķīgo sīko ietūcīt pakaļējā sēdeklī bērnu benķītī, nevis vazāt pārbāztā sabiedriskajā, kur šams taisīs drāmu un bojās nervus sev, mammai un vēl 50 līdzpilsoņiem.
Darbs, dārziņš un skola visu mūžu ir vienā vietā?
By oskars 02.09.2014 15:58:02
Member · 695 commentsNe jau visiem tāda iespēja ir. Man arī bērns Jūrmalā dārziņā bija "jānoliek" 7:00, 8:00 jābūt darbā Šmerlī. Darbs beidzas 17:00, līdz 18:00 atkal jāsavāc. Nav variantu. Jūrmalā tāda darba nav. Ja nu vienīgi ar 2x zemāku algu. Rīgā dārziņā tikt ...
Tad sieva vēl apguva auto, tagad viņa pamatā vadā. Pie tam vienam bērnam vēl mūzikas skola. Kaut kad palīdz vecvecāki, bet tos arī nevar katru rītu raut no mājas ārā, un blakus viņi nedzīvo.
Tagad ar gan darbu pamainīju uz Rīgas centru. Ir labāk. Esmu jau daļēji pārsēdies uz vilciena. Cenšos vismaz reizi nedēļā ar velo atbraukt. Nu kaut kā tomēr tie 60km pa dienu ir kā ir, jo jāstrādā ar ir, mājās vēl šis tas jāpadara utml.
Protams, būtu 10km līdz darbam, skola ap stūri mājai, tad cita lieta.
Pārcelties tuvāk? Nu nav man kaut kāds kredītā pirkts dzīvoklis, ir mantota māja, kurā jau daudz darba ielikts, ir ļoti garšīgi āboli utml. Nu kā var pārvietoties?!
Citu veidu, kā pelnīt (tuvāk mājām), neesmu vēl atradis.
OK, paaugsies bērni, kļūs patstāvīgāki, tad arī pašam būs lielāka brīvība. Pašlaik šis posms jāpārdzīvo.
Savulaik daudzus mēnešus nobraukāju katru dienu mājas-darbs-mājas = Jūrmala-Rīga-Jūrmala ~65 km. Labu "bāzi" ieliku. Un sāku braukt jau martā, kad bija vēl riktīgi dzestrs un tumšs. Vasarā vispār bez problēmām. Vakarā jau 18:30 esi mājās jau pastrādājis un pasportojis...viss vakars ģimenei.
Last edited by oskars (02.09.2014 15:58:35)
By Tantrix 02.09.2014 15:58:45
Member · 527 commentsnu tad šamajā topikā vēl var par reliģiju un kosmosu parunāt. Tad būs viss spektrs )))
rakstiet lūdzu uz šo e mail : mareks.kirilovs13@gmail.com
By makaroni 02.09.2014 20:28:33
Member · 921 commentsVakar pa Radio Rīga apsprieda joslas un tika izteikts diezgan racionāls jautājums - kāpēc nesāka piemēram, ar Ģertrūdes. Tā iela ļoti plata, bet nepietiekoši, lai būtu divas joslas, satiksme nav tik intensīva un centru šķērso pat labāk nekā Lāčplēšā (pieiet pie Valmieras sākuma).Vienīgās grūtības būtu dārgāka infrastruktūras izbūve ap baznīcu un pievienošana skolas ielai.
Jūsu domas?Ģertrūdes ielā no Čaka ielas līdz pat Skolas ielai ir bruģis. Var jau uztaisīt ķeksīša pēc, vienīgi visi tāpat brauks pa ietvi vai pa paralēlām ielām. Priekšlikumu nomainīt ielas segumu varat adresēt Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijai.
Domāju tas drīzāk ir cenas nekā kultūras pieminekļa jautājums, jo tas bruģis tur ir ticis jau N reizes pārkrāmēts, lai no vēsturiskā autentiskuma tur nekā nebūtu un redzams, ka te tas nav sagādājis problēmas: http://goo.gl/maps/36Kr4
Un lai arī daži sūdzās pat par gludo bruģi (AKA spīķeri), 99% no 87% gadījumu es 100% labāk braucu pa tādu joslu, nekā gludu trotuāru.
Par risinājumiem auto novirzīšanai un samazināšanai - sabiedriskais (bomžu, dzērāju un pervertu inkubators), park&go, skolas un darba vietas blakus dzīvesvietai (ne velti mikrorajonus sauc par guļamrajoniem)- tad tur situācija ir tikpat sūdīga, kā velinfrastruktūra un daudz kas cits.. princpā ja cilvēks grib, lai kautkas notiek kā vajag (laba izglītība, atbilstošs darbs), jāpaļaujas tikai uz sevi un auto ir viens no retajiem veidiem, kā to var izdarīt.
Problēma ir vispārējā pieredzes, redzesloka un finansu trūkumā. Ļoti daudzus jautājumus risina uz savu nozari šauri orientēti cilvēki, no vēl šaurāka, personīgu motīvu vadīta redzes punkta, kas notiek ierobežotu līdzekļu apstākļos = nepilnīga ideju realizācija bez centieniem atrast kompromisus.
Jārisina būtu desmitiem lietu - iespējas apbraukt pašu centru, sabiedriskā transporta nodalīšana vismaz pieturās - nevar galvenās ielas vidū 5..10 busi pēc kārtas stāties nost (elektriskie ar vadiem un pārmijām vispār jāliek atsevišķās zonās, prom no ielām - tas ļautu samazināt intervālus = ērtāki, tukšāki, autobusus pēc iespējas, pa tramvaja sliedēm), jāsakārto stāvvietas (mazāk lēni rinķojošu, vietu meklējošu mašīnu) - it īpaši pie apmeklētām iestādēm un centra tuvumā, centrā jāatīsta rekreācija un izklaide - vietas ko apmeklē pēc darba laika, bet iestādes, ražotnes un profesionālās tirgotavas jāpārvieto uz "ārējā riņķa", jāuzlabo mikrorajonu pašpietiekamība un kvalitatīvi to centri - līdzīgi Daugavas abiem krastiem - Kvalitatīvām, pilna servisa dzelzceļa stacijām, autoostām, tirgum, sporta un izklaides centriem utml būtu jābūt abās pusēs, jeb maģistrāli savienotiem, ar pieejamām stāvvietām utt utjp. Kur pārdaugavā var ar slēpēm aizbraukt uz staciju, nolikt mašīnu un iekāpt vilcienā uz Siguldu? Kāpēc starpilsētu vilcienam vienā krāsta ir loģiski apstāties 5..6 vietās, bet vienu pieturu tālāk UZ SAVIENOTAS LĪNIJAS no otra krasta jābrauc ar vairākiem transportiem? Nu visādas šitādas lietas, ja sataisītu tad arī velojoslas netraucētu uz pašām pašākajām ielām.
Vēl varēji pieminēt Dienvidu tiltu.
To tu labāk vispār nepiemini... tas tikai parāda plānotāju apzinātu vēlmi čakarēt autovadītājus ar velosipēdiem 70+ joslā. Ganjau arhitekts projektētājs smejās katru reizi skatoties uz kājāmgājējiem pie lifta.
Last edited by makaroni (03.09.2014 14:51:16)
By averza 02.09.2014 20:40:01
Member++ · 5,039 commentsAprakstīts, ka viss ir ļoti slikti, bet es nupat izbraucu ar auto Lāčplēša posmu no Čaka līdz Skolas un varu teikt, ka velojosla un autostāvvietas un viss tas risinājums ir ļoti neslikts. Nevajag satraukties, ka pa joslu nebrauc velobraucēji, ir jādod nedaudz laika, kaut vai mēnesi. Vienīgais sviestaini likās, ka Brīvības krustojumā tagad ir viena josla un tur var no abām pusēm veikt gan labos, gan kreisos pagriezienus, tādējādi korķis garantēts. Domāju, ka tur vajag atļaut tikai taisno (izņemot mikriņus) tāpat kā Brīvības/Tallinas krustojumā. Šķērsojot Brīvībeni Valdemāra ielas virzienā, labo pagriezienu var nosimulēt Lāčplēša-Baznīcas-Ģetrūdes-Brīvības, kreiso - tāpat, tikai beigās uz Brīvībeni pa labi. Arī otrā virzienā nav probēmu.
By tolx 02.09.2014 21:27:36
Member · 149 commentspieliesim eļļu ugunī - kapēc cilvēkiem jāpiemērojas valsts/pašvaldības neizdarībai/nesakārtotībai, nevis minētās vienības dara visu lai uzlabotu iedzīvotāju apstākļus?
averza - ja izbrauci pēc 19:00, tad varbūt arī likās labi. Bet periodā 8:00-18:00 tur šobrīd ir krietni lielāks pizģec kā agrāk (jā, pa minēto rajonu darba darīšanās ar auto esmu 3 gadus ikdienā novizinājies).
Dell/Lenovo/HP portatīvie datori par lieliskām cenām - PM
By averza 02.09.2014 21:39:13
Member++ · 5,039 commentsAtvainojiet, neprecīzi uzrakstīju. Labi likās no velobraucēja viedokļa, nevis autobraucēja. Tai blogā-rakstā jau tika kritizēts no velobraucēja viedokļa, ka celiņš nekam neder. Jā, protams, tur ir bedres, peļķes u.tml., bet, ja uz to piemiedz acis, tad celiņš/josla neizskatījās īpaši sliktāka par Skolas ielas.
Par autobraucējiem es neuztrauktos. Tie, kas tur regulāri brauc, ar laiku atradīs ātrākus maršrutu variantus. Un tas būtu tikai pareizi saskaņā ar tām shēmām (ka velo brauc taisni, bet auto zigzago), ka auto vairāk kratītos pa Ģertrūdes ielu.
By Ilmārs 03.09.2014 09:15:34
Member+ · 167 commentsVakar nejauši iznāca paklausīties Latvijas radio 2. Pirms sešiem vakarā lielajā sastrēgumu stundā žurnāliste diezgan nepārprotami deklarēja, ka pie sastrēgumiem ir vainīgas velojoslas kas atņem vietu mašīnām.
By Tantrix 03.09.2014 09:36:39
Member · 527 commentsizteikšu šeit nepopulāru viedokli. Pats esmu gan auto gan velo braucējs. Uzskatu , ka tomēr Lāčplēša ielu varēja neapgrūtināt auto plūsmai. Valmieras un Lācplēša ielas tomēr ir vienīgās , kas sākumā uzņem un uzsūc auto plūsmu no Salu tilta. Citur vnk jau nav kur dēties. Un tagad , sanāk pudeles kakls, nobraucot no tilta. Turpretī ar velo braucot, tā nav stratēģiska iela. var jau velojoslai paņemt kādu citu paralēlo centra ielu.
rakstiet lūdzu uz šo e mail : mareks.kirilovs13@gmail.com
By 436 03.09.2014 11:05:11
Member · 822 commentsno Salu tilta pa Lāčplēša ielu taisni tā pat aiziet tikai viena josla. Tas pats arī pretējā virzienā. Vai nebūs drīzāk kreisie pagriezieni pie vainas?
By jurisf 03.09.2014 12:13:50
Member · 948 commentsProblēma jau principā ir tur, ka tās joslas netiek plānotas, tās vienkārši ņem un zīmē visās iespējamās vietās. Vajadzēja tiešām papētīt, kur tad tā velo satiksme ir, vai arī kur tā ietu, ja būtu iespēja, un tad tur arī veidot. Kaut vai tiešām uz tā paša vantinieka. Tur jau prasījās visvairāk. Kāda jēga tai joslai Eksporta līdz kādai Rūpniecības ielai pa Elizabetes ielu? Tur jau caur parkiem var taisnāk visu izbraukt. Es piekrītu, ka velojoslas vajag, auto jāsamazina pilsētā, bet to visu vajag darīt ar prātu. Pirms tam arī noteikti sakārtot tiešām sabiedrisko, lai tas iet ik pa 10min, būtu tiešām kārtīgi maršruti. Tad jau arī daļa uz sabiedrisko tiešām pārkāps. Vismaz ziemā to sabiedrisko vajadzētu biežāk. Vēl arī to ziemeļu šķērsojumu varēja pagaidīt (lai gan kad tas vēl būs), arī centrs gan jau atslogotos.
By Mihails 03.09.2014 12:33:02
Member · 341 commentsVēl arī to ziemeļu šķērsojumu varēja pagaidīt (lai gan kad tas vēl būs), arī centrs gan jau atslogotos.
Vakar projektētājs Elmārs Daniševskis teica, ka ir pētīts, ka Ziemeļu koridors samazinās auto plūsmu centrā vien par 3%. Taču jāsaprot, ka automašīnu skaits ik gadu palielinās. Kamēr izbūvēs, auto plūsma centrā faktiski palielināsies.
By despecs 03.09.2014 12:49:48
Member · 1,745 commentsKamēr izbūvēs, auto plūsma centrā faktiski palielināsies.
radot šādas neērtības nedomāju gan, ka kāds līdīs centrā lai 1h stāvētu korķī.
Sajūti zemes vibrācijas. /cietā dakša/
By IAeroI 03.09.2014 14:03:09
Member · 427 commentsKamēr izbūvēs, auto plūsma centrā faktiski palielināsies.
radot šādas neērtības nedomāju gan, ka kāds līdīs centrā lai 1h stāvētu korķī.
Līdis gan, cilvēku butība...
By tolx 03.09.2014 15:01:47
Member · 149 commentsauto plūsma centrā samazināsies tad, kad aizvāks no turienes iestādes uz kurām jābrauc + nevajadzēs dzīt tranzītsatiksmi pa krastmalu.
Dell/Lenovo/HP portatīvie datori par lieliskām cenām - PM
By A Vanags 03.09.2014 15:08:11
Local.Auth · 2,110 commentsSmieklīgi liekas tie kas saka, ka auto plūsmu ierobežo velo josla - ja uz ielas ir viena josla vienā virzienā, un uztaisot tur velo joslu, tikuntā ir tā pati viena josla, tad kā kautkas var būt ierobežots? Patiesībā tad sanāk ka ceļš ir pat atbrīvots! Jo auto joslas beidzot ir skaidri noteiktas, un ielu izmanto arī velo braucēji!
Šmerlis
By tolx 03.09.2014 15:19:37
Member · 149 commentsJosla var būt viena, bet rindas vairākas.
Dell/Lenovo/HP portatīvie datori par lieliskām cenām - PM
By averza 03.09.2014 16:02:58
Member++ · 5,039 commentsja uz ielas ir viena josla vienā virzienā
Nav tur viena, t.i., agrāk nebija, bija pat dubultā līnija pa vidu. Pie krustojumiem visi stāvēja divās joslās. Ja kāds griež pa kreisi, pārējie varēja apbraukt. Tagad visi stāv vienā rindā bez variantiem.
By makaroni 03.09.2014 16:05:26
Member · 921 commentsSmieklīgi liekas tie kas saka, ka auto plūsmu ierobežo velo josla - ja uz ielas ir viena josla vienā virzienā, un uztaisot tur velo joslu, tikuntā ir tā pati viena josla, tad kā kautkas var būt ierobežots? Patiesībā tad sanāk ka ceļš ir pat atbrīvots! Jo auto joslas beidzot ir skaidri noteiktas, un ielu izmanto arī velo braucēji!
Tur nav nekā smieklīga. Braucot tur ieprieš, bija acīmredzami, ka gan kustība notika 2 rindās, gan arī ievērojama daļa ielas bija marķēta 4 joslās. Ja gribam nonākt pie noderīgiem secinājumiem, nevar noliegt realitāti - to jau pārāk daudz dara autohuligāni un projektētāji. Mums jābūt tiem, kas vislabāk saprot situāciju uz ceļa un piedāvā viņiem saprātīgus risinājumus.
Lai tie nebūtu tikai tukši vārdi - pievienojos novērojumam par kreiso pagriezienu. Vienlaikus uzskatu, ka velojoslas ir par platu (tā jau forši, bet provocē parkoties uz viņām utml) un ja platie trotuāri nav izmantoti pārbūves izmaksu dēļ, varētu domāt par pārbūvi tikai krustojumu tuvumā, iegūstot papildus vietu kreisā pagrieziena veikšanai:
Last edited by makaroni (03.09.2014 16:38:31)
By olegfaizov 03.09.2014 16:49:45
Member · 400 comments... un ja platie trotuāri nav izmantoti pārbūves izmaksu dēļ, varētu domāt par pārbūvi tikai krustojumu tuvumā, iegūstot papildus vietu kreisā pagrieziena veikšanai:
Kāda vēl trotuāru pārbūve?!
By Mihails 03.09.2014 17:26:27
Member · 341 commentsun ja platie trotuāri nav izmantoti pārbūves izmaksu dēļ, varētu domāt par pārbūvi tikai krustojumu tuvumā, iegūstot papildus vietu kreisā pagrieziena veikšanai:
http://pic.o-o.lv/image.php?di=CE81
Tieši pie krustojumiem gājēji stāv un gaida zaļo gaismu. Tiem, kas dodas citā virzienā, jābūt iespējai ērti tos apiet. Vai arī Jūs gribat, lai Lāčplēša ielā būtu tāpat kā uz Marijas/Merķeļa stūra?
Last edited by Mihails (03.09.2014 17:26:49)
By makaroni 03.09.2014 21:27:08
Member · 921 commentsKāda vēl trotuāru pārbūve?!
Kas tas vispār par jautājumu? - Tā, kā bildē parādīts un tur nav tik daudz cilvēku cik ir uz Marijas-Merķeļa, tapēc arī nebūtu tādas drūzmēšanās. Un ja tiešām tāda problēma pastāvētu, tad attiecīgajos krustojumos var palielināt gājēju pārejas platumu - būs cilvēkiem, kur sastāties. Pietam, piemēram uz intensīvā Čaka ielas krustojuma Lāčplēša iela ir tik plata, ka tur faktiski vajadzētu tikai kādus 30..70cm no trotuāra, lai atļautu izvietot divas joslas + velojoslu.
Cik skatījos, visgrūtāk būtu uz Brīvības ielas - tur gan cilvēku ir daudz, gan trotuārs šaurs. Acīmredzot tur nevajadzētu tā darīt.
Last edited by makaroni (03.09.2014 21:30:26)
By 321 02.09.2014 13:15:02
Member · 6,351 comments