Svētku laikā Rīgā parādījušās velojoslas arī uz Dzirnavu ielas un Lāčplēša ielas. Pirmais, kas ienāk prātā - Rīga uzreiz izskatās skaistāka, kad gar ielām nav noparkotas automašīnas. Žēl tik, ka tomēr vietām uzkrāsoja stāvvietas.
Tagad Rīgā iezīmējas aptuvenas aprises velojoslu tīklam
Ir viena problēma - velosipēdisti negribīgi pāriet uz velojoslām, kaudze ar velosipēdistiem, sevišķi dāmām svārkos, joprojām lēnā garā ripina pa gājējiem paredzēto ielas daļu. Jau rakstīju uz sat. dep. par to, ka nepieciešami trafareti un norādes, ka trotuārs ir paredzēts gājējiem, ja blakus ir velojoslas, viņi ierosinājumu ņems vērā, bet šobrīd nav tāda trafareta standarta. Bet tā prieks, ka kaut kas attīstās. Komentāri delfos,protams, izcili, piemērams, šajā rakstā http://www.delfi.lv/news/national/crimi … d=44857496 galvenais vaininieks avārijai, protams, ir velojosla, kura gan patiesībā tur vēl nemaz nesākas.
Last edited by KasparsZ (18.08.2014 21:26:43)
chủ nghĩa phát xít
By sursurs 18.08.2014 22:25:10
Member · 905 commentsEs pat zinot, ka Lačplēša ielas malā sākot no Avotu ielas jāmeklē tā velojosla, krietnu gabalu pabraucu garām saparkotajiem autiņiem, kamēr sapratu, ka tā josla ir AIZ autiņiem un vnk jāmeklē kāda sprauga, kur plēst iekšā. zīmes tiešām noderētu. Kaut vai to pašu velosipēdu ceļa zīmi. Nebūs jau sliktāk kā uz tām ielām, kur daudzi tādi "velosipēdu ceļi" ir "sataisīti".
velo 4ever
By Bibo 19.08.2014 08:59:48
Member · 581 commentshttp://www.la.lv/jaunas-velojoslas-rigas-centra/
Tur ir labs jautājums: "Vai velosipēds drīkst braukt pa velojoslu jebkurā virzienā? Piemēram, vai pa Elizabetes ielas velojoslu drīkst braukt virzienā no Valdemāra ielas uz Antonijas ielu?"
It kā jau pēc loģikas laikam nedrīkst, lai arī pašam jau šorīt bija šāda velme gan uz Elizabetes, gan Lāčplēša ielas.
By sc 19.08.2014 09:43:46
Member · 98 commentsgalvenais vaininieks avārijai, protams, ir velojosla, kura gan patiesībā tur vēl nemaz nesākas.
Šorīt īsā brīdī, kādas 3 avārijas situācijas Lāčplēša Avotu krustojumā novēroju, nu nav tur pie pilna prātiņa bijuši satiksmes plānotāji.
By olegfaizov 19.08.2014 10:05:12
Member · 400 commentsgalvenais vaininieks avārijai, protams, ir velojosla, kura gan patiesībā tur vēl nemaz nesākas.
Šorīt īsā brīdī, kādas 3 avārijas situācijas Lāčplēša Avotu krustojumā novēroju, nu nav tur pie pilna prātiņa bijuši satiksmes plānotāji.
"Šogad ceļu satiksmes negadījumos bojā gājuši jau 119 cilvēki, pērn šādā laika periodā bojāgājušo skaits bija 101, tātad bojāgājušo skaits pieaudzis par 17,8%, salīdzinot ar pagājušo gadu." uzreiz atvainojos par sarkasmu par boja gājušiem, bet nu nav tur pie pilna prātiņa bijuši tie autovadītāji.
By Brutalliance 19.08.2014 23:19:47
Member · 288 commentshttp://www.la.lv/jaunas-velojoslas-rigas-centra/
Tur ir labs jautājums: "Vai velosipēds drīkst braukt pa velojoslu jebkurā virzienā? Piemēram, vai pa Elizabetes ielas velojoslu drīkst braukt virzienā no Valdemāra ielas uz Antonijas ielu?"
It kā jau pēc loģikas laikam nedrīkst, lai arī pašam jau šorīt bija šāda velme gan uz Elizabetes, gan Lāčplēša ielas.
Darbā bieži sanāca braukt pa Elizabetes ielu pret spalvu, tagad tas ir palicis vēl vienākršāk. Pa lielam tas ir vienīgais bonuss, ko manuprāt sniedz velojosla. Galvenais samazināt ātrumu pie Antonijas un pārējām mazajām ielām, jo tur neviens autovadītājs uz otru pusi neskatīsies.
Uz divvirzienu ielas braukt pret spalvu pat man (neesmu paraugs) šķiet debīli.
By KasparsZ 19.08.2014 23:35:52
Member · 473 commentsProtams, ka aizliegts braukt pretējā virzienā. To apliecina pat speciāli uzvilkta bultiņa pirms aiz katra krustojuma. Kā atrisināt krustojumu caurlaidības problēmu? Vienkārši - aizliedzam kreisos pagriezienos visā Rīgas centrā. Tad varēs kaut visās ielās pa velojoslai ierīkot.
chủ nghĩa phát xít
By sc 20.08.2014 09:17:03
Member · 98 commentsKāds sods velosipēdistam paredzēts, ja viņš brauc pretējā virzienā ?
Vai sods paredzēts velosipēdistam, ja tas brauc pa trotuāru nevis pa veloceliņu, kas atrodas blakus ?
By Devil_Inside 20.08.2014 10:58:50
Member · 437 commentsJa tur nav zīmes (413. ceļazīme), kas apzīmē veloceļu, tad teorētiski var braukt pa ietvi. Protams rēķinoties ar gājējiem, kuri tādās vietās būs īpaši neiecietīgi.
Par braukšanu "pret spalvu", sods būs ar elkoni ģīmī no kāda pretīmbraucēja.
By makaroni 20.08.2014 11:43:40
Member · 921 commentsKāds sods velosipēdistam paredzēts, ja viņš brauc pretējā virzienā ?
Vai sods paredzēts velosipēdistam, ja tas brauc pa trotuāru nevis pa veloceliņu, kas atrodas blakus ?
Pieņemot, ka velosipēdistus par pārējiem pārējiem pārkāpumiem, izņemot dzeršanu, soda identiski:
149.7 pants. Transportlīdzekļu izkārtojuma uz brauktuves noteikumu pārkāpšana:
27.Par iebraukšanu pretējā virziena joslā uz ceļa, kur ceļu satiksme notiek divos virzienos un ir četras vai vairākas braukšanas joslas - 1 soda punkts
149.7 pants. Transportlīdzekļu izkārtojuma uz brauktuves noteikumu pārkāpšana:
Par iebraukšanu pretējā virziena joslā uz ceļa, kur ceļu satiksme notiek divos virzienos un ir četras vai vairākas braukšanas joslas, —
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam četrdesmit euro apmērā.
Vienvirziena ceļiem ir atsevišķs punkts:
149.30 pants. Norādījuma ceļa zīmju prasību pārkāpšana:
Par tās prasības neizpildīšanu, kura noteikta ar 501., 503. vai 504.ceļa zīmi (braukšana pretējā virzienā pa vienvirziena ceļu), —
uzliek naudas sodu velosipēda un mopēda vadītājam septiņu euro apmērā, bet cita transportlīdzekļa vadītājam — piecdesmit piecu euro apmērā.
+1 soda punkts.
http://likumi.lv/doc.php?id=90540
http://likumi.lv/doc.php?id=89648&versi … 01.08.2014
Last edited by makaroni (20.08.2014 11:47:59)
By 436 20.08.2014 12:31:36
Member · 822 commentses nesaprotu tos jautājumus, vai pienākās sods par braukšanu pretējā virzienā?
vai jums pašiem tāda doma vispār liekas ok?
By Bibo 20.08.2014 13:01:12
Member · 581 commentsvai jums pašiem tāda doma vispār liekas ok?
Nebraucu, lai arī kārdinājums ir Bet pa šīm 2-vam dienām esmu vairākus jau saticis, kuri mierīgi min...
By KasparsZ 20.08.2014 15:09:54
Member · 473 commentsmakaroni - soda punktus velosipēdistiem gan nedod. Tikai naudas sods. Šodien policija aktīvi uzdarbojās Dzirnavu ielā un sodīja šoferus, kas parkojās uz velojoslas. Jāatzīst, ka nav tik traki, visā ielas garumā kādas 5 situācijas, kad nākas apbraukt velojoslu. Vienīgi žēl, ka es biju vienīgais velosipēdists. Nesaprotu, kur visi velosipēdisti palikuši.
Last edited by KasparsZ (20.08.2014 15:10:07)
chủ nghĩa phát xít
By makaroni 20.08.2014 15:48:21
Member · 921 commentsPar velosipēdistiem - viņi nerodās gluži tajos posmos kur joslas patreiz uzrkāsotas. No tām vietām kur rodas (visi mikrorajoni, tālais centrs) kamēr nokļūst līdz joslām, bieži vien vienlaikus jau var paspēt arī šķērsvirzienā pārvietoties - pa krastmalu, pērnavas/tallinas ielām u.c.
Ja rekur es aptuveni ieskicēju no kurienes un kur varētu kustēties velosipēdisti centrā, tad šķiet tāda laba sakritība ir tikai brīvības ielai (kurā patreiz nekā nav):
P.S. aizmirsu vēl čaka ielu.
Last edited by makaroni (20.08.2014 15:49:15)
By despecs 20.08.2014 15:53:26
Member · 1,745 commentsvelojoslu izveide ir tālredzīgs budžeta ekonomijas veids, jo velo asfaltu tik ātri nenograuj un to nebūs tik bieži jāremontē. Pie tam ir nedaudz atvieglota inženiertīklu(kas atrodas zem ielas) izbūve, jo nobloķēt velojoslu ir vienkāršāk, jo velo nav tik prasīgs pret telpu.
Sajūti zemes vibrācijas. /cietā dakša/
By dizpark 20.08.2014 16:02:02
Member · 908 commentsMan šķiet, ka tad, kad sāka runāt par tām velojoslām, tad it kā tika veikts "pētījums" (bet varbūt atmiņa mani viļ). Vai pētījums bija par to, kur velojoslas vajag vai , kur tās var ierīkot? Bet reāli droši vien velojoslas krāso tur, kur tās var uzkrāsot.
Re, kur par šo ir vaar bija rakstiņs road.cc
By kaska 20.08.2014 21:16:00
Member · 886 comments. Vienīgi žēl, ka es biju vienīgais velosipēdists. Nesaprotu, kur visi velosipēdisti palikuši.
Nu piedod! Es biju uz Elizabetes ielas
Sastapu ~5 šķēršlus uz velojoslas posmā Brīvības iela > E.B.Upīša iela.
km pie km neliksi, pie Mm netiksi!
By sursurs 21.08.2014 09:20:17
Member · 905 commentsUn es nesaprotu, KĀPĒC jābrauc pretējā virzienā? Nu nav tur tik plats, lai droši brauktu abos virzienos pa vienu jolslu. Pie tam luksofori, zīmes, utt. ir tikai no pretējās puses, jo Elizabetes tak ir vienvirziena iela..
Visiem, kas pa ielas malu (nevis nomali), kā arī vienvirziena ielām, u.tml. ar velo mauc pretējā virzienā, toč gribas apstāties un ar kādu dzelzs argumentu izskaidrot satiksmes noteikumus. Vai tad tikai sods liek tos noteikumus ievērot? Argumenti par to, ka normāls cilvēks (ne ar auto, ne velo) negaida, ka viņam pa vienvirziena ielu/velojoslu piepeši jāuzmanās vēl no kāda pretim braucošā, neder? Kā man izmainīties ar idiotu, kurš pa Gustava Zemgala gatvi (ar augstu bordi malā) man piepeši iznirst pretī, brīdī, kad blakus man brauc fūre, nepielietojot mātes vārdus??
Labi - saprotu vēl, ja nakts, pilnīgi tukša (un pārredzama!!) iela visos virzienos - okei. Bet tak ne jau dzīvas satiksmes apstākļos. Imho vajadzētu padomāt bik ar veselo saprātu un censties braukt netraucējot citiem nevis tikai meklēt, cik kas maksā.
velo 4ever
By KasparsZ 21.08.2014 11:35:10
Member · 473 commentsUz Dzirnavu ielas visus korustojumos uzstādīti arī zemie, maziņie luksofori. Tas priecē, tātad nauda ieguldīta, joslas būs uz palikšanu. Bet Kreiso pagriezienu divvirzienu ielās vajag aizliegt visā Rīgas centrā (centrs - iekš dzelzsceļa).
Last edited by KasparsZ (21.08.2014 11:35:54)
chủ nghĩa phát xít
By buzic 65 21.08.2014 14:42:31
Member · 1,159 commentsKreiso pagriezienu ir jāaizliedz nevis principa pēc, bet tur, kur tas kavē plūsmu. Un tam nav nekāda sakara ar centru/ne_centru.
Es ilgi vēroju šo tēmu, klusēju nemēģināju kādu aizskart ar savu viedokli! Bet piemetīšu arī savu pagalīti
Elizabetes, Lāčplēša Dzirnavu. Par pēdējām divām neņemos spriest, es tur nebraucu, bet Elizabetes ielas veloceliņš ir patiešām izdevies! Nekad agrāk līdz šim, nekur nebiju redzējis tik dzīvu velosatiksmi! It sevišķi posmā no Eksporta ielas līdz Ausekļa ielai! Pat neveicot monitoringu, ir sajūta, ka tajā Elizabetes ielas posmā, kur autosatiksme notiek abos virzienos (Eksporta-Kalpaka), lielāka jēga būtu virzienam uz Andrejostu.
Bet tās tik manas pārdomas - nevajag ņemt galvā! Man gan labāk būtu paticis, ja šo trīs ielu vietā būtu izveidota josla uz Vanšu tilta! Vismaz virzienā uz Pārdaugavu. wrongway to solīja jau uz pagājušo vasaru, ušavoks uz šo... bet solīts jau makā nekrīt.
By wrongway 21.08.2014 15:58:22
Member+ · 1,695 commentsPlāns ir gatavs arī Brīvības ielai.
Ušakovam pietrūkst drosmes, un arī nedaudz sajēgas, ka nav vairs komunisms, un pirms darīt - pasākums jāizskaidro.
Jā! Tava pakaļa, sēžot automašīnā, patiešām izskatās resna!
By Kalvis99 21.08.2014 22:48:26
Member · 1,832 commentsPēc velojoslu iezīmēšanas policija analizēs drošību uz Elizabetes un Lāčplēša ielas
http://www.tvnet.lv/auto/satiksme/52316 … lesa_ielas
Spārīte->Panther->Rock Machine->Giant->Cannondale F-Si Carbon->Scalpel?
By jurisf 26.08.2014 13:39:44
Member · 946 commentsRekur arī laikam analizē
http://www.delfi.lv/reporter/news/roadr … d=44890634
By makaroni 26.08.2014 20:28:29
Member · 921 commentsVakar pa Radio Rīga apsprieda joslas un tika izteikts diezgan racionāls jautājums - kāpēc nesāka piemēram, ar Ģertrūdes. Tā iela ļoti plata, bet nepietiekoši, lai būtu divas joslas, satiksme nav tik intensīva un centru šķērso pat labāk nekā Lāčplēšā (pieiet pie Valmieras sākuma).Vienīgās grūtības būtu dārgāka infrastruktūras izbūve ap baznīcu un pievienošana skolas ielai.
Jūsu domas?
Tanī pat laikā sašutumu izraisīja viens no dalībnieku apgalvojumiem (auto atbalstītājs), ka demokrātija nozīmē to, ka mazākums pacieš vairākuma viedokli. Pirmkārt veselīgā sabiedrībā nevienam nekas nav jāpacieš un jāizdabā, bet ir prioritātes un otršķirīgas problēmas (risina vēlāk, vienkāršāk utt). Otrkārt, sabiedrības darbības modelis nosaka, kā tā funkcionē kopumā, nevis izlemj atsevišķus, konkrētus jautājumus. Tas, ka autovadītāju uz lielas ir vairāk, nenozīmē ka viņu viedoklis realizē visas sabiedrības intereses - piem. veselīga, ērta un cilvēkiem draudzīga dzīves vide, eiropeiska valsts utml. Pēc tādas loģikas var piemēram, kādu ielu aizvērt pa visam, pārtaisīt par 100% veloceliņu un pateikt, ka tas tur ir vairākuma viedoklis, jo šinī ielā 90% ir velosipēdisti un tikai pāris veikalu pievedēji ir auto.
By Mihails 26.08.2014 20:46:20
Member · 341 commentsVakar pa Radio Rīga apsprieda joslas un tika izteikts diezgan racionāls jautājums - kāpēc nesāka piemēram, ar Ģertrūdes. Tā iela ļoti plata, bet nepietiekoši, lai būtu divas joslas, satiksme nav tik intensīva un centru šķērso pat labāk nekā Lāčplēšā (pieiet pie Valmieras sākuma).Vienīgās grūtības būtu dārgāka infrastruktūras izbūve ap baznīcu un pievienošana skolas ielai.
Jūsu domas?
Ģertrūdes ielā no Čaka ielas līdz pat Skolas ielai ir bruģis. Var jau uztaisīt ķeksīša pēc, vienīgi visi tāpat brauks pa ietvi vai pa paralēlām ielām. Priekšlikumu nomainīt ielas segumu varat adresēt Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijai.
By Maris 29.08.2014 21:38:31
Member · 1,321 commentsNupat atgriezos Latvijā, tas kas ir izdarīts ar Lāčplēša ielu ir pilnīgs pī… Nāk 1.septembris, sāksies skola, satiksmes intensitāte pieaugs, kādi tad veidosies korķi … !Un kā tad ziemā, kad velosipēdistu kļūst pavisam maz, stāvēs tukšas joslas, bet mašīnas varēs lēnām stumdīties savā nodabā, pa savu vienīgo joslu?Šķiet, ka drusku viss ir salaists grīstē…Es atbalstu velojoslu ieviešanu, bet nu te kaut kas šķiet pilnīgi stulbi!
By 436 29.08.2014 21:53:23
Member · 822 commentslai tie bērni brauc ar velo/sabiedrisko/iet kājām nevis kā ministri limuzīnos
By KasparsZ 18.08.2014 21:16:05
Member · 473 comments