MTB taku izbraukšanas tehnika
Interese gan tada gan tada...
Ka variants piem. nobrauciens pa putekļaino ceļu (grantene) ka bija pagajušaja gada Vietalva netalu no starta, un pieņemsim ka beigas vajadzēs iebraukt pa labi 90 grad. pagrieziena.
Interese gan bremzešana pirms šada pagrieziena gan piebremzešana ja gribas samazināt atrumu (pagajuš gad viens kas brauca man blakus kreisaja puse tieši taja ceļa posmā - nokrita).
Otrais varians nobrauciens leja pa meža taku kur segums ir smilšu-malu-udens maisijums un ap 10 cm. dziļa. Traucamies leja ar ~45 grad. leņķi.
Redzeju ka cilvēki krīta jo bloķeja abus riteņus un vienkarši slidoja... pa vidu zaudeja vadamību un hop... kritiens.
Last edited by IAeroI (09.06.2014 17:17:13)
By DieseI13 09.06.2014 17:49:40
Member+ · 178 commentsSkumjas ziņas - diemžēl rītvakar netieku, taču būs brīvi vakari 12., 13., 16. jūnijā. Apskatījos, kas darās mežā - labākās meža taciņas tagad ir kļuvušas par izcirtumu taciņām, kas turklāt nosētas ar zariem un citiem sprunguļiem. Bet nekas, normālu aplīti tik un tā var izveidot, nomarķēšu, pamataplis būs samērā viegls, bet būs iespēja braukt arī grūtākas cilpas, kam tas būs pa spēkam.
Loti loti interese tads pasakums. Vienigi 12taja Filter velokauss...
Bicycle races are coming your way
So forget all your duties oh yeah
Fat bottomed girls they'll be riding today
So look out for those beauties oh yeah
By olegfaizov 09.06.2014 17:52:25
Member · 400 commentsJa ir pagrieziens, tad visu bremzēšanu ir jāveic pirms pagrieziena. Pirmkārt bremzēšana pagriezienā palielina iespēju zaudēt saķeri un nokrist, otrkārt krietni samazina ātrumu, kad izbrauc no pagrieziena un attiecīgi jātērē vairāk spēka lai atgūt ātrumu.
Ja ir diezgan stāvs nobrauciens, tad ķermeņa smaguma centru ir jāpārvieto uz aizmuguri tik tālu (aiz benķa), lai tu justos stabili + zemāk (ar vēderu var pat pieskarties pie beņķa) un ceļus jātur izvērstus... bet viss ir atkarīgs no nobrauciena. Un mēģini izjust bremzes, lai zināt to momentu, kad tie bloķēs ratus.
Last edited by olegfaizov (09.06.2014 17:58:19)
By Tantrix 09.06.2014 18:06:33
Member · 527 commentspar lielu slīpumu nobraucieniem : daudzos video ir redzams , ka braucēji mauc dropus utt no kalna ar norullētiem beņķiem uz leju, tad jau var viegli iesēsties zemāk un uz aizmuguri. Tad vēl " MTB tips " you tube lapā redzējuklipu , ka tur iesaka pat braukšanas laikā rullēt beņķi zemē pirms un atkal augšā pēc nobraucieniem. Cik tad reāli to Latvijā praktizē ?
rakstiet lūdzu uz šo e mail : mareks.kirilovs13@gmail.com
By olegfaizov 09.06.2014 18:14:24
Member · 400 commentsNu ja tev ir teleskopiska stute, tad nav nekādu problēmu, bet tā jau ir daudz smagāka par parasto. Redzēju video, kur džeki arī parasto stuti regulē nenokāpjot no riteņa. Bet manuprāt ar to vairāk zaudēs laika, nekā nobrauksi ar pacelto beņķi vai brauksi ar teleskopisko stuti.
By antikurjers 09.06.2014 20:22:15
restricted · 550 commentsNobraucienus vajag trenēt. No mazākiem uz stāvākiem. Šī daļa visiem jaunajiem ko iesaistu MTB ir pirmais klupšanas akmens. Sāk baidīties un sāk netēmā spaidīt bremzes, un tur jau nav tālu līdz traumām. Īpaši smagi trenēt akmeņaini bedrainus nobraucienus. Siguldā ir tādi daži smuki nobraucieni. Mētā riteni ne pa jokam tajos. Ja tur zaudē paškontroli var smagi sasisties, Tāpat kā ar auto uz apledojuša ceļa pagriezienā, lieka bremēšana var novest pie lidojuma grāvī. Man uz FS velo, beņķa augstums ir zemāks(ieliektu ceļu augstumā), jo izmantojās nelīdzenos braucienos. Un nobraucienos ir krietni ērtāk, salīdzinot ar XC cieto velo, kur beņķis ir max mīšanai.
Pagriezienos vajag manevru pirms paša pagrieziena, bet to var izdarīt tik zināmā trasē. Un nobraucienos novirzīt svaru uz aizmuguri.
Par teleskopiskajām stutēm, nezinu. Bet domāju ka svars tādai būs neadekvāti liels.
Personīgie uzskati, tāpat kā kauli. Katram savi.
By Vaskis 09.06.2014 22:58:06
Member · 2,612 commentsonline-regulējāmās stutes, nez vai pie mums baigi aktuāls izstrādājums: https://www.google.lv/search?q=adjustab … 66&bih=681
vairumu nobraucienu braucu atsveroties aiz velo sēdekļa:
jāatzīst ar īsāku rāmi, tas patiešām pārspīlēti izskatās, bet efekts ir tūlītējs un nepārprotams.
By sursurs 10.06.2014 07:41:24
Member · 911 commentsonline-regulējāmās stutes, nez vai pie mums baigi aktuāls izstrādājums: https://www.google.lv/search?q=adjustab … 66&bih=681
vairumu nobraucienu braucu atsveroties aiz velo sēdekļa:
http://antranik.org/wp-content/uploads/ … jpg?e1bbac
jāatzīst ar īsāku rāmi, tas patiešām pārspīlēti izskatās, bet efekts ir tūlītējs un nepārprotams.
Nju bildēs jau lēzens salīdzinoši izskatās. Stāvākiem nobraucieniem pat nezinu ko darīt, lai ar savu justos ērti - tāda sajūta, ka sēdeklis iedursies vēderā - un tad neveiksmes gadījumā var dabūt tādas iekšējo orgānu traumas, par kādām pat domāt negribu.
Bet kā tad izskatās ar to potenciālo datumu - šonedēļ vai tomēr nē? Kā jau minēja 4dien Filters, pati ar 4dien netieku.
velo 4ever
By IvarsM 10.06.2014 10:10:17
Member · 301 commentsLatvijā teleskopiskās stutes nav lietderīgas, pārāk smagas, pārāk dārgas, reti nepieciešamas. Kalnos gan... Bet arī var iztikt, ja gaidāms garš nobrauciens, var apstāties un nolaist sēdekli. Teleskopiskās stutes pēc būtības ir enduro raideriem.
By backspin 10.06.2014 10:13:19
Member · 85 commentsXC velosipēds pēc būtības nav paredzēts stāviem, agresīviem nobraucieniem un tā uzsēde, kura paredzēta maksimālai mīšanai ir galīgi nepiemērota nobraucieniem, tāpēc arī labu sajūtu tā īsti nesagaidīt, pat ieņemot daudz maz atbilstošāku pozu.
By olegfaizov 10.06.2014 11:08:21
Member · 400 commentsTe būtu lietderīgi definēt, kas ir stāvs un agresīvs nobrauciens. Paskaties kādi nobraucieni ir UCI XCO trasēs. Tur ir diezgan agresīvas un tehniskas trases un visādiem rock garden'iem, dropiem un lēcieniem (nu varbūt Albstadt ne visai bija tāds agresīvs un tehnisks). Protams, ir robeža aiz kuras jau pat pieredzējušam braucējam būs bīstami braukt ar XC riteni, bet teikt ka XC ritenis ir piemērots tikai mišanai un kādam maratonam, man liekas, nav pareizi. Tas ir tikai puse no riteņa potenciāla.
Nobraucienus jātrenē, sakot ar lēzeniem un palielinot kritumu, ievērojot pareizo tehniku. Un ka sēdeklis pieskaras pie vēdera, tas ir pilnīgi normāla lieta. Un traumēties var no jebkuras velosipēda daļas, ar to mēs rēķināmies, kad braucam.
Runājot par teleskopiskam stutēm... sacensībās par tādu stuti var aizmirst, kamēr neparādījās super vieglas teleskopiskas stutes. Paklausies ko saka komentatori UCI XCO sačos, tie tur vairākkārt jau pieminēja, ka dažreiz, ja būtu tāda super viegala teleskop. stute, tad sportistiem būtu daudz ērtāk. Treniņos vai vienkārši kad brauc for fun (un neskaiti katru lieku gramu) pa kalnaino apvidu ar to tomēr būs ērtāk. Nu bet ja cilvēks ir kārtējais weight weenie pat parastos braucienos vai treniņos, tad viņam šīs variants nederēs
Nav jābūt konservatīvam, viss tak ir for fun.
By KineticMTB 10.06.2014 11:48:27
Member · 30 commentsNedaudz offtopic, bet jaizmanto iespēja.
Jautājums Averza - par to trasītes Biķerniekos pamatapli ņemi balti marķēto trasi? Un vai tur var atrast varbūt kādu citu, labu, marķētu cilpu? Vienīgā bez baltās trases, ko zinu, ir zaļā cilpa- ļoti īsa, bet ar foršu kāpumu.
By despecs 10.06.2014 12:13:19
Member · 1,745 commentsVarbūt ir treniņu grupas, kompānijas , kas pievērš uzmanību tieši izbraukšanas tehnikai ?
pārej uz vienātrumnieku un relatīvi ātri uzaudzēsi tehnisko braukšanas pusi.
Kāpēc?
ar vienātrumnieku novērtē kinētisko enerģiju, kuru zaudējot būs grūtāk to atkal atgūt nekā pārslēdzoties, tādēļ pēc iespējas tiek mazāk bremzēts. Šī metode ir pielietojama:
1. Nelielu šķēršļu pārvarēšanai (grāvītis, bedre, koks, akmens, saknes, utt)
2. nobraucieni
3. īsi stāvi kāpumi
4. dubļi un smiltis
utt.
imho vienīgais ko nevar ar vienātrumnieku ir uztīt garā kāpumā.
Zobratu attiecība jāizvēlas no fiziskās sagatavotības un trases īpatnībām, vidusceļš ir 32/16(26er) 32/18(29er)
Sajūti zemes vibrācijas. /cietā dakša/
By olegfaizov 11.06.2014 11:15:40
Member · 400 commentsĶermeņa pozīcija pagriezienos - http://ep1.pinkbike.org/p5pb10980441/p5pb10980441.jpg
Te, protams, tā ir ļoti izteikta dēļ liela ātruma un paša pagrieziena, bet lai ideja būtu saprotama.
By backspin 11.06.2014 22:34:22
Member · 85 commentsĶermeņa pozīcija pagriezienos - http://ep1.pinkbike.org/p5pb10980441/p5pb10980441.jpg
Te, protams, tā ir ļoti izteikta dēļ liela ātruma un paša pagrieziena, bet lai ideja būtu saprotama.
Bilde vēl ir ļoti laba ar to, ka šeit arī var redzēt, ka bremzes jāspiež ar vienu pirkstu nevis diviem vai vairāk kā daudzi to dara.
By averza 11.06.2014 23:12:21
Member++ · 5,039 commentsNedomāju, ka tas attiecas arī uz v-bremzēm kombinācijā ar stāviem nobraucieniem.
By antikurjers 12.06.2014 00:05:20
restricted · 550 commentsĶermeņa pozīcija pagriezienos - http://ep1.pinkbike.org/p5pb10980441/p5pb10980441.jpg
Te, protams, tā ir ļoti izteikta dēļ liela ātruma un paša pagrieziena, bet lai ideja būtu saprotama.
Bilde vēl ir ļoti laba ar to, ka šeit arī var redzēt, ka bremzes jāspiež ar vienu pirkstu nevis diviem vai vairāk kā daudzi to dara.
+1 viens pirksts ir pareizi. Nonācu līdz tam empīriski. Tātad prakse parāda kā ir vispareizāk darīt.
Personīgie uzskati, tāpat kā kauli. Katram savi.
By backspin 12.06.2014 00:18:08
Member · 85 commentsNedomāju, ka tas attiecas arī uz v-bremzēm kombinācijā ar stāviem nobraucieniem.
Vai tad tam ir kāda nozīme? Stūres satvēriens tak nemainās no tā vai disku vai v-bremzes. Īpaši to izjūt, ja pa ceļam daudz saknes vai citi drebekļi.
By olegfaizov 12.06.2014 00:42:49
Member · 400 commentsNedomāju, ka tas attiecas arī uz v-bremzēm kombinācijā ar stāviem nobraucieniem.
Un uz v-bremzēm tas arī attiecas. Uz veca mtb, kuram bija v-bremzēs, bremžu rokturi vienmēr bija uzregulēti uz vienu pirkstu. Loģika taču ir vienkārša - labāka stūres kontrole un drošība.
By shim65 12.06.2014 16:41:43
Member · 288 commentsCik nu tur tajā stūrē jākrampējas... Es zinu, ka vajag ar 1, bet pārsvarā sanāk ar 2. Neesmu vēl baigi saskāries ar gariem un drebulīgiem nobraucieniem.
Still riding #26er/#Front Derailleur/#Alu
By JanisRC 12.06.2014 22:43:50
Member · 544 commentsCik nu tur tajā stūrē jākrampējas... Es zinu, ka vajag ar 1, bet pārsvarā sanāk ar 2. Neesmu vēl baigi saskāries ar gariem un drebulīgiem nobraucieniem.
Arī domāju, ka Latvijā nav nopietnu nobraucienu. Vakar mani Siguldā pārliecināja par pretējo - stāvums, ātrums, trepes, gar trepēm, lielas saknes, dropi. Un samērā gari gabali. Bauda !
By Tantrix 13.06.2014 07:32:16
Member · 527 commentshei , pieredzējušie ! Ko jūs sakāt par šo saitu ? :
rakstiet lūdzu uz šo e mail : mareks.kirilovs13@gmail.com
By shim65 13.06.2014 19:16:52
Member · 288 commentsJanisRC Nu iespējams, iespējams... Kaut kā šogad Siguldā maz gonku
Still riding #26er/#Front Derailleur/#Alu
By DieseI13 17.06.2014 19:51:16
Member+ · 178 commentsPrincipā, ja būtu gribētāji, varētu uzrīkot kādu dienu braucienu ar mērķi pamācīt(ies) kaut kādus elementus. Bet diemžēl varēšu pastāstīt/parādīt tikai personīgo pieredzi, kas var būt tālu no pareizās Foršāk, ja būtu vairāki "skolotāji". Domāju, ka pietiks ar Biķernieku vai kādu citu Rīgas mežu. Vai ir kādi potenciālie dalībnieki?
Ko es varētu pastāstīt - kā nobraukt no stāva kalna, kā uzbraukt stāvā īsā kalnā, stāvā garā kalnā, ko iesākt ar saknēm, smiltīm, šķēršļiem (kokiem).
Gribetaji joprojam ir
Bicycle races are coming your way
So forget all your duties oh yeah
Fat bottomed girls they'll be riding today
So look out for those beauties oh yeah
By antikurjers 17.06.2014 20:53:38
restricted · 550 commentsNobrauciens pa balto kāpu, iesācējiem noteikti patiks, un atstās kādu laiku neizdzēšamas atmiņas
Personīgie uzskati, tāpat kā kauli. Katram savi.
By IAeroI 18.06.2014 13:16:06
Member · 431 commentsDiemžel pagaidam laiks sola labako... cik negribētu bet man nav piemerota ekipejuma lai braukt lietus laika ar +13 temp...
Cerams ka ar siltuma iestašanos varēs sarūnāt ar lietotaju averza par to braukšanas tehnikas kursu kadu dien
Pašam ir domas pabraukat (vienatne) pa Siguldas takam sava ritma, bet atkal, ar siltuma iestašanos..
P.s. bija doma apskatīt Ziepniekkalna mēžu (jo ir blakus), bet zinot cik tur ir dzerāju/suņu/stiklu ... kaut ka ne ļoti gribās.
Ar cieņu,
By kurjers 20.07.2014 07:54:40
Local.Auth · 1,399 commentsDomāju ,..laba iespēja pavizināties pa Latv čempuonata trasīti kad tas viss būs beidzies Riekstukalnā,..Baldonē,..pēc pasākuma. Iesācējs tad ar vares pārbaudīt savas spējas ,..iesaku.
[url=]www.avekurjers.lv[/url]
By IAeroI 09.06.2014 17:12:57
Member · 431 comments