SEB Smiltenes aptaujas rezultāti
SEB 2. posma tēmā bija šis te:
Runājot par riepām, uztaisām aptauju!
APTAUJA ŠEITUn rezultātu kopsavilkums (un pilnās atbildes, no kurām var taisīt analīzi, kādas riepas dominē kurā koridorā utml.)
Šobrīd mums ir 183 atbildes. Uztaisīju dažas bildītes. Pirms sākam kritizēt, pāris svarīgas atrunas:
* There are lies, there are outrageous lies, and there are statistics.
* Correlation does not imply causation
Sākumā iesniegtās atbildes uz laika ass:
Uztaisīju aptauju svētdienas vakarā un bams, 2 stundu laikā ir gandrīz 100 atbildes. Tad pienāk pirmdienas 9:00 un otrā elpa
Tālāk mums ir ratu izmēri:
Sports brauc apmēram līdzīgi ar 26" un 29", tauta nedaudz vairāk ar 26". Bet tagad sadalām pa koridoriem:
Priekšgalā brauc vairāk ar 29", garajā astē vairāk ar 26".
Tagad par cietās/mīkstās dakšas izvēli:
Sportā mums līdzīgs sadalījums. Savukārt tauta brauc vairāk ar mīksto. Šo nesadalīju pa koridoriem, bet varam iztēloties, kas tur sanāktu, vai ne ;-)
Visbeidzot, svarīgākais jautājums un aptaujas jēga: cik daudz brauc ar Thunder Burt? Un kādus rezultātus TB braucēji ieņem? drumroll...
Last edited by cuu508 (14.05.2014 10:48:15)
By Bomzis 14.05.2014 01:45:20
Local.Auth · 1,215 comments ... labs
trūkst tikai kopsavilkuma ...
tauta ir aktīva tikai pirmajās dienās ... jo resnāks gals, jo populārāks tas 26'' ... un protams, jo resnāki jo mīkstāku iesēdienu vajag .. un protams, tādu TB atzīst tikai advancētie braucēji ...
Nav vieglu trašu ... bet ir par lēnu mīts
/Daniels/
By Gerids 14.05.2014 08:22:52
Member · 831 commentsTikai mulsina virsraksti kā "Rāmja izmērs..", tas ir kaut kāds žargons vai kas...? Bet šā vai tā skaidrs, ka tas runa ir par ratiem.
Izskatās, ka komercija strādā, bet vai strādā 27.4, 29, TB ...
Paldies par veikumu!!!
Last edited by Gerids (14.05.2014 08:33:07)
By jt 14.05.2014 08:34:38
Member+ · 1,194 commentsstrādā arī TB un 29, nesatraucies
By JSVR 14.05.2014 08:44:00
Member+ · 123 commentsSecinājumu ka TB (tapat kā jebkura dārgā gala riepa) vairāk "dislocēsies" koridoros tuvāk starta sākumam var izdarīt arī tāpat. Skaidrs, ka cilvēks, lai vienkārši pabraukātos, nepirks TB, kas maksā varbūt 1/3 no daža laba velo... Tā pat ļoģiski būtu secināms, ka velo cena arī pieaug virzienā pa koridoriem uz starta sākumu. 1-50 dalībnieku velo vērtība varētu būt vienāda ar pēdējo 500
Visādi citādi labi redzams 29" skaita pieaugums - mērketings rullē! Interesants trends ir cietās dakšas - pirms četriem gadiem, kad sāku braukt, cietās varēja skaitīt uz rokas pirkstiem (nu gandrīz). Tagad ir ļoti daudz. Nu un atkal - vairāk starta galā.
Aptaujā diemžēl nepiedalījos, bet braucu ar 29" ar TB un pagaidām mīksto dakšu
By Gerids 14.05.2014 08:58:06
Member · 831 commentsCietā daksā +/- = -1kg & tā kā LV mīkstā dakša tik pat kā tā nav vajadzīga, tad ļoti neslikts variants kā nomest svaru neķeroties pie diētām
Last edited by Gerids (14.05.2014 08:58:20)
By trail xcer 14.05.2014 09:32:00
Member · 33 commentsBraucu ar cieto dakšu, bet tikai tāpēc, ka nevaru atļauties labu mīksto. Nekāda prieka no tā nav, un visa tā patstāvīgā trīce,bojā plaukstu locītavas. Kamer visi jauni to nejūt,bet vecumdienās atcerēsies. Cietā dakša domāta taisnam, gludam ceļam nevis grantenei un meža ceļiem.
By cuu508 14.05.2014 10:18:14
Member+ · 461 commentsTikai mulsina virsraksti kā "Rāmja izmērs.."
Pēc garas dienas galva nestrādā.... Salabots.
Reku vēl riepu ražotāji:
By raiter 14.05.2014 10:31:06
Member+ · 3,346 commentsPētījums rāda acīmredzami saprotamo:
Sportisti (arī tautas pirmie koridori) izvēlas dārgo/vieglo/kruto/labo tehniku: - cietās dakšas, ātrās riepas, un 29er vai pat 27.5.
Tauta (sākot no 4 koridora) brauc ar to kas ir nopirkts viekalā (vai bijis ieprikts treknajos gados) - veco labo 26er, mīkstu dakšu, un Kenda-veidīgajām riepām, un neiespringst par upgreidu, svaru, berzes pretestību u.c. Neaizmirstam, ka spices braucēji brauc ar to, ko iedod komanda/tirgotājs.
Tiktāl viss loģiski un saprotami.
Par Schwalbes triumfu laikam jāpateicas tirgotāju mārketingam, un pārdodamo velosipēdu markām (un to riepu izvēlēm). Bontrager un Specialized riepu īpatsvars norāda uz Trek un Spec tirgus daļu vispār. Šķiet ko līdzīgu laikam jāsaka par Conti, jo to arī daudziem rite''niem liek virsū jau rūpnīcā. Geax. Maxis, Wred, Huch ir arī lielskas riepas, bet laikam ir tikai dažiem ražotājiem populārs, attiecīgi parādās tik maz. Un atšķirībā no Shwal un Conti, nav arī oficiālo pārstāvju tik ļoti atblastītas un bīdītas tirgū.
Pasaules kausu u.c. ārzemju gonkas rāda ka tur brauc ar ne tikai Schwalbēm (bet nu protams jau minēju - spicie riepas neizvēlas - sponsors nosaka visu).
Un visbeidzot par TunderBurtiem: statistika ir par SEB - tātad plakano un lidojamo maratonu. Nez kāda būtu statistika kaut kādam Pļaviņu vai Apes maratonam pa dubļiem - diez vai pliko riepu īpatsvars būtu tāds.
P.S. Žetons Cuu508 par ieguldīto darbu !
Last edited by raiter (14.05.2014 10:33:11)
By aspms* 14.05.2014 10:40:20
Member · 2,079 commentsUn visbeidzot par TunderBurtiem: statistika ir par SEB - tātad plakano un lidojamo maratonu. Nez kāda būtu statistika kaut kādam Pļaviņu vai Apes maratonam pa dubļiem - diez vai pliko riepu īpatsvars būtu tāds.
Vai tur Apes dubļi vai SEP'sa granteņu putekļi, brauks ar tām pašām riepām. Pagājušo gadu Apē netrūka FF patriotu Man jau šķiet labi ja 5% vispār sezonas laikā maina riepas Tobish kas tur sezonas sākumā paņemts ar to arī vairums brauc visu sezonu.
www.bikebay.lv
karbona remonts un krāsojuma atjaunošana;
dakšu & amortizatoru remonts un apkopes.
By oskars 14.05.2014 11:04:01
Member · 695 commentsBontrager un Specialized riepu īpatsvars norāda uz Trek un Spec tirgus daļu vispār.
Diez vai...riepa nodilst ātrāk par velo rāmi. Un pats iepriekš minēji par Schwalbe mārketingu...Bont vai Spec riepa nodilst un tiek iepirkta Schw.
By raiter 14.05.2014 12:48:11
Member+ · 3,346 commentsBontrager un Specialized riepu īpatsvars norāda uz Trek un Spec tirgus daļu vispār.
Diez vai...riepa nodilst ātrāk par velo rāmi. Un pats iepriekš minēji par Schwalbe mārketingu...Bont vai Spec riepa nodilst un tiek iepirkta Schw.
Riepa nodilst ātrāk t.i. vienas sezonas ietvaros, tikai 10% braucēju -sportistu un semi-amatieru, un tad ja ir mega dilstošā vieglā sporta riepa. Vairumam Tautas klases tūdaliņu riepa drīzāk saplaisā no saules un lietus, nevis nodilst. Un pat ja nodilst, tad vēl tiek braukta (pēc devīzes: Visi Noby Niki reiz kļust par Furious Frediem )
Otrkārt - vairums vidusmēra tautas braucēju aiznes to riteni uz to pašu pārdevēja veikala servisu, kas (visdrīzāk) arī uzliek to pašu savu riepu.
Schwalbes pluss šeit ir tāds, ka var nopirkt daudzas (piemēram RaRa) versijas - arī lēto, smago kamernieci ar drāti, citu gumiju un pa mazu summu. Par Bontr vai Mich vai Huch nezinu, vai tāda iespēja ir, Conti arī tur izvēle maza starp lēto/dārgo versiju, + tām visām citām cenas starpība nav tik izteikta kā Schwalbei.
Cuu508, taisi jaunu aptauju klāt:
1. cik vispār tautas klases braucēju interesē riepu jautājums?
2. ja vajadzētu jaunu riepu, vai liktu to pašu
3. ja jā, tad kāpēc citu?
4. Kas tūdaliņam ir svarīgs: cena / svars / brends un trends* / kontrole ?
* - trends: Pēdējos 5 gadus visi tautas koridori skaidri zināja - ja Tu nebrauc ar visu vareno RaRa, tad vispār nav vērts braukt. Šogad izskatās ka ir kaut kāds Burtu kults sācies.
By sprungulis 14.05.2014 13:00:44
Member · 229 comments5. Visvairāk plīstošo riepu tops.
Pirmajos 10km diezgan daudz maniju lāpamies, braucot no 5.kor.
Rudens vakaros ieslēgsim apgaismojumu, lai būtu redzami :)
By cuu508 14.05.2014 13:40:53
Member+ · 461 commentsPirmajā aptaujā man pārsteigums bija Schwalbe dominance. Ir zināms, ka tas ir populārākais ražotājs, bet tādu pārsvaru negaidīju.
Pārējās lietas jau varēja nojaust/uzminēt. Attiecīgi otrajā aptaujā varbūt uzreiz pareģojam atbildes?
1. cik vispār tautas klases braucēju interesē riepu jautājums?
Ir cilvēki, kam interesē tehnika, un ir cilvēki, kam neinteresē. Pirmajā tūkstotī ir vairāk tehnikas entuziastu kā otrajā. Un pirmajā 500-niekā ir vairāk kā otrajā.
2. ja vajadzētu jaunu riepu, vai liktu to pašu
Ja neinteresē tehnika, tad uzliks to, ko servisa meistars ieteiks. Vai, kas veikalā lētāks uz vietas.
Ja interesē tehnika, tad eksperimentēs: traktoru vietā pamēģinās semislikus, 2.1 vietā pamēģinās 2.25 vai otrādi, kameru vietā pamēģinās bezkameras utt.
4. Kas tūdaliņam ir svarīgs: cena / svars / brends un trends* / kontrole ?
Priekšgala tūdaliņam svars. Vidējam tūdaliņam cena, svars, brends un trends. Tālākajam tūdaliņam cena.
By Inars 15.05.2014 00:06:40
Member+ · 1,303 commentsVairumam Tautas klases tūdaliņu riepa drīzāk saplaisā no saules un lietus, nevis nodilst. Un pat ja nodilst, tad vēl tiek braukta (pēc devīzes: Visi Noby Niki reiz kļust par Furious Frediem )
Šitais labs Nodilis RaRa ļoti labi ripo un nav jāizgāž kaudze naudas. Tiesa gan, risks dabūt mīksto palielinās.
Riepu jautājums ir svarīgs, bet pa lielam, ja esi pircis gatavu velo, rūpnīcas uzliktās laukā nemetīsi. To arī pierāda aptauja: 1. Švalbes, Bontiji un Speci pa lielam nāk komplektā. 2. Cilvēks mēģina atšķirties no standarta - ja ne ar retiem rāmjiem, tad vismaz savādākām riepām.
Ja runājam par riepām, tad kā var aizmirst par spiedienu tajās. Ja nerunājam vai nicīgi izturamies pret to publiski (nevar pateikt, kā PSRS laikos par seksu, ka riepās gaisa nav), tad anonīma aptauja būtu kāreiz interesanta.
By shim65 15.05.2014 16:11:10
Member · 288 commentsMan ir RaRa Performance ar visādceļu 15 tūkstošiem. Par TB jau pārvērties ir, bet līdz FF vēl tālu... Lai gan gribētos ar to riepu sasniegt arī Ultremo līmeni
Bet ja tā, pagāšgad visu laiku braucu ar XR1 bontijiem, tagad ar TB. Nu Smiltenes Sepsā, MySportā Tomē, un Tukumā man nekādu pretenziju nebija.
Last edited by shim65 (15.05.2014 16:12:31)
Still riding #26er/#Front Derailleur/#Alu
By cuu508 14.05.2014 01:26:42
Member+ · 461 comments