CSN. Vai drīkst pa braucamo daļu nogriesties pa kreisi?
Braucam pa vvz kādu tur ceļu ar vairākām joslām. Ir atļauts kreisais pagrieziens, kā to pareizi veikt.
a) pārkārtojāmies uz kreiso joslu un vecam pagriezienu.,
b) labajā pusē nokāpjam no velo un šķērsojam ceļu pa gājēju pārēju.
Un vēl viens jautājums.
Kad velo celiņš šķērso braucamo daļu, kam i priekšroka?
Ja i gājēju pārēja tad i skaidrs ka priekšroka gājējiem.. a ja i veloceliņš ... ?
Last edited by kuuminsh (12.03.2009 23:25:07)
By delveris 12.03.2009 23:44:21
Member · 503 commentsVeloceliņš pats par sevi priekšroku nedod! Ja ir vēl zīme gājēju pāreja (kantainā), tikai tad ir priekšroka..
CSN ja nemaldos ir teikts ka vispirms pa labo pusi Tev jāšķērso ceļš (nav obligāti jānokāpj) un tad turpini virzienu jau pa šķērsoto ielu atkal atrodoties labajā malā. un nav jālien kautkādā 2. vai 3. joslā.. (Šajā gadījumā uz Tevi pat kreisā pagrieziena aizliegums neattiecas). Neatceros gan kā pareizi nogriezties T veida krustojumā.. Pēdējo reiz gan par šo jautājumu lasīju CSN vismaz 2 gadi atpakaļ, tāpēc iespējams, ja kļūdos, palabojiet.
By artursp 12.03.2009 23:48:11
Member · 392 commentsPa kreisi var griezt vai nu, pārbraucot krustojumu taisni un tad pa kreisi, vai arī, ja ir atsevišķa josla kreisajam pagriezienam, tad var arī no šīs joslas.
By Delfins 13.03.2009 00:30:36
Member+ · 3,575 commentsja ir papildsekcija, tad protams drīkst griezties, toties pastāv liels risks tikt sabrauktam, lai tur vispirms nokļūtu.
Es personīgi izmantoju šādus pagriezienus, bet tur jāuzkrāj pieredze lavierēt starp joslām. Ļoti bīstams pasākums.
Iesaku nestresot, nerisķēt un braukt vienmēr pa labo pusi (pat ja Tev ir tur tiesības tā vai šitādi rīkoties)
By kuuminsh 13.03.2009 02:00:56
Member · 231 commentsTe nav tik daudz runa pa praktisko pusi kā pa juridisku. Ibo krogā tika saderēts uz alu ka ar velo var mainīt braukšanas joslas un tas viss ir likuma ietvaros. Oponents uzstāja uz to ka velosipēdistam ir jāturas pie labās malas jebkuros apstākļos un vienīgais veids veikt kreiso pagriezienu i pa gājēju pāreju kājām.
Pats esmu nedaudz iedzēris un nespēju īsti saprast kā tur īsti ir pareizi
By kristsp 13.03.2009 02:29:05
Member · 47 commentsKad velo celiņš šķērso braucamo daļu, kam i priekšroka?
226. Vietās, kur ārpus krustojumiem velosipēdu ceļš šķērso brauktuvi un ceļu satiksme netiek regulēta,
velosipēdu un mopēdu vadītājiem jādod ceļš transportlīdzekļiem, kas brauc pa šķērsojamo ceļu.
Ir atļauts kreisais pagrieziens, kā to pareizi veikt
228. Nogriezties pa kreisi vai apgriezties braukšanai pretējā virzienā ārpus apdzīvotām vietām velosipēdu
un mopēdu vadītājiem atļauts tikai no brauktuves labās malas (labās nomales), dodot ceļu tajā pašā virzienā un
pretim braucošajiem transportlīdzekļiem.
229. Nogriežoties pa kreisi vai apgriežoties braukšanai pretējā virzienā krustojumos apdzīvotās vietās, kur
nav iekārtots velosipēdu ceļš, velosipēdu vadītājiem brauktuvju krustošanās vieta jāšķērso pa brauktuvju labo
malu, iepriekš pārliecinoties par ceļu satiksmes drošību un dodot ceļu tajā pašā virzienā braucošajiem
transportlīdzekļiem un tiem ceļu satiksmes dalībniekiem, kam saskaņā ar braukšanas noteikumiem krustojumos
ir priekšroka. Ja braukšanai pa kreisi iekārtota atsevišķa braukšanas josla, nogriezties atļauts no šīs joslas labās
malas. Nogriezties pa kreisi vai apgriezties braukšanai pretējā virzienā ārpus krustojumiem atļauts no
brauktuves labās malas.
Un lidz ar to par parkartosanos:
224. Velosipēdu un mopēdu vadītājiem pa ceļu atļauts braukt vienā rindā iespējami tuvāk brauktuves
(braukšanas joslas) labajai malai. Tālāk uz brauktuves atļauts izbraukt, tikai lai apbrauktu, apsteigtu vai apdzītu
vai ja braukšanai attiecīgajā virzienā ir iekārtota atsevišķa braukšanas josla, kā arī šo noteikumu 229.punktā
minētajos gadījumos, lai nogrieztos pa kreisi vai apgrieztos braukšanai pretējā virzienā. Netraucējot gājējus,
atļauts braukt pa nomali, bet velosipēdu vadītājiem – arī pa ietvi.
Iesaku nestresot, nerisķēt un braukt vienmēr pa labo pusi (pat ja Tev ir tur tiesības tā vai šitādi rīkoties)
Pilnigi piekritu sim te ieteikumam, it seviski iesacejiem.
By kuuminsh 13.03.2009 09:58:29
Member · 231 commentsPaldies
By KingFox 17.03.2009 21:03:26
Member · 130 commentsNeaizmirsti, ka ir autovadītāji, kas nerespektē velosipēdus. Jo īpaši ja velosipēdistam ir galvenais ceļš.
By onkulis 17.03.2009 22:34:34
Member · 432 commentsUn kā ir pēc likuma gadījumā, ja jabrauc taisnu , bet taisnu iet tikai sakot no trešās joslas un pirmās divas nogriešas. Reāli tā ir no Rīgas puses pirms Lielupes tilta. Parasti pārkartojos uz joslu kura iet taismi, bet brīžos, kad satiksme intensīva, tad tikt līdz tai joslai ir diezgan problemātiski
By r_s 18.03.2009 09:28:16
Member+ · 1,534 commentstad tev jānogriežas pa labi un tuvākajā gājēju pārejā jāstumjas pāri.
lielupes tiltu šķērso pa ietvi un tad turpini pa veloceliņu taisni. likumā laikam nav atrunāta kārtība, kādā velosipēdists top par gājēju, uzkāpjot uz ietves.
By airavs 18.03.2009 10:39:32
Member · 1,643 commentsNeaizmirsti, ka ir autovadītāji, kas nerespektē velosipēdus. Jo īpaši ja velosipēdistam ir galvenais ceļš.
tā runā cilvēki kuriem pašiem nav auto vadīšanas pieredzes.
piekritīšu tam ko reiz teica Velomens: braucot pa ielu ar velo, es jūtos droši, taču uz ielas braucot garām velobraucējam ar auto, tāda braukšana ar velo šķiet ļoti nedroša.
daudz kas ir atkarīgs no paša velosipēdista. man nav bijušas problēmas ar ceļa nedošanu vietās kur man tas pienāktos.
By Delfins 18.03.2009 11:02:11
Member+ · 3,575 commentstā runā cilvēki kuriem pašiem nav auto vadīšanas pieredzes.
tai pašā laika visi tie autovadītāji aizmirst, ka automašīna nav automātiska privilēģija... ka viņi ir karaļu-karaļi
Tāpēc rodās nesaprašanās "es braucu ar auto, un te kaut kāds velopēds man priekšā... wtf !?". Ja reiz iekāpi auto - skaties uz ceļu un ievēro distanci/ātrumu
By KKTK 18.03.2009 11:20:22
Member+ · 2,298 commentsPie tam tiem autovadītājiem strauji krītas peņpunkti, kad viņus atkal un atkal pie nākamā krusafora panāk velosipēdists.
Gadījums - 7:20 rītā. Ielas gandrīz tukšas - vispirms pabrauc garām normāli pa otro joslu - viss oK, tad pēc nākamā luksafora jau vairs īsti nepārkārtojoties padrāž garām, vēl pēc nākamā krustafora, dēļ satiksmes, nācās 30m iesprūst aiz manis. Tas droši vien atskaitīja kādus 5 peņpunktus vismaz, jo pēc manis apdzīšanas nākamajā krustojumā gandrīz tiek notriekts cilvēks, kas iet pāri mazākas nozīmes ceļam. Un pats jaukākais, ka to brašo vadītāju satieku pie skolas (kurā man trenniņš). Bulciņvaidzis redz - veda meitu uz skolu. Saskatījāmies, norādīju uz gandrīz notriektā cilvēka krustojumu un nosmīnēju. Ģīmis neliecināja izpratni par satiksmes lietām. Izārstēt tādus nevar, vienīgais ka dēļ savām nervu problēmām, tādi dzīvos īsāku mūžu :]
P.S. Bet, autobusu vadītāji Ganību dambja maršrutos ir sastapti ļoti pieklājīgi un atkla un atkal apbrauc pa drošu attālumu. Uzslava! Esmu dažreiz pat pastāvējis vai pabraucis pa ietvi lēnāk, lai tas autiņš aizbrauc kvartāļu tālāk, jo saprotu, ka pat pašus pedantiskākos autovadītājus reiz var nokaitināt, ja pēc katras pieturas atkal jāapdzen taspats velosipēdists.
Pirms ko dariet - padomājiet no citu skatu pukta, kā jūs justos viņu vietā. Dzīve tomēr ir gara un interesanta, un dažas sek. vai min. ir pilnīga huiņa uz tā fona - pat sacensībās, starp citu
By x-f 18.03.2009 11:41:15
Member+ · 402 commentstai pašā laika visi tie autovadītāji aizmirst, ka automašīna nav automātiska privilēģija... ka viņi ir karaļu-karaļi
Lai arī panesies oftopiks, šajā sakarā atcerējos kaut ko ar kritisko masu saistītu – you own a car, not the road.
People.lv Racing Team
By r_s 18.03.2009 13:41:33
Member+ · 1,534 commentsatcerējos kaut ko ar kritisko masu saistītu – you own a car, not the road.
bet ir arī daži argumenti - I pay a vehicle excise tax, wtf do you do. Glad my money keeps the roads nice and smooth for you.
ja būtu velonodeva (labāk lai nebūtu), tad varētu pieprasīt veloceliņus u.c., bet citādā gadījumā velosipēdistu pielīdzina minoritātei un kr.masu praidam.
By IMAGin 18.03.2009 15:35:18
Member · 655 commentsNu ja jau šādi to sāk skatīt, tad liela daļa velosipēdistu lieto arī auto, maksā tos pašus nodokļus tikai to ceļu bojā daudz mazāk un (ar izņēmumiem) nebojā gaisu pilsētā
Kautgan īsti neizprotu kur uzrodas tā ceļa dalīšanas problēma, jo no rītiem/vakariem veicot ceļu uz darbu/mājām tas lielākoties notiek sastrēgumu laikā kad normāli braucošs velosipēdists ir daudz ātrāks par autotransportu. Principā vienu un to pašu auto vairāk par vienu reizi šādā ceļa posmā pa Rīgu neredzu un reāli tie auto ir tie kas traucē un bremzē manu pārvietošanos...
Personīgi es neredzu problēmu ar velosipēdiem ielās, ne no auto vadītāja, ne velosipēdista skatu punkta. Ir jau ielas kur ir grūtāk izmainīties, bet reāli tās lielākoties ir ielas kur uzzīmētas ir divas joslas, bet braukts tiek četrās.
By Delfins 18.03.2009 16:18:11
Member+ · 3,575 commentspamēģini uz pērnavas uz brīvības pa kreiso joslu nogriezties rīta pusē
Velo vienīgi labs handikaps ir - sāk braukt pirms zaļais un paspēt iekārtoties starpā
By WEF.spk 18.03.2009 22:02:09
Member · 131 commentskristsp. jaut-Braucot uz centru pa Zemitānu tiltu,uz ietves netiek un pa kuru joslu brauk,labā malējā domāta * T *.....
By Delfins 19.03.2009 00:47:31
Member+ · 3,575 commentspaskaties noteikumos, uz ko attiecās spec. josla. Ja nav minēts velo - droši vālē pa * T * joslu
By karbonwheel 30.03.2009 18:52:28
Member · 185 commentsTe bus kurjera pieredze, gan izbijusa... Braucu pa mukusalas ielu taisni, bet busina vaditajam vajag nogriezties benzintanka, tas pirms mukusalas apla braucot no akmens t., tur ari ir bremzesanas josla uz to bridi es jau bija tas joslas vidu kad busins saka mani taranet, lai netiritu no vina puteklus pedeja bridi "palaidu". pirms taisijos pajautat ko tas manevrs nozimeja vins jautaja vai neesmu pasnavnieks. Mans pretjautajums bija vai vins gadijuma nezin kam ir galvenais cels, un paskaidroju ka tas ir man, jo es braucu taisni bet vins riezas , pie tam no tas pasas joslas pat neapdzinis mani. Ko domajaties vins man jauta: "a ko man tad vajadzeja darit", piebildisu ka man atrums uz to bridi bija sasniedzis 35 km/h un vina sejas izteksme teica nemaci man kucen noteikumus. Pec tada varianta vardu man vairs nebija, tikai burti un tie pasi lamu... Taluk, ir ari tadi p---- uz cela.
By e518 01.05.2009 19:09:51
Member · 455 commentsTe bus kurjera pieredze, gan izbijusa... Braucu pa mukusalas ielu taisni, bet busina vaditajam vajag nogriezties benzintanka, tas pirms mukusalas apla braucot no akmens t., tur ari ir bremzesanas josla uz to bridi es jau bija tas joslas vidu kad busins saka mani taranet, lai netiritu no vina puteklus pedeja bridi "palaidu". pirms taisijos pajautat ko tas manevrs nozimeja vins jautaja vai neesmu pasnavnieks. Mans pretjautajums bija vai vins gadijuma nezin kam ir galvenais cels, un paskaidroju ka tas ir man, jo es braucu taisni bet vins riezas , pie tam no tas pasas joslas pat neapdzinis mani. Ko domajaties vins man jauta: "a ko man tad vajadzeja darit", piebildisu ka man atrums uz to bridi bija sasniedzis 35 km/h un vina sejas izteksme teica nemaci man kucen noteikumus. Pec tada varianta vardu man vairs nebija, tikai burti un tie pasi lamu... Taluk, ir ari tadi p---- uz cela.
Par busiem vispār ir atsevišķa saruna, jo izskatās, ka lielāko tiesu busu šoferu tiesības ir dabūjuši no darba devēja kopā ar lūzni busiņu ! Tāpēc lieki viņiem prasīt kaut ko par satiksmes noteikumiem !
By niknais 03.05.2009 15:32:29
Member · 130 commentsNjā šoferi iekš dzelzs rumakiem brīžam tiešām izliekas par pilnīgiem kretīniem...
By SEA 07.05.2009 16:33:52
Member · 1,711 commentsDīvaini, bet, kad braucu ar autiņu man vellapēdisti netraucē, bet kad braucu ar felli, tad autovadītāji gan...
Ir bijuši vairāki starpgadījumi, bet par laimi tfu tfu tfū bez kontakta... Visvairāk man nelabu dūšu ir uzdzinusi doma, ka kāds brauc labi iereibis... Kgan parasti, arī iereibuši tusētāji, izrāda pozitīvu enteresi,- grib skrieties vai vnk grib uzsist klaču... Ja atmiņa neviļ, tikai reizi kkādi sīki pi*ari ar 323Fku centās mani nokantēt uz tukša ceļa... Nu tur bija viņiem pie vainas vīra dūša... Nu to joku man negribētos atkārtot...
Varbūt izrādu negatīvu attieksmi pret noteikumiem, bet braucu vairāk vai mazāk pēc a/m noteikumiem... Pa ietvēm tas liekas bīstamāk, jo gājēji ar pārbīli ir neprognozējami...
No pieredzes varētu nosaukt a/m vadītāju grupas, kas nav draudzīgas vellapēdistiem,- taksisti(nu ar dažu ir arī paflirtēts), busiņu(gan sab. tr. gan komerc.), Voyageru vadītāji (Chrysler, Plymouth, Dodge), trolejbusi, blondīnes(arī tās kuras maskējas) un citi, kurus nevar uz masu paņemt...
Ir protams arī izņēmumi...
ℝℂ/ᴾᴿᴱᴹᴵᵁᴹ²
By kuuminsh 12.03.2009 23:20:11
Member · 231 comments