Klibo pārnesums

Avatar

By betmens 30.04.2009 15:25:44

Member · 36 comments

Pērn paņēmu jaunu minamo. Parādījās pastulba problēma. Gonkā priekšējos zobratus pārslēdzot no vidējā uz mazāko pēkšņi ieraujas ķēde starp rāmi un zobratu, kura ārā lien tikai ar fizisku piepūli, deldējot rāmi un izraujot zobu. Iemeslu tā arī neesmu sapratis. To var dabūt gatavu tikai gonkā smile Piebildīšu, ka kasete ir ar 26,36,48 zobiem, kas nav gluži standarta risinājums pie konkrētā GIANT XTC0 rāmja.

000026654380_%23_3_%23_betmens1.jpg
000026654382_%23_3_%23_betmens1.jpg

Tad uz pirmo SEB posmu piemeistaroju nelielu kronšteinu:

000026654383_%23_3_%23_betmens1.jpg
000026654385_%23_3_%23_betmens1.jpg

Pēc gonkas izskatās šādi. smile Bet vismaz rāmi nebojā.

000026654386_%23_3_%23_betmens1.jpg
000026654388_%23_3_%23_betmens1.jpg

Vai tiešām vienīgais ko var darīt ir uzlikt mazāku kaseti? Attiecību 48-11 izmantoju tīri bieži. Mainīt rāmi arī īpaši negribas.
Ieteikumus lūdzu. smile

Last edited by betmens (30.04.2009 15:28:45)

Avatar

By r_s 30.04.2009 15:46:31

Member+ · 1,534 comments

vai pie vainas nebūs chainsuck? forumā jau ir runāts...

Avatar

By Ansis 30.04.2009 15:53:20

Member++ · 3,687 comments

Es ceru, ka kāds pieredzējis mehāniķis tev kaut ko pateiks no praktiskās puses, bet no teorijas "smalko mājienu" es varu dot.
Ja tu lieto parasto baika priekšējo pārslēdzēju, tad jādomā, ka tas domāts malējiem zobratiem 22 un 44 (Alivio bija pat 22 un 42). Ja tev zobrati ir 26 un 48, tad pārslēdzēja sāna plākšņu liekuma rādiusi atšķiras no uzliktajiem zobratiem par veseliem 4 zobiem (26-22 un 48-44). Tas ir pārāk daudz, lai viss strādātu labi, jo par max pielaidi vairums praktiķu uzskata +/- 2 zobus.
Ja tu gribi palikt pie šiem zobiem, iesaku atrast e-veikalos priekšējos pārslēdzējus, kas attiecas uz sistēmu "road compact triple" (RCT). Tā ir šosejas kompaktā sistēma, domāta pusaudžiem un jauniešiem, ar BCD 110 mm. Cik atceros, lielāko zobratu šim standartam parasti lika 48 vai 50. Paskaties, atrod šos lielumus un izdomā, vai nav vērts pāriet uz RCT priekšējo pārslēdzēju.

Avatar

By betmens 30.04.2009 16:12:45

Member · 36 comments

Nezinu kas ir baika parastais pārslēdzējs, bet visur rakstīts DeoreLX. Pat uz pedāļiem smile Vienīgi aizmugurē DeoreXT
Īsti gan neredzu saistību ar priekšējo pārslēdzēju. Problēma jau tāda, ka ķēdei pārmetoties no 36 uz 26, pie noteiktiem apstākļiem(šķiet ļoti nelīdzenā vidē, kad viss kratās un vibrē), apakšā tā ķēde uzraujas uz augšu. Dēļ lielās kasetes, starp zobratiem un rāmi ir pārāk maza atstarpe. Līdz ar to ķēde nelien atpakaļ. Es gan nesaprotu kā viņa tur tiek iekšā? Bet ielien kā smērēta.
Otrajā foto speciāli ieliku ķēdi, kur viņa ielien.

Last edited by betmens (30.04.2009 16:22:03)

Avatar

By blieztunmaukt 30.04.2009 16:24:07

Member+ · 1,548 comments

rūpīgi vēlreiz izlasi anša teikto
+ varbūt tev ķēde netiek nospriegota pieteikoši, t.i. var'būt tā ir par garu, vai pakaļējais pārslēdzējs ar neatbilstoša garuma ķepu?

Avatar

By Armancs 30.04.2009 16:29:52

Member+ · 176 comments

Pārbaudi, vai pakaļējā pārslēdzēja augšējais rullītis griežas normāli. Kādu brīdi nokāvos tieši ar tādu pat problēmu (kā dubļos, tā chainsuck), kamēr netīši uzgāju, ka tieši pārslēdzēja skritulis pie vainas.

Avatar

By Ansis 30.04.2009 17:20:13

Member++ · 3,687 comments

Ja tu tiešām vienmēr ierauj ķēdi no apakšas, tad līdz pārslēdzēja rāmīša liekumu neatbilstībai vēl neesi ticis:)
Uzslēdz priekšā uz mazākā, aizmugurē uz lielāka un apskaties no aizmugures no apm. pusmetra attāluma - vai rāmītis ar ķēdes spriegotāja skritulīšiem stāv tikpat skaisti vertikāli kā priekšējie zobrati? (Vajag skatīties tā, lai pr. zobratus redzētu kā "vertikālas svītriņas" priekšā rāmīša malai.) Paskaties arī no augšas, vai rāmītis nestāv šķībi, veidojot novirzi no braukšanas virzienam paralēlas līnijas.

Avatar

By Skotu amerikānis 30.04.2009 17:40:33

Member+ · 662 comments

Ja problēma ir tikai pārslēgšanās brīdī, tad vainīgs tiešām varētu būt pārslēdzējs.

Savukārt, ja ķēde grib no apakšas ieķerties rāmī arī tad, kad neslēdzoties brauc ar vidējo priekšējo zobratu, tad problēma viennozīmīgi ir t.s. "chainsuck": http://www.xc.lv/mtb/forums/viewtopic.php?id=1539

Avatar

By Mr.Derailleur 01.05.2009 00:11:45

Member+ · 363 comments

pārslēdzējs par augstu, pārslēdzējam par lielu gājiens (H un L skrūves)


01001101 01100001 01110010 01110100 01101001 01101110 01110011

Avatar

By WEF.spk 01.05.2009 09:34:30

Member · 131 comments

Ja sacensību laikā-ķēde tiks aizzobrata-sacensības beigsies ,ar līku lielo lielo ķemmi=pārrautu ķēdi.
              Pārbaudi-aizm.slēdža darbību.
              Vainu-paliec aiz lielā zobrata pāris šaibītes ,ja var,ja nē,tad uz darbnīcu -montēt ped.centru ar nepieciešamo vietu ķēdei.

                Nav patīkami palikt mežā ar pārrautu ķēdi!