monobloks

Avatar

By fubar 29.01.2009 12:43:18

Member · 1,811 comments

caurumu urbt var, daudziem rāmjiem tāds ir, dažiem tas ir patiešām milzīgs.
speciālisti iesaka urbt nelielu (līdz 1 mm) ūdenim pietiks, dubļiem par šauru.

bagātīgi ar smēri ieziests monobloks arī der. gramu vērotāji protams šo lasot raustās krampjos (un tā jums arī vajag smile )


taisnās rokas ir atpakaļ in da LV.
26565222

Avatar

By Sturmgevers 30.01.2009 09:13:15

Member · 84 comments

Bija kādreiz slaveni laiki. Tad kad visi brauca ar kvadrātveida asīm (square tapper) un šimano ražoja labas un izcilas lietas. LX monobloks tajos laikos maksāja ap 15 latiem un bija praktiski mūžīgs. Zinu cilvēku, kas pamanījās nobraukt vairāk par 10K ar tādu un vēlāk kad tas sāka pār mēru krakšķēt (par ļurkāšanos nebija pat domas) - iefleksēja moniķa korpusā (izņemot ārā pirms tam, protams) svītriņu un pa to salēja iekšā biezu eļļu, kas pagarināja šamā dzīvi šķiet pa vēl kādiem 5K. Neba aiz skopuma tas tika darīts, bet gan tāpēc ka sakarīgu monobloku uz kvadrātu un viņam nepieciešamajā garumā vairs nopirkt nevarēja. Viss šimano lētais gals, līdz pat 10 latiem ir bullšits pēdējais. NETUR viņi necik. Par tūkstošiem pat neiet runa. Tāpēc ja cienījamais posta autors ar 7 latīgu moniķi ir novālējis jau 4K, tas ir labi - ļoti labi, tas ir neticami. Te jādzied allelūjā un ozianna.
Tālāk pārejot pie nākošas paaudzes šimano (octanlink) sistēmas. Pirmsākumos arī tie bija labas kvalitātes un kalpoja ilgi. Liela daļa šobrīd pieejamo jau tādi vairs nav. Ja uz šimano detaļas ir uzraksts Made in Japan tad tas vēl drusku var kalpot par garantiju kaut cikai kvalitātei. Diemžēl Singapūras, Malaizijas un Ķīnas detaļām kvalitāte jau vairs nav tā. It kā iekārtas tās pašas, materiāli un cilvēki (visi ar slīpām acīm) arī, bet kvalitāte ni - ni.
  Nu un jaunā paaudze - ārējie gultņi tizlos alumīnija korpusos ar plastmasas buksi starp asi un gultni ir vispārīgs stulbums. Tam ir tikai divas priekšrocības. Viena attiecas uz tirgotājiem, jo ļauj labi pelnīt, otra attiecas uz modelistiem, jo ļauj ķīmiķot un pielāgot lētos gultņus, lai neļautu tirgotājiem tik labi pelnīt. Sorry, ir gan vēl viena maza priekšrocība - svars. Šīm sistēmām svars ir tiešām mazs. Tomēr ja tādus liekat - noteikti frēzējiet rāmi. Tas attiecas uz visiem monoblokiem, kam maliņas atduras rāmī no abām pusēm (ISIS sistēm par piem.). Vecajiem šimano kā zināms, viena maliņa atduras, bet otra nē, tāpēc tur frēzēšana nav tik aktuāla.
   Pamatā tas arī viss. Tie ir mani novērojumi kādus gadus strādājot ar moniķiem.


Galvenā gudrība izjaucot ričuku ir salikt visas bumbiņas atpakaļ. Parasti tomēr dažas pazūd.

Avatar

By janis-v 30.01.2009 12:39:00

Member+ · 288 comments

Arējie gultņi tizlos alumīnija korpusos ar plastmasas buksi starp asi un gultni . Tomēr ja tādus liekat - noteikti frēzējiet rāmi. Piekritu par 200 % taka neesmu 1 ,kas tā domā  nesen par frēzēšanu mani nosmēja.

Avatar

By trops 31.01.2009 08:22:54

Member · 546 comments

Varbūt offtopiks?
Interesē tehnoloģijas. Kā notiek rāmja frēzēšana? Kā un ar ko nosaka vajadzību frēzēt, un pēc tam rezultātu?
Atbilde "Ar speciālu ierīci." nekādu izskaidrojumu nedos.


Puisis no laukiem

Avatar

By Krigers 02.02.2009 14:59:28

Member+ · 465 comments

Viena no tehnoloģijas realizācijām: http://www.parktool.com/products/detail … em=BFS%2D1 - turpat arī saite uz lietošanas instrukciju.

Avatar

By Eduards 02.02.2009 15:45:24

Member# · 2,686 comments

Ar piebildi, kas tas toolis maksā 349.99 angļu mārciņas. Tad jājautā, kurā servisā tāds ir, un cik tas darbs maksā? Vai parastā mehāniskajā darbnīcā uzdevums ir paveicams ar kādu no frēzēm vai tamlīdzīgiem instrumentiem?

Avatar

By Krigers 02.02.2009 16:05:13

Member+ · 465 comments

smile Jā, ar nolūku neminēju cenu, jo par to cien. trops nejautāja. Eksistē arī lētākas apternatīvas, par kuru piemērotību profesionāla velomeha darbnīcai lai izsakās paši velomehi, piem. http://www.wiggle.co.uk/p/Cycle/7/Cyclu … 360016778/ .
Pavisam droši šāda veida instrumenti ir vairākās LV velodarbnīcās. No personīgās pieredzes - savam velo rāmi frēzēju xsportā.

Eduard: vai ko līdzīgu var izpildīt metālapstrādes (t.i. ne-velo) darbnīcā, varu tikai minēt, ka jā, ja darbnīca ir pietiekami nopietna.

trops: īsa atbilde uz 'kāpēc' no http://www.sheldonbrown.com/gloss_e-f.html -> Facing un vēl copy-paste no vienas diskusijas:
It is used to face the bottom bracket so that the faces are parallel and square so that the bearings will run true and have no binding.
You only need this tool if you own a bike shop or are a frame-builder. Average-Joe-Home-Mechanic does not need this tool. If you are building a bike for yourself, take it to a shop to determine if the bb needs faced and pay a nominal fee.
Uzskātamam piemēram video no tutūbes: http://www.youtube.com/watch?v=fvgWC3QAGbA - ko Tik Google uz vaicājumu 'bottom bracket facing tool' neparāda! smile

Last edited by Krigers (02.02.2009 16:07:34)

Avatar

By janis-v 02.02.2009 18:09:21

Member+ · 288 comments

Man ir tāds 28 gadus vecs taisits MInska'.tieši tāds kā (//www.wiggle.co.uk/p/Cycle/7/Cyclu … ) esmu apmierināts ,tagad lietoju ļoti reti ,jo esu prom no šam lietām.Jaunekļi mani apsmēja par šo ierici un frēzēšanu.

Avatar

By fubar 02.02.2009 19:50:52

Member · 1,811 comments

nūja, nez vai tā bija apsmiešana.
es biju un esmu pārliecināts, ka šī procedūra nav tik svarīga kā to mālē, un tā ir nepieciešama gaužām retos gadījumos. ir argumenti, bet negribās, ka tas atkal pāraug strīdā.


taisnās rokas ir atpakaļ in da LV.
26565222

Avatar

By draft 02.02.2009 20:28:36

Member+ · 315 comments

Vai varētu būt tā, ka neizskaidrojama, viegli kriukšķoša skaņa, kas rodas kaut kur pedāļu/monobloka apvidū, ir sekas tam, ka ārējie gultņi nav precīzi novietoti, un vajadzētu frēzēt rāmi?


Avatar

By trops 02.02.2009 23:13:58

Member · 546 comments

Tādās lietās, kur lieta grozās ap milimetra daļām, minētie rīki kat kā nepārliecina. Parktool apriori jāpieņem, ka pretējā rāmja puse ir taisna (pareizā plaknē), wiggle rīkam, apriori jāpieņem, ka vītnes abās pusēs ir uzgrieztas uz vienas taisnes,ja tā nav, rezultāts servisa kasē.
Paldies Krigeram par pūlēm.


Puisis no laukiem

Avatar

By janis-v 03.02.2009 07:57:55

Member+ · 288 comments

fubar tavu teikto es pieņemu  un saprotu tos tavus argumentus ,JO TAGAD IR CITI LAIKI UN CITAS TEHNOLOĢIJAS,bet daba ar citiem bija vēl trakāk smējās jau vairāk par insrumenta izcelsmii.Taisīts aviācijas rūpnīcā.Tika piefrēzēti daudzi metāla rāmji.

Last edited by janis-v (03.02.2009 07:59:10)

Avatar

By KKTK 03.02.2009 09:21:34

Member+ · 2,298 comments

Vai gadījumā ar tiem gadiem, kad sāka kļūt populāri BB monobloki - normāli ražotāji rāmjus arī nesāka taisīt jau ar taisni nofrēzētiem sāniem?
Izskatās, ka frēzēšana vajadzīga veciem rāmjiem, un, lai noņemtu lieko krāsas slāni, ja tāds tur ir uzlijis. Citādi liekas pilnīga fantastika, ka plastmasas šaibīte spēj nobīdīt šķībi cm garu vītni... :}

Avatar

By fubar 03.02.2009 09:52:03

Member · 1,811 comments

nopietni kantori rūpnīcā kā vienu no "final touch" operācijām šo frēzēšanu jau veic.
es piekrītu, ka šāds instruments reizēm ir vienkārši neaizstājams. bet 2009 gadā- pavisam, pavisam reti...

Last edited by fubar (03.02.2009 10:01:46)


taisnās rokas ir atpakaļ in da LV.
26565222

Avatar

By Krigers 03.02.2009 09:57:24

Member+ · 465 comments

Jā, pūles bija ievērojamas. wink
No otras puses, piekrītu fubara viedoklim/šaubām par frēzēšanas nepieciešamību. Arī pats zinu labus piemērus, kad viss strādā nevainojami bez frēzēšanas.

Last edited by Krigers (03.02.2009 09:58:19)

Avatar

By Eduards 03.02.2009 10:34:08

Member# · 2,686 comments

Gan jau ka frēzēšana bija ļoti aktuāla pirms vēl kārtridžu tipa monoblokiem. Ieskrūvē kaut ko vienā pusē, kaut ko otrā, iemet lodītes un asi pa vidu, kā vecajos riteņos. Hollowtech II sistēma ir citādāka, tur lai arī divi korpusi, paši gultņi tomēr ir fiksētās pozīcijās.

Avatar

By Ansis 03.02.2009 12:02:09

Member++ · 3,683 comments
Eduards wrote

Hollowtech II sistēma ir citādāka, tur lai arī divi korpusi, paši gultņi tomēr ir fiksētās pozīcijās.

Es, uzmanīgi lasot diskusijas par frēzēšanas nepieciešamību, nonāku pie secinājuma, ka arī Hollotech II čašu skrūvētāji skrūvē tās iekšā rāmī tā, ka čašas galva dēļ rāmja caurules šķībi nogriezta gala sagriežas bik šķībi - vai vismaz viņi tā uzskata. Tikai es īsti nesaprotu, kā tādā gadījumā čašas galva nevienā vietā netiek atplēsta nost no vītnes daļas? Alumīnijs nav ne cietgumija ne pusmīksta plastmasa, tam ir ļoti maza elastība attiecībā uz deformāciju. Un ja atplēstu, tad uzreiz justu, ka pievilkšana no tā brīža aiziet tā aizdomīgi mīkstāka...

Avatar

By Andris26 25.02.2009 13:48:18

Member · 11 comments

Pēc tava apraksta varu secināt ka pie vainas ir ūdens, bet tai urbsanai es īsti nepiekrītu tad tur ir smalkāk jāpapeta ko tur labāk darīt.


Andžiņš. Moto-velo mehāniķis.
andris { at } academica.lv
26184334