Shimano HT II monobloka gultņu nomaiņa
Zinu, ka konkrētajiem HT II monoblokiem ir iespējams pašam pārpresēt gultņus.
Vai kāds, kas to ir darījis, varētu pastāstīt, kā paveikt šo operāciju un kādi instrumenti ir nepieciešami?
Esmu jaucies tikai ar Truvativ GXP monbloku - tur gultņiem var tikt brīvi klāt, vienkārši noņemot no ārpuses gultni aizsedzošo blīvslēgu. Turpretim Shimano HT II blīvslēgs ir stipri pamatīgāks un aizsedz gultni gan no ārpuses, gan arī tur, kur iet klaņa ass. Piedevām no iekšpuses īsti nav, kur aizķerties, lai to izņemtu.
Vai RaceFace un FSA ārējo monobloku uzbūve ir līdzīgāka Truvativ vai Shimano produktiem?
Piebildīšu, ka rokas man aug no pareizās vietas. Tomēr, tā kā vēl neesmu pats to darījis, tad gribu pienācīgi sagatavoties, lai izvairītos no nepatīkamiem pārsteigumiem izniekota laika un sabojāta materiāla izskatā.
Atbilde 'aiznes pie meistara' netiek pieņemta. Darīšu to pats, jo ir interesanti, un labiem meistariem tapat pietiek darāmā.
Paldies!
By artis 25.09.2008 11:30:42
Member+ · 689 commentsUzmanīgi izņem plastmasas bukses un tad iekšpusē atsegsies neliela gultņa mala un tad tuk tuk
Cannondale The Best
By burkanbeins 25.09.2008 12:03:30
Member · 1,082 commentsvo, šī temata detālas atbildes šobrīd/nākotnē interesē daudzus.
By fubar 25.09.2008 12:27:41
Member · 1,811 commentsvienkāršāk kā Artis apstāstīja vairs nav iespējams
taisnās rokas ir atpakaļ in da LV.
26565222
By Krigers 25.09.2008 12:33:21
Member+ · 465 commentsIzskatās, atradu pareizo instrumentu http://www.philwood.com/Outboard%20Instructions.htm Sk. step #3 - tas būtu risinājums manai problēmai.
artis: vai tiešām šajā gadījumā var tik labi tikt klāt gultņa iekšējai malai, lai, Tevis ieteiktais tuk-tuk's sniegtu velamo rezultātu?
By burkanbeins 25.09.2008 12:35:40
Member · 1,082 commentsok, būs zināt - šitāda nojausma kkur aptuveni bija radusies, aber kamēr nav darīts, tikai gara acīm iedomājos. No gultņiem mazliet fobija, jo sitot pa malu var visādi būt, bet droši ka rezultāts ok.
By FOX 25.09.2008 12:41:37
Member+ · 5,298 commentslabāk ielikt jaunu monobloku nekā mainīt gultņus. Jauns ir jauns un maksā tikai mazliet dārgāk par gultņiem un to mainīšanas čakaru!
TREK Supercaliber
By burkanbeins 25.09.2008 13:01:18
Member · 1,082 comments...bet lai atrastu kaut ko citu lietderīgu, ko darīt tai laikā, ir jāiespringst uz domāšanu, tāpēc labāk tuk tuk tuk
By Maija 25.09.2008 14:34:09
Member+ · 84 commentsFOX atziņai ļoti līdzīgu man ieteica viens no labajiem meistariem. Pēc tam, kad, izmantojot ne vienu vien instrumentu, pats bija veicis arta ieteiktās darbības.
By Baltais 25.09.2008 14:44:42
Local.Auth · 5,425 commentscik tad maksa tads monobloks?
Es nepārdodu, es palīdzu nopirkt!
By FOX 25.09.2008 14:46:01
Member+ · 5,298 commentscik tad maksa tads monobloks?
20Ls
TREK Supercaliber
By imka 25.09.2008 15:44:42
Member · 21 commentsMja.. pievienojos Fox atziņai. Diezi beigās tā ņemšanās būs tā vērta (pieņemot, ka veicot gultņu nomaiņas operāciju, pat dikti iespringst uz domāšanu par kādas globālas problēmas, piemēram, bads Āfrikā, risināšanu:)
By Baltais 25.09.2008 15:56:29
Local.Auth · 5,425 commentsa gultnis 3Ls
Es nepārdodu, es palīdzu nopirkt!
By airavs 25.09.2008 16:24:00
Member · 1,643 commentsviss atkarīgs no tā kāds gultnis. XT gultņi var maksāt no 0,53 līdz 50Ls
By FOX 25.09.2008 16:29:56
Member+ · 5,298 commentsa gultnis 3Ls
SKF no Airava pa 7Ls lētāk nevar dabūt. Vajag divus, tas kopā = 14Ls. Lētākus gultņus neiesaka. Tālāk rēķiniet paši.
TREK Supercaliber
By artis 25.09.2008 17:03:00
Member+ · 689 commentsIzskatās, atradu pareizo instrumentu http://www.philwood.com/Outboard%20Instructions.htm Sk. step #3 - tas būtu risinājums manai problēmai.
artis: vai tiešām šajā gadījumā var tik labi tikt klāt gultņa iekšējai malai, lai, Tevis ieteiktais tuk-tuk's sniegtu velamo rezultātu?
Mierīgi,tā ir nomainīti neskaitāmi gultņi.Ar monobloka izskrūvēšanu no rāmja līdz braukšanai, tā lēni gari alu dzerot max 10 min:)
Ar fila verķiem noteikti ka foršāk.
Cannondale The Best
By burkanbeins 25.09.2008 17:24:05
Member · 1,082 commentsvar risināt dārgi un ātri un vienkārši, var ātri, daudz lētāk un mazliet sarežģītāk (bads Āfrikā, par nelaimi, nebūs galvā gan to darot )
- Labs un nopietns apraksts būs šeit, aprakstīti arī štrumi, kuriem jābūt - bet viņi ir diezgan nenopietni (tb viegli pieejami);
- šeit pieminēti sakrālie vārdi So next time you have a bearing problem, don't buy a new just change it. If you still want to buy a new one then sell yours to me. Have fun doing it yourself;
- šeit, kas ir no Enduro Fork Seals, pieminēta nomaiņa - bet 6. lpp sākas sviests, jo lai paveiktu budžeta darbību, viņi grib vārīt $$$ un piedāvā iegādāties nebudžeta savus ražotos spec. instrumentus - kas ir pretrunā ar šīs darbības būtību;
- šeit, turpretī, raksta džeks, kam esot n-gadu pieredze ar Hollowtech, šamais viņu salīdzina ar veco četrkantes monobloku Shimano BB-UN72 un saka, ka new HollowTech II bottom brackets are not on that level - kas nozīmē, ka varbūt būtu pat ieteicams veikt eksperimentus, nepārmaksāt un uzstādīt cita ražotāja (SKF?) aftermarket gultņus
By Grey 25.09.2008 17:41:43
Member# · 1,688 commentsDiemžēl gultņi nav vienīgie, kas ar laiku nolietojas - tāpat pamazām nodilst arī plastmasas bukses (tiem, kam tādas ir). Nodilusi bukse, attiecīgi, noved pie gultņa bojāejas relatīvi īsā laikā. Maniem FSA Afterburner pēc otrās gultņu mainīšanas reizes tika konstatēts, ka viena no buksēm ir izdilusi un nācās pirkt jaunu monobloku: ~30ls.
Domāju, ka tas arī ir primārais iemesls, kāpēc ne visos servisos piedāvā nomainīt gultņus un ir nepieciešamie instrumenti, lai gultni izņemtu un precīzi ieliktu atpakaļ. Tāpat esmu pārliecināts, ka eksistē labāka konstrukcija bez plastmasas buksēm un legāli maināmiem gultņiem, bet tas nozīmētu zaudētu peļņu kā ražotājam, tā veikaliem.
By Eduards 25.09.2008 19:53:02
Member# · 2,686 commentsKāda ir tā prakse, pēc cik tūkstošiem km Hollowtech II gultnis mēdz nosprāgt?
By Ansis 25.09.2008 20:09:35
Member++ · 3,687 commentsTāpat esmu pārliecināts, ka eksistē labāka konstrukcija bez plastmasas buksēm un legāli maināmiem gultņiem, bet tas nozīmētu zaudētu peļņu kā ražotājam, tā veikaliem.
Jā, piemēram Extralite II. Nav nekādu plastmasas daļu, gultņi ņemas ārā un mainās tikpat viegli kā pusintegrētajam stūres gultņu komplektam. Kas vēl atzīmējams, ārējās gultņu čašas no ārpuses ir gludas, tās skrūvējas no iekšpuses ar veco labo monobloku atslēgu - to mucu ar zobiņiem.
By FOX 25.09.2008 20:14:36
Member+ · 5,298 commentsRisinājums gultņu tēmai varētu būt BB30 standarts.
TREK Supercaliber
By Mr.Derailleur 26.09.2008 01:14:39
Member+ · 363 commentsKautkas liidziigs BB30 ir BMXiem http://www.mtb-bitz.co.uk/index.php?mai … cts_id=767
Bljodas iepreseejas taa pat kaa stuures gultnjiem, nevis skruuveejas, bljodaas pamatiigi sleegtie gultnji, BB30 protams vairaak domaa par svaru.
Es HT II gultnus demonteeju - skruuvspiile, veca kamera un tuk tuk, monteeju - skruuvspiile, veca kamera un +1 gultnis
01001101 01100001 01110010 01110100 01101001 01101110 01110011
By Eduards 26.09.2008 09:17:42
Member# · 2,686 commentsHTII standarts arī bija uzlabots risinājums kādam citam risinājumam. Ar to es gribēju teikt, ka nekas nav perfekts.
By artis 26.09.2008 11:00:56
Member+ · 689 commentsKāda ir tā prakse, pēc cik tūkstošiem km Hollowtech II gultnis mēdz nosprāgt?
Ja rāmis nav nofrēzēts taisns var arī pec 1000 nobeigties.
Cannondale The Best
By burkanbeins 26.09.2008 11:02:01
Member · 1,082 commentspirms uzlikšanas savam rāmim nekur neko nefrēzēju... a vaidzēja..?
By artis 26.09.2008 11:16:01
Member+ · 689 commentspirms uzlikšanas savam rāmim nekur neko nefrēzēju... a vaidzēja..?
Gangdrīz visi rāmji ir nedaudz šķībi:(
Cannondale The Best
By Atis 26.09.2008 11:28:03
Member+ · 1,591 commentsMana pieredze. Kad pats komplektēju sev velosipēdu. Pie salikšanas meistars laikam piemirsa nofrēzēt rāmi. Rezultātā pēc 1 sezonas viss jau bija kārtīgi izļurkājies. Vajadzēja nofrēzēt rāmi un pa kādiem 40 ls nomainīt monobloku!
By Krigers 25.09.2008 11:01:47
Member+ · 465 comments