Vietas kur teoreetiski aizliegts braukt
Velejos padalities pieredze un dzirdet jusu domas shajaa sakaraa. Taatad ir shis CSN punkts:
"Ceļu satiksmes noteikumos rakstīts:
230. Velosipēdu vai mopēdu vadītājiem aizliegts:
...
230.6. braukt pa ceļu, ja tam blakus atrodas velosipēdu ceļš
...."
Populaaraakaa vieta riidziniekiem vareetu buut teiksim vanshu tilts. Cik palasiiju sheit forumaa tad dazhi, brauceejus kuri paarvietojas pa tilta braucamo dalju, sauc par trakiem.
No otras puses - kaa iisti juus pa to velocelinju varat braukt?
Uznaakoshais aatrums naakot no paardaugavas puses pirms pasha lielaa tilta ir ~40-50km/h - buutu mulkjiigi baigi bremzeet un kratiities pa labi lejaa gar preses namu lai leenaa garaa uzklumbureetu uz velo celinja/trotuaara kur arii visi paarvietojas visnotalj leeni, taa vietaa lai ar shvunku uzskrietu tiltaaa.
Nee nu ir jau mazliet riskanti, jo tos "korkjii seedoshos" auto naakas apsteigt starp nosaciiti pirmo un otro joslu. Arii tur aatrums ir paliels lai arii mazaaks jo naakas "seedeet uz nazhiem" gadiijumam ja kaads izlien priekshaa.
Taapat arii nekur nemanu noteikumos rakstiitu - cik taalu skaitaas taa savelkamaa paraleele ar velocelinju? Teoreetiski danckainais velocelinjsh arii iet paraleeli juurmalas shosejai. Un arii tur braukshanas aatrumu/komfortu saliidzinaat nevar.
Taapat tajos noteikumos ir rakstiits, ka velosipeedistiem ir paredzeets braukt gar tuvaako labo malu celjam, iznjemot gadiijumus kad ir jaamaina braukshanas virziens un/vai jaaveic apsteigshanas/apdziishanas manevrs. Vai braukshanu pa brauktuvi var uzskatiit par vienu lielu apsteigshanas manevru?
Taapat arii - es saprotu ka daljai ar 2"+ plataam riepaam ar nelielu spiedienu un noamortizeetiem no zobiem liidz papeezhiem tie trotuaari un velocelinji galvas saapes nesagaadaa, tomeer man braucot ar <1.5" ~5bar riepaam ir ljoti nepatiikami paarvareet taas "pludenaas" trotuaaru uzbrauktuves un izvairiities no visas taas stiklainaas drazas... Kaa arii tas buutiski samazina tempu un "sarausta" braukshanu. Tiiri nokljuushanai no punkta A uz B vai vizinaashanaas noluukos tas iespeejams nekaadas probleemas nesagaadaa. Savukaart es veelos no punkta A uz B nokljuut aatri un pilseetas ielaas un tiltos esmu aatraaks par auto "piiikja stundaas" kuraas lielaakoties arii paarvietojos pa pilseetu.
Tajaa pat laikaa iisti nesaprotu kaa gan policija var mani noshtraafeet par aatrumu vai braukshanu "ne tur" ja briidii kad uzbraucu uz trotuaaru velosipeedists kljuust par magjisko "gaajeeju"? Kaa arii pakaljdziishanos velosipeedam ar auto nav atljauts veikt - vinji driikst tikai sekot... ja speej...
Taa nav spiitiiga noteikumu neieveeroshana - es vienkaarshi neredzu nevienu iemeslu kaadeelj lai samazinaatu savu videejo aatrumu ~2x un bojaatu veseliibu "raustoties"?
By Velomens 19.08.2008 22:01:19
Member+ · 1,681 commentsPavēro ,kur uzlikta ceļa zīme,kas apzīmē velosipēdu/ gājēju ceļu, uzbraucot uz vanšu tilta (virzienā uz pārdaugavu) Ja skatās no likuma puses,tad vispār pār tiltu drīkst iet tikai gājēji un braukt velosipēdisti,jo zīme tak uzstādīta brauktuves labajā pusē,tur pat kur ātruma ierobežojums 70km/h!
Ja man kāds tur (un tā nav vienīgā vieta) censtos ko aizrādīt, tad man būtu ko teikt pretī.
Veloceļojumi www.velomens.lv
By cx 19.08.2008 22:19:59
Member+ · 329 commentskautkur saja pasa forma bija temats, kur viena brauceja(vai braucejs?) dabuja 20(vai 30)Ls soda kviti tiesi par so pasu (bez)temu. Search ganjau atrastu.
By onkulis 19.08.2008 22:51:56
Member · 432 comments"Ceļu satiksmes noteikumos rakstīts:
230. Velosipēdu vai mopēdu vadītājiem aizliegts:
...
230.6. braukt pa ceļu, ja tam blakus atrodas velosipēdu ceļš
...."
tad jau nu es gandrīz katru dienu pārkāpju noteikumus - it kā jau tīši negribetu , bet nākas gandrīz vai piespiedu kartā to darīt. Ir arī vietas, kur patiešām būtu jau nu nokaunējušies to nosaukt par "veloceliņu" . Par Kauguru posmu labāk vispār nerunāsim, jo tas ir pilnīgs p....c.
Patiesībā šitas punkts ir riktīgi neapdomāts - vajadzēja tad nodalīt vismaz ātrumus ar kādu drīkst braukt pa veloceliņiem ..
vispār jau tie veloceliņi vairāk liekas domāti tādiem kā ģimenes izbraucieniem, jo īsti gudri jau nav arī ka viena daļa ar bērniem tur atpūšoties mierīgi vizinās, citi ar bērniem un suņiem pastaigājas un tiem pa vidu ik pa laikam aizbrauc kāds ar 30 - 35 km/h . Patiesībā tur ir bīstamāk nekā uz ielas un es jau nu ar bērnu pastaigaties tur noteikti neietu, bet laikam tie cilvēki tur adrenalīnu sevī papildina..
By bonuss 19.08.2008 22:54:41
Member+ · 148 commentsTad kad izgudros veloceliņus, tad arī uztaisīs noteikumus kā par tiem braukt. Pašlaik izbaudi freeride
Last edited by bonuss (19.08.2008 23:01:42)
By Andersons 19.08.2008 22:55:55
Member+ · 2,639 commentsUzmanās velobrāļi, nupat šamie izskatās ir uzkrituši uz velosipēdistiem, mani vakar mežaparkā uz tukšas šosejas nobraucot zem sarkanā gar t veida krustrojumu garām un muļķis es nepamanīju aiz manis sekojam mentus un reali dabūju kvīti 10Ls valsts kasei:(
Team Velo+ Bottari Baltic
From 10km ITT to 1,500km ultra.
By Baltais 19.08.2008 23:02:04
Local.Auth · 5,425 commentspie sarkanaa nevajag braukt
Es nepārdodu, es palīdzu nopirkt!
By Delfins 19.08.2008 23:29:35
Member+ · 3,575 commentsBieži vien saka, ar stulbumu nevajag lielīties.
Vantinieka nobraucamie ceļi ir vispār ekstrīms. Ja tiek sačakarētas bremzes, skaiti esi slimnīcā/morgā. Tāpēc pa tiem nebraucu.
By wrongway 19.08.2008 23:32:33
Member+ · 1,697 commentsGan jau vien no šitiem man pagājušo gad aiznesās gar degunu pie sarkanā
http://www.pinkbike.com/video/6443/
Domāju, ka mūsu poličiem ļoti patiktu šos patvarstīt
Jā! Tava pakaļa, sēžot automašīnā, patiešām izskatās resna!
By Papuass 20.08.2008 00:41:50
Member+ · 2,978 commentsTikmēr Sanfrancisko izskata priekšlikumu legalizēt braukšanu pie sarkanās gaismas:
http://www.streetsblog.org/2008/07/11/s … -cyclists/
By Atis 20.08.2008 09:30:30
Member+ · 1,591 commentsĻoti daudzi neievēro veloceliņu braukšanas virzienus. T.i. ir veloceliņi, pakuriem var braukt abos virzienos, bet ir tādi, pa kuriem tikai vienā virzienā. Pa to pašu vanšu tiltu būtu ļoti jauki, ja 'visi to ievērotu, tad nebūtu jāsatraucas braucot garām tiem piloniem.
Tur nu es piekrītu, ka dažviet veloceliņi ir tik nožēlojami (bedraini), ka nav vērts pa tiem braukt. Un ar šosejnieku principā pa veloceliņiem nebraucu. Vienkārši tas ir bezjēdzīgi un bīstami.
By GUF 20.08.2008 09:35:54
Member · 292 comments230.6. braukt pa ceļu, ja tam blakus atrodas velosipēdu ceļš".
Kā īsti saprast "blakus"? Vai šis punkts attiecināms arī uz Jūrmalas šoseju?
By KKTK 20.08.2008 10:49:48
Member+ · 2,298 comments230.6. braukt pa ceļu, ja tam blakus atrodas velosipēdu ceļš".
Kā īsti saprast "blakus"? Vai šis punkts attiecināms arī uz Jūrmalas šoseju?
Noteikti ka nē...
By IMAGin 20.08.2008 12:01:33
Member · 655 commentsNoteikti ka nē...
Kaadeelj noteikti ka nee? Tur nekur nav defineets "blakus" Lietuva un Igaunija arii ir blakus Latvijai Attieciigi kaa var sodiit par nedefineetu lietu?
Otrs ko tikko iedomaajos, bet nekur uz sitiena noteikumos neatradu. Bija tachu kautkaads provizoriskais maksimaalais atljautais aatrums uz ietves? Respektiivi es neticu ka ir atljauts velosipedistiem un mopedistiem paarvietoties pa ietvi ar aatrumu 50km/h. Atminos kautko par ~20km/h Taatad, ja es veelos braukt aatraak, man nekas cits neatliek kaa vien doties uz braucamaas daljas...
Taapat arii uz vanshu tilta "velocelinja" tachu ir gaajeeji un tas ir kombineets ar ietvi - arii tur tieshi taa pati situaacija...
Kaa tad tur iisti ir?
By x-f 20.08.2008 12:09:34
Member+ · 402 commentsTiešām neatceros, ka kaut kur būtu lasījis, ka uz ietves būtu ātruma ierobežojumi.
Man liekas, ka noteikumos rakstīts tikai tas, ka pa ietvi drīkst braukt, netraucējot gājējus.
Ja kāds brauks ļoti ātri, tad policija varētu piesieties par to, ka velosipēdists apdraud gājējus.
Mopēdisti, skūteristi un citi tādi gan pa ietvi nedrīkst braukt!
People.lv Racing Team
By KKTK 20.08.2008 13:45:55
Member+ · 2,298 commentsNevajag nu meklēt definīciju visiem vārdiem. Tad tev blakus josla arī ir Igaunijā?
Tāpat kā blakus ceļam/ielai var būt gājēju ietve, tāpat tas attiecas arī uz veloceliņu. Manā galvā blakus esošais veloceliņš skaitas tad, kad tu jebkurā krustojumā parādoties uz tā ceļa spēj ieraudzīt ceļazīmi, kas norāda, kur ir veloceliņš. Tikai tad var pieprasīt ievērot likumu un braukt pa veloceliņu. Tieši tāpat kā ar sab.trans. joslām - katrā krustojumā ir atkārtotas zīmes un uz ceļa seguma norādes, kas norādes, ka šī malējā jolsa ir sab.trans. josla. Vispār katrā krustojumā tev ir jāskatās uz zīmēm un jāizvērtē kur tu drīksti braukt.
Uz Rīga-Jūrmala un Rīga-Mežaparks veloceliņa ar zīmēm ir daudzmaz OK - ir viņas redzamas (tik cik uz vanšu tilta otrā pusē
By klanisss 20.08.2008 13:52:26
Member+ · 212 commentsĻoti daudzi neievēro veloceliņu braukšanas virzienus. T.i. ir veloceliņi, pakuriem var braukt abos virzienos, bet ir tādi, pa kuriem tikai vienā virzienā. Pa to pašu vanšu tiltu būtu ļoti jauki, ja 'visi to ievērotu, tad nebūtu jāsatraucas braucot garām tiem piloniem.
Tur nu es piekrītu, ka dažviet veloceliņi ir tik nožēlojami (bedraini), ka nav vērts pa tiem braukt. Un ar šosejnieku principā pa veloceliņiem nebraucu. Vienkārši tas ir bezjēdzīgi un bīstami.
Pinīgi peikrītu. Mani blakus šādam pseido veloceliņam paņēma priekšā. Teicu ka vairāk tā nedarīšu vajadzētu jau atrast kādu likuma punktu ar ko varētu šo apstrīdēt, bet ka tad nesāk piekasities par to ka spieķos nav atstarotāji.
Atbalstu braukšanu pa sakārtotiem velo celiņiem, bet esmu pret riskēt braukt pa tādiem, kas šķērso neskaitāmas az krūmiem un mājām slēptas izbrauktuves pie kurām vai nu ir jābramzē vai jāriskē palikt uz kapota, kā arī jākratās vairāk kā pa saknēm mežā vai trepi uz grantenes.
Vai nav kādi īpaši nosacijumi kā ir jābūt apzīmētam velo celiņam. Teorētiski taču katrā krustojumā jābut jaunai zīmei?
By strasnij 20.08.2008 15:01:07
Member · 8 commentsCSN ir minēts ka ar velo jāminās pēc iespējas tuvāk ceļa malai, bet kā ir ar sab.trans. joslu un velo mīšanu pa to?
By tasmanian 20.08.2008 15:06:26
Member+ · 50 commentsnu jā, ir gadījušies pāris auto, kuri uz tukšas Koksneses ielas ir pīpinājuši un dzinuši uz veloceliņa.
Pēc likuma burta jau taisnība ir viņiem, bet pēc tiem pašiem likuma burtiem atļautais ātrums pilsētā ir 50km/h, nevis 60-70km/h.
.
Jautājums, ja veloceliņš atrodas otrā ielas pusē, tad tas arī ir blakus, vai arī tas vairs nav blakus (piemēram Ķīšezera iela)?
By dadi 20.08.2008 15:43:50
Member+ · 111 commentsStarp citu no 07.08.2008. ir stājušies spēkā grozījumi Administratīvo pārkāpumu kodeksā, kas Pašvaldības policitstiem atļaus sodīt velobraucējus un gājējus. Līdz šim piemērot sodus varēja vienīgi valsts pilicija. Piemērojamie sodi ir no mutiska brīdinājuma līdz 20 Ls.
By Delfins 20.08.2008 15:53:48
Member+ · 3,575 commentsImho jāstāda būtu tos parastos mirstīgos, a tos, kas velotērpā(tipa trenējās un zin ko dara), lai neaiztiek.
Vecie večuki lielākoties ir pillā vēl pie tām.
By airavs 20.08.2008 15:58:20
Member · 1,643 commentsviens likums viena taisnība visiem
By Antuanete 20.08.2008 16:15:00
Member+ · 676 commentsPar Vanšu tiltu - ja nemaldos, no centra puses braucot pa ielu, zīme, ka uz tilta ir veloceliņš, ir novietota kaut kur iepretim Statoil benzīntankam, nevis pēdējā krustojumā - tātad, labticīgs velosipēdists nemaz nevar uz to veloceliņu pārvietoties, nekāpjot pāri barjerai. Braucot pa Kalnciema ielu situācija ir līdzīga - atrodoties uz ielas, ieraudzīt veloceliņu un uz viņu "oficiāli" tikt nemaz nevar.
Tā kā braucu pa Vanšu tiltu ikdienā jau vairākus gadus, gluži labi varu saprast tos, kuri brauc "nepareizā" virzienā - prezidenta pils pusē tikt no tilta nost ir visai pazemojošs akts gan gājējiem, gan velosipēdistiem, jo nav NEVIENAS gājēju pārbrauktuves vai veloceliņa marķējuma. Nez, ko tie nabaga ārzemnieki, kas iznomājuši riteņus, padomā Pie piloniem tikpat labi pretī var patrāpīties gājēji - tur nekāda skriešana nesanāktu, pat ja visi velosipēdisti brauktu pareizā virzienā.
Kritērijs tam, vai obligāti braukt pa tā saucamo veloceliņu (jo daudzos posmos Jūrmalas veloceliņš tiešām ir parodija un ņirgāšanās), manuprāt, ir viens - vai, jebkurā vietā uz veloceliņa uzbraucot, var saprast, ka tas ir veloceliņš Tas varētu būt labs arguments eventuālajās diskusijās ar zaļajām vestītēm.
By IMAGin 20.08.2008 16:55:49
Member · 655 commentsBuus jaapaskataas preciizs ziimju novietojums uz taa vanshu tilta abos virzienos
Principaa ne gaajeejam ne velosipeedistam manupraat nav atljauts scheersot barjeru, attieciigi domaajams par nokljuushanu uz velocelinja tilta viduu domu var mieriigi atmest... principaa tas ir daudz biistamaaks manevrs nekaa turpinaat kustiibu pa tilta braucamo dalju
By x-f 20.08.2008 16:57:50
Member+ · 402 commentsdaudzos posmos Jūrmalas veloceliņš tiešām ir parodija un ņirgāšanās
Ne regulāri un daudz, bet apmēram reizes desmit esmu braucis pa to veloceliņu. Kas jums īsti tajā nepatīk? No Imantas līdz Jūrmalai tas, manuprāt, ir tīri normāls un braucams. Nav gluds un nevainojams, bet nav jau arī tik traģiski.
Daudz mazāk uz veloceliņa titulu pretendē tā daļa, kas ir no Vanšu tilta līdz vietai, kur velociņš sāk iet paralēli vilciena sliedēm. Tajā posmā gan ir nejēdzīgs marķējums (vai tā vispār nav), pilns ar foršām apmalēm un bedrēm.
People.lv Racing Team
By IMAGin 20.08.2008 17:04:03
Member · 655 commentsKas jums īsti tajā nepatīk? No Imantas līdz Jūrmalai tas, manuprāt, ir tīri normāls un braucams. Nav gluds un nevainojams, bet nav jau arī tik traģiski.
Nu gluds vinjsh iisti nav, bet tas ir mazaakais... vietaam tas celinjsh ir ljoti aizaudzis, cituviet asfalts nobrucis pa malaam padarot to ljoti shauru... tas ar vel nekas - bet ir ljoti daudz aizaugushi un nepaarredzami liikumi. Paaris reizes intitiivi tur esmu bezmaz apstaajies, kad kaads ir tur lidojis pretii pa ljoti platu trajektoriju - taa teikt ja es ar saviem 30 tur buutu gaajis - buutu bijis ljoti smags crash...
Ar to arii pietiek Nemaz nerunaajot par to, ka pa shoseju var aizbraukt daudz aatraak un mieriigaak
By Atis 20.08.2008 17:10:04
Member+ · 1,591 commentsTā kā braucu pa Vanšu tiltu ikdienā jau vairākus gadus, gluži labi varu saprast tos, kuri brauc "nepareizā" virzienā - prezidenta pils pusē tikt no tilta nost ir visai pazemojošs akts gan gājējiem, gan velosipēdistiem, jo nav NEVIENAS gājēju pārbrauktuves vai veloceliņa marķējuma. Nez, ko tie nabaga ārzemnieki, kas iznomājuši riteņus, padomā Pie piloniem tikpat labi pretī var patrāpīties gājēji - tur nekāda skriešana nesanāktu, pat ja visi velosipēdisti brauktu pareizā virzienā.
Nu tur mazliet var nepiekrist. Ir gan liela starpība vai ievēro braukšnas virzienus. Arī gājējiem ir daudz patīkamāk, ja viņi zina, ka velosipēdisti brauks tikai no priekšas vai tikai no aizmugures.
Un pie pils esmu piešāvies no tilta griezt pa labi, pēc tam pa kreisi gar arsenālu, gar jēkaba kazarmām, kur manuprāt arī ir domāts veloceliņš. Un ja tā fiksi griež var iekļauties auto plūsmā un nav jāstāv ielas malā un jāgaida, ka kāds palaidīs.
Par spīti ne ideālajiem veloceliņiem, uzskatu, ka tos ir jāizmanto iespēju robežās. Ja brauc prātīgi, tad tas pašam ir drošāk nekā uz braucamās daļas, kur tevi var nepamanīt auto.
By IMAGin 19.08.2008 21:55:41
Member · 655 comments