Sacensības un veselība

Avatar

By markoomark 03.02.2020 12:45:15

Member · 39 comments
raiter wrote
locinsh wrote

(...)
1-2 trenniņi vairāk orientēti uz bāzi, vismaz 2h un vairāk. Ja sanāk tikai viens, tad labāk būtu 3-4 stundas.
(...) Rudens un Ziemas periodā līdz Martam tikai bāze un svaru zāle. (...)  Ir sanācis arī 150km mīt.

Svarīgi ir saglabāt balansu starp šīm četrām lietām: sportu, ģimeni, darbu, miegu. Ja kaut kam velta par daudz, atņemot kam citam, tad beigās viss var sagāzties. Var nočakarēt darbu, vai sačakarēt ģiemni, vai arī taupot uz miegu var nočakarēt veselību. Trenējoties mazāk var nočakarēt rezultātu. Un te nu kas kuram svarīgāks:)

Un beigās tāpat nevienam nekrata 1 vietā esi nobraucis Vivusā, 111 vai 999 big_smile

Last edited by markoomark (03.02.2020 12:46:40)


Giant Anthem Advanced 29 1
Cannondale SuperSix EVO

Avatar

By raiter 03.02.2020 12:47:57

Member+ · 3,283 comments
gasha wrote

Varu padalīties ar 3 gadījumiem, kad mēģināju ietaupīt uz miegu:
(...)
variet paturpināt...

Nē, nu ja miegs nenāk vispār, var jau arī no rīta vai naktī braukt.


Avatar

By kandrejevs 03.02.2020 13:29:36

Member+ · 617 comments
raiter wrote
locinsh wrote

(...)
1-2 trenniņi vairāk orientēti uz bāzi, vismaz 2h un vairāk. Ja sanāk tikai viens, tad labāk būtu 3-4 stundas.
(...) Rudens un Ziemas periodā līdz Martam tikai bāze un svaru zāle. (...)  Ir sanācis arī 150km mīt.

Lasu šādus ierakstus un domāju - kas ir tie cilvēki kuri 3-4 trenējas un 4-5 x nedēļā...  , Vai nu bez darbnieki, vai bez  ģiemenes vai arī studenti?
Šeit manīto Kurjeru un visus velokurjerus, kā arī fitnesa klubu sporta veikalu darbiniekus, neskaitam - viņiem velosipēds un sports ir darbs, un darba devējs sportu mīl.
Tāpat ar TOP braucējiem skaidrs - tie ir apsēsti ar velo, vai arī apzināti iet uz augstu rezultātu, un trenējas ļoti plānveidīgi un daudz.
Bet normālam cilvēkam šim te visam ir jaatrod laiks:  3-4h treniņš, vai kaut vai 1-2h aktivitāte nozīmē, t.i. + vēl stunda sagatavoties un atsildīties.  Cilvēkam kurš strādā  pilnas 8h, uz/no darba pavada 2h, brokastis/vakariņas vēl 2h, guļ vismaz 8h, tad sev un ģimenei paliek 4h. Kur vēl aliks 3h treniņam ? smile  Var protams trenēties, aizlaisties nod arba a'trāk, vai pa kluso izlavīties no mājs ar riteni lai sieva neredz ... Bet tas viss būs uz kaut kā cita rēķina. 
Svarīgi ir saglabāt balansu starp šīm četrām lietām: sportu, ģimeni, darbu, miegu. Ja kaut kam velta par daudz, atņemot kam citam, tad beigās viss var sagāzties. Var nočakarēt darbu, vai sačakarēt ģiemni, vai arī taupot uz miegu var nočakarēt veselību. Trenējoties mazāk var nočakarēt rezultātu. Un te nu kas kuram svarīgāks:)

kas grib tas atrod gan laiku gan gribēšanu. 3-4h reti kurš brauc darba dienās, bet brīvdienās piecelties agrāk un izbraukt nekas netraucē. arī darba dienās iespiest 1.5h uz ruļļa priekš intervālu treniņiem nav nekas nereāls, itsevišķi ja pārceļas tuvāk darbam un ceļā pavada 30 minūtes nevis 2 stundas.


kandrejevs.com
Giant anthem advanced pro 1
KTM revelator elite di2

Avatar

By Pekse 03.02.2020 13:57:46

Member · 169 comments

tā ir, vasarās kādreiz kārtīgi saplānotas brīvdienas un vienīgais laiks lai izbrauktu ir kādi 6 no rīta, tad gadās vēl pa kādam braucējam satikt saullēktu vērojot žiperīgi pedāļus minot ....
Bet arī līdzsvaram jābūt, ja kaut ko upurē tad nevajag pec tam vēlāk dzīvē sūdzēties ka tā nav ...

Avatar

By locinsh 03.02.2020 17:38:53

Member · 160 comments
raiter wrote

Svarīgi ir saglabāt balansu starp šīm četrām lietām: sportu, ģimeni, darbu, miegu. Ja kaut kam velta par daudz, atņemot kam citam, tad beigās viss var sagāzties. Var nočakarēt darbu, vai sačakarēt ģiemni, vai arī taupot uz miegu var nočakarēt veselību. Trenējoties mazāk var nočakarēt rezultātu. Un te nu kas kuram svarīgāks:)

Divas reizes nedēļā pēc darba izlais pa 1-1.5h nav tik sarežģīti. Arī pat ja man vasaras sezonā darbs beidzās 19:00. No darba tieku mājās 20-25min. Sestdienas vai svētdienas rītos ceļos ap 6:30 lai ap 7:15 varētu jau startēt. Brokasti jau sagatavoju iepriekšējā dienā. Meita ceļas ap 10:00 tā ka es varu nokavēt labi ja 30min-1h. otrs variants ir braukt no laukiem atpakaļ uz Rīgu. Siva gan dusmīga ka pašai jābrauc, bet meitai vienalga jo, tāpat pa ceļam pusdienaslaiku guļ.
Vakarus pēc darba kad netrennējos nesēžu telefonā vai TV, bet veltu laiku ģimenei, līdz ar to viss vairāk vai mazāk ir balansā. Vasarā pie laba laika var arī meitu velobeņķi iesēdināt un nobraukt to stundu šurpu turpu, var pat nelielus sprintus taisīt, pat ar visiem +18kg ko pienes klāt pasažieris. Protams ja vairāki sīči, tad tas nav iespējams, bet plānoju jau šovasar ieviest kopā ar meitu vingrinājumus svaigā gaisā, kas daļēji aizstātu svaru zāli.

Tā ka pašam jādomā un jāplāno kā visu sabalansēt, tā lai visi priecīgi. Viss ir iespējams. Ja pārāk ilgi jābrauc uz darbu, tad maini vai nu darbu vai dzīvesvietu. Vienīgi atceries ka strādāt vai dzīvot centrā vairs nav stilīgi.

Avatar

By Jorgo 03.02.2020 17:57:18

New Member · 29 comments
436 wrote

Tas, ka pirmajā koridorī var tikt netrenējoties, norāda uz zemu trenētības līmeni pārējo dalībnieku vidū.

Nevajag luudzu rakstiit mulkjiibas, varbuut vieniigi, ja esi izbijis biatlonists vai Murjaanju absolvents un tev ir labi saskruuveets inventaars, un tu pareizi eed un nelieto vari iebraukt pirmaja koridorii bez treneeshanaas.
Parastam cilveekam, ofisa darbiniekam, vai studentam, pat tam kursh ir bez liekaa svara un paaris vakarus nedeljaa kaut ko fizisku padara tas nav reaali.

Avatar

By anthropophagus 15.02.2020 17:32:19

Member · 141 comments

Lai neceptu jaunu topiku, uzdošu jautājumu ekspertiem tepat. Nav noslēpums, ka pie viena un tā paša pulsa var braukt dažādi - var griezt pedāļus ar 90rpm kadenci un attīstīt mazāku jaudu, braukt lēnāk, taču var uzslēgt augstāku pārnesumu, griezt pedāļus lēnāk, teiksim, 60-70rpm, taču attīstītā jauda un ātrums attiecīgi būs augstāki. Vārdu sakot, jautājums sekojošs: lai gūtu maksimālu ieguvumu no bāzes treniņiem, kam par labu nosvērties - "smukākai" kadencei vai lielākai jaudai?

Avatar

By Opaps 15.02.2020 17:43:43

Member · 44 comments

Vienīgais ko teiks muskuļi un ceļgali ilgtermiņà pie tik zemas 60-70 rpm kadences un lielas jaudas vienlaikus.


Maucu ar Giant

Avatar

By Eduards 15.02.2020 18:52:04

Member# · 2,545 comments
anthropophagus wrote

Lai neceptu jaunu topiku, uzdošu jautājumu ekspertiem tepat. Nav noslēpums, ka pie viena un tā paša pulsa var braukt dažādi - var griezt pedāļus ar 90rpm kadenci un attīstīt mazāku jaudu, braukt lēnāk, taču var uzslēgt augstāku pārnesumu, griezt pedāļus lēnāk, teiksim, 60-70rpm, taču attīstītā jauda un ātrums attiecīgi būs augstāki. Vārdu sakot, jautājums sekojošs: lai gūtu maksimālu ieguvumu no bāzes treniņiem, kam par labu nosvērties - "smukākai" kadencei vai lielākai jaudai?

Es diskutēšu par terminoloģiju tikai. Jauda ir spēks x ātrums (kadence). Tas ko tu jautā- tev visur tekstā "jauda" jāaizvieto ar "spēks". Ir iespējams vienu un to pašu jaudu (attiecīgi ātrumu) noturēt ar dažādu kadenci.

Lai gūtu maksimālu labumu- jābūt trenētam gan lieliem apgriezieniem, gan maziem. Piemēram, ja tava dabiskā kadence ir 75-80, tad vajadzētu spēt neizmainot braukšanas ātrumu pabraukt 0.5-3 minūtes ar kadenci +30 (110rpm). Brauc normāli, kā tev pierasts, un nedomā par visu treniņu turēt kaut kādu konkrētu kadenci. Laiku pa laikam pārsliedz 4-5 robus uz vieglāku, pieliec kadenci, un saglabā ātrumu. Būs tev kadences intervāls, kas ar laiku pacels vidējos ciparus.

Daudzi tic, ka mīt ar 50-60 rpm pret kalnu trenē spēku. Tā nav, jo pieliktais spēks joprojām ir par mazu. Tas trenē tikai braukšanu uz 50-60 rpm smile  Pēc analoģijas svaru zālē- pietupieni ar 5kg stieni 400 reizes trenēs izturību, nevis audzēs muskuļu masu vai maksimālo spēku. Spēkam ņem ļoti smagu stieni, un taisa 3-5 atkārtojumus. Uz velo tas būtu- pēdējais pārnesums un starts no balansēšanas ātruma, un 10-15 pedāļu apgriezieni gandrīz vai ķēdi pārraujot.

Avatar

By anthropophagus 15.02.2020 22:33:44

Member · 141 comments

Taisnība, paldies par labojumu. Man diezgan dabīgi, bez lielas domāšanas kadence ir ap 90. Reizēm mēdzu piedomāt un braukt ar 100+, bet ne intervālus, garākus gabalus. Tad saprotu, ka bāzi vērts mīt ar tiem pašiem 90 rpm un, kļūstot spēcīgākam/izturīgākam, augs ātrums pie tās pašas kadences. Būtu interesanti zināt, pie kāda ātruma @90rpm citiem ir 120 bpm. Man uz trenažiera sanāk 20km/h tikai. Kad braucu āra treniņus, tik lēni braukt nemaz negribas, bet pie kādiem 28km/h man jau būs Z3 augšējā robeža.

Avatar

By markoomark 16.02.2020 12:58:34

Member · 39 comments
Eduards wrote

Daudzi tic, ka mīt ar 50-60 rpm pret kalnu trenē spēku. Tā nav, jo pieliktais spēks joprojām ir par mazu. Tas trenē tikai braukšanu uz 50-60 rpm smile  Pēc analoģijas svaru zālē- pietupieni ar 5kg stieni 400 reizes trenēs izturību, nevis audzēs muskuļu masu vai maksimālo spēku. Spēkam ņem ļoti smagu stieni, un taisa 3-5 atkārtojumus. Uz velo tas būtu- pēdējais pārnesums un starts no balansēšanas ātruma, un 10-15 pedāļu apgriezieni gandrīz vai ķēdi pārraujot.

Zwiftā kāpjot gradientos 16 grādi un vairāk uz vieglākā robā man kadence turās ~55. Ak redz kā - viss veltīgi big_smile

Vai uzliekot MTB kaseti aizmugurē un minot rpm 70 spēks šajā pašā situācijā sāks trenēties? big_smile big_smile big_smile

Last edited by markoomark (16.02.2020 20:03:00)


Giant Anthem Advanced 29 1
Cannondale SuperSix EVO

Avatar

By Papuass 17.02.2020 14:48:40

Member+ · 2,733 comments
anthropophagus wrote

Lai neceptu jaunu topiku, uzdošu jautājumu ekspertiem tepat. Nav noslēpums, ka pie viena un tā paša pulsa var braukt dažādi...

Vēl ņem vērā, ka pie vienāda jaudas cipara pulss pie lielākas kadences būs augstāks. Ar kadences maiņu tu pārnes slodzi no muskuļiem (zema kadence) uz aerobo sistēmu (augstāka kadence).

Avatar

By anthropophagus 17.02.2020 18:02:37

Member · 141 comments
Papuass wrote
anthropophagus wrote

Lai neceptu jaunu topiku, uzdošu jautājumu ekspertiem tepat. Nav noslēpums, ka pie viena un tā paša pulsa var braukt dažādi...

Vēl ņem vērā, ka pie vienāda jaudas cipara pulss pie lielākas kadences būs augstāks. Ar kadences maiņu tu pārnes slodzi no muskuļiem (zema kadence) uz aerobo sistēmu (augstāka kadence).

Tieši tā. Tad laikam galīgais jautājums būtu tāds: braucot bāzi, uzsvars taču ir aerobā sistēma, pareizi? Attiecīgi būtu jābrauc tieši ar maksimālu kadenci? Laikam google neprotu, jo nekur neatrodu info par šo niansi.

Avatar

By Papuass 17.02.2020 18:17:50

Member+ · 2,733 comments

Jābrauc ir ar savu ierasto kadenci, bet, ja tā nav 85-95 rpm, tad ir jāiekļauj vingrinājumi (intervāli, kad brauc ārpus komforta kadecnes), lai sezonas, divu laikā līdz tai tiktu. Šīs izmaiņas neatnāk ātri.

Protams, iespējams, ka kāds var braukt ar labiem rezultātiem ar citādāku kadenci. Tomēr ticamāk ir tas, ka šis kāds ir līdzīgāks vidējam sportistam, kam der standarta treniņu metodes, nevis unikāla sniegpārsliņa, kam būtu jātrenējas citādāk.

Avatar

By Slowmo 17.02.2020 18:56:21

Member+ · 1,159 comments

Varbūt tas, kuram labi rezultāti, braucot ļoti zemā kadencē, spētu braukt vēl ātrāk/ilgāk, ja palielinātu savu kadenci. Ir redzēti braucēji, kas turas grupā ar apmēram 60rpm, bet tādi vienmēr izkrīt no grupas, tiklīdz ir kāds straujāks paātrinājums.

Avatar

By 436 17.02.2020 20:10:48

Member · 729 comments
anthropophagus wrote

Tieši tā. Tad laikam galīgais jautājums būtu tāds: braucot bāzi, uzsvars taču ir aerobā sistēma, pareizi? Attiecīgi būtu jābrauc tieši ar maksimālu kadenci? Laikam google neprotu, jo nekur neatrodu info par šo niansi.

Aerobā izturība ir tikai viena no dažām spējām/īpašībām, kas raksturo riteņbraucēja ''bāzi''. Bāze neaprobežojas tikai ar lēniem gariem treniņiem.
+ ar maksimālu kadenci tu varēsi pabraukt tikai dažas sekundes.

Last edited by 436 (17.02.2020 20:13:34)

Avatar

By markoomark 17.02.2020 21:43:47

Member · 39 comments

Labi pieturamies pie tēmas big_smile

Last edited by markoomark (17.02.2020 21:44:03)


Giant Anthem Advanced 29 1
Cannondale SuperSix EVO