Tehniska rakstura jautājums.

Avatar

By Opaps 23.01.2020 16:02:45

Member · 44 comments

Divi vienādi velo, vienam aizmugurējā ass ir uzlikta max uz klaņu pusi (2X11 sistema, bilde 1),  otram atkal ass ir maksimāli uz āru (1X12 sistēma, bilde 2), šāds dažāds asu novietojums ir saistīts ar sistēmas opciju jeb pakaļējā pārslēdzēja stiprinājuma veidu? 
91036115.png.jpg
xtc-advanced-29-1.png.jpg


Maucu ar Giant

Avatar

By kandrejevs 23.01.2020 23:12:39

Member+ · 617 comments

gan jau vienkārši nejēdzīgi nofotogrāfēts, ass spaceri ir priekš iespējas xtc veļukā ielikt 27.5+ ratus, pirmajā bildē izskatās, ka tas 29" rats ir mazliet par tuvu rāmim.


kandrejevs.com
Giant anthem advanced pro 1
KTM revelator elite di2

Avatar

By nigus 24.01.2020 09:51:37

Member · 40 comments

Man šķiet autors jautāja par aizmugurējo dropoutu sliedi. To laikam pats vari regulēt. Tālāk no klaņiem - stabilāks ričuks, tuvāk - atsaucīgāka vadāmība. Neesmu braucis, tikai mārketinga info

Last edited by nigus (24.01.2020 09:55:36)

Avatar

By Opaps 24.01.2020 11:42:24

Member · 44 comments

Jā, rāmis ir paredzēts 29" un 27,5+, man ir 29" M izmēra ar 2x sistēmu un rata novietojums ir max uz iekšu.  Ej nu sazini, ko viņi tanī rūpnīcā tur dara un skrūvē, jo jaunam ričukam man centra Pressfit gultņiem nebija arī ielikts 2,5mm gredzens zobrata pusē,  pie boost rāmja.  Tad nu domāju, kura gadījumā ir kurā pozīcijā.  Arī 18 gada modeļiem bildēt novēroju, kur ir Sram sistēma, tur rats uz āru, Shimano uz iekšu. Par cik mainīsu 2x11 uz 1x12 domāju, vai rata stāvoklis ar jāmaina.


Maucu ar Giant

Avatar

By Ansis 11.02.2020 11:04:22

Member++ · 3,422 comments
nigus wrote

Tālāk no klaņiem - stabilāks ričuks, tuvāk - atsaucīgāka vadāmība. Neesmu braucis, tikai mārketinga info

Tālāk no mūsdienām - tehniski labākais risinājums, tuvāk - komercmuļķības.
Dropoutu sliedes no aizmugures klasiski veidoja treka riteņiem, jo trekā sprinteriem ir baigā ciska. Galvenais apsvērums, lai, uzminot ar visu spēku, aizmugurējo ratu neizrautu no savas vietas, t.i., virzienā uz priekšējo zobratu.
Šosejā un krosā tik svaigas stipras ciskas nav, bet svarīgāks par to ir fakts, ka tur aizmugurējo ratu var asi uzsist uz bedres malas vai saknes. Tāpēc dropouta atdurei rāmī ir jābūt uz aizmuguri-augšu.

Avatar

By wh1temar 11.02.2020 11:35:59

Member · 116 comments
Ansis wrote
nigus wrote

Tālāk no klaņiem - stabilāks ričuks, tuvāk - atsaucīgāka vadāmība. Neesmu braucis, tikai mārketinga info

Tālāk no mūsdienām - tehniski labākais risinājums, tuvāk - komercmuļķības.
Dropoutu sliedes no aizmugures klasiski veidoja treka riteņiem, jo trekā sprinteriem ir baigā ciska. Galvenais apsvērums, lai, uzminot ar visu spēku, aizmugurējo ratu neizrautu no savas vietas, t.i., virzienā uz priekšējo zobratu.
Šosejā un krosā tik svaigas stipras ciskas nav, bet svarīgāks par to ir fakts, ka tur aizmugurējo ratu var asi uzsist uz bedres malas vai saknes. Tāpēc dropouta atdurei rāmī ir jābūt uz aizmuguri-augšu.

Topika autors bija domājis chainstay length parametru.

Avatar

By taku 11.02.2020 12:15:08

Member · 85 comments

Domāju, ka tam nav saistības ar pārslēdzēja sistēmu, bet gan ar 1) iespēju ielikt dažādus ratus/riepas, 2) tas ietekmēs arī manervētpēju un stabilitāti kāpumos. Atšķirībā no sliedes, šajā risinājumā ir iespējamas tikai 2 fiksētas pozīcijas - tuvā un tālā.

Last edited by taku (11.02.2020 12:17:11)

Avatar

By Opaps 11.02.2020 12:54:37

Member · 44 comments

Man rats stāv max uz iekšu, kad uzliku 1x12 shimano pakaļējo pārslēdzēja kàju, likās, ka nevarēs ratu dabūt ieksā, jo paliek maz vietas starp rāmi un pārslēdzēja vietu, kur trose pieviwnojas, lai atlocītu kāju uz aizmuguri liekot ratu iekšā, bet beigās viss ieliekas mierīgi un darbojas.  Tur tam ass stiprinājumam ir viena skrūve vēl katrā pusē ar kuru viņu var pārbīdīt nepieciešamajā stāvoklī, līdzīgi man bija jaunibā uz BMX, kur ar tām skrūvēm varēja nocentrēt rata asi un nospriegot ķēdi.

Last edited by Opaps (11.02.2020 12:59:00)


Maucu ar Giant