Niķojas ātrumi aizmugurē
Sveiciens!
Vispirms jāsaka, ka šoreiz vaina it kā nav trosītēs, tās ir mainītas nesen un apvalkos pašlaik kustas labi. Tātad problēma tāda, ka slinki slēdzas ātrumi aizmugurē 9 ātrumu sistēmai. Dažreiz, bet ne vienmēr, ķēde pārmetas uz attiecīgo zobratu tikai kādus 3-4 pedāļu apgriezienus pēc pārslēgšanās, gan slēdzoties uz augšu, gan uz leju, līdz ar to ar indeksēšanu neko daudz nevar glābt. Citreiz randomā no pareizā zobrata pati pamēģina uzkāpt uz lielāka ar nepatīkamu krakšķi, bet ne līdz galam, tikai tā kā aizķeras ar dažiem posmiem un nostājas atpakaļ vietā. Daudz izteiktāk problēma jūtama, braucot pa mežu; pilsētā un pa līdzenu vietu, slēdzoties pilnīgi bez mīšanās, mazāk.
Pārslēdzējs Alivio RD-M430, šifteris Deore SL-M590, kasete HG50, jauna ķēde HG93, gailītis taisns. B skrūve izskrūvēta laukā gandrīz līdz galam.
Vienīgais, kas ir aizdomīgi, ir tas, ka aizmugures pārslēdzējam ir brīvkustība sāniski, pie augšējā rullīša sanāk kādi 3 mm, pie apakšējā kādi 10 mm. Nav pie rokas cita pārslēdzēja, ar ko salīdzināt, vai tas ir normāli. Vai varētu būt vaina tajā, vai vienkārši Alivio ir tāds līmenis, ka zem slodzes ni-ni nedrīkst slēgties?
By Bigfish 01.08.2017 18:00:28
Member · 524 commentsVisticamāk problēma ir brīvkustībā, ko apraktīji. Alivio nav augstais gals, bet to var saregulēt, ka slēdzas smuki. Ja liela brīvkustība tikai rullīšos, tad var mēģināt samainīt rullīšus pret jauniem.
By Valerius 01.08.2017 20:37:02
Member · 343 commentsVisticamāk problēma ir brīvkustībā, ko apraktīji. Alivio nav augstais gals, bet to var saregulēt, ka slēdzas smuki. Ja liela brīvkustība tikai rullīšos, tad var mēģināt samainīt rullīšus pret jauniem.
Nedaudz neskaidri aprakstīju. Kustība pašos rullīšos nav pārāk daudz. Kustas viss pārslēdzējs, un kājas apakšā sanāk kādi 7 mm uz katru pusi.
Kustība ir redzama šeit https://files.fm/down.php?i=hmm22266&n= … 200214.mp4
Tas ir pieņemami?
By gasha 01.08.2017 22:51:11
Member · 312 commentsKustība ir iespējama, un apakšā tas nav tik kritiski, kamēr spieķos netrāpa.
Acer pārslēdzējam cik atceros bija salocīta tā detaļa kas ir pa vidu (ar atsperi).
Tā ir izlocīta no 1.5mm aptuveni metāla, un ļipas, caur kurām iet asītes, mazliet var saliekties uz iekšu. "U" burtam gali saiet kopā vairāk. Izlabot pagrūti, bet iespējams.
Paskaties vai ķēde nav par garu, varbūt spriegojums par mazu?
Rullīšu izdilums vairāk var traucēt. Imho apakšējais rullis bija ar metāls-plastmasa ass savienojumu, un augsejais ar metals-metals. Ja netisam sajauc vietam, tad izdilusais plastmasas rullis var locities par daudz.
By Inars 02.08.2017 00:55:57
Member+ · 1,303 commentsAlivio normāls, mierīgi var sebus braukt.
Pārslēdzējam kā tādam ir dafiga eņģes jeb kustīgie savienojumi + 2 atsperes. Viss ir jāsatīra un jāsasmērē lai strādā perfekti. Brīvkustību tāpat var atrast, kur tā rodas. Bez gailīša, parasti kāja varbūt liekta, pašam nemaz nezinot, un tas ir normāli.
By Valerius 05.05.2019 17:08:28
Member · 343 commentsPaceļu vecu tēmu, jo nav izdevies pilnībā atrisināt situāciju, tikai sadzīvot
Vai zemāk bildē redzamais aizmugurējā pārslēdzēja trosītes ceļš ir pieļaujams, vai arī varētu ietekmēt slēgšanās kvalitāti? Ja pareizi atceros, tā bija oriģināli. Jautājums rodas tāpēc, ka samainot trošu puses vietām, apvalkam sanāk asāks leņķis pie šifteriem, kas arī gan jau nav labi.
Pakāpeniski ir nomainīts viss no trosītēm un apvalkiem līdz šifterim un parslēdzējam, bet joprojām ir grūtības ar noindeksēšanu, it īpaši starp 5. un 6. zobratu (9 ātrumu kasetei) parslēgšanās joprojām slinka.
By Robzer0 05.05.2019 17:19:03
Member · 266 commentsBy Ansis 06.05.2019 10:06:16
Member++ · 3,683 commentsIr pieļaujams.
Noliec divriteni augšpēdus, izskrūvē ārā aizmugurējo ratu un paskaties, vai, ātrumus slēdzot uz mazāku zobratu, pārslēdzējs vienmēr ātri un asi nokrīt uz vajadzīgo vietu, lai palēni aizpeld? Atkarībā no tā vajag meklēt vainu.
By jaja 06.05.2019 10:17:18
New Member · 1,271 commentsTiešām nevar aiziet pie kāda stabila Meha? vai patīk čakarēties!
Bildē apvalka leņķis ir Ok. Ja bez rata, ātrumi pārlec uzreiz, tad iesaku padomāt par pārslēdzēja atsperes spēku. Lai izslēgtu apvalka faktoru, testam var jaunā apvalkā bez iestiprināšanas rāmī sastelēt un ja rezultāts nemainās, tad sāc krāt naudu jaunam pārslēdzējam.
Te kaut kas būs, kaut kad.
By KasparsS 06.05.2019 10:21:36
Member+ · 2,280 commentsPie vainas varētu būt aptītā trose ap sēdekļa stuti.
Scott Scale RC custom edition - 7,7kg.
Scott Addict RC custom edition - 7,8kg
https://www.strava.com/athletes/kskincs
https://www.instagram.com/kasparsskincs
By Inars 06.05.2019 19:16:00
Member+ · 1,303 commentsŠitais ir bleķis. Apakšējā lociņa bildi ieliec.
Varbūt tiek nedaudz līdzēts, ka ieliek trosi kreisajā stiprinājumā.
Tā slinkā slēgšanās var sākties, ja gailīts nolocīts par 1-2 grādiem. 5 min darba to noteikt
By 321 06.05.2019 20:55:02
Member · 6,350 commentsVienīgais, kas ir aizdomīgi, ir tas, ka aizmugures pārslēdzējam ir brīvkustība sāniski, pie augšējā rullīša sanāk kādi 3 mm, pie apakšējā kādi 10 mm.
Man ari sadi ir 2 velo, sledzas normali
By Valerius 07.05.2019 14:03:30
Member · 343 commentsTiešām nevar aiziet pie kāda stabila Meha? vai patīk čakarēties!
Bildē apvalka leņķis ir Ok. Ja bez rata, ātrumi pārlec uzreiz, tad iesaku padomāt par pārslēdzēja atsperes spēku. Lai izslēgtu apvalka faktoru, testam var jaunā apvalkā bez iestiprināšanas rāmī sastelēt un ja rezultāts nemainās, tad sāc krāt naudu jaunam pārslēdzējam.
Tur jau tā lieta, ka patīk pačakarēties.
Paldies par atbildēm! Ķēdes garums bija pareizs, gailītis arī it kā taisns. Lai nu kā, ar jaunām trosītēm, laižot tāpat kā bildē, un citu pārslēdzēju tagad strādā kā pulkstenis. Redzēs, kā būs tālāk.
By subgrade 07.05.2019 15:49:11
Member · 161 commentsBrīvkustība pārslēdzējā ietekmēs slēgšanās ātrumu - tas slinkums no tā var būt; bet no tā nevajadzētu viņam gribēt pašam no sevis kaut kur slēgties. Pats nesen ar līdzīgu problēmu saskāros, un, kā izskatās, vainīgs bija gailītis; tas bija taisns vertikālā plaknē, bet nedaudz savērpts ap vertikālo asi, tā ka no aizmugures izskatās taisns, bet no augšas/apakšas skatoties, nav paralēli zobratiem. Tādā variantā problēma bija praktiski nejūtama uz mazākajiem kasetes zobratiem, bet ap kasetes vidu sāka parādīties ghost-shifting.
By Valerius 01.08.2017 16:11:08
Member · 343 comments