Par priekšējiem zobratiem

Avatar

By mr.SQRX 04.06.2008 20:33:03

Member · 134 comments

Laikam jau vajadzēja pie sadaļas Iesācējiem, jo šajā forumā tāds arī esmu, bet jautājums drīzāk par remontu un apkopi: pēc nobrauktajiem 6500 km man ir ideja, ka vajadzētu nomainīt priekšējos zobratus. Apskatījos un saskaitīju, ka šobrīd tur atrodas Truvativ x-flow ar zobratiem 24-34-42. Gribētos, ko pavisam jaunu - firmai un brendam nav nozīmes. Galvenais, lai funkcionalitāte un kvalitāte atbilst nākošajiem 6500 km! smile
Tad nu mani apsvērumi ir sekojoši:
1) Ir sajūta, ka no 42 zobu zobrata jau esmu izaudzis. Dažbrīd (arī Rīgas velomaratonā šķita, ka ir par maz).  Kāda ir atšķirība braukšanā starp 42 un 48 zobu zobratu? Reāli, braucot pa pilsētu 95 % gadījumu izmantoju tikai lielāko zobratu. Vidējo tikai stāvākiem kalniem, bet mazāko sen kā neatceros, ka būtu izmantojis.
2) Vai ir jēga mainīt arī klaņus, jeb pietiek, ja apmaina tikai visus trīs zobratus?
3) Kāda būtu ideālākā zobratu zobu attiecība, ja doma ir braukt gan pa zemi, gan asfaltu, gan mežu u.t.t.

Avatar

By r_s 05.06.2008 08:36:17

Member+ · 1,534 comments

nav obligāti jāmaina klaņi. man pietiek ar 44 zobiem priekšā smile vienīgi ja ripo uz 55kmph, tad ļoti ātri jāmin, bet mežam un grantij pilnīgi pietiek, līdz 40 ir ok.
parasti laikam ir šādi 42-32-22T, 44-32-22T, 48-36-26T ar klaņu garumiem 170/175mm. bet nozīme ir arī kasetes mazākajam zobratam!
nedaudz aprēķini pēc formulas pr.zobi/pak.zobi*rataapkartmers*kadence/sekundes*kilometrih=ātrums (km/h):

44    /    11    *    2,07    *    80    /60*3,6    =    39,744    kmph
44    /    11    *    2,07    *    100    /60*3,6    =    49,68    kmph
42    /    14    *    2,07    *    80    /60*3,6    =    29,808    kmph
42    /    14    *    2,07    *    100    /60*3,6    =    37,26    kmph
48    /    11    *    2,07    *    80    /60*3,6    =    43,35    kmph
48    /    14    *    2,07    *    80    /60*3,6    =    34,06    kmph


tāka ja tev ir priekšā 42 un aizmugurē 14, pie ātruma 40km/h tev ir jāmin ar 100+ apgriezieniem minūtē, ar 44/11 jāmin uz 80apgr/min smile

Last edited by r_s (05.06.2008 08:42:44)

Avatar

By mr.SQRX 05.06.2008 22:27:14

Member · 134 comments

Tātad, no taviem aprēķiniem sanāk, ja mīšu ar kadenci 80 apgriezieni, tad zobratu maiņa no 42 uz 48 zobratiem dos ieguvumu apmēram 5 km/h. Izskatās, ka ieguvums ir apmierinošs, tikai paliek divi jautājumi:
1) Kā šo izmaiņu jutīs manas kājas!? smile
2) Par cik mm palielinās 48 zobu zobrata ārējais diametrs pret 42 zobiem? Vai tā ir būtiska izmaiņa? Izjūtama uz riteņa?

Cik man šāds prieks izmaksās? Par saprātīgu cenu esmu gatavs nopirkt jaunus zobratus, lai būtu 26 - 36 - 48T ar 175 mm klaņiem! Ko ieteiksiet?

Avatar

By r_s 05.06.2008 22:49:03

Member+ · 1,534 comments

1. katram savs
2. nopērc un izmēri

paskaties chainreactioncycles.com

Avatar

By Ansis 05.06.2008 23:11:45

Member++ · 3,685 comments
r_s wrote

2. nopērc un izmēri

smile)
Starp citu, lielākajai daļai cilvēku ģeometriskā doma ir iegrozījusies nepareizi - viņi nesaprot, ka noteikts apkārtmēra palielinājums nozīmē noteiktu diametra palielinājumu. Tāpēc, ja runa iet piem. par 2 zobiem, diametri 22T un 24T zobratiem atšķirsies tieši tikpat cik 44T un 46T, un bail pat teikt, bet 998T un 1000T arī!

Avatar

By r_s 05.06.2008 23:37:55

Member+ · 1,534 comments

c = pi * d,    d = c / pi
c vari izmērīt savam 42niekam, aprēķināt c/42*48 un iegūt d wink
kad izrēķini, iemet ari te! big_smile
ārējais resurss http://en.wikipedia.org/wiki/Circumference

Avatar

By LOOK 05.06.2008 23:40:09

Member# · 2,702 comments

Ja tavi klaņi izskatās šādi:

tru_xflow.jpg

tad par zobratu maiņu var aizmirst, jāmaina klaņi komplektā, pret tādiem, kur zobrati ir paredzēti maiņai utt.


Karbons vienkārši brauc ātrāk!

Avatar

By Ints 05.06.2008 23:57:51

Member+ · 868 comments

Man šķiet ka nomainot lielo zobratu no 42 uz 48 ,bet mazo un vidējo atstāt esošos (32 un 22) varētu būt problēmas ar priekšējā pārslēdzēja regulējumu.

Avatar

By IrenaB 06.06.2008 09:13:36

Member+ · 320 comments
Ints wrote

Man šķiet ka nomainot lielo zobratu no 42 uz 48 ,bet mazo un vidējo atstāt esošos (32 un 22) varētu būt problēmas ar priekšējā pārslēdzēja regulējumu.

Visdrīzāk, tieši tā arī būs, un vairums pr. pārslēdzēju vispār ir paredzēti max starpībai 22 zobi.
Vispār, pēc iespējas mazāk vaig kaut ko muhļīt. Taču šai (muhļīšanas) stadijai laikam jāiziet cauri katram sevi cienošam velo būvētājam smile Es arī kādreiz pieņēmu, ka man būs custom-built klaņi ar rūpīgi sarēķinātiem Tieši Man piemērotiem zobratiem. Tās bija vienas vienīgas klapatas, rezultātā es tomēr pārņēmu to, kas ir sen jau izdomāts, - klasiskā MTB kombinācija 22-32-44 vai, ja nu galīgi liekas par mazu, tad 26-36-48, un kopš tā laika esmu aizmirsusi par savietojamības problēmām. (Nedrīkst aizmirst, ka otrajai kombinācijai var būt nepieciešams cits priekšējais pārslēdzējs ar citu "chainstay angle", kaut arī praksē dažkārt mēdz darboties arī, ražotājaprāt, nesavietojamas lietas).

Last edited by IrenaB (06.06.2008 09:15:17)

Avatar

By gasha 06.06.2008 16:42:30

Member · 312 comments

Es ar kaareiz par sho te tematu domaju, 42, 44 vai 48.
Ja perk visu klani ar zobratiem komplekta, tad varbut ka var parsledzeju mazliet pakrukjiit un viss ies.
Problemas radiisies tad kad kjede mazliet izdils, un lielie zobi padils arii. Tad nemaz tik labi vairs neslegsies.

Ansis mani jau atrunaja no shiis idejas smile
Un tikko iepirku jaunu 42-nieku nodilushaa vietaa.

Par tiem atrumiem runajot... nemaz nevajag to lielo zobu tik lielu.
Ar 42-11 pilnigi pietiek.
Dazus gadus atpakalj izminu aiz busa aizvejaa 2,5 apgriezienus sekundee. Domaju ka pulss bija virs 200.
Kopsh taas reizes tadas muljkjibas vairs neesmu darijis.
Ja gribas atrak - tad ir japerk shosejnieks un attiecigi jatrennejas sad

Avatar

By Andersons 06.06.2008 19:22:59

Member+ · 2,638 comments

Un šosejniekam vēl uzliec ovālo zobratu un fixed un tad būs pavisam jautra braukšana:)


Team Velo+ Bottari Baltic
From 10km ITT to 1,500km ultra.

Avatar

By Ansis 06.06.2008 22:41:22

Member++ · 3,685 comments

Ja kāds ir nobriedis mīt 48, un vispār nemin mazāko, iesaku pievērst uzmanību šosejas mini standartam (Road Compact). Divi zobrati, lielais var būt 48, mazais ap 34. Tam ir garākas klaņa zirnekļa kājas nekā MTB: BCD 110 mm vs. (Shimano MTB) 104 mm. Par cik Road Compact karbona klaņi vairs nav dārga eksotika, gramus ar šādu maiņu ievinn visai daudz. Bez tam tagad 2 zobrati būs pareizi iecentrēti pret kasetes vidu, kas ir labāk, ja bijušo mazāko vispār nelietoja. Vienīgais būtiskais trūkums - kad jābrauc stāvā kalnā, vajag vairāk laika, lai aizmugurē uzslēgtu uz vislielākajiem zobrata - kas, jādomā, tagad tiks lietoti!

Avatar

By KingFox 07.06.2008 18:06:05

Member · 130 comments

Es nomainīju  aprīļa beigās kaseti, ķēdi un priekšā zobratus ar visu ķēdi un klaņiem.
Bet tagad ir viena problēma. Kad ir uz vidējā zobrata ķēde un ir jāmin kalnā, kas ir pietiekami pastāvs, tad mēdz gadīties "lauziens" sad . Man vēlāk izstāstija, ka tas ir tādēļ, ka man ir pa 2mm (man liekas, ka bija 2mm, bet īsti neatceros) garāks (vai arī īsāks) monobloks nekā vajag maniem zobratiem.