Šosejas velo - praktiskie
Labvakar!
Esmu nobriedis paralēli MTB ieķert kādu sākuma līmeņa šosejas velo treniņa laika papildus pielasīšanai pieliekot kādu braucienu uz darbu ap 50km.
Bet parādījās divi sākotnējie, praktiskie, kuriem gribēju dzirdēt kāda pieredzes bāzētu viedokli:
1. Kāds pienesums ir no šosejas apaviem ar klipšiem? Pašreiz ir MTB. Domāju, manā situācijā uz šosejas velo nebūtu prātīgāk arī uzlikt MTB un varētu kurpes abos izmantot?
2. Kā ir braukšana Rīgā ar šosejas? Precīzāk vai ir kāds maršruts, kā no Juglas puses līdz vanšu tiltam jēdzīgi iebraukt nesitot uz apmalēm riepas, nebakstoties ar autiņiem, utml.? Cik esmu novērojis, tad pārsvarā Rīgā ripinās ar MTB vai pilsētas veļukiem un šosejnieku tomēr ir maz.
Paldies!
Last edited by hencisk (10.04.2016 06:33:04)
By kosmoss19 09.04.2016 23:55:53
Member · 267 commentsMTB pilsēta praktiskāks. Šosejas velo ir specifisks, dārgs un ikdienai ne īpaši ērts, salīdzinot ar MTB/pilsētas velo. MTB ir praktiskāks un daudzpusīgs, ne visi mājās tur pa 4-5 velo katram veidam.
By čukča 10.04.2016 00:04:52
Member+ · 607 commentsPa pilsētu labāk ar 30-35mm riepām. Es Tev iesaku cx velo + vēl vienus ratus ar šosejas riepām. 2 minūšu laikā tavs cx pārvērtīsies par šosejnieku un otrādi. Tas ir kā divi velo par viena cenu.
By averza 10.04.2016 00:14:08
Member++ · 5,039 commentsNo Juglas centra virzienā viennozīmīgi iesaku braukt pa paralēlo vienvirziena ielu līdz Alfai, tālāk pa Ropažu ielu līdz galam, tad gar Elkor pa ielu un VEF tiltam pāri pa ietvi, labo pusi (nevis kreiso, kur visi mīcās un nevar izmainīties). Tālāk jau var braukt, kur vēlas. Atpakaļ gan nekas prātīgāks par veloceļu nav (vai arī jābūt nihilistam un tad var braukt pa Brīvībeni, tai skaitā sabjoslu, visā garumā). Domāju, ka ar šosejnieku šis maršruts ir tīri labi braucams, nav nekādu milzīgu apmaļu, bruģa utt.
p.s. Ja visi sāks teikt, ka pa pilsētu ar šosejneku nevar/pārāk neērti braukt, tad pēc pāris gadiem jau figurēs viedoklis, ka visērtāk ar fatbike un ar mtb nav pārāk praktiski Bet tīri no drošības apsvērumiem, man ir svarīgi spēt pēc iespējas ātrāk nobremzēt nepieciešamības gadījumā, ar mtb to var izdarīt labāk, arī manevrēt, lai izvairītos no sadursmes, piemēram. Ar šosejnieku vidējais ātrums būs lielāks, tātad atkal lielāks risks. Utt. Katram savs
Last edited by averza (10.04.2016 00:24:11)
By 436 10.04.2016 00:27:45
Member · 822 commentsar šosejnieku braukt pa Rīgu nav nekādu problēmu, un nekas pa apmalēm nav jādauza. brauc pa ielu pārliecinoši, ierādot pārējiem savu vietu, tobiš nespiedies pie pašas malas un viss ir štokos. protams, ka ar platākām riepām mazāk krata, bet ir kaplēts arī ar 23mm un viss ir labi. Pie tam šosejai šaurāka stūre nekā mtb un ārī iegriezt var ātrāk.
By Van Brotzenhout 10.04.2016 07:26:46
Member · 18 commentsAtpakaļceļā, varbūt sanāk bišku garāk, bet lai nav jābrauc pāri VEF tiltam, izvēlēties veloceliņu, kas ved uz Mežaparku. Tur pa Kluso ielu, zem Brasas tilta pāri dzelzceļam un pa Čiekurkalna 1. līniju līdz Džutas ielai un tad izgriezt uz Brīvībeni.
Diez vai par entry levela šosejnieka cenu sanāks paņemt CX+vēl vienus ratus ar šosejas riepām (pat ja ņemtu Meridu).
By Tantrix 10.04.2016 09:23:59
Member · 527 comments1. jā , uzliec arī šoserim MTB pedāļus un vizinies ar vienām kurpēm ( pie tam MTB kurpēs arī vieglāk staigāt, jo ir dziļāki protektori un kluči nedauzas pret asfaltu. Ar šosejas kurpēm tā nepastaigāsi. )
2. Cyclocross būtu vislabāk, jo var uzlikt platākas riepas , pa pilsētu ideāli - 32 mm. Bet, ja atrodi šoseri , kuram rāmis atļauj ielikt 28 mm riepas, tad arī ir ļoti ok, pietiekams komforts. Jo ar riepu diametru ir tā - jo šaurākas riepas, jo stingrāk jāpumpē, lai neuzdauzītu uz apmalēm, berdrēm u.c. un 23 mm cīsiņiem ar 9 atmosfērām ne visiem liekas komfortabli kratīties pa sliktu asfaltu bet tas gaumes jautājums.
3. un jā , virziens no Juglas uz centru ir daudz pateicīgāks dēļ paralēlajām ielām kā teica averza.
rakstiet lūdzu uz šo e mail : mareks.kirilovs13@gmail.com
By hencisk 10.04.2016 11:16:29
Member · 133 commentsPaldies, džeki, par info!
By Papuass 11.04.2016 00:59:10
Member+ · 2,976 commentsAbsolūti nekādu problēmu braukt ar 23 mm riepām pa Rīgu.
MTB pedāļi būs ciešams variants, man gan ir šosejas pedāļi un katram velo savs kurpju pāris.
Mans maršruts būtu: Juglā pa ielu, kas tramvaja sliedēm labajā pusē, pie Alfas uz Ropažu ielu. Tad pie Elkor pāri uz veloceliņu, pāri VEF tiltam. Barona ielas jaunais bruģis ir ok šosejas riepām. Pa Lāčplēša ielas joslu līdz Valdemāra un tad jau Vanšu tilts klāt. Re, pat satiksmē īsti braukt nesanāk. Ja jūtās droši, tad no VEF tilta var pa Brīvības ielu, tur vietas diezgan un var braukt ātri.
By gasha 11.04.2016 11:22:35
Member · 312 comments1. Parastie Shimano MTB pedāļi ir OK.
2. 23mm riepas arī ir ok. Mazliet bailīgi sākumā ir, bet ja pierod, tad var arī pa granti braukt Rīgā (Starta iela->Brasas tilts)
3. No centra uz VEF tiltu un otrādi, var braukt arī pa Brīvības ielu. Daudz ātrāk, ja nav bail Bet ja liela satiksme, labāk Barona ielu pamēģināt vai arī Skolas ielas veloceliņu pie Dailes.
By NilsS 11.04.2016 11:52:39
Member · 775 commentsJa ritenis ir lai brauktu a-b tad 25-28 mm būs draudzīgāk. Pie viena spiediena labāk noēdīs grambas. Vēlams nepirkt pašas lētākās drāts riepas, tās dos ne labākās izjūtas.
By kalns_rsi 11.04.2016 12:46:06
Member · 521 commentsGribēju tik piebilst, to ko jau averza jau minēja, par apstāšanos, tad būtiska lieta kas jāņem vērā, ka šosejas velo bremzēšanas ceļš ir krietni garāks, bet ātrums lielāks. Un slapjā laikā šaurās riepas tīri labi slīd pa asfaltu. Negribu baisi biedēt, bet tas būtu jāņem vērā. Citādi, ja nav jābrauc pa trakajām smiltīm vai kaut ko tādu šosejnieks ir ātrāks un mazliet šaurāks, tad arī vieglāk/drošāk braukt pa lielajām ielām jo pa taisnēm +/- pārvietojies ātrumā kā auto/sabiedriskais transports, savukārt pie luksoforiem ērti izspraucies pa vidu auto rindām.
By kviesis 11.04.2016 12:52:02
Member · 166 commentsja ikdienas maršruts ietver sevī brauktuves ar tramvaja sliedēm, tad ieteiktu tādu braucamo, kā riepas ir platākas par sliežu risi, savādāk asas sajūtas garantētas
By NilsS 11.04.2016 15:58:07
Member · 775 commentsDaudzmaz jēdzīgas riepas nemaz tā neslīd, nevajag lietot lētas un nobrauktas drātinieces
By kalns_rsi 11.04.2016 17:02:43
Member · 521 commentsNeesmu nekāds speciālists, bet vai tad uz 23mm vispār ir iespējams brīvi iegādāties riepas ar drāti? Protams, slīdēšana ir tīri subjektīvs jēdziens, jebkurā gadījumā ne tikai riepas, bet arī aploka bremzes lietainā laikā zaudē savu bremzēšanas spēku un kluči izslīd. To visu var risināt ar piemērotākiem bremžu klučiem, riepām un pamainīt braukšanas paradumus.
Kādu laiku atpakaļ braucu ar šosejas velo pa pilsētu un apstāšanās jautājums bija viens no galvenajiem, kāpēc pārgāju uz pilsētas velosipēdu. Otrs arguments bija kravnesība (man ir mānija no darba/universitātes braucot mājās pārkrāmēt somas ar visādiem pārtikas produktiem no veikala un tirgus ) Pašreiz ir MTB, kā pilsētas velo, bet ceru ka tuvāka nākotnē tikšu atkal pie pilsētas velo ar disku bremzēm un 32 vai mazliet platākām riepām.
By 436 11.04.2016 17:34:20
Member · 822 commentsNav jau Rīgā nekādi Alpu nobraucieni, ka bremzēšana būtu liela problēma.
By averza 11.04.2016 17:35:50
Member++ · 5,039 comments?????
Runa ir par nepieciešamo ekstrēmo bremzēšanu, kas saistīta ar citu satiksmes dalībnieku nolaidību.
By 436 11.04.2016 20:44:35
Member · 822 commentsMan liekas, ka te par daudz tiek iespringts.
By buzic 65 11.04.2016 20:50:48
Member · 1,159 commentsMan liekas, ka te par daudz tiek iespringts.
Akurāt manas domas! Un visjautrākais ir tas, ka noteikti ir ļaudis, kuri ar šosejnieku nemaz nav braukuši, bet skaļi deklarē, ka MTB pilsētā ir "piemērotāks". . (kosmoss19, vai ne? )
By hencisk 09.04.2016 23:40:15
Member · 133 comments