Riepu izvēle: 23 mm vs 25 mm ? Kuru diametru izvēlēties sacenēm

Avatar

By Tantrix 15.03.2016 21:42:14

Member · 527 comments

agrāk valdīja uzskats un arī es tā biju pieņēmis , ka jo šaurāka riepa , jo mazāks saķeres laukums ar zemes virsmu un mazāka rites pretestība. Tātad , jāņem iespējami šaurākās riepas un uz priekšu. Bet nu lasu sekojošos rakstus , kur ir apgalvots pretējais :

pie vienāda spiediena riepās 25 mm riepai ir MAZĀKA rites pretestība ( pat līdz 5% )  kā 23 mm riepai.

http://www.competitivecyclist.com/learn/25-vs-23
http://www.bikeradar.com/gear/article/b … ths-29245/

Pamatojums :
1. pie praktiski vienāda saķeres laukuma(  23mm - šaurāks bet garāks, 25 mm platāks bet īsāks saķeres laukums ) 25 mm riepām ir mazāka deformācija t.i. mazāki enerģijas zudumi, ti mazāka rites pretestība.
2. tagad iet tendence uz platākiem aplokiem, un 25 mm sanāk aerodinamiskāka par 23 mm

3. par to , ka 23 mm mazāks svars kā 25 mm tur ir teikts, ka to reāli sajutīs tikai augstas klases  kalnieši un augstas klases sprinteri kritēriju braucienos.

Ko par šo saka vietējie speci ? smile Ar kādiem riepu platumiem brauciet gonkās ?

Tātad drīzāk jautājums : kādas diametra riepas izvēlēties, ja doma tās uzlikt uz 15c iekšejā un 20,5 mm ārējā platuma aploces ratiem un izmantot ar prioritāti uz ātrumu. Doma ir par klinčeru bortējamām Scwalbe One V Guard,  Vitoria corsa III vai Conti 4000

Last edited by Tantrix (15.03.2016 22:00:36)


rakstiet lūdzu uz šo e mail : mareks.kirilovs13@gmail.com

Avatar

By DZ 15.03.2016 21:55:19

Member · 3,501 comments

ITT - 20/22
Grupas - 21/23
Tikai šādā kombinācijā un ne savādāk.


Lielākais serviss Jelgavā - www.activsport.lv

Avatar

By calvins 15.03.2016 22:02:22

Member+ · 438 comments
DZ wrote

ITT - 20/22
Grupas - 21/23
Tikai šādā kombinācijā un ne savādāk.

Liela daļa profu gan nepiekrīt tavai grupas kombinācijai

https://www.youtube.com/watch?v=EAq979WV1c4

Avatar

By Daniels 15.03.2016 22:04:49

Member+ · 199 comments
DZ wrote

ITT - 20/22
Grupas - 21/23
Tikai šādā kombinācijā un ne savādāk.

Arī interesē tēma.Varētu lūdzu sadaļai par Grupa - 21/23, pamatojumu.

Avatar

By Ansis 15.03.2016 22:13:23

Member++ · 3,687 comments

Speciem ir jābrauc nevis jādomā.
Vietējais diplomētais fiziķis saka, ka apgalvojums "pie vienāda spiediena riepās 25 mm riepai ir MAZĀKA rites pretestība ( pat līdz 5% ) kā 23 mm riepai" ir pareizs.
Jo:
1. Spiediens p viennozīmīgi nosaka saķeres laukuma lielumu, kas ir elipse, S=pi*a*b, jo p*S ir līdzsvarā ar smaguma spēku gm.
2. Elipses garāko pusasi a nosaka rata diametrs, īsāko b nosaka riepas platums. Tātad, jo platāka riepa, jo mazāks iespiedums vajadzīgs, lai sasniegtu vajadzīgo b reizinājuma a*b vērtībai.
3. Panākt labāku ripošanu ar šaurāku riepu ir divas iespējas:
    a) iet uz lielāku spiedienu
    b) ja brauc patiesi ātri, tad ievinnēt uz platākas riepas sliktāku aerodinamiku. Šeit jāatceras (vispirms gan jāsaprot), ja brauc ar ātrumu v, riepas augša kustas braukšanas virzienā ar ātrumu 2v (translācijas + rotācijas kustība). Youtube var atrast klipus, kur ir uzmodelēts, kā rats sakuļ un rauj līdzi gaisu. Lieta sarežģīta, jo tajā aerodinamiskajā modelī riepa jāskatās kopā ar visu ratu.

Avatar

By NilsS 15.03.2016 22:20:31

Member · 775 comments

pag pag -   vai  turpinot  šo  domu  snāk, ka  28mm  ripos  vēl  labāk???!

Avatar

By Tantrix 15.03.2016 22:22:42

Member · 527 comments

to Ansis : paldies par diplomēta fiziķā atbildi smile

" b) atsaukties uz platākas riepas sliktāku aerodinami " - šeit gan autori tieši atsaucas uz 25 mm riepas labāku aerodinamiku kombinācijā ar  ratu aploču jauno aerodinamisko tendenci - tās ir platākas un no V formas pāriet uz U , kas skaitās aerodinamiskāka . Un kombinācijā ar šadām aplocēm 25 mm sanākot aerodinamiskāk.


rakstiet lūdzu uz šo e mail : mareks.kirilovs13@gmail.com

Avatar

By DZ 15.03.2016 22:24:24

Member · 3,501 comments
calvins wrote
DZ wrote

ITT - 20/22
Grupas - 21/23
Tikai šādā kombinācijā un ne savādāk.

Liela daļa profu gan nepiekrīt tavai grupas kombinācijai

https://www.youtube.com/watch?v=EAq979WV1c4

Pilnīgi vienalga ar ko viņi brauc, es braucu ar to, kas ir ātrākais un komforts mani neinteresē.


Lielākais serviss Jelgavā - www.activsport.lv

Avatar

By Tantrix 15.03.2016 22:26:46

Member · 527 comments

nu jā, arī ieliktajā video 90 % komandu izmanto  25 mm Bet tur ir svarīga kombinācija jeb kādas ir ratu aploces. Tur jau visiem ir platās aero aploces un 25 mm piederās. Ja man būtu platā aeroaploce , tad nedomātu un liktu 25 mm riepu.

Bet ja man ir vecā standarta 15c /20,5 mm semiaero aploce, tad kuru  23 vai 25 mm ?


rakstiet lūdzu uz šo e mail : mareks.kirilovs13@gmail.com

Avatar

By Ansis 15.03.2016 22:29:11

Member++ · 3,687 comments
NilsS wrote

pag pag -   vai  turpinot  šo  domu  snāk, ka  28mm  ripos  vēl  labāk???!

Ja ar ripošanu saprot "1+2", tad jā.
Taču nevar noliegt 3a un pie lieliem ātrumiem 3b.

Avatar

By DZ 15.03.2016 22:34:44

Member · 3,501 comments

Fiziķa apgalvojumus atstāšu karājamies uz puņķiem, apgalvojot, ka sprauga starp priekšējo riepu un aploku ātrumā virs 40Km/h ir vairākas reizes svarīgāka par aizmugurējās riepas platumu.

Mavic_Cosmic_CXR80_section.jpg?w=630


Lielākais serviss Jelgavā - www.activsport.lv

Avatar

By Vaskis 15.03.2016 23:32:59

Member · 2,612 comments

Profs neesmu, bet a.m. video vairums min vārdu "komforts", kas viņiem nosēžot tās neskaitāmās h uz velo ir būtisks faktors. Neaizmirstam, ka tās ir sponsorētas komandas un ne vienmēr tie brauc ar ko grib, vai tomēr brauc ar ko dod/liek whev:D

Paša pieredze salīdzinot 23 un 25 ir nepārprotamā starpība "mīkstajā" gaitā, taču tas nebija viens un tas pats modelis tādēļ salīdzināt varbūt nav korekti. Interesanti, ka mm uz riepas ne vienmēr atbildīs reālajam platumam turklāt to papildus ietekmē arī aploks un kamera. Līdzīgi kā ražotāja apgalvotais svars;)

Aero speciālists neesmu, taču mani novērojumi liecina, ka, piemēram, starp ķiveru aero testiem viena izteikta līdera nav un nebūs, jo testu metodikas kapitāli atšķirās. Vēl vairāk atšķirās arī leņķi un ātrumi starp kādiem tos salīdzina. Un viss beidzas ar krāsainām bildītēm un mītisku laika ekonomiju "vēja tuneļa" ITT maucienā...

Skaidrs, ka AERO strādā, jautājums ir tikai viens- kam ticēt?

Avatar

By petersons 15.03.2016 23:39:27

Member · 13 comments

No vienas puses ir Pro komandas ar saviem vēja tuneļa testiem, publiskiem apgalvojumiem utt, un pretī tam ir DZ ar saviem argumentiem. Ak nē, viņam tādu nav!

Avatar

By DZ 15.03.2016 23:48:11

Member · 3,501 comments

Ja visi būtu gudri, visi ātri brauktu wink


Lielākais serviss Jelgavā - www.activsport.lv

Avatar

By 436 16.03.2016 10:12:46

Member · 822 comments

''pie vienāda spiediena riepās 25 mm riepai ir MAZĀKA rites pretestība ( pat līdz 5% )  kā 23 mm riepai.''

Pie vienāda spiediena! Bet 23mm riepā taču var pumpēt lielāku spiedienu nekā 25 un 28mm.

Avatar

By Andersons 16.03.2016 12:13:06

Member+ · 2,639 comments

Nu testēt rites pretestību ar 7 bar 28mm riepu un likt tos pašus 7bar iekš 20 mm, kamon veči, tas ir tikai acu aizmālēšanai manuprāt jo nepārprotami šaurākai riepao nepieciešams atbilstoši lielāks spiediens. Tiesa 20mm nebūs tik komfortabla riepa kā 25 vai 28mm bet ITT tiek vairāk meklēts ātrums nevis komforts atšķirībā no gariem braucieniem pa teju neceļiem.

Last edited by Andersons (16.03.2016 12:17:06)


Team Velo+ Bottari Baltic
From 10km ITT to 1,500km ultra.

Avatar

By vitamiins_xc 16.03.2016 12:31:13

Member+ · 2,832 comments
Vaskis wrote

Skaidrs, ka AERO strādā, jautājums ir tikai viens- kam ticēt?

Lai aero strādātu vajag lielu ātrumu un attiecīgi jaudu. Ja nav ciskas, tad nav jēgas iespringt uz aero, bet labāk likt uzsvaru uz komfortu, lai būtu lielāks prieks braukt garākus gabalus un trenēt to pašu cisku. Likt <23mm lai kratītos pa LV ceļiem (ikdienai) ir velomazohisma paveids.

Ikdienai 25mm tubeless un miers mājās.


Anti-SEB™ // Anti-Ļenganais™ // Anti-ALU™ // Anti-Gravel™ // Neguli.Dzer.Brauc.™

Avatar

By mrlobber 16.03.2016 15:56:38

Member · 826 comments

Šogad izmēģināšu uz tačkas 22 vs 24mm līmējamās (tie paši rati), tā kā ciska stiprāka nav kļuvusi, redzēsim atšķirību wink big_smile

Būtībā jau kopš pagājušā gada 23mm lietoju vairs tikai uz līmējamiem aplokiem, bortējamās nāk ar 25 (reāli 27-28mm) resnumu. Komforta atšķirība no papildus pret labām līmējamām nav tik būtiska (vismaz ,ja izmanto Conti 4000 SII).

Schwalbei rites pretestība ir lielāka kā Conti, btw. Vittoria Corsa bortējamās personiski nelietotu, lai gan gana daudz esmu braucis ar viņu līmējamām riepām. Tiesa, nav mēģināts tas viņu jaunais Graphene brīnums.

Avatar

By cello 16.03.2016 16:17:20

Local.Auth · 4,686 comments

20g.s. 30-ajos visi brauca ar 29"(Erenpreiss  un citu ražotāju ričukiem) baigi  labi ripoja...
20g.s. 80-tie + parādījās 26" nenormāli labi ripoja...21g.s. pirmajā desmitgadē Velo industrija atklāja 20.g.s. 30-tos gadus un visi saprata,jā 80-tajos mums vati bāza  ausīs...jo 80-ajos kapitālismā šosejas velo aprīkoja ar 19-21mm platām riepām,tikai atpalikušie PSRS braucēji kuriem nebija kontakti kā tikt pie 19-21mm riepām,kapāja ar "Zīdenēm"24mm(pārsvarā tikai ind.br.),grupas br. un treniņos nesmādēja 25mm un 27mm,ziemā treniņiem 30mm bija ideāli.
Bez garām penterēm un fizikas man aizdomas...Voroņežas rūpnīcas slepenajos kambaros iespruka Rietumu aģenti un atraka "Voroņežas vēja tune
ļa" slepenos pētījumus tāpēc tagad visi braucam ar 20g.s. 80-to gadu riepām...
Pēc gadiem 10-15 Veloindustrijas speci visiem pierādīs jaunatklājumu,jābrauc ar 19-21mm riepām.
Veiksmi visiem 2016 sezonā.Galvenais turam līdzsvaru pilnīgi pie kājas vai 16mm vai 60mm platas riepas wink
Viss pārējais ir maku tukšošana!

Avatar

By Tantrix 16.03.2016 21:36:46

Member · 527 comments

nu re , atradu vienu rakstu, kur autors oponē totālai aizrautībai un bezdomu pārejai uz 25 un 28 mm riepām, ja ir vecā tipa rati ar šaurām  aplocēm 13C, 15 C - kam ārējais platums ir 19 - 20 mm.

https://intheknowcycling.com/2015/05/28 … ike-tires/

un pamatideja ir : aploces ( rim ) platumam ir jābūt praktiski vienādam ar riepas platumu. Tad ir pareizā aerodinamika un nav aero zudumu starp riepu un aploci. Šie aero zudumi stipri palielinas , ja riepas platums ir lielāks par aploces platumu par 2,5 mm un vairāk. Un tad jau sākas aero zudumi , kas pieaug palielinoties šai platumu starpībai. Un tad jau tas "noēd '" mazākas rites pretestības ieguvumus.

"Next consider set-up #2, the currently popular 25C or 25mm size Continental Grand Prix 4000S II on that same stock Mavic Ksyrium wheel whose size is common with most stock and many low profile alloy upgrade wheels from Shimano, Mavic, Campagnolo, Fulcrum, Giant, and DT Swiss ( t.i. ārējais aploces platums apm 20 mm - mana piezīme )   Unfortunately, this is where a lot of people with entry-level or first step-up wheels end up when they hear wider is faster and more comfortable.  If you want to go fast, the overhang on this combination is an aerodynamic nightmare and handling will also be sloppy, especially if you’ve also lowered the pressure to 80 or 90 psi to make your ride more comfortable."

Tātad , jā , profi tagad braukā ar 25 mm riepām, bet viņiem ir platie aero rati ar 24 - 25 mm ārējo platumu un sanāk vienāds riepas un aploces platums.
Ja ir šaurie rati un platās riepas :

"The tire with the biggest rim-tire gap of 2.5mm had 10 watts more drag at a common 10 degree angle to the wind.  This is a smaller width gap than each of the first four examples above and only 1/3rd the gap of the 25C Conti Grand Prix 4000S II on the traditional stock or alloy upgrade wheel so many major wheel makers sell.

I don’t know about you, but it seems a bit crazy to me to buy a new set of wheels like most of those that sell for over $1000, £700, €900, A$1100 (and some for less) that are designed with improved aerodynamics in mind and then put tires on them that promptly defeat some of the aero benefits you just spent good money on. "

ja ir šaurie rati ar iekšējo 15 c un ārējo diametru 20 mm , tad autors neiesaka lekt uz platāku par 23 mm riepu, lai neveidotos spuldzītes profils un aero zudumi.

Last edited by Tantrix (16.03.2016 21:40:42)


rakstiet lūdzu uz šo e mail : mareks.kirilovs13@gmail.com

Avatar

By Daniels 16.03.2016 22:49:14

Member+ · 199 comments

Labs.
Konkrēti.
Paldies!

Avatar

By Andersons 16.03.2016 22:55:56

Member+ · 2,639 comments

Tantrix links manas jau senas aizdomas apstiprināja ka uz šaurām aplocēm likt resnas riepas no aero puses ir galīgi garām.
Šī iemesla dēļ pieturos pie klasiskiem 23 mm.


Team Velo+ Bottari Baltic
From 10km ITT to 1,500km ultra.

Avatar

By Ansis 16.03.2016 23:09:00

Member++ · 3,687 comments
Tantrix wrote

ja ir šaurie rati ar iekšējo 15 c un ārējo diametru 20 mm , tad autors neiesaka lekt uz platāku par 23 mm riepu, lai neveidotos spuldzītes profils un aero zudumi.

Diskusija aiziet virzienā: ja nebrauc virs 40 km/h, tad vispār nebāz degunu ārā...

Avatar

By DZ 16.03.2016 23:21:33

Member · 3,501 comments
Andersons wrote

Tantrix links manas jau senas aizdomas apstiprināja ka uz šaurām aplocēm likt resnas riepas no aero puses ir galīgi garām.
Šī iemesla dēļ pieturos pie klasiskiem 23 mm.

Visiem lai kautko saprastu vajag ielikt linku uz blogu, kuru raksta kāds, kuram zem iznesuma ir 5cm speiseri?


Lielākais serviss Jelgavā - www.activsport.lv

Avatar

By Tantrix 17.03.2016 09:35:16

Member · 527 comments

to Ansis : šoreiz diskusija par ātrumiem ap 40 km/h ir pamatoti, jo topiks ir par šosejas sacensību ratu un riepu kombināciju. Tiem,  kas sacenēs brauc zem 20 km/hm,  visdrīzāk šis topiks tāpat neinteresēs smile

Last edited by Tantrix (17.03.2016 09:37:02)


rakstiet lūdzu uz šo e mail : mareks.kirilovs13@gmail.com