SEB Sporta klase vs SEB Tautas klase 2008 gadā

Avatar

By Ints 13.02.2008 12:02:11

Member+ · 868 comments

Kā lai te atkal nepiemin Igauniju,tur tā lieta ir vienkāršāka- īsajā distancē simboliski apbalvo tikai pirmo vīrieti un sievieti(izņemot protams grupas M14-16 un W16),nav nekāda kopvērtējuma,nekādu komandu.Rezultāti ir alfabēta kārtībā ar klāt pievienotu laiku. Kapēc pie mums sacensībās kas saucas "SEB Kalnu divriteņu maratons", īsā distance ir pārvērsta par lielāko sacensību objektu: ieviests komandu vērtējums un vecuma grupu sadalījums arī ir smalkāks kā maratona distancē. Pagājušo gadu tieši vairāki braucēji pārgāja uz īso distanci lai uzlabotu savas komandas rezultātus.

Avatar

By Skotu amerikānis 13.02.2008 12:11:54

Member+ · 662 comments

Es jau nerunāju par tiem, kas individuāli vai komandā īso gabalu nobrauc ~800. vietā (atsevišķā posmā, skatoties pa distancēm) ar vidējo ātrumu ~17km/h, bet par tiem, kuri to pašu īso brauc ar ātrumu 27km/h.
Hallo, ko jūs tur darāt? 20. vieta "tautā" vērtīgāka par 50. "sportā"?

Mums te ir divu veidu uzskati:
A) var veidot pēc vieglatlētikas principa: 100m, 200m, 10 000, maratons u.t.t. Katram sava ideālā distance, visām vienlīdzīgs prestižs.
B) veido vienu galveno sacensību distanci, kas vislabāk atbilst xc maratona nosaukumam pēc garuma un tehniskās sarežģītības (cik niu Latvijā vispār iespējams). Visi brauc šo distanci. Tie, kas ir pilnīgākie svētdienas braucēji, bet vēlas piedalīties nedēļas nogales pasākumā, brauc veselības braucienu.

Kā jau var redzēt, es esmu stingri par B variantu.

Pie situācijas, ka daudzi Latvijā par optimālu uzskata A variantu, daļēji ir vainīgi to sacensību organizatori, kas naudas taupīšans dēļ visus laiž pa vienu trasi, tikai "sportam viens aplis, tautai divi".

Last edited by Skotu amerikānis (13.02.2008 13:21:38)

Avatar

By Kirke 13.02.2008 12:41:26

Member · 50 comments

Bija tā, ka rudenī jau nolēmām 2008.gadā braukt Maratona distanci, kas bija paredzams,ka būs nieka 10-15km garāka par Tautas, bet tad radās iespēja tikt pie formām utt....un tāpēc tika nolemts komandai labāk būt ~20.vietā īsajā distancē no ~64 komandām, nekā ~16.vietā Maratona distancē, kas liekas arī būtu pēdējā(sponsoram tas izskatās daudz pievilcīgāk) smile)...........-> aizvāks komandu ieskaiti īsajā distancē - momentā pārvāksimies VISI uz garo!:) EASY!:)

Avatar

By raiter 13.02.2008 12:44:08

Member+ · 3,346 comments

Izlasīju Grey komentu piepriekš, daļai piekrītu, bet... No sacensības viedokļa neredzu tad lielu jēgu ka tautas trase ir 25 vai 45 km. Reāli visi nostājas pa savām vietām pirmajos  15 kilometros, tālāk tauta ir izretojusies trasē 5 km garunā, un tur nezin kā spiežot vai arī lēni ripinoties, var vinēet/zaudēt 20 vietas ne vairāk.
Man jau nav nekas pretī nobraukt 40 , 50  vai 70 km. Taču reāli arī sanāk pēdējos 10  kilometus braukt starp dažiem sev līdzīgiem.


Avatar

By Rolis 13.02.2008 13:12:29

Member+ · 298 comments

Varut nevis "gara" un "isa", bet "maratons" un "sprints"! smile

Avatar

By Mr.FriX 13.02.2008 14:55:33

Guest

Vīri, padomāsim arī pa dāmām!

Sataisot baigās distances, organizētāji var pazaudēt pašu galveno - dalībniekus (ne visi ir gatavi mīt baigos km)!

Varam šo domu attīstīt arī tālāk -> mazāk dalībnieku, lielāka dalības maksa (lai nosegtu organizatoriskās izmaksas) -> lielāka dalības maksa, vēl vairāk atkritēju -> maz dalībnieku, nav sacensību.

Avatar

By tumšais 13.02.2008 15:50:48

Member+ · 485 comments

manuprāt , bez tā ko teica Grey, ir šādi argumenti : 1. "sporta" klasē dalībnieku ir par maz, un bieži iznāk braukt vienatnē, kā rezultātā zūd sacensību sajūta, drīzāk tas ir treniņš startiem ārpus Latvijas vai Vaidavas kausam. Ar laiku ir par maz sasniegt tikai finišu. 2. Pie lielā "tautas" dalībnieku skaita un īsās distances ,kā arī starta kārtības, pārmērīga loma rezultātā ir starta koridoriem. Tas padara sacensības bīstamas, bet nīkšana stundu startā ir pat apkaunojoša. Ne  jaunais nolikums, ne mūsu aicinājumi, šo situāciju nemainīs. Izeja meklējama jaunos organizātoros un sacensībās.(TREK, Sportlat).

Avatar

By Rolis 13.02.2008 16:37:18

Member+ · 298 comments

Patiesiba ja paanalize distancu garumus, tad Tauta ir drizak pietuvojusies Sportam nevis otradi. Pagajushaja sezona tikai divi posmi Sportam bija garaki par 65 km, turpreti tautai tris posmi bija isaki par 40 km! smile Esmu parliecinats, ka ieguveji jebkura gadijuma bus visi, jo paredzu dalibnieku skaita pakapenisku izlidzinashanos starp Tautu un Sportu.

Avatar

By Eduards 13.02.2008 16:39:53

Member# · 2,686 comments

Izeja ir sūtīt ierosinājumu emailus uz velo.lv norādīto adresi, nevis cepties forumā, kas nekādā ziņā nav saistīts ar konkrēto sacensību organizatoriem. Varbūt kaut nedaudz kaut kas tomēr mainīsies. Runājot šeit nekas nemainīsies. Tapēc arī velo.lv  stāv rakstīts nolikuma projekts, nevis nolikums. Es jau savus pirms pāris dienām aizsūtīju.

Avatar

By raiter 13.02.2008 16:49:22

Member+ · 3,346 comments
Mr.FriX wrote

Varam šo domu attīstīt arī tālāk -> mazāk dalībnieku, lielāka dalības maksa (lai nosegtu organizatoriskās izmaksas) -> lielāka dalības maksa, vēl vairāk atkritēju -> maz dalībnieku, nav sacensību.

Nu nevajag kārtējo reizi visu pagriezt ka organizatori vēlas nopelnīt. Garākas distances izveide un nosegšana ar tiesnešiem arī maksā dārgāk. Tāpat - ja distances garākas, tātad finišs pēdējam dalībniekam ir vēlāk (līdz ar tumsu smile ) un laiks maksā naudu...

Reāli ir tā, ka SEB pasākumi savu dalībnieku limitu šak pārsniegt. Organizatoriem un pilsētām ir grūti uzņemt tik daudz braucēju (autostāvvietas, starta koridori, ielu slēģsana). Katrs SEB posms pārvēršas par mazu Rīgas publisko amratonu. Jā, forši, ka ir tik daudz braukt gribētāju, taču šādu masu organizācija arī prasa savu.

Pieļauju ka jaunās izmaiņas varbūt arī mazinās braukt gribētāju dalību tieši SEBā. Tācu pēdējos gados izveidojušās reālas alternatīvas -Sportlat, Trek, u.c


Avatar

By Lauva 13.02.2008 17:14:39

Member+ · 76 comments
raiter wrote

Nu nevajag kārtējo reizi visu pagriezt ka organizatori vēlas nopelnīt.

Ja Tev kaut reizi mūžā būtu bijušas kādas naudiskās darīšanas ar a.g. Japiņa k-gu, tad domāju no šāda apgalvojuma Tu atturētos.
Un nav nemaz sliktākais variants, jo kā ir bez naudas un bez mākas kaut ko organizēt var baudīt LRF rīkotajos pasākumos.


My bike is my passion

Avatar

By Janiss 13.02.2008 17:51:46

Member+ · 578 comments

Man jau liekas, ka tieši ģimenēm tāds SEBs ir ļoti pievilcīks kā kopā pavadīt laiku. Es nedomāju, ka ģimenes sāks piedalīties krosos utt.
Jāpajautā Grey - cik dalībnieku ir reģistrējušies xc forumā ... pieņemu, ka šie arī ir tie aktīvie braucēji visa veida sačos, arī SEBa, tātad ļoti liela daļa nezina, ka mēs te cepamies un tā arī SEBs viņiem būs ļoti lielisks svētdienas pavadīšanas veids. Tā kā dmāju, ka SEBs paliks vēl populārāks.

Avatar

By Lauva 13.02.2008 18:10:24

Member+ · 76 comments
Janiss wrote

Man jau liekas, ka tieši ģimenēm tāds SEBs ir ļoti pievilcīks kā kopā pavadīt laiku. Es nedomāju, ka ģimenes sāks piedalīties krosos utt.  Tā kā dmāju, ka SEBs paliks vēl populārāks.

Arī ar šādām prognozēm es būtu uzmanīgāks. Laikā, kad visa valsts ekonomika bremzē bet cenas aug bezdievīgi, nedomāju, ka SEB maratoni būs izņēmums, kas plauks un zels par spīti visām Marksa un Engelsa teorijām (SEB maratonu joprojām uztveru kā komercpasākumu). Man drīzāk gribētos prognozēt, ka starta burzmas problēmu Tautas klasē atrisinās inflācija.


My bike is my passion

Avatar

By Janiss 13.02.2008 20:50:02

Member+ · 578 comments

šeit nu es piekrītu par 100%

Lauva wrote

Man drīzāk gribētos prognozēt, ka starta burzmas problēmu Tautas klasē atrisinās inflācija.

Avatar

By Skotu amerikānis 13.02.2008 22:09:13

Member+ · 662 comments

Bet nav taču dārgāk kā 2007. gadā. Domā, ka būs tāda krīze ekonomikā, ka daudzi nevarēs atļauties piedalīties?

Avatar

By dinamits 13.02.2008 22:11:49

Member · 38 comments

Cilvēki izvērtēs,kur piedalīties!!!!!

Avatar

By Mr.FriX 14.02.2008 09:04:25

Guest
raiter wrote

Nu nevajag kārtējo reizi visu pagriezt ka organizatori vēlas nopelnīt.

Speciāli Raiter   (lai nosegtu organizatoriskās izmaksas) (lai nosegtu organizatoriskās izmaksas) (lai nosegtu organizatoriskās izmaksas)

Avatar

By raiter 14.02.2008 09:24:20

Member+ · 3,346 comments
Mr.FriX wrote

(lai nosegtu organizatoriskās izmaksas)

Izmaksas katru gadu aug augumā, un to ko organizātori varēja dabūt par brīvu pirms 5 vai 3 gadiem, tagad vairs par brīvu nevar dabūt. Pat poliči paliek dārgāki, un trasi norobežojošie zemessargi/mežsargi/NBS-kājnieki izmaksā aizvien vairāk.
Šajā pašā lapā LAUVA rakstīja par ekonomiku. Tā ekonomika ietekmē arī SEBa un citu pasākumu atbalstītājus un sponsorus. Tie aizvein vairāk sāk skaitīt naudu.
Ekonomēt piemēram uz trases norobežošanu un policijas pavadību arī nav iespējams. Tāpat visi zina kā poličiem un zemessargiem ar trases uzraudzīšanu iet (SEB cēsīs ne vieni ne otri nemāk parādīt kur trase turpinās, riteņbraucēji brauc "auzās" bet vīri tik sēž mašīnās. Cēsu pilsētas maratona visi labi atceras kā policija palika ielas vidū, un sacensības pa ielām turpinājās bez viņiem).
'bet viss ir saistīts, un ja būs mazāks dalībnieku, jā - mazāk naudas, bet tad arī organizātori domās par mazākām izmaksām...


Avatar

By Guncha 14.02.2008 10:18:17

Member+ · 132 comments

SEBs ar savu dalības maksu, burzmu, zemo organizācijas līmeni un tikai Latvijā izbaudāmo braukšanas "kultūru" ir pievilcīgs ģimenēm ???

Varbūt pirms pāris gadiem SEBs daudziem bija kā ilgi gaidīta svētku diena.

Manuprāt, tagad tas kļuvis par tādu kā obligāto atskaites pasākumu savas brauktspējas novērtēšanai (tā kā ieskaites diena fizkultūrā), bet ne vairāk.

Ģimenes arvien vairāk izvēlas piedalīties Sportlatā, Trekā u.c. mazajos krosos, gan saprātīgo izmaksu, gan atmosfēras un drošības dēļ.

Avatar

By raiter 14.02.2008 10:32:33

Member+ · 3,346 comments
Guncha wrote

Ģimenes arvien vairāk izvēlas piedalīties Sportlatā, Trekā u.c. mazajos krosos, gan saprātīgo izmaksu, gan atmosfēras un drošības dēļ.

Nu, nezinu gan par to organizāciju. SEBi un TREKi ir ar pieredzi un prātu organizēti. Ir 1000 nianses par trases un organizācijas plānošanu. Citiem ar šīm niansēm tomēr pieklibo (nevienu neaizvainoju, kritika pozitīva, visiem kas jāpilnveido).
Nez vai piemēram SPORTLAT smagie XC pasākumi varētu būt ģimenes braukšanai piemēroti. SEBā vismaz esmu drošs ka nebūs no kalna ar seju skudrupūznī jāliekas. SEBam trase līdzenāka smile

SEBa vienīgā pēdējo gadu nelaime ir dalībnieku masas (ar visām izrietošām sekām - stāvvietas, koridoru skaits un vieta, sacensību ilgais laiks, utt).
Ja pie ģimenes priekšrocības tiek uzskatīts piepūšamais lēkājamais bērniem un bezmaksas zupa ģimenei, tad no jāsaka ka palēkāt un paēst var arī Lidiņā rīgā smile

Last edited by raiter (14.02.2008 10:43:29)


Avatar

By ilzhuks 14.02.2008 10:46:21

Member · 19 comments

Es par tām īsajām un garajām distancēm - braucu "tautā", jo "sporta" kilometrāža priekš manis par lielu. Zinu, ka beidzamie kilometri būs vairāk mocība kā prieks. Protams, par pāriešanu uz "sporta" klasi esmu domājusi tieši dēļ masām. Šī paša iemesla dēļ priekšroku dodu SPORTLATa sacensībām, arī daudzveidības dēļ.

Avatar

By raiter 14.02.2008 10:54:19

Member+ · 3,346 comments
ilzhuks wrote

Šī paša iemesla dēļ priekšroku dodu SPORTLATa sacensībām, arī daudzveidības dēļ.

Ziniet, tiešām apdomājos, ka laikam SEBs savu sportisko pievilcību būs izsmēlis tieši dēļ masām. Vare'tu būt, ka līdz ar citu sacensību organizācijas un biežuma uzlabošanos, SEB paliks vienkārši masu pasākums.


Avatar

By Grey 14.02.2008 12:42:13

Member# · 1,688 comments

raiter, kaut kāda saturīga doma tavos tekstos arī ir?