Shimano 105 pārslēdzēja problēma...
Sveiki! Vai tas ir normāli, ka 10 zobratu kasetei (20 ātrumu velo) ir 10 soļi uz stures parsledzēja (nevis 9)? Kad nopirku velo bija divreiz jāpārslēdz, lai tiktu no pēdējā (mazākā) zobrata ārā, pārējais strādāja labi. Velo aptuveni mēnesi vecs sāka pārslēgties ar krakšķēšanu un pārlekt pa 2 ātrumiem... Itkā noregulēju aizmugurējo pārslēdzēju, trosītes utt., bet vienalga 1 ātrums pa daudz, slēdzoties uz lielāku ātrumu (mazāku zobratu) nevar īsti piedzīt, lai nav aiztures - dažreiz ideāli pārslēdzās dažreiz aizture līdz pat 5 sec. Kādēļ ir 1 ātrums pa daudz uz stūres pārslēdzēja un vai tas ir normāli, ka shim. 105 dažreiz pārslēdzas ar aizturi...? Vai vaina var būt pārslēdzēja rokturī? Paldies...
Velo specifikācija: http://en.author.eu/road/bike-models/au … ua42829401
Laiks iet uz priekšu, pat stāvēdams uz vietas.
By Ansis 12.05.2015 17:41:27
Member++ · 3,687 commentsShimano STI šifteriem ir bijis tā, ka pozīcija ar visvairāk izlaistu trosīti nav īsts robs - to nevajag izmantot.
Regulēšanu sāc no otra gala - ar šifteri ievelc trosīti līdz pašam pēdējam šiftera solim, un tam ir jāatbilst ķēdei uz kasetes lielākā zobrata.
By 436 12.05.2015 20:23:31
Member · 822 commentsMan ir krietni aizvēsturiskāki šifteri: Shimano RSX un pats pārslēdzējs RD2200. Un arī gadās, ka slēdz ar aizturi, vai arī slēdz pa divi ātrumi uz smagāku. parasti tas notiek pēc braukšanas pa slapjumiem, pārāk rūpīgas mazgāšanas.
Tad nu es saeļļoju trosīti, pārregulēju pārslēdzēju un viss slēdzas skaisti un perfekti. Regulēju sākot ar mazo zobratu.
Ta ka es ieteiktu pievērst lielāku uzmanību trosītei un apvalkam.
Last edited by 436 (12.05.2015 20:25:47)
By N1 12.05.2015 21:53:57
Member · 35 comments...braukšanas pa slapjumiem, pārāk rūpīgas mazgāšanas.
Tad nu es saeļļoju trosīti, pārregulēju pārslēdzēju un viss slēdzas skaisti un perfekti.
Paldies par ieteikumiem... mēģināšu pāreļļot. Bet ir vēl viena dīvaina problēma... Vai kāds var palīdzēt ar info, kurus ātrumus nevar lietot? Priekšējiem 2 zobratiem ir četras pārslēdzēja pozīcijas. Tāpēc uz abiem priekšējiem zobratiem var uzslēgt jebkuru no 10 aizmugurē esošajiem, bet ir taču kādas kombinācijas, ko lietot nav ieteicams?
Un visdīvainākais, ka nevar piedzīt aizmugurējo pārslēdzēju, lai normāli pārslēgtos pirmie 3 un pēdējie 3 zobrati vienlaicīgi. Ja piem. pirmie (mazākie) 3 pārslēdzas labi pie pēdējiem 3 (lielākajiem)sāk ķerties un dažreiz pārlec, ja slēdz no lielākā uz otru lielāko. Ja sakārto pirmos 3 lielākos zobratus, pēdējie 3 atkal ķerās un pārlec. Vidējie abos gadījumos slēdzas normāli. Testējot protams mainīju pretējos attiecīgos zobratus priekšā.
Ir kādas idejas, kas varētu būt pie vainas?
Last edited by N1 (12.05.2015 21:54:21)
Laiks iet uz priekšu, pat stāvēdams uz vietas.
By 436 12.05.2015 22:03:31
Member · 822 commentscenties turēt ķēdi, lai tās līnija ir taisna nevis diagonāla un viss. bez laušanas uz kādu brīdi jau var uzslēgt da jebkādu pozīciju, lai nav lieki priekšējais jārausta
By Kykc 12.05.2015 22:10:16
Member · 79 commentsPriekšā mazais zobrats- aizmugurē 1-5 zobrats no rata (lieli pēc izskata daudz zobu bet jāslēdz braucot kalnā)
Priekšā liels zobrats- aizmugurē 5-10 zobrats no rata ( mazāki pēc izskata maz zobu slēdz kad brauc pa taisni, no kalna, vai sprinto uz finišu)
By N1 12.05.2015 22:44:01
Member · 35 commentsPriekšā mazais zobrats- aizmugurē 1-5 zobrats no rata (lieli pēc izskata daudz zobu bet jāslēdz braucot kalnā)
Priekšā liels zobrats- aizmugurē 5-10 zobrats no rata ( mazāki pēc izskata maz zobu slēdz kad brauc pa taisni, no kalna, vai sprinto uz finišu)
Nē nu tik daudz es saprotu bet piem. Priekšā uz mazākā zobrata pārslēdzējam ir 2 pozīcijas... Pirmā bez berzešanas iet līdz pat 7. ātrumam (skaitot no lielākā zobrata)... tad kam ir domāta otrā pozīcija uz kuras var bez berzešanas uzslēgt sakot ar 8. līdz 10. (mazāko zobratu aizmugurē)... Mani intereseja vai ir kādi galējie savienojumi kas nav ieteicami ja priekšā 2 aizmugurē, 10 zobrati... Piem. ja mazākais priekšā nevar slegt pēdējos 2 mazākos aizmugurē... Vai tas nekur stingri nav noteikts?
Last edited by N1 (12.05.2015 22:45:42)
Laiks iet uz priekšu, pat stāvēdams uz vietas.
By Kykc 12.05.2015 23:13:31
Member · 79 commentsNeesmu baigais spečuks, bet laikam priekšejais pārslēdzējs ir domāts klanim ar trīs zobratiem bet komplektācijā stāv 2- tādēļ tev ir tas starposms, spied spēcīgāk un pārslēdz no 1 pozīcijas uz trešo bez starposma. 1 un 8-10 labi ka iet, bet tu lauz ķēdi un tas ietekmē komponentu nodilumu.
Pa baigo diagonāli novietot ķēdi nav ieteicams
By N1 13.05.2015 00:42:49
Member · 35 commentsNeesmu baigais spečuks, bet laikam priekšejais pārslēdzējs ir domāts klanim ar trīs zobratiem bet komplektācijā stāv 2- tādēļ tev ir tas starposms, spied spēcīgāk un pārslēdz no 1 pozīcijas uz trešo bez starposma. 1 un 8-10 labi ka iet, bet tu lauz ķēdi un tas ietekmē komponentu nodilumu.
Pa baigo diagonāli novietot ķēdi nav ieteicams
Šeit cita lieta... priekšā ir 4 pozīcijas, katram zobratam pa 2... Pamācībā arī aprakstīts, bet nav norādīti ātrumi, kuros likt nedrīkst... Protams, jo taisnāk ķēde stāv, jo labāk vienk. domāju, ka ir kaut kādi standarti un sliktie robi attiecīgām kasetēm, bet, ja nav - nav...
Bet nesaprotu kādēļ nevar piedzīt aizmugurējo pārslēdzēju, lai normāli pārslēgtos pirmie 3 un pēdējie 3 zobrati vienlaicīgi. Ja piem. pirmie (mazākie) 3 pārslēdzas labi pie pēdējiem 3 (lielākajiem)sāk ķerties un dažreiz pārlec. Ja sakārto pirmos 3 lielākos zobratus, pēdējie 3 atkal ķeras un pārlec. Vidējie abos gadījumos slēdzas normāli. Testējot protams mainīju attiecīgos zobratus priekšā...
Last edited by N1 (13.05.2015 00:43:21)
Laiks iet uz priekšu, pat stāvēdams uz vietas.
By Ansis 13.05.2015 11:04:38
Member++ · 3,687 commentsBet nesaprotu kādēļ nevar piedzīt aizmugurējo pārslēdzēju, lai normāli pārslēgtos pirmie 3 un pēdējie 3 zobrati vienlaicīgi. Ja piem. pirmie (mazākie) 3 pārslēdzas labi pie pēdējiem 3 (lielākajiem)sāk ķerties un dažreiz pārlec. Ja sakārto pirmos 3 lielākos zobratus, pēdējie 3 atkal ķeras un pārlec. Vidējie abos gadījumos slēdzas normāli. Testējot protams mainīju attiecīgos zobratus priekšā...
1. Pārbaudi, vai trosīte pie aizmugurējā ātrumu pārslēdzēja korpusa ir piespiesta pareizā vietā. Tur droši vien zem skrūves ir paplāksne ar gropi, trosītei jāiet pa gropi, un paplāksnei jābūt uzliktai uz pareizo pusi attiecībā pret korpusu. (Ir Latvijā mehi, kas pamanās trosīti piespiest nepareizi.)
2. Ja tas nav, tad pārbaudi detaļu salāgotību. Pārslēdzējam un šifteriem uz korpusa kaut kur neuzkrītošā vietā jābūt ciparu kodam - detaļas modelim (piem. šifteris ST-5600). Ieguglē savu detaļu modeļus, paskaties, vai tie visi atbilst 10 sp sistēmai.
3. Visbeidzot pārbaudi, vai aizmugurē nav uzlikta Campagnolo kasete:)
By N1 14.05.2015 01:59:30
Member · 35 commentsLiels paldies par ieteikumiem... Bieži sanāk braukt pa lietu, nesen ari nopietnāk noskaloju velo... Pēc trosīšu saeļļošanas viss strādā ideāli... Paldies!
Laiks iet uz priekšu, pat stāvēdams uz vietas.
By toms79 14.05.2015 08:59:26
Member · 465 commentsJa grūti noregulēt lai visi slēdzas perfekti iespējams arī rāmim ir nedaudz saliekta pārslēdzēja ķepiņa. Tā nav paralēla ar zobratu plaknēm un nevaram panākt vienmērīgu slēgšanos. Pārbaudīt to var, bet vajag iet pie meistara vai pašam izgatavot kādu rīku ar ko tās plaknes samērīt. mērīt var pret aploku, salīdzināt augšu ar apakšu un kreiso ar labo pusi un visur jābūt vienādam attālumam.
By toms79 14.05.2015 09:02:52
Member · 465 commentsPriekšējiem slēdžiem ir starprobi, kad paredzēti lai nedaudz pārvietotu pārlslēdzēju gadījumos kad ķēde ir galējās pozīcijās - lai tā neberž pret pārslēdzēju vienā vai otrā malā.
By N1 12.05.2015 17:11:54
Member · 35 comments