Dakšas štoku eļļošana no ārpuses - jā vai nē?

Avatar

By Skotu amerikānis 17.01.2008 11:50:46

Member+ · 662 comments

Domāju, ka piekritīsiet, ka tas, cik labi un un cik ilgi kalpo amortizatora dakšas, ir būtisks faktors. Tāpēc lūdzu dalīties savā pieredzē gan vienkāršus lietotājus, gan lielākus un mazākus speciālistus dakšu jomā:

Pats nekad neko neesmu smērējis vai pūtis uz dakšas štokiem - ne Manitou Axel, ne R7, bet lasot forumu uzdūros šādiem ierakstiem (ar lielajiem burtiem izcēlu tekstu, kas tieši attiecas uz manu jautājumu):

Ints (17.01.2008.): "(..) Nu par Rock Shock nenormālajām apkopēm nav taisnība, pats paņēmu 1/2 gadu vecu SID Team no USA un 2,5 sezonu laikā vienīgais ko darīju bija eļļas maiņa pēc katras sezonas. Protams ka dakša ir jākopj, nedrīkst būt piekaltuši dubļi UN REGULĀRI UZ ŠTOKIEM JĀUZPŪŠ KĀDA SMĒRVIELA."

IrenaB (09.06.2005.): "(..) Tās dakšas, ar ko man iznāk darīšana (Skareb Super '04 un Sid Team '03) ir kārtīgi apkoptas pagājušās vasaras vidū un kopš tā laika nav nekas darīts (neskaitot DAŽREIZ DRUSKU TEFLONA EĻĻA UZ ŠTOKIEM un dažreiz koriģēts spiediens). (..)"

Rotos.lv esmu lasījis, ka cilvēki uz lētajām RST un līdzīgām dakšām pūš virsū WD-40 kā pēdējo izmisuma soli, lai piespiestu dakšu kaut cik strādāt pirms tās nāves, bet vai augstāk minēto kolēģu dakšām (Sid, Skareb) arī ir nepieciešama / vēlama / pieļaujama kaut kādu eļļu vai citu škidrumu pūšana uz štokiem?

Tātad jautājumi:
Vai pūšat? Kāpēc (pats izdomāji vai kaut kur izlasīji)? Kādu smērvielu? Cik bieži? Vai ir kādas atšķirības starp dažādu ražotāju un gadagājumu (modeļu) dakšām šajā ziņā?

Paldies!

Avatar

By wrongway 17.01.2008 12:30:02

Member+ · 1,695 comments

Pieļauju, ka tas vai vajag kautko pūst vai nevajag atkaŗīgs no dakšas uzbūves.
Cik nu manas zināšanas sniedzas, tad ir dakšas kuras eļļojas no tās eļļas kas ir dakšā.
Te nu drošivien būtu svarīgi regulāri to eļļu  mainīt.


Bet gan jau Fubar ko zinās ieteikt.


Jā! Tava pakaļa, sēžot automašīnā, patiešām izskatās resna!

Avatar

By Mr.Derailleur 17.01.2008 12:32:11

Member+ · 363 comments

Pūšu Finish Line Dry Teflon Lube, Teoreetiski pirms katra brauciena, faktiski kā sanāk. Tā teikt savas investīcijas vajag laistīt. Vecā Suntour gaiseniece ar kuru vairs nebraucu dēļ rūpīgas apkopes ir kā jauna.
Startp dakšām atšķirība grozās ap šo - Upper tubes : 32mm , 7000 Serie Aluminium, ^^^low friction anodized^^^
Dēļ nepūšanas RST tipa dakšām piedeg netīrumi pie štokiem, tad tie netīrumi iznīcina gumijas/plastmasas, tad saiet vairāk dubļi līdz dakša nodambējas, pēc iztīrīšanas dakša uzvedas kā pildspalva glāzē. Ja labās dakšas nekopj, tad notiek viss tas pac tikai lēnāk.


01001101 01100001 01110010 01110100 01101001 01101110 01110011

Avatar

By Mr.Derailleur 17.01.2008 12:38:20

Member+ · 363 comments

vēl ir tāds izstrādājums kā neoprēna 'fork boots', par lietderību gan nemāku spriest


01001101 01100001 01110010 01110100 01101001 01101110 01110011

Avatar

By doonalds 17.01.2008 12:50:40

Member · 351 comments

big_smile:D:D es par to rst rakstīju rotosā! un tas točna palīdz! dakša strādā pat labāk nekā dažas gaisinieces...
un tā dakša naw vēl sezonu nemaz lietota...


trops wrote

Nodiluma mērīšnai atradīsi dažadus viedokļus, no "pēc 750km jāmaina" līdz, liekas kurjera rakstītajam "kad otro reizi bams ar olām pret rāmi".

Avatar

By Mr.FriX 17.01.2008 13:20:11

Guest

Mani interesētu FOX dakšas apkope. Ar ko, cik bieži un kā.

Ceru, ka Fubar kaut ko labu pastāstīs ...

Avatar

By Taurenis 17.01.2008 14:15:34

Member · 4,677 comments
Mr.FriX wrote

Mani interesētu FOX dakšas apkope. Ar ko, cik bieži un kā.

Ceru, ka Fubar kaut ko labu pastāstīs ...

Neslinko...te viss perfekti aprakstīts: http://service.foxracingshox.com/consum … sembly.htm


The voices are telling me to GO CYCLING AGAIN!!! If I don`t go, they won`t stop.

Avatar

By LOOK 17.01.2008 14:31:08

Member# · 2,702 comments

Dakšām ar eļļas vannas principu (Manitou, Answer, Marzocchi utt.), štokus papildus eļļot nevajag, jo tie katrā braucienā burtiski peld eļļā. Dakšām ar "kartridžu" sistēmu (SID, Reba, Pike utt.) eļļa apakšējos zaros neskalojas, tamdēļ aiz  putekļu blīvslēga ir filča gredzens kurš katrā montāžas reizē tiek piesūcināts ar eļļu un kamēr nav sauss nodrošina štoku slīdamību. Elastomēru dakšām (RST utt.) eļļa dakšas zaros nav vispār, un nebūtu pareizi viņu tur ieviest, jo eļļa neatgriezeniski saēd pašu elastomēru (porainai gumijai līdzīgs materiāls kurš aizstāj atsperes funkcijas). Šādām dakšam štoki ir iesmērēti ar konsistento smēri un tā ik pa laikam ir jāpapildina (apkopi ir jāveic daudz biežāk nekā dārgajām dakšām). Atsevišķiem eksemplāriem ir speciāls lodveida ventīlis smērvielas pistolei.
Ļoti rekomendēju pēc velosipēda mazgāšanas atklātās slīdvirsmas nopūst ar vasku saturošu kopšanas līdzekli (Pedros vai Wrench Force), tas neļaus netīrumiem tur pielipt un tādejādi paildzinās dakšas kalpošanas laiku.
Par neoprēna aizsargiem diskusija bija, tie vairāk noder pie velo transportēšanas, bet noteikti nav vēlami braukšanai.


Karbons vienkārši brauc ātrāk!

Avatar

By Ints 17.01.2008 21:26:22

Member+ · 868 comments

Nu ņemot vērā, ka laba dakša ir viens no dārgākajiem velo komponentiem, kura remonts vai vēl sliktāk nomaiņa būtu finansiāli vissāpīgākais pasākums.Tādēļ šīs detaļas apkopei veltu nopietnāku pieeju.Sākotnēi pūtu virsū to pašu WD 40,pagājušo sezonu izmēģināju šo:http://www.brunox.com/fahrradpflege.pdf jo mans viedoklis ka drusciņ eļļas ilgāk saglabā gumijas blīvslēgu elastību,tāpat no viegli eļlaina štoka dubļi tomēr atrāk tiks nost. Tas it sevišķi ir aktuāli karstās vasaras dienās kad dubļi ātri sakalst. Līdz ar to divu manu un vienas dēla sezonas laikā SIDam esmu tikai koriģējis gaisa spiedienu un pēc sezonas nomainijis eļļu.Pēdējā sezonā tieši tāpat apkopu savu FOX dakšu.

Avatar

By fubar 23.01.2008 11:40:46

Member · 1,811 comments

ja divos vārdos jāatbild, tad pūst vajag, bet ne visādus sūdus kā WD-40- tikai tīru minerāleļļu. par piedevām (silikons, teflons) runājot- tiaki tad, ja ir pārbaudīts, ka konkrētā eļļa ir draudzīga gumijas blīvslēgiem. viens silikons derēs, cits nobeigs saļņikus pāris reizēs. uzliekam eļļu, paspaidam dakšu pāris reizes- līdz netīrumi ir augšā un slīdzvirsma ir tīra, un visu rūpīgi noslaukam nost. slapjā laikā eļļa var palikt virsū, sausā labāk ne- lips putekļi.

štokiem vienmēr būtu vēlams būt tīriem tajā daļā, kur notiek kontakts ar buksi+ nelielai eļļas/ smēres plēvītei starpā. saļņika uzdevums ir norobežot šo te kontakta vidi no ārējās vides. saļņiks strādā kā mašīnas loga tīrītāja slotiņa- noslaukot netīrumus nost no virsmas, prom no buksēm. kā jau mēs zinam, mašīnās tiek piepalīdzēts ar speciālu šķidrumu, kas atmiekšķē netīrumus- tieši to pašu dara eļļa. sauss saļņiks pārslīdēs pāri pielipušiem netīrumiem, un tie tiks iekšā sistēmā. tālāk ir švammīte, kas savāc netīrumus, bet tai ir sava kapacitāte. pēc tam viss eventuāli aiziet buksēs un vēl pēc kāda laika dakšu varēs izmest/ samaksāt 170+ latus par restaurāciju.

eļļas vannas dakšas šādu tīrīšanu veic pašas, padodot nelielu daudzumu eļļas saļņikam štoka attīrīšanai. sausajām dakšām kur slīdzēšanas funkciju veic smēre, ir pavisam neliels daudzums eļļas tajā jau pieminētajā švammē, tāpēc šīm dakšām pirmām kārtām vajadzētu piepalīdzēt ar štoku eļļošanu.
tas viss strādās pie nosacījuma, ka ar blīvēšanas sistēmu viss ir kārtībā, saļņiki ir veseli un ar pietiekoši stingrām atsperītēm.
ja nē, tad viss tāpat saies iekšā buksēs un dakša mirs. tas pats ir ar visām ne-dakšām- RST un co. tur eļļošanai reizēm ir cita funkcija- lai dakša vispār strādātu smile

mīnusi šai metodei- ja tiek lietota neadekvāta eļļa, var tikt sabojātas gumijas blīves. sausā laikā diezgan labi līp klāt putekļi (bet tas vienalga ir labāk kā braukt ar attaukotiem štokiem, kur nekas klāt nelīp, bet saļņiks nespēj normāli veikt savu darbu)
tas nav nekas tik briesmīgs kā izskatās, jo pie vesela seļņika visi šie putekļi tāpat tiek sastumti dakšas gājiena beigās, kur traucē ja nu vienīgi estētikai smile


taisnās rokas ir atpakaļ in da LV.
26565222