Platāki aploki mīkstāka braukšana... vai nē?
Gribēju turpināt iesākto tēmu (http://www.xc.lv/mtb/forums/viewtopic.php?id=46387) un prezentēt skaitļus lai nav tā, ka pa tukšo pafilozofējām.
Man parīk braukt garos gabalus un bieži vien sanāk nosēdēt uz riteņa daudzas stundas (7+) kratoties pa dzimtenes ceļiem. Lai vispār varētu tik ilgi nosēdēt beņķī mīksta braukšana ir svarīga. Pēc pieredzes zinu, ka 23 nomainot uz 25mm riepām braukšanas komforts būtiski uzlabojas, tāpat arī 25 uz 28mm. Nolēmu pārbaudīt vai nevar panākt to pašu efektu vienkārši uzliekot 23mm riepu uz platāka aploka, tā palielinot riepas tilpumu.
Tika salīdzināti divi aploki (klinčeri) viens ar iekšējo platumu 15mm (Mavic Aksium, 15C) otrs 18mm (Pacenti SL23, 18C) un trīs dažādu izmēru riepas 23, 25, 28mm.
Pirmkārt. Cik procenti 25mm riepai tilpums ir lielāks par 23mm un 28mm par 25mm?
- diam./apl.plat. mērijums tilpums lielāks par (%)
- 23mm/15C 23,0 876
- 25mm/15C 25,5 1077 23%
- 28mm/15C 28,4 1332 24%
* tātad 25,5mm riepai tilpums ir par 23% lielāks nekā 23mm riepai.
Tagad to pašu riepu tilpums uz 3mm platākām aplocēm (18C) salīdzinājumā ar (15C)
- diam./apl.plat. mērijums tilpums lielāks par (%)
- 23mm/15C 23,0 876
- 23mm/18C 24,7 1007 15%
- 25mm/15C 25,5 1077
- 25mm/18C 26,8 1186 10%
- 28mm/15C 28,4 1332
- 28mm/18C 29,4 1432 8%
* riepu diametri tika mērīti trīs dažādās vietās. Skaitļi tabulās ir vidējie. Delta bija līdz 0,4mm.
** tilpums tika rēķināts pēc vienkāršas cilindra formulas, neņemot vērā papildus tilpumu ko dod aploks.
Secinājumi:
1. Ja ir vēlme uzlabot braukšanas komfortu "ātri un lēti" uzlieciet lilāka diametra riepas. Ja gadījumā ir jāpērk jauni rati, tad ir vērts paņemt platākus aplokus lai uzlabotu komfortu. 18C ratu piedāvājums ir diezgan labs.
2. Lielākiem diametriem tilpuma pieaugums uz platām aplocēm ir procentuāli mazāks 23mm - 15%, 25mm - 10%, 28mm - 8%.
3. 23mm riepas tilpums uz 18mm plata aploka nav tāds pats kā 25mm riepai uz 15mm plata aploka, bet par 7% mazāks.
4. Jo lielāks riepas diametrs, jo lielāks svars (viens modelis) tātad platie aploki dos lielāku komfortu nepalielinot riepas svaru.
Grand Prix 4000 S II 23mm - 205g, 25mm - 225g, 28mm - 260g. Vēl jāpiebilst, ka 23mm riepām ir lielāks piedāvājums.
5. Tīri spekulatīvi, platākam aplokam sliktāka aerodinamika.
6. Var būt savietojamības problēmas ar "īpašiem" TT un "aero" rāmju modeļiem (skat. DZ komentu)
7. Ar platām aplocēm un platām riepām ir mazāks čakars liekot riteni iekšā, nav tik daudz jāsavelk bremzes kā šaurākiem aplokiem. Ar to slēdzīti uz bremzēm dažreiz nepietiek, nākas vēl skrūvēt vaļā un ciet.
Last edited by ptsns (19.02.2015 22:53:59)
By Andersons 08.02.2015 07:35:52
Member+ · 2,639 commentsMjā, cepuri nost tavā priekšā par uzņēmību eksperimentēt. Te jau manuprāt prasās pēc Roubaix tipa rāmja ja tik ļoti tiek meklēts komforts.
Team Velo+ Bottari Baltic
From 10km ITT to 1,500km ultra.
By ptsns 08.02.2015 10:03:51
Member · 1,175 commentsMjā, cepuri nost tavā priekšā par uzņēmību eksperimentēt. Te jau manuprāt prasās pēc Roubaix tipa rāmja ja tik ļoti tiek meklēts komforts.
Uz slimības lapas, nebija ko darīt...
Daudzās vietās kur ir lāpītais asfalts (Latvijā tas ir pārsteidzoši populars asfalta veids) prasās pēc Rubaix rāmja. Pagaidām iztieku ar resnākām riepām, mīkstu alumīnija (garu) iznesumu, gel ielikņiem zem stūres lentas. Regulāri braucu filtros, tapēc gribās lai ir viens universāls ritenis kuram uzliekot dziļ-profilus var braukt TT vai uzlikt ratus ar mīkstām riepām un "gāzt pa rajonu"
By Ansis 08.02.2015 10:16:56
Member++ · 3,687 commentsMērījumi tiešām respektējami!
Trīs komentāri no manas puses:
1. Vai es izpētījis, cik modernajām velobiksēm mēdz būt dažādi pamperi? Ir arī "long ride" pampera tips, un tas var būt efektīvāks, nekā mēģināt uzlabot visu pārējo.
2. Tas pats par stūres lentām. Padomju laikā bija tikai plānās, ja vajadzēja daudz kratīties, tina otru uz pirmās. Tagad piem. Cinelli izlaiž Gel Cork, kas ir kādas pusotras reizes biezāka un amortizējošāka par parastu (pats braucu).
3. Nav vajadzījs speciāls rāmis (un dakša), lai būtu problēmas ar 25 un 28 mm riepām. Ir tā, ka daudziem modernajiem 25 mm riepa iekšā iet, bet braukt ir ļoti riskanti. Ja karstā vasaras dienā iekulsies ceļa remonta zonā, pielīmēsi pie riepas mazliet asfalta darvu (kaut vai pusapžuvušu, ko braucot īsti neredz) un tad granti, lielākie grants akmentiņi cauri neies. Pareizāk sakot, izies ar čirkstoņu, un skaistais karbona rāmis būs noskrāpēts.
By ptsns 08.02.2015 10:34:01
Member · 1,175 comments1. Vai es izpētījis, cik modernajām velobiksēm mēdz būt dažādi pamperi? Ir arī "long ride" pampera tips, un tas var būt efektīvāks, nekā mēģināt uzlabot visu pārējo.
Ar dibensāpēm problēmu nav tāpēc par sēdēšanu neko neēsmu minējis. Man laikam ir labs pampers (paveicās).
2. Tas pats par stūres lentām. Padomju laikā bija tikai plānās, ja vajadzēja daudz kratīties, tina otru uz pirmās. Tagad piem. Cinelli izlaiž Gel Cork, kas ir kādas pusotras reizes biezāka un amortizējošāka par parastu (pats braucu).
Divas lentas ir labs risinājums ņemot vērā, ka tie gel ielikņi maksā tik pat daudz cik stūres lenta.
3. Nav vajadzījs speciāls rāmis (un dakša), lai būtu problēmas ar 25 un 28 mm riepām...
Var būt arī tā, ka riepas ar laiku izstaipās un sāk rīvēties gar dakšu. Vecajam GIANT tā bija ar 25mm riepām kas pēc 6K km jau bija 27mm
By adix 08.02.2015 18:28:48
Member+ · 1,214 commentsRe kur vari salīdzināties ar modes tendencēm pie profiem :
https://www.youtube.com/watch?v=EAq979W … ux&index=1
By Andersons 08.02.2015 21:51:18
Member+ · 2,639 commentsBīdmērs gan jamam stilīgākais ever lol
Team Velo+ Bottari Baltic
From 10km ITT to 1,500km ultra.
By cello 09.02.2015 10:20:48
Local.Auth · 4,686 commentsFSA piedāvā gel bar tape.
Sezonā parasti Velobikeros šādas lentas piedāvā un gan jau citur arī ir.
By ptsns 08.02.2015 00:10:55
Member · 1,175 comments