Sēdeklis
plz nesist
Nevaru saprast - beņķis ir par augstu vai kas - ja uzliek paaugstinātu pārnesumu un ātri minās, tad iznāk, ka es baigi lēkāju pa sēdekli. Vai man beņķis ir par augstu vai arī pakaļā ir iemontētas atsperes?
Un pie viena - kur var iepirkt pie parastajiem pedāļiem montējamos kāpsļus ar siksniņām? Izstaigāju populārākos veikalus un nekur nebija.
By tumšais 10.05.2005 17:44:34
Member+ · 485 commentsKāpšļus, jeb kā agrāk teica "spicītes", var nopirkt Veloservisā uz Brīvības ielas (Trek), Hawaii Express un ZZK.
By NormundsS 10.05.2005 17:48:52
GuestTrekā un ZZK nebija. papētīs Havajā.
By reegs 11.05.2005 12:36:34
Member+ · 81 commentskas ir paaugstinaats parnesums?
ja leekaa pa seedekli - kaajam par mazu pretestiiba. jaamin leenaak vai jaaliek cits paarnesums.
By NormundsS 11.05.2005 12:48:30
GuestPaaugstināts pārnesums - kad ir ļoti ātri jāminas.
tb - tas ir tikai normāli?
By IrenaB 11.05.2005 13:07:41
Member+ · 320 commentsĻoti ātri jāminas ir pie zemajiem pārnesumiem (jo lielāks zobrats aizmugurē, jo "zemāks" skaitās pārnesums, jo ir mazāka attiecība priekšējais/aizmugurējais zobu skaits). Ja zemu pārnesumu lieto tur, kur tas nav nepieciešams (kalnā braucot), tad šāda ātra mīšanās iznāk ar ļoti mazu slodzi kājām, attiecīgi lielāks ķermeņa svars gulstas tieši uz sēdekli un tas var radīt diskomfortu. Vienkārši vajag pārslēgties uz augstāku pārnesumu un viss. Kamēr nav izveidojusies izjūta, ar kādu slodzi jāminas, var paskaitīt, piemēram, cik pedāļu apgriezienu minūtē sanāk. Tas, protams, ir individuāli, bet orientējoši vajadzētu būt kaut kur 60-80.
Sēdekļa augstums arī var būt par zemu. Vajadzētu būt apmēram tā, lai taisnas kājas papēdis gultos uz pedāļa. Ja sēdeklis ir par zemu, tad arī uz to gulstas pārāk liela daļa svara (tas var radīt arī šo "lēkājošo" sajūtu, minoties ar zemu pārnesumu), turklāt, kājas netiek iztaisnotas, tāpēc ātrāk nogurst.
By Biker 11.05.2005 15:38:26
Member+ · 954 commentsja kājas netiek iztaisnotas, var sāpēt ceļgalu locītavas!
Par apgriezieniem, jā tas ir individuāli, optimāli ir kkur ap 90
ps.pie parastajiem pedāļiem montējamos kāpsļus ar siksniņām neiesaku pirkt, labāk uzreiz automātiskos pedāļus (clip-in pedals) un velokurpes !!!
Last edited by Biker (11.05.2005 15:40:00)
Galvenais ir motivācija.
By NormundsS 11.05.2005 20:34:31
GuestBiker, es tieši tādus gribu Kaut kā pierasts.
Par kājām - ar tām viss ir OK, vnk sen nebija braukts un nespāju saprast vai es gadījumā neesmu beņķi par augstu uzstutējis. Laikam jau būs OK.
By NormundsS 11.05.2005 20:48:33
GuestKrigers - atraksti man uz aero_at_apollo.lv
By Ansis 19.05.2006 03:21:28
Member++ · 3,686 commentsIrenaB raksta:
"Kamēr nav izveidojusies izjūta, ar kādu slodzi jāminas, var paskaitīt, piemēram, cik pedāļu apgriezienu minūtē sanāk. Tas, protams, ir individuāli, bet orientējoši vajadzētu būt kaut kur 60-80."
Par 60-80 mani pārņem mēmas šausmas, jo es 20 gadu garumā esmu mācīts bēgt prom no tā diapazona.
Bērnu un jaunatnes šosejas riteņbraukšanas skolās bija pat aizliegts uz veļļukiem montēt zobratus, kas dod lielu pārnesumu, un treneri to ievēroja. Bērniem šosejā skrūvēja priekšā 39...42 zobratu KĀ LIELĀKO. Jauniešiem jau lika 51 priekšā, bet skrūvēja nost mazākos no aizmugures. Sacensībās tādā vecumā mina uz 95-105.
Pieaugušā vecumā šosejā parasti min ap 90. Ja nopietni netrenējas, ap 85. Bet virs 80 tomēr vajag.
Kad veselības dēļ no manis riteņbraucējs neiznāca, es sāku nodarboties ar skriešanu, vēlāk ar triatlonu. Attiecībā uz triatlonu, neskatoties uz vecumu, bija jāatgriežas pie 90+ apgriezieniem, jo savādāk ir jāskrien ar puspiedzītiem muskuļiem. Bez tam ir attaisnojusies filozofija, ka jāmin mazliet ātrāk nekā kājas tiks kustinātas skriešanā (kas parasti ir 85...88). Tā nu es vecumā 30+ ietrenējos atkal braukt uz 90+, kā bērnībā:)
Bet šī ir XC lapa... nu jā, baikošana man diezko neiet. Domāju, tas lielā mērā tāpēc, ka es mēģinu braukt pa negludām takām uz 90+, bet katrs negludums mani izsit no pedalēšanas ritma:(
By Biker 19.05.2006 13:21:10
Member+ · 954 commentsBet šī ir XC lapa... nu jā, baikošana man diezko neiet. Domāju, tas lielā mērā tāpēc, ka es mēģinu braukt pa negludām takām uz 90+, bet katrs negludums mani izsit no pedalēšanas ritma:(
tieši tā - tādēļ uz XC nevar attiecināt 90+, jo grūti turēt ritmu, arī pedalēšanas amplitūda ir daudz lielāka.
Galvenais ir motivācija.
By kasio 19.05.2006 18:32:50
Member++ · 561 commentsEs pa ielu braucu ar 110-120 apgriezieniem un neleekaaju. Domaaju ka vaina ir koordinaacijaa, jeb miishanaas tehnikaa - tu pedaaljus negriez, bet spied.
By Delfins 21.05.2006 23:27:07
Member+ · 3,575 commentsA pa to augstumu atkal jautājums - piem. skatījos brīvdienās `Giro Italia 12.posms`.. šoseja.. tur kā kuram bija - viens iztaisno kājas, otrs ar pussaliektām kājām aiziet nākamajā apgriezienā... Sen jau grasījos veidot topiku, jo pats nesen pa 2cm pacēlu sēdekli, lai tiešu kāju iztaisnotu, un ir tā, ka baigais nogurums, un ceļgali nedaudz nogurst... ātrums vispār nekāds, kaut kur pazudis.
By Grey 22.05.2006 00:52:46
Member# · 1,688 commentsmhm, arī man tieši tāds jautājums radās skatoties giro...
Man gan ir otrādi - ja kāja netiek iztaisnota sāk sāpēt ceļgali, it sevišķi pie slodzes.
By kasio 22.05.2006 06:05:42
Member++ · 561 commentsKaadreiz kad mekleeju savu poziiciju nonaacu arii pie shii.
Ir divi stili(galeejiibas) "toe up"(jeb "heel down") (pirkstgals augshaa - lejeejaa punktaa(6:00) papeedis zem pedaalja ) un "toe down" (jeb "heel up") (pirkstgals lejaa - kad papeedis (6:00) virs pedaalja). Pilniigi individuaala lieta.
Celjgalu saapes var buut saistiitas ar jums piemeeroto stilu. Ja juus minat "toe down" , nolaizjat seedekli par zemu buus lielaaks stress celjgalam. Un tas pats otrajaa gadiijumaa.
A te vienkaarshi viens interesants links par to pashu teemu:
http://www.analyticcycling.com/PedalShi … _Page.html
Last edited by kasio (22.05.2006 06:14:38)
By tusinjsh 28.05.2006 02:04:42
GuestAnsis rakstija:
Domāju, tas lielā mērā tāpēc, ka es mēģinu braukt pa negludām takām uz 90+, bet katrs negludums mani izsit no pedalēšanas ritma:(
Ansi, man ir diezgan preteeja probleema - es nezinu cik apgriezienus es veiktu uz shosejas, bet pa negludaam takaam es atkal braucu ar parak lielu parnesumu un tadelj man ritma nav vispaar ...domaju ka prieksh MTB apgriezienu skaits minutee nebuus iistais parametrs jo reljefs ir strauji mainiigs (kas man arii patiik MTB) un vienkaarshi ir nepiecieshama meistariiba (kuras man ljoti truks pashlaik) labi izveleeties parnesumus un mishanaas ritmus pat ik pa paris desmitiem metru....
es domaju, ka taa ir nevis tada probleema, ka tu vai es butu fiziski par vaaju, bet ka vienkarshi nav atrasts pareizais pielietojums manai (varbut arii tavai - par cik tu saki ka izsit no ritma) energijai...
vismaz es tagad veikshu ar sevi nelielu eksperimentu un ceru uztaisiit vairakus trenninjus speciali lai iemacitos braukt biezhi sledzot atrumus pa nelidzenaam, videji kalnainaam vietaam/takaam kur pati trase manu ritmu pamatiigi raustiitu.... kad ir ciets maratona segums viss ir chiki bet kaa saakas kashmalash pa sakneem un kalninjiem es vienkaarshi saaku raudaat jo neprotu "ripot" pa shadu segumu un reljefu....
..atkal jauns laucinjsh ko apguut ) ...bus interesanti
By Ansis 28.05.2006 03:36:24
Member++ · 3,686 commentsNu ja.
Es šosezon tikai pirmo gadu piedalos XC (MTB), un šai lauciņā braukšanas tehnikas jomā jūtos kā iesācējs. Es gan regulāri ņemu 4. vietas savā grupā, bet mans galvenais trumpis ir triatlonista labā funkcionālā sagatavotība. Es 4. aplī nelūstu:)
Es savās trasītēs daru testus, kur ar kādu robu visātrāk iziet. Dažviet rezultāts man kā šosejas braucējam no pusaudža vecuma liekas pārsteidzošs - tiešām ar piem. 65 apgr/min šur tu var "izspēkot" cauri ātrāk nekā ar piem. 85. Bet - mūžu dzīvo, mūžu mācies!
By tusinjsh 28.05.2006 04:06:02
Guestja jaa - man tieshi taadi pashi briinumi raadaas.... citreiz pa "it kaa" liidzvertiigu mezha taku peec skata var izshaut cauri ar lielu robu nekapinot iipashi pulsu bet citreiz vienkaarshi ta darot iebraucu auzaas.... manupraat tur vajag atrast kaut kaadu vienu faktoru pec kura tad arii vadiities, kaa miiities un cik pagaidam esmu sapratis, tad "peec skata" nedarbojas... es ar to domaaju, ka ja priekshaa raadaas pljava tas vel nenoziimee ka jasledz videejie zobrati un jaatin ar mazu parnesumu un tas ka priekshaa ir it kaa aatrs celsj arii vel nedod nekadu garantiju ka tas bus tas ko sagaidu.... bet krosinjos ir tieshi taa skaade ka ik pa paris simts metriem shadi posmi mainaas un ir svariigi ljoti savlaiciigi un preciizi paarsleegties uz attieciigo parnesumu un braukshanas stilu.... jamaak aatri pielaagoties trasei taa teikt... tas arii man vel ir pilniigi neapguuts laicinjsh .....
...tas unikalais faktors, kas noteic kaa kur jaabrauc, man ir aizdomas, ka varetu buut PASHSAJUUTA...respektiivi - kaa tu juuti kaa ripo tas richuks...un tur burtiski jareagjee uz to ir sekundees saprotot "pa ko tu brauc" un kaa turpinaat braukt taalaak... visaadaa zinjaa, ja nu es par sho nebuutu kljuudiijies tad to apguut var laikam tikai iebraucot mezhaa un eksperimentejot no A-Z kamer uzkjertu sho "ka richuks ripo" sajuutu... es ceru ka tas neprasiitu vairaak par kadam 7-10 reizeem mezhaa... nu es domaaju apguut tikai elemtaras lietas protams, citadi es nekad ta arii neiemaacitos normali braukt sarezhgjiitaas traasees
nu ko - es meginashu eksprimenteet ))
By Ansis 28.05.2006 04:16:40
Member++ · 3,686 commentsMan liekas, viens no svarīgākajiem XC faktoriem ir ripošana, ko nosaka segums + riepa kombinācija.
Es mēdzu aizbraukt uz kalniņiem ar dažāda seguma nobraucieniem un ripināties no tiem lejā. Ar dažādām riepām, dažādos apstākļos. Visu to iegrāmatoju kladītē:) Un tad atklājas acīm neredzamas lietas - ir lieliski ripojošas "segums + riepa" kombinācijas, bet ir arī gluži vai neticami neripojošas! Viegli saprast, ka "ripojamība" ļoti lielā mērā nosaka pārnesumu, ar kādu kur vislabāk braukt.
By tusinjsh 28.05.2006 04:23:08
Guestak jaa - 4.aplis arii ir atsevishkjas teemas veerts... ) vispar jau speeku sadale arii ir vesela maaksla ko var atkost eksperimenteejot... ja paliek paari nav labi, ja beidzas 10km pirms finisha ne tik ....lai apmeram sajegtu kads ir mans organisms un kaa daudzmaz droshi braukt lai izvairiitos no abam shiim galejiibaam, man prasiija vairakus eksperimentus gonkaas un taas visas parsvaraa bija uz eksperimenta rekina mazliet pabojaatas gonkas (dahzas vispaar katastrofa, bet toties ir ko atcereeties:)
...bet kad to aptuveni saprot - ka sadaliit savus speekus, tad ir ok tad Balozhu chipi aplja laikus uzraada ar +/- 20 sekunzhu atskhkjiriibu )
By tusinjsh 28.05.2006 04:31:58
Guesthmmmm ....tas ir gana interesanti, ka ir arii kombinaacijas kad galiigi neripo...mani shaabriizha traktori droshi vien uz asfalta tadi varetu buut )) ....ripojamiiba patiesham nosaka parnesumu, un no taa tad sanak secinajums - izvelies vislabaak ripojoshas riepas un tu varesi braukt ar lielaaku parnesumu pielietojot to pashu speeku. vai es pareizi sapratu? )
tachu tomeer tas ir tikai viens no faktoriem... joprojaam paliek speekaa galvenaa probleema - trases mainiba - tas ka tu arii ar pareizi izveleetaam riepaam neriposi ideaali pa mainigajiem krosa trashu posmiem... kaut kaa tomer jaiemaacaas pasham kontroleet savas kaajas. ....un man personiigi probleema shobriid ir mazliet savadaaka - pat ja man uzliktu vienmer kads burvis ideaalas riepas es vienkaarshi neesmu radis mities ar mazaam collaam un nemaaku to dariit ) tas ir slikti - tadel uz leena seguma juutos kaa beebis ))
bet tas ka ar pareizaam riepaam var daudz ko ieguut - pilnibaa piekriitu!!!
By karlux 29.05.2006 02:21:57
Member+ · 889 commentsno offence - bet reizeem lasot par to kaa te dikti spriez par to kaa ripo un kaa neripo, gribas vnk atseesties un pasmieties - kaa saka - nemeklee vainu ritenii, vai riposhanaa - ja min tad ripo
By Andersons 29.05.2006 04:38:31
Member+ · 2,639 commentsDa galvenais bliez pa pedaaljiem tad jau arii shis ripos:))
Team Velo+ Bottari Baltic
From 10km ITT to 1,500km ultra.
By tusinjsh 29.05.2006 13:37:09
Guestno offence - bet reizeem lasot par to kaa te dikti spriez par to kaa ripo un kaa neripo, gribas vnk atseesties un pasmieties - kaa saka - nemeklee vainu ritenii, vai riposhanaa - ja min tad ripo
kadel tu piedalies diskusijaa neiepaziistoties ar diskusijas teemu???? tur skaidraa latvieshu valodaa tiek spriests par to ka ES nemaaku braukt pa sarezhgjiitu trasi un riepas ir piemineetas ka blakusnotikums (par riteni vispaar netiek runaats), nekas vairaak... smejies vesels Karluka jaunskungs
By LOOK 29.05.2006 16:48:37
Member# · 2,703 commentsmhm, arī man tieši tāds jautājums radās skatoties giro...
Man gan ir otrādi - ja kāja netiek iztaisnota sāk sāpēt ceļgali, it sevišķi pie slodzes.
Zinoši cilvēki saka ka XC braucamam sēdeklim ir jābūt par 1-1,5 cm zemāk nekā tam pašam braucējam šosejas ritenim. Šosejā viss notiek sēžot un tāpēc velkot pedāli augšā ir nepieciešams "augsts" sēdeklis atbalstam, krosā ~50% no distances braucējs veic kājās un sēdeklis tehniskajās vietās tikai traucē. Maratons ir k-kas pa vidu, taču sēdekli parasti liek ~1cm zemāk nekā šosejā. Kāja neiztaisnojas nevienā apgrieziena punktā, jo tas samazina efektivitāti.
Karbons vienkārši brauc ātrāk!
By Grey 29.05.2006 16:57:58
Member# · 1,688 commentsPilnībā protams neiztaisnojas.
By Biker 29.05.2006 17:09:19
Member+ · 954 commentsInteresanti, nekur nebiju lasījis par tiem 1-1.5 cm bet parasti tehniskās trasēs tā arī daru, uz aci -aptuveni 2 cm zemāk regulēju beņķi:)
Parasti šis pasākums tiek veikts kompleksi ar riepu spiediena samazināšanu (tehniskās trasēs) ~1/2-1 atm.
Galvenais ir motivācija.
By NormundsS 10.05.2005 17:35:50
Guest