Slāpeklis riepās

Avatar

By GUF 04.12.2007 10:33:36

Member · 292 comments

Te gan lūdzu ņemt vērā, ka velosipēda riepa ar skābekli saskaras arī no ārpuses un Saules ultravioletais starojums gumijas polimērus saārda pavisam konkrēti. Iedomājos, ka slāpeklis velo riepās reāli varētu būt aktuāls, ja tas izstādīts muzejā.


Vēl, katrs Shuttle lidojums izmaksā tuvu 1 MILJARDAM USD tagad, un uz šo izmaksu fona riepu piepumpēšana ar slāpekli vai dajebkādu citu gāzi ir sīkums.

Avatar

By LOOK 04.12.2007 11:42:27

Member# · 2,702 comments

Cik man zināms tad velo šosejā ir tāds triks, kā riepu uzglabāšana ~7 gadus speciālā vēsā un mitrā telpā. Pēc šādas procedūras tās itkā paliek ievērojami labākas, un tad tiek liktas virsū izšķirošām cīņām par sek.simtdaļām. Skaidrojums šādam solim ir tāds, gumija nedaudz pažūst un iegūst labākas ripošanas īpašības nezaudējot saķeri. Iespējams tas tagat ir atrisināts izmantojot daudzkomponentu gumiju.


Karbons vienkārši brauc ātrāk!

Avatar

By KKTK 04.12.2007 12:08:17

Member+ · 2,298 comments

Mitrā telpā riepa pažūst?


smile)) un vēl ir dzirdēts ka stundu pirms sacīkstēm MTB braucējiem rādot kalvīša fotogrāfiju tiek panākts, ka pa sek.simtdaļu tie ātrāk iebrauks pirmajā trases peķļē big_smile

Avatar

By fubar 04.12.2007 12:20:47

Member · 1,811 comments
KKTK wrote

Mitrā telpā riepa pažūst?

vienīgais, kas man nāk prātā- labāka saķere dēļ pelējuma smile


taisnās rokas ir atpakaļ in da LV.
26565222

Avatar

By klanisss 04.12.2007 13:33:47

Member+ · 212 comments
LOOK wrote

riepu uzglabāšana ~7 gadus speciālā vēsā un mitrā telpā. .

Ozolkoka mucās!
Uz riepas dala klasēs (apzīmē ar zvaigznēm)
Labi noturētas riepas ****
Vidēji noturētas riepas ***
Pirmā spieduma riepas (zvaigznes nepiešķir)

;-)

Last edited by klanisss (04.12.2007 13:34:03)

Avatar

By bobcom 04.12.2007 14:27:29

Member++ · 1,217 comments

Ķīnieši savkārt riepas ierok zemē un kādu pusgadu iepūdē, tad rok ārā un 'lec pedal for ze golden medal' ....


Caur atsperēm uz asterēm

Avatar

By Delfins 04.12.2007 15:07:31

Member+ · 3,575 comments
fubar wrote

vienīgais, kas man nāk prātā- labāka saķere dēļ pelējuma smile

man gan liekas tieši otrādi, pelējums ir bioloģisks, līdz ar ko sastāv no ūdens + šūdu materiāla.. līdz ko "sapresējot" tiks radīs "banāna efekts" smile

Cita lieta, ja tur būtu raugs, kas pūstu iekšā gaisu, ja ir pārplīsusi kamera smile

Avatar

By BaboonLord 04.12.2007 15:11:16

Member · 17 comments

LOOK, tas par to cēlējspēku jau bija sen, bet cēlējspēks ir atkarīgs no tilpuma, nevis no materiāla, piemēram, tērauda kluci uz augšu ceļ tikpat daudz, cik hēlija kluci, tikai hēlijs ir vieglāks un tādēļ arī ceļas uz augšu.


Gear Lists Are For Boys Who Masturbate Too Much.

Avatar

By GUF 04.12.2007 16:34:13

Member · 292 comments

Vecos laikos šosejniekiem riepa bija kopā ar kameru un pielīmēta pie rata un piedevām vēl viņas dabūt nevarēja. Līdz ar to viens no variantiem, ja dabūji mīksto un caurums neliels, bija iepumpēt riepā gaisa vietā ūdeni īpaši, ja līdz mājām gabals ko braukt. 24mm riepai svara pieaugums nebij pārāk būtisks bet ritens krietni stabilāks palika. Metode gan strādāja tikai pie ļoti maziem caurumiem.

Tā nu es vienreiz dabūju mīksto Ķemeros un turpat no sēravota arī riepu piepumpēju. Tā riepa vēl kādu mēnesi noturējās, bet, kad atnāca vaļā (škiet, kaut kur Kauguros) tad gan vonis bija pa visu ielu.

Tagad esot kautkādas hi-tech putas vai kastur bezkamerniecēm. Dzirdēju, ka ļoti efektīvas.

Last edited by GUF (04.12.2007 16:37:04)

Avatar

By Ansis 04.12.2007 16:55:41

Member++ · 3,683 comments

Pareizi, BaboonLord! Tāpēc, ja rēķina, cik gramus riepā dod līdz n atmosfērām sapumpēts gaiss, aprēķinā vajag lietot n-1 atmosfēru. Tādā veidā atņem nost Arhimēda cēlājspēku. Tikai jāņem vērā, ka parastie pumpji faktiski jau uzrāda n-1 (jo "0" ir vnk ārējās atmosfēras spiediens, nevis vakuums!), tāpēc tas vieninieks nav vairs jāatņem.

Avatar

By BaboonLord 04.12.2007 22:55:31

Member · 17 comments

cēlējspēku vai cēlājspēku? Nav man skaidra šitā lieta.


Gear Lists Are For Boys Who Masturbate Too Much.

Avatar

By eagle 04.12.2007 23:11:16

Member · 259 comments
GUF wrote

Tagad esot kautkādas hi-tech putas vai kastur bezkamerniecēm. Dzirdēju, ka ļoti efektīvas.

Nav gan putas, bet liime. Tufo tubular riepam tiek pat rekomendets to limi iepust pie montesanas, tad mazi caurumi pasi aizvelkas ciet un to pat nemana.
Tufo riepas, ratus un ari liimi var dabut pie manis

Avatar

By Ansis 05.12.2007 01:22:36

Member++ · 3,683 comments
BaboonLord wrote

cēlējspēku vai cēlājspēku? Nav man skaidra šitā lieta.

Es nepaslinkoju, nupat apskatījos gan latv.val. pareizrakstības vārdnīcā, gan fizikas rokasgrāmatā: pareizi ir CĒLĒJSPĒKS. Es iepriekš uzrakstīju nepareizi (iešāvās galvā vārds "pacēlājs":))

Avatar

By Ints 18.12.2007 15:37:31

Member+ · 868 comments

Vakar ,braucot cauri Polijai ,pie vienas autodarbnīcas bija apmēram šāds teksts: Pumpējam riepas ar azotu !  smile

Avatar

By Ansis 18.12.2007 19:05:15

Member++ · 3,683 comments

Int, Tev vajadzēja ieiet tur iekšā un paprasīt, lai viņi izskaidro, kāpēc...

Avatar

By r_s 18.12.2007 20:59:31

Member+ · 1,534 comments

ja kādam vēl aktuāla citu gāzu iepumpēšana, iesaku iečekot mythbusters (populārzinātnisks tv raidījums discovery kanālā) sēriju par hēliju futbola bumbā.
http://en.wikipedia.org/wiki/MythBuster … m_Football
smile

Last edited by r_s (18.12.2007 21:00:39)

Avatar

By Ints 18.12.2007 23:19:00

Member+ · 868 comments
Ansis wrote

Int, Tev vajadzēja ieiet tur iekšā un paprasīt, lai viņi izskaidro, kāpēc...

Nu ap plkst.2 naktī diez vai kāds tur ko varētu paskaidrot. smile

Avatar

By Velomens 19.12.2007 05:29:07

Member+ · 1,681 comments

Gandrīz katrs auto riepu kantoris piedāvā sapumpēt riepās slāpekli. Tā kā, ja kādam ir interese, var aiziet un pajautāt kāpēc viņi to dara!


Veloceļojumi www.velomens.lv

Avatar

By Fiziķis 05.01.2008 00:32:44

Member · 7 comments

Ja pareizi sapratu, tad diskusijas galvenā jāga ir kā dabūt vieglākus riteņus. Man šajā sakarā ir lielisks ieteikums. Vajag vienkārši izmantot nodilušas riepas.
Ceru ka Ansis man varētu palīdzēt ar aprēķiniem.
Jautājums Ansim - par cik izmainīsies riepas svars (26"), ja gumija būs nodilusi 3 mm?

Avatar

By Ansis 05.01.2008 11:26:51

Member++ · 3,683 comments

"Jautājums Ansim - par cik izmainīsies riepas svars (26"), ja gumija būs nodilusi 3 mm?"
smile) Šāds uzdevums ietver tikai masas pamatformulu m=v*b un riepas gumijas blīvuma b atrašanu kaut kādā pietiekami ticamā literatūras avotā. Cilvēkam, kura niks ir Fiziķis, vajadzētu ar to tikt galā.
Aplūkojot detalizētāk, ja riepa nav sliks, jāņem vērā protektora virsmas laukuma aizpildījuma koeficients 0<k<1.  Bez tam, ja riepa centrā ir nodilusi 3 mm, uz malām tā pākāpeniski būs nodilusi aizvien mazāk. Tieši cik - tas atkarīgs, ar cik cietām riepām tiek braukts. Tā kā apmēri savu nobrauktu riepu un mēģini izrēķināt pats! Kas šai uzdevumā nav skaidri zināms - vai svaiga gumija nav smagāka par vecu, jo vecai daļa naftas produktu ir iztvaikojuši? Tāpēc vislabāk ir nosvērt svaigu nebrauktu riepu un savu veco nodeldēto!

Starp citu, sacensībām taču izmanto riepas ar seklu protektoru, kas visvairāk tieši samazina svaru. Latvijā ļoti populārajai Schwalbe Racing Ralph arī ir sekls protektors.

Avatar

By costx 06.01.2008 01:42:00

Member+ · 386 comments

Vēl viens jautājums Ansim:
Sen jau gribēju uzzināt. Runa ir par inerci vai impulsu, precīzi nezinu - vispār runājot par svaru (braucējs+ritenis), vienmēr liek domāt, ka jo vieglāk, jo labāk, bet kā tad ir ar inerci? Vai faktiski tā nevarētu palīdzēt noturēt konstantu ātrumu gan pret vēju, gan izbraucot caur smiltīm, gan nelielā kāpumā, gan arī nobraucienā palīdzēt attīstīt lielāku paātrinājumu (un līdz ar to arī pašu ātrumu)? Vieglajiem varētu būt grūti uz taisniem, līdzeniem gabaliem, pret vēju, garos nobraucienos, bet vielāk tehniskās, līkumotās nelīdzenās trasēs. Smagiem grūti ir garos kāpumos, paātrinājumos un līkumos. Kopsavilkumā kam tad īsti ir vieglāk - smagajam vai vieglajam? Svars palīdz vai traucē īsti?

Avatar

By Eduards 06.01.2008 12:59:23

Member# · 2,686 comments

Jāizvērtē kur nepieciešams tas pārsvars. Manuprāt, pāatrinājums ir vissvarīgākā īpašība. Tai skaitā iebilstu pret smago priekšrocību nobraucienos. Te ir svarīgi strauji sabremzēties un tik pat strauji paātrināties, kas ir vieglo īpašība. Nav šoseja, kur ir gari vienmērīgi nobraucieni. Bez tam katrs nobrauciens nozīmē kalnu, kurā pirms tam jāuzbrauc. Ansis jau par šo jautājumu ir daudz rakstījis.

Jebkurā gadījumā uz šo jautājumu VIENNOZĪMĪGAS ATBILDES NAV.

Avatar

By Andersons 06.01.2008 13:18:58

Member+ · 2,638 comments

Spriežot par braucēju tipiem es esu smagā tipa braucējs 82kg un tāpēc man stiprā puse ir individuālais brauciens ar atsevisķu startu, grupas braucienā pa šoseju ja džeki iziet uz samērā vienmērīgu tempu tad ir ok bet ja šie iziet uz raustīšanu tad man ar šiem 82kg ir smagi cīnīties pret 65 kg čaļiem.


Team Velo+ Bottari Baltic
From 10km ITT to 1,500km ultra.

Avatar

By Ansis 06.01.2008 21:33:32

Member++ · 3,683 comments

"Tai skaitā iebilstu pret smago priekšrocību nobraucienos."
Pret to iebilst nevajag, vēl jo vairāk tāpēc, ka fizikā to elementāri var sarēķināt.
costx pareizi nojauš, ka lielākam svaram, tātad lielākai inercei noteiktās epizodēs būs priekšrocība.
Es jau no pag. gada pavasara taisos par šīm lietām uzrakstīt vienu vai divus labus rakstus, daži excel grafiki man jau ir, bet līdz rakstīšanai neesmu vēl ticis. Vislaik gadās kaut kādi steidzīgāk padarāmi darbi!:(( Man ir neracionāli diskusijās fragmentāri skaidrot šīs lietas vēl un vēl... tāpēc jau tāds raksts ir vajadzīgs!

Labi, ko es varu izstāstit konkrēti uzreiz - kāpēc smags DH vellis, horizonāli ripojot, izies cauri kaut kādam bremzējošam šķērslim ar mazāku ātruma zudumu nekā viegls. Nu tāpēc ka, lai pārvarētu šķērsli, ir jāpaveic noteikta lieluma darbs A. Un darbs A ir enerģijas izmaiņas mērs, kas ļoti atvieglo domāšanu un aprēķinus. Atliek tikai uzrakstīt vienādojumu (v0 - ātrums pirms šķēršļa, v - ātrums pēc šķēršļa):

mv0^2/2 - A = mv^2/2

analizējot šo vienādojumu, redzams ka pie konstanta A un v0, jo lielāka m, jo lielāks saglabājas v.
Varu arī pateikt, kas rada galveno sarežģītību un jucekli domāšanā par šādām lietām. Ja neaplūko pretestības spēkus, vieglākam ritenim vienmēr būs priekšroka. Tiklīdz aplūko arī pārvaramo pretestību, noteiktās epizodēs smagie tanki sāk ņemt virsroku pār vieglajiem - pēc augstāk dotā matemātiskā pierādījuma.
Interesanti, ja nobrauciena sākumā ir smiltis, smags vellis var uzņemt ātrumu tikpat strauji kā viegls. Viegls uzņem ātrāk, jo tas ir vieglāks, smags, jo tam mazākus ātruma zudumus rada smilšu pretestība - un šie abi atšķirīgie (!) faktori var kompensēties.

Sarēķināt var faktiski visu. Aprēķina precizitāti nosaka trases reljefa un šķēršļu apraksta precizitāte.

Avatar

By costx 06.01.2008 23:59:19

Member+ · 386 comments

Mmm! Tātad A jāsaprot kā pretestību, kurai spēj pretoties vai nu lialāks m vai v0? Ja vēl varētu (kā atļautu paņēmienu) gonkas laikā atbrīvoties no tā 2nieka saucējā...uuu...! kaut vai dažreiz...!

Avatar

By Ansis 07.01.2008 00:23:49

Member++ · 3,683 comments
costx wrote

Mmm! Tātad A jāsaprot kā pretestību, kurai spēj pretoties vai nu lialāks m vai v0? Ja vēl varētu (kā atļautu paņēmienu) gonkas laikā atbrīvoties no tā 2nieka saucējā...uuu...! kaut vai dažreiz...!

Jā. Par lielu atvieglojumu rēķinātājiem, tā ir, lai atbīdītu/deformētu kādu šķērsli, braucot tam cauri, jāveic noteikts DARBS. (Lai saskaldītu un sakrāmētu malku kaudzē, arī jāveic noteikts darbs.)
Tu vari pirms caurbraucama šķēršļa uzlikt plecos pēc iespējas smagāku mugursomu, ko uzreiz pēc šķēršļa veikšanas nomest:)

Avatar

By costx 09.01.2008 00:47:23

Member+ · 386 comments
Ansis wrote

Tu vari pirms caurbraucama šķēršļa uzlikt plecos pēc iespējas smagāku mugursomu, ko uzreiz pēc šķēršļa veikšanas nomest:)

Njā! Ir vērts padomāt...