Šosejas velo vs Cyclo cross velo

Avatar

By streem525 10.07.2013 14:28:41

Member · 35 comments

Sveiki!

Ilgstoši domāju par otru velo (ir MTB), jo iznāk diezgan mīties pa šosejām, ikdienā Jūrmala-Rīga-Jūrmala + dažreiz garāki ceļi. Jautājums vai ar šosejnieku var arī pie vajadzības pabraukt pa grants ceļiem? vai tas nav ieteicams? Kādas ir būtiskākās atšķirības starp Šosejnieku un Cyclo cross veļļuku?

Avatar

By Ansis 10.07.2013 15:13:37

Member++ · 3,687 comments

Ar šosejnieku ar visizplatītāko 23 mm platu riepu braukt pa grants ceļu ir ne vien ļoti grūti, bet pat bīstami, ja vasarā kādas divas nedēļas nav lijis lietus. Tad vietām grants ir izžuvusi dziļā slānī, kur priekšējā riepa pamatīgi "iearas". Ar klasisko tūrisma 32 mm riepu nav ne tuvu tik traki, var "izpeldēt".

Avatar

By oskars 10.07.2013 15:19:08

Member · 695 comments
Ansis wrote

Ar šosejnieku ar visizplatītāko 23 mm platu riepu braukt pa grants ceļu ir ne vien ļoti grūti, bet pat bīstami, ja vasarā kādas divas nedēļas nav lijis lietus. Tad vietām grants ir izžuvusi dziļā slānī, kur priekšējā riepa pamatīgi "iearas". Ar klasisko tūrisma 32 mm riepu nav ne tuvu tik traki, var "izpeldēt".

Tieši tā. Jau 3 gadus braukāju ar 32 mm gan šoseja, gan grants, gan takas, gan bezceļi. Nekādu problēmu...brauc un priecājies.

Avatar

By Bruno 10.07.2013 16:11:24

Member · 91 comments

Man tieši tā pati interese par šosejas velo iegādi. Vispār gribētu saprast vai to vispār vajag un vai ir jēga, jo šobrīd ir labs karbona mtb un braucu ar kojakiem, bet tomēr siekala tek uz to šosejas velo pusi, tik gribētu saprast racionālus ieguvumus. Treniņus braucu pa šoseju un gonkās piedalos tik SEB šosezon... Braucu arī 2x mēnesī uz laukiem, kur 2km beigās sanāk pa granteni...
Domas?

Last edited by Bruno (10.07.2013 16:11:42)

Avatar

By Guntars 10.07.2013 19:30:47

Member · 10 comments
streem525 wrote

Sveiki!

Ilgstoši domāju par otru velo (ir MTB), jo iznāk diezgan mīties pa šosejām, ikdienā Jūrmala-Rīga-Jūrmala + dažreiz garāki ceļi. Jautājums vai ar šosejnieku var arī pie vajadzības pabraukt pa grants ceļiem? vai tas nav ieteicams? Kādas ir būtiskākās atšķirības starp Šosejnieku un Cyclo cross veļļuku?

Šosejas rāmis, lai arī vizuāli škietami no cyclo cross neatškiras, tomēr ir būtiskas atšķirības.
Nozīmīgākās ir dakšas un rāmja pakaļējā riteņa klīrensā un bremžu izvietojumā un veidā. Tradicionālam šosejniekam visticamāk ka lielāku riepu par 25 mm neuzlikt, iespējams ka var arī 28 mm, cyclocross var arī 35mm ar visām pumpām.
Bremžu izvietojumi šosejniekam ir tradicionāli max pietuvināts ratam, krosa ritenim aerodinamiskajām īpašībām nav nozīmes, arī bremzēšanas stils savādāks, bremzes novietotas augstāk un atšķirībā no šosejas - cita veida, gluži kā MTB riteņiem.
Rezumē - ar šosejnieku pa granti nesanāks, ar cyclo cross var gan smiltīs gan uz šosejas.

Ir arī citas lietas, piem., priekšas zobratu zobu skaits, bet tās tiešām ir nianses, stilu un brauktprieku neietekmē!

Last edited by Guntars (10.07.2013 19:32:57)

Avatar

By KumachanIkemen 10.07.2013 20:20:11

Member · 279 comments

Braucot atšķirība ir diezgan būtiska, šosejniek braucot tomēr daudz interesantāks! Ja tiek siekala, tad vajag, tur pavisam cits tas gars.

Bet pa granti - nu, ja nav daudz, nav ātri un tā grante nav pārāk smilšaina, tad var braukt, traki nebūs un braukts ir, tiesa ne garos gabalus. Pagriezienos var būt visādi, strauji mainot ātrumu - arī, tāpēc šos trikus neiesaku. Paretam gadās tāda grants, pa kuru vizuāli izbraukt varētu un ar MTB ir braukts pat nemanot, bet šosejnieks tur vienkārši ierakās un nebija braucams. Pa sliktiem ceļiem ar cieto segumu šosejniek brauc pilnīgi normāli.

Par citām niansēm Guntars visu smuki izstāstīja.

Avatar

By streem525 10.07.2013 20:33:16

Member · 35 comments

Paldies par info, būs ko padomāt, laikam tomēr izvēle kritīs par labu šosejniekam, būs tik jāizvairās no grants celiņiem smile, jo cik sapratu, tad pa šoseju ar CX veļļuku ne tuvu nav tik forši kā šosejnieku.

Avatar

By Jurons 10.07.2013 21:10:10

Member · 413 comments

Lasot komentārus, rodas iespaids, ka dažs labs "speciālists" nemaz nav uz CX velo sēdējis.
Pašlaik esmu 2 cyclocross velosipēdu īpašnieks, mans subjektīvais viedoklis par CX, protams, nepretendējot uz eksperta viedokli ir:

-pa šoseju, braucot treniņu ar kvalitatīvu CX velo+šosejas 700x23 riepām, atšķirība priekš amatiera ir minimāla, var teikt, pat nekāda. Ja vēl standarta priekšējo lielo zobratu no 46T nomaina uz lielāku, vispār ir ok;
-braucot pa meža takām, zemes ceļiem ar CX riepām (700x35) sajūtas subjektīvi ir daudz interesantākas, kā ar MTB. Katrā ziņā-nevar atslābināties, it sevišķi, uz smilšaina saguma, jo CX riepai jebkurā gadījumā smiltīs būs lielāka vēlme norakties, nekā MTB riepai;
-velo lielākais pluss ir tā unversālais pielietojums, ideālā variantā ir turēt 2 ratu komplektus, vienus ar šosejas, vienus ar CX riepām, lai nav jākrāmējas ar riepu maiņu.

Avatar

By cello 11.07.2013 01:06:53

Local.Auth · 4,686 comments
Jurons wrote

Lasot komentārus, rodas iespaids, ka dažs labs "speciālists" nemaz nav uz CX velo sēdējis.
Pašlaik esmu 2 cyclocross velosipēdu īpašnieks, mans subjektīvais viedoklis par CX, protams, nepretendējot uz eksperta viedokli ir:

-pa šoseju, braucot treniņu ar kvalitatīvu CX velo+šosejas 700x23 riepām, atšķirība priekš amatiera ir minimāla, var teikt, pat nekāda. Ja vēl standarta priekšējo lielo zobratu no 46T nomaina uz lielāku, vispār ir ok;
-braucot pa meža takām, zemes ceļiem ar CX riepām (700x35) sajūtas subjektīvi ir daudz interesantākas, kā ar MTB. Katrā ziņā-nevar atslābināties, it sevišķi, uz smilšaina saguma, jo CX riepai jebkurā gadījumā smiltīs būs lielāka vēlme norakties, nekā MTB riepai;
-velo lielākais pluss ir tā unversālais pielietojums, ideālā variantā ir turēt 2 ratu komplektus, vienus ar šosejas, vienus ar CX riepām, lai nav jākrāmējas ar riepu maiņu.

+1

Avatar

By kalvanis 11.07.2013 07:37:55

Member · 208 comments
Bruno wrote

Man tieši tā pati interese par šosejas velo iegādi. Vispār gribētu saprast vai to vispār vajag un vai ir jēga, jo šobrīd ir labs karbona mtb un braucu ar kojakiem, bet tomēr siekala tek uz to šosejas velo pusi, tik gribētu saprast racionālus ieguvumus. Treniņus braucu pa šoseju un gonkās piedalos tik SEB šosezon... Braucu arī 2x mēnesī uz laukiem, kur 2km beigās sanāk pa granteni...
Domas?

gadiem braucu ar 23 mm shosejnieceem, laiku pa laikam uz laukiem, pedejie 3.5 km pa granteni, jaa jaabrauc mieriigi, un nesteidzoties, bet ta nekadas vianas, iesaku soseju

Avatar

By Vaskis 11.07.2013 11:07:13

Member · 2,612 comments

Šobrīd lietošanā viens no šosejniekiem pieļauj tikai 23mm riepas un ne platākas.

Avatar

By cello 11.07.2013 18:10:34

Local.Auth · 4,686 comments

Ja Jurons paņems CrMo vecāka gada gājuma šosejnieku tad 28mm  riepas iet caur bremzēm.
Manas domas šosejnieks(jauns,skaists)+MTB(tikpat skaists,jauns) ir tiem džekiem kuri nepīkst par Ls trūkumu,CX ideāls varinats tiem kuriem finanses jārēķina(jāņaud utt.).CX rāmjiem(ne visiem) max. riepu platums kas neķers rāmi 42mm.
Ja domā ar šosejnieku tikai treniņos braukt un meklē variantu pa 200-300Ls tad mierīgi ņem CX un starpību braukšanas baudā nepamanīsi.
Latvijas ceļi=kurmju rakumi tad CX būs piemērotāks.
CX riteņu piedāvājums Lv skopāks nekā šosejnieku.

Avatar

By Atis 12.07.2013 23:32:30

Member+ · 1,591 comments
cello wrote

Ja domā ar šosejnieku tikai treniņos braukt un meklē variantu pa 200-300Ls tad mierīgi ņem CX un starpību braukšanas baudā nepamanīsi.
Latvijas ceļi=kurmju rakumi tad CX būs piemērotāks.
CX riteņu piedāvājums Lv skopāks nekā šosejnieku.

Tieši tā !
Nesen manīju, ka pa 400Ls jau sanāk normāls lietots CX. Ja ņem vērā, ka braukt varēs gandrīz visur un gandrīz cauru gadu, domāju, ka ir to vērts.
Bet, ja ir daudz naudiņas, tad pa pāris tūkstošiem jāiegādājas šosejnieks, un jāizbauda vasaras sausais gludais asfalts smile

Last edited by Atis (12.07.2013 23:35:11)