Guļošo velosipēdu apvienība bent.lv
Vēlamies piedāvāt Jūsu uzmanībai „guļošos” velosipēdus (rekambentu), kurus 100% projektējusi un ražojusi Bent.lv apvienība no Latvijas.
Šobrīd ir gatavi šādi modeļi:
A-trike - trīsriteņu „guļošais” velosipēds (rekambents), ērtai un drošai braukšanai pa parkiem vai tālos ceļojumos. Ar tādu var braukt arī tādi cilvēki, kuri nekad iepriekš nav braukuši ar velosipēdu.
Eco- Bent - visvienkāršākā konstrukcija no „guļošajiem” velo (rekambentiem), kura ir gatava sērijveida ražošanai. Tā ir droša, kompakta konstrukcija, kuru var pārvadāt arī mazajā liftā (Prototips)
Voyager- Bent - „guļošais” velosipēds, kurš paredzēts tūrisma braucieniem, tāliem ceļojumiem vai braukšanai pa pilsētu. Rāmis tiek veidots ar pilno piekari un ar iespēju komplektēt riteņus 20 x 28” (Prototips)
MTB-Bent ar pilno piekari un diviem 26x 26” ratiem. (Prototips, kurš tagad tiek veidots).
Pie reizes gribam arī uzdot dažus jautājumus:
- Kāpēc, Jūsuprāt, Latvijā šāds transporta veids nav populārs?
- Ko Jūs domājat par rekambentiem (guļošajiem velosipēdiem)?
- Vai viņiem ir nākotne?
P. S. Tie, kuri vēlas pieteikties testa braucienām, sazinieties ar mums. Paši jau jau trešo gadu braucam ar rekambentiem un atsākt braukt ar parasto divriteni vairs vēlmes nav.
Last edited by Oxeed (22.04.2013 23:27:48)
By KumachanIkemen 23.04.2013 05:25:45
Member · 279 comments> - Kāpēc, Jūsuprāt, Latvijā šāds transporta veids nav populārs?
Es drīzāk jautātu - kāpēc pasaulē šāds transporta veids nav populārs? Latvijā ir vēl citi kulturāli un klimatiski faktori, kuri nosaka noteiktu riteņu izvēli.
> - Ko Jūs domājat par rekambentiem (guļošajiem velosipēdiem)?
Cenšos par tiem nedomāt vispāri, uz ceļiem redzu reti, interesanti nešķiet.
> - Vai viņiem ir nākotne?
Jebkam var būt nākotne ja kārtīgi izmārķetē. Ar rekambentiem problēma ir tā, ka ir ļoti grūti pārliecināt "nopitenus" riteņbraucējus, ka tā arī ir riteņbraukšana.
Jautājums no manas puses - kādi ir rekambentu plusi salīdzinot ar tradicionālo velo?
By toms79 23.04.2013 08:04:03
Member · 465 commentsNav populāri, jo ar guļošajiem ir forši un ērti braukt pa gludām un lēzenām vietām - kā amērikas plašumi piemēram. Uz apmales ātrā gaitā neuzbrauksi, kalnā arī ar šiem grūtāk iet. pa bedrainu ceļu arī diezkas nav. Vēl viens mīnuss - braucot intensīvākā satiksmē ceļš ir sliktāk pārredzams, jo braucējs atrodas zemu. Bet tiem, kam visi diski ir jau iznākuši no mugurkaula, vai nav iespējas braukt ar klasisko divriteni - ideāls aparāts, ja labi nostrādāts.
By six6 23.04.2013 08:11:26
Member+ · 1,287 commentsPeedejais teikums ir vienkarshi super.
By Zmur 23.04.2013 09:32:38
Member · 4 comments>>>Uz apmales ātrā gaitā neuzbrauksi, kalnā arī ar šiem grūtāk iet.
Tie ir divi galvenie mīnusi rekambentam. Par kalnu tomēr var padiskutēt, jo tie, kuri pierod pie rekambenta neatpaliek no parastiem divriteņiem. Problēmu ar apmalēm daļēji atrisina izmantojot labus amortizatorus, var pat pa kāpnēm tad braukt.
>>>pa bedrainu ceļu arī diezkas nav
Pa bedrēm nav grūtāk nekā ar parasto divriteni.
>>>braucot intensīvākā satiksmē ceļš ir sliktāk pārredzams jo braucējs atrodas zemu
Ar spoguļiem šī nav problēma. Mid-racer un Hi-racer tipa rekambentiem ir pietiekams augstums. Low-raceriem un traikiem - ja, pa zemu, bet tiem parasti citi nolūki un tie nav paredzēti braukšanai intensīvajā satiksmē.
>>>kādi ir rekambentu plusi salīdzinot ar tradicionālo velo?
- Daudz labāka aerodinamika
- neizmērami labāks sēdeklis (kas ērtāks braucot pa lauku ceļiem)
- evektīvāks enerģijas patēriņš (mugurai un kaklam mazāka slodze)
By KumachanIkemen 23.04.2013 11:42:13
Member · 279 commentsKāds ir reāls vidējais ātrums ar guļamdrilli pa šoseju?
Viņi visi izskatās tādi iegareni un nemanevrētspējīgi. Kā reāli ir ar to?
Last edited by KumachanIkemen (23.04.2013 11:44:46)
By mpb 23.04.2013 11:46:53
Member · 892 commentsŠādi velo ir piemēroti tikai tūrismam un garu gabalu veikšanai pa līdzenu šoseju. Šie prototipi izskatās pēc freakbike atvasinājumiem - sakrāmēti no tā, kas šķūnītī mētājās.
lai būtu kāda patiesa jēga šādam velo, tad smaguma centrs ir jānovieto pēc iespējas zemāk un jāsamazina gaisa pretestība līdz minimumam (sēžot gandrīz pie zemes).
Tikai izsaku savu privāto viedokli
By KKTK 23.04.2013 11:59:17
Member+ · 2,298 comments- no auto sliktāk saskatāmi intensīvā satiksmē
- nemanevrētspējīgāki Pirms tukši argumentējiet izbrauciet šo (zaļā bulta) velo celiņa posmu.
- nevar mīt ar savu svaru "dejojot" stāvus.
By slinkevich 23.04.2013 12:41:04
Member · 917 commentspa cik es pilsētnieks, tad nezinu kur ar tādu braukt, bet ja laukos, tad pa šoseju līdz bodei, ja tā kādi 20km no mājām, iespējams pabraukātu.
@velodarbnica
By Oxeed 24.04.2013 23:06:35
Member · 12 commentsEs drīzāk jautātu - kāpēc pasaulē šāds transporta veids nav populārs?
To nevar viennozimīgi apgalvot. Šādas velotehnikas faniem katru gadu notiek izstādes, viena no lielākājām ir SPEZI, kura šogad norisināsies šajās brīvdienās, 27.04.-028.04.2013. Kā arī tiek rīkotas sacensības “Mountain Battle” Amerikā.
Iemesli, kāpēc nav īpaši populārs- cena un ražošanas iespējas. Gandrīz visi rekambeti tiek ražoti mazajās rupnīcās un tiek komplektēti ar samērā dārgām velodetaļām.
kulturāli un klimatiski faktori, kuri nosaka noteiktu riteņu izvēli.
Domāju, ka runa vairāk ir par pieradumu nevis kultūru. Izvēle klimata dēļ nav pamatota. Ražotāji rekambentiem piedāvā dažādus risinājumus.
(piemērs)
Ar rekambentiem problēma ir tā, ka ir ļoti grūti pārliecināt "nopitenus" riteņbraucējus, ka tā arī ir riteņbraukšana.
Lielajā sportā ar šāda tipa velo nepiedalās, jo tas ir aizliegts no 1934. gada.
Nav populāri, jo ar guļošajiem ir forši un ērti braukt pa gludām un lēzenām vietām
Arī ar mašīnu daudz patīkamāk braukt pa labiem ceļiem. Šo mītu es pats pārbaudīju izbraucot SEB MTB Siguldā.
Šeit var apskatīt bildes
1. Kalnā arī ar šiem grūtāk iet.
2. Pa bedrainu ceļu arī diezkas nav.
3. Braucot intensīvākā satiksmē ceļš ir sliktāk pārredzams, jo braucējs atrodas zemu.
4. Tiem, kam visi diski ir jau iznākuši no mugurkaula, vai nav iespējas braukt ar klasisko divriteni - ideāls aparāts, ja labi nostrādāts.
1. Viss atkarīgs no treniņiem un sagatavotības, jo tiek noslogotas citas muskuļu grupas.
2. Pa bedrainu ceļu ar jebkuru velo ir pagrūti braukt, ja nav amortizācijas.
3. Tas ir atkarīgs no konstrukcijas.
4. Ideāls arī tiem, kuri rupējas par savu veselību, jo braucēja pozīcija vairāk līdzinās sēdēšanai krēslā, mugura un rokas nav saspringtas.
Kāds ir reāls vidējais ātrums ar guļamdrilli pa šoseju?
Viņi visi izskatās tādi iegareni un nemanevrētspējīgi. Kā reāli ir ar to?
Riteņu bāze ir nedaudz lielāka par šosejas riteni. Iegarens izskatās tādēļ, ka kājas izvirzās priekšā stūrei. Manevrēt nav grūti, protams pie tā vajag pierast.
Atkarīgs no treniņiem. Ja tu pats izmēģinātu, tad ātruma pieaugums varētu būt par 5-15% lielāks.
1.Šādi velo ir piemēroti tikai tūrismam un garu gabalu veikšanai pa līdzenu šoseju. 2.
Šie prototipi izskatās pēc freakbike atvasinājumiem - sakrāmēti no tā, kas šķūnītī mētājās.
3. lai būtu kāda patiesa jēga šādam velo, tad smaguma centrs ir jānovieto pēc iespējas zemāk un jāsamazina gaisa pretestība līdz minimumam (sēžot gandrīz pie zemes).
1. Ideāls variants priekš tūrisma tālākos maršrutos. Aizbraukt līdz veikalam caur mežu arī nebūs problēma.
2. Visu nosaka krāsošana. Jebkurš nenokrāsots ritenis izkatīsies līdzīgi. Protams, aluminījs vai titans- nav. Lietojam labāko materialu, ko var atrast Latvijā.
3. Līdz tādām konstrukcijām vēl netikām viņas ir diezgan specifiskas. Jo zemāks rekambents, jo grutāk pamanīt to uz ceļiem.
- no auto sliktāk saskatāmi intensīvā satiksmē
- nemanevrētspējīgāki Pirms tukši argumentējiet izbrauciet šo (zaļā bulta) velo celiņa posmu.
- nevar mīt ar savu svaru "dejojot" stāvus.
- Karogs uz kāta risina šo problēmu.
- Mēģināsim apskatīt kas tur ir dzīvajā. un ielikt materiālus forumā
- Braucot ar rekambentu tiek pielietotas citu muskuļu grupas. “Dejot” stāvus nevar, bet var atspiežoties pret atzveltni iegūt to pašu efektu.
By KKTK 25.04.2013 09:10:39
Member+ · 2,298 comments- Braucot ar rekambentu tiek pielietotas citu muskuļu grupas. “Dejot” stāvus nevar, bet var atspiežoties pret atzveltni iegūt to pašu efektu.
Jā var efektīvi atspiesties pret atzveltni, bet "dejot" var divejādi. Var bezmaz nepieliekot spēku - zmantot tik zemes gravitāciju un savu svaru. Domāju daudzi jaunieši sievietes tā vien tik brauc kājās, tādejādi atpūšoties.
Es guļvelosipēdu ņemtu tiešām garā, nesaulainā ekspedīcijā pa labu šoseju.
By Vaskis 25.04.2013 10:24:41
Member · 2,612 commentsKatrā ziņā veiksmi attīstība, un katram izstrādājumam ir savs paterētājs. Iespējams ilgadējam klasiska velo lietotājam vajadzīgs ilgāks laiks adoptācijai nekā autobraucējam, taču tā jau ir filozofija, tas ir tikai un vienīgi pierašanas jautājums.
Izskatās, ka esat naski uz sameistarošanu, mani drīzāk interesē, kas šāds:
By Oxeed 01.05.2013 08:18:30
Member · 12 commentsŠodien mūsu apveinība piedalīsies velosezonas atklāšanā. Ja ir velēšanās izbraukt ar mūsu tehniku, tad gaidam jūs pie Brīvības pieminekļa.
By A Vanags 01.05.2013 16:48:53
Local.Auth · 2,110 commentsŠodien mūsu apveinība piedalīsies velosezonas atklāšanā. Ja ir velēšanās izbraukt ar mūsu tehniku, tad gaidam jūs pie Brīvības pieminekļa.
Redzēju, no malas pavēroju - mans viedoklis - es nekad mūžā uz kā tāda nesēdīšos.
Kronis visam bij viens jūsu biedrs kurš gandrīz nolikās uz sāna krustojumā. Nu nav guļus pozicija īstā prieks pilsētas.
Šmerlis
By Zmur 02.05.2013 16:11:13
Member · 4 commentsViņi visi izskatās tādi iegareni un nemanevrētspējīgi. Kā reāli ir ar to?
Manevrētspējas pietiek pilsētai. Pašā Rīgas centra gan ir pagrūti, bet esmu tur braucis gan ar šo:
http://bent.lv/python-ligerad
gan ar šo:
http://bent.lv/archives/category/cunstr … /snowflake
nekas krimināls nav. Uz vienas joslas diezgan viegli apgriezties, bet tas nav nepieciešams un 99% gadijumu manevrētspēja pietiek. Grūti ir kad apstājies pie luksofora un nav ieslēgts pareizs pārnesums. Bet pēc 20km jau pierod, ka bremzējot ir jāieslēdz zemāka.
Šitam:
http://bent.lv/back2-back-tandem
lai apgrieztos pietiek divas joslas. Arī tīri normāli braukt pa Rīgas centru. Lēnāk protams ir nekā ar parasto, toties taisnajos gabalos parastie divriteņi paliek tālu aizmugurē (ja mēs runājam par vienādi trenētiem braucējiem).
- nemanevrētspējīgāki Pirms tukši argumentējiet izbrauciet šo (zaļā bulta) velo celiņa posmu.
Droši vien ka neizbraukšu un arī nemeģināšu, jo šīs vienas vietas dēļ nav ko čakarēties. Manevrētspēja pietiek lai brauktu pa ielām, tāpēc nav jēgas to vēl tālāk uzlabot.
Šādi velo ir piemēroti tikai tūrismam un garu gabalu veikšanai pa līdzenu šoseju.
Bijām Odesā, tur diezgan daudz kalni un ceļi nav tie labākie. Normāli izbraucam 100km trasi ar slikto apmali un satiksme nebija slēgta.
Šie prototipi izskatās pēc freakbike atvasinājumiem - sakrāmēti no tā, kas šķūnītī mētājās.
Īstenībā trubas grieztas ar lāzeri, visi rāmji iztur trīskaršo slodzi (tiek rēķināti CAE programmās) un atbilst ISO standartiem pēc drošības (izņēmot bremzēšanu uz mitrā ceļa seguma - tādu testu grūti atkārtot). Tas ka tie nav nokrāsoti vai metinātas šuves nav noslīpētas nesamazina izturību un zināšanas, kas šajos aparātos ir ieguldītas.
lai būtu kāda patiesa jēga šādam velo, tad smaguma centrs ir jānovieto pēc iespējas zemāk un jāsamazina gaisa pretestība līdz minimumam (sēžot gandrīz pie zemes).
Tas nav tik būtiski, jo gaisa pretestība tāpat ir zemāka nekā parastajam divritenim, bet velosipedista pozīcija daudz reizes ērtāka. Bet ja uztaisa pavisam zemu - tad ja, var ievērojami samazināt pretestību. Ja ir vēlme uztaisīt zemu divriteni, tad raksti - palīdzēšu. Bet tad jābūt gatavam šādiem komentāriem:
- no auto sliktāk saskatāmi intensīvā satiksmē
Ja augstums ir vismaz vadītāja acu līmenī - tad ne ar ko neatšķirās.
- nevar mīt ar savu svaru "dejojot" stāvus.
Toties nav enerģijas zudumi "piepaceļot" savu svaru katru reizi kad nospiež pedāļus. Atvieglināta sirdsdarbība jo nav tik liela augstuma atšķirība starp sirds līmeni un kāju līmeni.
Kronis visam bij viens jūsu biedrs kurš gandrīz nolikās uz sāna krustojumā.
Redzēju vismaz četrus kritienus ar sekām uz parastiem divriteņiem. Mums neviena, tātad rekambents ir drošāks.
By Oxeed 07.05.2013 23:03:17
Member · 12 commentsMūsu VIDEO no pasākuma 1. maijā.
By Oxeed 02.06.2013 22:42:21
Member · 12 commentsVienam no mūsu Bent.lv dalībniekiem visiem ģimenes locekļiem ir guļošie velosipēdi.
http://youtu.be/-ikDR8Bote0
By elkasparito 02.06.2013 23:08:42
Member · 396 commentsCienu visas novitātes, eksperimentus utt utjp, bet skatoties video, kļuvu skeptisks par to vai meitene labi pāredzēja ceļu, jutās droši un galvenais ērti...
Iespējams, ka pašam būtu jāpamēģina pirms bubināt, bet nu saku, kā izskatās no malas.
By slinkevich 03.06.2013 13:06:06
Member · 917 commentsskatos bildes no maratona.... tie guļošie izskatās ... tik nepareizi stagnāta viedoklis
Last edited by slinkevich (03.06.2013 13:07:43)
@velodarbnica
By klepzers 03.06.2013 15:06:33
Member · 106 commentsMan gan nekādu iebildumu pret viņiem, protams, ir jāsaprot - ko dara, kur lien un tā, bet visu cieņu arī tam džekam, kurš pēc Rīgas brauciena vakar iedeva izmēģināt aparātu, paldies! Uzreiz pēc gonkas gan nebiju spējīgs izbaudīt to vello tomēr es atbalstu šādus "trakos" - katram savs, noteikti ir cilvēki, kuri negrib pēcpusi nospiest visu ceļa gabaliņ.
By Oxeed 07.08.2013 09:04:22
Member · 12 commentsPēc SPEZI izstādes kura norisinājās Vācija. Vienam čalim iepatīkās LongaBike. Esam uzstaisījuši kopiju šim traikam.
Te bus video:
http://youtu.be/G9vGzs7TYoI
Apraksts, ka taisīja konstrukciju:
http://bent.lv/archives/3225
Last edited by Oxeed (07.08.2013 09:05:55)
By Oxeed 02.09.2013 23:03:02
Member · 12 commentsŠoruden jau trešo gadu pēc kārtas piedalīsimies „Vienības braucienā”, kurš norosinās Siguldas pilsētā. Šajā reize mums bus diezgan daudz tehnikas, un ja ms redzesiet, nekautrejieties pienākt. Mēs atbildesim uz visiem jsu jautājumiem, ļausim pavizināties uz ligeradiem un pastāstīsim par viniem visu interesantako.
Braucienā bus šāda tehnika:
Eco-bent
Voyager
Ni hao
Back2back tandem
A- trike
By ZIB 03.09.2013 13:21:40
Member · 273 commentsŠoruden jau trešo gadu pēc kārtas piedalīsimies „Vienības braucienā”, kurš norosinās Siguldas pilsētā. Šajā reize mums bus diezgan daudz tehnikas, un ja ms redzesiet, nekautrejieties pienākt. Mēs atbildesim uz visiem jsu jautājumiem, ļausim pavizināties uz ligeradiem un pastāstīsim par viniem visu interesantako.
Braucienā bus šāda tehnika:
Eco-bent
Voyager
Ni hao
Back2back tandem
A- trike
Noteikti, būs jāpamēģina. Es gan esmu skeptisks, kas ar šādiem te velo ātruma ziņā var izkonkurēt klasiskos sporta velo.
By Oxeed 04.09.2013 09:20:59
Member · 12 commentsMūsu biedrs Vladimirs regulāri piedalās velo braucienos Biķerniekos, viņa rezultātus var apskatīt tabulā (komanda BENT). Ja ņem vēra, ka viņs nav sportists un labākajā gadījumā pa nedēļu nobrauc 100 km, ar guļošo velosipēdu spēj turēt vidējo ātrumu 38 km/h. Viņa braukšanas rezultāti ir visiem redzami, tie ir neatkarīgi un objektīvi. Šodien, starp citu, būs pēdējais treniņbrauvciens Biķerniekos, un visi, kas vēlas, var braukt un paši salīdzināt savu ātrumu ar mūsu guļošā tipa velosipēdu, kā arī vienmēr esam gatavi satikties un uztaisīt testa salīdzināšanas braucienu.
By Oxeed 08.10.2015 09:40:24
Member · 12 commentsPirmo reizi ar rekambentu!
By dzhi 25.11.2015 15:36:55
Member · 240 commentsSpranda nenogurst no taadas brauceeja pozas?
By Oxeed 22.04.2013 23:26:41
Member · 12 comments