Sēdeklis

Avatar

By NormundsS 10.05.2005 17:35:50

Guest

plz nesist smile

Nevaru saprast - beņķis ir par augstu vai kas - ja uzliek paaugstinātu pārnesumu un ātri minās, tad iznāk, ka es baigi lēkāju pa sēdekli. Vai man beņķis ir par augstu vai arī pakaļā ir iemontētas atsperes?

Un pie viena - kur var iepirkt pie parastajiem pedāļiem montējamos kāpsļus ar siksniņām? Izstaigāju populārākos veikalus un nekur nebija.

Avatar

By tumšais 10.05.2005 17:44:34

Member+ · 485 comments

Kāpšļus, jeb kā agrāk teica "spicītes", var nopirkt Veloservisā uz Brīvības ielas (Trek), Hawaii Express un ZZK.

Avatar

By NormundsS 10.05.2005 17:48:52

Guest

Trekā un ZZK nebija. papētīs Havajā.

Avatar

By reegs 11.05.2005 12:36:34

Member+ · 81 comments

kas ir paaugstinaats parnesums?
ja leekaa pa seedekli - kaajam par mazu pretestiiba. jaamin leenaak vai jaaliek cits paarnesums.

Avatar

By NormundsS 11.05.2005 12:48:30

Guest

Paaugstināts pārnesums - kad ir ļoti ātri jāminas.

tb - tas ir tikai normāli?

Avatar

By IrenaB 11.05.2005 13:07:41

Member+ · 320 comments

Ļoti ātri jāminas ir pie zemajiem pārnesumiem (jo lielāks zobrats aizmugurē, jo "zemāks" skaitās pārnesums, jo ir mazāka attiecība priekšējais/aizmugurējais zobu skaits). Ja zemu pārnesumu lieto tur, kur tas nav nepieciešams (kalnā braucot), tad šāda ātra mīšanās iznāk ar ļoti mazu slodzi kājām, attiecīgi lielāks ķermeņa svars gulstas tieši uz sēdekli un tas var radīt diskomfortu. Vienkārši vajag pārslēgties uz augstāku pārnesumu un viss. Kamēr nav izveidojusies izjūta, ar kādu slodzi jāminas, var paskaitīt, piemēram, cik pedāļu apgriezienu minūtē sanāk. Tas, protams, ir individuāli, bet orientējoši vajadzētu būt kaut kur 60-80.
Sēdekļa augstums arī var būt par zemu. Vajadzētu būt apmēram tā, lai taisnas kājas papēdis gultos uz pedāļa. Ja sēdeklis ir par zemu, tad arī uz to gulstas pārāk liela daļa svara (tas var radīt arī šo "lēkājošo" sajūtu, minoties ar zemu pārnesumu), turklāt, kājas netiek iztaisnotas, tāpēc ātrāk nogurst.

Avatar

By Biker 11.05.2005 15:38:26

Member+ · 954 comments

ja kājas netiek iztaisnotas, var sāpēt ceļgalu locītavas!
Par apgriezieniem, jā tas ir individuāli, optimāli ir kkur ap 90 smile

ps.pie parastajiem pedāļiem montējamos kāpsļus ar siksniņām neiesaku pirkt, labāk uzreiz automātiskos pedāļus (clip-in pedals) un velokurpes !!!

Last edited by Biker (11.05.2005 15:40:00)


Galvenais ir motivācija.

Avatar

By NormundsS 11.05.2005 20:34:31

Guest

Biker, es tieši tādus gribu smile Kaut kā pierasts.

Par kājām - ar tām viss ir OK, vnk sen nebija braukts un nespāju saprast vai es gadījumā neesmu beņķi par augstu uzstutējis. Laikam jau būs OK.

Avatar

By NormundsS 11.05.2005 20:48:33

Guest

Krigers - atraksti man uz aero_at_apollo.lv

Avatar

By Ansis 19.05.2006 03:21:28

Member++ · 3,685 comments

IrenaB raksta:
"Kamēr nav izveidojusies izjūta, ar kādu slodzi jāminas, var paskaitīt, piemēram, cik pedāļu apgriezienu minūtē sanāk. Tas, protams, ir individuāli, bet orientējoši vajadzētu būt kaut kur 60-80."
Par 60-80 mani pārņem mēmas šausmas, jo es 20 gadu garumā esmu mācīts bēgt prom no tā diapazona.
Bērnu un jaunatnes šosejas riteņbraukšanas skolās bija pat aizliegts uz veļļukiem montēt zobratus, kas dod lielu pārnesumu, un treneri to ievēroja. Bērniem šosejā skrūvēja priekšā 39...42 zobratu KĀ LIELĀKO. Jauniešiem jau lika 51 priekšā, bet skrūvēja nost mazākos no aizmugures. Sacensībās tādā vecumā mina uz 95-105.
Pieaugušā vecumā šosejā parasti min ap 90. Ja nopietni netrenējas, ap 85. Bet virs 80 tomēr vajag.
Kad veselības dēļ no manis riteņbraucējs neiznāca, es sāku nodarboties ar skriešanu, vēlāk ar triatlonu. Attiecībā uz triatlonu, neskatoties uz vecumu, bija jāatgriežas pie 90+ apgriezieniem, jo savādāk ir jāskrien ar puspiedzītiem muskuļiem. Bez tam ir attaisnojusies filozofija, ka jāmin mazliet ātrāk nekā kājas tiks kustinātas skriešanā (kas parasti ir 85...88). Tā nu es vecumā 30+ ietrenējos atkal braukt uz 90+, kā bērnībā:)
Bet šī ir XC lapa... nu jā, baikošana man diezko neiet. Domāju, tas lielā mērā tāpēc, ka es mēģinu braukt pa negludām takām uz 90+, bet katrs negludums mani izsit no pedalēšanas ritma:(

Avatar

By Biker 19.05.2006 13:21:10

Member+ · 954 comments
Ansis wrote

Bet šī ir XC lapa... nu jā, baikošana man diezko neiet. Domāju, tas lielā mērā tāpēc, ka es mēģinu braukt pa negludām takām uz 90+, bet katrs negludums mani izsit no pedalēšanas ritma:(

tieši tā - tādēļ uz XC nevar attiecināt 90+, jo grūti turēt ritmu, arī pedalēšanas amplitūda ir daudz lielāka.


Galvenais ir motivācija.

Avatar

By kasio 19.05.2006 18:32:50

Member++ · 561 comments

Es pa ielu braucu ar 110-120 apgriezieniem un neleekaaju. Domaaju ka vaina ir koordinaacijaa, jeb miishanaas tehnikaa - tu pedaaljus  negriez, bet spied.

Avatar

By Delfins 21.05.2006 23:27:07

Member+ · 3,575 comments

A pa to augstumu atkal jautājums - piem. skatījos brīvdienās `Giro Italia 12.posms`.. šoseja.. tur kā kuram bija - viens iztaisno kājas, otrs  ar pussaliektām kājām aiziet nākamajā apgriezienā... Sen jau grasījos veidot topiku, jo pats nesen pa 2cm pacēlu sēdekli, lai tiešu kāju iztaisnotu, un ir tā, ka baigais nogurums, un ceļgali nedaudz nogurst... ātrums vispār nekāds, kaut kur pazudis.

Avatar

By Grey 22.05.2006 00:52:46

Member# · 1,688 comments

mhm, arī man tieši tāds jautājums radās skatoties giro...
Man gan ir otrādi - ja kāja netiek iztaisnota sāk sāpēt ceļgali, it sevišķi pie slodzes.

Avatar

By kasio 22.05.2006 06:05:42

Member++ · 561 comments

Kaadreiz kad mekleeju savu poziiciju nonaacu arii pie shii.
Ir divi stili(galeejiibas) "toe up"(jeb "heel down") (pirkstgals augshaa - lejeejaa punktaa(6:00) papeedis zem pedaalja ) un "toe down" (jeb "heel up") (pirkstgals lejaa - kad papeedis (6:00) virs pedaalja).  Pilniigi individuaala lieta.
Celjgalu saapes var buut saistiitas ar jums piemeeroto stilu. Ja juus minat "toe down" , nolaizjat seedekli par zemu buus lielaaks stress celjgalam. Un tas pats otrajaa gadiijumaa.

A te vienkaarshi viens interesants links par to pashu teemu:
http://www.analyticcycling.com/PedalShi … _Page.html

Last edited by kasio (22.05.2006 06:14:38)

Avatar

By tusinjsh 28.05.2006 02:04:42

Guest

Ansis rakstija:
Domāju, tas lielā mērā tāpēc, ka es mēģinu braukt pa negludām takām uz 90+, bet katrs negludums mani izsit no pedalēšanas ritma:(


Ansi, man ir diezgan preteeja probleema - es nezinu cik apgriezienus es veiktu uz shosejas, bet pa negludaam takaam es atkal braucu ar parak lielu parnesumu un tadelj man ritma nav vispaar smile ...domaju ka prieksh MTB apgriezienu skaits minutee nebuus iistais parametrs jo reljefs ir strauji mainiigs (kas man arii patiik MTB) un vienkaarshi ir nepiecieshama meistariiba (kuras man ljoti truks pashlaik) labi izveleeties parnesumus un mishanaas ritmus pat ik pa paris desmitiem metru....

es domaju, ka taa ir nevis tada probleema, ka tu vai es butu fiziski par vaaju, bet ka vienkarshi nav atrasts pareizais pielietojums manai (varbut arii tavai - par cik tu saki ka izsit no ritma) energijai...

vismaz es tagad veikshu ar sevi nelielu eksperimentu un ceru uztaisiit vairakus trenninjus speciali lai iemacitos braukt biezhi sledzot atrumus pa nelidzenaam, videji kalnainaam vietaam/takaam kur pati trase manu ritmu pamatiigi raustiitu.... kad ir ciets maratona segums viss ir chiki bet kaa saakas kashmalash pa sakneem un kalninjiem es vienkaarshi saaku raudaat jo neprotu "ripot" pa shadu segumu un reljefu....

..atkal jauns laucinjsh ko apguut smile) ...bus interesanti smile

Avatar

By Ansis 28.05.2006 03:36:24

Member++ · 3,685 comments

Nu ja.
Es šosezon tikai pirmo gadu piedalos XC (MTB), un šai lauciņā braukšanas tehnikas jomā jūtos kā iesācējs. Es gan regulāri ņemu 4. vietas savā grupā, bet mans galvenais trumpis ir triatlonista labā funkcionālā sagatavotība. Es 4. aplī nelūstu:)
Es savās trasītēs daru testus, kur ar kādu robu visātrāk iziet. Dažviet rezultāts man kā šosejas braucējam no pusaudža vecuma liekas pārsteidzošs - tiešām ar piem. 65 apgr/min šur tu var "izspēkot" cauri ātrāk nekā ar piem. 85. Bet - mūžu dzīvo, mūžu mācies!

Avatar

By tusinjsh 28.05.2006 04:06:02

Guest

ja jaa - man tieshi taadi pashi briinumi raadaas.... citreiz pa "it kaa" liidzvertiigu mezha taku peec skata var izshaut cauri ar lielu robu nekapinot iipashi pulsu bet citreiz vienkaarshi ta darot iebraucu auzaas.... manupraat tur vajag atrast kaut kaadu vienu faktoru pec kura tad arii vadiities, kaa miiities un cik pagaidam esmu sapratis, tad "peec skata" nedarbojas... es ar to domaaju, ka ja priekshaa raadaas pljava tas vel nenoziimee ka jasledz videejie zobrati un jaatin ar mazu parnesumu un tas ka priekshaa ir it kaa aatrs celsj arii vel nedod nekadu garantiju ka tas bus tas ko sagaidu.... bet krosinjos ir tieshi taa skaade ka ik pa paris simts metriem shadi posmi mainaas un ir svariigi ljoti savlaiciigi un preciizi paarsleegties uz attieciigo parnesumu un braukshanas stilu.... jamaak aatri pielaagoties trasei taa teikt... tas arii man vel ir pilniigi neapguuts laicinjsh .....

...tas unikalais faktors, kas noteic kaa kur jaabrauc, man ir aizdomas, ka varetu buut PASHSAJUUTA...respektiivi - kaa tu juuti kaa ripo tas richuks...un tur burtiski jareagjee uz to ir sekundees saprotot "pa ko tu brauc" un kaa turpinaat braukt taalaak... visaadaa zinjaa, ja nu es par sho nebuutu kljuudiijies tad to apguut var laikam tikai iebraucot mezhaa un eksperimentejot no A-Z kamer uzkjertu sho "ka richuks ripo" sajuutu... es ceru ka tas neprasiitu vairaak par kadam 7-10 reizeem mezhaa... nu es domaaju apguut tikai elemtaras lietas protams, citadi es nekad ta arii neiemaacitos normali braukt sarezhgjiitaas traasees sad

nu ko - es meginashu eksprimenteet smile))

Avatar

By Ansis 28.05.2006 04:16:40

Member++ · 3,685 comments

Man liekas, viens no svarīgākajiem XC faktoriem ir ripošana, ko nosaka segums + riepa kombinācija.
Es mēdzu aizbraukt uz kalniņiem ar dažāda seguma nobraucieniem un ripināties no tiem lejā. Ar dažādām riepām, dažādos apstākļos. Visu to iegrāmatoju kladītē:) Un tad atklājas acīm neredzamas lietas - ir lieliski ripojošas "segums + riepa" kombinācijas, bet ir arī gluži vai neticami neripojošas! Viegli saprast, ka "ripojamība" ļoti lielā mērā nosaka pārnesumu, ar kādu kur vislabāk braukt.

Avatar

By tusinjsh 28.05.2006 04:23:08

Guest

ak jaa - 4.aplis arii ir atsevishkjas teemas veerts... smile) vispar jau speeku sadale arii ir vesela maaksla ko var atkost eksperimenteejot... ja paliek paari nav labi, ja beidzas 10km pirms finisha ne tik smile ....lai apmeram sajegtu kads ir mans organisms un kaa daudzmaz droshi braukt lai izvairiitos no abam shiim galejiibaam, man prasiija vairakus eksperimentus gonkaas un taas visas parsvaraa bija uz eksperimenta rekina mazliet pabojaatas gonkas (dahzas vispaar katastrofa, bet toties ir ko atcereeties:)

...bet kad to aptuveni saprot - ka sadaliit savus speekus, tad ir ok smile tad Balozhu chipi aplja laikus uzraada ar +/- 20 sekunzhu atskhkjiriibu smile)

Avatar

By tusinjsh 28.05.2006 04:31:58

Guest

hmmmm ....tas ir gana interesanti, ka ir arii kombinaacijas kad galiigi neripo...mani shaabriizha traktori droshi vien uz asfalta tadi varetu buut smile)) ....ripojamiiba patiesham nosaka parnesumu, un no taa tad sanak secinajums - izvelies vislabaak ripojoshas riepas un tu varesi braukt ar lielaaku parnesumu pielietojot to pashu speeku. vai es pareizi sapratu? smile)

tachu tomeer tas ir tikai viens no faktoriem... joprojaam paliek speekaa galvenaa probleema - trases mainiba - tas ka tu arii ar pareizi izveleetaam riepaam neriposi ideaali pa mainigajiem krosa trashu posmiem... kaut kaa tomer jaiemaacaas pasham kontroleet savas kaajas. ....un man personiigi probleema shobriid ir mazliet savadaaka - pat ja man uzliktu vienmer kads burvis ideaalas riepas es vienkaarshi neesmu radis mities ar mazaam collaam un nemaaku to dariit smile) tas ir slikti - tadel uz leena seguma juutos kaa beebis smile))

bet tas ka ar pareizaam riepaam var daudz ko ieguut - pilnibaa piekriitu!!!

Avatar

By karlux 29.05.2006 02:21:57

Member+ · 886 comments

no offence - bet reizeem lasot par to kaa te dikti spriez par to kaa ripo un kaa neripo, gribas vnk atseesties un pasmieties - kaa saka - nemeklee vainu ritenii, vai riposhanaa - ja min tad ripo big_smile big_smile

Avatar

By Andersons 29.05.2006 04:38:31

Member+ · 2,639 comments

Da galvenais bliez pa pedaaljiem tad jau arii shis ripos:))


Team Velo+ Bottari Baltic
From 10km ITT to 1,500km ultra.

Avatar

By tusinjsh 29.05.2006 13:37:09

Guest
karlux wrote

no offence - bet reizeem lasot par to kaa te dikti spriez par to kaa ripo un kaa neripo, gribas vnk atseesties un pasmieties - kaa saka - nemeklee vainu ritenii, vai riposhanaa - ja min tad ripo big_smile big_smile

kadel tu piedalies diskusijaa neiepaziistoties ar diskusijas teemu???? tur skaidraa latvieshu valodaa tiek spriests par to ka ES nemaaku braukt pa sarezhgjiitu trasi un riepas ir piemineetas ka blakusnotikums (par riteni vispaar netiek runaats), nekas vairaak... smejies vesels Karluka jaunskungs tongue

Avatar

By LOOK 29.05.2006 16:48:37

Member# · 2,702 comments
Grey wrote

mhm, arī man tieši tāds jautājums radās skatoties giro...
Man gan ir otrādi - ja kāja netiek iztaisnota sāk sāpēt ceļgali, it sevišķi pie slodzes.

Zinoši cilvēki saka ka XC braucamam sēdeklim ir jābūt par 1-1,5 cm zemāk nekā tam pašam braucējam šosejas ritenim. Šosejā viss notiek sēžot un tāpēc velkot pedāli augšā ir nepieciešams "augsts" sēdeklis atbalstam, krosā ~50% no distances braucējs veic kājās un sēdeklis tehniskajās vietās tikai traucē. Maratons ir k-kas pa vidu, taču sēdekli parasti liek ~1cm zemāk nekā šosejā. Kāja neiztaisnojas nevienā apgrieziena punktā, jo tas samazina efektivitāti.


Karbons vienkārši brauc ātrāk!

Avatar

By Grey 29.05.2006 16:57:58

Member# · 1,688 comments

Pilnībā protams neiztaisnojas.

Avatar

By Biker 29.05.2006 17:09:19

Member+ · 954 comments

Interesanti, nekur nebiju lasījis par tiem 1-1.5 cm bet parasti tehniskās trasēs tā arī daru,  uz aci -aptuveni 2 cm zemāk regulēju beņķi:)
Parasti šis pasākums tiek veikts kompleksi ar riepu spiediena samazināšanu (tehniskās trasēs) ~1/2-1 atm.


Galvenais ir motivācija.