1x10 sistēma

Avatar

By vitamiins_xc 25.09.2013 15:21:11

Member+ · 2,832 comments

xt klaņi ir 104bcd. liec jebko.


Anti-SEB™ // Anti-Ļenganais™ // Anti-ALU™ // Anti-Gravel™ // Neguli.Dzer.Brauc.™

Avatar

By SEA 25.09.2013 15:32:42

Member · 1,711 comments

Lūk samāca "eksperti" pārējiem "gudrības" un tad viss notiek. Līdz mirklim, kad sākas problēmas un sāk domāt, kas pie vainas...


ℝℂ/ᴾᴿᴱᴹᴵᵁᴹ²

Avatar

By vitamiins_xc 25.09.2013 15:42:36

Member+ · 2,832 comments

ja rāmis atļauj, liec kaut vai 56/39. ielīda vispār offtopikā...


Anti-SEB™ // Anti-Ļenganais™ // Anti-ALU™ // Anti-Gravel™ // Neguli.Dzer.Brauc.™

Avatar

By jt 25.09.2013 15:52:05

Member+ · 1,195 comments

vitamiins_xc vispār nesaprati jautājumu, nebija jautājums par skrūvju attālumiem, bet par slēgšanos, jo piemēram xt 38T zobrati atšķiras, kas ir paredzēti priekš 24T un 26T

Avatar

By SEA 25.09.2013 16:20:32

Member · 1,711 comments

Eksperimentēt var uz ko katrs vēlas, ja finanses atļauj. Tas negarantēs rezultātu. Un vienam var aiziet ar minimālām, teju nemanām kļūdām. Citam ar, piemēram, citu rāmi, bet identisku setupu, viss_būs_slikti.

Bet ja mēs skatamies no tā, ko ražotājs, iesaka/pieļauj, tad Sram atzina pats, ka ja izmanto XX1 klaņus ar Sram 10sp sistēmu (jo 11sp ķēdes iekšēajais platums ir identisks 10sp ķēdei), tas strādās. Vēlams aizmugurē izmantot Sram type2 slēdzi, lai nodrošinātu stingru ķēdes spriegojumu. Iespējams, derēs arī Shimano Shadow+ tipa slēdzis, bet... tas atkal aizietu ārpus rāmjiem.

Pie tam, jāvērš uzmanību velosipēda rāmim, jo ļoti liela daļa ražotāju rāmjiem tā ģeometrija nepieļauj efektīvu chainline priekš 1x sistēmas. Ne velti, neviens lielais ražotājs (izņemot Scott) uz 2013. gadu neprezentēja velosipēdu ar gatavu XX1 sistēmu. Tagad uz 2014. gadu visiem baigie "jaunumi". smile

Last edited by SEA (25.09.2013 16:23:05)


ℝℂ/ᴾᴿᴱᴹᴵᵁᴹ²

Avatar

By jt 25.09.2013 16:30:46

Member+ · 1,195 comments

kādi ir ieguvumi no 1x10 sistēmas, bez tā, ka tas ir modīgi + mazāks svars?

Avatar

By mpb 25.09.2013 16:49:52

Member · 892 comments
jt wrote

kādi ir ieguvumi no 1x10 sistēmas, bez tā, ka tas ir modīgi + mazāks svars?

svars ļoti atkarīgs no tā, kā taisa 1x10.
Sarakstīšu kas un kā man sanāk:
Bija XT ķēde (271g), tagad būs KMC X10 (262g), tātad -9g
Bija SLX 11-28 kasete (228), tagad būs SLX 11-36 (364), tātad +136g
Bija X7 3sp priekšējais slēdzis (153g), tātad -153g
Bija X9 9sp aizmugurējais slēdzis (227g), tagad būs Shimano Zee (269g), tātad +42g
Bija X7 šifteri ar trosēm (305g), tagad būs Shimano Zee ar trosi (166g), tātad -139g
Bija deore zobrati 3gab (190g), tagad būs RaceFace 34t (43g), tātad -147g
Sanāk iegūt 270g pie šādas komplektācijas.

Lielākie ieguvumi ir tādi, ka mazāka čakarēšanās ar slēgšanos, mazāk par to jādomā. Tāpat nav nekādi chainsuck.

Last edited by mpb (09.10.2013 21:49:31)


Tikai izsaku savu privāto viedokli

Avatar

By dizpark 25.09.2013 17:13:56

Member · 908 comments
SEA wrote

Pie tam, jāvērš uzmanību velosipēda rāmim, jo ļoti liela daļa ražotāju rāmjiem tā ģeometrija nepieļauj efektīvu chainline priekš 1x sistēmas.

Šito es mazliet nesaprotu.  Runa ir tieši par Sram 1x11 sistēmu vai par jebkuru 1x10 sistēmu? Jo es neredzu, kur rodas kādas īpašas chainline problēmas, pārbūvējot 3x10 uz 1x10.

Avatar

By Velomens 25.09.2013 17:25:31

Member+ · 1,681 comments
vitamiins_xc wrote

problēmas ir tikai Meridām. pārējiem normāliem viss ok. pat chainerim viss ok.

Nav gan - viss ripo lieliski smile


Veloceļojumi www.velomens.lv

Avatar

By hilss 25.09.2013 18:00:07

Member+ · 865 comments
mpb wrote

... Tāpat nav nekādi chainsuck.

Kādēļ nevar būt chainsuck's? Teorētiski, ja zobrats būs nojāts, tad jau var.

Avatar

By wheelie 25.09.2013 19:40:34

Member+ · 2,605 comments

iekš ww foruma saka ka Absoluteblack wide-narrow  zvaigzneem nerekomendee likt KMC  ķēdes, nez kā ir ar pārējām wide-narrow zvigznēm
http://weightweenies.starbike.com/forum … 1&t=115909


keep rollin'

Avatar

By mpb 25.09.2013 19:57:54

Member · 892 comments
wheelie wrote

iekš ww foruma saka ka Absoluteblack wide-narrow  zvaigzneem nerekomendee likt KMC  ķēdes, nez kā ir ar pārējām wide-narrow zvigznēm
http://weightweenies.starbike.com/forum … 1&t=115909

redzēs. nepamēģināšu - neuzzināšu smile


Tikai izsaku savu privāto viedokli

Avatar

By A Vanags 25.09.2013 20:24:53

Local.Auth · 2,110 comments

KMC ķēdes sevi praksē ir pierādijušas ka taja pašā  cenu/klases kategorijā iet ilgāk, slēdz labāk un ir visgrūtāk pārraujamas salīdzinājumā ar citu brendu ķēdēm. Tapēc nav brīnums ka attiecīgie ražotāji nerekomendē (neiesaka) lietot tās ķēdes, jo tas reāli čakarē viņu biznesu.

p.s. starpcitu, ja runa par priekšējā zobrata resursu, tad 2/3x klaņu sistēmām standartā priekšējiem zobratiem ir jādarbojas kā minimums 20 000km.
Gribu redzēt kuram 1xkautkas sistēmā priekšējais zobrats, attiecīgajā pārnesumu ķēdes lauziena sistēmā zobratu spēs izvilkt tikpat.

p.p.s. es pats lietoju 2x6(8sp sistēma) zobratu miksli (28-38x11-28) un pagaidām izskatās ka pr zobrats ir nobraucis 8000km un novilks vel vismaz 25000 + ņemot vērā ka ar 26x2.30 riepu ir varēts plaknē sagriezt 53kmh neredzu problēmu turpināt tādā pat garā. Un KMC ķēde pa 6.30Ls iet 5000Km.. gribu redzēt ka 1x10/11 sistēmas spēs to pārspēt.. (kaut vai cenu ziņā)..
Še jums viela pārdomām..


Šmerlis

Avatar

By shim65 25.09.2013 20:49:21

Member · 288 comments

Gribu zināt, kas pa ķēdi, un kā eļļo, cik nodilums? (par tīru prolong power neizklausās big_smile)


Still riding #26er/#Front Derailleur/#Alu

Avatar

By A Vanags 25.09.2013 20:56:33

Local.Auth · 2,110 comments
shim65 wrote

Gribu zināt, kas pa ķēdi, un kā eļļo, cik nodilums? (par tīru prolong power neizklausās big_smile)

Ķēde KMC x8-93
http://www.gandrs.lv/kedes-un-kezu-posmi/kede-x8-93s-g/

Eļļoju ar Prolong pūšamo un ķēdes eļļu, ķēdi mazgāju dīzelī ik pēc 200Km.
Ziemā ķēde ar Prolong nogāja 3000km, tagad pavasara ķēde vel arvien iet savu 4000+ km..
Nodilums tiek mērīts ar digitālo ķēdes kalibru.


Šmerlis

Avatar

By Eduards 25.09.2013 21:06:30

Member# · 2,686 comments

Ziemas treniņiem un just for fun domāju pāriet un 1x2 sistēmu:  big_smile
http://kickbike.com/kickbike-scooters/cross-max-20/

Avatar

By vitamiins_xc 26.09.2013 09:43:03

Member+ · 2,832 comments
A Vanags wrote

p.s. starpcitu, ja runa par priekšējā zobrata resursu, tad 2/3x klaņu sistēmām standartā priekšējiem zobratiem ir jādarbojas kā minimums 20 000km.

visiem kopā vai katrs pa atsevišķi? un uz kāda seguma?

Tak skaidrs, ka wide-narrow kalpos 5x mazāk, jo gonkās ir visdažādākais lauziens pie max slodzes un netīrumiem.
Treniņiem der jebkurš lētais zobrats.


Anti-SEB™ // Anti-Ļenganais™ // Anti-ALU™ // Anti-Gravel™ // Neguli.Dzer.Brauc.™

Avatar

By NarchiX 26.09.2013 10:27:57

Member+ · 423 comments
A Vanags wrote

KMC ķēdes sevi praksē ir pierādijušas ka taja pašā  cenu/klases kategorijā iet ilgāk, slēdz labāk un ir visgrūtāk pārraujamas salīdzinājumā ar citu brendu ķēdēm. Tapēc nav brīnums ka attiecīgie ražotāji nerekomendē (neiesaka) lietot tās ķēdes, jo tas reāli čakarē viņu biznesu.

p.s. starpcitu, ja runa par priekšējā zobrata resursu, tad 2/3x klaņu sistēmām standartā priekšējiem zobratiem ir jādarbojas kā minimums 20 000km.
Gribu redzēt kuram 1xkautkas sistēmā priekšējais zobrats, attiecīgajā pārnesumu ķēdes lauziena sistēmā zobratu spēs izvilkt tikpat.

p.p.s. es pats lietoju 2x6(8sp sistēma) zobratu miksli (28-38x11-28) un pagaidām izskatās ka pr zobrats ir nobraucis 8000km un novilks vel vismaz 25000 + ņemot vērā ka ar 26x2.30 riepu ir varēts plaknē sagriezt 53kmh neredzu problēmu turpināt tādā pat garā. Un KMC ķēde pa 6.30Ls iet 5000Km.. gribu redzēt ka 1x10/11 sistēmas spēs to pārspēt.. (kaut vai cenu ziņā)..
Še jums viela pārdomām..

Ja par izmaksām tikai ir runa, tad neviens nepārsitīs vienātrumnieku!
Tavs diapazons gandrīz nosedzas ar 1x10 sistēmu 38T un 11-36 kaseti. Galvenie mīnusi braucējiem kā man, kas par šo lietu interesējas tomēr ir tas, ka 38 un 11 sanāk man kadence mazliet par lielu un piemēram SEB es izkritīšu no pačkas pirmajos kilometros, savukārt ar 38 un 36 es tomēr kalnos braucot diezgan piedzīšu kājas, kas arī ietekmēs manu sniegumu. par ilgmūžību es gan īsti  neesmu satraucies, šobrīd 2x9 ar 42t un 28T priekšā un 11/34 aizmugurē, XTR ķēde DE maksā 14lvl un kasete 2x dārgāk, sezonā 3 ķēdes un 1a kasete, ja braucu tikai ar MTB ap 6000 km.

vienam zobratam priekšā es redzu tikai 2us variantus vai nu 1x10 un būs gonkai jāpieskaņo zobrats, vai arī XX1...

Galvenais pluss ko es tur redzu ir priekšējā slēdža un zobu neesamība, vairāk vietas uz stūres, čainsucku neesamība, svars.


Scale 29er carbon edition - 7.9kg
Hawaii Express Team
facebook.com/Cainiki

Avatar

By SEA 26.09.2013 13:07:23

Member · 1,711 comments
dizpark wrote

Šito es mazliet nesaprotu.  Runa ir tieši par Sram 1x11 sistēmu vai par jebkuru 1x10 sistēmu? Jo es neredzu, kur rodas kādas īpašas chainline problēmas, pārbūvējot 3x10 uz 1x10.

Ar to domāju, cik lielu zobratu ir iespējams uzstādīt, lai tas attiecīgam rāmim neatdurtos pret ķēdes pārvada cauruli un, ja tomēr kādreiz rodas chainsuck, ķēde neisprūstu starp zobratu un rāmi, netiktu savērpta, pārrauta...

A Vanags wrote

Eļļoju ar Prolong pūšamo un ķēdes eļļu, ķēdi mazgāju dīzelī ik pēc 200Km.
Ziemā ķēde ar Prolong nogāja 3000km, tagad pavasara ķēde vel arvien iet savu 4000+ km..
Nodilums tiek mērīts ar digitālo ķēdes kalibru.

Šeit ir arī tas suns aprakts. Tagad iedomājies, kurš gribētu smirdēt pēc dīzeļa ikdienā? Vitamīns jau smird pēc vaitspirta... smile


ℝℂ/ᴾᴿᴱᴹᴵᵁᴹ²

Avatar

By wheelie 26.09.2013 14:33:22

Member+ · 2,605 comments

cik saprotu, drusku lētākas  alternatīvas Lee adapterim pagaidām nav?


keep rollin'

Avatar

By wheelie 26.09.2013 14:39:58

Member+ · 2,605 comments
NarchiX wrote

Tavs diapazons gandrīz nosedzas ar 1x10 sistēmu 38T un 11-36 kaseti. Galvenie mīnusi braucējiem kā man, kas par šo lietu interesējas tomēr ir tas, ka 38 un 11 sanāk man kadence mazliet par lielu un piemēram SEB es izkritīšu no pačkas pirmajos kilometros, savukārt ar 38 un 36 es tomēr kalnos braucot diezgan piedzīšu kājas, kas arī ietekmēs manu sniegumu.

Reini, nemaz tik traks cadence nesanāk, ja brauc ar 38-11, pat ar 36-11, ja ar 29er. Cik sebos  tādu gabalu parasti kur ātrums 50+

http://ovelosipede.net/kadens/#calculate1

Last edited by wheelie (26.09.2013 14:40:54)


keep rollin'

Avatar

By NarchiX 26.09.2013 15:35:26

Member+ · 423 comments
wheelie wrote
NarchiX wrote

Tavs diapazons gandrīz nosedzas ar 1x10 sistēmu 38T un 11-36 kaseti. Galvenie mīnusi braucējiem kā man, kas par šo lietu interesējas tomēr ir tas, ka 38 un 11 sanāk man kadence mazliet par lielu un piemēram SEB es izkritīšu no pačkas pirmajos kilometros, savukārt ar 38 un 36 es tomēr kalnos braucot diezgan piedzīšu kājas, kas arī ietekmēs manu sniegumu.

Reini, nemaz tik traks cadence nesanāk, ja brauc ar 38-11, pat ar 36-11, ja ar 29er. Cik sebos  tādu gabalu parasti kur ātrums 50+

http://ovelosipede.net/kadens/#calculate1

Man gandrīz katrā SEB ir gabali kur braucu virs 55km/h, vietalvā un Cēsīs tie ir diezgan gari, arī Tukumā man tāds posms bija un ne pa kalnu uz leju, attiecīgi, ja tanī brīdī es izkrītu no pačkas, tad tur iesēsties atpakaļ ir gandrīz nereāli...

Ja jau par kalkulātoriem, tad lūdzu kadence 110rpm, kas +- normāla augšējā kadence, kurā var arī braukt:
29er
42x11 = 57.72km/h (kas arī ātrums, kuru pa lielam man vajag un kas man šobrīd ir maksimums ar 2x9)
38x10 = 57.41km/h kas ir apmēram tas pats, ko nodrošina XX1
38x11 = 52.13km/h vēl savi 10+ rpm būs jāpieliek klāt...

Ja braucam kalnā, kadence 30rpm, nezinu varbūt vēl tādā pat var nosēdēt uz krēsla neceļoties kājās:
29er
28x34 = 3,38km/h(kas man šobrīd ir minimums ar 2x9)
38x42 = 3.71km/h (ko nodrošina XX1)
38x36 = 4.37km/h
34x36 = 3.87km/h

Secinājumi:
Esošā sistēma 42/28 un 11/34 nosedz plašāku diapazonu kā XX1 ar 38i priekšā, bet ja mēs salīdzinam budžeta risinājumu ar 11/36 SLX kaseti un kādu vienu zobratu priekšā, tad XX1 ātruma ziņā pārspēj 38 atļaujot braukt ar kadenci par 10rpm zemāku. Ar 38i priekšā un 36i aizmugurē es sev prognozēju stumšanu vairākās vietās. savukārt ar 34i es tāpat iegūstu sliktākus rādītājus braukšanai tehniskās vietās un stāvos kalnos, bet par maksimālo braukšanas ātrumu vispār var aizmirst.

Bet tie ir mani argumenti zinot savu braukšanas varēšanu un nevarēšanu, attiecīgi, ja es nebraukšu ar XX1, tad es drīzāk migrēšu uz kādu no 2x10 sistēmām, bet noteikti neatstāšu sev 1x10 ātrumu sistēmu pat kombinācijā ar 11/36 un maināmu priekšējo zobratu.

PS Jā es zinu, ka Velomens brauc ar kadenci 160+ un cits brauc kalnā ar kadenci 15it, es tīri par sevi un attiecīgi meklējot sev risinājumu ir jāpamēģina un jāpaanalizē, ticu, ka daudziem der arī 1x10 wink


Scale 29er carbon edition - 7.9kg
Hawaii Express Team
facebook.com/Cainiki

Avatar

By vitamiins_xc 27.09.2013 17:07:20

Member+ · 2,832 comments

36t = 5.73"
38t = 6.05"
40t = 6.37"
42t = 6.68"
44t = 7.00"


Anti-SEB™ // Anti-Ļenganais™ // Anti-ALU™ // Anti-Gravel™ // Neguli.Dzer.Brauc.™

Avatar

By LOOK 29.09.2013 10:35:54

Member# · 2,702 comments

Visu kas neattiecas uz 1x9, 1x10, 1x11 varat rakstīt citās tēmās. Šeit tikai par topika tēmu!!!


Karbons vienkārši brauc ātrāk!

Avatar

By KKTK 29.09.2013 20:20:53

Member+ · 2,298 comments

Ir laba motivācija braukt tālāk tajās vietās kur līdzīga spēka braucēji dēļ 1x? stājas nost un turpina ar k2... :}

Avatar

By ginca23 29.09.2013 21:18:00

Member+ · 3,154 comments

Es visu Haanja 100 nobraucu ar 32T 11-32 Nokāpu kādās 5 vietās. Domāju, ja būtu 38T 11-36 būtu bijis labāk


Mob. 26488083
Email: G.Rozenbergs@gmail.com
Work place: Giant/Liv velo darbnīca (Brīvības 197)

Avatar

By Velomens 30.09.2013 08:56:34

Member+ · 1,681 comments

37,5 Ls un 7 dienās 36T zobrats no http://www.wolftoothcycling.com/product … chainrings ir pie manis. Bez nodokļiem un ilgas gaidīšanas.


Veloceļojumi www.velomens.lv