Vadītāju kauna kakts

Avatar

By androns1983 25.08.2016 12:38:49

Member · 418 comments
ptsns wrote

2. Tīri subjektīvi, man liekas, ka autovadītāji tevi apbrauc rūpīgāk ja tu uz viņiem paskaties pirms viņi tevi apdzen. Instinktīvi liekas, ka velosipēdists redzēja tavu seju, it kā tevi "piefiksēja".....

tad jau tur braucot jāblenž vislaik atpakaļ. Tik labi es vēl nebraucu, lai varētu normāli braukt visu laiku skatoties atpakaļ big_smile


Auto / Velo / GC / Outdoor / Camping / Active :)

Avatar

By NilsS 25.08.2016 13:52:26

Member · 775 comments
Audiks wrote

Braukt ar velo arī jāprot, nevajag vainot autobraucējus.
Mīt pēdāļus, stūrēt stūri ir tikai puse no braukšanas - jādomā arī ar galviņu, kā šahā !
Tie, kas nereizi nav braukuši ar velo, autovadītajs to nesapratīs velosipēdistu. To pašu var pateikt otrādi, lasiet CSN !

Beidz, lūdzams, izplatīt  šīs kaitīgās muļķības!
Es braucu  gan ar  riteni, gan ar auto un  nekad  nav  bijis  grūti  mazliet  piebremzēt un pagaidīt  izdevīgu momentu  drošam manevram.
Parasti  tas neprasa  pat  minūti, toties  ir  gandrīz  100%  garantija, ka nenotiks  nekas slikts  ne man, ne tam cilvēkam uz riteņa.
Taču  ikdienā, uz  ričuka,  es  saskaros ar  ļoti daudziem maniakāla  stresa  pārņemtiem stūres piedēkļiem, kuri  drudžaini  traucas pretī  dzīves galam, pa ceļam cenšoties paraut  līdz arī citus!
Protams, ka arī autiņā es  dalu ceļu ar tiem pašiem plānprātiņiem, taču tad  viņi respektē  krietni  vairāk.
Es  nespēju  saprast   -  kā  pārdesmit  sekundes, ko zaudēsi  ceļā  var  likt  pretī  cita  cilvēka  dzīvībai, veselībai, mantai  un  potenciālām  milzu  nepatikšanām pašam!!!
Tieši  tāpēc  mēs  mirušo un sakropļoto  daudzumā  uz  ceļiem  vienmēr  dalam pirmo/otro  vietu Eiropas savienībā,  par kuru sacenšamies  ar tik  attīstītu  valsti, kā Rumānija, ja atmiņa neviļ.
Man  tiešām  nepielec  šis  veselā saprāta  trūkums.
Apbrīnojama ir CSDD reakcija izplatot  debīlus rullīšus, kuros es uz ričuka  tieku aicināts  cienīt  fūristus  un gaļas busa maniakus, tad  viņi  cienīšot mani.
Domāju, ka viņi  rēc kā kutināti  katru  reizi  ieraugot šo kreatīvo  šedevru, ko pat  zem spaisa  nevarētu  izgudrot  vēl  stulbāku!
Nenoliegšu  -  ar riteni esmu  darījis  kaudzēm  stulbību, taču  atšķirībā no  ļaudīm  dzelzs  kastē -  to darot  citus  neapdraudu.
Jā, pareizi, Androns un Auģiks  man iesaka būt  gudram, bet  man ir viens  jautājums - jūs  saviem  radiem, draugiem un ģimenei  ieteikti  vizināties  pa  lielceļu malām ?
Īsi  savelkot  secinājumus  -  ir jāmainās autovadītāju braukšanas  paradumiem,  metrs ir minimums, kādā  apdzīt  pat  blīvā satiksmē, taču  realitātē  es esmu pieradis,  ka pīķa stundā  vairums iet  garām  ar  + -  50  cm rezervi  un sāku  stresot  zem  30  cm, kas notiek  katru  dienu.  Nu par īpaši  attīstīto  manevriem  te jau  daudz  runāts iepriekš, neko jaunu  nepateikšu. 
Tikai   katru  reizi, kad  kāds  izpildās  pēc  maksimuma  es domāju -  nez  cik  vadītājus  policija  ir  sodījusi  par  agresīvu  braukšanu  apdraudot  velo.....  skaitlis  noteikti sākas ar 0, manuprāt.  Situācijas, kad  Mihailis  un daži  viņam  līdzīgie  raksta  iesniegumus policijai,  ar  video  utaml  neskaitās, jo ne jau policijas nopelns tas ir.

PS  par  kuru  apvedceļu  Andron  runā ?
Ja  gribi  piedzīvojumus, pabrauc  no  rīta  un pēc  darba  posmā  Rumbula - Salaspils, dari  to  vairākas  reizes  nedēļā un pēc  mēneša  tiekamies  šai diskusiju  lapā atkal.  Domāju, mums  būs ko apspriest smile  Gan  ar  nosacījumu, ka nečītosi  pa mazajiem  apvedceļiem,  es  laika  gaitā  esmu  izstrādājis  maršrutu  dienām, kad  uz  tā ceļa paliek  neizturami.   Noteikti  kaut  kad  padalīšos  ar  drošākām alternatīvām, kas iet  paralēli Maskavas ielai.
PPS  ptsans  Tev  taisnība, tas  tiešām  strādā

Last edited by NilsS (25.08.2016 14:31:34)

Avatar

By androns1983 25.08.2016 15:52:04

Member · 418 comments

Ok, es Tevi saprotu, bet kā panākt, lai policists soda fūristu, kurš norāva Tev 30 cm gar stūres ragu?
1) Ja to policijas ekipāža būs redzējusi. - reālā iespējamība, ka policija varētu atrasties tieši tur, kur notiek šāds viens atgadījums ir tuva nullei.
2) Tava liecība ar konkrētu notikuma timestamp, vietu un auto reģ numuru. - reālā iespējamība, ka iegaumēsi fūres (īstenībā jau tikai piekabes) numuru arī nav pārāk augsta. + vēl būs viņa vārds (ka viss bija zajebis) pret Tavējo (ka nebija gan zajebis).
Videokamerā - nevar objektīvi izmērīt intervālu pēc video ... nez - uzliec fisheye lēcu un izskatīsies ka visi brauc virsū.

Nesoda, rullīši un ļer ļer ļer .... bet ko konkrēti tā pati policija varētu darīt ?

par csdd rullīti - vajadzēja gan uzsaukumu velosipēdistiem, lai ciena citus sat. dalībniekus, un vajadzēja arī rullīti, kur aģitē ievērot drošu intervālu apbraucot/apdzenot velosipēdistus.


Auto / Velo / GC / Outdoor / Camping / Active :)

Avatar

By averza 25.08.2016 15:57:14

Member++ · 5,039 comments
androns1983 wrote

bet ko konkrēti tā pati policija varētu darīt ?

Esmu dzirdējis, ka ārzemēs poliči braukā uz velo un mēra attālumu. Mazāk par 1.5m un sodiņš.

Avatar

By Bzh 25.08.2016 16:48:09

Member · 67 comments
Audiks wrote

Braukt ar velo arī jāprot, nevajag vainot autobraucējus.
Mīt pēdāļus, stūrēt stūri ir tikai puse no braukšanas - jādomā arī ar galviņu, kā šahā !
Tie, kas nereizi nav braukuši ar velo, autovadītajs to nesapratīs velosipēdistu. To pašu var pateikt otrādi, lasiet CSN !

Pastāsti, lūdzu, kā un kas man būtu jārēķina, lai, braucot, piemēram, pa Venstpils šoseju posmā Jūrmala-Tukums ap pulkst. 11:00am, pretimbraucošie autovadītāji tomēr spētu ievērot spilgti oranžu jaku un, apdzenot citus autovadītājus, nebrauktu man garām 30cm attālumā smile

P.S. Galviņa ir drusku cits orgāns. Tas, ar kuru domā tie apdzinēji smile

Avatar

By Huligāns 25.08.2016 19:12:22

Member · 963 comments

paskait man lūdzu, kā jūs mērat tās atstarpes/attālumus no sevis un auto ? kur ir standarti starp velo un auto ?


arturs.lee@inbox.lv
bez liekiem vārdiem
https://www.facebook.com/groups/mtbvelo/

Avatar

By sursurs 25.08.2016 21:42:28

Member · 905 comments
Huligāns wrote

paskait man lūdzu, kā jūs mērat tās atstarpes/attālumus no sevis un auto ? kur ir standarti starp velo un auto ?

Hmm - nu tīri vizuāli - kad es pirms spoguļa parauju stūri pa labi un tāpēc netrāpa pa stūri, vai nu kad neparauju - un trāpa...
Mazāk bīstami, bet, ja es ar roku varu spoguli aizsniegt (čista vizuāli - mēģinājusi neesmu) - arī ir krietni par tuvu..


velo 4ever

Avatar

By NilsS 26.08.2016 13:19:24

Member · 775 comments
androns1983 wrote

Ok, es Tevi saprotu, bet kā panākt, lai policists soda fūristu, kurš norāva Tev 30 cm gar stūres ragu?
1) Ja to policijas ekipāža būs redzējusi. - reālā iespējamība, ka policija varētu atrasties tieši tur, kur notiek šāds viens atgadījums ir tuva nullei.
2) Tava liecība ar konkrētu notikuma timestamp, vietu un auto reģ numuru. - reālā iespējamība, ka iegaumēsi fūres (īstenībā jau tikai piekabes) numuru arī nav pārāk augsta. + vēl būs viņa vārds (ka viss bija zajebis) pret Tavējo (ka nebija gan zajebis).
Videokamerā - nevar objektīvi izmērīt intervālu pēc video ... nez - uzliec fisheye lēcu un izskatīsies ka visi brauc virsū.

Nesoda, rullīši un ļer ļer ļer .... bet ko konkrēti tā pati policija varētu darīt ?

par csdd rullīti - vajadzēja gan uzsaukumu velosipēdistiem, lai ciena citus sat. dalībniekus, un vajadzēja arī rullīti, kur aģitē ievērot drošu intervālu apbraucot/apdzenot velosipēdistus.


Ņirgu  rauj par   to  rullīti.  Cik  cilvēku  tiek  sabraukti  ar  riteņiem un cik  ar auto ???!
Izejot  no šīs  statistikas  arī  jādomā  ko un  kam  rādīt.
Ko CSDD  ar  savu  milijonu  budžetu  šai lietā  ir  iesākusi, lai  valsts  iedzīvotāji  desmitiem  katru  gadu  nemirtu  uz  ceļa un   simtiem netiktu  sakropļot ?
Un  CP  ar  kvernēšanu  krūmos...
Jautājums  jāuzstāda  savādāk  -  kāpēc  man šo  institūciju  vietā jādomā, kā viņiem  strādāt ?
Un kāpēc  šīs  iestādes ne sūda  nestrādā, jo piemēram, CSDD  man asociējas ar  bezjēdzīgiem rullīšiem, atstarotājiem  skolās  un dažiem plakātiem, kā arī ļoooti  glaunu autoparku.

Last edited by NilsS (26.08.2016 13:20:20)

Avatar

By artursp 26.08.2016 14:56:24

Member · 392 comments
NilsS wrote

Ko CSDD  ar  savu  milijonu  budžetu  šai lietā  ir  iesākusi, lai  valsts  iedzīvotāji  desmitiem  katru  gadu  nemirtu  uz  ceļa un   simtiem netiktu  sakropļot ?

Ak, šī komunisma domāšana smile Un ko iedzīvotāji ir iesākuši, lai nemirtu un netraumētos uz ceļa? Lieto atstarotājus, nestaigā un nebraukā vairāku promiļu reibumā, gājēji (it sevišķi nepilngadīgi un veci) ceļu vienmēr šķērso maksimāli droši, ja? Domāju, ka diezgan lielu daļu nelaime piemeklē daļējas vai pilnīgas savas vainas dēļ, bet nu tas jau statistikā neparādās.

Avatar

By androns1983 26.08.2016 15:03:46

Member · 418 comments

tūlīt dabūsi atpakaļ par sliktu infrastruktūru, kas "liek" gājējiem perdelēt pāri tur, kur nedrīkst n'shit ... big_smile big_smile big_smile

Tas mani visvairāk fascinē - visi citi ir vainīgi, bet noteikti tikai ne pats.


Auto / Velo / GC / Outdoor / Camping / Active :)

Avatar

By Audiks 26.08.2016 16:40:39

Member · 81 comments
Bzh wrote

Pastāsti, lūdzu, kā un kas man būtu jārēķina, lai, braucot, piemēram, pa Venstpils šoseju posmā Jūrmala-Tukums ap pulkst. 11:00am, pretimbraucošie autovadītāji tomēr spētu ievērot spilgti oranžu jaku un, apdzenot citus autovadītājus, nebrauktu man garām 30cm attālumā smile

P.S. Galviņa ir drusku cits orgāns. Tas, ar kuru domā tie apdzinēji smile


Ja jau Tu pats brauc pēc noteikumiem, tad ko uztraukties Tev, bet man nav iebildumu pret to.


griez pedāļus kamēr neiedeva

Avatar

By sursurs 26.08.2016 22:36:20

Member · 905 comments
artursp wrote
NilsS wrote

Ko CSDD  ar  savu  milijonu  budžetu  šai lietā  ir  iesākusi, lai  valsts  iedzīvotāji  desmitiem  katru  gadu  nemirtu  uz  ceļa un   simtiem netiktu  sakropļot ?

Ak, šī komunisma domāšana smile Un ko iedzīvotāji ir iesākuši, lai nemirtu un netraumētos uz ceļa? Lieto atstarotājus, nestaigā un nebraukā vairāku promiļu reibumā, gājēji (it sevišķi nepilngadīgi un veci) ceļu vienmēr šķērso maksimāli droši, ja? Domāju, ka diezgan lielu daļu nelaime piemeklē daļējas vai pilnīgas savas vainas dēļ, bet nu tas jau statistikā neparādās.

Atvaino, bet vecs gājējs arī nevar izstaigāt nsimts metru vai n km līkumu līdz tuvākajai "legālajai" pārietuvei. Vnk nevar. Daudzi veci nevar. Un ne vienmēr tā ir viņu vaina, ka nevar. Dies dod Tev un mums visiem vecumdienās spēt noiet kaut liekus 10km, lai legāli tiktu pāri ielai..


velo 4ever

Avatar

By DZ 26.08.2016 22:44:21

Member · 3,499 comments

Jā, tiešām nevar. Vismaz manā mazpilsētā tas, ko viņi nevar ir pagaidīt zaļo signālu. Es nebraucu virsū, bet tas nenozīmē, ka jau mirgojot zaļajam tagad kautkāds vecs krabis sāk savu ilgo ceļu pāri gājēju pārejai. Auto iedegoties zaļajam viņš līdz pusei vēl nav ticis. Tā ir slimība, nevis vecums.
Šodien šāds pats gadījums bija, taču es gan biju uz elektro krūzera, nevis auto, tāpēc apbraukt bija vieglāk.


Lielākais serviss Jelgavā - www.activsport.lv

Avatar

By Mihails 27.08.2016 10:45:15

Member · 341 comments
artursp wrote
NilsS wrote

Ko CSDD  ar  savu  milijonu  budžetu  šai lietā  ir  iesākusi, lai  valsts  iedzīvotāji  desmitiem  katru  gadu  nemirtu  uz  ceļa un   simtiem netiktu  sakropļot ?

Ak, šī komunisma domāšana smile Un ko iedzīvotāji ir iesākuši, lai nemirtu un netraumētos uz ceļa? Lieto atstarotājus, nestaigā un nebraukā vairāku promiļu reibumā, gājēji (it sevišķi nepilngadīgi un veci) ceļu vienmēr šķērso maksimāli droši, ja? Domāju, ka diezgan lielu daļu nelaime piemeklē daļējas vai pilnīgas savas vainas dēļ, bet nu tas jau statistikā neparādās.

Arī Valsts policijas dati liecina, ka cilvēki ir neuzmanīgi un riskē, neievērojot ceļu satiksmes noteikumus. Piemēram, pagājušajā gadā no kopumā notikušajiem 37 326 ceļu satiksmes negadījumiem 784 ceļu negadījumos bija iesaistīti 815 velosipēdisti un 1088 ceļu satiksmes negadījumos - 1125 gājēji. Par vainīgiem tika atzīti un zaudējumus nācās atlīdzināt 270 velobraucējiem un 200 gājējiem.
http://www.tvnet.lv/auto/satiksme/56975 … zaudejumus

Tātad tikai 270 no 815 riteņbraucējiem (33%) un 200 no 1125 gājējiem (18%) bijuši paši vainīgi CSNg.

Avatar

By Mihails 27.08.2016 10:49:40

Member · 341 comments
DZ wrote

Jā, tiešām nevar. Vismaz manā mazpilsētā tas, ko viņi nevar ir pagaidīt zaļo signālu. Es nebraucu virsū, bet tas nenozīmē, ka jau mirgojot zaļajam tagad kautkāds vecs krabis sāk savu ilgo ceļu pāri gājēju pārejai. Auto iedegoties zaļajam viņš līdz pusei vēl nav ticis. Tā ir slimība, nevis vecums.
Šodien šāds pats gadījums bija, taču es gan biju uz elektro krūzera, nevis auto, tāpēc apbraukt bija vieglāk.

45.1. zaļš signāls atļauj kustību. Lai ceļu satiksmes dalībniekus informētu par to, ka zaļā signāla darbības laiks beidzas un drīz iedegsies aizlieguma signāls, var lietot zaļu mirgojošu signālu.

148. Uz regulējamas gājēju pārejas un krustojumos, kad ir iedegts atļaujošais luksofora signāls vai tiek parādīts satiksmes regulētāja atļaujošais signāls, transportlīdzekļa vadītājam jādod iespēja gājējiem un velosipēdu vadītājiem pabeigt brauktuves šķērsošanu.

Avatar

By DZ 27.08.2016 15:56:32

Member · 3,499 comments

Jā, to es lieliski saprotu. Bet runa ir pavisam ko citu. Runa ir par savstarpēju sapratni ceļu satiksmes dalībnieku starpā. Tas būtu līdzīgi kā automašīnām stāvēt sastrēgumā uz dzelzceļa pārbrauktuves. Tikai tur tā lieta, par šo likumā ir atrunāts un tas ir aizliegts.


Lielākais serviss Jelgavā - www.activsport.lv

Avatar

By Mihails 27.08.2016 15:59:03

Member · 341 comments
DZ wrote

Jā, to es lieliski saprotu. Bet runa ir pavisam ko citu. Runa ir par savstarpēju sapratni ceļu satiksmes dalībnieku starpā. Tas būtu līdzīgi kā automašīnām stāvēt sastrēgumā uz dzelzceļa pārbrauktuves. Tikai tur tā lieta, par šo likumā ir atrunāts un tas ir aizliegts.

Un tagad padomājiet, vai vecam cilvēkam ir spēks stāvēt pusotru minūti līdz nākamajam zaļajam?

Avatar

By Kefīrers 28.08.2016 23:35:06

Member · 211 comments

Šorīt manīju, kā viens braucējs gandrīz izlīmējas pa bagāžnieku. Slāvu tautības šoferim uz brīvībenes bija pilnīgi vienalga, kas viņam brauc aizmugurē, viņš "vienkārši" gribēja iebraukt tankštellē. Lieki minēt, ka tādiem cilvēkiem pagrieziena rādītāji gandrīz neeksistē. Rezultātā čalis (oranža forma, nepaspēju saskatīt kārtīgāk, bet droši vien tepat dzīvojas) smuki sabremzēja un veltīja pāris vārdus vaininiekam. Šaubos, ka viņš kaut daļu no tā saprata...


Aizvēja pavēlnieks

Avatar

By averza 29.08.2016 10:37:14

Member++ · 5,039 comments

Es īsti nesaprotu, kā var tā sanākt? Vai viņam nedarbojās arī bremžu gaismas? Vai mamils brauca ar 0m distanci aizmugurē? Vai tomēr urla grieza no 2. joslas pa diagonāli iekšā un tāpēc bija šaize? Un vai tajā vietā nav veloceļš, kurš pēc CSN diemžēl ir jāizmanto?

Avatar

By Mihails 29.08.2016 10:49:44

Member · 341 comments
averza wrote

Es īsti nesaprotu, kā var tā sanākt? Vai viņam nedarbojās arī bremžu gaismas? Vai mamils brauca ar 0m distanci aizmugurē? Vai tomēr urla grieza no 2. joslas pa diagonāli iekšā un tāpēc bija šaize? Un vai tajā vietā nav veloceļš, kurš pēc CSN diemžēl ir jāizmanto?

Man reiz bija tā, ka braucu dzīvojamajā zonā, ātrums ap 20 km/h, mani apdzina vecs Audi, pēc manevra viņš pārkārtojās pāris metros pirms manis. Es nebremzēju, lai palielinātu distanci, jo domāju, ka viņš tūlīt aizbrauks uz priekšu. Bet viņš izdomāja uzreiz nogriezties pagalmā, taču viņš pēdējā brīdī pamanīja, ka kāds no šī pagalma jau brauc ārā, un nospieda bremzi grīdā. Rezultātā es ar ātrumu ap 15 km/h ielidoju viņam bamperī, saskrāpējot to ar radžotām riepām.

Avatar

By artursp 29.08.2016 10:52:38

Member · 392 comments
Mihails wrote

Tātad tikai 270 no 815 riteņbraucējiem (33%) un 200 no 1125 gājējiem (18%) bijuši paši vainīgi CSNg.

Zaudējumus gan droši vien var piedzīt tikai no dzīvajiem, ne? Vārds "tikai", manuprāt, galīgi nevietā (c'mon, katrs trešais velobraucējs (no izdzīvojušajiem)!). Netaisos nostāties vienā vai otrā pusē (jo katrā ir diezgan liels debiliķu procents), bet nu par paša drošību ir jādomā ne tikai citiem.
Un par tiem vecajiem cilvēkiem - nedomāju, ka kāds speciāli viņiem brauc virsū, ja arī viņi kādu noteikumu pārkāpj (arī pats ne vienmēr gaidu zaļo gaismu vai eju līdz "legālai" vietai, bet nu zem riteņiem tomēr cenšos nelēkt), bet nu, piemēram, tumšajā laikā atstarotāji jau nudien nav tik smagi un dārgi, lai tos nelietotu.

Avatar

By sursurs 01.09.2016 10:58:28

Member · 905 comments
Mihails wrote
DZ wrote

Jā, to es lieliski saprotu. Bet runa ir pavisam ko citu. Runa ir par savstarpēju sapratni ceļu satiksmes dalībnieku starpā. Tas būtu līdzīgi kā automašīnām stāvēt sastrēgumā uz dzelzceļa pārbrauktuves. Tikai tur tā lieta, par šo likumā ir atrunāts un tas ir aizliegts.

Un tagad padomājiet, vai vecam cilvēkam ir spēks stāvēt pusotru minūti līdz nākamajam zaļajam?

Tieši tā. Mums Ķengaraā ir uz kkādiem betona balstiem uztaisīti tie luksofori. Esmu redzējusi, kā veci cilvēki uz tiem arī sēž gaidot zaļo, jo nekādu soliņu u.tml. jau tuvumā nav. Arī nevajag vecumu. Ir pašai bijusās tādas veselības problēmas, ka nevar ne nostāvēt, ne paiet normāli. Toč krīti kaut zemē. Labi varu iedomātis, kā jūtas tie, kas nevar. A tad uzrodas dažādi jauni un zaļi frukti, kas paziņo "kas-nevar noiet tos 300 metrus, pastāvēt 2 minūtes?" Vot autiņā sēžot gan - as tur ko nepagaidīt liekas sekundes??


velo 4ever

Avatar

By duuzis 01.09.2016 11:59:38

Member · 461 comments

Tad sanāk tā - tas, ka tu neari nostāvēt un pagaidīt pāris minūtes, vai paiet pārsimts metrus, leģitimizē noteikimu pārkāpumu?! Man baigi grūti mašīnā nosēdēt, tāpēc nesīšos pie sarkanajiem un ātri, a jūs pārējie pagaidiet, jo man tak ir grūti!

Last edited by duuzis (01.09.2016 12:00:20)

Avatar

By novērotājs 01.09.2016 13:06:04

Member+ · 1,908 comments

Večiņa, kas sākusi šķērsot ielu pie zaļās gaismas, bet nespēj tai pārtipināt tik ātri, lai paspētu līdz zaļās gaismas beigām, noteikumus nav pārkāpusi. Saskaņā ar CSN, ir jāpagaida, kamēr viņa to beidz šķērsot.
Protams, ja večiņa izdomās ielas vidū palasīt avīzi, tauta pamatoti satrauksies par viņas garīgo veselību un visticamāk, izsauks neatliekamo palīdzību, bet tas jau ir cits stāsts. smile

Avatar

By artursp 01.09.2016 13:19:14

Member · 392 comments

Jep, tā laikam daži te domā... "Labāk, lai mani sabrauc, nekā lieku minūti pastāvēšu." "Ak, vai, man nav kāju, tāpēc rāpošu pāri visām 6 jūrmalenes joslām tumšā darbdienas vakarā bez atstarotājiem! Esmu mazāk aizsargāts, vadītājiem mani jālaiž!" "Man roka ģipsī, tāpēc nebremzēšu ar velo pie sarkanā, bet maukšu pāri tai 4 joslu ielai tāpat!" "Es nabadzīgs, žēl degvielu, vēl hemoroīdi, grūti pasēdēt, tāpēc nestāšos pirms gājēju pārejas, lai palaistu to māmiņu ar ratiem" "Grūti nostāvēt, iešu tāpat, gan jau vilciens apbrauks apkārt!" utt.

Avatar

By DZ 01.09.2016 14:53:21

Member · 3,499 comments
sursurs wrote

Tieši tā. Mums Ķengaraā ir uz kkādiem betona balstiem uztaisīti tie luksofori. Esmu redzējusi, kā veci cilvēki uz tiem arī sēž gaidot zaļo, jo nekādu soliņu u.tml. jau tuvumā nav. Arī nevajag vecumu. Ir pašai bijusās tādas veselības problēmas, ka nevar ne nostāvēt, ne paiet normāli. Toč krīti kaut zemē. Labi varu iedomātis, kā jūtas tie, kas nevar. A tad uzrodas dažādi jauni un zaļi frukti, kas paziņo "kas-nevar noiet tos 300 metrus, pastāvēt 2 minūtes?" Vot autiņā sēžot gan - as tur ko nepagaidīt liekas sekundes??

Veci cilvēki liels vairums jau ir ar širmi tajā saulē. Pirms nedēļas braucu no Rīgas, iebraucot Ozolniekos pāri tiltam braucu uz ~60. No šķērsielas tieši priekšā izgriež pensis, es gandrīz pa mēmajiem metu ar zīdaini iekš auto. Ok, vismaz ceru, ka šis sāks braukt, nē, ātrāk par 35Km/h nebrauc. Uzmetu ar tālajiem, paspiedu malā un apdzinu. Iet un skaidrot tur ir lieki, aizies vēl ar sirdi no uztraukumiem.
Tas, ka cilvēks ir vecs, nenozīmē, ka viņam jāpiedalās satiksmē, ja viņš to vairs nespēj. Tas pats attiecināms uz gājējiem vai velosipēdistiem. Ja apkārt ir 101 soliņš, uz luksafora ir cipari, cik ilgi zaļais degs un tas mirgo, pāri ielai iet nedrīkst, ja cilvēks knapi spēj paiet. Nevajag pārvērtēt savas spējas satiksmē. Ja nespēj pastāvēt minūti, tad kā tas cilvēks vispār spēj līdz veikalam tikt? Tur gan ir vienkārša veca cilvēka filozofija - man viss pie vienas vietas, gan jau pagaidīs.


Lielākais serviss Jelgavā - www.activsport.lv

Avatar

By Mihails 01.09.2016 14:57:39

Member · 341 comments
DZ wrote

Tas, ka cilvēks ir vecs, nenozīmē, ka viņam jāpiedalās satiksmē, ja viņš to vairs nespēj. Tas pats attiecināms uz gājējiem vai velosipēdistiem. Ja apkārt ir 101 soliņš, uz luksafora ir cipari, cik ilgi zaļais degs un tas mirgo, pāri ielai iet nedrīkst, ja cilvēks knapi spēj paiet. Nevajag pārvērtēt savas spējas satiksmē. Ja nespēj pastāvēt minūti, tad kā tas cilvēks vispār spēj līdz veikalam tikt? Tur gan ir vienkārša veca cilvēka filozofija - man viss pie vienas vietas, gan jau pagaidīs.

Bet ko tad viņam darīt, braukt uz veikalu ar taksometru? Diez vai vidējais Latvijas pensionārs var to atļauties.

Un mirgojošais zaļais signāls atļauj kustību.