Veloceliņi Latvijā

Avatar

By Mihails 28.06.2016 23:56:23

Member · 341 comments

Vispār CSL rakstīts, ka Latvijā transportlīdzekļi pārvietojas pa ceļa labo pusi. Ja ietve skaitās ceļa daļa, tad rodas jautājums, vai pa kreisās puses ietvi vispār drīkst braukt?

Avatar

By Kefīrers 29.06.2016 01:36:02

Member · 211 comments

Gan uz VEF tilta, gan citām šaurām vietām man jau tā kā paradums iegājies, ka, ja es braucu labajā pusē (nerunāju par tilta labo pusi, bet ietves/ceļa) un man priekšā ir stabs, bedre vai onkulis ar tirgus zivīm ķeselē, vienmēr palaidīšu pretimbraucēju neatkarīgi no tā minos es augšā vai lejā. Nav mums tie tilti tādos leņķos, ka ar pareizi izvēlētu ātrumu kombināciju bez problēmām nevarētu atsākt kustību no nulles. Vairāk kaitina tie censoņi, kas VEFinieku uzskata par slaloma trasi, vai "tikai nepārslēdz ātrumus" tipa kadri, kas augšā min smagākajā pārnesumā.


Aizvēja pavēlnieks

Avatar

By novērotājs 29.06.2016 02:24:20

Member+ · 1,908 comments
Kefīrers wrote

Nav mums tie tilti tādos leņķos, ka ar pareizi izvēlētu ātrumu kombināciju bez problēmām nevarētu atsākt kustību no nulles.

Bet onkulim ar zivju ķeseli vai tantukam ar puķu grozu mēdz būt arī vienātruma ritenis, kuram ātrumu kombinācijas nav iespējamas. Un tad atsākt no nulles kustību uz augšu var būt stipri problemātiski, it īpaši, ja onkulis jaunībā nav trenējies riteņbraukšanā. smile

Avatar

By kosmoss19 29.06.2016 06:21:41

Member · 267 comments

Man neatkarīgi braucu augšā vai lejā ir priekšroka. Viena baba ar mtb gribēja to apstrīdēt, rezultātā norāva uz mutes a es aizbraucu pat neparaustoties. Tākā ja redz mani labāk palaid, drošāk sev, drošāk citiem.

Avatar

By Maris 29.06.2016 07:57:41

Member · 1,321 comments
kosmoss19 wrote

Man neatkarīgi braucu augšā vai lejā ir priekšroka. Viena baba ar mtb gribēja to apstrīdēt, rezultātā norāva uz mutes a es aizbraucu pat neparaustoties. Tākā ja redz mani labāk palaid, drošāk sev, drošāk citiem.

Mmm...nu īsts vīrietis!Malacis, tā tik turpināt!

Avatar

By peteris 29.06.2016 10:36:31

Member · 520 comments
novērotājs wrote
Kefīrers wrote

Nav mums tie tilti tādos leņķos, ka ar pareizi izvēlētu ātrumu kombināciju bez problēmām nevarētu atsākt kustību no nulles.

Bet onkulim ar zivju ķeseli vai tantukam ar puķu grozu mēdz būt arī vienātruma ritenis, kuram ātrumu kombinācijas nav iespējamas. Un tad atsākt no nulles kustību uz augšu var būt stipri problemātiski, it īpaši, ja onkulis jaunībā nav trenējies riteņbraukšanā. smile

Man arī šķiet, ka šaurās vietās labais stils būtu palaist augšupbraucošo un pats tā cenšos darīt.

Avatar

By gamma 19.07.2016 11:11:23

Member · 97 comments

Daži pēdējo dienu novērojumi
- Berģi, virzienā uz Rīgu. Ir blakus celiņš, pa to brauc vairāki velo. Ir viens, kuram šķiet pareizāk braukt pa brauktuvi autobusa aizvējā. Satiksme, kā jau no rīta, intensīva, mašīnas aktīvi manevrē starp joslām.
- Juglas/Lubānas iela starp Ulbrokas un Biķernieku apļiem. Plats, brīvs veloceliņš, atdalīts no tā, kur gājēji staigā. Ir kāds, kurš brauc pa brauktuvi. Nemaz tik plata tā tajā vietā nav, satiksme intensīva.
- vienam steidzīgajam no rīta likās, ka uz VEF tilta vajag zvanīt, lai pilnīgi normāli braucoša meitene viņu laiž garām. Meitene arī apstājās un palaida. Tilta galā gan visi bijām vienā laikā, jo starp gājējiem un pretībraucējiem jau nekur tālu neaizskriesi.
Visi minētie izskatījās pēc īstiem velosipēdistiem wink

Avatar

By averza 19.07.2016 11:50:33

Member++ · 5,039 comments

Iesaku turpmāk pavērot arī kaut ko labu smile

Avatar

By bonys 19.07.2016 12:01:50

Member+ · 721 comments

Veloceliņš starp Lubānas un Biķernieku apļiem - jā forši, atdalīts no gājējiem (teorētiski) un automašīnām, pats braucot šo ceļa posmu izvēlos arī braukt pa veloceliņu, lai nebrauktu pa tiešām šauro brauktuvi un lieki nekaitinātu autovadītājus ar savu klātbūtni uz brauktuves, BET, lai tiktu uz tā celiņa un pēc tam no nobrauktu no tā, ir ļoti laicīgi jāizplāno visas uzbraukšanas, nobraukšanas, jāšķērso vismaz 4 gājēju pārejas, kaut kādā brīdī, jāapstājas apļa malā... Tam papildus, īpaši vakaros, pa veloceliņu staigā vecāki ar bērniem, brauc bērni uz velosipēdiem, epileptiski raustās skrituļotāji, līdz ar to pilnībā saprotams, kāpēc izvēlas tajā ceļa posmā nemaz nebraukt pa veloceliņu.


mtbgarkalne.lv

Avatar

By sursurs 19.07.2016 12:38:37

Member · 905 comments
bonys wrote

Veloceliņš starp Lubānas un Biķernieku apļiem - jā forši, atdalīts no gājējiem (teorētiski) un automašīnām, pats braucot šo ceļa posmu izvēlos arī braukt pa veloceliņu, lai nebrauktu pa tiešām šauro brauktuvi un lieki nekaitinātu autovadītājus ar savu klātbūtni uz brauktuves, BET, lai tiktu uz tā celiņa un pēc tam no nobrauktu no tā, ir ļoti laicīgi jāizplāno visas uzbraukšanas, nobraukšanas, jāšķērso vismaz 4 gājēju pārejas, kaut kādā brīdī, jāapstājas apļa malā... Tam papildus, īpaši vakaros, pa veloceliņu staigā vecāki ar bērniem, brauc bērni uz velosipēdiem, epileptiski raustās skrituļotāji, līdz ar to pilnībā saprotams, kāpēc izvēlas tajā ceļa posmā nemaz nebraukt pa veloceliņu.

Tieši tā. Pa to plus mīnus normāli var braukt virzienā no Rimi apļa uz Ulbrokas apli, bet pretējā virzienā tur ir nu ļoti interesanti jābrauc, lai braucot no brauktuves - piem., pa Lubānas ielu tur nonāktu..


velo 4ever

Avatar

By 436 19.07.2016 12:42:57

Member · 822 comments

Pirms nosodīt vai brīnīties par tiem drillētājiem, kas šķietami bīstamās un šaurās vietās brauc pa brauktuvi, derētu vispirms padomāt, kāpēc viņi tā dara.

Avatar

By Ivars27 19.07.2016 13:17:01

Member · 367 comments
gamma wrote

Daži pēdējo dienu novērojumi
- Berģi, virzienā uz Rīgu. Ir blakus celiņš, pa to brauc vairāki velo. Ir viens, kuram šķiet pareizāk braukt pa brauktuvi autobusa aizvējā. Satiksme, kā jau no rīta, intensīva, mašīnas aktīvi manevrē starp joslām.
Visi minētie izskatījās pēc īstiem velosipēdistiem wink

Atsaucieties, lūdzu, riteņbraucēji, kas, braucot no Siguldas puses: 1) pirms apvedceļa nogriež no šosejas un uzbrauc uz veloceliņa, kas gar dzelzceļu apved ap viaduktu, 2) pie statoila izgriež atpakaļ uz šoseju, 3) Berģos nogriežas uz veloceliņa un 4) Juglā mīcās pa 2 sabtransa pieturām nevis brauc pa 'mazo' Brīvībeni!!!

Avatar

By kaska 19.07.2016 13:46:02

Member · 884 comments
Ivars27 wrote
gamma wrote

Daži pēdējo dienu novērojumi
- Berģi, virzienā uz Rīgu. Ir blakus celiņš, pa to brauc vairāki velo. Ir viens, kuram šķiet pareizāk braukt pa brauktuvi autobusa aizvējā. Satiksme, kā jau no rīta, intensīva, mašīnas aktīvi manevrē starp joslām.
Visi minētie izskatījās pēc īstiem velosipēdistiem wink

Atsaucieties, lūdzu, riteņbraucēji, kas, braucot no Siguldas puses: 1) pirms apvedceļa nogriež no šosejas un uzbrauc uz veloceliņa, kas gar dzelzceļu apved ap viaduktu, 2) pie statoila izgriež atpakaļ uz šoseju, 3) Berģos nogriežas uz veloceliņa un 4) Juglā mīcās pa 2 sabtransa pieturām nevis brauc pa 'mazo' Brīvībeni!!!

+1 big_smile big_smile big_smile

P.s. Kā no Berģiem, t.i., veloceliņa pārvada pār šoseju pie Depo var nokļūt līdz pirmajai regulējamajai gājēju pārejai uz Brīvības ielas, izmantojot tikai veloinfrastruktūru?

Last edited by kaska (19.07.2016 13:48:44)


km pie km neliksi, pie Mm netiksi!

Avatar

By Papuass 19.07.2016 15:11:33

Member+ · 2,974 comments
gamma wrote

Daži pēdējo dienu novērojumi...

Ņem vērā, ka braucēji, kas brauc ar ātrumu virs 30km/h ir bīstami gājējiem un māmiņām ar ratiņiem, kas mēdz vazāties pa celiņu, maziem bērniem, kas mācās braukt. Tāpēc reizēm drošāk ir braukt pa ielu.

Avatar

By Ivars27 19.07.2016 15:30:37

Member · 367 comments
kaska wrote

P.s. Kā no Berģiem, t.i., veloceliņa pārvada pār šoseju pie Depo var nokļūt līdz pirmajai regulējamajai gājēju pārejai uz Brīvības ielas, izmantojot tikai veloinfrastruktūru?

Hrestomātiska situācija - posms starp 2 suverēnām pašvaldībām - tāda sajūta, ka bez ES Pārrobežu sadarbības programmas fondiem un Kanādas bruņoto spēku iejaukšanās nekas nekustēs big_smile

Nav minēts pat nevienos plānos, kaut gan lietotāju ir daudz.

Avatar

By kaska 19.07.2016 15:38:40

Member · 884 comments
Papuass wrote
gamma wrote

Daži pēdējo dienu novērojumi...

Ņem vērā, ka braucēji, kas brauc ar ātrumu virs 30km/h ir bīstami gājējiem un māmiņām ar ratiņiem, kas mēdz vazāties pa celiņu, maziem bērniem, kas mācās braukt. Tāpēc reizēm drošāk ir braukt pa ielu.

Ņem vērā arī, ka braucēji, kas brauc ar ātrumu virs 30km/h, brauc ar velosipēdiem, kuriem ir ļoti kaitīgas apmales, nekavalitatīvas uzbrauktuves u.c..

P.s. Jap, braucot virzienā no Siguldas, es ~90% gadījumu neizmantoju veloinfrastruktūru nevienā vietā, sākot no apvedceļa līdz pat VEF tiltam. Es gan neapgalvoju, ka citiem būtu jāseko manam kriminālajam piemēram smile

Last edited by kaska (19.07.2016 15:40:08)


km pie km neliksi, pie Mm netiksi!

Avatar

By Mihails 19.07.2016 15:40:24

Member · 341 comments
Ivars27 wrote
kaska wrote

P.s. Kā no Berģiem, t.i., veloceliņa pārvada pār šoseju pie Depo var nokļūt līdz pirmajai regulējamajai gājēju pārejai uz Brīvības ielas, izmantojot tikai veloinfrastruktūru?

Hrestomātiska situācija - posms starp 2 suverēnām pašvaldībām - tāda sajūta, ka bez ES Pārrobežu sadarbības programmas fondiem un Kanādas bruņoto spēku iejaukšanās nekas nekustēs big_smile

Nav minēts pat nevienos plānos, kaut gan lietotāju ir daudz.

Gan Rīga, gan Garkalnes novads atstāja diezgan lielu neizbūvētu gabalu līdz savas teritorijas robežai. Starp citu, Dārziņos gaidāms tas pats: kad pēc gadiem desmit līdz turienei beidzot izbūvēs veloceļu, no Dārziņiem līdz Rīgas robežai būs jābrauc pa šoseju.

Avatar

By Papuass 19.07.2016 16:07:45

Member+ · 2,974 comments
kaska wrote

P.s. Jap, braucot virzienā no Siguldas, es ~90% gadījumu neizmantoju veloinfrastruktūru nevienā vietā, sākot no apvedceļa līdz pat VEF tiltam. Es gan neapgalvoju, ka citiem būtu jāseko manam kriminālajam piemēram smile

Juglā vajag pārbraukt pāri tramvaja sliedēm un braukt pa to paralēlo ielu - labs asfalts un praktiski nav satiksmes.

Avatar

By kaska 19.07.2016 16:12:23

Member · 884 comments
Papuass wrote
kaska wrote

P.s. Jap, braucot virzienā no Siguldas, es ~90% gadījumu neizmantoju veloinfrastruktūru nevienā vietā, sākot no apvedceļa līdz pat VEF tiltam. Es gan neapgalvoju, ka citiem būtu jāseko manam kriminālajam piemēram smile

Juglā vajag pārbraukt pāri tramvaja sliedēm un braukt pa to paralēlo ielu - labs asfalts un praktiski nav satiksmes.

Tieši tā arī tiek darīts un tālāk tiek braukts pa Ropažu ielu.

Last edited by kaska (19.07.2016 16:13:26)


km pie km neliksi, pie Mm netiksi!

Avatar

By sursurs 19.07.2016 17:58:17

Member · 905 comments
Papuass wrote
kaska wrote

P.s. Jap, braucot virzienā no Siguldas, es ~90% gadījumu neizmantoju veloinfrastruktūru nevienā vietā, sākot no apvedceļa līdz pat VEF tiltam. Es gan neapgalvoju, ka citiem būtu jāseko manam kriminālajam piemēram smile

Juglā vajag pārbraukt pāri tramvaja sliedēm un braukt pa to paralēlo ielu - labs asfalts un praktiski nav satiksmes.

Pie tam tumsā braucot esmu pamanījusi, ka atšķirībā no otrā ielas pusē tumsā slīgstošā veloceļa, šī iela ir smuki izgaismota smile

Last edited by sursurs (19.07.2016 17:58:42)


velo 4ever

Avatar

By gamma 20.07.2016 10:29:50

Member · 97 comments
sursurs wrote
bonys wrote

Veloceliņš starp Lubānas un Biķernieku apļiem - jā forši, atdalīts no gājējiem (teorētiski) un automašīnām, pats braucot šo ceļa posmu izvēlos arī braukt pa veloceliņu, lai nebrauktu pa tiešām šauro brauktuvi un lieki nekaitinātu autovadītājus ar savu klātbūtni uz brauktuves, BET, lai tiktu uz tā celiņa un pēc tam no nobrauktu no tā, ir ļoti laicīgi jāizplāno visas uzbraukšanas, nobraukšanas, jāšķērso vismaz 4 gājēju pārejas, kaut kādā brīdī, jāapstājas apļa malā... Tam papildus, īpaši vakaros, pa veloceliņu staigā vecāki ar bērniem, brauc bērni uz velosipēdiem, epileptiski raustās skrituļotāji, līdz ar to pilnībā saprotams, kāpēc izvēlas tajā ceļa posmā nemaz nebraukt pa veloceliņu.

Tieši tā. Pa to plus mīnus normāli var braukt virzienā no Rimi apļa uz Ulbrokas apli, bet pretējā virzienā tur ir nu ļoti interesanti jābrauc, lai braucot no brauktuves - piem., pa Lubānas ielu tur nonāktu..

No Lubānas ielas puses uz veloceliņa nokļūst šķērsojot divas brauktuves pa gājēju pārejām, nav nekā īpaša, mašīnas vienmēr palaiž.
Ja uz veloceliņa ir nākamais čempions ar dip-dapu, tad ir jāpiebremzē, censonis uzmanīgi jāapbrauc, jāpamāj smukajai māmiņai un jābrauc tālāk.

Avatar

By sursurs 20.07.2016 11:46:53

Member · 905 comments
gamma wrote
sursurs wrote
bonys wrote

Veloceliņš starp Lubānas un Biķernieku apļiem - jā forši, atdalīts no gājējiem (teorētiski) un automašīnām, pats braucot šo ceļa posmu izvēlos arī braukt pa veloceliņu, lai nebrauktu pa tiešām šauro brauktuvi un lieki nekaitinātu autovadītājus ar savu klātbūtni uz brauktuves, BET, lai tiktu uz tā celiņa un pēc tam no nobrauktu no tā, ir ļoti laicīgi jāizplāno visas uzbraukšanas, nobraukšanas, jāšķērso vismaz 4 gājēju pārejas, kaut kādā brīdī, jāapstājas apļa malā... Tam papildus, īpaši vakaros, pa veloceliņu staigā vecāki ar bērniem, brauc bērni uz velosipēdiem, epileptiski raustās skrituļotāji, līdz ar to pilnībā saprotams, kāpēc izvēlas tajā ceļa posmā nemaz nebraukt pa veloceliņu.

Tieši tā. Pa to plus mīnus normāli var braukt virzienā no Rimi apļa uz Ulbrokas apli, bet pretējā virzienā tur ir nu ļoti interesanti jābrauc, lai braucot no brauktuves - piem., pa Lubānas ielu tur nonāktu..

No Lubānas ielas puses uz veloceliņa nokļūst šķērsojot divas brauktuves pa gājēju pārejām, nav nekā īpaša, mašīnas vienmēr palaiž.
Ja uz veloceliņa ir nākamais čempions ar dip-dapu, tad ir jāpiebremzē, censonis uzmanīgi jāapbrauc, jāpamāj smukajai māmiņai un jābrauc tālāk.

Hmm - kuras brauktuves un  kā nonāk no Lubānas ielas brautkuves uz tām pārejām - brauc līdz vēl nākamajai izejai, griež no apļa nost un tad mēģina neapmaucoties un tā lai aizmugurē esošais auto neieteš aizmugurē slīpi uzbraukt uz bordes virsū? Slidena ceļa apstākļos ikurāt lieta, ko tur vēlos izveikt.. Un pēcāk brauc atpakaļ? Vai nogriež iepriekšējā pļa izej'un td metas pāri pārejai pa kreisi - tieši zem riteņiem aizmugurējam un/vai visai tai auto straumei, ks tur prasti brauc? Ja nokļūšana līdz tā saucamajai veloinfrastruktūrai ir TIK vienkārša, tad es laikam tiešām drošāk jūtos tur braucot pa brauktuvi.


velo 4ever

Avatar

By novērotājs 20.07.2016 11:51:59

Member+ · 1,908 comments
gamma wrote

Ja uz veloceliņa ir nākamais čempions ar dip-dapu, tad ir jāpiebremzē, censonis uzmanīgi jāapbrauc, jāpamāj smukajai māmiņai un jābrauc tālāk.

Protams. Bet ja ir uzstādījums, ka visiem riteņbraucējiem jābrauc tikai un vienīgi pa veloceliņu, tad smukajām un ne tik smukām māmiņām būtu jāiestāsta (CSDD lauciņš), ka veloceliņš nav spēļu laukums un vieta mazuļu rotaļām ar dipdapiem (cits jautājums ir visas ģimenes izbrauciens no punkta A uz punktu B).

Vai tad uz ielas braucamās daļas arī laižam topošos šūmaherus ar pedāļminamajām vai elektriskajām spēļmašīnītēm?

Avatar

By gamma 20.07.2016 11:58:58

Member · 97 comments
sursurs wrote
gamma wrote
sursurs wrote

Tieši tā. Pa to plus mīnus normāli var braukt virzienā no Rimi apļa uz Ulbrokas apli, bet pretējā virzienā tur ir nu ļoti interesanti jābrauc, lai braucot no brauktuves - piem., pa Lubānas ielu tur nonāktu..

No Lubānas ielas puses uz veloceliņa nokļūst šķērsojot divas brauktuves pa gājēju pārejām, nav nekā īpaša, mašīnas vienmēr palaiž.
Ja uz veloceliņa ir nākamais čempions ar dip-dapu, tad ir jāpiebremzē, censonis uzmanīgi jāapbrauc, jāpamāj smukajai māmiņai un jābrauc tālāk.

Hmm - kuras brauktuves un  kā nonāk no Lubānas ielas brautkuves uz tām pārejām - brauc līdz vēl nākamajai izejai, griež no apļa nost un tad mēģina neapmaucoties un tā lai aizmugurē esošais auto neieteš aizmugurē slīpi uzbraukt uz bordes virsū? Slidena ceļa apstākļos ikurāt lieta, ko tur vēlos izveikt.. Un pēcāk brauc atpakaļ? Vai nogriež iepriekšējā pļa izej'un td metas pāri pārejai pa kreisi - tieši zem riteņiem aizmugurējam un/vai visai tai auto straumei, ks tur prasti brauc? Ja nokļūšana līdz tā saucamajai veloinfrastruktūrai ir TIK vienkārša, tad es laikam tiešām drošāk jūtos tur braucot pa brauktuvi.

Es daru tā - braucot pa Lubānas ielu tieši pie apļa nogriežos uz ietves, pa ietvi līdz brauktuvei, kas uz Ulbroku ved, to šķērso pa gājēju pāreju, tālāk līdz nākamajai brauktuvei, kas ir jau vajadzīgā Juglas iela, to šķērso tieši tādā pat veidā. Tur nav bordas, nobraukšana no braucamās daļas uz ietvi notiek vietā, kur ir gājēju pāreja.

Avatar

By waldis 22.06.2017 19:27:55

Member · 208 comments

Kāda ir Jūsu prakse braukšanai uz Vecāķiem cauri Mežaparkam? Sakarā ar estrādes izbūvi Ostas prospekts velo un gājējiem ir vienkārši slēgts, nepredāvājot nekādas alternatīvas. Patasti šo faktu vienkārši ignorēju, bet šodien kāds īpaši aktīvs apsargs centās šo nelikumību novērst, piedāvājot braukt pa krūmiem. Citas alternatīvas ir vai nu Viestura prospekts, vai apkārt Ķīšezeram caur Jaunciemam ....

Avatar

By Huligāns 22.06.2017 19:35:55

Member · 963 comments

Tikko visu izbraucu, neko nemanīju estrādes apkārtnē nevienu liegumu, ka nedrīkst braukt, pat žogus nemanīju uz prominādes


arturs.lee@inbox.lv
bez liekiem vārdiem
https://www.facebook.com/groups/mtbvelo/

Avatar

By waldis 22.06.2017 19:50:23

Member · 208 comments
Huligāns wrote

Tikko visu izbraucu, neko nemanīju estrādes apkārtnē nevienu liegumu, ka nedrīkst braukt, pat žogus nemanīju uz prominādes

Virzienā no Vecāķiem uz Rīgu, iebraucot Mežaparkā pie šašlikiem kur barjera ir "ķieģelis", kas attiecas arī uz velo (agrāk bija papildplāksnīte "Izņemot velo"), un liels dzeltens uzraksts, ka satiksme slēgta. Pretējā virzienā ir tikai zīme "Gājējiem iet aizliegts", kā arī jau minētais uzraksts, ka velo un gājēju satiksme slēgta, kas formāli neko neaizliedz attiecībā uz velo.