Velojoslas

Avatar

By 321 28.09.2015 20:00:24

Member · 6,352 comments

Nu es šodien tur braucu tur nav vietas velojoslām, precizāk vienā pusē nav vieta vienā ir vieta...
Bet eksistē arī kafējnīcas un tā... man liekās sadarīt tā lai visiem labi nav viegli

Avatar

By kaska 14.04.2016 14:46:43

Member · 884 comments

Rīgas Dome un Ceļu pārvaldes darbinieki ar velosipēdiem izbrauks Kr. Barona ielas izremontēto posmu 28. maijā.

http://play24.lv/video/3563/rigas-dome- … teto-posmu

Braucam kopā ar (pa priekšu) viņiem?

Last edited by kaska (14.04.2016 14:48:11)


km pie km neliksi, pie Mm netiksi!

Avatar

By Mihails 14.04.2016 14:51:07

Member · 341 comments
Avatar

By buzic 65 14.04.2016 14:57:11

Member · 1,159 comments

Ja negadīsies kādi negadīti plāni, varam izbraukt. Kas zin, vai līdz tam laikam būs nepieciešamība notestēt to pārlikto bruģi ar 28mm riepām.

Avatar

By 321 14.04.2016 15:10:09

Member · 6,352 comments

Es braucu ir ok... varbut vel kkadi sikumi jasadara bus. Iezimetas velojoslas uz parejam iela ari loti noderigas

Avatar

By kaska 14.04.2016 16:19:47

Member · 884 comments

http://play24.lv/video/3326/pilsetas-pulss-20160330

no 30:10

...arī par Barona ielu.


km pie km neliksi, pie Mm netiksi!

Avatar

By 321 14.04.2016 16:26:57

Member · 6,352 comments

Laba intervija!

Avatar

By kaska 14.04.2016 16:46:40

Member · 884 comments
kaska wrote

http://play24.lv/video/3326/pilsetas-pulss-20160330

no 30:10

...arī par Barona ielu.


53:30 pavērojiet, kas notiek fonā - pa labi! big_smile
(sarkasms) Tāda nu ir tā autovadītāju kultūra. Vienmēr un visiem viņi brauc virsū big_smile big_smile (sarkasms)

Last edited by kaska (14.04.2016 16:49:19)


km pie km neliksi, pie Mm netiksi!

Avatar

By suugoi 14.04.2016 17:48:31

Member+ · 1,469 comments

Sakarīga intervija, kāds no vietējiem?


1x11 | 2x8 | SS | ¯\_(ツ)_/¯

Avatar

By 321 14.04.2016 17:53:41

Member · 6,352 comments

Tam 53:30 tas dargi izmaksas ka saprotu, slepkavibas meginajums lai ietaupitu 20 eur big_smile

Avatar

By androns1983 14.04.2016 19:20:19

Member · 418 comments

Beigās jau Māris pats atbildēja uz jautājumu par veloapliecību ... citās valstīs pamata satiksmes noteikumus iemāca jau skolā ... līdz ar matemātiku un literatūru un pieļauju, ka nevar pabeigt skolu nenokārtojot kādu ieskaiti arī šajā priekšmetā ... Un tiek pieņemts, ka tomēr vairums ir pabeiguši obligāto pamatskolu un zina pamata satiksmes noteikumus.
Pie mums daudzi nezina kā izbraukt krustojumu, kur galvenais ceļš maina virzienu. Tādēļ arī prasība pret veloapliecību.


Auto / Velo / GC / Outdoor / Camping / Active :)

Avatar

By androns1983 14.04.2016 19:24:21

Member · 418 comments

Bet nu Viesturs gan tur daudz tuftu sarunāja ....

Laikam paralēlā pasaulē dzīvo, kur autovadītāji vislaik met ar fakuci, spļauj, pīpē un pirž virsū riteņbraucējam.
Visā intervijas laikā tiek aizmirsta svarīga lieta - ar velo DRĪKST, VAR un VAJAG braukt pa ielu līdz ar mašīnām. Nav veloinfrastruktūra? Brauc pa ielu! (ja vien nav aizliedzošā zīme). Uz katru pagalmu jau veloceļu tāpat neizbūvēsi.


Auto / Velo / GC / Outdoor / Camping / Active :)

Avatar

By novērotājs 15.04.2016 00:22:28

Member+ · 1,908 comments

Noskatījos minētās intervijas - Silenieks patīkami pārsteidza (kaut ko tik sakarīgu pasen nebija nācies dzirdēt), diemžēl Jonovs nodemonstrēja apbrīnojamu šaurpierību, dezinformējot sabiedrību.
Nu kurā CSN punktā ir teikts, ka riteņbraucējiem ir aizliegts braukt pa ietvi?! Varbūt der pašam izlasīt noteikumus, pirms par tiem izteikties TV kameru priekšā. Protams, žurnāliste tūlīt atkārto - jā, jā aizliegts, izņemot tikai gadījumus, ja tur ir tās zīmes (kas apzīmē to, ko mēs te saucam par veloietvi). Nu absolūtas muļķības!

Un šo te klausās gājēji parastie un liek aiz auss. Pērnvasar jau bija incidenti ar nelīdzsvarotiem eksemplāriem, kuri uzbruka riteņbraucējiem, šogad vajag vēl kādu?
Ja pats esi (vai bijis) velokurjers, tas skats uz dzīvi ir citāds. Bet ja ir vēlme uzurpēt tiesības pārstāvēt visus riteņbraucējus, tad varbūt der padomāt arī par tiem, kas ātrāk par 12-15 km/h nebrauc un kuriem starp mašīnām intensīvā satiksmē braukt ir vnk bail.  Tāpēc CSN 200.3 punkts precīzi definē, kādos apstākļos pa ietvi ar velo braukt drīkst. Nemaz jau nerunājot par bērniem līdz 12 g.v., kuriem pa ietvi ir atļauts braukt dajebkādos apstākļos turklāt kopā kaut ar visu ģimeni.
Tiem, kam ir vēlme ar velo braukt ātri un pa brauktuvi, tas taču nav aizliegts, bet nevajag spiest uz turieni pārvākties visus lēnos un nedrošos, kuriem CSN to nemaz nepieprasa.

Avatar

By Maris 15.04.2016 08:32:15

Member · 1,321 comments
androns1983 wrote

Bet nu Viesturs gan tur daudz tuftu sarunāja ....

Laikam paralēlā pasaulē dzīvo, kur autovadītāji vislaik met ar fakuci, spļauj, pīpē un pirž virsū riteņbraucējam.

Kaut kā uz Barona ielas, rekomendējošās joslas diezgan bieži sanāk asākas situācijas.Elementārs piemērs - braucot centra virzienā stāvu krustojumā ar Tallinas ielu, pie sarkanās gismos.Blakus stāv auto un rāda labo pagriezienu, es sāku kustību taisnvirzienā, viņš man dikti taurē, lai palaižu pa priekšu nogriezties.Varbūt es kaut ko nesaprotu, bet vai man nav priekšroka?Ja nē, tad visu laiku esmu dikti pārkāpis CSN...:-)Šķiet, ka šī rekomrendējošā josla sanaidos vēl vairāk velobraucējus ar autovadītājiem, bet varbūt tā ir domāts - dabiskā atlase.

Avatar

By arwis 15.04.2016 09:10:02

Member · 1,020 comments
novērotājs wrote

Nu kurā CSN punktā ir teikts, ka riteņbraucējiem ir aizliegts braukt pa ietvi?! Varbūt der pašam izlasīt noteikumus, pirms par tiem izteikties TV kameru priekšā. Protams, žurnāliste tūlīt atkārto - jā, jā aizliegts, izņemot tikai gadījumus, ja tur ir tās zīmes (kas apzīmē to, ko mēs te saucam par veloietvi). Nu absolūtas muļķības!

braukšana ar velosipēdu pa ietvi: atļauta kā izņēmuma gadījums, ja braukšana pa brauktuvi, ņemot vērā ceļu satiksmes intensitāti, ceļa un meteoroloģiskos apstākļus nav iespējama, ir apgrūtināta vai bīstama. Gājējiem uz ietves ir priekšroka un velosipēdistiem jāizvēlas braukšanas ātrums, kas neapdraud un netraucē gājējus. Braukšana pa ietvi jebkurā gadījumā atļauta bērniem līdz 12 gadu vecumam un viņu pavadītājiem.

Avatar

By Bibo 15.04.2016 09:18:07

Member · 581 comments
Maris wrote

Elementārs piemērs - braucot centra virzienā stāvu krustojumā ar Tallinas ielu, pie sarkanās gismos.Blakus stāv auto un rāda labo pagriezienu, es sāku kustību taisnvirzienā, viņš man dikti taurē, lai palaižu pa priekšu nogriezties.Varbūt es kaut ko nesaprotu, bet vai man nav priekšroka?Ja nē, tad visu laiku esmu dikti pārkāpis CSN...:-)

Kā es to saprotu, tad, ja blakus, tad tev ir priekšroka. Autovadītājam būtu jāieņem pozīcija pēc iespējas tuvāk labajai ielas malai tā lai tu ar savu velo tur nemaz nevari iespraukties. Un te es esmu redzējis situācijas, kad velobraucēji absolūti nepamatoti lamā autovadītājus, kuri ir ieņēmuši pareizu vietu uz ceļa, redzies tāpēc, ka viņš nevar tur iespraukties un tad pa trotuāru lien garām un demonstratīvi izlien priekšā jau aiz luksofora.

Avatar

By Ivars27 15.04.2016 10:08:07

Member · 367 comments
Maris wrote
androns1983 wrote

Bet nu Viesturs gan tur daudz tuftu sarunāja ....

Laikam paralēlā pasaulē dzīvo, kur autovadītāji vislaik met ar fakuci, spļauj, pīpē un pirž virsū riteņbraucējam.

Kaut kā uz Barona ielas, rekomendējošās joslas diezgan bieži sanāk asākas situācijas.Elementārs piemērs - braucot centra virzienā stāvu krustojumā ar Tallinas ielu, pie sarkanās gismos.Blakus stāv auto un rāda labo pagriezienu, es sāku kustību taisnvirzienā, viņš man dikti taurē, lai palaižu pa priekšu nogriezties.Varbūt es kaut ko nesaprotu, bet vai man nav priekšroka?Ja nē, tad visu laiku esmu dikti pārkāpis CSN...:-)Šķiet, ka šī rekomrendējošā josla sanaidos vēl vairāk velobraucējus ar autovadītājiem, bet varbūt tā ir domāts - dabiskā atlase.

CSN 124.punkts: Nogriežoties pa labi vai pa kreisi, bet, ja pretējos virzienos braucošu transportlīdzekļu plūsmas atdala sadalošā josla, – arī apgriežoties braukšanai pretējā virzienā, transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš gājējiem un velosipēdu vadītājiem, kas šķērso to brauktuvi, kurā viņš nogriežas.

Avatar

By novērotājs 15.04.2016 10:35:41

Member+ · 1,908 comments
arwis wrote

braukšana ar velosipēdu pa ietvi: atļauta kā izņēmuma gadījums, ja braukšana pa brauktuvi, ņemot vērā ceļu satiksmes intensitāti, ceļa un meteoroloģiskos apstākļus nav iespējama, ir apgrūtināta vai bīstama. Gājējiem uz ietves ir priekšroka un velosipēdistiem jāizvēlas braukšanas ātrums, kas neapdraud un netraucē gājējus. Braukšana pa ietvi jebkurā gadījumā atļauta bērniem līdz 12 gadu vecumam un viņu pavadītājiem.

Atmetam vārdus "izņēmuma gadījums"  - jo spēkā esošajos CSN to NAV (projektā bija, bet netika pieņemts), pārējais apzīmē to, kas ir atļauts (nevis aizliegts!) un precizē to, kas tur jāievēro (protams, ka gājējiem priekšroka).
Tautai parastajai ir taisnvirziena domāšana - ja "aizliegts", tātad nekur un nekādos apstākļos braukt pa ietvi "nedrīkst".
Kā Silenieks intervijā ļoti pareizi norādīja - lielāka ātrumu starpība ir bīstamāka. Ja velokurjers vai cits ātrāks riteņbraucējs rullē ar 30+ km/h, uz ielas būs daudzmaz OK. Ja tur parādās lēnbraucējs ar 12 km/h, būs problēmas (t.sk. autobraucējiem, kuriem tiešām reāli traucēs, it īpaši uz blīvākas satiksmes ielām, kur korekti apdzīt ļoti grūti).

Avatar

By buzic 65 15.04.2016 12:44:38

Member · 1,159 comments
Ivars27 wrote

CSN 124.punkts: Nogriežoties pa labi vai pa kreisi, bet, ja pretējos virzienos braucošu transportlīdzekļu plūsmas atdala sadalošā josla, – arī apgriežoties braukšanai pretējā virzienā, transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš gājējiem un velosipēdu vadītājiem, kas šķērso to brauktuvi, kurā viņš nogriežas.

Un, ko Tu gribēji ar šo pateikt? Ka autovadītājam no Barona ielas pa labi nevajag griezties, jo pa ielas labo pusi, 200m aiz viņa uz 12km/h čunčina velodievs? Kā visiem patīk staipīt to 124. punktu, kā šauru segu katram uz savu pusi...

Bet mani divi centi par ko citu!

Veči, man, godīgi, pumpas metas un vemt gribas, kad Viesturs (uc arī šeit rakstošie velodievi), ar putām uz lūpām, stāsta, ka cilvēks ir mīļš, jauks un pūkaini rozā līdz brīdim, kamēr neuzsēžas uz velosipēda un nenonāk sliktajā (neesošajā) pilsētas veloinfrastruktūrā. Un tad, un tāpēc - kļūst par kretīnu!!! Varbūt pietiks borēt šo idiotismu?! Kāpēc par kretīniem nepārvēršas visi, kuri brauc ar velosipēdiem pa to pašu pilsētu, bet tikai daļa? Man krietni vairāk pie sirds iet kādā raidījumā dzirdētās Valda Meldera pārdomas - cilvēks ir tāds, kāds viņš ir (vienāds savā uzvedībā), neatkarīgi no tā, kurā brīdī viņš ir kājāmgājēs, velosipēdists, motobraucējs vai autobraucējs!

Un par automašīnu labajiem pagriezieniem krustojumos.

Bibo wrote

Autovadītājam būtu jāieņem pozīcija pēc iespējas tuvāk labajai ielas malai tā lai tu ar savu velo tur nemaz nevari iespraukties.

Pagājušo vasar' šo sviestu kūla arī Mihails. Vai šādi domājoši tirliņi paši ir braukuši ar auto? Nav ienācis prātā, ka pat normālu izmēru, šādi malai piespiedies, auto, griežoties pa labi (normāla izmēra joslā), ar aizmugurējo ratu uzbrauks ietvei, kas ir nopietns gājēju apdraudējums! Nav ienācis prātā, ka venu, mikroautobusu, smago, sabiedriskā transporta un fūru pagrieziena radiuss ir vēl lielāks!?

Patiesībā ir tik elementāri samainīties ar pa labi nogriezošos auto bez kreņķa un kašķa, ka uznāk dusmas katrreiz no jauna lasīt šo raudāšanu. Pašķirstiet forumu un pameklējiet, ko par šo jautājumu ir teikuši riteņbraucēji, kuri ikdienā BRAUC pa Rīgu ar velosipēdu, nevis nonstopā vaimanā, cik viss un visi ir slikti!

Avatar

By averza 15.04.2016 12:49:45

Member++ · 5,039 comments

Es par to, ka autiņi tomēr atstāj vietu, kur pabraukt garām pa labo pusi. Velo pabrauc visiem garām un nostājas pirmajam autiņam priekšā, labajā pusē, ja deg sarkanais. Un pirmais aizbrauc taisni - nav problēmu, kāpēc lai kāds taurētu? Ja čammājies un nebrauc pie zaļā, tad, protams, saņem tauri. Ja zaļais jau deg, tad brauc garām auto rindai un īsi pirms krustojuma izvēlas divus autiņus, starp kuriem brauc. Priekšējo palaiž nogriezties, un tad pats brauc taisni. Zero problems. Vienīgā problēma, ka esi ieskrējies un priekšā kāds nogriežas un sarēķini, ka viņš jau būs nogriezies, bet tad tur uzrodas gājēji un autiņš apstājas, tad var sanākt iebraukt pakaļā smile

Avatar

By Bibo 15.04.2016 12:55:00

Member · 581 comments

Cik mēs esam jūtīgi un ātri izdarām secinājumus par citiem smile

Ļoti smuki iztirzāts šis jautājums: https://bkategorija.files.wordpress.com … -labi1.pdf

Avatar

By buzic 65 15.04.2016 12:56:27

Member · 1,159 comments
averza wrote

Es par to, ka autiņi tomēr atstāj vietu, kur pabraukt garām pa labo pusi. Velo pabrauc visiem garām un nostājas pirmajam autiņam priekšā, labajā pusē, ja deg sarkanais. Un pirmais aizbrauc taisni - nav problēmu, kāpēc lai kāds taurētu? Ja čammājies un nebrauc pie zaļā, tad, protams, saņem tauri. Ja zaļais jau deg, tad brauc garām auto rindai un īsi pirms krustojuma izvēlas divus autiņus, starp kuriem brauc. Priekšējo palaiž nogriezties, un tad pats brauc taisni. Zero problems. Vienīgā problēma, ka esi ieskrējies un priekšā kāds nogriežas un sarēķini, ka viņš jau būs nogriezies, bet tad tur uzrodas gājēji un autiņš apstājas, tad var sanākt iebraukt pakaļā smile

Cik elementāri, ne?!!

Avatar

By dizpark 15.04.2016 12:59:11

Member · 908 comments
buzic 65 wrote
Ivars27 wrote

CSN 124.punkts: Nogriežoties pa labi vai pa kreisi, bet, ja pretējos virzienos braucošu transportlīdzekļu plūsmas atdala sadalošā josla, – arī apgriežoties braukšanai pretējā virzienā, transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš gājējiem un velosipēdu vadītājiem, kas šķērso to brauktuvi, kurā viņš nogriežas.

Un, ko Tu gribēji ar šo pateikt? Ka autovadītājam no Barona ielas pa labi nevajag griezties, jo pa ielas labo pusi, 200m aiz viņa uz 12km/h čunčina velodievs? Kā visiem patīk staipīt to 124. punktu, kā šauru segu katram uz savu pusi...


Un par automašīnu labajiem pagriezieniem krustojumos.

Bibo wrote

Autovadītājam būtu jāieņem pozīcija pēc iespējas tuvāk labajai ielas malai tā lai tu ar savu velo tur nemaz nevari iespraukties.

Pagājušo vasar' šo sviestu kūla arī Mihails. Vai šādi domājoši tirliņi paši ir braukuši ar auto? Nav ienācis prātā, ka pat normālu izmēru, šādi malai piespiedies, auto, griežoties pa labi (normāla izmēra joslā), ar aizmugurējo ratu uzbrauks ietvei, kas ir nopietns gājēju apdraudējums! Nav ienācis prātā, ka venu, mikroautobusu, smago, sabiedriskā transporta un fūru pagrieziena radiuss ir vēl lielāks!?


buzic65. Palasi CSN un/vai aizej uz autoskolu. Toču, silti iesaku. Būs labāk.

Avatar

By buzic 65 15.04.2016 12:59:35

Member · 1,159 comments
Bibo wrote

Cik mēs esam jūtīgi un ātri izdarām secinājumus par citiem smile

Ļoti smuki iztirzāts šis jautājums: https://bkategorija.files.wordpress.com … -labi1.pdf


Tas Tavs smukais iztirzājums, akurāt, nepaģēr smagajam piespiesties pie bortakmens, lai blakus nenostātos velo.

Avatar

By buzic 65 15.04.2016 13:05:06

Member · 1,159 comments
dizpark wrote

buzic65. Palasi CSN un/vai aizej uz autoskolu. Toču, silti iesaku. Būs labāk.

Paldies, par padomu! Netaisos mainīt savas domas par šī punkta nepareizu traktējumu. Ja velo ir blakus, palaidīšu, ja pārdesmit metrus aiz manis (ar 35km/h nesoties visiem garām pa labo pusi)... žēl, ne?! smile

Last edited by buzic 65 (15.04.2016 13:08:11)

Avatar

By Bibo 15.04.2016 13:06:02

Member · 581 comments

Nezinu kā tev, bet man smadzene pietiek nelīst zem smagajiem.

Nedomāju, ka te ir jārunā par acīmredzamām lietām un vēl jāpalīdz tās sagremot.

Pieņemsim, ka mana kļūda, jo es īpaši neizcēlu vieglos.

Avatar

By Mihails 15.04.2016 13:06:47

Member · 341 comments
buzic 65 wrote

Veči, man, godīgi, pumpas metas un vemt gribas, kad Viesturs (uc arī šeit rakstošie velodievi), ar putām uz lūpām, stāsta, ka cilvēks ir mīļš, jauks un pūkaini rozā līdz brīdim, kamēr neuzsēžas uz velosipēda un nenonāk sliktajā (neesošajā) pilsētas veloinfrastruktūrā. Un tad, un tāpēc - kļūst par kretīnu!!! Varbūt pietiks borēt šo idiotismu?! Kāpēc par kretīniem nepārvēršas visi, kuri brauc ar velosipēdiem pa to pašu pilsētu, bet tikai daļa? Man krietni vairāk pie sirds iet kādā raidījumā dzirdētās Valda Meldera pārdomas - cilvēks ir tāds, kāds viņš ir (vienāds savā uzvedībā), neatkarīgi no tā, kurā brīdī viņš ir kājāmgājēs, velosipēdists, motobraucējs vai autobraucējs!

Jā, taču uzvedības šabloni braucot ar velo, braucot ar auto un ejot kājām pat vieniem un tiem pašiem cilvēkiem atšķiras. Piemēram, viens un tas pats cilvēks ar auto var stāvēt pie sarkanā, bet izkāpjot ārā no automašīnas vai apsēžoties uz velosipēda var šķērsot ielu pie sarkanā. Un ne visur tur, kur ir droši braukt ar auto, ir droši braukt arī ar velo, tāpēc cilvēki izvēlas braukt kā viņiem šķiet drošāk (ne vienmēr tas atbilst CSN). Un vēl ir tā, ka ja gājējs šķērsos pie sarkanā, vai arī autobraucējs iebrauc krustojumā, kad jau iededzies sarkanais, neviens tam uzmanību nepievērš, jo arī paši tā reizēm dara, bet ja pie sarkanā aizbrauc riteņbraucējs - tad tas noteikti ir DELFI Aculiecinieka reportāžas vērts, jo paši pa ielu ar velosipēdu nebrauc.

buzic 65 wrote

Pagājušo vasar' šo sviestu kūla arī Mihails. Vai šādi domājoši tirliņi paši ir braukuši ar auto? Nav ienācis prātā, ka pat normālu izmēru, šādi malai piespiedies, auto, griežoties pa labi (normāla izmēra joslā), ar aizmugurējo ratu uzbrauks ietvei, kas ir nopietns gājēju apdraudējums! Nav ienācis prātā, ka venu, mikroautobusu, smago, sabiedriskā transporta un fūru pagrieziena radiuss ir vēl lielāks!?

CSN 75.punkts. Ja transportlīdzekļa gabarītu vai citu iemeslu dēļ nav iespējams nogriezties no attiecīgā malējā stāvokļa, ir atļauta atkāpe no šīs prasības, ja tas netraucē citu transportlīdzekļu kustību.

Tātad autovadītāja pienākums ir pārliecināties, ka viņš nevienu netraucēs. Protams, arī velobraucējam labāk pašam pārliecināties, ka viņu redz un laiž, jo pretējā gadījumā pašam taču būs sāpīgi.