Valdība apstiprina Ceļu satiksmes noteikumu jauno redakciju

Avatar

By prx25 02.06.2015 14:50:42

Member · 200 comments

Un kā rakstīts visās ziņu lentēs tas ir noticis sadarbībā ar Latvijas riteņbraukšanas apvienību. Visticamāk, ka apvienība ir piesaistīta sākumā tā teikt ķeksīša pēc, lai Straujuma nebļautu, ka nav bijusi sabiedrības līdzdalība. izstudēju tikai sadaļas, kas attiecas uz velo un saprotu, ka velobraucējs ir kļuvis par visneaizsargātāko satiksmes dalībnieku.

Avatar

By averza 02.06.2015 14:59:06

Member++ · 5,039 comments

Ar jaunajiem noteikumiem plānots aizliegt transportlīdzekļu stāvēšanu un apstāšanās krustojumos, kā arī uz gājēju un velosipēdu ceļiem.

Pirms tam, tātad, drīkstēja?

Avatar

By sursurs 02.06.2015 18:20:53

Member · 905 comments

Tā ziņa ir sviests. Riteņbraukšanas savienība tiešām tika iesaistīta bezmaz tikai ķeksīša pēc. Nēnu laikam kādas pāris maznozīmīgas figņas tomēr ir ņēmuši vērā..


velo 4ever

Avatar

By peteris 02.06.2015 19:14:24

Member · 520 comments

Vajag savākties uz protestu pret to murgu!

Avatar

By averza 03.06.2015 12:12:13

Member++ · 5,039 comments

CSN no nākamā gada ar maniem skaidrojumiem/komentāriem treknrakstā.

22. Papildu prasības velosipēdu vadītājiem

200. Velosipēda vadītājiem jābrauc pa attiecīgā virziena velojoslu, velosipēdu ceļu, gājēju un velosipēdu ceļu vai kopīgo gājēju un velosipēdu ceļu iespējami tuvāk tā labajai malai (tātad pa apvienoto ceļu gājēji jāapsteidz ar pēc iespējas mazāku intervālu). Ja to nav vai tie ir attālināti no ceļa (piemēram, ir jāveic lieks līkums, pa vidu margas utt.), velosipēdu vadītājiem atļauts:
200.1. braukt pa brauktuvi vienā rindā iespējami tuvāk brauktuves (braukšanas joslas) labajai malai. Tālāk uz brauktuves atļauts izbraukt šādos gadījumos:
200.1.1. lai apbrauktu, apsteigtu vai apdzītu (tātad sastrēgumu laikā lēni braucošus vai stāvošus auto drīkst apsteigt starp joslām, tai skaitā arī, piemēram, starp trešo un ceturto joslu);
200.1.2. lai turpinātu braukt izvēlētajā virzienā apdzīvotās vietās, kur braukšanai vienā virzienā ir ne vairāk par divām joslām, ja malējā labā josla ir iekārtota labajam pagriezienam (šis jau izdiskutēts; bet, kas interesanti, drīkst braukt pa labi, ja abas joslas iet pa labi, arī no otrās joslas);
200.1.3. pavadot bērnus, kas jaunāki par 12 gadiem;
200.2. braukt pa nomali, dodot ceļu gājējiem;
200.3. izņēmuma gadījumā braukt pa ietvi, ja braukšana pa brauktuvi, ņemot vērā ceļu satiksmes intensitāti, ceļa un meteoroloģiskos apstākļus, nav iespējama (drīkst braukt pa ietvi pretēji vienvirziena brauktuvei), ir apgrūtināta vai bīstama.  Braucot pa ietvi velosipēdu vadītājiem jāizvēlas tāds braukšanas ātrums, lai netiktu apdraudēti vai traucēti gājēji un nepieciešamības gadījumā jābrauc ar ātrumu, kas nepārsniedz gājēju pārvietošanās ātrumu. Velosipēdu vadītāji nedrīkst  nekādā veidā apdraudēt vai traucēt gājējus (izskatās, ka uz suņiem ar vai bez pavadu šie noteikumi neatteicas). Gājējiem, pārvietojoties pa ietvi, ir priekšroka. Braucot pa ietvi vietās, kur velosipēdu vadītāju braukšanas trajektorijas krustojas ar pārējo transportlīdzekļu braukšanas trajektorijām, velosipēdu vadītājiem jānovērtē  attālums līdz transportlīdzekļiem, kas tuvojas, kā arī jānovērtē to braukšanas ātrums un jāpārliecinās par drošību (tātad turpmāk, ja ienesies no vārtrūmes izlidošajā auto, pats vien būsi vainīgs).

201. Bērniem, kas jaunāki par 12 gadiem un velosipēdu vadītājiem, kas tos pavada, atļauts braukt pa ietvi arī tad, ja uz brauktuves ierīkota velojosla (šeit mēs klajā tekstā atzīstam, ka velojoslas ir nedrošākas par ietvēm). Bērniem, kas jaunāki par 12 gadiem, braucot ar velosipēdu, galvā jābūt aizsprādzētai aizsargķiverei.

202. Velosipēdu vadītājiem jābrauc ar ātrumu, kas neapdraud ceļu satiksmes drošību (ja notiks negadījums un būsi braucis ātrāk par 20km/h, pats vien būsi vainīgs). Velosipēdu vadītājiem atļauts šķērsot brauktuvi pa ietves vai nomales iedomāto turpinājumu, kā arī, netraucējot gājējus, - pa gājēju pārejām. Pirms brauktuves šķērsošanas velosipēdu vadītājiem laikus jāsamazina braukšanas ātrums un nepieciešamības gadījumā, ja tas nepieciešams ceļu satiksmes drošībai, jāaptur velosipēds. Šķērsojot brauktuvi pa ietves iedomāto turpinājumu, velosipēdu vadītājiem jābrauc ar ātrumu, kas nepārsniedz gājēju pārvietošanās ātrumu un jādod ceļš transportlīdzekļiem, kas brauc pa šķērsojamo ceļu (izklausās, ka citiem transportlīdzekļiem tagad vienmēr būs priekšroka šādās vietās, neatkarīgi no dzīvojamām zonām, blakusteritorijām un vai tiek veikts nogriešanās manevrs).

203. Vietās, kur ārpus krustojumiem velosipēdu ceļš, gājēju un velosipēdu ceļš vai kopīgs gājēju un velosipēdu ceļš šķērso brauktuvi un ceļu satiksme netiek regulēta, velosipēdu vadītājiem, kas brauc pa šiem ceļiem, jādod ceļš transportlīdzekļiem, kas brauc pa šķērsojamo ceļu (OK, eksistē tomēr daži reti gadījumi, kad velo ir priekšroka).

204. Pirms nogriešanās pa kreisi vai apgriešanās braukšanai pretējā virzienā krustojumos apdzīvotās vietās velosipēda vadītājam jāizvērtē ceļa veids (vienvirziena, divvirzienu, joslu skaits, atļautie braukšanas virzieni tajās u.tml.), satiksmes intensitāte un jāizvēlas drošākais manevra veikšanas veids tā, lai neradītu satiksmei bīstamas situācijas:
204. 1.  vietās, kur nav iekārtots velosipēdu ceļš, gājēju un velosipēdu ceļš vai kopīgs gājēju un velosipēdu ceļš, velosipēda vadītājam brauktuvju krustošanās vieta jāšķērso pa brauktuvju labo malu, dodot ceļu tajā pašā virzienā taisni braucošajiem transportlīdzekļiem un tiem ceļu satiksmes dalībniekiem, kam saskaņā ar braukšanas noteikumiem krustojumos ir priekšroka;
204.2. uz ceļiem, kur ceļu satiksme notiek divos virzienos un ir viena josla katrā virzienā, nogriešanās pa kreisi vai apgriešanās braukšanai pretējā virzienā veicama 204.1.apakšpunktā minētajā veidā vai no uz brauktuves ieņemtā attiecīga kreisā malējā stāvokļa;
204.3. ja braukšanai attiecīgajā virzienā ir divas joslas un braukšanai pa kreisi iekārtota atsevišķa josla, nogriešanās pa kreisi vai apgriešanās braukšanai pretējā virzienā veicama 204.1.apakšpunktā minētajā veidā (izņemot gadījumu, ja labā malējā josla iekārtota braukšanai tikai pa labi), vai no kreisās malējās  joslas labās malas.
(sarežģīti, bet vismaz doma ir saprotama. Diemžēl nekas nav atsevišķi atrunāts par kreiso pagriezienu no vienvirziena ielas.)

205. Nogriezties pa kreisi vai apgriezties braukšanai pretējā virzienā apdzīvotās vietās ārpus krustojumiem velosipēda vadītājam atļauts no brauktuves labās malas, bet uz ceļiem, kur ceļu satiksme notiek divos virzienos ar vienu joslu katrā virzienā, - arī no uz brauktuves ieņemtā attiecīga kreisā malējā stāvokļa.

206. Nogriezties pa kreisi vai apgriezties braukšanai pretējā virzienā ārpus apdzīvotām vietām velosipēdu vadītājiem atļauts tikai no brauktuves labās malas (labās nomales), dodot ceļu tajā pašā virzienā un pretim braucošajiem transportlīdzekļiem.

207. Velosipēdam jābūt tehniskā kārtībā. Velosipēdam jābūt aprīkotam ar bremzēm.

208. Velosipēdu piekabēm aizmugurē jābūt sarkanam gaismas atstarotājam.

209. Braucot diennakts tumšajā laikā vai nepietiekamas redzamības apstākļos, velosipēdam abos tā sānos, riteņu abās pusēs, jābūt aprīkotam ar gaismas atstarotājiem, priekšpusē jābūt aprīkotam ar baltu atstarotāju, bet aizmugurē ar sarkanu atstarotāju (atstarotājiem tumšajā laikā būs jābūt vienmēr, arī tad, ja ir lampiņas), kā arī priekšpusē jādeg baltas gaismas lukturim, bet aizmugurē - sarkanas gaismas lukturim. Ja lukturu nav vai tie nedarbojas, velosipēdam un velosipēda vadītājam jābūt tērptam atstarojošā vestē vai apģērbā (par šo jau viss twitteris ir kārtīgi izpriecājies) ar labi redzamiem gaismu atstarojoša materiāla elementiem.

(ir vēl daži punkti, pilnos noteikumus lasīt šeit: http://tap.mk.gov.lv/mk/tap/?pid=40319541)

Vispār dikti jau nu samudžināti tie noteikumi: jāņem vērā, vai ir apdzīvota vieta vai nav, jāskaita joslas katrā virzienā, jāpēta joslu virzieni, un tad ātri jāatceras, ko kurā gadījumā drīkst un ko nē.

Avatar

By novērotājs 03.06.2015 12:18:09

Member+ · 1,908 comments
averza wrote

CSN no nākamā gada ar maniem skaidrojumiem/komentāriem treknrakstā...
203. Vietās, kur ārpus krustojumiem velosipēdu ceļš, gājēju un velosipēdu ceļš vai kopīgs gājēju un velosipēdu ceļš šķērso brauktuvi un ceļu satiksme netiek regulēta, velosipēdu vadītājiem, kas brauc pa šiem ceļiem, jādod ceļš transportlīdzekļiem, kas brauc pa šķērsojamo ceļu (OK, eksistē tomēr daži reti gadījumi, kad velo ir priekšroka).

Šajā gadījumā velobraucējiem kā reiz NAV priekšroka. Gramatiski pastulbs noteikumu formulējums, bet doma ir iepriekš minētā.

Avatar

By 321 03.06.2015 12:20:48

Member · 6,350 comments

Tad tās atstarojošās vestes tumsā nav obligātas? hmm

Avatar

By averza 03.06.2015 12:49:47

Member++ · 5,039 comments

novērotāj, šajā gadījumā nav, bet vismaz krustojumos ir - tā bija domāts.

Avatar

By klacis 03.06.2015 13:51:49

Member · 75 comments

man nu bija pagrūti atrast vietu, kur velo būs priekšroka...
202. punkts intereanti interpretējas, ja es pie pārejas piebraukšu brīdī, kad pienāks kāds gājējs. Gājējam būs priekšroka (pēc viņu noteikumiem), bet man jāpagaida, kamēr auto aizbrauks, jo velo jādod ceļš visiem, kas tur šķērso manu trajektoriju. ja vien es nenokāpju no riteņa...
Vai gadījumā 207. punkts neaizliedz fiksīšus? tiem takš bremžu kā tādu nav, vai ne?
Mans secinājums - nedomāju, ka man īpaši mainīsies braukšanas paradumi, kaut arī brīžiem varbūt es pārkāpšu noteikumus, bet gribu redzēt kā ir paredzēts kontrolēt šo noteikumu ievērošanu. Ja policija neko nedarīs, tad šos jaunos noteikumus neviens neņems aubē un visi brauks tāpat kā agrāk, proti, katrs pēc saviem noteikumiem.

Avatar

By ARZ 03.06.2015 13:57:13

Member · 356 comments

Arī iepriekš bija aizliegts pārvietoties ar velo bez bremzēm


labāk nodilt nekā sarūsēt

Avatar

By Tantrix 03.06.2015 14:03:00

Member · 527 comments

vai ir iekļauts jaunajos noteikumos  tas f..king noteikums, ka velosipēdistam aizliegts braukt pa brauktuvi , ja blakus ir apvienotais gājēju/velo ceļš ? Nu baigi negribētos dripelēties pa ietvēm, kas cēli tagad apzīmētas par šo gājēj/veloceļu


rakstiet lūdzu uz šo e mail : mareks.kirilovs13@gmail.com

Avatar

By averza 03.06.2015 14:06:20

Member++ · 5,039 comments

Tantrix, lasi 200. punktu (pirmais teikums).

Avatar

By Tantrix 03.06.2015 14:12:43

Member · 527 comments

mjā , tagad pieleca sad nu šamais man visvairāk kretinē, jo ir pietiekami daudzz vietu , kur tie kopistiskie apvienotie gājēj/velo celiņi jeb trotuāri ar apmalēm un zīmju stabiem pa vidu ir vienkārši riktīgi bīstami. Nu ko, es laikam automātiski palikšu par pārkāpēju un plānošu maršrutu, kur šo brīnumu nav. Bet ir vietas, kur nevarēs izvairīties ...


rakstiet lūdzu uz šo e mail : mareks.kirilovs13@gmail.com

Avatar

By veevee 03.06.2015 14:13:38

Member · 52 comments

kas, pēc 200.1.3. punkta sanāk, ka ja pavada bērnu līdz 12 gadiem, tad var uz brauktuves ieņemt jebkuru joslu, vienalga cik to ir?

Avatar

By despecs 03.06.2015 14:19:37

Member · 1,745 comments

202. pēdējais teikums ir murgs, civilizētās pasaulēs ja kāds griežās ārā no sānielas, pagalma, tad palaiž visus, kas brauc tam gar degunu - auto, velo un gājējus.

203. izskatās, ka attiecās uz visu brīvības gatves veloceliņu. Tikai atsevišķās vietās var piesiet, ka celiņš ir krustojumā. Oi, tur būs iemesli konfliktiem.


Sajūti zemes vibrācijas. /cietā dakša/

Avatar

By dizpark 03.06.2015 17:05:13

Member · 908 comments
despecs wrote

202. pēdējais teikums ir murgs, civilizētās pasaulēs ja kāds griežās ārā no sānielas, pagalma, tad palaiž visus, kas brauc tam gar degunu - auto, velo un gājējus.

203. izskatās, ka attiecās uz visu brīvības gatves veloceliņu. Tikai atsevišķās vietās var piesiet, ka celiņš ir krustojumā. Oi, tur būs iemesli konfliktiem.


Man daudz kas nav saprotams, un daudz kas ĻOTI nepatīk jaunajos noteikumos, BET būsim precīzi: 202. punktā ir runa par brauktuvi un 203. punkts nav nekāds jaunums, vecajos CSN noteikumos bija praktiski tāds pats regulējums
226. Vietās, kur ārpus krustojumiem velosipēdu ceļš šķērso brauktuvi un ceļu satiksme netiek regulēta, velosipēdu un mopēdu vadītājiem jādod ceļš transportlīdzekļiem, kas brauc pa šķērsojamo ceļu.
Tobiš 203. nav nekāds īpašs jaunums, un jau atkal gan vecajā gan jaunajā redakcijā tas attiecas brauktuvi .

Es nesaku, ka man tas viss patīk, bet attiecībā uz Brīvības gatves veloceliņu nav faktiski nekādu izmaiņu.


Bet man liekas, ka visi šie grozījumi ir brāķis. Izskatās,ka kaut ko ir mēģināts mainīt, bet klīdz galam viss nav izdomāts.

Jo pacentos sameklēt šo te saistīto punktu

124. Nogriežoties pa labi vai pa kreisi, bet, ja pretējos virzienos braucošu transportlīdzekļu plūsmas atdala sadalošā josla, - arī apgriežoties braukšanai pretējā virzienā, transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš gājējiem un velosipēdu vadītājiem, kas šķērso to brauktuvi, kurā viņš nogriežas.

124. toč runā pretī 202. punktam.
Jo autovadītājam teikts, ka priekšroka ir gājējam un velosipēdistam, bet velosipēdistam tiek teikts, ka priekšroka ir citu transportlīdzekļu vadītājiem. 124. punktā nekas nav teikts, ka uz velosipēdistu vadītājiem tas attiecas tikai tad, ja viņš brauc pa brauktuvi vai pa velonfrastruktūru. To pat loģiski no 124. punkta nevar secināt, jo vienā teikumā minēti arī gājēji, , kas toč neiet pa brauktuvi.


Un tad vēl ir šis punkts, kurā ir izmaiņas

145. Transportlīdzekļa vadītājam, tuvojoties neregulējamai gājēju pārejai, jāsamazina braukšanas ātrums vai jāaptur transportlīdzeklis pirms gājēju pārejas, lai dotu ceļu gājējiem, kas šķērso brauktuvi pa gājēju pāreju vai iziet uz tās, kā arī velosipēdu vadītājiem, kas šķērso brauktuvi pa gājēju pāreju vai izbrauc uz tās, ja tie varētu tikt traucēti vai apdraudēti.


Visu kopā savelkot no domāšanas piepūles mazliet reibst galva, bet vai varētu būt, ka noteikumu autori neregulētu krustojumu šķērsošanu varbūt ir domājuši šādi.

1) Ja velo brauc pa brauktuvi vai pa velosipēdu ceļu,  velosipēdu vadītājam ir prieksroka turpinot kustību taisnā virzienā attiecībā pret auto, kas krustojumā veic labo pagriezienu, .

2) Ja velosipēda vadītājājs brauc pa ietvi, un neregulētā krustoojumā ir apzīmēta gājēju pāreja (zīme /zebra), tad velosipēda vadītājs var braukt pāri un viņam būs prieksroka.

3) Ja velosipēda vadītājs brauc pa ietvi un neregulētā krustojumā nav gājēju pārejas un velosipēda vadītājs grasās šķērsot brauktuvi pa ietves iedomāto trpinājumu, tad viņš lēnām sāk kļūt par mēslu, un atšķirībā no gājēja viņam vairs nav prieksrokas, un uz velo var šķērsot brauktuvi tikai tad, kad gaiss ir tīrs.

4) Ja ir praktiski tas pats gadījums kas 3), taču minētā ietve ir apzīmēta par gājēju un velosipēdu (sadalīto vai apvienoto) ceļu, tad velosipēdists ir atguvis savas prieksrocības un viņam attiecībā pret autovadītāju ir priekšroka krustojuma šķersošanā. 


Ārpus krustojumiem jau vispār kļūst jautri (t.i. vismaz es līdz galam nevaru saprast.) Jo manuprāt ir pretruna starp 145. punktu un 203. punktu.  Jo daudzviet taču ir tā,ka gājēju  un velosipēdistu ceļš šķērsojot brauktuvi ir apzīmēts ar gājēju pāreju.
https://www.google.lv/maps/@56.950355,2 … hesgug!2e0
Saskaņā ar 145. es ar velo drīkstu braukt pāri un autovadītājiem jādod man ceļš, bet saskaņā ar 203. punktu ir otrādi.

Ja gājēju pārejas nav (piemēŗam tur, kur ir tikai velosipēdu ceļš un tas škērso brauktuvi (ir sarkanais 932. cela horizontālais apzīmējums), tad prieksroka ir autovadītājiem. Tas tā kā būtu skaidrs.

Un ja ir tā, ka brauktuvi blakus šķērso gan gājeju pāreja, gan velosipēdistu ceļš ar 932. apzīmējumu, tad ir tā,  ka gājēji var droši iet pāri pa gājēju pāreju, bet velosipēdistiem jāgaida, kad ceļš būs tīrs, un tikai tad jāšķērso brauktuve.  Vai varūt manīgi jāpārkārtojas un brauktuve jāšķērso līdz ar gājējiem pa gājēju pāreju?

Last edited by dizpark (03.06.2015 17:06:28)

Avatar

By sursurs 04.06.2015 00:09:00

Member · 905 comments

Oj nu nevajag ar šito jaukt galvu - tā vienmēr ir bijis un nekas nemainās (gan gājējiem, gan velo btw): Vieta, kur veloceļš krustojas ar brauktuvi:
1a) Krustojumā - tām mašīnām kas brauc taisni un vēl nav nekur nogriezušās pirms velojoslas šķērsošanas ir priekšroka pret velo - tur gan vēl jāskatās vai mašīna nebrauc taisni laukā no dzīvojamās zonas (tad gan auto nav priekšroka) vai nezinu - šim trīsstūris uzlikts vai raustītā dodiet ceļu līnija uzvilkta pirms velojoslas;
1b) Krustojumā - tām mašīnām, kuras jau ir nogriezušās un tajā brīdī šķērso velojoslu - NAV priekšroka pret velo un viānm jāpiebremzē un jāpalaiž visi velo, gājēji, utt - pilnīgi po - vai tur ir velojosla vai vnk ietve (atšķiras laikam no apša velo viedokļa, cik ātri drīkst nesties tādās vietās);
2) Ārpus krustojuma - kā vienmēr ir bijis - auto ir priekšroka.
Strīdīgas, protams, tāpat kā līdz šim ir vietas, kur tas veloceļs ir ielikts aiz zālāja, kokiem, utt. Tb jautājums - kurā brīdī tas skaitās ka veloceļš ietilst tajā krustojumā, bet kurā vairs neietilpst..


velo 4ever

Avatar

By despecs 04.06.2015 08:21:04

Member · 1,745 comments

dizpark, paldies par skaidrojumu.

bet šis tak atbilst jēdzienam - veloceliņš šķērso brauktuvi(ūnijas ielu) krustojumā?
https://www.google.lv/maps/@56.971538,2 … wMoCJA!2e0

un šeit, ir gan krustojums, gan izbraukšana no dzīv zonas(ko gan velo nezin, ja neapstājas un neapskatās zīmes)
https://www.google.lv/maps/@56.975866,2 … GtzNpw!2e0


Sajūti zemes vibrācijas. /cietā dakša/

Avatar

By sursurs 04.06.2015 09:25:58

Member · 905 comments
despecs wrote

dizpark, paldies par skaidrojumu.

bet šis tak atbilst jēdzienam - veloceliņš šķērso brauktuvi(ūnijas ielu) krustojumā?
https://www.google.lv/maps/@56.971538,2 … wMoCJA!2e0

un šeit, ir gan krustojums, gan izbraukšana no dzīv zonas(ko gan velo nezin, ja neapstājas un neapskatās zīmes)
https://www.google.lv/maps/@56.975866,2 … GtzNpw!2e0

Man jau šķiet, ka abos gad. ir krustojums un autiņam jālaiž (jo pirmajā bildē arī tā doiet ceļu zīme ir pirms tā veloceļa un otrajā vispār ir dzīvojamā zōna), bet, ja kādam ir kkādi citi policijas / csdd u.tml. skaidrojumi/interpretējumi, gribētu tādus zināt...


velo 4ever

Avatar

By arvils 04.06.2015 09:30:45

Member · 285 comments
Tantrix wrote

mjā , tagad pieleca sad nu šamais man visvairāk kretinē, jo ir pietiekami daudzz vietu , kur tie kopistiskie apvienotie gājēj/velo celiņi jeb trotuāri ar apmalēm un zīmju stabiem pa vidu ir vienkārši riktīgi bīstami. Nu ko, es laikam automātiski palikšu par pārkāpēju un plānošu maršrutu, kur šo brīnumu nav. Bet ir vietas, kur nevarēs izvairīties ...

+1 Piekrītu visam.
Berģos, Juglā, Viestura prospektā, Baltezers-Berģi posmā, Vecmīlgrāvis-Vecāķi u.c. ne reizi neesmu braucis pa to perverso veidojumu, jeb gājēju/ritēnbraucēju trotuārceļu... Ne reizi nav bijis konflikts ar musariem. Ir bijuši vairāki gadījumi, kad viņi man blakus pie luksafora stāvējuši vietā, kur trotuārveloceļš ir 3m no brauktuves. Bieži nekautrējos izmantot nesankcionēto aizmotoru, iepriekš minētajos posmos, - it kā riskanti (cik zinu mentiem nepatīk), bet līdz šim viss ir noritējis bez problēmām.

Riebjas skatīties uz tiem riteņbraucējiem-trotuāristiem Rīgas centrā. Brauc absolūti kā ienāk prātā - tad pa veloceļu, tad izdomā pārmesties uz trotuāru, tad brauktuvi (arī pretējā virzienā); gājēju pārejas tiek pārbrauktas 20+ km/h (īpaši riskanti tiem autovadītājiem, kuri tajā brīdī nogriežas un brauc pāri konkrētajai pārejai), luksaforu gaismas pie vienas vietas u.t.t.  Nesaprotu kā tā var braukt, man reāli žēl gājējus, pieņemu, ka ne viens vien katru dienu cieš dēļ šiem deģenerātiem.

Runājot par jaunajiem noteikumiem, tad 200.3 punkts varēja skanēt nedaudz savādāk. Kā savādāk - es neteikšu, daudzi noteikti sāks protestēt. Katrā ziņā skaidrs ir tas, ka pilnīgi nekas nemainīsies, visi turpinās ripināt pa trotuāriem, jo vienmēr varēs aizbildināties, ka braukšana pa brauktuvi ir ļoti bīstama un tās dažas, tur esošās, mašīnas ir "intensīva satiksme"

Last edited by arvils (04.06.2015 09:34:57)


VELO+
Ⓥ - Powered by plants

Avatar

By 436 04.06.2015 09:51:53

Member · 822 comments

labāk lai arī turpina braukt pa ietvēm, citādi mēs arī uz braucamās daļas nevarēsim pabraukt normāli.

Avatar

By dizpark 04.06.2015 10:19:42

Member · 908 comments
sursurs wrote
despecs wrote

dizpark, paldies par skaidrojumu.

bet šis tak atbilst jēdzienam - veloceliņš šķērso brauktuvi(ūnijas ielu) krustojumā?
https://www.google.lv/maps/@56.971538,2 … wMoCJA!2e0

un šeit, ir gan krustojums, gan izbraukšana no dzīv zonas(ko gan velo nezin, ja neapstājas un neapskatās zīmes)
https://www.google.lv/maps/@56.975866,2 … GtzNpw!2e0

Man jau šķiet, ka abos gad. ir krustojums un autiņam jālaiž (jo pirmajā bildē arī tā doiet ceļu zīme ir pirms tā veloceļa un otrajā vispār ir dzīvojamā zōna), bet, ja kādam ir kkādi citi policijas / csdd u.tml. skaidrojumi/interpretējumi, gribētu tādus zināt...


Man arī liekas, ka autiņam ir jālaiž. Uz šo situāciju attiecas šis te punkts

124. Nogriežoties pa labi vai pa kreisi, bet, ja pretējos virzienos braucošu transportlīdzekļu plūsmas atdala sadalošā josla, - arī apgriežoties braukšanai pretējā virzienā, transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš gājējiem un velosipēdu vadītājiem, kas šķērso to brauktuvi, kurā viņš nogriežas.


Ievērojiet, ka punktā nekas nav runāts par krustojumu, vienkārši auto nogriežas pa labi vai pa kreisi brauktuvē, ko škērso velosipēdists.  BET tas ir 12. sadaļā, kas saucas Braukšana krustojumos 124. punkts kaut kādā izskatā vienmēr CSN (vecajos 138. punkts) ir bijis, un te it kā nekas nemainās. Kaut kādu jaunu niansi, manuprāt, ievieš jaunais 202. un 145. punkts. Un ja es to pareizi saprotu, tad, ja šajā abās bildēs nebūtu veloceliņš, bet "plika" ietve, un ja tur nebūtu apzīmēta gājēju pāreja, tad  gan velosipēda vadītājam vairs nav priekšroka, un viņam ir divas opcijas a) kāpt nost no velo un tēlot gājēju (kuram vienmēr ir priekšroka), b) pagaidīt , kad auto aizbrauc un tad uz velo sķērsot to brauktuvi.  Bet tā ir tikai mana intepretācija, varbūt kļūdos.

Avatar

By trompists 04.06.2015 10:21:12

Member · 125 comments

Vismaz prieks, ka veloinfrastruktūra, kas atrodas attālināti no ceļa, nav obligāta. Varēs turpināt lietot vantinieku, etc. Bet ko precīzi apzīmē termins 'attālināti'? Ja velojoslu no ielas atdala apmale, uz kuras nav uzbrauktuvju?

Punkts 200.1.2. man joprojām nav līdz galam skaidrs. Uz kurām vietām Rīgā tas faktiski attieksies?

Avatar

By NilsS 04.06.2015 10:28:25

Member · 775 comments

Mums vajadzētu izbīdīt papildinājumu, kurš paredzētu kārtīgus punktus un soda naudas, par bīstami tuvu velosipēda apdzīšanu.
Teiksim ne tuvāk par 1m un pārkāpjot sods no 100-300 eiro ( summa aug, ja atkārtoti ) un līdz 3 punktiem.Cipari, protams,  diskutējami.
Noslīpējam tekstu un bīdam uz mana balss, apvienību utt

Last edited by NilsS (04.06.2015 10:29:50)

Avatar

By dizpark 04.06.2015 10:29:24

Member · 908 comments
despecs wrote

dizpark, paldies par skaidrojumu.

Zin, es neesmu kvalificēts un tiesīgs sniegt skaidrojumu,tā ir tikai mana interpetācija un varbūt, ka (un pārlasot savu tekstsu redz,ka toč kaut kur) kļūdos. Šajā gadījumā esmu tikai ieinteresēts saprast, kas tad īsti mainās man gan kā velo, gan auto vadītājam. Vispār, manuprāt, ir jādara tā, ka, ja kāds kaut ko tiešām griib noskaidrot, tad ir jāraksta vēstule CSDD?, kurā tiek lūgts izskaidrot kaut kādas neskaidras situācijas. Tas ir gana piņķerīgi, bet no tā varbūt būtu jēga, ja šādas sarakstes rezultā, tiktu konstatētas kaut kādas pretrunas. Jaunie CSN stājas spēkā 1. janvārī, es domāju,ka citu iemeslu starpā šāds termiņš kā reizi ir paredzēts, lai pagūtu izlabot visādus brāķus.

Avatar

By arvils 04.06.2015 10:30:46

Member · 285 comments
436 wrote

labāk lai arī turpina braukt pa ietvēm, citādi mēs arī uz braucamās daļas nevarēsim pabraukt normāli.

Jā.. par šito es nepadomāju. Jāpiekrīt. +1 big_smile


VELO+
Ⓥ - Powered by plants