Vadītāju kauna kakts

Avatar

By averza 28.05.2015 12:25:18

Member++ · 5,039 comments

Man šķiet, ir tikai viens veids, kā uzlabot satiksmes kultūru mūsu valstī:
1) Uzlikt nenormālus sodus par pat nenozīmīgiem pārkāpumiem. Piemēram, ASV sods par STOP zīmes neievērošanu ir ~300 USD, tāpat par mobila telefona izmantošanu pie stūres. Par drazošanu - 1000 USD. Kārtīgus sodus par braukšanu pie sarkanās gaismas, ceļa nedošanu, ātruma pārsniegšanu, parkošanos uz veloceļiem utt. Protams, arī velosipēdistiem tādus pašus sodus. To visu ievērot nav grūti, vienkārši cilvēki neievēro, jo reti kad kāds pamana un arī sodi ir smieklīgi.
2) Tādu pašu sodu piemērot arī, ja aculiecinieks iesūta video. Un izstrādāt ērtu veidu, kā jebkurš var šādu video iesniegt online.

Šobrīd autovadītājs var velosipēdistu notriekt, aizķert utt. un, pat ja velo ir braucis pēc CSN, autovadītājs nesaņem nekādu sodu, izņemot OCTA klases samazinājumu. Tas ir absurds.

Paskatoties UK cyclistus jūtubē, var redzēt, ka infrastruktūra ir ļoti laba (salīdzinot ar LV), noteikumi ir velosipēdistiem labvēlīgi, taču tas neko nedod tieši tā paša iemesla dēļ kā pie mums - nav nekādu sodu vai arī tie ir smieklīgi.

Avatar

By NilsS 28.05.2015 12:47:28

Member · 775 comments

Nelāgi ir tas, ka mēs te pačīkstam,  pačīkstam un ejam tālāk katrs savos ceļos. Bet vajadzētu taču rīkoties...

Avatar

By oskars 28.05.2015 13:30:49

Member · 693 comments

http://ltv.lsm.lv/lv/raksts/25.05.2015- … s.id50029/

Manuprāt šajā raidījumā skaidri un gaiši varēja saprast, kāpēc esam tur, kur esam. Jo CP šefs izlokās no tiešām atbildēm par sodīšanu, čīkst, ka nav tehnisko līdzekļu, reālus risinājumu piedāvājumus noraida.

Avatar

By kalns_rsi 28.05.2015 14:25:54

Member · 521 comments
Autobraucējs wrote

Dažas dienas atpakaļ , ziņās bija ka fūre nobraukusi velosipēdistu , beigts uz vietas! ....visa Latvija ir viens kauna kakts !  Tikai mazs procents no autovadītājiem kas ir bijuši vecajā Eiropā un redzējuši, piedzīvojuši attieksmi pret velobraucējiem, tad arī tur  ir kaut ko iemācījušies un te to pielieto dzīvē, bet pārējie braucēji laikam negrib ne domāt, ne redzēt, ne palaist, ne ieturēt intervālu starp velosipēdistu, domā ka tas kas brauc ar velo ir kaut ķāds 3 šķiras kustonis uz ceļa, kuru vajag pastumt vai pagrūzt malā !!!

Notikuma vietai braucu garām īsi pēc negadījuma, kad vēl līķis nebija apsegts. Skats bija nevisai patīkams un sajūtas ar tās ne labākas. Viens mirklis un cilvēka nav.. diemžēl tā statistika ir nepiedodam pēdējo dienu laikā. Augstāki sodi cīnās ar faktu, kad noteikumi jau pārkāpti. Manuprāt gan konkrētajā gadījumā, gan daudzos citos noteikumu nezināšana - neizpratne + elementārāka kultūra rada dramatiskas sekas. 

Vismaz spriežot pēc apkārt pazīstamiem cilvēkiem, tad retais autovadītājs ar stāžu ilgāk par 2 gadiem vairs atceras tikai labi ja pusi no ceļa satiksmes noteikumiem + ir jau galvā daži savi, pašizdomāti noteikumi.  Uzskatu, ka ieviešot vismaz kaut kādu kontroles mehānismu, piemēram ik pa laikam liekot autovadītājam pierādīt, kad viņš +/- apzinās ceļa satiksmes noteikumus, to principus un sekas, kas notiek ja tos neievēro, situācija būtu krietni labāka. Jo pašreiz autovadītāja apliecība nozīmē, ka cilvēks kāda konkrētā laika posmā ir zinājis konkrētus ceļa satiksmes noteikumus. Tā piemēram cilvēks kas saņēmis autovadītāju apliecību 1982. gadā, kad velo joslas vai veloceliņi vispār neeksistēja un situāciju apraksti, kā rīkoties situācijā, kad uz ceļa ir velosipēdists, 2015. gadā braukā pa ielām pēc savas personīgas izpratnes par šiem principiem. Tas protams, būtu ļoti drastiskas pārmaiņas un iespējams ļoti daudziem nepatiktu.. taču diemžēl mūsdienu Latvijas sabiedrība nemāk adekvāti pārvietoties par koplietošanas ceļiem un infraksturkūtūru kā tādu kopumā (tas attiecas gan uz velobraucējiem, gan moto braucējiem, gan autovadītājiem, gan gājējiem utt.)

Avatar

By despecs 28.05.2015 15:16:50

Member · 1,745 comments

drošu braukšanu CSN neieliksi un neapgūsi pēc grāmatas. Šajā jautājumā pamatus ieliek vecāki un sabiedrība, tālāk jau pats cik var attīsta šo virzienu. Diemžēl esam bara dzīvnieki un lielākā daļa atkārtos kāda cita satiksmes dalībnieka darbībās redzēto, ja vien tas nedaudz tuvinās uz tā brīža mērķi - nestāvēt vai paspēt.
šīsnedēļas Aizliegtā paņēmiena raidījumā manis aprakstītais bija skaidri redzams.


averza wrote

...Uzlikt nenormālus sodus par pat nenozīmīgiem pārkāpumiem.

neliks, jo katrs ierēdnis, kas kautko maina sodos padomā, vai tik tas gadienā nevar skart mani un manu labāko draugu žani.

Last edited by despecs (28.05.2015 15:19:07)


Sajūti zemes vibrācijas. /cietā dakša/

Avatar

By IAeroI 28.05.2015 15:49:33

Member · 426 comments
436 wrote

paši pirmīt rakstījāt, ka ne jau infrasturktūrā vaina, bet braukšanas kultūrā.

+1

Nav atkarīgs kada ir ta infrastruktūrā, auto marka utt., ja Always starp stūri un autokrēslu iesežoties sava kariete uzreiz aizmirst ka tikko bija gājejs un galva ieslēdzas god-mode - gaidi @#$%*

Avatar

By klacis 28.05.2015 16:00:25

Member · 75 comments

Pieminētā Amerika ir dīvaina vieta. Viņiem taču tiesības var no 16 gadiem dabūt, vai ne? Es tur reiz biju un gājējus viņi laiž, kaut es bristu pāri 3 joslu ielai un tā ir vienīgā mašīna un ir 30m pirms pagrieziena. Kaut kas neiedomājams! Bet domāju, ka tur ir bijusi ļoti konkrēta un pārdomāta autokultūras evolūcija.
Pie mums tā evolūcija ir kroplīga vēsturiski un nav īsti kontrolēta. Pirms kāda laika auto diez ko nestājās uz pārejām. Nu es teiktu, ka šobrīd tā situācija ir daudz labāka. Pirms tikai dažiem gadiem velosipēdistu ielās bija desmit reižu mazāk kā šobrīd. Skaidrs, ka visiem vajag pierast. Izbraukāt pilsētu, iepazīt, kuri ir kritiskie stūri, kur ričuks var uzrasties no labās puses(aizmugures). Tāpat riteņbraucējiem vajag uzkrāt stāžu. Bez tam laba vai slikta, bet infrastruktūra attīstās un ik pa mēnesim (rupjš minējums) Rīgā parādās kāds jaunieviesums/mezgls attiecībā uz auto/velo/kāju mijiedarbību. Tas visiem ir jāapgūst un jāiemācās. Un paralēli notiek vēl vispārēja attīstība, proti, mēs kļūstam pieredzējušāki "in general".

Par to fūres keisu - braucu tur vēlāk novakarē. Kolēgīs teica, ka tas bija atkritumu auto. Un vieta - es totāli nespēju saprast kā tur varēja kādam būt tāds ātrums, lai būtu letālas sekas. Manuprāt, pilnīgi kreizī situācijai jābūt, lai tur dabūtu momentāni letālas traumas. Diemžēl tā gadās. Vienmēr būs kāds izņēmuma gadījums, kad pilnīgi viss sakrīt, lai būtu kirdikt. Neizslēdzu, ka, ja liktenim labpatīkas, tad tas var gadīties ar jebkuru, bet atšķiras tikai varbūtība, kas samazinās būtiski, ja uzmanās. Tāpēc- uzmanīsimies!

Avatar

By kaska 02.06.2015 23:58:20

Member · 884 comments

Šodien, Valdemāra un Noliktavas krustojumā, šķiet, viens velobraucējs bija notriekts. Nezinu, kas un kā notika..
Ātrie nobloķējuši pirmo joslu, uz tās pašas joslas viens gulēja un malā fixītis (laikam) mētājās un vēl mersis  stāvēja no Noliktavas ielas izbāzis degunu.


km pie km neliksi, pie Mm netiksi!

Avatar

By ARZ 03.06.2015 10:18:33

Member · 356 comments
Avatar

By HH 03.06.2015 11:52:10

Member · 199 comments
kaska wrote

Šodien, Valdemāra un Noliktavas krustojumā, šķiet, viens velobraucējs bija notriekts. Nezinu, kas un kā notika..
Ātrie nobloķējuši pirmo joslu, uz tās pašas joslas viens gulēja un malā fixītis (laikam) mētājās un vēl mersis  stāvēja no Noliktavas ielas izbāzis degunu.

pēc pieredzes: no tilta braucot lejā autovadītaji nekad nespēj normāli novērtēt velo ātrumu, jo tas ir mazs objekts un subjektīvas domas par velosipēdu arī iespaido lēmumu pieņemšanu.
Godīgi sakot, ja cilvēks ir braucis ar fiksīti pilnā ātrumā lejā pa tiltu, mani īsti nepārsteidz notikušais. Kad divi auni saskrienās notiek badīšanās big_smile

Last edited by HH (03.06.2015 11:52:19)

Avatar

By ARZ 03.06.2015 13:51:45

Member · 356 comments

Te būs svarīgi, vai velo braucis pa ielu vai ietvi...
Ja pa ietvi, tad pats ārstēsies un vēl ieskaitīs mercedesa vadītāja kontā par auto remontu.


labāk nodilt nekā sarūsēt

Avatar

By oskars 03.06.2015 16:21:42

Member · 693 comments
ARZ wrote

Te būs svarīgi, vai velo braucis pa ielu vai ietvi...
Ja pa ietvi, tad pats ārstēsies un vēl ieskaitīs mercedesa vadītāja kontā par auto remontu.

157. Izbraucot no dzīvojamās zonas, transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš citiem ceļu satiksmes dalībniekiem.
https://www.google.lv/maps/@56.952527,2 … l=lv&hl=lv

Informācijai.

Last edited by oskars (03.06.2015 16:24:01)

Avatar

By ARZ 03.06.2015 19:52:11

Member · 356 comments

Autovadītājs noteikti bļaus par CSN 202.punktu (šaubos, vai velo vadītājs brauca 5km/h).
Labākajā gadījumā var uz abpusēju vainu cerēt, ar noteikumu, ka velosipēds bija aprîkots ar bremzēm.


labāk nodilt nekā sarūsēt

Avatar

By oskars 04.06.2015 09:38:01

Member · 693 comments
ARZ wrote

Autovadītājs noteikti bļaus par CSN 202.punktu (šaubos, vai velo vadītājs brauca 5km/h).
Labākajā gadījumā var uz abpusēju vainu cerēt, ar noteikumu, ka velosipēds bija aprîkots ar bremzēm.

Nesapratu???
202. Noteikumu 201.punktā minētajos gadījumos pārvadāt pasažierus atļauts transportlīdzekļu vadītājiem, kuriem ir tiesības vadīt C kategorijai atbilstošus transportlīdzekļus, bet, ja pasažieru skaits (neskaitot transportlīdzekļa vadītāju) pārsniedz astoņus cilvēkus, — transportlīdzekļu vadītājiem, kuriem ir tiesības vadīt C un attiecīgi D1 vai D kategorijai atbilstošus transportlīdzekļus.

Varbūt domāji jauno noteikumu 202.p., kuri stāsies spēkā 2016.gada 1.janvārī?

Kas tās par muļķībām par 5 km/h? Kuros noteikumos tas rakstīts? Autovadītājam konkrētajā izbrauktuvē jālaiž visi bez izņēmuma un punkts. Biju liecinieks kā tur autovadītājs notriec gājēju, gāju uz policiju liecināt...kā precīzi beidzās nezinu, bet policijā teica, ka autovadītājs 100% vainīgs. Tas, ka daudzi autovadītāji nezin noteikumus vai neievēro tos ir tikai viņu problēma.

Last edited by oskars (04.06.2015 09:42:14)

Avatar

By DZ 04.06.2015 10:21:15

Member · 3,499 comments

Nevis nezin, bet neviens viņus nav iemācījis.


Lielākais serviss Jelgavā - www.activsport.lv

Avatar

By ARZ 04.06.2015 11:52:21

Member · 356 comments

Jā domāju jauno 202.punktu... ja godīgi, tad nezināju, ka tikai no 2016.spēkā, par ko protams prieks smile (paldies par info).
Par tiem 5km/h runājot - nav jābūt raķešu zinātniekam, lai saprastu, kādu ātrumu likumdevējs domājis sakot "ātrums, kas nepārsniedz gājēju pārvietošanās ātrumu".

p.s.
Gājējs ≠ velobraucējs

Tīri subjektīvi ļoti kaitina "ietves sportisti". Pilnībā nepamatota riskēšana gan ar savu, gan gājēju veselību.


labāk nodilt nekā sarūsēt

Avatar

By NilsS 04.06.2015 12:20:41

Member · 775 comments

Mani arī tracina tie dzīvnieki, pašam pāris reižu gandrīz uzbrauca, kad rāmi slāju pa āģīti. Tādu cemmi uzsita, ka konkrēti izteicos, bet gan jau tas nelīdzēs

Avatar

By NilsS 05.06.2015 10:36:11

Member · 775 comments

Šodien ( 5. jūnijā)  Ķengaragā, posmā no Rumbulas līdz Doles veicim uz ceļa valdīja pilnīgs ārprāts. Sākās viss ar veco, labo Galss Busu, kurš apdzenot daudz netrūka būtu iespiedis apmalē ( pie tam atsaldenis nogrieza pa labi tieši priekšā, jo tur pietura atrodas nevis ceļa malā, bet gan speciālā atzarā )
Jautrība nebeidza sākties, jo pirms nākamās pieturas veca un noputējusi mežinieku fūre ar tukšu piekabi apdzenot pielìmēja pie pašas asfalta malas. Velkot ap 30 km ar šosejas 25 mm riepām atklāt, ka mala ir izdrupusi veidojot kārtīgu bedri, kuru apbraukt pa kreisi nav iespējams, jo tukšā piekabe nāk virsū, bija, maigi sakot, satraucoši.
Bremzēt laika nebija, ielidoju smiltīs, sev par pārsteigumu noturējos un sāku rodeo pa dangām. Biš sabremzējos un jau sapriecājos, taču priekšā izaugusī pieturas borda atdzesēja. Pārrāvu pāri skaļi mātodamies ( palīdz, nopietni )  ar acs kaktu piefiksēju uz beņķa sēdošā mammuka sejas izteiksmi un tad jau nācās lidot lejā no pieturas. Šoreiz cauri zāles kumšķiem un atkal izkratīties. Protams, ka nummuru nebija nekādu iespēju piefiksēt. Provēju panākt, neizdevās.
Un tad pirms Doles kaut kāds furgons diezgan brutāli iespieda apmalē un laimīgs apstājās pie sarkanā. Piebraucu blakus, novēlēju laimīgu ceļu. Tad skaļā balsī izstāstīju ko domāju par viņu un viņa braukšanas stilu. Atbildē bija plecu raustīšana un vidējais pirksts. Sapratu, ka tā fūrnieki novēl laimīgu ceļu un parādīju to pašu.  Šķīrāmies kā draugi, tiesa to fūri atkal nesa stipri uz manu pusi, bet tas noteikti  no stiprā šīrīta vēja.
Braucu gandrīz katru dienu, pa Rīgu vien sanāk ap 40km. Bet tik traki vēl nekad nav gājis.
Varbūt ir ieteikumi, kur drošāk, maršrutā Ķengarags-Dtilts ( nu vai Ogre-Rīga )
Kā iet pa Lokomatīves/ Krustpils ielām rītos ap 09 00 ?

Last edited by NilsS (05.06.2015 10:41:34)

Avatar

By averza 05.06.2015 10:52:02

Member++ · 5,039 comments

Ieteikums #1: nekad nebraukt gar pašu joslas malu
Ieteikums #2: uzlikt tukšu, ar gaisu piepūstu rimi maisiņu pie stūres kreisajā pusē
Ieteikums #3: iegādāties nenormāli spožu pulsējošu aizmugurējo lampiņu par 150$
Ieteikums #4: čekot situāciju. Ja tuvojas fūre/buss/resnais BMW un joslas šauras, nekautrēties pārkārtoties uz joslas vidu

Avatar

By NilsS 05.06.2015 11:11:16

Member · 775 comments

1. Es esmu ievērojis, ka strādā. Līdz  reizei, kad Galss buss aiz Salaspils TIK tuvu palidoja garām, ka biju pateicīgs pamperbikšu izgudrotājam big_smile un pirms Ogres, pagājšnedēļ, relaksēti kreisējot uz guļstūres dabūju ielidot grantī, jo skaļi taurējot garām aizlidoja smagais un kravas furgons. Viņiem OBLIGĀTI  bija tur jābrauc abiem  līdzās. Šie gadījumi atdzesē sad 
2. Nopietni ?:)
3. Par to domāju, šodien bija virsū ieslēgta  16 eināru lampiņa, kura nedeva neko. Veloprofā ir kas uz to pusi un ap  40  eināriem.  Laikam būs jānopērk.
4. Tu TIEŠĀM tā dari, kad garām 2 joslās iet blīva straume ?

Avatar

By averza 05.06.2015 11:32:24

Member++ · 5,039 comments

1. Vēl var darīt tā: redzi, ka tuvojas kaut kas liels un Tu nebrauc gar pašu malu, tad pēdējā brīdī pirms tiec apdzīts pabīdies uz pašu malu.
2. Jā, tas pilsētā palīdz. Vidējais intervāls, ar ko tieku apbraukts, ievērojami palielinās. Problēma tikai, ka tas maiss ar laiku izļurkājas un netur gaisu, kā arī noslīd no tās stūres. Vai arī kāds bērns norauj, kamēr velo pieslēgts smile
3. Vienkārši aizvakar satiku vienu LV dzīvojošu amerikāni ar šādu lampiņu, teica, ka mašīnas atstāj daudz vairāk vietas. Pašam pieredzes nav.
4. Jāskatās pēc situācijas. Uz šosejām diez vai, bet pilsētā vietām var. Sevišķi, ja katrā virzienā ir pa 1 šaurai joslai un pretī kāds brauc. Ja mums būtu tādas joslas kā Barselonā, tad vispār nebūtu problēmu, tur pat vieglais knapi var iespiesties starp joslu līnijām. Esmu TĀ darījis arī posmā 70km/h pirms Vanšu tilta, laikam jau vairums šoferu domāja, ka esmu complete idiot, bet praksē tā ir bijis drošāk. Sevišķi, ja priekšā korķis, kurš tur ir 99% gadījumu.

Last edited by averza (05.06.2015 11:34:35)

Avatar

By averza 05.06.2015 11:39:38

Member++ · 5,039 comments

Maisiņš vaig?

obnief4dhztukbffeduo.jpg

Avatar

By NilsS 05.06.2015 11:45:20

Member · 775 comments

Nu paldies smile  es sākšu ar killergaismu un meklēšu indīgi sarkanu vai oranžu veloformu.  BMC ir pirmie, kas nāk prātā

Avatar

By trompists 05.06.2015 12:07:34

Member · 125 comments

pilnam komplektam vēl vajag sarkano superman apmetni

Avatar

By NilsS 05.06.2015 12:24:47

Member · 775 comments
trompists wrote

pilnam komplektam vēl vajag sarkano superman apmetni

Ar prieku pievienotu arī friču kasku, ja vien tas līdzētu tikt mājā dzīvam un veselam

Avatar

By kaska 05.06.2015 13:11:50

Member · 884 comments
averza wrote

Maisiņš vaig?

Uzsildīsi ar'?

big_smile big_smile big_smile Laba diskusija, džeki.

Skatos, ka tie GB vadītāji, ja ne visi, tad lielākā daļa ir aptaurēti. Izskatās, ka par tiem varētu veselu atsevišķu topiku uzcept.


km pie km neliksi, pie Mm netiksi!

Avatar

By kaska 05.06.2015 13:15:49

Member · 884 comments
NilsS wrote

... un meklēšu indīgi sarkanu vai oranžu veloformu...

Man ir elektro-zaļa. Tici man, GB atsaldeņus tas neatbaida. Pārbaudīts perfektos laikapstākļos/redzamībā uz pilnīgi tukšas šosejas... Nu ne pilnīgi tukšas. Bijām mēs divi.

Last edited by kaska (05.06.2015 13:16:20)


km pie km neliksi, pie Mm netiksi!