Kā pareizi bremzēt stresa situācijā

Avatar

By averza 17.04.2015 23:24:30

Member++ · 5,039 comments

Tātad gadījās lasīt sieviešu saraksti par to, kā vajag un kā nevajag bremzēt, ja ir akūta nepieciešamība. Viens no tekstiem bija, ka redz jābremzē tikai ar aizmugurējo. Taisni tai brīdī es sajutu, ka vajag izveidot šo topiku, lai vismaz izskan vairāki viedokļi un tie, kas to dara nepareizi citādi, aizdomājas/paeksperimentē pludmalē/utt.

Avatar

By martinsb 17.04.2015 23:32:41

Member+ · 964 comments

neticu, ka kāds pēc šī topika lasītā bremzēs savādāk- kur nu vēl stresa situācijā. Jābremzē tā lai nepārveļas pāri sturei un nesabloķētu ratus!:)

Avatar

By 436 17.04.2015 23:43:45

Member · 822 comments

stresa situācijā nekādus eksperimentus točna nevajag taisīt. bremzēt pareizi un efektīvi jāmācās jau laicīgi

Avatar

By Brutalliance 18.04.2015 09:15:56

Member · 288 comments

Kā krist, kad jākrīt?

Avatar

By toms79 18.04.2015 11:36:14

Member · 465 comments

Ir nācies ātri apstāties no 65km/h līdz nullei un varu teikt, ka riepā tad ir gandrīz jau caurums. Un tikai ar aizmugurējām bremzēm vien es nebūtu apstājies kur vajag.


Avatar

By čukča 18.04.2015 12:20:16

Member+ · 607 comments

ir gadījies strauji nobremzēt ar seju pret zemi, citiem neiesaku

Avatar

By kaska 18.04.2015 12:47:51

Member · 886 comments

Tad jāeksperimentē uz dažadiem segumiem. Pludmalē vai uz akmentiņiem priekšējo ratu viegli sabloķēt un ja tai brīdī neatrodies pilnīgi vertikāli, tad kritiens uz sāniem garantēts. Uz šosejas pavisam cita runa. Ej nu iestāsti sieviešiem (kas nav pro velobraucēji) katru niansi un sīkumu. Diezvai ekstrēmas bremzēšanas gadījumā viņa kaut ko no tā atcerēsies. Te atliek vien cerēt, ka instinkti nostrādās.


km pie km neliksi, pie Mm netiksi!

Avatar

By kaska 18.04.2015 12:49:57

Member · 886 comments
Brutalliance wrote

Kā krist, kad jākrīt?

Ja vadās pēc apollo rakstiem, tad kritiena laikā vajag paspēt piedzerties un nokrītot būs mazāk traumu, jo ķermenis būs atslābināts big_smile

Last edited by kaska (18.04.2015 12:51:14)


km pie km neliksi, pie Mm netiksi!

Avatar

By baq 18.04.2015 15:45:25

Member · 72 comments
kaska wrote
Brutalliance wrote

Kā krist, kad jākrīt?

Ja vadās pēc apollo rakstiem, tad kritiena laikā vajag paspēt piedzerties un nokrītot būs mazāk traumu, jo ķermenis būs atslābināts big_smile

U just made my day ! big_smile big_smile big_smile
ja krīt tad krīt kā lupata un būsi bez traumām big_smile big_smile

Avatar

By sursurs 18.04.2015 21:29:40

Member · 905 comments

Vai tad tas viss vē nav atkarīgs, ar kādām bemzēm - nu DB vai V?
Es arī tādā gadījumā sevi pieskaitu pie nemākuļiem sievišķiem, bet nu stresa situācijās (tāpat kā visās pārējās) bremzēju ar abām bremzēm (parastās V) - ķip pulsējoši - nospiežot un atlaižot, utt., bet regulējot bremzes lielākoties čekoju, lai priekšējā nav pārāk asāka par aizmugurējo (jo pretējā variantā esmu arī lidojusi pāri stūrei un izbaudījusi citus jaukus krišanas veidus).
Personīgi es šobrīd uz ielas cenšos darīt visu, lai nebūtu strauji jābremzē - laicīgi cenšos paredzēt satiksmes situācijas un cītīgi ievērot kuru tur CSN punktu, kas paredz, ka katrā sadursmē, kur kāds velo nepalaiž, vainīgs ir arī pats velo. big_smile Bet nu cik ielas satiksmē sanācis, ka tiešām kaut kas nesas virsū un tūlīt ņems uz kapota, vai arī tūlīt lidošu sānā vai spārnā kādam autiņam, vienmēr ir līdzējis vienlaikus bremzēt un raut kkur stūri prom (te arī lieliski noder tas, ka prieksējās bremzes nav pārāk asas, jo ar asām sabloķētu riteni un kkur raujot stūri visticamāk kristu). Tā izgriešana līdzi tiem, kuri nogriež ceļu vai bez 1m taranē, ir tiešām vairākas reizes reāli glābusi no slimnīcas, jo ar ~30km/h braucot  tāpat nebūtu 1m apstājusies nekur nelidojot un/vai neieskrienot autiņā.


velo 4ever

Avatar

By DZ 19.04.2015 23:01:35

Member · 3,501 comments
toms79 wrote

Ir nācies ātri apstāties no 65km/h līdz nullei un varu teikt, ka riepā tad ir gandrīz jau caurums. Un tikai ar aizmugurējām bremzēm vien es nebūtu apstājies kur vajag.

Nu nez, filter kausā ik pa laikam no 55 līdz 0 sabremzējos kad auto aizšķērso ceļu, caurums riepā vēl nav bijis big_smile

Last edited by DZ (19.04.2015 23:01:52)


Lielākais serviss Jelgavā - www.activsport.lv

Avatar

By Kalvis99 20.04.2015 09:52:53

Member · 1,832 comments

Neesmu pārliecināts, ka to var kaut kā īpaši iemācīties nop foruma ieteikumiem.
Cik atceros pēdējās reizes, kad bija patiešām nepieciešama strauja bremzēšana, to darīju ar abām bremzēm uzreiz sabloķējot ratus un jau saprotot, ka tāpat notrieks skatījos, kur gulties, krist vai pie kā pieķerties. Nav laika domāt vai imitēt ABS. Cēsu ielā notrieca auto, pārlidoju pār kapotu, MTB riepā bremzējot caurumi nebija, bet 8nieks gan tāds ka negāja cauri dakšai. Lubānas ielas stāvlaukumā bija slidens apledojis ceļš un bremzēšana sanāca slīdot, kur pats apzināti uzgūlos vilcēja degvielas bākām, lai nesaspiestu sadursmē kāju. Vēl esmu dažas reizes piedzīvojis, ka strauji atvērtas auto durvis pašas nobremzē smile
Tur kur vienkārši vajag starujāk nobremzēt vairāk izmantojam taču priekšējās un daļēji aizmugurējās, tā lai nesabloķējas rati.
https://janheine.wordpress.com/2013/08/ … a-bicycle/

Last edited by Kalvis99 (20.04.2015 09:56:41)


Spārīte->Panther->Rock Machine->Giant->Cannondale F-Si Carbon->Scalpel?

Avatar

By NilsS 20.04.2015 11:22:12

Member · 775 comments
Kalvis99 wrote

Neesmu pārliecināts, ka to var kaut kā īpaši iemācīties nop foruma ieteikumiem.
Cik atceros pēdējās reizes, kad bija patiešām nepieciešama strauja bremzēšana, to darīju ar abām bremzēm uzreiz sabloķējot ratus un jau saprotot, ka tāpat notrieks skatījos, kur gulties, krist vai pie kā pieķerties. Nav laika domāt vai imitēt ABS. Cēsu ielā notrieca auto, pārlidoju pār kapotu, MTB riepā bremzējot caurumi nebija, bet 8nieks gan tāds ka negāja cauri dakšai. Lubānas ielas stāvlaukumā bija slidens apledojis ceļš un bremzēšana sanāca slīdot, kur pats apzināti uzgūlos vilcēja degvielas bākām, lai nesaspiestu sadursmē kāju. Vēl esmu dažas reizes piedzīvojis, ka strauji atvērtas auto durvis pašas nobremzē smile
Tur kur vienkārši vajag starujāk nobremzēt vairāk izmantojam taču priekšējās un daļēji aizmugurējās, tā lai nesabloķējas rati.
https://janheine.wordpress.com/2013/08/ … a-bicycle/

Nu i stāsti sad kā ar traumām ? Cik bieži brauc,  kā pats raksturotu savu stilu ?

Avatar

By Kalvis99 20.04.2015 12:07:57

Member · 1,832 comments
NilsS wrote
Kalvis99 wrote

Neesmu pārliecināts, ka to var kaut kā īpaši iemācīties nop foruma ieteikumiem.
Cik atceros pēdējās reizes, kad bija patiešām nepieciešama strauja bremzēšana, to darīju ar abām bremzēm uzreiz sabloķējot ratus un jau saprotot, ka tāpat notrieks skatījos, kur gulties, krist vai pie kā pieķerties. Nav laika domāt vai imitēt ABS. Cēsu ielā notrieca auto, pārlidoju pār kapotu, MTB riepā bremzējot caurumi nebija, bet 8nieks gan tāds ka negāja cauri dakšai. Lubānas ielas stāvlaukumā bija slidens apledojis ceļš un bremzēšana sanāca slīdot, kur pats apzināti uzgūlos vilcēja degvielas bākām, lai nesaspiestu sadursmē kāju. Vēl esmu dažas reizes piedzīvojis, ka strauji atvērtas auto durvis pašas nobremzē smile
Tur kur vienkārši vajag starujāk nobremzēt vairāk izmantojam taču priekšējās un daļēji aizmugurējās, tā lai nesabloķējas rati.
https://janheine.wordpress.com/2013/08/ … a-bicycle/

Nu i stāsti sad kā ar traumām ? Cik bieži brauc,  kā pats raksturotu savu stilu ?

Traumas ir, ieskaitot abu elkoņu lūzumu krītot uz ielas. Braucu samērā bieži, cauru gadu ~5000 km sezonā. Esmu bailīgs (nekādā gadījumā agresīvs), neapdzenu īpaši, nebraucu starp joslām un piebremzēju pirms katriem vārtiņiem un izbrauktuvēm. Manuprāt pat mana sieva pilsētā brauc drošāk.


Spārīte->Panther->Rock Machine->Giant->Cannondale F-Si Carbon->Scalpel?

Avatar

By NilsS 20.04.2015 12:25:00

Member · 775 comments

Tu mani bišķi iebiedēji,  šogad sāku braukt uz darbu pa Rīgu. Būs rūpīgi jāpiedomā tagad.

Avatar

By ARZ 20.04.2015 13:48:10

Member · 356 comments

Nav jau tik traki tajā Rīgā, bet jāuzmanās ir. Vislabāk pa pilsētu ir braukt ar domu, ka tu esi neredzams, un visi pārējie var izpildīt kādu totālu stulbu manevru.
gar stāvošu auto durvīm nelidot, pa ietvi 10-15km/h un vietās, kur ir potenciāla avārijas iespēja turēt rokas uz bremžu rokturiem un koncentrēties...


labāk nodilt nekā sarūsēt

Avatar

By Kalvis99 20.04.2015 14:19:26

Member · 1,832 comments
ARZ wrote

Nav jau tik traki tajā Rīgā, bet jāuzmanās ir. Vislabāk pa pilsētu ir braukt ar domu, ka tu esi neredzams, un visi pārējie var izpildīt kādu totālu stulbu manevru.
gar stāvošu auto durvīm nelidot, pa ietvi 10-15km/h un vietās, kur ir potenciāla avārijas iespēja turēt rokas uz bremžu rokturiem un koncentrēties...

Piekrītu, mani gan vienu reizi nosita ar durvīm zemē blakussēdētājs, kas sagribēja izkāpt, jo bija korķis.


Spārīte->Panther->Rock Machine->Giant->Cannondale F-Si Carbon->Scalpel?

Avatar

By sursurs 21.04.2015 05:52:49

Member · 905 comments

Kalvi - nu tad es sāku domāt, ka man vēl tā karma tad nemaz nav TIK slikta. big_smile Nobraucu gadā ar velo 8000 - 12000km, bet šitādi trakumi nav bijuši, kaut braucu ij starp joslām, ij viskautkur. Ar auto sadurties sanāca divreiz - vienreiz aizķēra autobuss (tur bremzēt nebija īsti kur), otrreiz - pasen jau viena sieviete griežoties uz pagalmu nogrieza ceļu - toreiz paguvu bik piebremzēt daļēji izgriezt līdzi - tāpēc trāpīju šamai drusku labajā spārnā un tiku cauri ar vieglu kritienu un ceļa nobrāzumu - ja būtu prosta likusi pa mēmajiem - būtu ietesusi sānā (ar krietni smagākām sekām).
A nu vienreiz pati uzskrēju autiņam virsū - bet nu tur pašai vnk vajadzēja bik mierīgāk nesties.
Arī tie gadījumi, kad kāds gandrīz nones - nu nav tas TIK bieži. Piem., 2013.gada vasarā man tādi "gandrīz"keisiņi bija teju katru dienu, kamēr visus pārējos gadus - nezinu - reizi cikturmēešos vai reize sezonā. Tā kā es teiktu tiešām - karma vai kas tamlīdzīgs. big_smile 2013.gadā tiešām sāka šķist, ka esmu kļuvusi pilnīgi neredzama uz ielas. big_smile
Tā kā nav TIK traki. Pilnībā piekrītu teiktajam par koncentrēšanos un braukšanu it kā būtu neredzams - nekādas blakus lietas - tās var atstāt nezinu - ripinoties pa kādu Dieva aizmirstu šoseju vai ietvi - uz ielas satiskmē IR jākoncentrējas (tad arī reakcija ir ātrāka, nevis sanāk, ka bezmaz nepamanīji, kas vispār notiek, un kurā brīdī jābremzē bija, kā jau esi uz kapota big_smile), jācenšas laikus pamanīt, kur jāpārkārtojas tālāk no malas (un stāvošo auto durvīm), plus vēl pēd. gadu laikā esmu ievērojusi, ka intensīva kreiso (un dažreiz arī labo) signālu rādīšana ar roku tiešām labāk palīdz saprasties ar auto šoferiem uz ielas un viņi tiešām ir gatavi vairāk/biežāk palaist, piebremzēt, atstāt vietu bedru apbraukšanai, utt., jo redz, ka es taisos izbraukt vairāk pa kreisi uz brauktuves, nekā vnk uzskatot, ka "auto šoferim jau pēc mana ķermeņa un velo stāvokļa jāsaprot, ko es taisos darīt". smile


velo 4ever