Sadursme ar auto - kā risināt?

Avatar

By averza 27.02.2015 15:43:31

Member++ · 5,039 comments

Drusku absurdi, ka klases samazināšana notiek relatīvi (ar procentiem), bet pieaugums ir absolūts (1), kas turklāt ar katru gadu paliek arvien niecīgāks, ja to izsaka procentos (16% -> 14% -> 12% -> 11% -> ...).

Avatar

By kaska 27.02.2015 15:45:54

Member · 884 comments
Eduards wrote

Ideāli būtu vēl viena tabuliņa, kas attēlo prēmiju (cenas) pieaugumu no klases uz klasi.

Nav reāli tongue Apdrošināšanas prēmiju aprēķina formulā tiek ņemti vērā vairāki faktori, ne tikai BM wink Un katram apdrošinātājam ir sava formula.

BEt kā jau redzi manā piemērā - 2x mazāka BM klase nebūt nenozīmē 2x lielāku summu.

Last edited by kaska (27.02.2015 15:51:44)


km pie km neliksi, pie Mm netiksi!

Avatar

By kašķis 27.02.2015 16:36:14

Member · 1,210 comments
kaska wrote
mandersons wrote

vai nav tā, ka zaudēt BM klasi tomēr nav lētāk nekā atlidzināt šādus zaudējumus?

Pēc paša acīm redzētas (ne paša pieredzētas) prakses-
Esot sākuma klasē jeb BM6, tika izraisītas divas avārijas gada laikā, kas attiecīgi noveda pie BM3. Apdrošināšanas prēmija (cena) gadā pieauga no ~Ls 160 uz ~Ls 520. Un ņem vērā, ka tās ir "ilgtermiņa" ciešanas, kā arī BM klase aug lēnāk nekā krīt:
http://www.iauto.lv/images/news/0_2005_ … us_big.jpg


kas tas par autiņu, kuram octa maksā 520ls? nav tanks?

Avatar

By kaska 27.02.2015 16:45:11

Member · 884 comments

Trīs reizes vari minēt. Hints - autiņa nosaukums sastāv no trīs simboliem tongue

P.s. Tas bija savus 5 gadus atpakaļ.

Last edited by kaska (27.02.2015 16:50:37)


km pie km neliksi, pie Mm netiksi!

Avatar

By Mihails 27.02.2015 16:56:58

Member · 341 comments
averza wrote

Interesanti, vai velosipēda vadītājs ir pilnīgi jebkura persona, kas vada velosipēdu. Teiksim, 7gadīgs bērns pa ietvi vai pagalmu.

Jā, taču bērni līdz 14 gadu vecumam no administratīvās atbildības atbrīvoti.

Avatar

By Mihails 27.02.2015 16:58:29

Member · 341 comments
kašķis wrote

"Turklāt autovadītājai būs regress no OCTA apdrošinātāja, kā arī draud tiesību atņemšana."
kas ir regres no OCTA? kādā sakarā?

Regress ir auto īpašnieka/vadītāja pienākums atmaksāt apdrošinātājam visu summu, ko tas izmaksājis cietušajam.
http://likumi.lv/ta/id/87547-sauszemes- … s#p-409643

Last edited by Mihails (27.02.2015 17:01:14)

Avatar

By Mihails 27.02.2015 17:11:40

Member · 341 comments
zazi wrote

sapratu, ka ar apdrošinātājiem man būtu grūti gājis, jo policijā teica, ka vajagot čekus - kompim čeks ir? nav. restaurētam krievu Salut, kurš dāvināts - čeks ir? nav.

Uz kompja taču ir modeļa numurs, apdrošinātājiem nebūs grūti novērtēt tā vērtību, ņemot vērā visu nolietojumu. Protams, negodprātīgi apdrošinātāji par katru cenu mēģinās šo vērtību samazināt.

Avatar

By sursurs 27.02.2015 17:36:34

Member · 905 comments

Par vienošanos: vienošanās nav jābūt nekādai notariāli, utt. apstiprinātai. Pietiek aš ar cedeli, ko cietušais uzraksta un paraksta par tēmu  "pretenziju nav, utt.."
Par čekiem nu nav tā - čeki bū8tu varbūt vajadzīgi tieši pretējā gadījumā, ja brauc ar krutu no daļām saliktu velo, kur dakša maksā 500, katrs ritenis tikpat, u.tml. (Bet arī te iespējams, var kā DZ rakstīja - tikt galā ar kādu ekspertu atzinumu no veikala). Es toreiz Baltas ekspertam jautāju, mok man labāk dabūt no kāda veiča/servisa kādu atzinumu, bet viņš teica, ka pats visu saprotot. Toreiz neuzstāju. Varbūt, ja runa būtu par simtiem nevis desmitiem ls, būtu vairāk uzstājusi. Katrā ziņā par velo man čeku neprasīja neviena - galvenais jautājums bija, cik maksā nopirkt & nomainīt stūri, dakšu un bagažnieku (tie bija acīmredzami saskādēti). Ķip tāda paša lētā gala stūri un dakšu, kādi man jau bija. Un tādu summu, kā eksperts bija novērtējis, man arī samaksāja.
Vēl apdrošinātājs samaksāja kādus pārdesmit ls par veselības akitējumu un atmaksāja čekus, kurus biju iesniegusi (aptieka zāles, ārsts, utt.) Veselībai man gan tur nekas vairāk par nobrāzumiem un sasitumiem arī nebija, bet Ibumetīns un visādi brūču apstrādes materiāli aizgāja nevājā daudzumā. Varbūt, ja nedod dies dabū kādus konkrēti aprakstāmus miesas bojājumus - nu tur kkas lauzts, griezts, utt., mok tas veselības akitējuma cipars arī ir lielāks..

A vēl par DZ minēto - ja kaut ko var atrisināt bez tiesas, tad tas ir jārisina bez tiesas. Visādas tiesāšanās, u.tml., aizņem vājprātā daudz laika, bezjēgā ieilgst, un rezultāts tāpat ir diezgan neprognozējams.. big_smile


velo 4ever

Avatar

By DZ 27.02.2015 21:01:11

Member · 3,499 comments
kaska wrote

Trīs reizes vari minēt. Hints - autiņa nosaukums sastāv no trīs simboliem tongue

P.s. Tas bija savus 5 gadus atpakaļ.

UAZ, GAZ, ZAZ, ZIL? Nu vēl ir Trabants, bet tas nav uz trīs burtiem.


Lielākais serviss Jelgavā - www.activsport.lv

Avatar

By kašķis 27.02.2015 21:58:52

Member · 1,210 comments
Mihails wrote
kašķis wrote

"Turklāt autovadītājai būs regress no OCTA apdrošinātāja, kā arī draud tiesību atņemšana."
kas ir regres no OCTA? kādā sakarā?

Regress ir auto īpašnieka/vadītāja pienākums atmaksāt apdrošinātājam visu summu, ko tas izmaksājis cietušajam.
http://likumi.lv/ta/id/87547-sauszemes- … s#p-409643

Un kuru punktu tad šajā gadījumā apdrošinātājs var piemērot?

Avatar

By Mihails 27.02.2015 22:12:45

Member · 341 comments
kašķis wrote
Mihails wrote
kašķis wrote

"Turklāt autovadītājai būs regress no OCTA apdrošinātāja, kā arī draud tiesību atņemšana."
kas ir regres no OCTA? kādā sakarā?

Regress ir auto īpašnieka/vadītāja pienākums atmaksāt apdrošinātājam visu summu, ko tas izmaksājis cietušajam.
http://likumi.lv/ta/id/87547-sauszemes- … s#p-409643

Un kuru punktu tad šajā gadījumā apdrošinātājs var piemērot?

c) pēc ceļu satiksmes negadījuma, neievērojot šajā likumā vai citos normatīvajos aktos noteiktās prasības, atstājis notikuma vietu vai izvairījies no noteiktā kārtībā izdarāmās pārbaudes alkoholisko dzērienu, narkotisko, psihotoksisko, psihotropo vai citu apreibinošu vielu iespaida konstatēšanai, vai šīs vielas lietojis pēc ceļu satiksmes negadījuma līdz attiecīgajai pārbaudei,

Last edited by Mihails (27.02.2015 22:15:05)

Avatar

By mrlobber 28.02.2015 22:57:31

Member · 826 comments

kaska, tava BM tabula ir veca... tagad jau kādu laiciņu ir pavisam citi principi wink īsumā: skatās īpašnieka transportlīdzekļu (viena tipa - vieglie / kravas atsevišķi u.tml.) vēsturi 11 gadu garumā un tad arī sarēķina BM klasi.

Eduard, BM klase tādā veidā, kā to nosaka LTAB, ir tikai viens no (nebūt ne) nozīmīgākajiem rādītājiem. Konkurences cīņas dēļ apdrošinātāji jau labu laiku individuālo risku rēķina daudz smalkāk. Vēl jo vairāk tāpēc, ka, piemēram, ja vidējais OCTA gadījumu biežums ir 4-5%, tas nozīmē, ka "vidējs braucējs" kaut ko izraisīs reizi 20-25 gados. Savukārt OCTA bonus klases apstājas pie 17. Ikviens, kas orientējas statistikas pamatos, var izdarīt vieglus secinājumus, ka ar laiku absolūti lielākā daļa vadītāju (Latvijas gadījumā precīzāk būtu teikt - īpašnieku) būs 17. bonus klasē (bonusu "inflācija" gan ir faktiski jebkuras bonus sistēmas universāla problēma).

No savas pieredzes varu teikt, ka, ja esi cietušais, "palaist" ar vainīgo vadītāju ir slikākais, ko vari darīt - tieši personu zaudējumu dēļ. Reāli tīri fizioloģiski šoka momenta dēļ, it sevišķi mazu traumu gadījumā, pirmās 20 minūtes tu tās nemaz nejūti. Savukārt vēlāk dabūt kompensāciju ir jau daudz grūtāk (juridiski, protams, iespējami, bet bieži vien ne vairs bez šajos jautājumos kompetentu personu iesaistīšanās, it sevišķi (diemžēl), ja apdrošinātājs ir no "ne tā labākā reputācija" gala).

Avatar

By Mihails 01.03.2015 00:31:25

Member · 341 comments
mrlobber wrote

No savas pieredzes varu teikt, ka, ja esi cietušais, "palaist" ar vainīgo vadītāju ir slikākais, ko vari darīt - tieši personu zaudējumu dēļ. Reāli tīri fizioloģiski šoka momenta dēļ, it sevišķi mazu traumu gadījumā, pirmās 20 minūtes tu tās nemaz nejūti. Savukārt vēlāk dabūt kompensāciju ir jau daudz grūtāk (juridiski, protams, iespējami, bet bieži vien ne vairs bez šajos jautājumos kompetentu personu iesaistīšanās, it sevišķi (diemžēl), ja apdrošinātājs ir no "ne tā labākā reputācija" gala).

No otras puses, ja risināt situāciju ar policijas palīdzību, policija var nolemt, ka arī pats daļēji esi vainīgs sadursmē. Tad vēl var nākties atlīdzināt zaudējumus automašīnas īpašniekam vai viņa KASKO apdrošinātājam.

Avatar

By 0RPE0 22.07.2016 16:17:02

Member · 157 comments

Sveiki! Situācija sekojoša, otrdien Hanzas un Ausekļa ielu krustojumā mani notrieca auto, kas veica kreiso pagriezienu no Hanzas ielas uz Ausekļa ielu, es tajā brīdī minos pa Hanzas ielu virzienā no Eksporta ielas, šobrīd jau trešo dienu guļu slimnīcā un atradīšos te vēl ne mazāk kā nedēļu, man ir ielauzts kakls, lauzts pirksts, izsists zobs, daudz nobrāzumu, kā arī bija galvaskausa operācija, jo zem galvaskausa bija asins izplūdums.
Tā kā visa šī ārstēšanās izmaksās dārgi, jautājums, kā man vislabāk rīkoties lai no autobraucēja octas piedzītu sev kādu labumu. Notikuma vietā bija gan pašvaldības, gan ceļu policija, manu liecību viņi protams nereģistrēja jo biju tuvu bezsamaņai.

Avatar

By Mihails 22.07.2016 16:41:19

Member · 341 comments

Galvenais saglabāt visu medicīnisko dokumentāciju un izdevumus apliecinošus dokumentus. Policijā jāsaka, ka šoferis uzsācis manevru pēkšņi, un ka Jums nav bijusi iespēja izvairīties no sadursmes. Kādi izdevumi jāatlīdzina apdrošinātājam, sk. http://likumi.lv/doc.php?id=87547 III nodaļu. Jāsazinās ar apdrošinātāju un jāuzrāda velosipēda un citu mantu bojājumi, ja viņi gribēs to apskatīt, ja nē - jānofotografē viss.

Avatar

By lūsis 22.07.2016 21:37:50

Member · 231 comments
0RPE0 wrote

Sveiki! Situācija sekojoša, otrdien Hanzas un Ausekļa ielu krustojumā mani notrieca auto, kas veica kreiso pagriezienu no Hanzas ielas uz Ausekļa ielu, es tajā brīdī minos pa Hanzas ielu virzienā no Eksporta ielas, šobrīd jau trešo dienu guļu slimnīcā un atradīšos te vēl ne mazāk kā nedēļu, man ir ielauzts kakls, lauzts pirksts, izsists zobs, daudz nobrāzumu, kā arī bija galvaskausa operācija, jo zem galvaskausa bija asins izplūdums.
Tā kā visa šī ārstēšanās izmaksās dārgi, jautājums, kā man vislabāk rīkoties lai no autobraucēja octas piedzītu sev kādu labumu. Notikuma vietā bija gan pašvaldības, gan ceļu policija, manu liecību viņi protams nereģistrēja jo biju tuvu bezsamaņai.

  Diez kas nav.. Sazinies ar vainìgā octu ( péc auto nr zìmes var noteikt), bija svarìgi, lai lieta ierosināta un sastādi sabojāto mantu sarakstu. Par veselìbas izmaksām nav pieredze tāda, bet par matereālām uzskaiti skurpulozi pat katru mantu, kurai ir švìciņa kaut. Bùs jāatrāda un beigtās jāatdod un naudu atdos par visu. Ideāli, ja čeki ir, bet var nebùt , tad jāvadās péc piem.  interneta cenām. Ìpaši vecām mantām 30% nolietojumu skaita  nost. Ja Balta, tad problému nebùs nekādu.
  Tev ķivere bija negadìjuma brìdì?

Avatar

By oskars 23.07.2016 08:21:20

Member · 693 comments
lūsis wrote

  Tev ķivere bija negadìjuma brìdì?

Tas ir svarīgi?

Avatar

By lūsis 23.07.2016 09:08:03

Member · 231 comments
oskars wrote
lūsis wrote

  Tev ķivere bija negadìjuma brìdì?

Tas ir svarīgi?

   
  Jā, ir! Pastāv opcija nemācīties tikai no savām kļūdām. Cietušajam ātru izveseļošanos!

Avatar

By 0RPE0 23.07.2016 09:54:46

Member · 157 comments
lūsis wrote
oskars wrote
lūsis wrote

  Tev ķivere bija negadìjuma brìdì?

Tas ir svarīgi?

   
  Jā, ir! Pastāv opcija nemācīties tikai no savām kļūdām. Cietušajam ātru izveseļošanos!

Diemžēl nebija, braucu uz Rimi pēc pusdienām.
Ārsti teica, ka ja būtu bijusi ķivere būtu izticis bez kakla un galvas traumām.
Turpmāk ķivere būs galvā vienmēr.