Cietā dakša

Avatar

By DZR 19.09.2014 10:12:11

Member · 10 comments

Sveicināti.
Interesē, kādi ir Jūsu argumenti PAR vai PRET karbona/alu dakšai salīdzinājumā ar parastu alu dakšu? Svara ziņā starpību neredzu. Personīgi man karbona dakšai ticamības moments liekas mazāks.
Labprāt uzklausītu Jūsu viedokļus par pieredzi ar tām?

Avatar

By vasis8 19.09.2014 10:24:37

Member · 5,770 comments

Ja testē bruakšanas īpašīnas tad karbona dakša absorbē vibracijas un tev ir komfortablāk/vieglāk brault, ja testē situāciju "trieciens pret zemi" tad ALU bus labaka.


vasis8@inbox.lv
VISS PIEDĀVĀJUMS:  https://mtb.xc.lv/search.php?action=sho … er_id=2705
P.S. Protu apieties ar Omnivas aparātiem

Avatar

By gedrox 19.09.2014 10:34:38

Member · 80 comments

Kādā ziņā cietā alumīnija dakša būs labāka par karbona? Izturība vai komforts? Un ko īsti nozīmē "trieciens pret zemi"? Lekšana no apmales, braukšana pa saknēm vai kritiens pret zemi ar visu braucēju? smile

vasis8 wrote

Ja testē bruakšanas īpašīnas tad karbona dakša absorbē vibracijas un tev ir komfortablāk/vieglāk brault, ja testē situāciju "trieciens pret zemi" tad ALU bus labaka.

Avatar

By vasis8 19.09.2014 10:57:02

Member · 5,770 comments

Treiciens pret zemi nozīmē - kritiens, nevīžīga attieksme pret velo - to labāk pasieš Alu.


gedrox wrote

Kādā ziņā cietā alumīnija dakša būs labāka par karbona? Izturība vai komforts? Un ko īsti nozīmē "trieciens pret zemi"? Lekšana no apmales, braukšana pa saknēm vai kritiens pret zemi ar visu braucēju? smile

vasis8 wrote

Ja testē bruakšanas īpašīnas tad karbona dakša absorbē vibracijas un tev ir komfortablāk/vieglāk brault, ja testē situāciju "trieciens pret zemi" tad ALU bus labaka.


vasis8@inbox.lv
VISS PIEDĀVĀJUMS:  https://mtb.xc.lv/search.php?action=sho … er_id=2705
P.S. Protu apieties ar Omnivas aparātiem

Avatar

By DZR 19.09.2014 10:57:25

Member · 10 comments

Tad sanāk, ka ar ALU dakšu finišu sasniegt ir lielākas izredzes kritiena vai sadursmes gadījumā nekā ar karbona, toties ar karbona dakšu komfortablāk.

Avatar

By Gerids 19.09.2014 11:15:29

Member · 831 comments

Ir dzirdētas runas par materiālu saderību, laikam nevarēja karbona rāmi ar ALU dakšu. Vai tas varētu atbilst patiesībai?

Last edited by Gerids (19.09.2014 11:18:25)

Avatar

By gedrox 19.09.2014 11:18:00

Member · 80 comments

In what circumstances you would use that? smile

Gerids wrote

Ir dzirdētas runas par materiālu saderību, laikam nevarēja karbona rāmi ar ALU dakšu. Vai tas varētu atbilst patiesībai?

Avatar

By Dižminis 19.09.2014 11:18:52

Member · 28 comments

Piemet piķi un nopērc normālu mīksto, jeb brauc ar alumīnija. Karbons, manuprāt, sliktākais variants. Nav diez ko drošs, salīdzinoši dārgs, arī tā "spēja absorbēt vibrācijas" ir knapi jūtama, ja speciāli par to piedomā.

Avatar

By Gerids 19.09.2014 11:22:48

Member · 831 comments
gedrox wrote

In what circumstances you would use that? smile

Gerids wrote

Ir dzirdētas runas par materiālu saderību, laikam nevarēja karbona rāmi ar ALU dakšu. Vai tas varētu atbilst patiesībai?

Teju "nemanāmas" cenu atšķirības

Last edited by Gerids (19.09.2014 11:23:04)

Avatar

By gedrox 19.09.2014 11:25:11

Member · 80 comments

Man tas izklausās kā XO konjaku ar kolu jaukt.

Gerids wrote

Teju "nemanāmas" cenu atšķirības

Avatar

By Gerids 19.09.2014 11:27:58

Member · 831 comments
gedrox wrote

Man tas izklausās kā XO konjaku ar kolu jaukt.

Gerids wrote

Teju "nemanāmas" cenu atšķirības

Tas atkarīgs no tā vai uzskati karbona izstrādājumus par teju pārdabiskiem objektiem vai vienkārši par salīmētu oglekļa šķiedru kopumu ar saviem plusiem un mīnusiem.

By the way, Sky var nopirkt CocaCola no Vācijas, kuras cena ir iespārdoša (vai tik  nebija 3 EUR litrā!!!) smile

Last edited by Gerids (19.09.2014 11:30:44)

Avatar

By IAeroI 19.09.2014 11:28:01

Member · 427 comments
Gertids wrote

Ir dzirdētas runas par materiālu saderību, laikam nevarēja karbona rāmi ar ALU dakšu. Vai tas varētu atbilst patiesībai?

Nekas ka daudz šosejnieku izbrauc no savas rūnicas ar alu rāmi un karbona dakšu?

Dižminis wrote

Piemet piķi un nopērc normālu mīksto, jeb brauc ar alumīnija. Karbons, manuprāt, sliktākais variants. Nav diez ko drošs, salīdzinoši dārgs, arī tā "spēja absorbēt vibrācijas" ir knapi jūtama, ja speciāli par to piedomā.

Atvainojos, bet vai Jus kadreiz izmantojat karbona-cieto? Vai atkal sākas "kaimiņš teica ka karbons nav tik izturīgs ka alu" tēma?

Kaut kur jau bija iepostēts tests "carbon vs alu frame test"...

Rekur:

http://extreme.com/mountainbike/1025126 … -test-labs

Last edited by IAeroI (19.09.2014 11:30:11)

Avatar

By gaga 19.09.2014 11:32:34

Member+ · 2,160 comments
gedrox wrote

Man tas izklausās kā XO konjaku ar kolu jaukt.

Gerids wrote

Teju "nemanāmas" cenu atšķirības

XO konjaku nemaz savādāk kā tikai ar kolu nevar nemaz iedzert, tīrā veidā pilnīgs vjak smile

Avatar

By Gerids 19.09.2014 11:33:17

Member · 831 comments
IAeroI wrote
Gertids wrote

Ir dzirdētas runas par materiālu saderību, laikam nevarēja karbona rāmi ar ALU dakšu. Vai tas varētu atbilst patiesībai?

Nekas ka daudz šosejnieku izbrauc no savas rūnicas ar alu rāmi un karbona dakšu?

Es tikai vēlos izdibināt kā ir patiesībā, bet bažas bija par elastību, ka pie lielām slodzēm atšķirīgā elastība nesagandē karbona izstrādājumu.

Avatar

By DZR 19.09.2014 11:43:40

Member · 10 comments

Rezumē man sanāk šāds - ja cieto dakšu, tad alu dēļ uzticamības (drošības). Ja vēlies komfortu, tad liec dakšu ar amortizatoru un rēķinies ar +1kg.

Paldies pat atsaucību!

Avatar

By NarchiX 19.09.2014 11:53:15

Member+ · 423 comments

Offtopic, Zīmelis ir salauzis dažus rāmjus, bet karbona dakšu nevienu...

Pats braucu ar karbona dakšu un laikam vienīgā gonka, kur liktu atpakaļ ļengano būtu gruzis acī. Ikdienā arī vieglāk ir ar cieto, jo izsvarojums labāks, vieglāk priekšu uzraut uz apmales utt.

Nezinu cik maksā Alu dakša, bet china crb ar ko brauc, gribu teikt, lielākā daļa uz ielas redzamo cieto crb dakšu braucēji šobrīd ar visu sūtīšanu nedaudz pārsniedz 100EUR robežu un atšķirība uz tās pašas grants vai nelīdzena ielāpu asfalta ir jūtama, kā arī muguras un roku nogurumā pēc 2h trenniņa...


Scale 29er carbon edition - 7.9kg
Hawaii Express Team
facebook.com/Cainiki

Avatar

By suugoi 19.09.2014 11:53:27

Member+ · 1,469 comments

Par agru rezumē savilki smile Atver sacensību foto on paskaties cik priekšgals daudz ar cietajām dakšam brauc, un mēģini tur kādu "uzticamo" alumīnija dakšu atrast smile


1x11 | 2x8 | SS | ¯\_(ツ)_/¯

Avatar

By DZR 19.09.2014 12:22:25

Member · 10 comments

Es tikai mēģinu atrast kādu konkrētu - tehnisku karbona dakšas priekšrocību pret alu dakšu. Pagaidām man nav neviena cita argumenta, kā vibrācijas absorbēšana. Vairāk sliecos uz domu, ka karbona cietā dakša ir modes lieta (mārketings). Svars neatšķiras, nedrošāka. Ja TOPs nabrauks ar šādām dakšām, tās arī neviens nepirks.
Ja ir citi viedokļi, labprāt uzklausīšu!:)

Avatar

By suugoi 19.09.2014 12:26:04

Member+ · 1,469 comments

Ķīnas mārketinga ģiganti big_smile


1x11 | 2x8 | SS | ¯\_(ツ)_/¯

Avatar

By Tantrix 19.09.2014 12:38:29

Member · 527 comments

to : DZR citējot "  Pagaidām man nav neviena cita argumenta, kā vibrācijas absorbēšana."
Nu un šis arguments tev neliekas pietiekami spēcīgs ? ??? Ko tad tavuprāt dara mīkstā dakša ?  Un vai esi kratījies 5 - 6 h pa trepjainu granteni ar ALU cieto dakšu ? Tad jebkāda vibrācijas samazināšana liktos kā debesu dāvana smile)


rakstiet lūdzu uz šo e mail : mareks.kirilovs13@gmail.com

Avatar

By Tantrix 19.09.2014 12:43:15

Member · 527 comments

un bišku off topic : esmu nobraucis 2 sezonas ar hibrīdu un cieto Alu dakšu. Ir doma par MTB ričuku, bet kretinē tieši apstāklis , ka gandrīz visi nāk komplektācijā ar mīkstajām dakšām , kas 1.-  padara velo par 1-2 kg smagāku 2. - par 200-300 Eur dārgāku to padarīšanu. Hren, man pietiktu Latvijas " meža takām ar cieto karbona dakšu.

Last edited by Tantrix (19.09.2014 12:43:48)


rakstiet lūdzu uz šo e mail : mareks.kirilovs13@gmail.com

Avatar

By Velomens 19.09.2014 12:48:58

Member+ · 1,681 comments

Neesmu redzējis alu cieto dakšu mtb ričukam, kura svērtu 500 gramus. Mana crb gan ir 500 gr. Ja man velo būtu ceļojumiem ar milzīgām kravām, tad brauktu ar alu rāmi un alu dakšu. Visos citos gadījumos tikai crb.


Veloceļojumi www.velomens.lv

Avatar

By vasis8 19.09.2014 13:01:47

Member · 5,770 comments
Tantrix wrote

un bišku off topic : esmu nobraucis 2 sezonas ar hibrīdu un cieto Alu dakšu. Ir doma par MTB ričuku, bet kretinē tieši apstāklis , ka gandrīz visi nāk komplektācijā ar mīkstajām dakšām , kas 1.-  padara velo par 1-2 kg smagāku 2. - par 200-300 Eur dārgāku to padarīšanu. Hren, man pietiktu Latvijas " meža takām ar cieto karbona dakšu.

Laba ražotāja cietā carbona dakša maksā faktiski tikpat cik tā pati RS Reba piemeram. 250-300eur. tu taču neceri ka Scott, Trek utt tev ražos ričuku un uzliks jau stndartā China cieto dakšu par 100eur, ja būs lielajiem ražotājiem no rūpnīcas cietā tad tā būs Ritchey, DT Swiss, Syncros vai kas tamlīdzīgs kas tava ričuka gala cenu neietekmēs.!?.


vasis8@inbox.lv
VISS PIEDĀVĀJUMS:  https://mtb.xc.lv/search.php?action=sho … er_id=2705
P.S. Protu apieties ar Omnivas aparātiem

Avatar

By jt 19.09.2014 15:36:20

Member+ · 1,195 comments

ir pieredze gan arī ķīniešu noname, gan ar brendu Niner. līdz cietai dakšai principā nonācu nejauši, bija problēma ar mīksto Fox un kamēr risinājās garantijas remonts, uzlika man Ķīnas karbona dakšu, nobraucu Vivus Tukumu, SEB Valmiera - Cēsis un SEB Smilteni, bija labi, nekas nelūza, nekrakšķēja un nevilka ne pa labi, ne pa kreisi, kā arī nevajadzēja regulēt suportu, ņemot ārā priekšējo ratu. par to suportu piebildu, jo paziņam ir problēma Ķīnas dakšai ar to, ka liekot ratu iekšā gandrīz vienmēr jāpieregulē suports. dabūju atpakaļ mīksto dakšu un nobraucu SEB Vietalvu un sapratu, ka esmu pieradis pie cietās un tad iepirku Niner dakšu, galvenā atšķirība ir mazāks svars un pati dakša ir daudz cietāka par ķīniešu karbonu, to varēja just uzreiz pirmo reiz izbraucot. tagad jau protams ir pierasts. ziemas velo ir alumīnija mosso un arī neko sliktu pagaidām nevaru teikt.

vairāk gan varu ieteikt uztraukties vai fiziski vari izturēt braukt ar cieto nevis par karbona izturību.
liela daļa te tukši muld bez reālas pieredzes

Avatar

By kachinjsh 19.09.2014 15:50:08

Member · 72 comments
jt wrote

ziemas velo ir alumīnija mosso un arī neko sliktu pagaidām nevaru teikt.

Bija man Mosso dakša, kuru nopirku ībejā, kad LV tādas vēl netirgoja (sen). Gāja ļoti ilgi līdz parādījās krakšķis. Veloprofa meistari identificēja krakšķa avotu starp kroni un stabuli, teica, ka tā esot Mosso dakšām izplatīta parādība.


Cilvēkam vajag singlspīdu.

Avatar

By jt 19.09.2014 16:21:36

Member+ · 1,195 comments

par šo problēmu esmu lietas kursā, pagaidām vēl nekrakšķ smile

Avatar

By CrMo 19.09.2014 20:15:34

Member · 301 comments
Velomens wrote

Ja man velo būtu ceļojumiem ar milzīgām kravām, tad brauktu ar alu rāmi un alu dakšu.

Es domāju, daži gadi, un varēsi bez bēdu skrūvēt somas arī pie karbona.
http://salsacycles.com/components/categ … arbon_fork


velomūzika