Nejēdzīgi CSN noteikumi pakļauj manu dzīvi briesmām

Avatar

By 321 06.05.2012 13:37:18

Member · 6,349 comments

Ko velobraucēji plāno par šo - nedrīkst braukt blakus veloceliņam pa šoseju

Oponeju ar faktiem
- man šosejas riepas tiek dauzītas pa to bruģi / nekomfortabli
- nelabas uzbrauktuves
- dažas riskantas vietas kur var nonest vieglā mašina
- veloceliņu apdzīvotība ar kājambraucējiem

Lielākoties braucu sportiskā apģērbā, tapēc varu piekrist, ka iespējams mani policija neturēs
Bet
Vajadzētu uztaisīt kādu akciju par CSN punkta maiņu??!!

Avatar

By six6 06.05.2012 13:58:51

Member+ · 1,287 comments
321 wrote

Ko velobraucēji plāno par šo - nedrīkst braukt blakus veloceliņam pa šoseju

Oponeju ar faktiem
- man šosejas riepas tiek dauzītas pa to bruģi / nekomfortabli
- nelabas uzbrauktuves
- dažas riskantas vietas kur var nonest vieglā mašina
- veloceliņu apdzīvotība ar kājambraucējiem

Lielākoties braucu sportiskā apģērbā, tapēc varu piekrist, ka iespējams mani policija neturēs
Bet
Vajadzētu uztaisīt kādu akciju par CSN punkta maiņu??!!

mans ieteikums- smidzināt virsū šim CSN.
Neviens nekad nav mani turējis, nevienu paziņu, domāju arī Tevi nē- kapēc raustīt lauvu aiz ūsām, nesaprotu...
ja nav ko darīt, tad nopērc krautā krāsu un pārkrāso nodilušos ceļa apzīmējumus, būs daudz lietderīgāk.

Avatar

By 321 06.05.2012 15:04:23

Member · 6,349 comments

Man paziņu apturēja, brīdinājums.

Avatar

By makaroni 06.05.2012 15:21:34

Member · 921 comments

Btw, kurā brīdī veloceliņš pēc noteikumiem skaitās blakus šosejai, un kā tas traktējas veicot dažādus manevrus. Piem. es izbraucu uz šosejas, lai nogrieztos uz ceļa, vai ieņemtu virzienu kur veloceliņš  vairs neturpinās, jeb nedod iespēju izbraukt?

Man tāds punkts liktos saprātīgs tikai gadījumā, ja velosipēdu celiņš ir kā nodalīta josla tieši paralēli, vai kopā ar brauktuvi. Piem. līdzīgi Skolas ielai, bet vēl tuvāk. Tur arī kustības ātrums, izmainīšanās ar transportu šķērsielās un krustojumos, kā arī kustības trajektorija un nepārtrauktība iespējama atbilstoši vispārpieņemtiem CSN un velosipēda specifikai.

Tie pus-trotuāri tādi pārkrāsoti trotuāri vien ir, ar visām apmalēm, līločiem, pieturām, cilvēkiem un sliktu redzamību no ceļa puses.

Starp citu, vai tas punkts neattiecas tiešām uz "tīru" veloceliņu. Ja neattiecas, varbūt ir vērts rekomendēt to izteikt tādā formā, un izvirzīt daudz stingrākas prasības, kas drīkst oficiāli skaitīties kā pilnvērtīgs veloceliņš un kas tikai, kā marķēts velo-gājēju. Rīgā daudzkur ir kombinātie gājēju-velosipēdu, un uzskatu ka liela daļa atlikušo nemaz nevar tikt klasificēti kā patstāvīgi veloceliņi (kautvai vanšu tilts).

Informācijai:
http://www.likumi.lv/doc.php?id=90585

1.22. gājēju un velosipēdu ceļš — ceļš, kas apzīmēts ar 415., 416. vai 417.ceļa zīmi un paredzēts gājējiem un braukšanai ar velosipēdu;
1.51. velosipēdu ceļš — ceļš, kas paredzēts braukšanai ar velosipēdiem un mopēdiem (var būt apzīmēts ar 413.ceļa zīmi vai 932. vai 941.ceļa apzīmējumu);

230. Velosipēdu vai mopēdu vadītājiem aizliegts:
   230.6. braukt ar velosipēdu pa ceļu, ja tam blakus atrodas velosipēdu ceļš;

7002140488_0c193349fa.jpg
signs by flickemon, on Flickr

Last edited by makaroni (06.05.2012 15:44:49)

Avatar

By loose_change_rider 06.05.2012 16:51:14

Member+ · 123 comments

tieši tā, Makaroni, tā norma, ka nevar braukt pa ielu attiecas tikai uz veloceliņiem, kas ir definēti kā rakstīji.
Attiecīgi tādi nav daudz, un manuprāt skolas ielas veloceliņš ir ļoti ok, un tas brīvības ielas celiņš arī ir ok.
vienīgi sliktā ziņa ir tāda, ka manuprāt 941 apzīmējums ir arī piemēram uz barona ielas, un lāčplēša ielas, kur tas vairāk pavelk uz kaut kādu ņirgāšanos par gan velobraucējiem, gan gājējiem.

Avatar

By makaroni 06.05.2012 17:14:31

Member · 921 comments

Brīvības ielā nav veloceliņš. Tur ir atsevišķi veloceliņa posmi, kas bieži vien ir uz viena seguma ar gājēju celiņu.

Pietam tas ir pilnībā atdalīts no normālas satiksmes plūsmas, rezultātā jebkurā brīdī kāds no ceļa var griezties kādā pagalmā, izbraucošie no sānielām uzbraukt tam virsū un apstāties izbraucot pirms "īstā ceļa" utml.

Galvenokārt jau tas saraustījums - kur normāls ceļš turpinās kā gājis, veloceliņā nezkapēc var būt visādi līkloči, maliņas, bedrītes, reljefi un desmitkārt vairāk vietu vairāk kur, tā teikt "jāpārliecinās par drošību":

"227. Vietās, kur velosipēdu vadītāju braukšanas trajektorijas krustojas ar pārējo transportlīdzekļu braukšanas trajektorijām un velosipēdu vadītājiem ir priekšroka, velosipēdu vadītāji drīkst turpināt braukt tad, kad tie novērtējuši attālumu līdz transportlīdzekļiem, kas tuvojas, kā arī novērtējuši to braukšanas ātrumu un pārliecinājušies par drošību."

Itkā par 10..25 km/h lēnāka braukšana nekā automašīnai, ļauj uzlabot manevrētspēju 100x neatstajot nekādu iespaidu uz braukšanas kvalitāti.

Last edited by makaroni (06.05.2012 17:17:52)

Avatar

By Papuass 06.05.2012 17:32:30

Member+ · 2,974 comments
loose_change_rider wrote

vienīgi sliktā ziņa ir tāda, ka manuprāt 941 apzīmējums ir arī piemēram uz barona ielas, un lāčplēša ielas, kur tas vairāk pavelk uz kaut kādu ņirgāšanos par gan velobraucējiem, gan gājējiem.

Tie apzīmējumi ir "vandālisms", nevis ceļazīmes.

Avatar

By despecs 06.05.2012 17:51:12

Member · 1,745 comments

Pa brīvībeni nav diezko ērti braukt ārpus šī veloceļa, jo tad jābrauc pa 2 joslu, jo pirmā ir sabiedriskajam transportam. Tā kā nāksies vien pa veloceļu, ja gribās pēc noteikumiem.


Sajūti zemes vibrācijas. /cietā dakša/

Avatar

By novērotājs 06.05.2012 18:01:42

Member+ · 1,908 comments
loose_change_rider wrote

...manuprāt skolas ielas veloceliņš ir ļoti ok...

Nebūtu jau slikts, bet ļoti traucē no stāvošo mašīnu rindas pēkšņi iznirstošie gājēji; asprāši, kas pamanās mašīnas nolikt tā, ka atvēras durvis iesniedzas veloceliņā; idioti, kas noparkojas šķērsām veloceliņam, nemaz nerunājot par tiem pašnāvniekiem, kas pa veloceliņu stumj sīčus uz mazritenīšiem ar lepnu paziņojumu - "viņš arī brauc ar riteni!". sad

Manuprāt, gājējiem vajadzētu aizliegt vazāties pa veloceliņu, ja blakus ir ietve.

Last edited by novērotājs (06.05.2012 18:02:46)

Avatar

By Bigfish 06.05.2012 18:16:43

Member · 524 comments
novērotājs wrote

.......

Manuprāt, gājējiem vajadzētu aizliegt vazāties pa veloceliņu, ja blakus ir ietve.

Ja paskatās no malas, tad šādi izteicieni nearko neatšķiras no "velosipēdistiem aizliegt braukt pa brauktuvi, ja blakus ir veloceliņš"

Avatar

By DzintarsP 06.05.2012 18:43:01

Member · 1,550 comments
despecs wrote

Pa brīvībeni nav diezko ērti braukt ārpus šī veloceļa, jo tad jābrauc pa 2 joslu, jo pirmā ir sabiedriskajam transportam. Tā kā nāksies vien pa veloceļu, ja gribās pēc noteikumiem.

Kaut kad RD muldēja par to, ka atseviškās vietās atļaus braukt ar velo pa Sabiedriskā transporta joslu, bet jebkurā gadijumā, ja pa sab. joslu nav atļautas braukt, barucam pa auto joslu pēc iespējas tuvāk sab.tr. joslai smile un nekas netiek pārkapts ( braucam pēc iespējas tuvāk labajai malai, tas ne kas, ka tas PĒC IESPĒJAS TUVĀK sanāk kādus 3,5-4m no labās malas smile )

Avatar

By makaroni 06.05.2012 18:53:28

Member · 921 comments

Atgriežoties pie oriģinālā autora jautājuma, domāju par diviem variantiem:

*Ja prasa no mums, PIEKLĀJĪGI prasam no citiem - uzzvanīt arī netraucējošam kājām-klīdējam, liekot saprast ka celiņš nav viņam, mudināt policiju kontrolēt velosipēdu priekšrocību ievērošanu, norādīt uz kustības traucēšanu gar labo malu utml.

*Ieviest kvalitātes un realizācijas normas veloceliņiem (kā tas piemēram ir ceļiem, kur noteikti maksimālie kāpumi, platumi, līkumu straujums etc). Patreiz liekas tādu nav vispār.

Normas būtu jānosaka un jākontrolē velo-kopienas pārstāvjiem, nevis uz papīra jāizpīpē kādam autobraucējam, vai ceļiniekam, tikai no automašinu viedokļa. Normām neatbilstoši veloceliņi būtu jāmarķē, kā gājēju-velosipēdu, vai citādi uzskatot tos par nepilnīgiem, atļaujot kustību pa ceļu un plānojot padarīt atbilstošus.

Vēl jautājums par šo punktu:
138. Nogriežoties pa labi vai pa kreisi, transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš gājējiem, kas šķērso to brauktuvi, kurā viņš nogriežas, un velosipēdu vadītājiem, kuru ceļu viņš šķērso.
Kā tas ir izteikts patreiz, es saprotu "velosipēdu vadītāja ceļš" - t.i. jebkurš ceļš ko ES esmu izvēlējies (labā mala, trotuārs, veloceliņš), nevis "velosipēdu ceļš".
Saprotu, ka braucot pa labo malu, automašīna nedrīkst mani apsteigt, lai nogrieztos priekšā un gaidit kamēr pāriet gājēji, vai griezt virsū, neļaujot braukt taisni. Tā ir?

Last edited by makaroni (06.05.2012 21:01:49)

Avatar

By Kaspars 06.05.2012 20:22:15

Banned · 2,164 comments

Autovadītājiem vajadzētu aizliegt pārvietoties pa ielu, ja turpat iet sabiedriskais transports.


Life is too short not to ride quality tubulars.
Record/Red/Dura-ace/XTR

#108

Avatar

By sc 06.05.2012 22:38:40

Member · 98 comments
Kaspars wrote

Autovadītājiem vajadzētu aizliegt pārvietoties pa ielu, ja turpat iet sabiedriskais transports.

Vai, Tu, atšķirībā no autovadītājiem maksā par ceļu uzturēšanu ?

Avatar

By novērotājs 06.05.2012 22:40:11

Member+ · 1,908 comments
Bigfish wrote

Ja paskatās no malas, tad šādi izteicieni nearko neatšķiras no "velosipēdistiem aizliegt braukt pa brauktuvi, ja blakus ir veloceliņš"

Tas, ka uz veloceliņa velobraucēju apdraud dažādi subjekti/objekti, te ir gari un plaši apdiskutēts. Kas, lūdzu, apdraud gājēju uz minētās ietves?
Ja blakus ir BRĪVS veloceliņš, neviens normāls velobraucējs pa ietvi nebrauks. Bet gājējam tas tāds, atvaino, aitu sindroms - kur gribu, tur brienu.

Avatar

By Papuass 06.05.2012 23:52:20

Member+ · 2,974 comments
sc wrote

Vai, Tu, atšķirībā no autovadītājiem maksā par ceļu uzturēšanu ?

Vai tad autoceļu fonds nav likvidēts? Sanāk, ka par ceļiem maksājam mēs visi (tie, kas vispār nodokļus maksā)?

Avatar

By makaroni 06.05.2012 23:56:48

Member · 921 comments
sc wrote
Kaspars wrote

Autovadītājiem vajadzētu aizliegt pārvietoties pa ielu, ja turpat iet sabiedriskais transports.

Vai, Tu, atšķirībā no autovadītājiem maksā par ceļu uzturēšanu ?

Ujjjj! Nepareizajā forumā uzdevi tādu nejauku jautājumu. Jau pēc jautājuma formas saprotams ka tu jau arī nevienu nodokli protams nemaksā, tā pat kā visi pārējie ļaunie "ciskudriļļi", kuriem nav nedz tiesību nedz vesalā saprāta big_smile big_smile, lielākas mantas tie velk pa ielu, vai ved sabiedriskajā un vispār ar mašīnām brauc tikai izredzētie.

*Pilsētās, jebkurā gadījumā, satiskmes infrastruktūru finansē no kopējā budžeta.
*Lielai (ja ne lielākajai) daļai velosipēdistu, parasti tās mašīnas tomēr ir. Brauc svētdienās, katru dienu, vai reizi mēnesī, tehniskā ir jāiet un nodoklis jāmaksā tik un tā.

Last edited by makaroni (07.05.2012 00:01:47)

Avatar

By loose_change_rider 07.05.2012 18:59:28

Member+ · 123 comments

jautājums:
uz valdemāra ielas ir vietām ar nepārtrautku līniju apzīmēta josla it kā priekš velo ar to 941 apzīmējumu. Vai no tā sanāk, ka tas ir velosipēdistu ceļš, un tad nu pēc noteiktumiem pa valdemāreni tajās vietās nedrīkst braukt? vai arī ir kādi argumenti, ka tas būtu gājēju un velosipēdistu ceļš?
(un paradoksālā kārtā piemēram pa ceļam uz mežparku man liekas, ka no apzīmējumiem sanāk "gājēju un velosipēdistu ceļš", un attiecīgi tur ar velo var braukt arī pa ceļu pēc noteikumiem, kaut arī tur tā josla ir ļoti plata un tur varētu būt arī kā velosipēdistu ceļš)

Avatar

By six6 07.05.2012 20:18:14

Member+ · 1,287 comments
loose_change_rider wrote

jautājums:
uz valdemāra ielas ir vietām ar nepārtrautku līniju apzīmēta josla it kā priekš velo ar to 941 apzīmējumu. Vai no tā sanāk, ka tas ir velosipēdistu ceļš, un tad nu pēc noteiktumiem pa valdemāreni tajās vietās nedrīkst braukt? vai arī ir kādi argumenti, ka tas būtu gājēju un velosipēdistu ceļš?
(un paradoksālā kārtā piemēram pa ceļam uz mežparku man liekas, ka no apzīmējumiem sanāk "gājēju un velosipēdistu ceļš", un attiecīgi tur ar velo var braukt arī pa ceļu pēc noteikumiem, kaut arī tur tā josla ir ļoti plata un tur varētu būt arī kā velosipēdistu ceļš)

Brauc pa ceļu un miers, nav ko iespringt!
Braucu jau kādus gadus 5-6 pa ielām, ne kāds mani ir turējis, ne kāds man ir sodījis, ne kāds man ir aizrādījis- secinājums- pajāt tie celiņi.

Avatar

By blieztunmaukt 07.05.2012 20:48:24

Member+ · 1,548 comments
six6 wrote
loose_change_rider wrote

jautājums:
uz valdemāra ielas ir vietām ar nepārtrautku līniju apzīmēta josla it kā priekš velo ar to 941 apzīmējumu. Vai no tā sanāk, ka tas ir velosipēdistu ceļš, un tad nu pēc noteiktumiem pa valdemāreni tajās vietās nedrīkst braukt? vai arī ir kādi argumenti, ka tas būtu gājēju un velosipēdistu ceļš?

Brauc pa ceļu un miers, nav ko iespringt!

kritiskajā masā poliči arī šogad diemžēl bija iespringuši uz šo tēmu. labi, tas bija vanšu tilts, kur ir gājēju un velosipēdistu ceļš viennozīmīgi un iespringušajiem poličiem nebija taisnība, bet rīgā ir daudz vietu (pēc maniem novērojumiem - lielākā daļa rīgas veloceliņu), kur ir gan 416 vai 417 zīme "gājēju un velosipēdu ceļš", gan 941 apzīmējums "velosipēdu ceļš" - un kas tad tas patiesībā ir, vai tas ir "velosipēdu ceļš", paralēli kuram es nedrīkstu braukt pa brauktuvi, vai tomēr "gājēju un velosipēdu ceļš"?
kam taisnība, zīmei uz staba vai bildei uz asfalta?
vai policistam?

Avatar

By Gatics 08.05.2012 12:56:56

Member · 54 comments
blieztunmaukt wrote

kam taisnība, zīmei uz staba vai bildei uz asfalta?
vai policistam?

Kad liku tiesības, man mācīja sekojošu "hierarhiju" satiksmes organizācijā: 1.Satiksmes regulētāja žesti, 2.luksofora rādījumi, 3.ceļa zīmes, 4.ceļa apzīmējumi. Līdz ar to- ceļa zīmei ir lielāka "vara" par bildi uz asfalta.


Dzer šnabuku cik gribi, tāpat 90% sastāvēsi no ūdens

Avatar

By 321 30.06.2012 13:42:40

Member · 6,349 comments

Beidzot tas ir noticis!

Pirmais buss spieda mani malā un pa logu bļāva *Tev celiņš neksistē, tev sarkanais neeksistē*

Par sarkanajiem braucu pāri kur tukša paralēlā iela + pilsētās auto ātrums ir jātur uz 50 plus pāris km/h smile

Avatar

By Muhameds 02.07.2012 11:04:20

Member · 113 comments

Pārkāpi uzreiz 2 CSN punktus?

Avatar

By makaroni 09.07.2012 12:12:14

Member · 921 comments

Tā rādās, ka vanšu tilts turpmāk būs brauktuve-only, jo trotuārs virzienā no centra ir veiksmīgi aizbarikādēts ciet un tos slimos seprentīnus kas tur izskatās ir ieplānoti netaisos mocīties..

Milzīgi bruģa akmeņi, akmens stabi trotuārā un ceļa zīmes trotuāra vidū, tieši pagriezienā... baigi saprātīgi pilsētas noslogotākajā velomaršrutā. Braucot atpakaļ centīšos sabildēt. Pietam, tās pāris reizes, cik esmu tur mēģinājis apbraukt pieklājīgi caur luksaforu, neviens pat nedomā laist - izspraukties grutāk, kā braucot taisni, kad viņi ir spiesti stāvēt valdemāra ielas plūsmas dēļ.

Neskaitot tieši velosipēdistiem nedraudzīgo situāciju, tur maz ir bijis kāds satiskmes negadījums, lai būtu pamats tā darīt?
Drīzāk kādam luksus dīvānā pirdējam neiepaticies, ka gaidot brīvu ceļu, gar viņu braukā tie nekrietnie un aizdomīgie ciskadriļļi.
Normālu infrastruktūru neviens taisīt negrib un pēc tam brīnās, ka nevar sadzīvot ar velosipēdistiem.... aizliegt jau vienmēr viegli.

Last edited by makaroni (09.07.2012 16:31:36)

Avatar

By parazutis 09.07.2012 13:59:46

Member+ · 757 comments

Šodien redzēju tieši kā šajā vietā viens auto nedaudz meiteni uz velo pagrūstīja, kas brauca uz centru.
Vispār jau veloceliņš tajā vietā ir virzienā no centra. Protams to neviens neievēro... Tad nu šoferīši loģiski skatās tikai pa kreisi, bet ne labās puses viņu "pārsteidz" velosipēdists.

Avatar

By KKTK 09.07.2012 16:42:45

Member+ · 2,298 comments

Žoperīši ir vienkārši dauņi, ja iedomājas, ka jāskatās tikai uz to pusi no kuras var tuvoties AUTO. Tur nav nekāds sakar ar viņu zināšanām, kur nu vēl veloceliņa virzienu.
Tā pat ar kājām ejot tevi var nobraukt kāds gudrinieks, kas laicīgi galvu pagriezis brauc ārā no vārtu rūmes uz vienvirziena ielas.

Avatar

By makaroni 09.07.2012 17:08:12

Member · 921 comments

Godīgi sakot, lētam pagaidu risinājumam, tur būtu pieticis ar ar joslu/guļošo policistu vienā līmenī ar trotuāru.
Ja viņu novietotu tā ka viena vieglā mašīna var nostāties aiz viņas (gatava izbraukšanai), un kvalitatīvi salaistu ar trotuāriem, varētu neminstinoties, pa skaidri saprotamu trajektoriju šķērsot to vietu, visos brīžos, kad izbraucošās mašīnas gaida uz plūsmu.
Patreiz jau tur lielākā problēma bija, ka pa tiem pampakiem kaklu varēja nolauzt.... nejau mašīnas.
7535624182_ef700378a9_o.png
vansu_tilts by flickemon, on Flickr

Bildē izskatās komplicēti, bet dzīvē tur pietiktu saliet cementu pa virsu tiem bruģakmeņiem, aizpildīt bedri starp trotuāru un apmali, kā arī uzliet mazu valnīti uz ceļa. Pēdējā vietā pietiktu ar nobrauktuvēm no trotuāra, bet tas vairāk vajadzīgs lai tizlākie šoferīši jūt, kad sāk stumties virsū mini pārbrauktuvei, vai zinātu kad ir nobraukuši nost.

Tos akmens stabus gan jau regulārākie velosipēdisti būtu ar mieru paši izrakt kādā pēcpusdienas talkā big_smile.

Last edited by makaroni (09.07.2012 17:15:23)