IZVĒLE starp velosipedu ar 26" ratiem vai 28", 29" ratiem!
Sveiki!
IZVĒLE starp velosipedu ar 26" ratiem vai 28", 29" ratiem.
Vēlos, lai kāds man palīdz izdarīt pareizo izvēli. Esmu iekrājis naudiņas, lai varētu iegādāties velosipēdu. Bez pieredzes velosipēdu pirkšanā neesmu, bet tagad ir situācija, kad jūtu, kad "divas galvas būs gudrākas par vienu". Mani interesē tieši jūsu pieredze un sajūtas.
Esmu gara auguma cilvēks ~ 190 cm un jau labu laiku braucu ar 21" velosipēdu, (26 izmera rati), kas šķiet man par mazu, jo paceļot sēdekļa stuti ertākai braukšanai ir paskats, ka esmu ar dir*u debesīs (tā vismaz saka apkārtējie). Nekad neesmu braucis ar normālu velosipēdu, kuram ir lielie rati, tāpēc ir interese. Superior mājaslapā pavēroju dažus un sakārojās, bet nezinu vai tas ir tā vērts.
Ar velobraukšanu aizraujos diezgn nopietni. Sacensībās nepiedalos, bet braucu ceļojumos, kur kilometrāža nav maza. Pēdējais lielākais brauciens "Ar velosipēdu gar Latvijas robežu" 10 dienās 1840 km. Man ir vajadzīgs XC velosipēds. Hardtail variants ar amortizēto dakšu. Ceļa segumi pa kādiem braucam ir visdažadākie. Tā var būt jūras mala, kur rati grimst, zemes ceļi, meži un, protams, arī šosejas malas.
Prioritāte ir izturība un konforts.
Gribu sakomplektēt vai iegādāties jau gatavu ričuku, kas būs man sabiedrotais braucienā turp un atpakaļ uz Romu.
Gribētu lai izteiktu savu viedokli par + un - manā gadījumā.
Dažus jau zinu pats.
Mīnuss - 28" velosipēdam varētu būt problēmas ar kamerām brauciena laikā, jo 26 tomēr ir standarts. Arī citas detaļas varētu būt grūtības dabūt.
Pluss - mazaks nodilums detaļām (ja rēķina matemātiski)
Lūgums esiet atsaucīgi, it sevišķi tie, kas vēlas ko pārdot šajā forumā, jo pēc velosipēda lūkošos šeit!
Lūgums par pārējo komplektāciju nerunāt (ja vien tur nav jānem vērā ipšas lietas, jo man liekas, ka pārējo var likt abiem variantiem virsū). Svarīgi ir Rāmis, dakša un rati.
By mikii 27.03.2009 16:15:08
Member · 25 commentshmm, varbūt vaina ir stūres novietojumā (par zemu), varbūt rāmis tomēr par mazu? pats braucu ar 22" rāmi (pats 187), it kā tādas sajūtas, kā aprakstīji, nav.
varbūt pirms tam pameklē pa www.wrenchscience.com, sarēķini sev piemērotos izmērus.
problēmas ar nestandarta kameru pieejamību tiešām varētu būt aktuālas garākos braucienos..
By eBiker 27.03.2009 16:34:49
Member · 934 commentskameru problēmu tu varētu atrisināt ar kādu no no-flats sistēmām - aploka lentu un šķidrumu riepā, tas nebūtu tas globālākais mīnus!
bet 28" vai 29" riteņu velo 100% bus daudz daudz komfortablāks tālos ceļojumos nekā 26''
Radisson Blu Cycling Team
By Delfins 27.03.2009 16:57:40
Member+ · 3,575 commentslīdz Romai ar mīksto dakšu?
paņem +/- šosejniekam līdzīgu (lai varētu mantas skarāmēt un t.t.)
Pats kaut kad domāju aizbraukt kaut kur, brauktu tikai ar šosejniekam līdzīgu
By Ints 27.03.2009 17:19:54
Member+ · 868 commentsEiropā jau sen nav problēmas ar 28" un 29" kamerām,tur uz ielām tikai tādi ričuki vien ir.MTB tiek izmantots saviem tiešajiem mērķiem kaut kur mežos un kalnos.
By FOX 27.03.2009 22:16:58
Member+ · 5,297 commentsMans viedoklis un pieredze (pavisam isi), kas veidojusies, braucot pasam ar 29" un lidzcilvekiem.
1) 29" ir MTB un sosejas ritenja labo ipasibu apvienojums. Ir tacu dazadas riepas. Celotajiem parasti iesaku uz 29" uzlikt 28" platas riepas (ar puncture protection), kas tomer ir saurakas pa 29". Kas attiecas uz gaitas ipasibam, tad ar 29" ratiem mazak jut cela nelidzenumus. Ja ar 28" ir gruti braukt pa granteni, tad ar 29" normalam riepam komforts ir milzigs. Man ieteikums, ja braukt gara celojuma parsvara pa soseju, tad uz 29" uzlikt saurakas 28" riepas, ja ir paredzets kartigs bezcels, tad atstat standarta 29".
2) 29" ir vairak piemerots gara auguma cilvekiem. Kadreiz pats braucu pat gonkas pa Balozu mezu ar 29", visur izstureju un rezultats ari +/- tads pats ka ar 26". Esmu neliela auguma, tapec tomer dodu prieksroku 26", jo 29" likas paliels, lai gan ramja izmers mazins.
Rezume: 29" ir ideali piemerots gara auguma cilvekiem un ir kaa visurgajejs, kurs tai pasa laika ir gana atrs un izveicigs.
P.s. ir viens zinams cilveks, kurs ar 29" brauc turisma jau 3 gadus. Varu iedot tel nr. apvaicaties, ko shis saka. Cik saprotu, tad par 26" nemaz i nedoma!
P.s.s. apnika tik velu rakstit.
Last edited by FOX (27.03.2009 22:19:33)
TREK Supercaliber
By vintrons 28.03.2009 22:27:46
Member · 72 commentskameru problēmu tu varētu atrisināt ar kādu no no-flats sistēmām - aploka lentu un šķidrumu riepā, tas nebūtu tas globālākais mīnus!
bet 28" vai 29" riteņu velo 100% bus daudz daudz komfortablāks tālos ceļojumos nekā 26''
Varbūt pastāsti sīkāk par šo sistēmu, jo manā rīcībā ir diezgan skopa informācija. Cik saprotu, tas šķirdums saskaroties riepas aplocei ar riepas protektoru tiek saspiests un rodas reakcija kā rezultātā riepa piepildās ar cietām putām?
Cik izmaksā šī sistēma un no velobraucēju pieredzes - vai tas ir tā vērts? (no finansiālā viedokļa, jo tās nav sacensības, kur viss rit pa sekundēm, jo ir līdzi arī kameras un ielāpi).
līdz Romai ar mīksto dakšu?
Delfins, jā, es domāju mīksto dakšu, jo braukšana sanāk pa visādiem ceļiem un bezceļiem un esmu pārbaudījis, ka ar mīksto dakšu braukšana ir pavisam cita. Bet protams dakšai ir jābūt ar lock-out.
By vintrons 28.03.2009 22:40:47
Member · 72 commentsEiropā jau sen nav problēmas ar 28" un 29" kamerām,tur uz ielām tikai tādi ričuki vien ir.MTB tiek izmantots saviem tiešajiem mērķiem kaut kur mežos un kalnos.
Tad jau varu mierīgu sirdi lūkoties pēc tāda velosipēda. Bet cik saprotu, tad 28" kameras ir vieglāk dabūt kā 29"?!
1) 29" ir MTB un sosejas ritenja labo ipasibu apvienojums. Ir tacu dazadas riepas. Celotajiem parasti iesaku uz 29" uzlikt 28" platas riepas (ar puncture protection), kas tomer ir saurakas pa 29". Kas attiecas uz gaitas ipasibam, tad ar 29" ratiem mazak jut cela nelidzenumus. Ja ar 28" ir gruti braukt pa granteni, tad ar 29" normalam riepam komforts ir milzigs. Man ieteikums, ja braukt gara celojuma parsvara pa soseju, tad uz 29" uzlikt saurakas 28" riepas, ja ir paredzets kartigs bezcels, tad atstat standarta 29".
2) 29" ir vairak piemerots gara auguma cilvekiem. Kadreiz pats braucu pat gonkas pa Balozu mezu ar 29", visur izstureju un rezultats ari +/- tads pats ka ar 26". Esmu neliela auguma, tapec tomer dodu prieksroku 26", jo 29" likas paliels, lai gan ramja izmers mazins.
Rezume: 29" ir ideali piemerots gara auguma cilvekiem un ir kaa visurgajejs, kurs tai pasa laika ir gana atrs un izveicigs.
P.s. ir viens zinams cilveks, kurs ar 29" brauc turisma jau 3 gadus. Varu iedot tel nr. apvaicaties, ko shis saka. Cik saprotu, tad par 26" nemaz i nedoma!
Paldies FOX, par informāciju, tā noderēs lūkojoties pēc velosipēda.
Par tiem ratiem vēl domāju. Bet braukšana man ir pa dažāda seguma ceļiem, kā jau minēju. Gan soseja, gan dubļi, bet piķis laikam tomēr būs vairāk. Un par tiem 28" un 29" collu ratiem tā īsti arī nesapratu, kuri man būtu piemērotāki. Cik saprotu visa sāls ir protektorā un riepas biezumā?
Vai vari izstāstīt sīkāk par to "puncture protection"?
Varbūt varētu iedot tā cilvēka kontakttālruni, kurš izmanto 29" velosipēdu. Vari man rakstīt e-pastu uz vintrons@inbox.lv.
Tad cik saprotu 28" , 29" velosipēds būtu labāka izvēle kā 26" manām vajadzībām?!
By elektrolitr 28.03.2009 23:06:36
Member+ · 605 comments29" rats ir tas pats, ka 28", bet ar resnu riepu. Aploka diametrs ir vienāds- 622 mm. Vnk 29" skaitās apmēram ar 2-2.1 riepas platumu.
Pie 28" ričukiem pieskaita tūringus un hibrīdus, savukārt tie, ko sauc par 29", ir ļoti tuvu parastajam MTB, bet ar lieliem ratiem.
Starp citu, šosejnieku 27" ratiem aploks arī ir 622 mm
Go!Go!Go! Only five days left!
Sudety MTB Challenge, unknown spectator, somwhere in the middle of prologue
By vintrons 29.03.2009 00:47:55
Member · 72 comments29" rats ir tas pats, ka 28", bet ar resnu riepu. Aploka diametrs ir vienāds- 622 mm. Vnk 29" skaitās apmēram ar 2-2.1 riepas platumu.
Pie 28" ričukiem pieskaita tūringus un hibrīdus, savukārt tie, ko sauc par 29", ir ļoti tuvu parastajam MTB, bet ar lieliem ratiem.
Starp citu, šosejnieku 27" ratiem aploks arī ir 622 mm
Ak tad tādas tās lietas! Dzīve kļūst skaidrāka!
By Ansis 29.03.2009 01:20:46
Member++ · 3,683 comments29" rats ir tas pats, ka 28", bet ar resnu riepu. Aploka diametrs ir vienāds- 622 mm. Vnk 29" skaitās apmēram ar 2-2.1 riepas platumu... Starp citu, šosejnieku 27" ratiem aploks arī ir 622 mm
Precīzāk:
622 mm ir nevis 28" aploka diametrs, bet diametrs riņķa līnijai aplokā, uz kuras sēž riepas borti (=bead seat, ISO sistēma)
27" skaitās izmiris... par šo izmēru var lasīt brīnumu lietas, ka tam ISO esot lielāks (!) nekā 28": 630 mm. Izskatās pēc aploka ar ļoti zemiem bortiem. Ja ir parādījies jauns 27", tad tam pēc loģikas ISO nevajadzētu būt tiem pašiem 622 mm, jo šaurākas riepas par uz 28" liekamajām 18...19 mm normāli neeksistē. 622 mm priekš 27" varētu būt ārējais diametrs.
Kameras ISO 622 mm (tātad 28" vai 29" atkarībā no riepas platuma, bet par "jauno" 27" neko nezinu) visā Eiropā var dabūt ļoti plašā izmēru diapazonā.
By Delfins 29.03.2009 11:08:57
Member+ · 3,575 commentsšosejas ratu ar visu riepu var uzmontēt uz parasta mtb un maukt, ka tik ķēde der. ar bremzēm tik jāpiedomā.
By vintrons 29.03.2009 13:11:09
Member · 72 commentsSkaidra bilde!
Man jautājums par rāmjiem.
Iesākumā par rāmja izmēru. Man augums ~ 192. Svars ap 70 kg. Kāds pēc standarta būtu piemērotākais rāmja izmērs un manu augumu. Drošvien, rāmja izmāri tāpat kā apavu izmēri var atšķirties. Ja ir zināms konkrētam brendam, piemēram Scoot, Superrior, Trek, tad var minēt konkrēti.
Bet riepu vietas, kas paredzētas 622 mm aplocēm ir standarta izmēra? (kad var uzlikt gan 29" gan 28" apvalkus?
By Ansis 29.03.2009 15:39:31
Member++ · 3,683 commentsvintron, par rāmja izmēru es domāju, ka citi te veikli iedos linkus uz rāmja izmēra kalkulatoriem (tā tēma šai forumā tiek nemitīgi cilāta).
Par aplocēm ISO 622 mm - šosejas sporta riteņa aplocei (ISO 622), uz kādas visbiežāk liek 23 mm riepu, pēc manas pieredzes, droši var likt līdz 32...35 mm. Vēl resnāka riepa pēc diametra ta iegulsies pareizi (ne velti ISO norāda "bead seat"!), bet pastāv risks, ka pagriezienā var nomaukties nost. Tāpēc resnākām riepām lieto platākas XC aploces - ISO tas pats 622 mm kas šosejas sporta, bet platums lielāks.
Mūsdienās gandrīz visi MTB rāmji atļauj uzmontēt 622 ratus ar riepu līdz 24 mm, bet 32...35 mm - vairs ne visi, par lielāku nerunājot. Bremžu problēmu risina tā, ka spieķo tos 622 aplokus uz DB rumbām un liek DH. Iznāk hibrīdveļļuks:)
By vintrons 29.03.2009 16:13:03
Member · 72 commentsVai kāds var, lūdzu, iedot linku kur es varu izkaukulēt savu ideālo rāmja izmeru?
Par aplocēm ISO 622 mm - šosejas sporta riteņa aplocei (ISO 622), uz kādas visbiežāk liek 23 mm riepu, pēc manas pieredzes, droši var likt līdz 32...35 mm. Vēl resnāka riepa pēc diametra ta iegulsies pareizi (ne velti ISO norāda "bead seat"!), bet pastāv risks, ka pagriezienā var nomaukties nost. Tāpēc resnākām riepām lieto platākas XC aploces - ISO tas pats 622 mm kas šosejas sporta, bet platums lielāks.
Domāju, ka man laikam piemērotāka būs tā XC aploce.
Mūsdienās gandrīz visi MTB rāmji atļauj uzmontēt 622 ratus ar riepu līdz 24 mm, bet 32...35 mm - vairs ne visi, par lielāku nerunājot. Bremžu problēmu risina tā, ka spieķo tos 622 aplokus uz DB rumbām un liek DH. Iznāk hibrīdveļļuks:)
Tātad es varu lielo ratu uzlikt arī rāmim un dakšai, uz kuriem parasti stāv 26" rati?! Interesanti!
Bet laikam man jāskatās būs rāmis un dakša, kas paredzēti ISO 622 un arī 32 mm un 35 mm, jo cik saprotu tie 23 mm ir šaurie šosejas apvalki...
Un laikam šādu velosipēdu es gribu ar DB, jo man tomēr šķiet, ka to ir vieglāk saliekt kā 26"...
By Ansis 30.03.2009 00:59:20
Member++ · 3,683 commentsDomāju, ka man laikam piemērotāka būs tā XC aploce.
Jā. Sākumā izvēlies, ar cik platu riepu gribi braukt, tad meklē aploci (ja vien tas viss nenāk jau nokomplektēts). Ja vēlies platāku riepu par 32 mm (starp citu, padomju laika Harkovas Sputņiku un Tūristu standarts), tad neiesaku šosejas sporta aploci - kā pārāk šauru.
> Tātad es varu lielo ratu uzlikt arī rāmim un dakšai, uz kuriem parasti stāv 26" rati?! Interesanti!
Var, ja kaut kā atrisina bremžu problēmu un niansi, ka aizmugurējās MTB rumbas platums ir 135 mm, bet šosejas 130 mm. Protams, DB rumbas 28" aplokiem to atrisina, bet reti kurš izvēlas šo risinājumu. Ja Tev augums ir 190 cm, tad vēl jo mazāka jēga palikt pie mazā baika rāmīša.
By vintrons 30.03.2009 15:29:15
Member · 72 commentsPaldies par padomu, tā arī darīšu, ka skatīšos no sākuma riepu un tad aploci! Ratiem spieķu skaits sakrīt?
Kā ir ar dakšām (ar amortizatoru)? Izvēle ir tikpat liela kā velosipēdiem ar 26" ratiem?
Un, ja es vēlēšos vēlāk iegādāties arī velosomas, bagažnieki (pagarinātie) ir pieejami arī lielajiem rāmjiem?
Last edited by vintrons (30.03.2009 16:33:50)
By Ansis 30.03.2009 20:45:54
Member++ · 3,683 commentsRatiem spieķu skaits sakrīt?
Jā, vispopulārākais ir 32. 36 jau vairākus gadus skaitās izmirstošs:)
Par pārējiem taviem jautājumiem - tīri vai jābrīnās, kāpēc Latvijas tirgotāji klusē...
Es neesmu tirgotājs, tāpēc pats nevaru neko piedāvāt.
Ja apnīk gaidīt atbildi, atrod šajā forumā sadaļu "internet veikali", tur ir web adrešu datu bāzīte izveidota. Skaties pats cauri!
By vintrons 30.03.2009 21:17:59
Member · 72 commentsPar pārējiem taviem jautājumiem - tīri vai jābrīnās, kāpēc Latvijas tirgotāji klusē...
Es neesmu tirgotājs, tāpēc pats nevaru neko piedāvāt.
Ievietoju sludinājumu sadaļā "Pērk / Meklē". Arī tur pagaidām reakcijas nekādas. Droši vien cilvēki ir aizņemti ar savām lietām. Skatīšos pats cauri. Bet, protams, labāk, ja kāds Tev ko piedāvā.
By FOX 30.03.2009 22:20:02
Member+ · 5,297 commentsPar pārējiem taviem jautājumiem - tīri vai jābrīnās, kāpēc Latvijas tirgotāji klusē...
Es neesmu tirgotājs, tāpēc pats nevaru neko piedāvāt.Ievietoju sludinājumu sadaļā "Pērk / Meklē". Arī tur pagaidām reakcijas nekādas. Droši vien cilvēki ir aizņemti ar savām lietām. Skatīšos pats cauri. Bet, protams, labāk, ja kāds Tev ko piedāvā.
kko piedavasu mazliet velak. Patiesiba, ir daudz ko pastastit (respektivi ir atbildes uz autora jautajumiem), jo baigi negribas un nepatik gari rakstit.
TREK Supercaliber
By vintrons 31.03.2009 01:30:00
Member · 72 commentsLabi, gaidīšu, kad Tev pietiks gribasspēka saņemties un atbildēt uz maniem jautājumiem...
Gaidišu arī piedāvājumus
Last edited by vintrons (31.03.2009 01:31:26)
By kurjers 31.03.2009 11:56:25
Local.Auth · 1,399 commentsVintron- iebrauc pie Foxa veikalā, stādies priekšā un jautā.
Mans ieteikums- 28 ar v breik un cyclocross riepiņas32-35 platums. Ar DB Tu vari netīšam sarežģīt sev ceļojumu.
[url=]www.avekurjers.lv[/url]
By vintrons 31.03.2009 13:46:24
Member · 72 commentsJā, gan arī iebraukšu veikalā. Tik pa to galvaspilsētu sanāk tā pa retam.
Gribu arī apzināt pēc iespējas vairāk piedāvājumu
Noteikti par tām riepiņām papētīšu dziļāk kas un kā, bet par DB gan īsti nav skaidrs. Kādā ziņā problēmas varētu rasties? Man personīgi šķiet, ka liekāka iespēja ir deformēt ratu (lidz ar to v-brake aizietu līdzi)...
Last edited by vintrons (31.03.2009 13:48:51)
By Eduards 31.03.2009 13:54:13
Member# · 2,686 commentsLiec mehāniskās Avid BB7 disku bremzes, un iespēja kaut ko sabojāt bremzēm dramatiski samazināsies, tai pat laikā bremzēšanas spēks joprojām saglabājas ļoti augsts.
By vintrons 31.03.2009 16:33:05
Member · 72 commentsLiec mehāniskās Avid BB7 disku bremzes, un iespēja kaut ko sabojāt bremzēm dramatiski samazināsies, tai pat laikā bremzēšanas spēks joprojām saglabājas ļoti augsts.
Man bija doma par hirrouliskajām DB. Ar ko šīs Avid BB7 ir tik labas?
By blieztunmaukt 31.03.2009 18:24:04
Member+ · 1,548 commentslabas ar visu to, ko eduards jau pateica īsi un konkrēti - jaudīgas, vienkārši regulējamas, ērtas lietošanā; atšķirībā no hidraulikas, nebūs nepieciešams atgaisot, nav iespējams pārraut šļauku un tamlīdzīgi.
By vintrons 31.03.2009 18:39:49
Member · 72 commentslabas ar visu to, ko eduards jau pateica īsi un konkrēti - jaudīgas, vienkārši regulējamas, ērtas lietošanā; atšķirībā no hidraulikas, nebūs nepieciešams atgaisot, nav iespējams pārraut šļauku un tamlīdzīgi.
Paldies! Meklēšu, jo tas ir tas, kas man tieši ir vajadzīgs!
By vintrons 27.03.2009 14:34:56
Member · 72 comments