Atsevišķa tēma, kur pacepties saistībā ar Garkanes negadījumu

Avatar

By averza 26.10.2015 16:20:59

Member++ · 5,039 comments

Vakar pēc ilga pārtraukuma tieši braucu pa A2. Un dabūju saprast, ka vadītāju kultūra ir sasniegusi savu kārtējo +1 līmeni. Respektīvi,  braucot pa bremzēšanas joslu un neilgi pirms pagrieziena skatoties uz aizmuguri, ja redzu, ka visi autiņi brauc pa taisnajām joslām un neviens no tiem nerāda pagriezienu, tad praksē tas nozīmē, ka apmēram katrs trešais no viņiem tomēr pēdējā brīdī nogriezīsies. Ļoti bīstami. Un risinājuma man arī īsti nav, kā vien stāvēt tai vietā, kur josla atdalās, un gaidīt, kamēr nebūs nevienas automašīnas 100m attālumā.

Avatar

By Papuass 26.10.2015 16:29:42

Member+ · 2,978 comments

Ja ir liela auto plūsma, tad jābrauc tā, kā šķiet drošāk, pat ja sanāk apstāties. Kā sapratām, atsevišķi autovadītāji to uzskata par autobāni.

Avatar

By averza 26.10.2015 17:19:21

Member++ · 5,039 comments

Es tikai gribēju painformēt darba ļaudis, ka paļauties uz citu dalībnieku noteikumu ievērošanu drīkst arvien mazāk un mazāk. Pirms pāris nedēļām mani gandrīz nonesa autobuss, braucu Vanšu tilta virzienā pa Kalnciema ielu. Krustojumā ar Slokas ielu braucu pa pirmās joslas malu, apstājos krustojumā, lai palaistu visus, kas nogriežas pa labi, skatos, pirmā josla brīva, tad nu domāju - varu droši braukt taisni. Sāku braukt un tomēr paskatos vēlreiz. Un ko es redzu - autobuss no otrās joslas veic labo pagriezienu (uz slīpi atejošo Kalnciema ielas turpinājumu) bez pagrieziena signāla un no nepareizās joslas. Nebūtu paskatījies, būtu visticamāk jau beigts. Un ko jūs domājat - šoferis man uztaurēja (pēc tam, kad jau biju paskatījies un vēlreiz apstājies) un pat nesamazināja ātrumu ("darīt visu iespējamo, lai netiktu apdraudēti sevišķi mazākaizsargātie"). Piebraucu viņam pie nākamā krustojuma klāt, paprasīju, kāpēc viņš griežas no nepareizās joslas, viņš tur kaut ko murmināja un neko neatbildēja īsti (laikam nerunā valsts valodā). Nākamreiz līdzīgā situācijā piebraukšu priekšā, apstādināšu satiksmi un saukšu policiju. Bet droši vien jau nav jēgas, gan jau viņi nemaz neatbrauks, vai ne?

Avatar

By DZ 26.10.2015 17:27:00

Member · 3,501 comments
averza wrote

Bet droši vien jau nav jēgas, gan jau viņi nemaz neatbrauks, vai ne?

Par vienu citu lietu - tante pagrūda sievu uz velo, zvaniju uz PP un šie kautko murmina lai braucot paši uz iecirkni. Paliku reāli agresīvs un piedāvāju uztaisīt lielas problēmas par operatora izrunāšanos. Pēc 15min bija klāt, bet nācās tirgoties nepajokam. Ok, atbrauca, tantes nobijušās, bet labāk būtu bijis vienkārši izraut sirdi neatejot no kases.
Kad mani notrieca auto pirms ~5.5 gadiem, visi apkārtējie bija autovadītāja pusē un viedokļi bija tādi, ka esmu lidojis uz 50+, braucis pa gājēju ietvi un pārlecis ceļa, bet es tā mierīgi uz ~30 džinsās no darba braucu pa pilnīgi taisnu ceļu.


Lielākais serviss Jelgavā - www.activsport.lv

Avatar

By duuzis 26.10.2015 18:25:04

Member · 461 comments
DZ wrote

Par vienu citu lietu - tante pagrūda sievu uz velo, zvaniju uz PP...

DZ wrote

vakar Jūrmalā viena ģimenīte iet pāri ielai un sīkais neskatīdamies apkārt dur pāri ielai izstumjot velo tieši man priekšā, nācās ar kāju uzšaut, jo vienkārši man nebija kur likties. Šādus cilvēkus izmācīt varēs tikai ilgas un mokošas sāpes, pretējā gadījumā viņi tās radīs kādam, kurš neko nenojausdams brauc pa savu galveno ceļu kā pieklājas.


"Visi dzīvnieki ir vienlīdzīgi, taču daži dzīvnieki ir vienlīdzīgāki kā citi." Dž. Orvels, "Dzīvnieku ferma". Tie vienlīdzīgākie dzīvnieki ir cūkas.

Avatar

By DZ 26.10.2015 19:09:36

Member · 3,501 comments

duuzi, bet vai Tu nespēj(vai nevēlies) saprast tīšu pagrūšanu un sīko, kas zem riteņiem lec ārā, vēljovairāk, ja vecāki ir turpat blakus rokā?
To sīkā lekšanu diezgan droši var uzskatīt par tīšu cenšanos mani nogrūst, jo nu nemaz tik sīks jau viņš nebija un mani redzēja laicīgi. Taču cerēja, ka gan jau lisapēdists piebremzēs, apbrauks, aizvāksies. Tajā brīdī braucu ar tačku, diez vai Tu vai tā sīkā senči man atmaksātu salauzto tehniku.

Pirms nedēļas braucu pa Jelgavas 'veloceliņu' vizinoties no darba. Divi sīkie skraida pa veloceliņu, turpat blakus sencis. Sīkie(ap gadiem 8-10) mani laicīgi redz, sencis arī. Pēdējā brīdī sīkie skrien man virsū. Nevis speciāli, bet spēlējoties viens ar otru skrien virsū. Aptuveni 5cm sīkā deguns no manas stūres, jo nedaudz parāvu malā. Līdzīgi bija toreiz Jūrmalā, tikai nevis uz veloceliņa, bet uz braucamās daļas, kur atļautais ātrums ir 50Km/h.
Un atkal atkārtoju - tādi neaudzināti sīkie dabūs mācību tikai tad, kad ar stūri pa galvu dabūs. Citi tādā pašā vecumā brauc organizētos treniņos ar velosipēda vadītāja tiesībām, citi ir neaudzināti mežoņi, kuri nesaprot, kā ir dabūt ar stūri pa zobiem. Kāpēc lai es ciestu, ievērojot visus CSN līdz galam?

Par divām tantēm un PP - viss notika uz ietves, kas būvēta par mūsu mājas budžetu. Tantes no citas mājas uzskatija ka viņas ir svētās govis un te riteņbraucējiem nav jābrauc un ārā nāca tīra krievu mātes valoda. It īpaši tad, kad neļāvu tām doties tālāk, lai aizkavētu tās kamēr ierodas PP.

Tā rupji uzmetot, savā mūžā ar velo varētu būt nobraucis ap 150kKm. Nevienu pašu reizi neesmu izraisijis CSN, kurā būtu vainīgs, nevienu reizi neesm uuzbraucis gājējam vai citam velosipēdistam. Taču esmu simtiem, simtiem reižu izvairījies no garantētas sadursmes gan ar gājējiem, gan auto, gan citiem velosipēdistiem, kuri veic manevrus, iepriekš nepārliecinoties par drošību vai gluži vienkārši uzskatot, ka velosipēds jau apbrauks. Izvairījies esmu tikai tāpēc, ka man ir liela pieredze uz velo. Tā, kā uz velo nedarbojas civiltiesiskā apdrošināšana, negadījuma rezultātā ar gājēju, kurš neatļautā vietā izlec uz brauktuves man priekšā, apmaksāt ārstēšanos un pirkt jaunu tehniku nāktos par saviem līdzekļiem.

Last edited by DZ (26.10.2015 19:27:35)


Lielākais serviss Jelgavā - www.activsport.lv

Avatar

By 321 26.10.2015 19:12:16

Member · 6,351 comments

*tādi neaudzināti sīkie dabūs mācību tikai tad, kad ar stūri pa galvu dabūs* taisnība jau ir...

Avatar

By trompists 27.10.2015 11:03:25

Member · 125 comments

vakarvakarā 2x netiku palaists pa galveno ceļu, lai gan biju redzams. pat nezinu, laikam jākļūst šokējoši redzamam, jādabū zaļas bikses un tik žilbinošas lampas, lai timrotiem iztek acis...

starp citu, kāds nez par pakaļgaismu nestandarta risinājumiem, piemēram, lampas uz kātiem, izvīrzītas uz sāniem, lai izskatītos lielāki gabarīti? kur dabūt?

Avatar

By artursp 27.10.2015 11:09:47

Member · 392 comments

CST68wuWoAA4ZdH.png

Avatar

By buzic 65 27.10.2015 11:42:47

Member · 1,159 comments

Vakar pa Rīgu sanāca braukt ar auto. 18:00 - krēsla, lai neteiktu vairāk. No Vantinieka uz Ķīpsalu labais pagrieziens, atļautais ātrums 70, plūsma uz 90 un šai nobrauktuvei taisni pāri Jūrmalas virzienā kāds (epitetus pietaupīšu) tumšās drēbēs, bez lampām, bez atstarotājiem ar ātrumu ~10km/h čilliņā min pāri. Mani, ja godīgi, tas maz satrauc - pamanīju, noreaģēju, piebremzēju un aizbraucu. Bet par šī tēla nākotnes perspektīvēm labāk negribas domāt.
p.s. tikai neiedomājieties, ka esmu velonīdējs - ja esmu pie auto stūres, uztveru viņus pavisam mierīgi un ar sapratni arī tajos brīžos, kad būtu iemesls dusmoties! smile

Avatar

By trompists 27.10.2015 12:01:28

Member · 125 comments
vējš matos wrote

Divi novērojumi.
Pastāvēju 10 minūtes Rīgā pie Brīvības-G.Zemgala ielu krustojuma,kur ir luksofors arī velobraucējiem.Skumji skatīties,kā katrs trešais velosipēdists demonstratīvi izliekas,ka sarkanā gaisma luksoforā ir domāta nejēgām un uz krutajiem neattiecas.To visu ikdienā vēro daudzi,jo daudzi cilvēki.

es mestu akmeni tiem, kas atbild par to luksaforu (rdsd?), jo tik ilgs sarkanais gājējiem un velobraucējiem pie droši sķērsojama krustojuma ir bezkaunība...

Avatar

By waldis 27.10.2015 12:40:20

Member · 208 comments
averza wrote

Vakar pēc ilga pārtraukuma tieši braucu pa A2. Un dabūju saprast, ka vadītāju kultūra ir sasniegusi savu kārtējo +1 līmeni. Respektīvi,  braucot pa bremzēšanas joslu un neilgi pirms pagrieziena skatoties uz aizmuguri, ja redzu, ka visi autiņi brauc pa taisnajām joslām un neviens no tiem nerāda pagriezienu, tad praksē tas nozīmē, ka apmēram katrs trešais no viņiem tomēr pēdējā brīdī nogriezīsies. Ļoti bīstami. Un risinājuma man arī īsti nav, kā vien stāvēt tai vietā, kur josla atdalās, un gaidīt, kamēr nebūs nevienas automašīnas 100m attālumā.

Risinājums, manuprāt, tāds: nevajag braukt pa bremzēšanas joslu, jo redzot braucam pa to, var pieņemt, ka gribi pa labi nogriezties, un nerādi pagriezienu, kā tas pie mums pieņemts .. Un tomēr, braucot pa šosejām/ielām, būtu jābūt atpakaļskata spogulītim ... Domāju, ka vismaz reizi tas mani ir glābis no lielām nepatikšanām...

Avatar

By averza 27.10.2015 15:07:24

Member++ · 5,039 comments

Saprotu, ka daļa braucēju šeit ir ar titāna bumbām, bet man tiešām ir bail (liekas nedrošāk) braukt pa pirmās joslas malu, sevišķi ņemot vēra, ka bremzēšanas/ieskrējiena joslas tur mēdz būt 300m garas.

Avatar

By DZ 27.10.2015 15:19:35

Member · 3,501 comments

Ir jābrauc pēc CSN, nevis "liekās, šķiet, gribu, baidos".


Lielākais serviss Jelgavā - www.activsport.lv

Avatar

By kaska 27.10.2015 15:41:04

Member · 886 comments
DZ wrote

Ir jābrauc pēc CSN, nevis "liekās, šķiet, gribu, baidos".

Nu nu...Nestrīdēšos tieši par Averza piemēru, bet vispār neaizmirstam, ka likuma burts arī mēdz būt negudru cilvēku rakstīts. Protams, ir jāzina noteikumi, bet ir jālieto arī domāšana un jāieklausās pašsaglabāšanās instinktā.


km pie km neliksi, pie Mm netiksi!

Avatar

By Mihails 27.10.2015 15:41:32

Member · 341 comments
DZ wrote

Ir jābrauc pēc CSN, nevis "liekās, šķiet, gribu, baidos".

Tātad no Rīgas līdz pat Siguldai visu laiku turēties pa kreisi no nepārtrauktas līnijas?

Avatar

By averza 27.10.2015 15:42:24

Member++ · 5,039 comments

Pilnīgi nepiekrītu. Labāk braucu tā, lai paliktu dzīvs un vesels, nevis pēc CSN, kas sarakstīti autovadītājiem, pa ceļiem, kas būvēti autovadītājiem. Ja valstī ir izveidojusies attiecīga braukšanas kultūra (drīzāk tās neesamība), tad tas ir jāņem vērā un jābrauc atbilstoši.

Avatar

By DZ 27.10.2015 15:50:20

Member · 3,501 comments

Jā, neizmantojot kabatas un bremzēšanas joslas. Protams, ļoti intensīvas satiksmes gadījumā var braukt labajā pusē nepārtrauktajai līnijai pēc iespējas tuvāk. Ar šosejas velosipēdu pa pašu nomali nemaz tālu nevar tikt, ātri vien prokols būs noķerts. It īpaši pavasaros.
Tu domā, ka nomale ir droša? Pirms pāris gadiem vecs VW Golf pilnā hodā iepļāva stāvošā autobusā uz Jelgavas šosejas, jo apsteidza citus automobiļus pa ceļa nomali.


Lielākais serviss Jelgavā - www.activsport.lv

Avatar

By averza 27.10.2015 16:21:18

Member++ · 5,039 comments

Vispār ir tik smieklīgi un reizē skumji lasīt visas šīs nebeidzamās diskusijas par to, ka valstī vajag atsevišķas velo-šosejas, velo-joslas, velo-barjeras, īpašos velo-noteikumus un velo-aizliegumus, velo-apģērbu, velo-ziemassvētku-eglītes, lielākus sodus, krāsainākus pavadošo automašīnu noteikumus, bākugunis... tas ir tāds sviests! Esmu pabraukājis ar velo dažādās pasaules valstīs - ASV (1 mēneša garumā kādus 500km pa pilsētām. Lūgums ņemt vērā, ka ASV, vismaz tur, kur biju, praktiski nav velo-infrastruktūras un 99% brauc ar auto), Francijā, Spānijā, Skandināvijā, Ķīnā. Man nebija nevienas pašas problēmas ar citiem satiksmes dalībniekiem un viņiem nebija problēmu ar mani. Tā ir satiksmes dalībnieku kultūra. Nu nav mums viņas valstī, nav! Un nekas no iepriekš uzskaitītā diemžēl kultūras līmeni necels.

Avatar

By firers 27.10.2015 17:04:02

Member · 182 comments

Cik labi ka tu averza izdomaji atsevišķi šadu tēmu jo lasot šos komentārus ta vien gribas smieties. http://www.kasjauns.lv/lv/news/?news_id … c#comments viss vairak mani sasmiidināja šis -    redzēts, šie riteņbraucēji- sportisti pārvietojas ar ātrumu 40-50 km/st. Pie tam tas notiek ar distanci 20-30 cm vienam no otra, dažreiz pat tuvāk. Un tas notiek šādai grupai piedaloties kopējā satiksmes plūsmā. Interesanti būtu uzzināt CSDD viedokli šajā jautājumā. Varam stādīties priekšā, ka 15 automašīnas brauktu ar tādu ātrumu tādā attālumā viena no otras.

Last edited by firers (27.10.2015 18:36:52)


Varbūt Rīgā tu esi kaut kāds tur loceklis,bet medībās tāds pats krāniņš kā visi pārējie.

Avatar

By IAeroI 27.10.2015 17:59:38

Member · 428 comments

Nu ko var sagaidīt no divānu censoņiem...

Nesen no dzīves:
"Es uzskatu ka ar velo brauc tikai nabagie, jo nevar atļauties auto" - teica 1k EUR vertas (1991 gads) grabažas īpašnieks kurš noveda auto līdz tadam stavoklim ka viena mirkli Rīgas centra dzinejam pārplesa zobsiksna un ķīļveida siksna.
Vajadzeja redzet viņa seju kad es viņam pateicu ka viņa "1991 grabaža" maksa letak neka so-so labs velo.. Flinstons drošvien domaja ka velo tirgojas tikai Maxima un maksa ap 60 EUR... Un viņam it 25 gadi, un I-netu lieto...

Nu un ko šads indivīds var komentet delfi.lv?

Cik nu nacas saskarties ar šadiem ceļa pokemoniem, nu neviens no viņiem nespej adekvati atbildet par savu rīcibu, tadeļ delfi.lv šamajiem ir ideala vieta kur izpausties, jo ara tak var dabut pa muti (labakaja gadijumā).

Reizi man bija viena autoavarija (vienīga 8 gadu laikā), atrodos uz galvena ceļa, taisiju apbraukšanas manevru pec CSN, no pieguļosa pagalma man preti izlidoja passats (ja ja, izlidoja, nekadas tur drošibas pārbaudes utt., nafig vajag...). Passats čupa (ara izteka viss kas tikai vareja), gaidam CP. Pateicu viņam ka viņš būs vainīgs, šitais nenoticeja, saka man stastīt par CSN, atnesa pat teorijas gramatu (sarkano) no auto. Protams neko tur neatrada bet es tik noturejos no smiekliem.

Rezultats: man bmw, garam brauceji skatijas uz mani ka vienmer "kartejais bmw slimais", CP mani attaisnoja, viņam BM kļuva mazaks hmm

P.S.S. Cilveks veda sev līdzi CSN teoriju bet pats to nezin un nelieto, kārtejais delfi.lv komentetajs.

Last edited by IAeroI (27.10.2015 18:00:40)

Avatar

By DZ 27.10.2015 19:28:35

Member · 3,501 comments

Gadu gan nevajadzētu uzskatīt par vienīgo auto vērtības noteicošo faktoru.


Lielākais serviss Jelgavā - www.activsport.lv

Avatar

By waldis 27.10.2015 21:28:14

Member · 208 comments
averza wrote

Saprotu, ka daļa braucēju šeit ir ar titāna bumbām, bet man tiešām ir bail (liekas nedrošāk) braukt pa pirmās joslas malu, sevišķi ņemot vēra, ka bremzēšanas/ieskrējiena joslas tur mēdz būt 300m garas.

Atkal pareklamēšu spoguli.. Reiz biju to nolauzis, tad tiešām bija bail pa ielu braukt vispār. Varbūt man nav taisnība, bet braucot pa ielu/šoseju kas notiek aizmugurē jāredz tik pat labi, kā situācija priekšā... Arī braucot ar velo.

Avatar

By sursurs 28.10.2015 07:42:10

Member · 909 comments
waldis wrote
averza wrote

Saprotu, ka daļa braucēju šeit ir ar titāna bumbām, bet man tiešām ir bail (liekas nedrošāk) braukt pa pirmās joslas malu, sevišķi ņemot vēra, ka bremzēšanas/ieskrējiena joslas tur mēdz būt 300m garas.

Atkal pareklamēšu spoguli.. Reiz biju to nolauzis, tad tiešām bija bail pa ielu braukt vispār. Varbūt man nav taisnība, bet braucot pa ielu/šoseju kas notiek aizmugurē jāredz tik pat labi, kā situācija priekšā... Arī braucot ar velo.

Nez - man pa ciktur gadiem Rīgas satiksmē ir vnk reflekss ik pa brīdim pagriezt galvu un iečekot, kas notiek aizmugurē. Ja nekādas kapuces / somas utt. neaizsedz skatu, tad ar to sekunes kuro daļu pilnīgi pietiek, lai visu vajadzīgo pamanītu... Bet, ja spogulis liek justies drošāk, tad tas, protams, ir vajadzīgs..


velo 4ever

Avatar

By wattanens 28.10.2015 10:58:11

Member · 793 comments

Gadiem esmu braucis bez spoguļa, tīrās nejaušības pēc tiku pie viena (nopirku tūristu velo, kam komplektā bija), tagad patīk un jāsaka, ka izjūtu diskomfortu, ja braucu pa pilsētu ar mtb kuram spoguļa nav.


3/4

Avatar

By IAeroI 28.10.2015 11:48:39

Member · 428 comments
DZ wrote

Gadu gan nevajadzētu uzskatīt par vienīgo auto vērtības noteicošo faktoru.

Pirms raž. gada norādiju "1k EUR" vērtibu, bet ja, mazliet pārspileju, dotajam eksemplaram cena ir ap 500-600 EUR (sarkanaja diena un meģinot to kadam iesmeret vela vakara).

Avatar

By straiks 28.10.2015 21:06:21

Member · 279 comments

''Nabaga '' ''Zebras eksperts, izlasi un nošēro!!http://www.csdd.lv/lat/noderiga_informacija/preses_relizes/2015/?doc=3132
http://www.csdd.lv/lat/noderiga_informa … /?doc=3132
Farss ap Garkalnes avāriju - CSDD - Ceļu satiksmes drošības direkcija
Mēs esam lepni par Latvijas sportistu sasniegumiem: valsts augstākās amatpersonas publiski sveic sportistus, emocionālākie cilvēki notrauš prieka asaru, kad ar Latvijas karogu ap pleciem pēc sūri grūti padarīta darba uz goda pjedestāla kāpj kārtējais mūsu sportists. Šādos brīžos mēs visi izjūtam lep…
csdd.lv

Last edited by straiks (28.10.2015 21:06:55)