Turpmāk velosipēdisti pa ietvi varēs braukt tikai izņēmuma gadījumos

Avatar

By buzic 65 15.05.2015 16:40:27

Member · 1,159 comments

Cehs.lv brigadieru stāsti, kuros dominē ap un par pakaļas tēma un minoritāšu piesaukšana, ļauj izdarīt visai drošus secinājumus par šo aprobežoto gaiļu latentajām nosliecēm.
P.S. Nesaprotu, kāpēc autors izvēlējies pogoņalu Cements. Ceha frēzētājam daudz labāk piestāvētu - Duļins

Avatar

By androns1983 15.05.2015 18:02:50

Member · 418 comments

Es teiktu, ka katrā jokā ir daļa patiesības.
Un aprobežoti ir piesieties pie izpausmes veida atsakoties uztvert pašu ziņojumu.

Un tiešām, paklausoties tos skaļākos velobrēcējus un veloradikāļus, rodas tieši tāds iespaids, kā aprakstīts cehā wink

p.s. - nevienam personīgi to neadresēju wink


Auto / Velo / GC / Outdoor / Camping / Active :)

Avatar

By averza 21.05.2015 09:31:26

Member++ · 5,039 comments

Kas šis ir par sviestu, varbūt kāds var izskaidrot? Neesmu lasījis jauno projektu.

323yq769l93mq3mdgl.png

Avatar

By trompists 21.05.2015 10:00:11

Member · 125 comments

Nespēju noticēt, ka kaut kas tāds var tikt pieņemts!

Twitter klejo šāds dokuments ar situāciju aprakstiem https://t.co/Cegqe3MVz0

Sevišķi jautrs moments: ja šosejai 2 joslas + palīgjosla pa labi uz benzīntanku, tad taisni nedrīkstēs braukt - jābrauc caur benzīntanku!

Avatar

By averza 21.05.2015 10:41:49

Member++ · 5,039 comments

Atradu arī pašu projektu. Pērle kas pērle!

22. Papildu prasības velosipēdu vadītājiem

200. Velosipēda vadītājiem jābrauc pa attiecīgā virziena velojoslu, velosipēdu ceļu, gājēju un velosipēdu ceļu vai kopīgo gājēju un velosipēdu ceļu iespējami tuvāk tā labajai malai (Tātad tagad pa veloceliņiem un veloietvēm būs jābrauc pa labo malu. Braukt blakus divatā nedrīkstēs. Gājējiem šāda noteikuma nez kāpēc nav - tie drīkst iet kā vēlas, tai skaitā uz veloietvēm gulēt). Ja to nav vai tie ir attālināti no ceļa (O, super, prieks par šo frāzi! Manuprāt, Vanšu tilta veloietve ir attālināta no ceļa, ja vēlos braukt taisni Gandra virzienā, tātad drīkstu to neizmantot), velosipēdu vadītājiem atļauts:
200.1. braukt pa brauktuvi vienā rindā iespējami tuvāk brauktuves (braukšanas joslas) labajai malai. Tālāk uz brauktuves atļauts izbraukt šādos gadījumos:
200.1.1. lai apbrauktu, apsteigtu vai apdzītu;
200.1.2. lai turpinātu braukt izvēlētajā virzienā apdzīvotās vietās, kur braukšanai vienā virzienā ir ne vairāk par divām joslām, ja malējā labā josla ir iekārtota labajam pagriezienam;

Lūk, šī ir episkā pērle! Ja ir 3+ joslas, tad drīkst tikai pa labi. Ja ir divas josla, pirmā ir taisni un pa labi, otrā - pa kreisi, tad nedrīkstēs braukt pa kreisi. Un es vēl kaut kur lasīju, ka jaunie plānotie noteikumi "atvieglos" velosipēdistiem manevru veikšanu. Papildus nejēdzībai jāatzīmē arī, ka šie noteikumi ir pārāk sarežģīti, lai vidējais velosipēdists spētu katrā krustojumā skaitīt joslas un virzienus, un iegaumēt, ko drīkst darīt un ko nē. Man ir skaidrs tikai viens - tie cilvēki, kas izdomā šos noteikumus, nekad dzīvē nav braukuši ar velo, ja neskaita vizināšanos pa parku vai pludmali.

P.S. Šos pašus noteikumus vajadzētu attiecināt arī uz traktoriem un visiem tr/līdz, kas konkrētajā brīdī pārvietojas ne ātrāk par 30-40km/h.

P.P.S. Kāpēc tos noteikumus nevar novienkāršot pavisam? Drīkst braukt tikai pa velojoslām ar ātrumu līdz 15km/h un tikai tad, ja tās nav nobloķētas ar "avarējušiem" auto; drīkst braukt arī pa ietvi ar ātrumu līdz 5km/h; visos krustojumos un iebrauktuvēs jāstumj.

Last edited by averza (21.05.2015 11:05:59)

Avatar

By vitamiins_xc 21.05.2015 11:47:01

Member+ · 2,832 comments

diezgan loģiski, lai necirstu ceļu. pats vienmēr pārliecinos, jo bieži nogriež "benzīntanku griezēji". Punkts ir tāpēc, ka velo var no aizmugures braukt un sanāk "šķērsām trajektorijas" - auto veic labo pagriezinu, velo brauc taisni un abiem tā kā paradoksālā prioritāte.


Anti-SEB™ // Anti-Ļenganais™ // Anti-ALU™ // Anti-Gravel™ // Neguli.Dzer.Brauc.™

Avatar

By keineliebe 21.05.2015 12:12:19

Member+ · 179 comments

atliek sapņot par velo draudzīgiem krustojumiem  http://176.9.76.16/Radlobby/wiki/VOCA/d … cs/lexicon
p.s. pabraukājos Dublinā dažas dienas- vienkārši ideāli+ kā visi respektē velobraucējus


Hydra Epic III,V

Avatar

By averza 21.05.2015 12:17:45

Member++ · 5,039 comments

Aizmirsu par A2 u.tml. - katrā vietā, kur atdalās josla pa labi, vajadzēs stumt, kas ir daudz drošāk nekā pārbraukt.

Avatar

By averza 21.05.2015 12:34:42

Member++ · 5,039 comments
vitamiins_xc wrote

diezgan loģiski, lai necirstu ceļu. pats vienmēr pārliecinos, jo bieži nogriež "benzīntanku griezēji". Punkts ir tāpēc, ka velo var no aizmugures braukt un sanāk "šķērsām trajektorijas" - auto veic labo pagriezinu, velo brauc taisni un abiem tā kā paradoksālā prioritāte.

Ja tas ir diezgan loģiski, tad kāpēc ir izņēmums 2 joslu gadījumā, kad Tavs aprakstītais scenārijs arī ir spēkā?

Avatar

By dizpark 21.05.2015 12:46:57

Member · 910 comments
vitamiins_xc wrote

diezgan loģiski, lai necirstu ceļu. pats vienmēr pārliecinos, jo bieži nogriež "benzīntanku griezēji". Punkts ir tāpēc, ka velo var no aizmugures braukt un sanāk "šķērsām trajektorijas" - auto veic labo pagriezinu, velo brauc taisni un abiem tā kā paradoksālā prioritāte.


Es tomēr nesaprotu to loģiku. Ja tas ir loģiski, kāpēc tas tad nav attiecināts uz pilnīgi visiem gadījumiem, kur uz benzīntanku ved palīgjosla. Kāpēc tas 'ieslēdzas' tikai tad, kad braukšanai 1 virzienā ir vairāk kā 2 joslas.


BET vēl - lasīsim 200.1.2. uzmanīgi (un es piekrītu, ka šis uzrakstīt ļoti piņķerīgi - tā ka neko īsti neavar saprast).
a) tur skaidri uzraksīts, ka tas attiecas tikai uz apdzīvotām vietām, nu jā arī tām kas apzīmētas ar zilo zīmi, bet tomēr.
b) par joslu skaitu man sanāk cits rēķins nekā averzam. Tur rakstīts 'braukšanai vienā virzienā ir ne vairāk kā divām joslām'. Pēc manas aritmētikas sanāk, ka ja ir 2 joslas taisni + 1 palīgjosla pa labi, tad varu izbraukt uz brauktuves, t.i. turpinātu braukt pa  taisni. Ja mana aritmētika ir pareiza, tad šis ierobežojums sākas tikai no situācijas, kur taisni ved 3 joslas + 1 palīgjosla pa labi. Vai arī es pārprotu , ko nozīmē vārdi 'vienā virzienā'??

Un par griešanos pa kreisi ir atsevišķs punkts 204.

204.3. ja braukšanai attiecīgajā virzienā ir divas joslas un braukšanai pa kreisi iekārtota atsevišķa josla, nogriešanās pa kreisi vai apgriešanās braukšanai pretējā virzienā veicama 204.1.apakšpunktā minētajā veidā (izņemot gadījumu, ja labā malējā josla iekārtota braukšanai tikai pa labi), vai no kreisās malējās joslas labās malas.

šo es saprotu šādi . ja braukšanai pa taisni ("attiecīgā virzienā"  = bolu acis happy ir divas joslas + 1 pa kreisi, tad var griezties no šīs kreisās joslas labās malas, bet varu arī nogaidīt, kamēr visi aizbrauc un griezties no labās joslas labās malas.

Saliekot 200.1.2. (kā es to saprotu) kopā ar šo 204.3, var saprast , ka ja taisni ir vairāk kā 2 joslas (tātad 3 un vairāk), tad gan pārkārtoties uz kreiso joslu nedrīkst.  Ir kaut kāda loģika  - tādās vietās parasti ir 70 vai 90 km.h un pārkārtošanās pāri 3 joslām var būt bīstama.

Tiesa gan manā intepretācijā 24.3. nav aprakstīts, kas jādara ja ir 1 josla taisni un 1 josla pa kreisi. Varbūt ar attiecīgajā virzienā domāts summārais joslu skaits (2) taisn un pa kreisi.

PS vispār es izlasīju visu,ko esmu te sarakstījis un kopā jāsaka WTF, to visu toč neviens nevar saprast, piemērot un interpretēt.

Last edited by dizpark (21.05.2015 13:07:01)

Avatar

By vitamiins_xc 21.05.2015 12:48:16

Member+ · 2,832 comments

padomā pats - klasika, Vantinieks uz centra pusi - pareizā josla jāieņem jau esot virs Daugavas smile
Vēl viens variants - pirms-Dienvidu tilta "razborkas" uz Ķekavas pusi. Tas ir kaut kas līdzīgs Turcijai, kad ar Velomenu šāvām pāri 3 joslām lai tiktu kreisajam atzaram smile

Punkts ir loģisks... cita runa vai korekti uzrakstīts.  200.1.2. var atspēkot ar 200.1.1. ejot uz apsteigšanu/apbraukšanu big_smile


Anti-SEB™ // Anti-Ļenganais™ // Anti-ALU™ // Anti-Gravel™ // Neguli.Dzer.Brauc.™

Avatar

By averza 21.05.2015 13:03:07

Member++ · 5,039 comments

dizpark uzrakstītais tikai pierāda, ka tas noteikumu punkts ir par sarežģītu parastai tautai. Un esmu 100% pārliecināts, ka tie, kas to punktu uzražoja, paši to interpretē vēl citādi nekā mēs domājam. Un vēl jautājums, kā to interpretēs likumsargi.

Avatar

By dizpark 21.05.2015 13:03:19

Member · 910 comments
vitamiins_xc wrote

padomā pats - klasika, Vantinieks uz centra pusi - pareizā josla jāieņem jau esot virs Daugavas smile
Vēl viens variants - pirms-Dienvidu tilta "razborkas" uz Ķekavas pusi. Tas ir kaut kas līdzīgs Turcijai, kad ar Velomenu šāvām pāri 3 joslām lai tiktu kreisajam atzaram smile

Punkts ir loģisks... cita runa vai korekti uzrakstīts.  200.1.2. var atspēkot ar 200.1.1. ejot uz apsteigšanu/apbraukšanu big_smile


Es kopumā saprotu vispārējo loģiku - to, ka negrib,lai velo n joslām traucas pāri, lai grieztoas pa kreisi, bet es īsti nesaprotu to joslu skaita jēgu 200.1.2. gadījumā. Iedomāsimies,ka vanšu tiltam ir par vienu joslu mazāk - tikai divas joslas - viena pa taisni un otra pa labi. Kāpēc tad šajā gadījumā es DRĪKSTU iekārtoties braukšanai pa taisni.

Avatar

By vitamiins_xc 21.05.2015 13:07:30

Member+ · 2,832 comments

tāpēc ka josla nemaina konfigurāciju (virzienu), aļa Vantinieks uz centru, Dienvidu tilts pāri dzelzceļam...  Pieļauju, ka parastā iebraukšanas/bremzēšanas papildjosla benzīntankam/whatever jau šeit neskaitās. Ja tā būtu, tad tā arī rakstītu "bremzēšanas josla"


Anti-SEB™ // Anti-Ļenganais™ // Anti-ALU™ // Anti-Gravel™ // Neguli.Dzer.Brauc.™

Avatar

By Mihails 21.05.2015 13:10:38

Member · 341 comments
dizpark wrote

Vai arī es pārprotu , ko nozīmē vārdi 'vienā virzienā'??

Domāju, ka to pašu, ko 85., 86. un 291.3.punktā - virzienu ceļa šķērsprofilā (turp vai atpakaļ), nevis krustojumā. Tātad, piemēram, braucot pa Deglava ielu, krustojumā ar Ilūkstes ielu, tieši pirms krustojuma ir trīs braukšanas joslas vienā virzienā, un labā josla (bremzēšanas josla) aiziet tikai pa labi, tātad šajā vietā jāgriežas pa labi.

dizpark wrote

šo es saprotu šādi . ja braukšanai pa taisni ("attiecīgā virzienā"  = bolu acis happy ir divas joslas + 1 pa kreisi, tad var griezties no šīs kreisās joslas labās mala, bet vau arī nogaidīt, kamēr visi aizbrauc un griezties no labās joslas labās malas.

Lielākos krustojumos (piemēram, nogriežoties no 11.novembra krastmalas uz 13.janvāra ielu, no Marijas ielas uz Merķeļa ielu, no 11.novembra krastmalas uz Akmens tiltu) no labās malas griezties nedrīkst, jo ir vai nu sadalošā josla pašā krustojumā, vai arī nepārtrauktā līnija/936.ceļa apzīmējums, ko šķērsot jebkurā gadījumā nedrīkst. Vēl gadās, ka labā josla ir tikai sabiedriskajam transportam, pa to braukt nedrīkst, un tātad no brauktuves labās malas nogriezties nav iespējams.

Avatar

By Mihails 21.05.2015 13:17:44

Member · 341 comments
dizpark wrote

Es kopumā saprotu vispārējo loģiku - to, ka negrib,lai velo n joslām traucas pāri

Es arī labprāt šādās vietās nebrauktu, bet nav taču normālas alternatīvas. Braukt liekus kilometrus apkārt vai pa ietvi (kura vēl ne visur ir, vai arī pa kuru bieži nemaz nevar šķērsot brauktuvi) - tā nav normāla alternatīva. Kad būs riteņbraucējiem droša infrastruktūra, tad arī būtu loģiski kaut ko aizliegt. Bet pēc šādiem noteikumiem es vispār nekur nevarēšu aizbraukt.

Avatar

By dizpark 21.05.2015 13:33:56

Member · 910 comments
Mihails wrote
dizpark wrote

Es kopumā saprotu vispārējo loģiku - to, ka negrib,lai velo n joslām traucas pāri

Es arī labprāt šādās vietās nebrauktu, bet nav taču normālas alternatīvas. Braukt liekus kilometrus apkārt vai pa ietvi (kura vēl ne visur ir, vai arī pa kuru bieži nemaz nevar šķērsot brauktuvi) - tā nav normāla alternatīva. Kad būs riteņbraucējiem droša infrastruktūra, tad arī būtu loģiski kaut ko aizliegt. Bet pēc šādiem noteikumiem es vispār nekur nevarēšu aizbraukt.

Es nesaku,ka es piekrītu :-), bet es saprotu CSN autoru vēlmi, neļaut man pārkārtoties N joslām pa kreisi. :-) Tas, ka es kaut kur nevaru aizbraukt, tā nav viņu problēma, bet mana nu un varbūt vietējās pašvaldības... par ko gan es ļoti šaubos.

Avatar

By dizpark 21.05.2015 13:34:58

Member · 910 comments
Mihails wrote

Domāju, ka to pašu, ko 85., 86. un 291.3.punktā - virzienu ceļa šķērsprofilā (turp vai atpakaļ), nevis krustojumā. Tātad, piemēram, braucot pa Deglava ielu, krustojumā ar Ilūkstes ielu, tieši pirms krustojuma ir trīs braukšanas joslas vienā virzienā, un labā josla (bremzēšanas josla) aiziet tikai pa labi, tātad šajā vietā jāgriežas pa labi.

Es nestrīdos pēc būtības, varbūt tev ir taisnība un 200.1.2. joslu skaits domāts kaut kādā "ģenerālā kopējā ne-pretējā" virzienā, bet izlasīju 85.86. un 291.3 punktus. Manuprāt tur gan ir runāts par joslām īstā vienā virzienā , t.i. taisni, it sevišķi 85. un 86.


Mihails wrote

Lielākos krustojumos (piemēram, nogriežoties no 11.novembra krastmalas uz 13.janvāra ielu, no Marijas ielas uz Merķeļa ielu, no 11.novembra krastmalas uz Akmens tiltu) no labās malas griezties nedrīkst, jo ir vai nu sadalošā josla pašā krustojumā, vai arī nepārtrauktā līnija/936.ceļa apzīmējums, ko šķērsot jebkurā gadījumā nedrīkst. Vēl gadās, ka labā josla ir tikai sabiedriskajam transportam, pa to braukt nedrīkst, un tātad no brauktuves labās malas nogriezties nav iespējams.

protams, ir jāievēro visi pārējie noteikumi, nepārtrauktā līnija u.t.t., es tikai vērsu uzmanūu uz to,ka 204.3.punkts piedāvā divus kreisā pagrieziena veikšanai divus variantus - no labās malas vai no kreisās joslas labās malas.

Vai tiem,kas piedalījušies šoCSN apspriešanās vai ir kā citādi ir iesaistīti šajā procesā vai ir skaidrojums/viedoklis. par terminu 'vienā virzienā' versus 'attiecīgā virzienā' jēgu?

Avatar

By vitamiins_xc 21.05.2015 13:39:49

Member+ · 2,832 comments

viens virziens = viens virziens  (pretējās/citas nav)
attiecīgā = atbilstošā (vairāki virzieni iesk. vienā )

smile


Anti-SEB™ // Anti-Ļenganais™ // Anti-ALU™ // Anti-Gravel™ // Neguli.Dzer.Brauc.™

Avatar

By dizpark 21.05.2015 13:46:10

Member · 910 comments
vitamiins_xc wrote

viens virziens = viens virziens  (pretējās/citas nav)
attiecīgā = atbilstošā (vairāki virzieni iesk. vienā )

smile

Does not help, does it?:-)

Avatar

By vitamiins_xc 21.05.2015 13:50:15

Member+ · 2,832 comments

attiecīgā virziena velojoslu

Uz vienas brauktuves katrā pusē var būt sava (atbilstoša) virziena velojosla. Kas tieši nav skaidrs?


Anti-SEB™ // Anti-Ļenganais™ // Anti-ALU™ // Anti-Gravel™ // Neguli.Dzer.Brauc.™

Avatar

By dizpark 21.05.2015 16:01:05

Member · 910 comments
vitamiins_xc wrote

attiecīgā virziena velojoslu

Uz vienas brauktuves katrā pusē var būt sava (atbilstoša) virziena velojosla. Kas tieši nav skaidrs?

Tavā citātā viss ir skaidrs.

Bet šajā

204.3. ja braukšanai attiecīgajā virzienā ir divas joslas un braukšanai pa kreisi iekārtota atsevišķa josla,

Teksta uzdevums - cik kopā ir joslu? Atbildes varianti A) 2+1  B) 1+1?

Avatar

By sursurs 21.05.2015 16:12:56

Member · 909 comments

Normāli kā jau dizpark minēja, ceļam skatās joslas, kas ir ceļa garumā, eskaitot palīgjoslas pie krustojumiem...
Nu teiksim tā - rīg'atkrīt krasta iela - nu tur es šķiet esmu 2x lai tiktu otrā pusē, pārkārtojusies pāri 3joslām ar velo. Vienreiz bija aš nakts. Otrreiz - to labāk neatcerēties. Atkārtot ar tāpēc neesmu mēģinājusi. No akmens Tilta uz 13ā janvāra - nu tur statistika drusku veiksmīgāka, bet arī pāris reižu bijis, ka stājos malā un gaidu, kad visi aizbrauks, jo dzīvot gribas.
šito ir grūti ielit noteikumos, - aprakstīt, lai būtu droši. Varētu rakstīt, ka intensīvas satiksmes apstākļos nedrīkst, bet inensīva satiskme ir arī korķis, kad manevrs ir pat vairāk kā drošs. smile Arī uz krastenes - varētu piesaukt, ka virs noteikta atļautā ātruma (nu virs 50 km/h, ja ir atāuts braukt), nedrīkst, bet nu principā tukša krastene naktī ir vairāk kā droša jebkuriem manevriem. A tā pati krastmala - tur arī, ja visi brauc uz 50 uz to janvāra ielu nemz tik viegli netikt.. Jūrmalas šoseja gan varētu būt interesanta tgd. Tur patiesībā gar tām benzīntanku izbrauktuvēm braukāt ir kudiš bīstamāk nekā vnk braukt gar pamatielas malu...

Tomēr es sevi tomēr piesakitu pie pieredzējušiem velobraucējiem, un tagd pateikt, ka velo mainly jābrauc pa ietvi un atļauts visur šitā pārkārtoties - nu nez, nez...
Un no labās malas velo var/drīkst visur, kur kā citādi nav aizliegts apgriezties/atrasties. Gribu redzēt vispirms protokolu, kur kāds velo ir sodīts tieši par baltās nepārtrauktās līnijas šķērsošanu pirms jebkādas citas diskusijas šajā virzienā big_smile


velo 4ever

Avatar

By vitamiins_xc 21.05.2015 17:55:15

Member+ · 2,832 comments
dizpark wrote

Bet šajā
204.3. ja braukšanai attiecīgajā virzienā ir divas joslas un braukšanai pa kreisi iekārtota atsevišķa josla,
Teksta uzdevums - cik kopā ir joslu? Atbildes varianti A) 2+1  B) 1+1?

bulta, zīmes un braukšana de fakto ir "uz priekšu" (zīme = instrukcija vadītājam), tas nekas, ka pa kreisi. Tātad 2.
Laikam jau tāpēc, lai nelektu 1+n joslas, kas iet tieši taisni/labi. jo pārlecot no esošās labās puses vienīgās joslas, kas iet taisni un nākamā jau ir tikai pa kreisi, kurā paliksi labajā maliņā, tad velobraucējam vairs nav jāskatās atpakaļ vai kāds tomēr nebrauc taisni lai nokļūtu pāri.

Diezgan loģisks lēmums ierobežot... uz darbu sanāk daudz kreisie tieši no joslas "taisni-pa-kreisi", tāpēc zinu kā tas ir grozīt galvu smile


Anti-SEB™ // Anti-Ļenganais™ // Anti-ALU™ // Anti-Gravel™ // Neguli.Dzer.Brauc.™