29er versus 26er

Avatar

By Eduards 13.12.2011 15:50:07

Member# · 2,686 comments

Tēma ir sarežģīta, kā pasniegsi, tā arī būs. Katram var atrast plusus un noklusēt mīnusus konkrētā apvidū, konkrētam braucējam.

Avatar

By Ansis 13.12.2011 19:10:05

Member++ · 3,685 comments

Uzrakstīšu šajā sakarā tikai par kaut ko vienu.
Ja man pareizi rāda, Laimīgā ievietotais pirmais links, kas satur frāzi "someone tells you smaller wheels are slower, they are either mis-informed..." ir izdzēsts. Attiecībā uz šo aizdomīgo frāzi, ir zināma lieta, ka tīklā var atrast "speciālistu" veiktus riepu rites berzes testus, kur riepa griež buksi, kuras diametrs noteikti nav lielāks par riepu. Es parādu vienu tādu linku - tieši šo, jo to ir recenzējis diplomēts speciālists Ben Brown:
http://www.legslarry.beerdrinkers.co.uk/tech/GS.htm
http://www.cs.cmu.edu/~hbb/
Šo testu autors sajūsminās: "Surprise, surprise, the SMALL diameter tyres roll BETTER than the larger ones!"
Raksta beigās ir minētā recenzija, kur Bens Brauns pilnīgi pareizi delikāti norāda, ka autors nav sapratis lielāka rata priekšrocību, jo uz maza diametra bukses tā vairs nedarbojas (vēl vairāk, var iegūt pretēju efektu). "The problem is that running a 27-inch tire on a 4.5-inch drum is much like running a 4.5-inch tire on a 27-inch drum in terms of the contact patch shape and the distortion of the tire body,  which accounts for much of frictional loss."
Es Benam Braunam aizrakstīju e-mail ar jautājumu, vai Amerikā šādu nejēgu publicētie pētījumi ir liela problēma, un vai nav kaut kādas recenzentu komitejas, kas mēģina tos apkarot. Konkrētajā gadījumā palūgt autoram atsaukt nepareizo rakstu. Viņš man atbildēja tuvāko dienu laikā, pauzdams prieku, ka viņam atrakstījis viņa frontes puses pārstāvis no vecās Eiropas, kurš apjauš problēmu. Recenzentu komitejas, kas censtos kontrolēt visas populārzinātniskās publikācijas, nav ne Eiropā, ne Amerikā, jo tas atduras pret pārāk lielu kvalificētu speciālistu piesaistīšanu. Finansējuma tam arī nav.
Tā kā internetā var lasīt gan patiesas, gan nepatiesas lietas, un eksistē cilvēki, kas atšķir pirmo no otrā.

Avatar

By vitamiins_xc 13.12.2011 19:18:22

Member+ · 2,832 comments

Ja par MTB - noripini no kalna pa meža taku (mixed segums) un uzvarētājs kļūs zināms. Elementāri pierādams. Gumijai protams jābūt vienādai (protektors/modelis).


Anti-SEB™ // Anti-Ļenganais™ // Anti-ALU™ // Anti-Gravel™ // Neguli.Dzer.Brauc.™

Avatar

By Laimigais 13.12.2011 21:43:12

Local.Shop · 3,167 comments

Korekcija izdarīta wink

"If you're looking for a bicycle, and someone tells you smaller wheels are slower, they are either mis-informed, or they don't have your best interests at heart."
www.reaction.lv

Last edited by Laimigais (23.05.2019 09:58:41)


Pievilcīgas cenas velosipēdiem
Zvani, raksti, prasi

26 ... 689 ... 689

Avatar

By LOOK 14.12.2011 13:59:11

Member# · 2,702 comments
vitamiins_xc wrote

Ja par MTB - noripini no kalna pa meža taku (mixed segums) un uzvarētājs kļūs zināms. Elementāri pierādams. Gumijai protams jābūt vienādai (protektors/modelis).

Kārtējā maldināšana, uzreiz var redzēt ka neesi veicis nevienu šādu eksperimentu.


Karbons vienkārši brauc ātrāk!

Avatar

By vitamiins_xc 14.12.2011 14:15:00

Member+ · 2,832 comments

Neesmu gan, bet taisos.
Otrkārt, kur ir maldināšana..!? Tas ir ieteikums, kā eksperimentāli pierādīt/nepierādīt, lai visi garie teksti tieši arī nemaldinātu wink


Anti-SEB™ // Anti-Ļenganais™ // Anti-ALU™ // Anti-Gravel™ // Neguli.Dzer.Brauc.™

Avatar

By kašķis 15.12.2011 10:53:00

Member · 1,210 comments
vitamiins_xc wrote

Ja par MTB - noripini no kalna pa meža taku (mixed segums) un uzvarētājs kļūs zināms. Elementāri pierādams. Gumijai protams jābūt vienādai (protektors/modelis).

Ripinot no kalna labākus rezultātus uzrādīs smagāks velo. Vai no tā secināsim ka smagāks velo labāk ripo?

Avatar

By drazzzas 15.12.2011 11:30:17

Member · 276 comments

Reiz, prikola pec, ripinajos kopaa no kalna pa lidzenu loti labu asfaltu ar mtb brauceju (gludas shauras ielas riepinjas). Maneejam 20", arii ielas gludas riepas. velo+braucejs sveraam katrs apmeram vienadi. Abi velo ripoja precizi vienadi par paarsteigumu... smile

Reali butu jatestee viens un tas pats braucejs, velo, vienadas dazhada izmera aploces, vienas markas riepas uz abiem izmeriem, vienadas rumbas tad, varbut, varetu ko saprast... Tiko riepas savadakas, arii aplochu platums (kas maina riepas profilu), diezvai reali izdosies praktiski ko notesteet pareizi.

Starp citu, pilsetaa smagaks velo tiesham ripo kaut ka labaak. ar vieglu velo pilsetaa man kaut ka nav patikami braukt.

kašķis wrote

Ripinot no kalna labākus rezultātus uzrādīs smagāks velo. Vai no tā secināsim ka smagāks velo labāk ripo?

Last edited by drazzzas (15.12.2011 11:32:17)

Avatar

By Kaspars 15.12.2011 13:17:18

Banned · 2,164 comments
kašķis wrote
vitamiins_xc wrote

Ja par MTB - noripini no kalna pa meža taku (mixed segums) un uzvarētājs kļūs zināms. Elementāri pierādams. Gumijai protams jābūt vienādai (protektors/modelis).

Ripinot no kalna labākus rezultātus uzrādīs smagāks velo. Vai no tā secināsim ka smagāks velo labāk ripo?

Nē.
Velosipēds vai tā svars veidos ļoti nelielu % no ātruma. Gaisa pretestību vismaz 90% apmērā veidos pats braucējs.


Life is too short not to ride quality tubulars.
Record/Red/Dura-ace/XTR

#108

Avatar

By emils 15.12.2011 14:21:22

Member · 4,816 comments

+1 Kasparam
Ripinasana pa kalnu uz leju nav raditajs.
Vajag izbraukt kadus 100km pa mixed trasi. Tad varesi salidzinat nogurumu un patereto energiju.

Avatar

By vitamiins_xc 15.12.2011 14:57:22

Member+ · 2,832 comments

.. kas katrā dienā ir unikāla. Nu nebūs pilnvērtīga un patiesa testa.


Anti-SEB™ // Anti-Ļenganais™ // Anti-ALU™ // Anti-Gravel™ // Neguli.Dzer.Brauc.™

Avatar

By gaga 15.12.2011 15:04:12

Member+ · 2,160 comments

izbraucot 100km pa mixed trasi pat ar vienu un to pašu velo sajūtas būs dažādas big_smile ļoti neobjektīvs rādītājs, cilvēciskais faktors rada ļoti lielu kļūdas procentu

Avatar

By despecs 15.12.2011 15:12:32

Member · 1,745 comments

IMHO nevajag kungi saspring, ja vien jūs nebraucat pasaules čempī(piemēram) par godalgām

paši priekš sava prieka varam izvēlēties bez problēmam no šeit pieejamās informācijas + vēl aiziet uz kādu veici un izbraukt

IHMO līdzīgs beztolkcepiens ir ar IntelvsAMD utt. un tur tāpat, katrs ir labāks kādā konkrētā uzdevumā


Sajūti zemes vibrācijas. /cietā dakša/

Avatar

By Laimigais 15.12.2011 19:41:23

Local.Shop · 3,167 comments

... Bottom line, training will make you faster, the choice of components will make you comfortable.

... red bikes are faster still.

Last edited by Laimigais (15.12.2011 19:49:58)


Pievilcīgas cenas velosipēdiem
Zvani, raksti, prasi

26 ... 689 ... 689

Avatar

By ktn 15.12.2011 22:29:13

Member+ · 1,642 comments
Kaspars wrote
kašķis wrote
vitamiins_xc wrote

Ja par MTB - noripini no kalna pa meža taku (mixed segums) un uzvarētājs kļūs zināms. Elementāri pierādams. Gumijai protams jābūt vienādai (protektors/modelis).

Ripinot no kalna labākus rezultātus uzrādīs smagāks velo. Vai no tā secināsim ka smagāks velo labāk ripo?

Nē.
Velosipēds vai tā svars veidos ļoti nelielu % no ātruma. Gaisa pretestību vismaz 90% apmērā veidos pats braucējs.

Tā tava gaisa pretestība laikam kalnā augšā braucot ļoti spiež uz tiem lielajiem un smagajiem braucējiem, ka viņiem tik grūti. Un no kalna lejā braucot, vieglajiem braucējiem laikam drēbes pārāk plandošas, ka smagie viņus apsteidz... big_smile


Coffee & Racing. Adventures, too.

Avatar

By triscilveks 15.12.2011 22:36:37

Member · 382 comments
drazzzas wrote

Reiz, prikola pec, ripinajos kopaa no kalna pa lidzenu loti labu asfaltu ar mtb brauceju (gludas shauras ielas riepinjas). Maneejam 20", arii ielas gludas riepas. velo+braucejs sveraam katrs apmeram vienadi. Abi velo ripoja precizi vienadi par paarsteigumu... smile

uz gluda asfalta arī 1'' diametra riepas būs tikpat ātras cik 29'', ja rites pretestības ir identiskas un no gluda kalna lejup rites pretestības 20' un 26'' varētu būt stipri līdzīgas. Bet pieslēdz nobraucieniem nelīdzenumus un 26'' nobrauks ātrāk


Trek 6500

Avatar

By Kaspars 16.12.2011 00:58:14

Banned · 2,164 comments
Laimigais wrote

... Bottom line, training will make you faster, the choice of components will make you comfortable.

Fufelis! Protams, ka pareizi treniņi padarīs Tevi ātrāku, bet riteņbraukšanā tehnika dod ļoti daudz.


Life is too short not to ride quality tubulars.
Record/Red/Dura-ace/XTR

#108

Avatar

By GAD 16.12.2011 06:54:08

Member · 90 comments

Šogad biju Pasaules čempī Šveice, līderi brauc puse uz pusi, bet ātrāk bija puisis ar moci kurš rādija kurš aplis ir.

Avatar

By A Vanags 17.12.2011 18:14:06

Local.Auth · 2,110 comments
Kaspars wrote

..riteņbraukšanā tehnika dod ļoti daudz.

Pastāsti, lūdzu, ko tad tādu dod? Nez kāpēc ja paskatamies saču rezultātus, ņemsim par piemēru kaut vai šoseju un treku, un skatamies, kā 40 gadu laikā uz priekšu ir gājusi tehnika, bet cik niecīgi ir rezultātu uzlabojumi..


Šmerlis

Avatar

By Kaspars 17.12.2011 19:13:07

Banned · 2,164 comments
A Vanags wrote
Kaspars wrote

..riteņbraukšanā tehnika dod ļoti daudz.

treku, un skatamies

Boardman ar Lotus ričuku superman pozīcijā - 56.375Km hour record
Boardman ar Merckx style bike(+/- standarta treka velo ar apaļām trubām un zemprofila kaļosiem) - 49.441Km hour record

Es šo diskusiju nemaz neturpināšu.


Life is too short not to ride quality tubulars.
Record/Red/Dura-ace/XTR

#108

Avatar

By A Vanags 17.12.2011 19:28:01

Local.Auth · 2,110 comments

http://en.wikipedia.org/wiki/Chris_Boar … our_Record

Ja 28 gadus vecu rekordu var pārspēt par 10m.. lūk par šāda veida tehnikas/rezultāta starpībām es biju domājis.


Šmerlis

Avatar

By Kaspars 17.12.2011 20:13:14

Banned · 2,164 comments
A Vanags wrote

http://en.wikipedia.org/wiki/Chris_Boar … our_Record

Ja 28 gadus vecu rekordu var pārspēt par 10m.. lūk par šāda veida tehnikas/rezultāta starpībām es biju domājis.

Tieši tāpēc, ka velosipēdi bija teju identiski :facepalm:

Es jau rakstīju ka cilvēka gaisa pretestība veido 90%, velosipēda 10%, protams cipari ir aptuveni, jo nevar salīdzināt pastnieces tanti ar 150cm spāni, bet doma ir skaidra. Taču faktu ka tehnika dod daudz var pateikt tikai tie, kas brauc ar labu tehniku. Cilvēki, kas pašlaik strīdās ar mani, nav braukuši ar tehniku dārgāku par vienu manu klani ar pedāļiem.
Tiem, kas neko nesaprot atliek paskatīties tos pašus treka rezultātus 1Km, 4Km braucienos tagad un pirms gadu desmitiem. Tāpat šosejā finišos nebūtu iespējams attīstīt tādu maksimālo ātrumu bez mūsdienīgiem rāmjiem.


Life is too short not to ride quality tubulars.
Record/Red/Dura-ace/XTR

#108

Avatar

By 31337 17.12.2011 21:17:14

Paranormal Activity · 83 comments
Kaspars wrote

Es šo diskusiju nemaz neturpināšu.

?

Avatar

By Dakz 17.12.2011 21:45:52

Member · 31 comments
Kaspars wrote
A Vanags wrote

http://en.wikipedia.org/wiki/Chris_Boar … our_Record

Ja 28 gadus vecu rekordu var pārspēt par 10m.. lūk par šāda veida tehnikas/rezultāta starpībām es biju domājis.

Tieši tāpēc, ka velosipēdi bija teju identiski :facepalm:

Es jau rakstīju ka cilvēka gaisa pretestība veido 90%, velosipēda 10%, protams cipari ir aptuveni, jo nevar salīdzināt pastnieces tanti ar 150cm spāni, bet doma ir skaidra. Taču faktu ka tehnika dod daudz var pateikt tikai tie, kas brauc ar labu tehniku. Cilvēki, kas pašlaik strīdās ar mani, nav braukuši ar tehniku dārgāku par vienu manu klani ar pedāļiem.
Tiem, kas neko nesaprot atliek paskatīties tos pašus treka rezultātus 1Km, 4Km braucienos tagad un pirms gadu desmitiem. Tāpat šosejā finišos nebūtu iespējams attīstīt tādu maksimālo ātrumu bez mūsdienīgiem rāmjiem.

Muļķības

Avatar

By DzintarsP 17.12.2011 22:06:54

Member · 1,550 comments

Mani gan nedaudz mulsina šie ieraksts wikipedijā:
    1 Hour track time-trial, 23 July 1993, Bordeaux, 52.270 Km
    1 Hour track time-trial, 7 Sept 1996, Manchester, 56.375 Km
    1 Hour track time-trial, 27 Oct 2000, Manchester, 49.441 Km ("Athlete" rules)

http://en.wikipedia.org/wiki/Chris_Boar … our_Record

Kā 2000 gada rezultātu var uzskatīt par rekordu, ja tas stipri atpakliek?
Vai tur ir kāds āķis? Paskaidrojiet nezinātājam!

Avatar

By parazutis 17.12.2011 23:20:41

Member+ · 757 comments

vienkarshi velo bija cits, vienkarshaaks...
After he set this remarkable record the UCI decided to change the rules about technology that could be used for setting an hour record. Basically they reverted back to 1970s technology when E.Merckx set the record. Rules included no tribars no disc wheels e.t.c.