FS: full suspension

Avatar

By Grey 12.07.2004 21:56:02

Member# · 1,688 comments
Davo_Rider wrote

Varbūt kādam ir viedoklis par aizmugurējiem amortizātoriem. Saprotams ritenis paliek smagāks, pedalēšana neefektīvāka ... vai vai vai. bet toties riepu saķere uzlabojas un komforts droši vien arī nav mazsvarīgs. Esmu dzirdējis ka vairāki vadošie xc braucēji dod priekšroku arī aizmugurējai amortizācijai.

LOOK wrote

Aizmugures am. pasaules XC izmanto ļoti reti. Katram XC braucējam ir divi vienādi velo. Viens ar amortizatoru otrs cietais (pr.dakšas jau sen tikai am.). Atkarībā no trases specifikas tad arī izvēlas ar kuru braukt. Ja nav iespēja nobloķēt aizmuguri, kāpumos tiks patērēta lieka enerģija un tas būtiski ietekmēs rezultātu. Par cik Latvijā pārsvarā visas trases ir relatīvi gludas 99% brauc ar "cietastēm". Somijā trases ir ļooooti akmeņainas un tur 80% brauc ar "full susp.", jo garos nobraucienos (2-3km) tas dod zināmas priekšrocības.

p.s. taču mēs Somijā spējām uzrādīt pietikami labus rezultātus arī ar "cietastēm".

Avatar

By fubar 29.09.2004 19:25:01

Member · 1,811 comments

nu ljoti tehniskos kaapumos fs ir priekshrociiba, pakalja labaak turaas pie zemes, nebuksee paari akmenjiem un sakneem, labaaka sakjere irdenaa segumaa. bet tam vajag Stabilo Platformu, kas pati domaa, kad straadaat, kad nee. lokauts ir laps garos, gludos uzbraucienos.

nu latvijaa taapat kaa visur citur ir izveele: pashapzinju celjoshi rezultaati sacensiibaas- tad "cietaste" (iipashi jau latvijas gludajaas trasees) vai arii:
pilnveertiigaaka braukshana, kas ir tuvaak patiesajai MTB buutiibai-kvalitatiivs Full Suspension. mazaak mociibu, vairaak kontroles, vairaak aatruma,vairaak prieka.
fu cik saldi izklausaas smile kaa no reklaamas bukleta

man ir cietais, bet gribu labu daargu FS. buutu muljkjis, ja negribeetu.


taisnās rokas ir atpakaļ in da LV.
26565222

Avatar

By LOOK 29.09.2004 20:57:19

Member# · 2,702 comments

Piekrītu Fubāram labs FS ir īsts MTB. Viss attīstās un 90 gadu vidū arī daudzi sprieda vai am.pr.dakšas sevi attaisno uz MTB (enerģijas zudumi bla, bla, bla.....). Taču paši redzam kas ir šodien. Pakāpeniski trases arī Latvijā paliek sarežģītākas un pienāks brīdis kad tikai ar labu FS varēs vinnēt.

p.s. esmu ievērojis ka maratonos jau vairumam ir FS, klasiskos XC krosos vēl turas "cietie".


Karbons vienkārši brauc ātrāk!

Avatar

By LOOK 29.09.2004 21:36:27

Member# · 2,702 comments

Te būs neliels story no vēstures: http://www.bontrager.com/keith/rants.asp?id=40


Karbons vienkārši brauc ātrāk!

Avatar

By fubar 28.04.2005 02:44:26

Member · 1,811 comments

nu ko tagad kad man taads aparaats kaadu gribeeju it kaa ir, uz cieto atpakalj netaisos skatiities, visas mineetaas un dazhas nemineetaas priekshrociibas ir pat LJOTI baudaamas smile
truukumus var pieciest, bez tam labaakiem FS raamjiem maneejaa truukumi praktiski nepiemiit.


taisnās rokas ir atpakaļ in da LV.
26565222

Avatar

By LOOK 28.04.2005 04:00:00

Member# · 2,702 comments

To ka negribas atpakaļ uz cieto tur es Tev pilnīgi piekrītu.8)


Karbons vienkārši brauc ātrāk!

Avatar

By scott 28.09.2005 16:05:17

Member+ · 391 comments

Cik saprotu Fubar un LOOK ir FS. Cik saprotu FS dod +1 + 2kg klaat pie cietastes riteņa svara, bet ir brauksanas komforts. Pasam ari ir FS bez lokauta, liidz ar to kaapumos palieku sezot, kaut gan kalna minoties no grupas neatpalieku, bet nobraucienos gan ir lielaks atrums un kontrole nekaa cietastei.           
Cik tas ir noziimiigi Latvijas MTB maratonos?  Vai ja  Latvijas MTB sporta klases pirmajam 10 -niekam iedotu FS, domajiet vai mainiisies rezultaati?
Biezi man ir jautajumi vai FS, kas sver 12,6kg mainiit pret cietasti uz 10,11kg un kaadi buutu rezultaati kopverteejumaa.
Paldies!

Avatar

By LOOK 28.09.2005 22:08:25

Member# · 2,702 comments

Velosipēda svars kā tāds +/- 2kg noteikti nav noteicošais faktors rezultātam.  Pēc fizikas likumiem braucot pa horizontālu virsmu svara ietekme uz pārvietošanās ātrumu ir ļoooti nenozīmīga. Kāpumos protams darbojas gravitācija un velo svars papildus nedaudz ietekmē spēka patēriņu. Taču dabā  nav ideālu gludu segumu, tāpēc jaudas aprēķinos daudzkārt lielāku ietekmi dod saķere ar virsmu (kura arī nemēdz būt ideāla). Spilgts piemērs vienā un tajā pašā kalnā ar smilšainu segumu īsi pēc lietus Jūs uzbraucat aci nepamirkšķinot, savukārt sausā vasarā pat uzstumt ir grūti kur nu vēl uzbraukt (rezultāts būs ļoti līdzīgs FS vai HT).  Ja runājam par  sacīkšu FS tad runa nav par braukšanas komfortu, bet par kontroles palielināšanu ekstrēmās situācijās. Normāli minoties nekas nešūpojas un nekustas, praktiski cietastes analogs (nevis mīksts dīvāns). Ātra nobrauciena beigās ar FS var krietni vēlāk ķerties pie bremzēm (nereti var pat tām nepieskarties), tādejādi apdzenot konkurentu neiztērējot papildus enerģiju. Latvijas apstākļos var būt mazāk, bet kalnu trasēs braukšana lejup ir daudz drošāka arī pie lielāka ātruma nekā ar HT. Braucot kalnā (sevišķi nelīdzena seguma gad.) ar FS var palikt sēdus pozīcijā kas enerģijas patēriņa ziņā ir ekonomiskāka. FS kurš aprīkots ar Lock-Out jebkurā mirklī var pārvērsties par HT vai pat par pilnīgi cieto, un tad vienīgā atšķirība ir svars tas 1-2 kg (kuri pēc fizikas nav noteicošie). Noslēgumā gribu teikt ka speciāli tiekties uz FS varbūt nav lielas nozīmes, ja saista velo izmantošanu tepat Latvijā, taču ja ir doma pacīnīties kaut kur Alpos, tad gan silti iesaku pamēģināt (cita d***ana kad bikses novelk). 8)


Karbons vienkārši brauc ātrāk!