Liekam jaunu MTB no ķīnas karbona detaļām.

Avatar

By DZ 16.06.2016 21:59:49

Member · 3,501 comments

Tā gadās tiem, kas iedomājas, ka 11 zobratu kasetei priekšā pietiks ar vienu zobratu.


Lielākais serviss Jelgavā - www.activsport.lv

Avatar

By Huligāns 16.06.2016 22:01:02

Member · 963 comments
olegfaizov wrote

Shimano 11 ātrumu sistēmas īpašība smile Vnk jāatceras, ka tā notiek.

Tas notiek tikai tad, kad pedāļus griez uz atpakaļu un tāpēc jau ķēde krīt no priekšejā zobrata, laikam !


arturs.lee@inbox.lv
bez liekiem vārdiem
https://www.facebook.com/groups/mtbvelo/

Avatar

By olegfaizov 16.06.2016 22:57:53

Member · 400 comments
Huligāns wrote
olegfaizov wrote

Shimano 11 ātrumu sistēmas īpašība smile Vnk jāatceras, ka tā notiek.

Tas notiek tikai tad, kad pedāļus griez uz atpakaļu un tāpēc jau ķēde krīt no priekšejā zobrata, laikam !

Jā, pareizi, tas notiek tad, kad griez uz atpakaļu. Bet kāds sakars ar priekšejo zobratu?

DZ wrote

Tā gadās tiem, kas iedomājas, ka 11 zobratu kasetei priekšā pietiks ar vienu zobratu.

Jap, pie visa vainīga 1x11 sistēma, kura ir tik populāra. smile Vnk pedāļus jāgriež uz priekšu.

Avatar

By kašķis 17.06.2016 09:22:24

Member · 1,210 comments

tādus "efektus" var dabūt arī uz 3xn sistēmas, ja saslēdz pa diagonāli un pagriež  pedāļus atpakaļ.

Avatar

By aspms* 17.06.2016 09:31:15

Member · 2,079 comments

Tāds efekts bija ar ne to labāko chainline, kad biju pārkonvertējis 2x10 klaņus uz 1x11 un kāreiz arī bija garbaruk ovālais. Ar tiem pašiem klaņiem, bet ar race face wide narrow zobratu problēma vairs nebija, lai gan chainline tāpat nebija ideāls. Problēma ir tajā, ka tiem garbrauk ļoti cieši uzsēžas ķēde un jo lielāks chainline offset, jo lielāka iespējamība ka sanāks kā tev.


www.bikebay.lv
karbona remonts un krāsojuma atjaunošana;
dakšu & amortizatoru remonts un apkopes.

Avatar

By Laimigais 17.06.2016 10:38:50

Local.Shop · 3,167 comments

Protams, pie vainas agresīvs chainline, bet šis fenomens parasti izzūd, kad kasete un ķēde ir nedaudz pietrinušās.


Pievilcīgas cenas velosipēdiem
Zvani, raksti, prasi

26 ... 689 ... 689

Avatar

By olegfaizov 17.06.2016 10:48:54

Member · 400 comments

Tas notiek arī ar xt-m8000 klaņiem ar oriģinālo 1 zobratu, kuri speciāli ir piestrādāti 1x11 sistēmai.

"Issues

I found that backpedaling with the chain in the largest, 42 tooth sprocket causes it to jump down two or three gears, an occurrence that's most noticeable when adjusting the shifting with the bike in a stand. Because it takes more than a half revolution of the cranks for this to occur, I didn't notice it out on the trail (I rarely find myself backpedaling more than that, especially in the easiest gear), but since everyone has different riding styles, it's worth a mention."

http://www.pinkbike.com/news/shimano-xt … -2016.html

Laimigais wrote

Protams, pie vainas agresīvs chainline, bet šis fenomens parasti izzūd, kad kasete un ķēde ir nedaudz pietrinušās.

Pēc 3 mēnešiem aktīvas lietošanas man šis efekts neizzūd.

Last edited by olegfaizov (17.06.2016 10:59:56)

Avatar

By suugoi 17.06.2016 10:57:06

Member+ · 1,469 comments

Manuprāt to izraisošs iemesls ir kāda šo un iespējams citu faktoru kombinācija - chainline/ķēdes modelis/nodilums/chain stay garums (velo ģeometrija)/NW zobrata modelis/kasetes modelis smile

Pašam uz 1x10 ar SunRace 11-40 un 2x10 klaņiem arī krīt no 40 atpakaļminot, bet pagaidām tas nekad nav traucējis vai bijis par problēmu.


1x11 | 2x8 | SS | ¯\_(ツ)_/¯

Avatar

By vējš matos 17.06.2016 12:27:08

Member · 203 comments

Atvainojos, bet Kāpēc jūs minaties uz atpakaļu?

Avatar

By suugoi 17.06.2016 12:33:41

Member+ · 1,469 comments

Lēnos ātrumos un tehniskās vietās pārvarot šķēršļus lieki var noderēt.


1x11 | 2x8 | SS | ¯\_(ツ)_/¯

Avatar

By jaja 17.06.2016 13:44:02

New Member · 1,271 comments

Ar SRAM X9 2x10 problēmu ar atpakaļ mīšanu nav problēmu. Nekas nost nekrīt.
Ar SunRace 11-42(10S) x 1(38T) no mīšanas virziena nav ietekmes. Gadās reti kad nokrīt. Bet tas ļoti krateklīgās vietās kur samet kurpi un pieskaros pie ķēdes, kas izraisa ķēdes nokrišanu.


Te kaut kas būs, kaut kad.

Avatar

By DZ 17.06.2016 14:35:53

Member · 3,501 comments
kašķis wrote

tādus "efektus" var dabūt arī uz 3xn sistēmas, ja saslēdz pa diagonāli un pagriež  pedāļus atpakaļ.

Ar to, ka nemāk slēgties, nebūtu jālielās.


Lielākais serviss Jelgavā - www.activsport.lv

Avatar

By Huligāns 17.06.2016 15:46:01

Member · 963 comments

Pfu, pfu man vēl pagaidām ķēde nav lekusi no priekšas nost, to ka pakāļā ķēde var nolekt pa 2-3 zobratiem ir mazliet sūdīgi pēc pedāļu pagriežšanu uz priekšu viss nostājās savā vietā - var arī neuzlekt atpakaļ, kā paveiksies. Teorētiski šā lielā zobrata lielo lauzienu tak var samazināt ?

Kapēc minos uz atpakaļu - ja man sāk tirpt kāja, tad griežu pedāļus pretējā virzienā, palīdz.

Paies laiciņš un varēs 1x11 jau likt uzlabotu bez visādām lauzšanām un citiem iemesliem, bet pagaidām es izbaudu 1x11 ar lielu +
Jebkurā gadījumā 1x11 un NW ovālais ir spēks smile


arturs.lee@inbox.lv
bez liekiem vārdiem
https://www.facebook.com/groups/mtbvelo/

Avatar

By Huligāns 17.06.2016 21:37:29

Member · 963 comments

Man atnāca jautājums: ar ko sākt velo salikšanu, kā izvēlēties visu nepieciešamo un vajadzīgo detaļām ? /copypaste/ īsumā

1. nauda - cilvēka augums, svars un spējas izmantot saliktu ričuku.
2. rāmis, nav svarīgi alu vai karbons, ka tik izturīgs un der jūsu augumam
3. rati, nesteidzās ar visvieglākajiem utt,
4. dakša - mīkstā vai cietā
5. aprīkojums - es no 2x10 pārlecu uzreiz uz 1x11, laiks iet uz priekšu un nesperiet soli atpakaļ, bet ejiet uz priekšu
6. Visu ļoti vajag nopietni apdomāt un saskaitīt, konsultējaties veikalos/servisos, forumos un citur, jo labu velo salikt nav tik viegli.

Būtu vēlams šeit vai foruma sadāļās jautājumus, neesmu tak ar LIELO pieredzi smile ja ne es atbildēšu, tad kāds saprotošs sportists noteikti uzrakstīs pārus teikumus


arturs.lee@inbox.lv
bez liekiem vārdiem
https://www.facebook.com/groups/mtbvelo/

Avatar

By Vaskis 17.06.2016 22:33:23

Member · 2,612 comments

Man atnāca atbilde.
Kādām vajadzībām vai mērķus sasniegšanai konkrēto velo vēlaties iegadāties vai "salikt"(jo var gadīties, ka jūs to faktiski nesaliekat). Kad šis lielais jautājums atbildēts, tad iesaistās budžets! Ja budžets ierobežots, tad nebeidzamo kompromisu ķēdīte. Ja nav ierobežots, tad apsveicu;)

Avatar

By nekas 18.06.2016 06:14:37

Member · 175 comments
Huligāns wrote

Man atnāca jautājums: ar ko sākt velo salikšanu, kā izvēlēties visu nepieciešamo un vajadzīgo detaļām ? /copypaste/ īsumā

1. nauda - cilvēka augums, svars un spējas izmantot saliktu ričuku.
2. rāmis, nav svarīgi alu vai karbons, ka tik izturīgs un der jūsu augumam
3. rati, nesteidzās ar visvieglākajiem utt,
4. dakša - mīkstā vai cietā
5. aprīkojums - es no 2x10 pārlecu uzreiz uz 1x11, laiks iet uz priekšu un nesperiet soli atpakaļ, bet ejiet uz priekšu
6. Visu ļoti vajag nopietni apdomāt un saskaitīt, konsultējaties veikalos/servisos, forumos un citur, jo labu velo salikt nav tik viegli.

Būtu vēlams šeit vai foruma sadāļās jautājumus, neesmu tak ar LIELO pieredzi smile ja ne es atbildēšu, tad kāds saprotošs sportists noteikti uzrakstīs pārus teikumus

ja godigi es apbrinoju tos kas ar 1*11 bliez gonkas big_smile ikdienai vel varbut, bet vivus MTB tad jabut loti trenejusamies,lai ar vienu blieztu, bet varbut es tik esmu vargulis:D

Avatar

By vējš matos 18.06.2016 09:31:23

Member · 203 comments

atļaušos OT, ja Huligāns iebildīs,vai kāds iedos saiti uz attiecīgo tēmu,tad izdzēsīšu:

Varbūt ir kāds,kurš izgājis ceļu, piemēram  3x9 - 2x10 - 2x11 - 1x11 un vienkāršos teikumos aprakstījis, vai ir gatavs aprakstīt +/- ? Kas sagaidāms no 3x9 pārsēžoties uz 2 vai 1 x11?
Vai šī evolūcija ir tieši saistāma ar fiziskās formas evolūciju, u.t.t. Ka saistīta ar maka biezumu,tas skaidrs.

Avatar

By Marčiks 18.06.2016 10:57:52

Member · 255 comments

Cik izmaksā ja mēnesī brauc virs 1000.km ar 1/11 sistēmu?Atiecīgi gadā virs 10000.km.

Avatar

By suugoi 18.06.2016 11:14:40

Member+ · 1,469 comments

Izgājis cauri 3x9, 2x10, 1x10 teikšu tā

1) Pārejot uz normālu 1x11 no 2x10 nemaz tik daudz ātrumus nezaudē kā liekās. Iepērkot "mazo" Shimano 11-42 kaseti (salīdzinot ar 10-42 SRAM) zaudē vien 2 ātrumus no 2x10 sistēmas, attiecīgi atkarībā no izvēlētā priekšējā zobrata, pazūd 2 paši vieglākie, 2 paši grūtāki, vai optimāli, viens grūtākais un viens vieglākais ātrums, pārejais ir 100% nosegts.

Arī no 3x9 ir līdzīgi, protams ja kasete ir lielākā pieejamā 11-34 tad zudušo ātrumu ir nedaudz vairāk, bet ja tā ir 11-32 vai mazāka, tad situācija ir tāda pati kā ar 2x10. Un visu cieņu ja gonkā izmanto abus galējos galos šādai sistēmai...

2) Uzlabojas arī fiziskā forma un braukt prasme, teiksim pirmo sezonu ar 3x9 es stūmu Baldones garajā kāpumā, vēlāk ar 2x10 es knapi tinu uz mazakā ātruma, un tagad ar 1x10 es bez problēmām uzbraucu tur. Pagājušo sezon, es nobraucu visu Vivus pusmaratonu, un finišēju 100-150 vietu robežās, tātad es neesmu pārak stiprs braucējs, bet es varēju uzbraukt ar 1x10 32 11-36 faktiski visos grūtajos kāpumos un lielāku ātrumu segumu man īsti nevajadzēja, šogad uzliku 11-40 aizmugurē jo pārgāju uz garo distanci, lai vieglāk kājām, un bez problēmām nobraucu iepriekšējo Vivusa Tukuma posmu, spēdams uzbraukt visos kāpumos.

Un man liekas smieklīgi, ja tādas sagataves (100-150 vieta) braucējam vajag "plašāku kaseti" par to ko var piedāvāt 1x11, ja tu nevari uzbraukt kalnā ar 32x36 (vai ideāli 42), tad piedo man, kur tu grasies braukt pa granteni pačkās ar 40km/h? Tie ekstrēmie 3x9 vai 2x10 sistēmu ātrumu gali LV gonkām nav vajadzīgī, nu nav mums tādu stāvu kalnu kurus nevar uzbraukt, nu nav viņi tik gari ka kājas izbeigtos pirms tiec augšā. Ja kādām LV gonkā vajag gan 44x11, gan 22x34...

Pie tam gandrīz visa LV elite (un pasaules) brauc ar 1x11, kas pierāda ka pat braucot ar vidējo 25km/h Vivus maratona distancē, pilnīgi pietiek ar 1x11 segumu.

Pats pārgāju no 2x10 (22/36 11-36) uz 1x10 (32 11-36) un man tas izmaksāja 30$, kas bija viennozīmīgi labākais upgrade ko esmu velosipēdam veicis.

+ vienkāršāka slēgšana (nav jādomā par ķēdes stāvokli, var uzreiz reaģēt ieraugot pēkšņus kāpumus, vai nobraucienus, nav situāciju kad saslēdzies un noslāpsti, jo ieslēgtais ātrums ir par vieglu, vai tieši pretēji par grūtu, kā pats bieži novēroju sacensībās)
+ 300-400g svara ietaupījums
+ nav lieku sūdu uz stūres
+ nav jāuztraucas par ķēdes krišanu (zinu ka ir retie gadījumi kad nokrīt kādam, bet man personīgi pat uz kratīgākajām trasēm, Gruža akmens dārziem utt, 2 sezonu laikā tas nav noticis)
+ uzlabojas fiziskā forma, kas kompensē trūkstošos ātrumus
+ mazāka velo apkope

- ja brauc šoseju (vai sebu) var nepietikt ātrumu, un būs jātin kā trakam

kaut kā tā


1x11 | 2x8 | SS | ¯\_(ツ)_/¯

Avatar

By averza 18.06.2016 11:32:51

Member++ · 5,039 comments

Nu vēl viens "-" ir tāds, ka daudzi iepērk dažādus priekšējos zobratus, kas ir extra izdevumi, kā arī čakars mainīt starp dažāda rakstura gonkām.

Avatar

By aspms* 18.06.2016 11:52:37

Member · 2,079 comments
averza wrote

Nu vēl viens "-" ir tāds, ka daudzi iepērk dažādus priekšējos zobratus, kas ir extra izdevumi, kā arī čakars mainīt starp dažāda rakstura gonkām.

Varētu padomāt ka tie nopirktie zobrati stāvot plauktā arī dilst big_smile Čakars tur mazāks nekā nomazgāt ķēdi pēc gonkas, nav jau jāskrūvē nost klaņi, lai zobratu nomainītu.
Ar normālu sram kaseti 10-42 pilnīgi pietiek ar diviem zobratiem ko pamainīt, ar gerkena kaseti protams bēdīgāk.


www.bikebay.lv
karbona remonts un krāsojuma atjaunošana;
dakšu & amortizatoru remonts un apkopes.

Avatar

By averza 18.06.2016 12:08:40

Member++ · 5,039 comments

Nu pavisam neliels mīnusiņš. Un vēl lauzīt galvu, kuru no zobratiem likt smile

Avatar

By aspms* 18.06.2016 12:16:17

Member · 2,079 comments
averza wrote

Nu pavisam neliels mīnusiņš. Un vēl lauzīt galvu, kuru no zobratiem likt smile

Tur jau nav ko lauzīt- priekš LV mačiem ar sram kaseti maratoniem viens zobrats, gruzim un xco čempim otrs.


www.bikebay.lv
karbona remonts un krāsojuma atjaunošana;
dakšu & amortizatoru remonts un apkopes.

Avatar

By kandrejevs 18.06.2016 15:19:01

Member+ · 765 comments

man ir 3x10 un gribu likt virsū 1x11. protams rūpīga izpēte, attiecību rēķināšana, sanāca, ka šobrīd 22-30-40 ar 11-36 kaseti attiecības ir 0.6 līdz 3.6

0.6 praktiski nekad neizmantoju, jo pret kalnu iet tik lēni, ka nevaru noturēt līdzsvaru, 3.6 atkal pa lielu, der tikai no taisna kalna palīdzēt iemīt. 1x11 34t un 11-42 kasete piedāvā 0.8 līdz 3.1 attiecības, 3.1 ir tāds pats ar kādu es tagad pa asfaltu minos 30km/h+ un 0.8 atbilst 3 mazākajam robam, ar tādu braucu lielā daļā kalnos, ļoti reti vajag vēl mazāku, parasti tikai 30%+ kāpumos. man 1x11 nosegtu visu amplitūdu, kuru izmantoju atmetot tos ātrumus, kurus neizmantoju.


Giant anthem advanced pro 1 2022
Giant propel advanced 1 2019

Avatar

By Huligāns 05.07.2016 22:24:18

Member · 963 comments

Nolēmu šim velo nomainīt rāmi uz mazliet mazāku izmēru no tā paša ICAN ražotāja. Pēc izmēra man tagad ir 18" bet jaunais būs 16" vai 17,5"
gaidu no rūpnīcas atbildi par ģeometriju un manam svaram atbilstošu izturību. Ražotājs raksta, ka jaunais rāmis ir zem 1000gr, bet pagaidām neko nevaru apgalvot, ka tas ir 100% patiesība. Tākā ja kāds vēlās tagadējo rāmi iegadāties - piesakās uz testu un rezervāciju.

Kāpēc nolēmu mainīt, man liekās ka rami man ir drusku par lielu, bet varbūt es esmu palicis mazāks wink

FluxBB bbcode tests


arturs.lee@inbox.lv
bez liekiem vārdiem
https://www.facebook.com/groups/mtbvelo/

Avatar

By buzic 65 05.07.2016 22:37:49

Member · 1,159 comments

Nu tad stāsti, cik garš Tu esi?

Avatar

By Huligāns 05.07.2016 22:40:50

Member · 963 comments
buzic 65 wrote

Nu tad stāsti, cik garš Tu esi?

172 cm


arturs.lee@inbox.lv
bez liekiem vārdiem
https://www.facebook.com/groups/mtbvelo/