velo ironman triatlonam

Avatar

By hrkama 09.09.2015 11:39:13

Member · 114 comments

nākamgad esmu sataisījies veikt pirmo ironman triatlonu
tam vajadzīgs labs velo

ir doma par šādu
http://www.specialized.com/us/en/bikes/ … e-x1#specs (cena ap 5600)

vai šo
http://www.bike-discount.de/en/buy/felt … 2/wg_id-30 (pie mums cena 4000)

specialized liekas ļot labs dēļ dzeramā integrācijas un roval ratiem taču nedaudz atbaida 1x
felt liekas interesants ar cenu un di2, kaut gan nopērkot ratus sanāks tie paši 5000+

kādas ir ekspertu domas ko un kā labāk izvēlēties?

Avatar

By mrlobber 09.09.2015 12:00:53

Member · 826 comments

Uz TT velo kaut reizi mūžā esi sēdējis? (līdz ar to - vai ir kaut neliela nojausma, kādu ģeometriju tev vajag?) Ja parastam šosejniekam vēl var kaut kā izgrozīties ar "augums +/- pāris cm", TT tas ir kritiski svarīgi.

Avatar

By hrkama 09.09.2015 12:08:14

Member · 114 comments
mrlobber wrote

Uz TT velo kaut reizi mūžā esi sēdējis? (līdz ar to - vai ir kaut neliela nojausma, kādu ģeometriju tev vajag?) Ja parastam šosejniekam vēl var kaut kā izgrozīties ar "augums +/- pāris cm", TT tas ir kritiski svarīgi.

a kā es to varu uzzināt?

jā sēdējis esmu, šosezon braucu ar šosejnieku ar guļstūri (clip-on), sēdekļa stuti ar nulles leņķi un ism adamo road sēdekli, diezgan ērti

Avatar

By Ivars27 09.09.2015 22:46:30

Member · 367 comments

Shiv tiek slavēts kā etalona velo, kaut gan - šajā cenu grupā sliktiem velo nevajadzētu būt smile 1x priekšā nav problēma, kamēr nebrauksi kalnainākus velo posmus, bet to (resp., IM, kurā startēsi, zināsi jau gadu uz priekšu wink ). 50T šķiet dīvaini, man nepietiktu.

Cik dzeramos ņemsi veloposmam? Ūdeni un 'zapti' vai pamīšus katrā bufetē mainīsi? 1.gadījumā vajadzēs 2 traukus.

Necenties salīdzināt ar TT - IM ir pavisam cita padarīšana - 6h braucienam vajag ļoti ērtu uzsēdi un lai kājas vēl paliek dzīvas maratonam. 0,5-1h TT var pieciest agresīvu = neērtu uzsēdi; pārkarsētu galvu neventilējamā aeroķiverē un citas sīkas, bet būtiskas atšķirības.

Ja budžets atļauj - ierēķini arī jaudas mērītāju. Tas noteikti ir svarīgāk par di2.

Brauksi ar klinčeriem vai trubiņām? Ja ar trubiņām - mācēsi trasē nomainīt?

Veiksmes! big_smile

Last edited by Ivars27 (09.09.2015 22:48:44)

Avatar

By hrkama 10.09.2015 09:16:48

Member · 114 comments

šogad pusaironmenā taisīju vāju zapti sākumā un želejas, tad dzeršanas punktos ņēmu tos sis kas bija, vedu līdzi sākumā tik cik līdz dzeršanas punktam vajag, tā kā tur kur piedalīšos arī būs sis tad šādu stratēģiju arī domāju pielietot.
jā klanains nebūs (ironman kalmar), bet braucot filtrus di2 gan šķiet noderētu. kaut gan protams primāri IM
tāpat otepaa un rīgas triatlonā arī šķiet di2 nenāktu par sliktu
braukšu tikkai ar bortējamajām riepām un kamerām, tubular nav bijusi pieredze un ņemot vērā manu "veiksmi" 180km vajadzētu pat divas kameras (esmu vairākas reizes sačos dabījis mīksto pirms tam pusgadu braukājot bez ne viena prokola)

jā jaudas mērītājs ir ierēkināts. starp citu par jaudas mērītāju. domāju pirkt pedāļu, lai varētu viegli mainīt starp velo (treniņiem pavasarī ārā domāju izmantot šosejnieku). cik būtiski ir jaudas mērītājs abām kājām? jo lai būtu lētāk plānoju iegādāties uz vienu kāju piem. garmin vector 2 S

Avatar

By Ivars27 10.09.2015 09:36:55

Member · 367 comments

Labāk trenējies ar to, ko brauksi. Citi kāju muskuļi - dēļ sēdekļa caurules stāvākā leņķa; kakls, pleci - viss atšķiras.

Pudele diviem dzeramajiem: http://www.trisports.com/rehysy.html

Avatar

By hrkama 10.09.2015 10:03:58

Member · 114 comments

Jā nu tā jau ir trenējies ar ko brauksi, ziemā uz stenda toč likšu TT velo, tik pavasarī ārā domāju ka žēl būs pa lietu drāzt sacīkšu zirgu big_smile

Avatar

By Eduards 10.09.2015 11:09:26

Member# · 2,686 comments

Velosipēdi nav no cukura, var braukt lietū, arī sacīkšu. Ja gribi jaudas mērītāju pedāļos, tad jau laikam Powertap P1.
http://www.dcrainmaker.com/2015/05/powe … joule.html

Avatar

By hrkama 10.09.2015 11:22:14

Member · 114 comments

A kā ir ar karbona ratiem? Arī var droši pa mūsu ceļiem vilkt treniņā jeb tos gan labāk pietaupīt?
Jā powertap driši vien ir labais, bet Garmin Vector 2S lētāks. Vai tomēr vienai kājai nebūs labais?

Avatar

By Vaskis 10.09.2015 11:32:41

Member · 2,612 comments

P1 ir abām kājām!

PowerTap P1 Pedals: Full left/right sensing power meter pedals

Avatar

By hrkama 10.09.2015 11:54:21

Member · 114 comments
Vaskis wrote

P1 ir abām kājām!

PowerTap P1 Pedals: Full left/right sensing power meter pedals


jā, es par to, ka P1 ir daudz dārgāks kā vector S

Avatar

By Ivars27 10.09.2015 12:03:43

Member · 367 comments

Quintana Roo esi apsvēris? TRI velo pamatlicēji: http://www.thetrishop.com/blog/qr-cd-0- … nd-quirky/

These things being true one thing you can say about Quintana Roo is they have street cred. They’re authentic. They were there at the beginning of triathlon and they are still a force.  QR is to triathlon what Colnago and Bianchi are to cycling.  History, legacy. That triathlon has matured enough for that to become a “feature” is a function of passing time. That Quintana Roo as a brand is still relevant is the result of good product management and original thinking, if not the effusive marketing and distribution that built other brands.

Avatar

By Vaskis 10.09.2015 13:35:39

Member · 2,612 comments
hrkama wrote
Vaskis wrote

P1 ir abām kājām!

PowerTap P1 Pedals: Full left/right sensing power meter pedals


jā, es par to, ka P1 ir daudz dārgāks kā vector S

Ja ņem vērā, ka P1 ir Vector S x2, tad tik traki nav:D

Mana nostāja šajā jautājumā ir tāda, tas štrunts ir dārgs, nē nu tiešām:) powermetrs ir dārgs!

Kadences rādītājs par savu naudu uz trenažiera-statīva, piemēram, ne mazāk labi palīdz turēt vienmērīgu tempu un aptuveni ātrumu slēgumi + kadence atbilst dažādām pulsa zonām diezgan precīzi, pats pagājušā ziemā pārbaudīju, slavenais roadtrainer uz to arī balstās..
Labi, ne par to, bet par to, ka, ja mēra jaudu, tad tiešām precīzi!

Mērot vienu pusi un brutāli reizinot to ar divi, tad šim instrumentam ir salīdzinoši liela kļūda! Kāju jaudas līdzsvars ir mainīgs lielums, jau katram braucējam savs 56/44, te 31/59, citam 50/50, tātad cipars ko galā izrēķina ir "aptuvens", un ja jaudas cipars ir aptuvens, tad kāda tam visam jēga? Nesen te vienu redzēju komentējam, NP uz 20min ir audzis par 6w, commmon iedomājaties par kādām izaugsmēm mēs runājam? Labi citi pamanās pielikt 50w nesezonā, taču tas noteikti ir no paša pirmā amatiera līmeni uz trenētu amatieri. Normāli droši vien runā par daudz mazākiem cipariem...

Tagad daudziem PM pieļaujamā kļūda ir 1.5-2% robežās, ja tam papildus pierēķina 5-10% uz kājas balansa rēķina vispār kosmoss sanāk. Tā var slieksnim garām paskriet IM steigā:D
no 230w 1.5%- 3.5w,  2%- 4.6w
no 300w 1.5%- 4.5w,  2%- 6w

Un tagad intereses pēc salīdzāt sava slikešņa soli W, pavisiem viegliem un vājiem, tas varētu būt nieka 15w smile

Jebkurā gadījumā es ar IM rezultātu neriskētu ar 200-300eur, ņemot vērā cik gadu tādos tiek ieguldīts.

Izvēle katra paša ziņā.

Avatar

By aspms* 10.09.2015 13:55:17

Member · 2,079 comments

Tā balansa/disbalansa attiecība būs praktiski konstanta visa brauciena laikā, nevis pusi distances pabrauksi ar 56/44 un otru pusi it kā nemanot pēkšņi sāksi ar 31/59 big_smile Vispār jau šaubos vai kādam tik IM censonim tur būs tik mežonīgs disbalanss. Personīgi man parasti ir 48/52 vai 51/49 un kā jau rakstīju nav tā ka treniņa laikā tā tendence lēkātu, tā ka pilnīgi pietiek ar mērījumu vienai kājai.

Nez kā Froome ar savu Sky blici sadzīvo ar tiem Stages vienkājas brīnumiem big_smile

Bet nu manā skatījumā ne tie Stages, ne pedāļu veidojumi nav tā ietaupījuma vērti, lai nepirktu normālu PM ar zirnekli.

Last edited by aspms* (10.09.2015 13:57:58)


www.bikebay.lv
karbona remonts un krāsojuma atjaunošana;
dakšu & amortizatoru remonts un apkopes.

Avatar

By mrlobber 10.09.2015 14:03:50

Member · 826 comments

Power2Max bez klaņiem maksā ~700 EUR. Neko labāku price/performance nedabūsi.

Runājot par velo, Cervelo P3, vai, ja esi gatavs tiešām maksāt 5000+, tad gan jau līdz P5 arī var izvilkt. Vai Scott Plasma 5 (bet tad arī rati būs jāpiepērk, jo Team Issue versijai līdzi nākošie ir pilnīgs ****. Un kā ar Trek Speed Concept?

Par triatlona velo uzsēdi: http://www.slowtwitch.com/Bike_Fit/index.html

Avatar

By DZ 10.09.2015 14:30:21

Member · 3,501 comments
Avatar

By Vaskis 10.09.2015 14:49:04

Member · 2,612 comments
aspms* wrote

Tā balansa/disbalansa attiecība būs praktiski konstanta visa brauciena laikā, nevis pusi distances pabrauksi ar 56/44 un otru pusi it kā nemanot pēkšņi sāksi ar 31/59 big_smile Vispār jau šaubos vai kādam tik IM censonim tur būs tik mežonīgs disbalanss. Personīgi man parasti ir 48/52 vai 51/49 un kā jau rakstīju nav tā ka treniņa laikā tā tendence lēkātu, tā ka pilnīgi pietiek ar mērījumu vienai kājai.

Nez kā Froome ar savu Sky blici sadzīvo ar tiem Stages vienkājas brīnumiem big_smile

Bet nu manā skatījumā ne tie Stages, ne pedāļu veidojumi nav tā ietaupījuma vērti, lai nepirktu normālu PM ar zirnekli.

Iespējams daudziem nelēkā L/R viena treniņa ietvaros, taču neizslēdzu, ka tas atkarīgs no slodzēm un indivīda. Pēc traumu periodā, šādiem  L/R  mērījumiem esot milzīga nozīme.

Visdrīzāk vairums gadījumu, disbalanss ir vairāk vai mazāk līdzīgs, līdz arī to mērījumi ilgāka perioda ietvaros noteikti ir izmantojams salīdzināšanai, taču neprecizitātes % manā izpratnē joprojām ir pārāk liels.

Par SKY PM izvēli neko nezinu, tāpat arī nezinu vai viņi lieto parasto cilvēku versiju.
http://www.bikeradar.com/road/news/arti … 015-43136/
Bet, piemēram, šajā sakarā par komandu izvēlēm patīk ser'a komentārs par ovālajiem "...those silly things..."
http://www.outsideonline.com/1783856/wi … er-cyclist

Avatar

By art_is 10.09.2015 17:32:44

Member · 289 comments
hrkama wrote

nākamgad esmu sataisījies veikt pirmo ironman triatlonu
tam vajadzīgs labs velo

ir doma par šādu
http://www.specialized.com/us/en/bikes/ … e-x1#specs (cena ap 5600)

vai šo
http://www.bike-discount.de/en/buy/felt … 2/wg_id-30 (pie mums cena 4000)

specialized liekas ļot labs dēļ dzeramā integrācijas un roval ratiem taču nedaudz atbaida 1x
felt liekas interesants ar cenu un di2, kaut gan nopērkot ratus sanāks tie paši 5000+

kādas ir ekspertu domas ko un kā labāk izvēlēties?

Par plusiem un mīnusiem runājot, SRAM gadījumā 11 ātrumu sistēmas uzturēšanas izmaksas būs 20-30% augstākas kā Shimano un ar SRAM daļu pieejamību Latvijā ir problēmas. Kā arī mulsina 50 zobi priekšā, jo pie ātruma virs 40km/h sanāk baigi tīt.

No vienas puses triatlona velo elektronika nav prioritāte NR.1., taču treniņu procesā, braucot grupā, tehniskās trasēs, ja ir doma braukt Filter ITT, ātrumu pārslēgšana pie bremžu rokturiem ir ļoti parocīga. Taču, ja jāizšķirās par Di2 vs. Power, es ņemtu jaudas mērītāju.

Felt rāmja augšpusē nāk paliels bagāžas nodalījums, kas paredzēts želejām, bet ja ir vēlēšanās, tajā var ievietot camelback un lietot tāpat kā specialized sistēmu. Kaut no pieredzes, gana ērti ir likt pudeli vai divas aiz sēdekļa un vienu uz guļstūres. Aerodinamiku neietekmē. Īpaši, ja plānots mainīt pudeles dzeršanas punktos, tukšo nomet un vietā ieliec pilno - nav jāuzpilda tā plauša rāmī u.c. ņemšanās. Ja trase gluda ir laiks krāmēties, bet priekšā var būt kāpums vai pagrieziens un jo mazāk krāmējās, jo labāk.

Felt gadījumā tikai prasās piepirkt sacensību ratus un sanāk ļoti labs kaujas kumeļš.

Pats 2016.g. sezonai mēģinu izšķirties par Cervelo P3 vai Felt IA10.

Felt cena 4000 eur ir priekšpasūtījumu cena līdz oktobra beigām. 2016.gadā mazumtirdzniecības cena būs 5400 eur.
Par FELT un Cervelo pieejamību, cenām, utml. var interesēties Sportlife.lv veikalā. Šodien/rīt publicēsim arī priekšpasūtījumu piedāvājumu.

Last edited by art_is (10.09.2015 17:33:41)


Sports. Miers. Draudzība. Velo uzsēdes regulēšana > http://www.bike-fit-artis.lv/

Avatar

By Vaskis 10.09.2015 21:17:20

Member · 2,612 comments
Vaskis wrote
aspms* wrote

Tā balansa/disbalansa attiecība būs praktiski konstanta visa brauciena laikā, nevis pusi distances pabrauksi ar 56/44 un otru pusi it kā nemanot pēkšņi sāksi ar 31/59 big_smile Vispār jau šaubos vai kādam tik IM censonim tur būs tik mežonīgs disbalanss. Personīgi man parasti ir 48/52 vai 51/49 un kā jau rakstīju nav tā ka treniņa laikā tā tendence lēkātu, tā ka pilnīgi pietiek ar mērījumu vienai kājai.

Nez kā Froome ar savu Sky blici sadzīvo ar tiem Stages vienkājas brīnumiem big_smile

Bet nu manā skatījumā ne tie Stages, ne pedāļu veidojumi nav tā ietaupījuma vērti, lai nepirktu normālu PM ar zirnekli.

Iespējams daudziem nelēkā L/R viena treniņa ietvaros, taču neizslēdzu, ka tas atkarīgs no slodzēm un indivīda. Pēc traumu periodā, šādiem  L/R  mērījumiem esot milzīga nozīme.

Visdrīzāk vairums gadījumu, disbalanss ir vairāk vai mazāk līdzīgs, līdz arī to mērījumi ilgāka perioda ietvaros noteikti ir izmantojams salīdzināšanai, taču neprecizitātes % manā izpratnē joprojām ir pārāk liels.

Par SKY PM izvēli neko nezinu, tāpat arī nezinu vai viņi lieto parasto cilvēku versiju.
http://www.bikeradar.com/road/news/arti … 015-43136/
Bet, piemēram, šajā sakarā par komandu izvēlēm patīk ser'a komentārs par ovālajiem "...those silly things..."
http://www.outsideonline.com/1783856/wi … er-cyclist

Nevarēju atcerēties kurš tieši tas rakts iepriekš bija, tad nu re atradu:
http://www.dcrainmaker.com/2015/07/powe … cling.html

All of these left-only power meters simply ‘double’ the left-side power to get total left/right power.  This means that if you have a power imbalance (such as 47% left, 53% right), you’ll have a potentially higher or lower value than reality – due to the doubling of the difference.  This is well known.  But what’s not well understood is that this difference doesn’t remain the same.  Meaning, it’s not always 47%/53% for a given rider.

Many cyclists have noted over the past few years that with left-only devices (and something to compare against) they’ll see shifts in the power balance.  For example, for some people they’ll have very even balance up to a given wattage (such as their FTP).  While others will have the opposite.  Yet still, many might fatigue differently.  So as a particularly hard ride goes along, you might slowly shift more or less to a given side.

Being a ‘professional rider’ does not exclude you from these.  Mostly because there’s no real evidence that says you ‘should’ be 50%/50% balanced.  Usually attempting to change/shift this balance results in a loss of overall power.  Thus data from left-only power meters is much more difficult to compare to non-left only power meters.  While you can certainly look at Team Sky and say “Well, Team Sky has won the TdF on it”, the reality is that’s marketing and sponsorships for you.  Don’t overthink it.

Avatar

By Andersons 10.09.2015 22:22:16

Member+ · 2,638 comments

Es arī uz tiem kreisās kājas vien mērītājiem skatos ar diezgan lielu skepsi jo pricipiāli tiek pieļauts mainīgs kļūdas lielums. Ok, balansa mērījums bijis nebijis bet kopējo jaudas mērījumu protams visprecīzāku iedos spider based jaudas mērītāji.
Vaskim piekrītu par visiem 100%!


Team Velo+ Bottari Baltic
From 10km ITT to 1,500km ultra.

Avatar

By hrkama 11.09.2015 11:34:49

Member · 114 comments

Paldies par powermeter komentāriem, par to 1x priekšā jā nu tā šaubīgi izskatās
Cerverlo izskatās, ka derētu šāds https://www.powermeter24.com/en/rotor/r … de-inpower
tā kā viņam jau ir Rotor 3D30 BBright cranck

Par Di2, jā braucu filtrus taču tās nav primārās sacīkstes un IM distancē tiešām tas nebūs tik svarīgi it īpaši ja es plānoju 180km pa diezgan lēzenu 5-5:30 braukt. Rīgas triatlonā gan būtu forši Di2.

Vēl man ieteica Giant, gaidu kad iedos cenu, bet pēc tām cenām ko skatījos netā sanāk diezgan pievilcīgi.

Speed Concept un Plasma 5 ja ierēķina ratus sanāk nedeudz pāri budžetam.

Teiksim tā, ja SHIV būtu nevis 1x bet normālais divātrumu ultegra, būtu jau pasūtījis, bet ZZK man paskaidroja ka šitais http://www.specialized.com/us/en/bikes/ … v-pro-race nēsot domāts EU tirgum.

Pagaidām mans favorīts ir cervelo P3, vēl jāpieliek tas rotor powermeter un sacīkšu rati (rati gan nav prioritāte ziemas periodā), jo treniņu rati tie kas ir būs labu labie. Un būs labais. Bet gribas arī sagaidīt pa priekšu tomēr Giant cenas smile

Vēl par Di2 tā kā tā ir elektronika - vai kādam ir bijis tā ka kaut kas uzkaras/nestrādā (izņemot tāpēc ka bača izlādējusies) brauciena laikā? Un par regulēšanu, cik sapratu nekādas speciālas ierīces lai pieregulētu di2 ātrumus taču nav vajadzīgas.

Avatar

By mrlobber 11.09.2015 12:11:03

Member · 826 comments

Ja ņem Cervelo, tad vēl jo īpašāk vnk Power2Max jaudas mērītājs uz Rotor 3D+ (vai 3D30 klaņiem), nekāds tur Rotor Inpower.
http://www.power2max.de/europe/en/Produ … anks-road/

Par Di2 elektroniku... esmu nobraucis kādus 40000km ar dažādām versijām, šad un tad (reti), bet gadās:
1) vecajam di2 (7970) vienreiz ir nosprāgusi baterija (ebay custom variants, pārdevējs atsūtīja jaunu)
2) vecajam di2  vienreiz kaut kur iekšā acīmredzot pārtrūka front junction vadi, zuda signāls, nevarēja pārslēgties. principā risināma problēma prasmīgam lodētājam.
3) vecajam di2 vienreiz nesaprotamu iemeslu dēļ stundu pirms gonkas bija izlādējusies Shimano oriģinālā baterija, par laimi, bija cita, ko ātri nomainīt
4) jaunajam di2 (9070) pazuda signāls, izrādījās, ka internal battery vads bija "nokritis" (5 min darbs fiksēt - noņemt stuti un uzlikt atpakaļ)
5) jaunajam di2 pēc Liepājas bruģa sāka pazust signāls, neesmu izjaucis, lai paskatītos, pieļauju, ka problēma ir vienā no priekšējiem vadiem (atšķirībā no vecā di2, nekas nav jālodē, var par 15 EUR dabūt citu vadu, ja nu vajag)

Avatar

By hrkama 11.09.2015 13:14:20

Member · 114 comments
mrlobber wrote

Ja ņem Cervelo, tad vēl jo īpašāk vnk Power2Max jaudas mērītājs uz Rotor 3D+ (vai 3D30 klaņiem), nekāds tur Rotor Inpower.

Paldies par ieteikumu

Cik ilgi Di2 baterija tur (jautāju vai dodoties vairāku dienu tūrē nav jāņem līdzi vadi)? Un Kā ar regulēšanu, cik youtube skatījos nekas papildu nav vajadzīgs un visu var izdarīt uz ceļa?

Avatar

By mrlobber 11.09.2015 13:41:01

Member · 826 comments

Normāli konfigurēti pārslēdzēji uz ceļa nav jāregulē ne Di2, ne mehānikas gadījumā.

Bet jā, Di2 variantā to var izdarīt pusminūtes laikā kaut vai braucot.

Baterija jālādē reizi sezonā, nu labi, max 2reiz.

Avatar

By hrkama 12.09.2015 16:16:53

Member · 114 comments

Vēl par di2 - cik noturīgs viņš ir pret lietu, ja piemēram ārējais baterijas bloks ir zem bottom bracket un tā lieta kur sasprausti visi pārslēdzēji vnk pieskrūvēta zem iznesuma?

Avatar

By mrlobber 12.09.2015 23:35:59

Member · 826 comments

Neesmu saskāries ar situāciju, ka lietus dēļ Di2 kaut kas gļukotu.

Ja kas, tad ārējā baterija ir so yesterday, un jo īpaši triatlona velo.

Avatar

By hrkama 13.09.2015 12:52:51

Member · 114 comments

Nu man ar ta likas, bet cervelo P3 ir tiesi external. Drosi vien tapec ka ramis un stute ir loti plakani.