Cieņa pret citu velobraucēju

Avatar

By Huligāns 21.07.2015 21:17:24

Member · 963 comments

Esmu sastapies ar nezinīšiem, kas braukā pa veloceliņiem un joslām:
1. Kopš kura laika braucošais slipumā augšā ir jāpalaiž tas, kurš brauc no augšas lejā ? tas attiecās arī uz tiltiem, it īpaši uz Vantinieka, kur abos ir šauras vietas
Nevar neviens iedomāties, ka tam, kas brauc slīpumā augšā ir grūtāk nekā tas kurš ripo lejā...

2. Braucot pa velojoslām, celiņiem, ietvēm viens otram blakus brauc divi, trīs velosipēdisti un nedomā pat piekāpties pretīmbraucošam, kuram jāskrien krūmos vai citos sūdos, ka tik tiem ir labi. Tā sanāca vakar, kad braucu uz Mežaparku un pretīm man brauc gandrīz pa visu ietvi velosipēdistu grupa un pat neiedomājās man vismaz iedot normāli pabraukt garām. Beigās nācās nolikt uz roķenes un izklausīt pretenzijas savās ausīs. Teikšu godīgi, kaut ko tādu pirmo reizi esmu dzirdējis, kā brīva braukšana pa ietvi, kā gribu tā braucu smile

Kādam ir kāds ieteikums, kur māca braukt velobraucējus uz ielām un ietvēm vai vispār globālajā dabā ? Vai dažiem ir po.. uz visu, ka tik man ir labi un braucu ar degunu paceltu uz priekšu smile
Tas atteicās uz visiem velosipēdistiem, gan sportistiem, gan parastiem velomminējiem.


Es cienu da jebkuru velosipēdistu no maza līdz penzionāram, uz ceļa jadomā ar galvu, nevis ar kājām


arturs.lee@inbox.lv
bez liekiem vārdiem
https://www.facebook.com/groups/mtbvelo/

Avatar

By viechuss 21.07.2015 21:55:59

Member · 255 comments

Nav info/ieteikumu, kur viņus māca, bet kamēr būs tādas "kritiskās masas", kurās 90% piedalās tieši ar moto "po... uz visiem pārējiem"/#lol#yolo#swag/"man pieder viss ceļš", tikmēr mums arī tāda kārtība/kultūra uz ielas arī būs. Kultulāro masu vajag... smile


Pedāļminējs Lite

Avatar

By buzic 65 21.07.2015 22:16:45

Member · 1,159 comments

Tūlīt Tu dzirdēsi, ka pie visa vainīga ir sliktā/neesošā veloinfrastruktūra. big_smile

Avatar

By 321 21.07.2015 22:33:12

Member · 6,351 comments

viechuss tur kur tu uzskaitīji daudzi daudz ko zin un dara labāk par tevi

Avatar

By viechuss 21.07.2015 22:33:35

Member · 255 comments
buzic 65 wrote

Tūlīt Tu dzirdēsi, ka pie visa vainīga ir sliktā/neesošā veloinfrastruktūra. big_smile

Ar neesošo viss ir kārtībā. big_smile

321 wrote

viechuss tur kur tu uzskaitīji daudzi daudz ko zin un dara labāk par tevi

Citādāku atbildi no Tevis nemaz nebiju gaidījis. smile

Last edited by viechuss (21.07.2015 22:35:58)


Pedāļminējs Lite

Avatar

By Huligāns 21.07.2015 22:51:32

Member · 963 comments
viechuss wrote

Nav info/ieteikumu, kur viņus māca, bet kamēr būs tādas "kritiskās masas", kurās 90% piedalās tieši ar moto "po... uz visiem pārējiem"/#lol#yolo#swag/"man pieder viss ceļš", tikmēr mums arī tāda kārtība/kultūra uz ielas arī būs. Kultulāro masu vajag... smile

Kulturālās masas nekad nebūs, jo ir vienkārša cilvēka attieksme pret citu cilvēku, nav svarīgi vai tas ir velominējs vai gājējs/autobraucējs/moto
Kopš esmu sastapies ar moto, auto un velo vienaldžiem - mana attieksme būs tāda pati, kā viņi /tas attiecās uz tiem, kas mani izbesī/  smile


arturs.lee@inbox.lv
bez liekiem vārdiem
https://www.facebook.com/groups/mtbvelo/

Avatar

By sursurs 22.07.2015 00:15:11

Member · 905 comments

Tieši šī daļa uz esošās veloinfrastruktūras man traucē vairāk nekā noparkotie autiņi vai tamlīdzīgi brīnumi...

Ko darīt? Nezinu.
Ja tuvojos no aizmugures vai nu taurēju vai bļauju, lai laiž garām - atkarībā no reakcijas un garīgā - pieklājīgāk vai izmantojot arī dažnedažādus epitetus..
Ja pretī  - tad cietu ģīmi rullēju aptuveni labajā pusē joslas viducim ar pirkstiem uz bremzēm un gaidu, kas būs..
Gājēji parasti tomēr pavācas malā - tieši ar citiem velo patiesībā ir vislielākās problēmas.

Bet nu, ja par akmeņu svaidīšanu svešā dārziņā - pašai ir sanācis vairākkārt uz ietves no Vecāķiem braucot gan aizpļāpāties ar blakusbraucēju un nepamanīt, ka no aizmugures velo tuvojas - tad gan gribētos, lai cilvēks kkā liek par sevi manīt, nevis spraucas garām vai pacietīgi gaida aizmugurē big_smile (uz tā saucamās veloinfrastruktūras gan drusku vairāk uzmanos).
Ja pretī tumsā / pustumsā brauc bez gaismām, prasās krāmēt - ja vien nebrauc godīgi gar pašu labo malu... Tad parasti arī uzķērcu, ka gaismas, lai nopērk, jo ņefiga nevar šamo redzēt. Efekts no tās aurošanas gan jau ka nekāds..

Es nezinu, ko tiem tumšajiem braucējiem ieskaidrot - mok pastāstīt par potenciālajām izmaksām, kas iestāsies, ja viņu notrieks auto kkur nogriežoties un tādā veidā tas lisapēdists uztaisīs skādi autiņam par dažām štukām? Katram jau ar to neizstāstīsi..
Ko darīt ar tiem, uri izplešas - nezinu. Jaunajos CSN rakstīt,s ka jābrauc 1ā rindā tuvāk labajai malai vai kkā tamlīdzīgi. Ja to pareklamēs kkur - mok arī pietiks un daudzmaz tauta sāks pie tā piedomāt arī bez baigākās sodīšanas..


velo 4ever

Avatar

By Mihails 22.07.2015 09:39:36

Member · 341 comments

Ar auto braucot, pasažieris arī parasti apsēžas blakus vadītājam, nevis aizmugurē. Arī kājām ejot, cilvēki neiet viens aiz otra, bet blakus. Tātad cilvēki grib komunicēt savā starpā, pārvietojoties ar jebkuru transporta veidu. Tāpēc diez vai ar kaut kādiem aizliegumiem var kaut ko panākt. Labāk ņemt to vērā un būvēt veloceļus tik platus, lai varētu apdzīt pat divus blakus braucošus. Un tajās vietās, kur to nevar izdarīt, darbojas princips, jo vairāk būs riteņbraucēju, jo biežāk viņiem kāds taurēs un būs viņš jāpalaiž. Kamēr jāpalaiž viens riteņbraucējs uz 1 km, viņus tas baigi neuztrauc, bet ja būs viens riteņbraucējs ik pēc 100 m, beigu beigās viņiem apniks, un viņi brauks vienā rindā. Un varbūt varētu līdzēt arī veloceļa viduslīnijas ceļa apzīmējumi uz divvirzienu veloceļiem.

Avatar

By novērotājs 22.07.2015 09:58:16

Member+ · 1,908 comments
Huligāns wrote

Esmu sastapies ar nezinīšiem, kas braukā pa veloceliņiem un joslām:
1. Kopš kura laika braucošais slipumā augšā ir jāpalaiž tas, kurš brauc no augšas lejā ? tas attiecās arī uz tiltiem, it īpaši uz Vantinieka, kur abos ir šauras vietas...

Uz Vantinieka ir vienvirziena veloceliņš katrā tilta pusē, līdz ar to priekšroka ir tam, kurš brauc pa "pareizo" pusi. Jā, es arī mēdzu braukt pa "nepareizo" pusi virzienā uz Pārdaugavu (tā otra puse ir traki neparocīga), bet rēķinos, ka būs jāpalaiž pretimbraucēji.
Un šaurākās vietas tur ir pie piloniem, kas vispār ir tilta vidusdaļā (ne slīpumā).

Avatar

By Huligāns 22.07.2015 10:25:45

Member · 963 comments
Mihails wrote

Ar auto braucot, pasažieris arī parasti apsēžas blakus vadītājam, nevis aizmugurē. Arī kājām ejot, cilvēki neiet viens aiz otra, bet blakus. Tātad cilvēki grib komunicēt savā starpā, pārvietojoties ar jebkuru transporta veidu. Tāpēc diez vai ar kaut kādiem aizliegumiem var kaut ko panākt. Labāk ņemt to vērā un būvēt veloceļus tik platus, lai varētu apdzīt pat divus blakus braucošus. Un tajās vietās, kur to nevar izdarīt, darbojas princips, jo vairāk būs riteņbraucēju, jo biežāk viņiem kāds taurēs un būs viņš jāpalaiž. Kamēr jāpalaiž viens riteņbraucējs uz 1 km, viņus tas baigi neuztrauc, bet ja būs viens riteņbraucējs ik pēc 100 m, beigu beigās viņiem apniks, un viņi brauks vienā rindā. Un varbūt varētu līdzēt arī veloceļa viduslīnijas ceļa apzīmējumi uz divvirzienu veloceļiem.


Es šo gaidīju salīdzinājumu, tikai sāksim ar to, ka divas mašīnas nebrauc vienā joslā un nekomunicējās viens ar otru smile
Ja piemēram brauc tu un ar savu draudzeni blakus viens otram un komunicejaties, bet pretīm jums arī brauc pārītis, kas komunicējās, ko darīsi šajā situācijā, kad nevarēs izšķirties, ka priekšroka tiem, kas brauc viens otram pretīm ? smile


arturs.lee@inbox.lv
bez liekiem vārdiem
https://www.facebook.com/groups/mtbvelo/

Avatar

By Huligāns 22.07.2015 10:29:33

Member · 963 comments
novērotājs wrote
Huligāns wrote

Esmu sastapies ar nezinīšiem, kas braukā pa veloceliņiem un joslām:
1. Kopš kura laika braucošais slipumā augšā ir jāpalaiž tas, kurš brauc no augšas lejā ? tas attiecās arī uz tiltiem, it īpaši uz Vantinieka, kur abos ir šauras vietas...

Uz Vantinieka ir vienvirziena veloceliņš katrā tilta pusē, līdz ar to priekšroka ir tam, kurš brauc pa "pareizo" pusi. Jā, es arī mēdzu braukt pa "nepareizo" pusi virzienā uz Pārdaugavu (tā otra puse ir traki neparocīga), bet rēķinos, ka būs jāpalaiž pretimbraucēji.
Un šaurākās vietas tur ir pie piloniem, kas vispār ir tilta vidusdaļā (ne slīpumā).

Sen jau tā ir, ka katrā pusē ir sava virziena veloceliņš uz tilta ?


arturs.lee@inbox.lv
bez liekiem vārdiem
https://www.facebook.com/groups/mtbvelo/

Avatar

By buzic 65 22.07.2015 10:41:31

Member · 1,159 comments
Mihails wrote

Ar auto braucot, pasažieris arī parasti apsēžas blakus vadītājam, nevis aizmugurē. Arī kājām ejot, cilvēki neiet viens aiz otra, bet blakus. Tātad cilvēki grib komunicēt savā starpā, pārvietojoties ar jebkuru transporta veidu. Tāpēc diez vai ar kaut kādiem aizliegumiem var kaut ko panākt. Labāk ņemt to vērā un būvēt veloceļus tik platus, lai varētu apdzīt pat divus blakus braucošus. Un tajās vietās, kur to nevar izdarīt, darbojas princips, jo vairāk būs riteņbraucēju, jo biežāk viņiem kāds taurēs un būs viņš jāpalaiž. Kamēr jāpalaiž viens riteņbraucējs uz 1 km, viņus tas baigi neuztrauc, bet ja būs viens riteņbraucējs ik pēc 100 m, beigu beigās viņiem apniks, un viņi brauks vienā rindā. Un varbūt varētu līdzēt arī veloceļa viduslīnijas ceļa apzīmējumi uz divvirzienu veloceļiem.

Eu, Mihail! Nu šis sviests jau kļūst smieklīgs! Pats visai bieži piesauc gan DK, gan NL. Nu nebrauc tur cilvēki blakus tarkšķēdami un arī "veloinfrastruktūras platums" nav rēķināts pēc Tavas formulas. Es DK, ar riteni braucot no rīta, esmu stāvējis palielā velosastrēgumā pirms luksofora - visi korekti un raiti brauc rindā, arī vietās, kur "velobraucēju blīvums" ir gaužām mazs. Un attieksme vienam pret otru ir nesalīdzināma ar to, kura valda pie mums!
Manuprāt, problēma ir tajā, ka nenotiek komunikācija ar pedāļminējiem. Ar gājējiem un autovadītājiem runā gan CSDD, gan policija, un es domāju, ka ar šīm akcijām tiek sasniegts zināms rezultāts. Ar velobraucējiem nerunā neviens. Šajā forumā ir ~7k reģistrēti dalībnieki (no kuriem ne visi lasa šīs tēmas) + pieņemsim, vēl tikpat nereģistrētu lasītāju. Tas ir maz! Un par šo "nerunāšanu" gribētu mest akmeni Riteņbraucēju apvienības dārziņā! Jā, jūs cīnaties gan par infrastruktūras, gan csn sakārtošanu, bet nekomunicējat tieši ar savu mērķauditoriju, ja neskaita V.Silenieka publiskos murgus par to, cik advencēts un veikls ir velosipēdists, tāpēc sarkanā gaisma uz viņu neattiecas un 1.maija saukļus: "Izčakarēsim autobraucējiem dienu, lai redz, cik mēs kruti!"

Avatar

By buzic 65 22.07.2015 10:43:02

Member · 1,159 comments
Huligāns wrote

Sen jau tā ir, ka katrā pusē ir sava virziena veloceliņš uz tilta ?

Jā sen. Tā bija no paša sākuma, tad vienu laiku tās virzienzīmes bija noņemtas, bet pēc maza brīža bija atpakaļ.

Avatar

By Mihails 22.07.2015 11:09:19

Member · 341 comments
buzic 65 wrote

Es DK, ar riteni braucot no rīta, esmu stāvējis palielā velosastrēgumā pirms luksofora - visi korekti un raiti brauc rindā, arī vietās, kur "velobraucēju blīvums" ir gaužām mazs.

Ieraduma spēks.

buzic 65 wrote

Un par šo "nerunāšanu" gribētu mest akmeni Riteņbraucēju apvienības dārziņā!

Latvijas Riteņbraucēju apvienībā katrs nodarbojas ar to, kas viņu interesē. Stājieties iekšā un dariet to, ko uzskatāt par vajadzīgu. Un nav LATRITam tādu resursu kā CSDD u.c., lai rīkotu sabiedriskās kampaņas. LATRITam nav ne biedru naudas, ne ziedotāju, bet viena kampaņa izmaksā vairākus desmitus tūkstošu eiro.

Avatar

By buzic 65 22.07.2015 11:57:55

Member · 1,159 comments

Nestāšos. Visai labi jūtos nepiederīgs dajebkādām partijām uc sektām. Jā, nepopulāri... Tam ir vairāki iemesli - ne man laika, ne enerģijas, ne vēlēšanās to darīt. Esmu no tās paaudzes, kura ar Start-Šosē  pa ielu brauca jau tajos laikos, kad izjusti tika celts komunisms, un brīvvalsts un veloinfrastruktūra nevienam nerādījās pat visdrosmīgākajos sapņos. Turklāt pēdējā laikā uz ietvēm "izveidotā" "veloinfrastruktūra" man nepatīk. Nekritizēšu, jo saprotu, ka katra jauna lieta ir sava veida taustīšanās un kļūdas ir neizbēgamas (lai gan, ja primārais nav steiga un ķeksītis, tad ir iespējams izvairīties no grābekļiem, uz kuriem ir kāpuši citi). Vislielākā skrobe man ir par to, ka visas šīs struktūras veidošanas aktivitātes un pieaugošā velosipēdistu skaita stipri neadekvātā uzvedība kopējā satiksmē, lielā mērā ir iemesls un pamats jaunajai CSN redakcijai, kura no 1.janvāra daudzviet centīsies pārcelt mani no brauktuves uz ietvi... sad Par to esmu reāli dusmīgs!

Avatar

By wrongway 22.07.2015 13:32:11

Member+ · 1,697 comments

Buzic, nezinu vai esi bijis Dānija un Nīderlandē, bet cilvēki uz veloceļiem, tur patiešām mēdz braukt blakus un runāties, tik vien, ka uzmana aizmuguri un laicīgi sakārtojas vienā rindā, ja kāds brauc ātrāk. Vai tiek izmantots zvaniņš. Protams, arī tur gadās pa kādam konfliktam.

LatRit nekad nav atbalstījis nevienu no esošajiem risinājumiem.
Neviens no Rīgas Velo darba grupas neatbalstīja realizēto velojoslu risinājumu.

Ne LatRit, ne RVDG NAV gala lēmumam pieņēmējs.

CSDD rīcībai nav nekāda sakara ar riteņbraucēju uzvedību - viņi ir savas karaļvalsts valdnieki, un visi pārējie var iet ieskrieties. Tā virtuve tur ir varen' smacīga.
Vienīgais variants nekādām izmaiņām būtu riteņbraucēju skaita nepaliešanās. Tad cycle warrior'i varētu lepnā vientulībā mīt kopā ar mašīnām un dziedāt Macho, macho men...


Jā! Tava pakaļa, sēžot automašīnā, patiešām izskatās resna!

Avatar

By wrongway 22.07.2015 13:36:31

Member+ · 1,697 comments

5585742122_c189ebb8c1_b.jpg
Amsterdam.jpg
fashionable-girls-cycling-the-viewfinder.jpg
3e554c682422b9dff8dea11e9d851735.jpg


Jā! Tava pakaļa, sēžot automašīnā, patiešām izskatās resna!

Avatar

By jurisf 22.07.2015 13:51:57

Member · 946 comments

Problēma jau tā, ka elementāra pieklājība, empātija utml. jau kādu laiku netiek dalīta, ierobežota budžeta dēļ

Avatar

By IAeroI 22.07.2015 14:33:38

Member · 427 comments
jurisf wrote

Problēma jau tā, ka elementāra pieklājība, empātija utml. jau kādu laiku netiek dalīta, ierobežota budžeta dēļ

... sliktas infrastruktūras dēļ!;)

P.s. Jurmalas velo-bezceļiņš ļoti labi atspulgo uzvedību uz ceļa riteņ/velobrauceju starpā, un runa neiet par nomas riteņu litotājiem. Reizi menesi aizmaucos pa viņu un neko jaunu neredzu...

P.s.s. šogad sastapos ar pretimbraucošiem tūristiem no Indijas (10-12 personas) ar nomas riteņiem, ieraugot mani uzreiz izlidzinājas sava josla un es mierīgi pabraucu garam, kaut ieraugot to baru gribeju staties malā. Reali bija patikami redzet ka kadu ieraugot ši kalonna darija visu lai palaistu bez lieka stressa.

Avatar

By sursurs 22.07.2015 15:00:35

Member · 905 comments
IAeroI wrote

P.s.s. šogad sastapos ar pretimbraucošiem tūristiem no Indijas (10-12 personas) ar nomas riteņiem, ieraugot mani uzreiz izlidzinājas sava josla un es mierīgi pabraucu garam, kaut ieraugot to baru gribeju staties malā. Reali bija patikami redzet ka kadu ieraugot ši kalonna darija visu lai palaistu bez lieka stressa.

Savukārt sastopoties ar vietējiem sanāk, ka brauc 10cm no savas labās malas absolūti nepārredzamā līkumā pa labi kalnā augšā un Tev tieši pretī - tieši tos pašu 10cm no Tavas malas pa kalnu lejā lido viens vietējais jampampiņš.


velo 4ever

Avatar

By 436 22.07.2015 15:09:52

Member · 822 comments

Un tā var turpināt visās jomās. Kaut vai tas pats piesārņojums Tukumā, kur pārsniedz normu nevis par 7%, bet 7 reizes. Bet tas jau ir off top.
Piedirst uz visu, ka tikai pašam ir labi. Tāpēc esam pakaļā.

Avatar

By Huligāns 22.07.2015 15:35:47

Member · 963 comments
436 wrote

Un tā var turpināt visās jomās. Kaut vai tas pats piesārņojums Tukumā, kur pārsniedz normu nevis par 7%, bet 7 reizes. Bet tas jau ir off top.
Piedirst uz visu, ka tikai pašam ir labi. Tāpēc esam pakaļā.

Esam visi līduši no mātes, tad no pakaļas tak arī var izlīst, tikai vajag gribēt smile


arturs.lee@inbox.lv
bez liekiem vārdiem
https://www.facebook.com/groups/mtbvelo/

Avatar

By buzic 65 22.07.2015 16:54:56

Member · 1,159 comments
wrongway wrote

Buzic, nezinu vai esi bijis Dānija un Nīderlandē, ...

Vai nu neproti izlasīt to, ko rakstīju, vai arī netici tam. Ne viens, ne otrs nav mana problēma.
Tavas bildes, literāri izsakoties, ir izrautas no konteksta (tikpat labi rokāssadevušos romantisko pārīšu uz velo fonā Usūrijas tīģeris Kristiānijas nekadnepļautajos džungļos varētu miermīlīgi pieskatīt muskusbriežus). Kad CPH cilvēki no rīta dodas uz darbu, tvert šādus skatus ir nereāli.

wrongway wrote

... cilvēki uz veloceļiem, tur patiešām mēdz braukt blakus un runāties, tik vien, ka uzmana aizmuguri un laicīgi sakārtojas vienā rindā, ja kāds brauc ātrāk. Vai tiek izmantots zvaniņš. Protams, arī tur gadās pa kādam konfliktam.

Nu re - arī Tu piekrīti, ka ļaudis DK (ieskaitot nenormālo daudzumu pasaules klaidoņu) ir daudzkārt saprātīgāki par mūsu pedāļminējiem! smile Papildinot Tevi, ļaudis tur arī pretimbraucējus respektē! smile

No manas puses piemērs par Vantoviku. Pa tām ietvēm braucu gaužām reti, ja nu kādreiz šosejnieku esmu samainījis pret saliekamo pieninieku un pārvietojos gaužām lēnīgi. Mani netraucē tas, ka ļauži neievēro noteiktos virzienus uz tilta - ja visi ir prātīgi, tad bez problēmām samainās gan riteņbraucēji, gan kājāmgājēji. Bet tovakar bija pa smuko. Baucu Pārdaugavas virzienā pa "pareizo" ietvi ostas pusē. Tilta vidū man pretim nāk divi buki tā ap gadiem 25-30. Blakus, bet nejau apkampušies vai rokās sadevušies. Viens uz sāniem izstieptā rokā stumj savu fiksi. Karoče - visas ietves platumā divi romantiķi čilliņā pastaigājās. Apstājos es, apstājās viņi. Izskatījās, ka bija mazliet izbrīnīti par pēkšņi radušos sastrēgumu. Es ļoti labi saprotu, ka šajā "pārejas posmā", kad velo kļūst arvien vairāk, daļa gājēju vai autobraucēju ne aiz ļauna prāta neiedomājas, ka ar savu rīcību rada neveiklas vai pat bīstamas situācijas, bet dotais eksemplārs (esmu pieklājīgs - vārdu ēzelis nelietoju), taču, PATS pārvietojas ar riteni!! Kaut gan... ko var zināt, varbūt tas tik tāds pie rokas stumdāms hipstera aksesuārs.

Avatar

By buzic 65 22.07.2015 17:02:59

Member · 1,159 comments

Un sveiciens laipnajai 5.tramvaja vadītājai, kura šorīt man pamāja, lai braucu pāri, neskatoties uz to, ka priekšroka bija viņai un pasažieri jau bija izkāpuši/iekāpuši un durvis aizvērtas.

https://www.google.lv/maps/@56.963277,2 … 312!8i6656

Avatar

By wrongway 22.07.2015 18:27:24

Member+ · 1,697 comments
buzic 65 wrote
wrongway wrote

Buzic, nezinu vai esi bijis Dānija un Nīderlandē, ...

Vai nu neproti izlasīt to, ko rakstīju, vai arī netici tam. Ne viens, ne otrs nav mana problēma.
Tavas bildes, literāri izsakoties, ir izrautas no konteksta (tikpat labi rokāssadevušos romantisko pārīšu uz velo fonā Usūrijas tīģeris Kristiānijas nekadnepļautajos džungļos varētu miermīlīgi pieskatīt muskusbriežus). Kad CPH cilvēki no rīta dodas uz darbu, tvert šādus skatus ir nereāli.

wrongway wrote

... cilvēki uz veloceļiem, tur patiešām mēdz braukt blakus un runāties, tik vien, ka uzmana aizmuguri un laicīgi sakārtojas vienā rindā, ja kāds brauc ātrāk. Vai tiek izmantots zvaniņš. Protams, arī tur gadās pa kādam konfliktam.

Nu re - arī Tu piekrīti, ka ļaudis DK (ieskaitot nenormālo daudzumu pasaules klaidoņu) ir daudzkārt saprātīgāki par mūsu pedāļminējiem! smile Papildinot Tevi, ļaudis tur arī pretimbraucējus respektē! smile

Tieši tā, tad, kad infrastruktūra ir gana laba, lai vairums brauktu uz darbu/skolu/veikalu, nevis čilotu ceļā uz Kaņepi, lietas nostājas savās vietās.
Kamēr infrastruktūra ļauj braukt tikai hipsteriem un jaunkundzēm ar pusizjukušiem groziņotiem holandiešiem - šobrīd vērojamais rezultāts ir neizbēgams.

Bet vispirms ir infrastruktūra, un tikai pēc tam var kompostrēt smadzenes tādiem, kuriem viss pie pakaļas.
Kopenhāgenā tādu, kuri neievēro sarkano signālu ir mazāk par 1% wink
Un galīgi ne tāpēc, ka viņi ir pareizi un likumpaklausīgi, bet tādēļ, ka infrastruktūra neliek pārkāpt.

Tā kā nē, es nepiekrītu, ka viņi ir saprātīgāki, apstākļi viņus padara saprātīgākus.


Jā! Tava pakaļa, sēžot automašīnā, patiešām izskatās resna!

Avatar

By buzic 65 22.07.2015 18:49:58

Member · 1,159 comments
wrongway wrote

Kopenhāgenā tādu, kuri neievēro sarkano signālu ir mazāk par 1% wink
Un galīgi ne tāpēc, ka viņi ir pareizi un likumpaklausīgi, bet tādēļ, ka infrastruktūra neliek pārkāpt.


big_smile Tu pats tam tici!?
Neesmu pamanījis, ka autovadītāji nejēdzīgās vietās vai krustojumos ar katastrofālu asfaltsegumu brauktu pie sarkanās gaismas un atrunātos ar slikto infrastruktūru?
Ak jā, aizmirsu, ka viņi nav tik veikli, visu pārredzoši, paredzētspējīgi un kruti kā velosipēdisti! big_smile

Avatar

By wrongway 22.07.2015 19:21:12

Member+ · 1,697 comments
buzic 65 wrote
wrongway wrote

Kopenhāgenā tādu, kuri neievēro sarkano signālu ir mazāk par 1% wink
Un galīgi ne tāpēc, ka viņi ir pareizi un likumpaklausīgi, bet tādēļ, ka infrastruktūra neliek pārkāpt.


big_smile Tu pats tam tici!?
Neesmu pamanījis, ka autovadītāji nejēdzīgās vietās vai krustojumos ar katastrofālu asfaltsegumu brauktu pie sarkanās gaismas un atrunātos ar slikto infrastruktūru?
Ak jā, aizmirsu, ka viņi nav tik veikli, visu pārredzoši, paredzētspējīgi un kruti kā velosipēdisti! big_smile

Lasīt šeit, vai skaitīt pašam, ja netici, es ticu. http://www.copenhagenize.com/2014/04/th … re-in.html

Copenhagenize wrote

Only three bicycle users out of the 16,631 we tracked roared through a red light. They were all bike messengers. Do what you want with that.

Momentum is paramount when considering how to plan for bicycles. A smooth flow that eliminates the need to stop and get out of the saddle is the key. Simple measures like the railings and footrests in Copenhagen are a fine example. The Green Wave for cyclists on the main arteries leading to the city are another.

Understanding the basic anthropological transport needs of bicycle users - not to mention pedestrians - is the way to designing liveable streets. Bicycles are not cars and this has been the greatest mistake over the past 50 years in city planning... placing bicycles in the same category as motorised vehicles, both regarding traffic laws and the perception of bicycles as vehicles. We are still struggling to rid ourselves of this flawed categorisation all over the world.

Stopping and starting in a car involves pushing down on a couple of pedals. Effortless. Stopping and starting on a bicycle requires a bit more effort. Once momentum has been achieved, a bicycle user will try to maintain it. The countdown signals in the middle of this article are an example of someone out there understanding the needs of bicycle users.

Last edited by wrongway (22.07.2015 19:21:57)


Jā! Tava pakaļa, sēžot automašīnā, patiešām izskatās resna!