Valdība apstiprina Ceļu satiksmes noteikumu jauno redakciju

Avatar

By Mihails 07.03.2016 23:55:25

Member · 341 comments

Ar ko mūsu "diareja" sliktāka par Jūsējo?

Avatar

By averza 08.03.2016 00:06:59

Member++ · 5,039 comments

Jā, tieši gribēju teikt buzic'am, ka diareju drīzāk ražo Tu. Ja viss pārredzams un neviena nav, tad tiešām labāk pārbraukt krustojumu pēc iespējas ātrāk (saprāta robežās), jo, kamēr samazināsi ātrumu, tikmēr potenciāli kāds pietuvosies. Mani interesē ceļu satiksmes noteikumi un to interpretācija konkrētās vietās. Kāpēc? Tāpēc, ka gribu zināt, kad taisos pārkāpt noteikumus. Tad var rēķināties, ka būsi pie visa vainīgs, kā arī ir iespēja pirms pārkāpuma pamest acis, vai tuvumā nav policija. Nu un verbāla konflikta gadījumā vismaz varētu kaut ko teikt pretī (ja taisnība man), nevis ēmm nūu nēēzinu.

Avatar

By buzic 65 08.03.2016 08:02:03

Member · 1,159 comments

Veiksmi!
p.s. vairākus gadus nonstopā malāt, cik visiem bīstami ir braukt pa ietvi, sagaidījāt, kad CSN aicina velobraucējus braukt pa ielu un sākāt kārtējo ādiņas dzenāšanu - kā uz/pie/zem velo pareizi šķērsot regulējamu/neregulējamo gājēju pāreju...
Noīrējiet kongresu namu un rīkojiet jūsmīgi asarainās diskusijas! Vēlams dibināt partiju

Avatar

By averza 08.03.2016 11:50:11

Member++ · 5,039 comments

Nezinu, cik ļoti tas bija adresēts konkrēti man, bet pēdējo gadu pieredze diemžēl man lika jūtami mainīt savus braukšanas paradumus, biežāk par labu ne-brauktuves izmantošanai. Un tā arī nesaprotu, kas ir slikts vēlmē pēc iespējas precīzāk zināt noteikumus un padalīties ar šo informāciju arī ar citiem. Vai 10 lappušu diskusijas par ķiveru (ne)lietošanu bija saturīgākas? SEBu riepu spiedieni un otrreizējās izmantošanas tualetes papīrs?

Avatar

By androns1983 08.03.2016 13:20:38

Member · 418 comments

Ak Dievs!

Nu nesamazini to ātrumu pirms šķērso ielu pa gājēju pāreju, ja visu apkārt redzi un kontrolē.
Nu neapturēs ments Tevi tāpat vien bez iemelsa un nesāks šūt klāt kaut kādu sūdu. Nav viņi tik čakli ... Viņi pat īsti nekustina pakaļas, lai paķerstītu mobilā telefona vāvuļotājus .. kur nu tev tagad velosipēdistam ātrumu mērīs pirms gājēju pārejas?


Bet nu parasti vislielākās problēmas ar policiju ir tieši šiem wannabe juristiem, kas sāk prašņāt apturēšanas iemeslu, policistu apliecības, sāk piesieties, ka policijas auto stāv bez bākugunīm utt utt .... poličiem tie pārgudrīši riebjas un tāpēc tiem pārgudrīšiem vienmēr kontakts ar policiju ir ilgāks un mokpilnāks ... bet za to pārgudrītis var pēcāk internetos vaimanāt cik visi ir slikti.


Izklausās, ka CSN vārdā esat gatavi lekt priekšā kaut lokomotīvei ...
savas tiesības ir jāzina un par tām ir jāpastāv, bet vajag tomēr saprast kaut kādu robežu ...


Auto / Velo / GC / Outdoor / Camping / Active :)

Avatar

By DZ 08.03.2016 17:32:09

Member · 3,501 comments

Ja mani aptur nepatiesa iemesla dēļ, tad es diezgan droši jautāju visu, kas ir manās tiesībās un lieku uzrādīt pantu, pēc kura tieku apturēts, kā arī norādu uz attiecīgā inspektora tiešajiem pienākumiem un piekodinu tos veikt korekti, pretējā gadījumā tiks iesniegts iesniegums par pašvaldības darbinieka patvaļu un apzinātu laika kavēšanu.
Pēc tam mēģina atšūties un ātrāk tikt no manis vaļā.


Lielākais serviss Jelgavā - www.activsport.lv

Avatar

By androns1983 08.03.2016 22:09:51

Member · 418 comments

Un tieši cik reizes esi ar velo apturēts? Un cik no tām ir bijušas ar nepatiesu iemeslu? wink

Ar auto ir savādāk. Man ir bijis, ka provē piekarināt galīgi kreisu ātrumu n'shit. Bet tas jau stāsts par auto.


Auto / Velo / GC / Outdoor / Camping / Active :)

Avatar

By DZ 08.03.2016 22:13:15

Member · 3,501 comments

Pagājušogad ar velo 3 reizes, ar moto 5 reizes, ar auto 1 reizi.
Bet nu ok, ar moto dažas reizes esmu apturēts, jo viņiem vienkārši interesēja kas tas par aparātu.

Last edited by DZ (08.03.2016 22:15:09)


Lielākais serviss Jelgavā - www.activsport.lv

Avatar

By androns1983 09.03.2016 07:45:41

Member · 418 comments

un ar velo - par ko tieši?
p.s. - alko pārbaude imho neskaitās nepatiess apturēšanas iemesls, ja kas.


Auto / Velo / GC / Outdoor / Camping / Active :)

Avatar

By Mihails 09.03.2016 08:06:05

Member · 341 comments

Mani pērn sodīja par braukšanu ar velo pie sarkanā. Pusvienos naktī uz Avotu ielas, neviena transportlīdzekļa vai gājēja tuvumā nebija. It kā jau iemesls patiess, taču bīstamību šajā pārkāpumā neredzu. Taču sodu samaksāju, apstrīdēt nav bijusi jēga.

Last edited by Mihails (09.03.2016 08:06:59)

Avatar

By vitamiins_xc 09.03.2016 09:15:39

Member+ · 2,832 comments

pus1 naktī ar velo pie sarkanā - laba varbūtība noķert par braukšanu dzērumā un paņemt "pēc maksimuma". Tā kā nav ko brīnīties. Neattiecās jau tikai uz velo smile


Anti-SEB™ // Anti-Ļenganais™ // Anti-ALU™ // Anti-Gravel™ // Neguli.Dzer.Brauc.™

Avatar

By androns1983 09.03.2016 09:36:07

Member · 418 comments

Bet ar auto 3os naktī tak nebrauc pie sarkanā .. pat ja viss ir pārredzams un neviens tuvumā neiet un nebrauc ?
Tad jau varētu naktī vispār atvelt noteikumus, jo apdraudējums praktiski nekāds.


Auto / Velo / GC / Outdoor / Camping / Active :)

Avatar

By buzic 65 09.03.2016 11:42:47

Member · 1,159 comments
androns1983 wrote

Bet ar auto 3os naktī tak nebrauc pie sarkanā .. pat ja viss ir pārredzams un neviens tuvumā neiet un nebrauc ?
Tad jau varētu naktī vispār atvelt noteikumus, jo apdraudējums praktiski nekāds.

Brauc, un kā vēl brauc! Un brauc ne tikai 3os naktī! Nevajag no autovadītājiem taisīt svētās govis, bet velobraucējus mālēt par anarhistiem.

p.s. un apturēt alkohola pārbaudei 'protams' nav nepamatoti, vienīgi ar šo "pamatoto" iemeslu var attaisnot dajebko!

Avatar

By oskars 10.03.2016 10:12:55

Member · 695 comments
androns1983 wrote

Bet ar auto 3os naktī tak nebrauc pie sarkanā .. pat ja viss ir pārredzams un neviens tuvumā neiet un nebrauc ?
Tad jau varētu naktī vispār atvelt noteikumus, jo apdraudējums praktiski nekāds.

Iedomājies utopiju, kur pilsētā ir tikai gājēji, velo un tramvajs. Vai luksofori būtu nepieciešami? Tie tomēr ir radīti auto satiksmes regulēšanai un velo pārkāpums nav tik smags, ja salīdzina ar auto.

Avatar

By buzic 65 10.03.2016 11:12:09

Member · 1,159 comments
oskars wrote
androns1983 wrote

Bet ar auto 3os naktī tak nebrauc pie sarkanā .. pat ja viss ir pārredzams un neviens tuvumā neiet un nebrauc ?
Tad jau varētu naktī vispār atvelt noteikumus, jo apdraudējums praktiski nekāds.

Iedomājies utopiju, kur pilsētā ir tikai gājēji, velo un tramvajs. Vai luksofori būtu nepieciešami? Tie tomēr ir radīti auto satiksmes regulēšanai un velo pārkāpums nav tik smags, ja salīdzina ar auto.

absolūtas muļķības! "ne tik smagais pārkāpums"!
starp citu, ar auto šķērsot krustojumu pie sarkanās gaismas ir tikpat vienkārši un savā būtība droši, kā ar velo! bet uzskatu, ka ar intelektu un smadzenēm apveltīta sabiedrība spēj ievērot noteikumus, kurus pati ir radījusi! (jā, jā zinu, kuri tūlīt atnāks un izstāstīs, ka visā pasaulē sabiedrība ir tik dumja, ka radījusi nekam (nu advencētajiem velodieviem, noteikti!) nederīgus noteikumus!

Avatar

By averza 10.03.2016 12:01:33

Member++ · 5,039 comments
buzic 65 wrote

starp citu, ar auto šķērsot krustojumu pie sarkanās gaismas ir tikpat vienkārši un savā būtība droši, kā ar velo!

Nav taisnība. Ja ielu šķērso gājēji, tad ar velo tos apbraukt vai kā gājējam šķērsot to ielu ir daudz vieglāk un drošāk nekā ar auto. Ja patiešām nevienas dvēseles nav krustojuma tuvumā, tad laikam nav lielas starpības. Vēl ir tāda lieta kā lieli krustojumi, kurus ar velo var šķērsot pa posmiem, piestājot pa vidu. Velo ir mazs un tas ir izdarāms. Auto varētu nepietikt vietas. Kā arī ar velo, ja pārvērtē spējas, vari pavākties malā (uz ietves), ar auto nekas tāds nav iespējams.

nederīgus noteikumus!

Salīdzinot ar dažām ārvalstīm...
Ķīnā luksoforus ievēro tikai automašīnas. Elektromopēdi vai kā tos draņķus sauc, riteņbraucēji, gājēji - nē. Negadījumus redzēju laikam divus, abos gadījumos mašīna ar mašīnu. Cilvēki brauc randomā - ar velo/moto pa pretējo pusi, mašīnas brauc pa velojoslām utt.
Barselonā ne velo, ne gājēji neievēro luksoforu. Neaizmirsīšu to gadījumu, kad šķērsoju ar mazu posmu pie sarkanā un tikai pēdējā brīdī pamanīju, ka viss ceļš tomēr nav tīrs. Mopēdists mierīgi piebremzēja un bija gatavs mani palaist. No stress.
ASV visi ievēro luksoforus. Sodi velo ir tādi paši kā auto un mērāmi vairākos simtos dolāru.

Avatar

By peteris 10.03.2016 12:23:13

Member · 520 comments
DZ wrote

Pagājušogad ar velo 3 reizes, ar moto 5 reizes, ar auto 1 reizi.
Bet nu ok, ar moto dažas reizes esmu apturēts, jo viņiem vienkārši interesēja kas tas par aparātu.

nez, tev kaut kā "veicās", es tieši nobrīnījos, ka vairs nestādina visus mocistus pēc kārtas ar mērķi kaut ko atrast.

ar velo vispār mūžā esmu apstādināts divas reizes, abās biju normālā šmigā big_smile Viena reize beidzās interesanti un bez soda, otrā reizē tiesājos, bet mazo sodu tomēr nācās samaksāt.

ar auto pagājušajā vasarā pa LV nobraukāju ~20k (bija tāds darbs) un visas vasaras laikā mani cp neapturēja nevienu reizi. Mašīnām ar kasko apdrošināšanu jau sen nevadāju līdzi tehpases, jo ja aptur, tad ta parasti ir mazākā bēda big_smile
šogad pēc ilgāka laika braucot ar auto apturēja par +26 apdzīvotā vietā, saņēmu brīdinājumu par sprādzēšanos un vienu punktu.

Avatar

By peteris 10.03.2016 12:26:48

Member · 520 comments
buzic 65 wrote
oskars wrote
androns1983 wrote

Bet ar auto 3os naktī tak nebrauc pie sarkanā .. pat ja viss ir pārredzams un neviens tuvumā neiet un nebrauc ?
Tad jau varētu naktī vispār atvelt noteikumus, jo apdraudējums praktiski nekāds.

Iedomājies utopiju, kur pilsētā ir tikai gājēji, velo un tramvajs. Vai luksofori būtu nepieciešami? Tie tomēr ir radīti auto satiksmes regulēšanai un velo pārkāpums nav tik smags, ja salīdzina ar auto.

absolūtas muļķības! "ne tik smagais pārkāpums"!
starp citu, ar auto šķērsot krustojumu pie sarkanās gaismas ir tikpat vienkārši un savā būtība droši, kā ar velo! bet uzskatu, ka ar intelektu un smadzenēm apveltīta sabiedrība spēj ievērot noteikumus, kurus pati ir radījusi! (jā, jā zinu, kuri tūlīt atnāks un izstāstīs, ka visā pasaulē sabiedrība ir tik dumja, ka radījusi nekam (nu advencētajiem velodieviem, noteikti!) nederīgus noteikumus!

ja kādam šķiet, ka Rīgā bez auto, tikai ar velosipēdiem, nevajadzētu luksoforus, tad tas kāds nav bijis lielos tautas velopasākumos big_smile
mežoņu bars ir un paliek mežoņu bars - sēdini tos iekš tramvaja, auto vai uz velosipēdiem big_smile

Avatar

By buzic 65 10.03.2016 13:19:41

Member · 1,159 comments
averza wrote

Vēl ir tāda lieta kā lieli krustojumi, kurus ar velo var šķērsot pa posmiem, piestājot pa vidu. Velo ir mazs un tas ir izdarāms. Auto varētu nepietikt vietas. Kā arī ar velo, ja pārvērtē spējas, vari pavākties malā (uz ietves), ar auto nekas tāds nav iespējams.


Šausmas! Cik grūti ir būt velosipēdistam!!! - Pie sarkanās gaismas, pa posmiem, piestājot pa vidu, jāmokās, lai šķērsotu lielu krustojumu.. Sviests! Domāju, ka Eiropas Cilvēktiesību tiesā būtu jāiesniedz prasība pret riteņbraucēju elementārās  tiesības diskriminējošajiem autovadītājiem! Nekavējoties!

Avatar

By androns1983 10.03.2016 13:33:29

Member · 418 comments
buzic 65 wrote
androns1983 wrote

Bet ar auto 3os naktī tak nebrauc pie sarkanā .. pat ja viss ir pārredzams un neviens tuvumā neiet un nebrauc ?
Tad jau varētu naktī vispār atvelt noteikumus, jo apdraudējums praktiski nekāds.

Brauc, un kā vēl brauc! Un brauc ne tikai 3os naktī! Nevajag no autovadītājiem taisīt svētās govis, bet velobraucējus mālēt par anarhistiem.

p.s. un apturēt alkohola pārbaudei 'protams' nav nepamatoti, vienīgi ar šo "pamatoto" iemeslu var attaisnot dajebko!


nepārproti, nemālēju es svētos vai grēcīgos.

es tik saku, ka ar auto es pie sarkanā stāvu kaut trijos naktī. Ar velo vai kājām gan sanāk aizšmaukt pie sarkanā gan trijos naktī, gan 8os no rīta, bet ja mani apturēs par braukšanu ar velo zem sarkanās gaismas, tad es diez vai tiesāšos, jo ir CSN, ir pārkāpums un ir sods. Par ko tur vēl tiesāties ?

Un paŗējiem - nav te ko *irst, ka ar velo bīstamība ir mazāka, var braukt pa posmiem pāri krustam u.c. muļķības.
Noteikumi ir, lai tos ievērotu un nodrošinātu normālu satiksmi, nevis anarhiju, kur katrs iedomājas, ka viņa manevrs ir vispārredzamākais un vis drošākais un tāpēc brauc. Arī autovadītājiem, piemēram, ir ierobežojums 90 km/h uz šosejas. Tas nekas, ka vienam ir super reakcija, super prasmes un super auto ar kuru varēs droši braukt uz 190 km/h, bet citam ir sūdīga reakcija, sūdīgas prasmes un sūdīgs auto, ka pat 50 km/h būs par ātru priekš viņa ... 90 ir kompromiss.
Kas notiks, ja Rīgā velosipēdisti būs tik daudz cik kopenē un katrs tagad sataisīsies par pasaules nabu, kurš var lavierēt starp gājējiem pie sarkanā, braukt pāri krustam pa posmiem utt ... būs vnk bardaks.


Auto / Velo / GC / Outdoor / Camping / Active :)

Avatar

By NilsS 10.03.2016 14:12:46

Member · 775 comments

Francijā  atļāva  ričukiem  pie sarkanā taisīt  labo  pagriezienu....

Avatar

By averza 10.03.2016 14:54:50

Member++ · 5,039 comments

Visam piekrītu. Bet ar velo pārkāpt noteikumus var krietni vieglāk un veiklāk nekā ar auto. Kā to var nesaprast? Ar velo var pārbraukt no brauktuves uz ietvi, kreiso pagriezienu veikt - pāri ielai uz otru pusi, tad pa ietvi kreiso pagriezienu un tad kaut kad vēlāk no ietves uz brauktuvi. Ar auto nekādi šādi triki nesanāktu. Ar velo var braukt pretēji vienvirziena ielas kustības virzienam. Ar auto tas ir praktiski neiespējami. Un lūdzu lasiet korekti manis uzrakstīto. Es nesaku, ka es tā daru, es neaicinu citus tā darīt, es neaicinu legalizēt to, nesaku, ka tas ir labi vai slikti. Saku, ka ar velo pārkāpt noteikumus, netraucējot citiem satiksmes dalībniekiem, ir krietni vieglāk nekā ar auto. Viss.

Avatar

By averza 10.03.2016 15:07:14

Member++ · 5,039 comments

Kamplītlī diffrent jautājums. Kā šajā krustojumā ar velo pareizi pēc noteikumiem veikt kreiso pagriezienu? https://goo.gl/maps/gs2vuxdQpG32
Vai tā ir, ka vienīgais pareizais veids ir aizbraukt gar malu apmēram līdz pieturas jumtiņam, izstiept kreiso roku, turēt to gaisā visu luksofora ciklu (satiksmes gadījumā) un tad jau pie dzeltenā/sarkanā braukt pāri, cerībā, ka no šķērsielas auto vēl nebūs paspējuši pietuvoties. Turklāt, lielākai jautrībai, šajā krustojumā pretī braucošajiem deg sekcija pa labi, kas nozīmē, ka pat tad, kad būs iededzies dzeltenais, velo nevarēs droši veikt šo manevru, jo autiņi pa labi tik brauks un brauks.

Avatar

By androns1983 10.03.2016 15:25:09

Member · 418 comments
averza wrote

Visam piekrītu. Bet ar velo pārkāpt noteikumus var krietni vieglāk un veiklāk nekā ar auto. Kā to var nesaprast? Ar velo var pārbraukt no brauktuves uz ietvi, kreiso pagriezienu veikt - pāri ielai uz otru pusi, tad pa ietvi kreiso pagriezienu un tad kaut kad vēlāk no ietves uz brauktuvi. Ar auto nekādi šādi triki nesanāktu. Ar velo var braukt pretēji vienvirziena ielas kustības virzienam. Ar auto tas ir praktiski neiespējami. Un lūdzu lasiet korekti manis uzrakstīto. Es nesaku, ka es tā daru, es neaicinu citus tā darīt, es neaicinu legalizēt to, nesaku, ka tas ir labi vai slikti. Saku, ka ar velo pārkāpt noteikumus, netraucējot citiem satiksmes dalībniekiem, ir krietni vieglāk nekā ar auto. Viss.


bet ja palasīsi LAPK, tad arī redzēsi, ka par velopārkāpumiem ir KRIETNI mazāki sodi nekā par tādiem pat autopārkāpumiem ... un ne velti. tieši tāpēc, ka pārkāpjot ar velo, potenciālais apdraudējums usually ir krietni vien mazāks.

p.s. - protams, var uzburt drāmu, kur velosipēdista dēļ autobuss iebrauc bērnudārzā .. bet nu ja bez demagoģijas, tad šobrīd viss ir korekti ar CSN un LAPK


Auto / Velo / GC / Outdoor / Camping / Active :)

Avatar

By Mihails 10.03.2016 15:39:42

Member · 341 comments
androns1983 wrote

Kas notiks, ja Rīgā velosipēdisti būs tik daudz cik kopenē un katrs tagad sataisīsies par pasaules nabu, kurš var lavierēt starp gājējiem pie sarkanā, braukt pāri krustam pa posmiem utt ... būs vnk bardaks.

Neticēsiet, velobraucēji arī Nīderlandē vietām brauc pie sarkanā...
https://www.youtube.com/watch?v=QoH8ZWszMwM

Bet vispār Rīgā bardaks ar velobraucējiem ir tādēļ, ka nav normālas infrastruktūras, kura skaidri pateiktu, kur pa kādu trajektoriju jābrauc, un tāpēc ka ļoti daudzi brauc pa ietvēm.

Last edited by Mihails (10.03.2016 15:44:18)

Avatar

By androns1983 10.03.2016 15:51:04

Member · 418 comments
Mihails wrote
androns1983 wrote

Kas notiks, ja Rīgā velosipēdisti būs tik daudz cik kopenē un katrs tagad sataisīsies par pasaules nabu, kurš var lavierēt starp gājējiem pie sarkanā, braukt pāri krustam pa posmiem utt ... būs vnk bardaks.

Neticēsiet, velobraucēji arī Nīderlandē vietām brauc pie sarkanā...
https://www.youtube.com/watch?v=QoH8ZWszMwM

Bet vispār Rīgā bardaks ar velobraucējiem ir tādēļ, ka nav normālas infrastruktūras, kura skaidri pateiktu, kur pa kādu trajektoriju jābrauc, un tāpēc ka ļoti daudzi brauc pa ietvēm.


haha .. lohiem lohu problēmas big_smile

Rīgā braucam kopā ar automašīnām un attiecīgi arī visi luxofori ir tādi paši kā automašīnām un viss ir lieliski. nav jāgaida 2 minūtes pie luxofora ...
Nu vismaz es braucu pa ielu un pēc luxoforiem, kas attiecas uz ielu.


Auto / Velo / GC / Outdoor / Camping / Active :)

Avatar

By 436 10.03.2016 16:31:04

Member · 822 comments

Piekrītu Andronam. Brauc pa ielu un nav jāgudro nekāda jauna Amerika. Satiksmes dalībnieku savstarpēja cieņa ir daudz svarīgāka par mistisku velo infrastruktūru.