Valdība apstiprina Ceļu satiksmes noteikumu jauno redakciju

Avatar

By buzic 65 03.12.2015 18:05:24

Member · 1,159 comments
averza wrote

Ja man viņa stāv un es pat neaiztieku, varbūt pat neskatos tai virsū - vai tā ir lietošana?

Es šo te pakomentētu, bet baidos, ka Tu aizsvilsies un teiksi, ka smīkņāju par Tevi! Bet jautājums patiešām ir grūts! Noteikti būtu iekļaujams kādas augstskolas studiju programmā! smile
p.s. nedusmojies, labi! smile

Avatar

By cuu508 03.12.2015 18:13:33

Member+ · 461 comments

http://termini.lza.lv/term.php?term=sma … ce&lang=EN

viedierīce (lv) = smart device [en]

https://en.wikipedia.org/wiki/Smart_device

A smart device is an electronic device, generally connected to other devices or networks via different wireless protocols such as Bluetooth, NFC, WiFi, 3G, etc., that can operate to some extent interactively and autonomously. Several notable types of smart devices are smartphones, phablets and tablets, smartwatches, smart bands and smart key chains. The term can also refer to a ubiquitous computing device: a device that exhibits some properties of ubiquitous computing including–although not necessarily–artificial intelligence.

Bet tur nav ko matus skaldīt, vienkārši, kad vadi transportlīdzekli, nedrīksti blisināties gadžetu ekrānos :-)

Avatar

By Mihails 03.12.2015 18:22:47

Member · 341 comments
cuu508 wrote

A smart device is an electronic device, generally connected to other devices or networks via different wireless protocols such as Bluetooth, NFC, WiFi, 3G, etc., that can operate to some extent interactively and autonomously. Several notable types of smart devices are smartphones, phablets and tablets, smartwatches, smart bands and smart key chains. The term can also refer to a ubiquitous computing device: a device that exhibits some properties of ubiquitous computing including–although not necessarily–artificial intelligence.

Sanāk, ka https://en.wikipedia.org/wiki/Connected_car izmantot nedrīkst? Viedierīce taču.

Avatar

By dizpark 04.12.2015 10:16:54

Member · 908 comments
buzic 65 wrote
dizpark wrote

Mani gan vairāk sajūsmina Vecrīgā izvietotās ceļazīmes (kuras maksā ne mazu naudu)! Piemēram šī  https://www.google.lv/maps/@56.9505649, … 56!6m1!1e1

Pa ielu drīkst braukt auto (Un, PROTAMS arī velo), tātad 417.zīme attiecas uz ~70cm platu ietvi. Kāda mārrutka pēc viņai tur jābūt?

Tā ir 415. zīme, bet nav svarīgi :-). Bet kā var zināt, ka tur drīkst braukt ar auto? Vai tāpēc,ka zīme nav pie brauktuves malas, bet gan pie mājas? Varbūt tā zīme attiecas uz visu brauktuvi? 

Analogs ir šeit
https://www.google.lv/maps/@56.9505607, … 56!6m1!1e1
Tas ir googles bildē, jāpskatās, kas tagad pie Brīvības pieminekļa karājas.  Katrā ziņā tur neviens ar auto ikdienā nebrauc.

Atvainojos par kļūdu zīmju numerācijā! Kāpēc, lai tur nevarētu braukt ar auto? No puvertorņa uz biržu, tad pa labi uz saeimu un pirms tās pa kreisi uz Mazo Pils ielu. Vai attiecas uz visu ielu, nezinu, bet ja visa Vecrīga ir dzīvojamā zona, tad neredzu nekādu jēgu šai zīmei.
Par analogu - pie Brīvības pieminekļa ar auto piebraukt nedrīkst (ja neesi vienlīdzīgāks par citiem vienlīdzīgajiem),

Es nezinu, kāda ir ar auto braukšanas prakse Vecrīgā - tātad tu reāli dzīvē pa Mazo Pils ielu auto brauc?  Jo, ja skatās pēc zīmēm, es neredzu nekādu atšķirību - abās vietās ir 415. zīme, sekojoši, ja jau pie Brīvības pieminekļa nedrīkst braukt, tad arī pa Mazo Pils ielu  ne.

Last edited by dizpark (04.12.2015 10:17:15)

Avatar

By androns1983 04.12.2015 10:37:26

Member · 418 comments
dizpark wrote
buzic 65 wrote
dizpark wrote

Tā ir 415. zīme, bet nav svarīgi :-). Bet kā var zināt, ka tur drīkst braukt ar auto? Vai tāpēc,ka zīme nav pie brauktuves malas, bet gan pie mājas? Varbūt tā zīme attiecas uz visu brauktuvi? 

Analogs ir šeit
https://www.google.lv/maps/@56.9505607, … 56!6m1!1e1
Tas ir googles bildē, jāpskatās, kas tagad pie Brīvības pieminekļa karājas.  Katrā ziņā tur neviens ar auto ikdienā nebrauc.

Atvainojos par kļūdu zīmju numerācijā! Kāpēc, lai tur nevarētu braukt ar auto? No puvertorņa uz biržu, tad pa labi uz saeimu un pirms tās pa kreisi uz Mazo Pils ielu. Vai attiecas uz visu ielu, nezinu, bet ja visa Vecrīga ir dzīvojamā zona, tad neredzu nekādu jēgu šai zīmei.
Par analogu - pie Brīvības pieminekļa ar auto piebraukt nedrīkst (ja neesi vienlīdzīgāks par citiem vienlīdzīgajiem),

Es nezinu, kāda ir ar auto braukšanas prakse Vecrīgā - tātad tu reāli dzīvē pa Mazo Pils ielu auto brauc?  Jo, ja skatās pēc zīmēm, es neredzu nekādu atšķirību - abās vietās ir 415. zīme, sekojoši, ja jau pie Brīvības pieminekļa nedrīkst braukt, tad arī pa Mazo Pils ielu  ne.


svarīgs ir zīmes novietojums. teorētiski.
ja zīme ir brauktuves malā (brīvības pieminekļa gadījums), tad tur nedrīkst ar auto braukt. Ja zīme ir ietves malā (https://goo.gl/TBjzi9), tad tā attiecas uz ietvi.

v-rīgā bieži vien ir savādāk - lōģiskās domas un citu racionālu apsvērumu dēļ, zīmi pieskrūvē pie ēkas sienas, jo ietve ir tikpat plata cik visa zīme un sanāk, ka tehniski zīme ir uzlikta ietves malā (mājas siena), nevis uz staba brauktuves malā.

attiecīgi uz vantinieka nedrīkst braukt ar auto vispār, jo zīme tehniski ir brauktuves malā.


Auto / Velo / GC / Outdoor / Camping / Active :)

Avatar

By buzic 65 04.12.2015 13:58:19

Member · 1,159 comments
dizpark wrote

Es nezinu, kāda ir ar auto braukšanas prakse Vecrīgā - tātad tu reāli dzīvē pa Mazo Pils ielu auto brauc?  Jo, ja skatās pēc zīmēm, es neredzu nekādu atšķirību - abās vietās ir 415. zīme, sekojoši, ja jau pie Brīvības pieminekļa nedrīkst braukt, tad arī pa Mazo Pils ielu  ne.

Pie Brīvības pieminekļa ar auto piebraukt nav atļauts, jo gan Aspāzijas bulvārī, gan Raiņa bulvārī šajā krustojumā ir zīmes, kuras autovadītājiem paģēr braukt taisni (pagrieziens uz pieminekli nav atļauts), savukārt Vecrīgu ar auto ir iespējams izbraukāt krustu šķērsu, ja neskaita dažus ķieģeļus, vai apzināti nobloķētas tranzītkustības (piem.: Kr.Barona iela -> Akmens tilts).
Bet ne jau par to mans stāsts. Iebraucot Vecrīgā ir zīme "Dzīvojamā zona" (528). csn 13.nodāļa, 153. punkts stāsta: Dzīvojamā zonā gājējiem un velosipēdu vadītājiem atļauts pārvietoties pa ietvēm un pa brauktuvi visā tās platumā.
Tad kāpēc ir jāliek tā 415. zīme?

https://www.google.lv/maps/@56.9503536, … 312!8i6656
Mazajai Smilšu ielai uzkabināta 415. zīme, savukārt Meistaru ielai nav. Kāpēc? Ar ko šīs ielas šajā vietā atšķiras? Pa abām drīkst braukt auto un pa abām nav aizliegts braukt ar velo visā platumā (skat. "Dzīvojamā zona").
Varbūt arī mežā pie taciņām visur vajag salikt 415. zīmi?

Avatar

By Devil_Inside 04.12.2015 14:18:26

Member · 437 comments

Vecrīgā ar tām zīmēm bija jau vienreiz storijs. Principā tās zīmes nozīmē, ka parasti mirstīgie ar auto braukt nedrīkst, bet pašvaldība izsniedz atļaujas "preču piegādātājiem" u.c. īpašajiem.

Avatar

By buzic 65 04.12.2015 14:40:47

Member · 1,159 comments
Devil_Inside wrote

Vecrīgā ar tām zīmēm bija jau vienreiz storijs. Principā tās zīmes nozīmē, ka parasti mirstīgie ar auto braukt nedrīkst, bet pašvaldība izsniedz atļaujas "preču piegādātājiem" u.c. īpašajiem.

pag, pag! kura zīme nozīmē, ka parasti mirstīgie nedrīkst?! 415.? O! beizdot arī es būšu kaut ko iemācījies no csn! big_smile

Last edited by buzic 65 (04.12.2015 14:41:41)

Avatar

By androns1983 04.12.2015 14:45:51

Member · 418 comments

--> buzic -
pa gājēju un velosipēdistu ceļu (visos variantos - kopīgs, nekopīgs utt) ar auto ir aizliegts braukt pēc defaulta.

pa dzīvojamo zōnu drīkst braukt, pa gājēju ceļu ne.

un zīme ar čali un velo ir tāpēc, lai var braukt ar velo pa v-rīgu, lai nav tā kā Jūrmalā uz Jomas ielas, kur policisti skrien virsū, ķer aiz velo ragiem un stāda protokolu par braukšanu pa gājēju ceļu (zilā zīme ar gājēju)


Auto / Velo / GC / Outdoor / Camping / Active :)

Avatar

By dizpark 04.12.2015 14:51:05

Member · 908 comments

Laikam ir tā kā Devil raksta.

Re, kur ir pat tiesu darbi bijuši

https://www.google.lv/search?q=41.5+z%C … %ABg%C4%81

Cik bija laiks uzmest aci, tad ir tikuši uzlikti sodi, un tiesas interpretējušas, ka 415. zīme attiecas uz visu "ceļu" (brauktuvi un ietvi). Ja pieturas pie šāda interpretējuma, tad tas izskaidro, kāpēc tās zīmes tur ir saliktas (lai ar auto nevarētu braukt, bet ar velo varētu). Un iespējams, ka auto,ko redzam tur braucam, ir kādas īpašas atļaujas preču piegādei, kāds tur dzīvo u.t.t.

Avatar

By buzic 65 04.12.2015 15:18:28

Member · 1,159 comments

Paldies, par skaidrojumu! Turpmāk zināšu! smile

Avatar

By kaska 04.12.2015 16:04:45

Member · 886 comments

Kungi, jūs kļūdāties nedaudz, konkrēti par Vecrīgu runājot wink Lasām te:
http://www.rdsd.lv/ielu-infrastruktura/satiksme-vecriga

Te ir viens no starpgadījumiem ar Vecrīgas zīmēm:
https://vimeo.com/87637649
P.s. Piedodiet, Timrota sižets! big_smile

Last edited by kaska (04.12.2015 16:09:22)


km pie km neliksi, pie Mm netiksi!

Avatar

By dizpark 09.12.2015 17:23:20

Member · 908 comments

Re ku vēl viens (vienkāršots?) skaidrojums

http://www.lvportals.lv/visi/preses-relizes?id=275815

Avatar

By 436 09.12.2015 21:38:34

Member · 822 comments

pēdējā bilde norāda uz atļautu aizmotoru

Avatar

By Mihails 01.01.2016 20:10:51

Member · 341 comments

Šodien uzrakstīju RDSD, lai uzstāda velo papildzīmi visās ielās, kur brauktuves labajā malā ir sabiedriskā transporta josla. Gaidām atbildi...

Avatar

By androns1983 01.01.2016 21:36:28

Member · 418 comments

tas būtu lieliski, ja saliktu tās papildzīmes.


Auto / Velo / GC / Outdoor / Camping / Active :)

Avatar

By kaska 02.01.2016 00:01:48

Member · 886 comments

Vai šī papildzīme jau kaut kur ir manīta?

P.s. Kā pārējiem veicas ar jauno CSN apgūšanu? smile

Last edited by kaska (02.01.2016 00:02:32)


km pie km neliksi, pie Mm netiksi!

Avatar

By novērotājs 02.01.2016 12:46:32

Member+ · 1,908 comments
Mihails wrote

Šodien uzrakstīju RDSD, lai uzstāda velo papildzīmi visās ielās, kur brauktuves labajā malā ir sabiedriskā transporta josla. Gaidām atbildi...

Nu pag - nebija jau solīts, ka ar velo varēs braukt pa visām sab.transporta joslām, bet gan tikai tām, kur tās velo papildzīmes būs, kas automātiski nozīmē, ka būs atlase.

Avatar

By Mihails 02.01.2016 12:54:48

Member · 341 comments
novērotājs wrote
Mihails wrote

Šodien uzrakstīju RDSD, lai uzstāda velo papildzīmi visās ielās, kur brauktuves labajā malā ir sabiedriskā transporta josla. Gaidām atbildi...

Nu pag - nebija jau solīts, ka ar velo varēs braukt pa visām sab.transporta joslām, bet gan tikai tām, kur tās velo papildzīmes būs, kas automātiski nozīmē, ka būs atlase.

Tas skaidrs. Bet viņiem tagad mēneša laikā ir jāizskata katra no ielām, ko es uzrakstīju iesniegumā, un katrā gadījumā vai nu jāuzstāda šī papildzīme, vai arī jāsniedz argumentēta atbilde, kāpēc neliks.

Avatar

By averza 02.01.2016 13:24:31

Member++ · 5,039 comments

Ja nav papildzīmes, vai tad drīkst braukt pa blakusjoslu (vai tikai pa ietvi)?

Avatar

By Mihails 02.01.2016 13:35:39

Member · 341 comments
averza wrote

Ja nav papildzīmes, vai tad drīkst braukt pa blakusjoslu (vai tikai pa ietvi)?

200.1. braukt pa brauktuvi vienā rindā iespējami tuvāk brauktuves (braukšanas joslas) labajai malai.

Ja pa malējo joslu braukt aizliegts, tad "iespējami tuvāk brauktuves labajai malai" sanāk pa otrās joslas labo malu. Pa ietvi, protams, arī drīkst, jo braukšanu pa brauktuves vidu diez vai var nosaukt par drošu... Cits stāsts, ka ne visur tās ietves ir, vai arī ietve beidzas ar kāpnēm. Piemēram, uz Zemitāna tilta, 13. janvāra ielas vai Mūkusalas ielas.

Avatar

By averza 07.03.2016 14:58:26

Member++ · 5,039 comments

Tātad 2016. gads jau sen kā klāt un jaunie noteikumi arī. Ir mums šādi 2 punkti:

202. Velosipēdu vadītājiem jābrauc ar ātrumu, kas neapdraud ceļu satiksmes drošību. Velosipēdu vadītājiem atļauts šķērsot
brauktuvi pa ietves vai nomales iedomāto turpinājumu, kā arī, netraucējot gājējus, – pa gājēju pārejām. Pirms brauktuves šķērsošanas
velosipēdu vadītājiem laikus jāsamazina braukšanas ātrums un, ja tas nepieciešams ceļu satiksmes drošībai, jāaptur velosipēds.
Šķērsojot brauktuvi pa ietves iedomāto turpinājumu, velosipēdu vadītājiem jābrauc ar ātrumu, kas nepārsniedz gājēju pārvietošanās
ātrumu un jādod ceļš transportlīdzekļiem, kas brauc pa šķērsojamo ceļu.

145. Transportlīdzekļa vadītājam, tuvojoties neregulējamai gājēju pārejai, jāsamazina braukšanas ātrums vai jāaptur
transportlīdzeklis pirms gājēju pārejas, lai dotu ceļu gājējiem, kas šķērso brauktuvi pa gājēju pāreju vai iziet uz tās, kā arī velosipēdu
vadītājiem, kas šķērso brauktuvi pa gājēju pāreju vai izbrauc uz tās, ja tie varētu tikt traucēti vai apdraudēti.

Sanāk, ka drīkst braukt pa gājēju pārejām un pat ir priekšroka.

Tātad šajā vietā, ja reiz ir tā gājēju pārejas zīme, tad velo ir priekšroka:
https://goo.gl/maps/hHKNbjyt3MK2

Savukārt, šajā vietā, ja brauc pāri pa velo domāto daļu, tad nav priekšrokas, bet, ja brauc pa zebru, tad ir:
https://goo.gl/maps/iLj34Wg6Bsw

Nedaudz jokaini. Vai arī es kaut ko atkal nepareizi interpretēju? smile

Ā, un vēl sanāk, ka pa regulējamu vai neregulējamu pāreju var braukt pāri arī ātri, nevis "ar ātrumu, kas nepārsniedz gājēju pārvietošanās ātrumu", jo tas attiecas tikai uz "ietves iedomāto turpinājumu".

Last edited by averza (07.03.2016 15:01:35)

Avatar

By novērotājs 07.03.2016 15:21:42

Member+ · 1,908 comments
averza wrote

... ja brauc pāri pa velo domāto daļu, tad nav priekšrokas, bet, ja brauc pa zebru, tad ir:
https://goo.gl/maps/iLj34Wg6Bsw

Pa zebru tur vispār nevar braukt, jo velosipēdistam primāri ir jāizmanto veloinfrastruktūra un tikai gadījumos, ja tādas nav vai tā ir attālināta, ir iespējami citi varianti.

Avatar

By Mihails 07.03.2016 15:22:03

Member · 341 comments
averza wrote

Tātad šajā vietā, ja reiz ir tā gājēju pārejas zīme, tad velo ir priekšroka:
https://goo.gl/maps/hHKNbjyt3MK2

Savukārt, šajā vietā, ja brauc pāri pa velo domāto daļu, tad nav priekšrokas, bet, ja brauc pa zebru, tad ir:
https://goo.gl/maps/iLj34Wg6Bsw

Nedaudz jokaini. Vai arī es kaut ko atkal nepareizi interpretēju? smile

Man liekas tāpat. Un principā braucot pa velo domāto daļu velobraucējam nav priekšroka arī 203.punkta dēļ.

averza wrote

Ā, un vēl sanāk, ka pa regulējamu vai neregulējamu pāreju var braukt pāri arī ātri, nevis "ar ātrumu, kas nepārsniedz gājēju pārvietošanās ātrumu", jo tas attiecas tikai uz "ietves iedomāto turpinājumu".

Teorētiski gājēju pāreja arī ir ietves iedomātais turpinājums. smile Bet acīmredzot autors domāja par ietves iedomāto turpinājumu vietās, kur nav pārejas. Bet tik un tā nedrīkst traucēt gājējus un pirms brauktuves šķērsošanas laikus jāsamazina braukšanas ātrums (kaut par 0,01 km/h) un, ja tas nepieciešams ceļu satiksmes drošībai, jāaptur velosipēds.

Avatar

By buzic 65 07.03.2016 21:17:39

Member · 1,159 comments

Ja ir apnicis dzīvot, pirms neregulējamas gājēju pārejas šķērsošanas, ātrumu vēlams nevis samazināt, bet, vismaz, dubultot!

Avatar

By Mihails 07.03.2016 21:46:13

Member · 341 comments
buzic 65 wrote

Ja ir apnicis dzīvot, pirms neregulējamas gājēju pārejas šķērsošanas, ātrumu vēlams nevis samazināt, bet, vismaz, dubultot!

Ja redzamība ir ideāla uz visām pusēm, un nav nevienas automašīnas/gājēja, priekš kam samazināt?

Avatar

By buzic 65 07.03.2016 23:22:19

Member · 1,159 comments

Noteikti nevajag samazināt!
Un šo tēzi: ja redzamība laba, tad mauc cik jaudā, iekļaut sākumskolas pirmo klašu mācību programmā!!!

Nesaprotu, ko jūs gribiet panākt ar savu teorētisko vāvuļošanu? Tak brauciet, kā uzskatiet par drošu esam, bet beidziet diareju publiskā telpā! smile