Valdība apstiprina Ceļu satiksmes noteikumu jauno redakciju

Avatar

By dizpark 04.06.2015 10:32:00

Member · 908 comments
averza wrote

CSN no nākamā gada ar maniem skaidrojumiem/komentāriem treknrakstā.

204. Pirms nogriešanās pa kreisi vai apgriešanās braukšanai pretējā virzienā krustojumos apdzīvotās vietās velosipēda vadītājam jāizvērtē ceļa veids (vienvirziena, divvirzienu, joslu skaits, atļautie braukšanas virzieni tajās u.tml.), satiksmes intensitāte un jāizvēlas drošākais manevra veikšanas veids tā, lai neradītu satiksmei bīstamas situācijas:
204. 1.  vietās, kur nav iekārtots velosipēdu ceļš, gājēju un velosipēdu ceļš vai kopīgs gājēju un velosipēdu ceļš, velosipēda vadītājam brauktuvju krustošanās vieta jāšķērso pa brauktuvju labo malu, dodot ceļu tajā pašā virzienā taisni braucošajiem transportlīdzekļiem un tiem ceļu satiksmes dalībniekiem, kam saskaņā ar braukšanas noteikumiem krustojumos ir priekšroka;
204.2. uz ceļiem, kur ceļu satiksme notiek divos virzienos un ir viena josla katrā virzienā, nogriešanās pa kreisi vai apgriešanās braukšanai pretējā virzienā veicama 204.1.apakšpunktā minētajā veidā vai no uz brauktuves ieņemtā attiecīga kreisā malējā stāvokļa;
204.3. ja braukšanai attiecīgajā virzienā ir divas joslas un braukšanai pa kreisi iekārtota atsevišķa josla, nogriešanās pa kreisi vai apgriešanās braukšanai pretējā virzienā veicama 204.1.apakšpunktā minētajā veidā (izņemot gadījumu, ja labā malējā josla iekārtota braukšanai tikai pa labi), vai no kreisās malējās  joslas labās malas.
(sarežģīti, bet vismaz doma ir saprotama. Diemžēl nekas nav atsevišķi atrunāts par kreiso pagriezienu no vienvirziena ielas.)

Par sarežģīti piekrītu, bet man gan doma nav saprotama. Kāds var paskaidrot, (esmu ļoti, ļoti stulbs kā tie divi seski no ledus laikmeta).

Last edited by dizpark (04.06.2015 10:41:25)

Avatar

By trompists 04.06.2015 10:34:40

Member · 125 comments

eh, jo tālāk lasu, jo mazāk saprotu. varbūt kāds var paskaidrot šīs vietas:
https://www.google.lv/maps/@56.970565,2 … xcLF3Q!2e0
parasti auto laiž un velo lido, bet vai tiešām velo abās velopārbrauktuvēs priekšroka?

https://www.google.lv/maps/@56.97106,24 … SK_rdA!2e0
bieži redzēts, ka auto nešās ārā nepārliecinoties, ka kāds var braukt pa veloceļu. mulsina, ka dzivojamās zonas sākuma zīme un beigu zīme dažādās veloceļa pusēs.

Last edited by trompists (04.06.2015 10:42:35)

Avatar

By NilsS 04.06.2015 11:05:33

Member · 775 comments
arvils wrote
Tantrix wrote

mjā , tagad pieleca sad nu šamais man visvairāk kretinē, jo ir pietiekami daudzz vietu , kur tie kopistiskie apvienotie gājēj/velo celiņi jeb trotuāri ar apmalēm un zīmju stabiem pa vidu ir vienkārši riktīgi bīstami. Nu ko, es laikam automātiski palikšu par pārkāpēju un plānošu maršrutu, kur šo brīnumu nav. Bet ir vietas, kur nevarēs izvairīties ...

+1 Piekrītu visam.
Berģos, Juglā, Viestura prospektā, Baltezers-Berģi posmā, Vecmīlgrāvis-Vecāķi u.c. ne reizi neesmu braucis pa to perverso veidojumu, jeb gājēju/ritēnbraucēju trotuārceļu... Ne reizi nav bijis konflikts ar musariem. Ir bijuši vairāki gadījumi, kad viņi man blakus pie luksafora stāvējuši vietā, kur trotuārveloceļš ir 3m no brauktuves. Bieži nekautrējos izmantot nesankcionēto aizmotoru, iepriekš minētajos posmos, - it kā riskanti (cik zinu mentiem nepatīk), bet līdz šim viss ir noritējis bez problēmām."

Musari, menti - Tu kriminālā autoritāte, jeb vienkārši sroku atlauzis mužiks?
Es personīgi pazīstu vismaz pāris kārtīgus policistus.
Ir vērts padomāt - ko panāc ar saviem epitetiem un attieksmi.
Starp citu es neesmu policists, arī radu tur nav.

Avatar

By kaska 04.06.2015 12:21:48

Member · 886 comments
trompists wrote

eh, jo tālāk lasu, jo mazāk saprotu. varbūt kāds var paskaidrot šīs vietas:
https://www.google.lv/maps/@56.970565,2 … xcLF3Q!2e0
parasti auto laiž un velo lido, bet vai tiešām velo abās velopārbrauktuvēs priekšroka?

https://www.google.lv/maps/@56.97106,24 … SK_rdA!2e0
bieži redzēts, ka auto nešās ārā nepārliecinoties, ka kāds var braukt pa veloceļu. mulsina, ka dzivojamās zonas sākuma zīme un beigu zīme dažādās veloceļa pusēs.

PAr pirmo vietu - viss, ko ņemu vērā ir acu kontakts ar autovadītāju. Ja skaidrs, ka mani laiž, braucu pāri.

Par otro gadījumu, manuprāt, "dzīvojamā zona" ceļazīmes atrašanās vietai nav nozīmes. Tā varētu tur pat vispār nebūt un nekas nemainītos. VElo/gājējiem ir priekšroka, jo tā ir blakusteritorija.

Last edited by kaska (04.06.2015 12:22:28)


km pie km neliksi, pie Mm netiksi!

Avatar

By arvils 04.06.2015 13:50:09

Member · 285 comments
NilsS wrote
arvils wrote
Tantrix wrote

mjā , tagad pieleca sad nu šamais man visvairāk kretinē, jo ir pietiekami daudzz vietu , kur tie kopistiskie apvienotie gājēj/velo celiņi jeb trotuāri ar apmalēm un zīmju stabiem pa vidu ir vienkārši riktīgi bīstami. Nu ko, es laikam automātiski palikšu par pārkāpēju un plānošu maršrutu, kur šo brīnumu nav. Bet ir vietas, kur nevarēs izvairīties ...

+1 Piekrītu visam.
Berģos, Juglā, Viestura prospektā, Baltezers-Berģi posmā, Vecmīlgrāvis-Vecāķi u.c. ne reizi neesmu braucis pa to perverso veidojumu, jeb gājēju/ritēnbraucēju trotuārceļu... Ne reizi nav bijis konflikts ar musariem. Ir bijuši vairāki gadījumi, kad viņi man blakus pie luksafora stāvējuši vietā, kur trotuārveloceļš ir 3m no brauktuves. Bieži nekautrējos izmantot nesankcionēto aizmotoru, iepriekš minētajos posmos, - it kā riskanti (cik zinu mentiem nepatīk), bet līdz šim viss ir noritējis bez problēmām."

Musari, menti - Tu kriminālā autoritāte, jeb vienkārši sroku atlauzis mužiks?
Es personīgi pazīstu vismaz pāris kārtīgus policistus.
Ir vērts padomāt - ko panāc ar saviem epitetiem un attieksmi.
Starp citu es neesmu policists, arī radu tur nav.

Ļoti atvainojos, biju domājis rakstīt - Ceļu policija.
Es pilnīgi noteikti neko nepanākšu, es vienkārši redzu, ka man nav pilnīgi nekādu problēmu, braucot pa ceļu vienā joslā ar mašīnām. NEkad neviens uz mani nav bļāvis pa logu, taurējis, plātījies vai kāpis ārā, lai "parunātu".  Tā kā savu pieeju, jeb braukšanas stilu, netaisos mainīt, jo neredzu iemeslu to darīt big_smile nevajag uz ceļa tizloties un viss būs labi.


VELO+
Ⓥ - Powered by plants

Avatar

By NilsS 04.06.2015 14:15:28

Member · 775 comments

Par visu citu nav diskusija smile

Avatar

By Mihails 04.06.2015 16:08:10

Member · 341 comments
trompists wrote

Vismaz prieks, ka veloinfrastruktūra, kas atrodas attālināti no ceļa, nav obligāta. Varēs turpināt lietot vantinieku, etc. Bet ko precīzi apzīmē termins 'attālināti'? Ja velojoslu no ielas atdala apmale, uz kuras nav uzbrauktuvju?

Punkts 200.1.2. man joprojām nav līdz galam skaidrs. Uz kurām vietām Rīgā tas faktiski attieksies?

Šeit taisni braukt nedrīkstēs (jo vienā virzienā vairāk kā 2 joslas):
https://www.google.lv/maps/@56.959465,2 … 1MmU0Q!2e0
https://www.google.lv/maps/@56.947977,2 … mjExLQ!2e0
https://www.google.lv/maps/@56.952118,2 … 9cpu2A!2e0
https://www.google.lv/maps/@56.94757,24 … fFZokQ!2e0 (taisni - pa Marijas ielu)

Šeit taisni braukt nedrīkstēs, jo nav apdzīvotā vieta:
https://www.google.lv/maps/@57.015025,2 … SbkBqA!2e0
https://www.google.lv/maps/@57.088089,2 … 3fIzAg!2e0

Un tā tālāk, katrs pats var desmitiem līdzīgu piemēru atrast.

Avatar

By trompists 04.06.2015 16:50:03

Member · 125 comments
Mihails wrote
trompists wrote

Vismaz prieks, ka veloinfrastruktūra, kas atrodas attālināti no ceļa, nav obligāta. Varēs turpināt lietot vantinieku, etc. Bet ko precīzi apzīmē termins 'attālināti'? Ja velojoslu no ielas atdala apmale, uz kuras nav uzbrauktuvju?

Punkts 200.1.2. man joprojām nav līdz galam skaidrs. Uz kurām vietām Rīgā tas faktiski attieksies?

Šeit taisni braukt nedrīkstēs (jo vienā virzienā vairāk kā 2 joslas):
https://www.google.lv/maps/@56.959465,2 … 1MmU0Q!2e0
https://www.google.lv/maps/@56.947977,2 … mjExLQ!2e0
https://www.google.lv/maps/@56.952118,2 … 9cpu2A!2e0
https://www.google.lv/maps/@56.94757,24 … fFZokQ!2e0 (taisni - pa Marijas ielu)

Murgs!! Man katru dienu maršrutā kādas 6 tādas vietas. Būs kaut kā stulbi jāgriež pa labi un uzreiz jāmet ripā vai?? Vai gadījumos, kad gājējiem zaļais, jāpārlec uz gājēju pārēju??

Paradoksāli, ka šis attiecas arī uz vantinieku centra virzienā, kur ir viegli ieņemt vajadzīgo joslu, bet neattiecas uz vantinieku ne-centra virzienā, kur ir strauja nobrauktuve pa labi uz ķīpsalu, kā arī daudz lielāks auto ātrums.

Nāk prātā vēl viena vieta, kuru šis punkts pilnībā sačakarē: slokas un kalnciema krustojums spices virzienā. Šobrīd normāli var šķērsot krustojumu taisni nemainot joslas. Pēc 1. janvāra būs jāmaina joslas 2x...

Velodievi, kur jūs esat?!

Last edited by trompists (04.06.2015 17:13:09)

Avatar

By veevee 04.06.2015 16:56:33

Member · 52 comments

ja es pareizi saprotu, tad divas joslas nav "ne vairāk kā divas", tāpēc  Mihails norādītajās vietās iekš apdzīvotas vietas varēs gan braukt taisni, atskaitot pēdējo, par ko nav ne jausmas, jo tur 3 joslas aiziet pa labi

Jeb kā tad ir jāsaprot tas
200.1.2. lai turpinātu braukt izvēlētajā virzienā apdzīvotās vietās, kur braukšanai vienā virzienā ir ne vairāk par divām joslām, ja malējā labā josla ir iekārtota labajam pagriezienam

tas viens virziens ir visas joslas, kas nav pretējā virzienā, vai viens virziens ir tās, kas aiziet taisni, bet tās, kas pa labi - tas jau ir cits virziens?

Last edited by veevee (04.06.2015 16:58:57)

Avatar

By dizpark 04.06.2015 17:25:14

Member · 908 comments
veevee wrote

ja es pareizi saprotu, tad divas joslas nav "ne vairāk kā divas", tāpēc  Mihails norādītajās vietās iekš apdzīvotas vietas varēs gan braukt taisni, atskaitot pēdējo, par ko nav ne jausmas, jo tur 3 joslas aiziet pa labi

Jeb kā tad ir jāsaprot tas
200.1.2. lai turpinātu braukt izvēlētajā virzienā apdzīvotās vietās, kur braukšanai vienā virzienā ir ne vairāk par divām joslām, ja malējā labā josla ir iekārtota labajam pagriezienam

tas viens virziens ir visas joslas, kas nav pretējā virzienā, vai viens virziens ir tās, kas aiziet taisni, bet tās, kas pa labi - tas jau ir cits virziens?


Par jolu skaitu un kas ir  un kas nav 'viens' vai 'attiecīgs' virziens mums jau bija jautra diskusija še:
http://www.xc.lv/mtb/forums/viewtopic.php?id=49265&p=6

Mums bija dažādi viedokļi par joslu skaitīšanu : ) Uzskatu, ka uzrakstīts ir ļoti stulbi - tā lai nevar īsti neko saprast.

Avatar

By dizpark 04.06.2015 17:28:39

Member · 908 comments
Mihails wrote

Šeit taisni braukt nedrīkstēs, jo nav apdzīvotā vieta:
https://www.google.lv/maps/@57.015025,2 … SbkBqA!2e0
https://www.google.lv/maps/@57.088089,2 … 3fIzAg!2e0

Un tā tālāk, katrs pats var desmitiem līdzīgu piemēru atrast.

Atgādini, kurā punktā ir ar to, ka nedrīstēs tāpēc, ka NAV apdzīvota vieta.  200.1.2. punkts skaidri pasaka, ka ierobežojums izbraukt tālāk uz brauktuves N-skaita joslu gadījumā ir spēkā tikai apdzīvotās vietās.

Avatar

By veevee 04.06.2015 17:45:40

Member · 52 comments
dizpark wrote
Mihails wrote

Šeit taisni braukt nedrīkstēs, jo nav apdzīvotā vieta:
https://www.google.lv/maps/@57.015025,2 … SbkBqA!2e0
https://www.google.lv/maps/@57.088089,2 … 3fIzAg!2e0

Un tā tālāk, katrs pats var desmitiem līdzīgu piemēru atrast.

Atgādini, kurā punktā ir ar to, ka nedrīstēs tāpēc, ka NAV apdzīvota vieta.  200.1.2. punkts skaidri pasaka, ka ierobežojums izbraukt tālāk uz brauktuves N-skaita joslu gadījumā ir spēkā tikai apdzīvotās vietās.

nu tur tieši tā arī ir rakstīts, atļaut izbraukt tālāk uz brauktuves... apdzīvotās vietās.. joslu skaits..
tātad, izbraukt uz taisni ejošās joslas drīkst tikai tad, ja izpildās abi nosacījumi.

Avatar

By Mihails 04.06.2015 17:48:18

Member · 341 comments
dizpark wrote

Atgādini, kurā punktā ir ar to, ka nedrīstēs tāpēc, ka NAV apdzīvota vieta.  200.1.2. punkts skaidri pasaka, ka ierobežojums izbraukt tālāk uz brauktuves N-skaita joslu gadījumā ir spēkā tikai apdzīvotās vietās.

Tieši otrādi, 200.1.2. ir izņēmums no 200.1. noteiktās prasības braukt iespējami tuvāk brauktuves labajai malai, un šis izņēmums darbojas tikai apdzīvotās vietās, kur ir ne vairāk par 2 joslām vienā virzienā. Ārpus apdzīvotām vietām šis izņēmums neattiecas.

Avatar

By sursurs 04.06.2015 20:00:47

Member · 905 comments

Vietās, kur malējā josla nav atsevišķa josla, bet tikai papildjosla, kas izveidota pirms krustojuma, benzīntanka, utt.skaita joslu skaitu, kas reāli ir brauktuvei. Tā kā Deglava ielas un vēl vienas bildes piesaukšana nav pamatotas.

Pus tāpat - paceļ rokas tie, kuri līdz šim nekad nav griezuši pa kreisi no joslas, kura aiziet arī taisni, nav braukuši pa busa joslām, utt.. Viss tas vienmēr ir bijis aizliegts. Visi tak dzīvi wink Kāds ir sodīts?

upd. kā līdz šim apbraucu lēni braucošus autiņus pa Krasta ielas 3o jolsu, tā arī turpināšu tos apbraukt. big_smile

Last edited by sursurs (04.06.2015 20:01:56)


velo 4ever

Avatar

By averza 04.06.2015 22:22:46

Member++ · 5,039 comments

Par sursura upd. runājot - to tak arī drīkstēs darīt pēc noteikumiem, jo Tu apsteidz (200.1.1).

Last edited by averza (04.06.2015 22:22:59)

Avatar

By dizpark 05.06.2015 09:34:21

Member · 908 comments
Mihails wrote
dizpark wrote

Atgādini, kurā punktā ir ar to, ka nedrīstēs tāpēc, ka NAV apdzīvota vieta.  200.1.2. punkts skaidri pasaka, ka ierobežojums izbraukt tālāk uz brauktuves N-skaita joslu gadījumā ir spēkā tikai apdzīvotās vietās.

Tieši otrādi, 200.1.2. ir izņēmums no 200.1. noteiktās prasības braukt iespējami tuvāk brauktuves labajai malai, un šis izņēmums darbojas tikai apdzīvotās vietās, kur ir ne vairāk par 2 joslām vienā virzienā. Ārpus apdzīvotām vietām šis izņēmums neattiecas.

Paldies par skaidrojumu. Atkal saputrojos. Jā, šitais ir riktīgi stulbi.

Avatar

By 0RPE0 06.06.2015 00:06:52

Member · 157 comments
averza wrote

CSN no nākamā gada ar maniem skaidrojumiem/komentāriem treknrakstā.

200.3. izņēmuma gadījumā braukt pa ietvi, ja braukšana pa brauktuvi, ņemot vērā ceļu satiksmes intensitāti, ceļa un meteoroloģiskos apstākļus, nav iespējama (drīkst braukt pa ietvi pretēji vienvirziena brauktuvei), ir apgrūtināta vai bīstama.  Braucot pa ietvi velosipēdu vadītājiem jāizvēlas tāds braukšanas ātrums, lai netiktu apdraudēti vai traucēti gājēji un nepieciešamības gadījumā jābrauc ar ātrumu, kas nepārsniedz gājēju pārvietošanās ātrumu. Velosipēdu vadītāji nedrīkst  nekādā veidā apdraudēt vai traucēt gājējus (izskatās, ka uz suņiem ar vai bez pavadu šie noteikumi neatteicas). Gājējiem, pārvietojoties pa ietvi, ir priekšroka. Braucot pa ietvi vietās, kur velosipēdu vadītāju braukšanas trajektorijas krustojas ar pārējo transportlīdzekļu braukšanas trajektorijām, velosipēdu vadītājiem jānovērtē  attālums līdz transportlīdzekļiem, kas tuvojas, kā arī jānovērtē to braukšanas ātrums un jāpārliecinās par drošību (tātad turpmāk, ja ienesies no vārtrūmes izlidošajā auto, pats vien būsi vainīgs).

šeit jau ir pretruna, jo iepriekš vienmēr esmu vadijies pēc šiem csn punktiem:
78. Izbraucot uz ceļa no blakusteritorijām (pagalmiem, stāvvietām, degvielas uzpildes stacijām, uzņēmumiem u.tml.), transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš gājējiem un citiem ceļu satiksmes dalībniekiem, kas virzās pa ceļu.
79. Nobraucot no ceļa uz blakusteritoriju, transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš gājējiem un citiem ceļu satiksmes dalībniekiem, kuru ceļu viņš šķērso.

Kopumā domāju, ka turpināšu braukt kā braucu lidz šim, bet, manuprāt, ir muļķīgi braukt pa ielu, ja ātrums ir zem 30 km/h, pašam arī citreiz gribas pabraukt lēni un palūrēt apkārt...

Avatar

By kaska 09.06.2015 16:24:06

Member · 886 comments

Viens spilgti izteikts gadījums, kur atšķiras kārtības sargu interpretācija par it kā nepārprotamiem noteikumu punktiem. Baidos, ka būs baigi traki, kad stāsies spēkā jaunie CSN ar ļoti plaši interpretējamajiem punktiem ;(

http://www.fenikssfun.com/video/4-nevis-2-1416

P.s. Sorry, nav runa par velo.
P.s.2. Pats personīgi tiesības ieguvu pie šī instruktora. Uzskatu, ka savu drēbi viņš zin ļoti labi.

Last edited by kaska (09.06.2015 16:28:06)


km pie km neliksi, pie Mm netiksi!

Avatar

By Gatis9 12.06.2015 23:19:14

Member · 13 comments

Diskusija. 100g kultūras. Vai jaunie satiksmes noteikumi mazinās kašķus uz ceļa?
http://ltv.lsm.lv/lv/raksts/11.06.2015- … s.id51072/

Last edited by Gatis9 (12.06.2015 23:30:54)

Avatar

By novērotājs 13.06.2015 00:04:26

Member+ · 1,908 comments
Gatis9 wrote

Diskusija. 100g kultūras. ...

Spilgts piemērs CSDD izpratnei par riteņbraucēju lietām. Uz jautājumu - vai pārvietojaties ar riteni? - CSDD pārstāvis paziņo, ka praktiski to nedara, tikai retos gadījumos. big_smile
Nesen radio diskusijā arī kāds CSDD cilvēks (neatceros, šis pats vai kāds cits) pavēstīja, ka nu jau veloceļu esot kļuvis tik daudz, ka riteņbraucējiem laiks pārvākties uz tiem no visurienes citurienes.

Apmēram tā - paši ar veo nebraucam, ieraugām vienu veloceļu, o - vēl vienu, un vēl trešo! Cik daudz viņiem to ceļu! big_smile
Vai nevarētu šitie gudrīši paši tiešām kādu nedēļu pabraukāt pa Rīgu tikai ar velo? Gan jau ka cits skatu punkts pavērtos uz tām lietām...

Avatar

By NilsS 13.06.2015 00:15:52

Member · 775 comments

Es sen to pašu domāju.

Avatar

By 321 13.06.2015 00:16:20

Member · 6,350 comments

Tā ir ar daudz lietām, ne tikai velo... wink

Avatar

By oskars 13.06.2015 09:12:31

Member · 695 comments

Sen jau bija skaidrs, ka velo infrastruktūra Rīgā ir nožēlojama, bet kopš esmu sācis braukt ar bērnu velokrēsliņā, tad apzinies, ka "nožēlojama" ir pārāk maigi teikts. Gājējiem situācija nav labāka.

Avatar

By 321 13.06.2015 12:03:14

Member · 6,350 comments

Reizēm gadās redzēt tādas bedres uz gājēju celiņa #tēvzeme

Avatar

By 321 13.06.2015 14:55:09

Member · 6,350 comments
Avatar

By Mihails 16.08.2015 13:49:03

Member · 341 comments

Izrādās, ka MK pieņēma citu CSN redakciju, ne to, kas bija publicēta http://tap.mk.gov.lv/lv/mk/tap/?pid=40319541.

Pamanīju vienu būtisku atšķirību 200. punktā:

200. Velosipēdu vadītājiem jābrauc pa attiecīgā virziena velojoslu, velosipēdu ceļu vai gājēju un velosipēdu ceļu iespējami tuvāk tā labajai malai. Ja to nav vai tie ir attālināti no ceļa, velosipēdu vadītājiem atļauts: [...]

Tekstā ir minēts tikai gājēju un velosipēdu ceļš (ar nodalītu joslu riteņbraucējiem, 419./421. ceļa zīme). Tātad arī turpmāk drīkstēs braukt pa brauktuvi vai ietvi, ja uz ceļa ir kopīgs gājēju un velosipēdu ceļš (t.i. bez nodalītas joslas riteņbraucējiem, 417. ceļa zīme) - piemēram, pa Vanšu tilta brauktuvi.

Īstā redakcija, kas stāsies spēkā 01.01.2016: http://likumi.lv/ta/id/274865-celu-sati … i#p-552656

Avatar

By kaska 16.08.2015 13:58:23

Member · 886 comments

Ak, laime! Kāds atvieglojums. smile


km pie km neliksi, pie Mm netiksi!