Velosipēdistu melnais punkts - VEF tilts

Avatar

By sursurs 05.05.2015 09:36:02

Member · 909 comments

Par GALSS busiem piekrītu - arī manā galā šitie braukā un ir pāris reižu sanācis uz Krasta ielas (kur katra josla tiešām ir pietiekami plata) konflikti. Tāpat arī tālāk uz Maskavas ielas - gan posmos, kur ir tās busa joslas, gan arī, kur vairs nav..
Teiksim Rīgas Satiksmes lauciņā gan negribētos nekādus akmeņus mest. Ir pēdējo pāris gadu laikā pāris reižu varbūt bijis, ka par tuvu nobrauc vai par ātru aizgriež atpakaļ apbraucot, bet tur var redzēt, ka tas nav speciāli. Savukārt GALSS busi - tie bieži speciāli taurē, skrien virsū, spiež nost, utt.. Un viņu ir daudz - var jau provēt tos numurus atcerēties, bet nu grūtāk.. RS vieglāk - var piem., maršruta nr. redzēt, turklāt viņiem ir virāk pieturu - tiešām var līdz pieturai panākt un arī busa numuru piefiksēt...
Akmeņus mētāt gan nav risinājums - pirmkārt, busa šoferim no tā ne silts, ne auksts - ne jau viņš maksās par stikla labošanu, bet gan kantoris (kuram mok nav ne jausmas, kāds kretīns tas šoferis ir), otrkārt - pastāvot lieciniekiem un tuvumā esošai policijai, pats vēl var dabūt pantu par huligānismu, utt. Tas, ka pirms puskilometra šis ir iespiedis apmalē bez kādām sekām, nekur nebūs pierādāms, bet tā akmeņmešana gan...

Last edited by sursurs (05.05.2015 09:37:58)


velo 4ever

Avatar

By oskars 05.05.2015 09:52:24

Member · 695 comments
kaska wrote

Tavs gadījums tieši ar galss buss vai Tu par autobusu vadītājiem vispārēji?

Tieši Galss buss. Tāds resns ģīmis (ar ūsām laikam...īsti neatceros) pie stūres sēdēja.
Ok, akmeni logā tiešām nav jēgas...labāk bruģakmeni. smile

Avatar

By gamma 05.05.2015 10:06:02

Member · 97 comments

Braucu kādus 4 gadus Jugla-centrs. Vienmēr pa kreiso (centra virzienā) ietvi, pagaidām bez incidentiem. Protams, ka sanāk sabremzēt, lai pie stabiem samainītos (cita starpā, gandrīz neviens pat nepamāj, ja tiek palaists, autobraucēji taču 100% pamirkšķina, kad kādu ielaiž joslā, vai ne?).
Manuprāt, tā nav problemātiskākā vieta šajā maršrutā, sliktāk ir mazliet uz Juglas pusi, aptuveni pretī Elkoram, tas posms, kur veloceliņa it kā vairs nav, it kā ir. Tur ir daudz gājēju, izbrauktuve no VEF teritorijas, nu tāds mikslis ar visu.
Tajā pat maršrutā mēdzu braukt arī ar auto un man tiešām šķiet, ka velosipēdam uz VEF tilta brauktuves nevajadzētu būt. Jo sevišķi rītos un vakaros attiecīgajā plūsmas virzienā. Tur iet mašīnas divās joslās, ik pa brīdim kāds nostaigā (saslīd) pa tramvaja sliedēm. Mašīnas vienā pusē, betona apmale otrā, nu nav taču drošākā vieta, kur atrasties ar velo, lai ko arī teiktu CSN. Traumatologam un palātas biedriem citēt CSN nav nekāds lielais prieks un jēga.

Avatar

By klacis 05.05.2015 11:16:30

Member · 75 comments

hmm. ja laiks ir labs un varu meitu vest uz riteņa, tad braucu tur divas reizes - no rīta ap astoņiem un vakarā ap pieciem. No velobraucējiem vismaz 80% tur sastāda tādi, kam tas ir tikai transports un nav nedz prasmju nedz aprīkojums tāds, lai brauktu pa ielu. Katru reizi tur sanāk izmainīties ar kādiem 5 velo. Tāpat ir cilvēki. Netaisot mega investīciju ar papildus tuneli, tiltam piekarinātu velo josliņu vai sazin ko vēl tik pat eksotisku, domāju, ka visiem ir jāsameklē bremzes un viss. Neviens mani nav tur lamājis. Citreiz sanāk padudināt nedaudz lēnāk kādam kājāmgājējam aiz muguras, ja viņš nepamana. Kad pamana, visi palaiž. Cenšos vienmēr pateikt paldies. Tāpt cenšos ar velo ievērot principu, ka priekšroka tam, kurš brauc kalnā. Un ar to mums arī ir jāsadzīvo. Jārēķinās, ka uz tā tilta būtiski kritīsies vidējais ātrums, bet galā tas nozīmēs varbūt ekstra minūti (smagākajos gadījumos).
Man šķiet, ka te forumā ir padaudz samērā agresīvu gonkotāju, kam vienmēr akūti trūkst laika, nav izdevies izlādēties kādā no daudzajām piedāvātajām sacīkstēm un, kas ir pats sāpīgākais, kuri neapzinās, ka sastāda ne vairāk par 5% no velo populācijas Rīgas un citu pilsētu ielās, tāpēc ir nereāli viņu vēlmēm un prasībām pieskaņot noteikumus, infrastruktūru, pārējos satiksmes dalībniekus. Bet ahhh kā vajag..

Avatar

By gaga 05.05.2015 11:26:16

Member+ · 2,160 comments

tas princips ka priekšroka kalnā braucējam galīgi nav labs, pareizāk ir skatīties vai ir/nav šķēršļi tavā pusē, attiecīgi tas nosaka kurš brauc pirmais. velo braucējs jau nav fūre, kura brauc slidenā kalnā un apstājoties vairs nevar uzsākt kustību big_smile

Avatar

By averza 05.05.2015 12:16:33

Member++ · 5,039 comments

gamma, es Tev absolūti nepiekrītu par to, ka pa brauktuvi nevajadzētu braukt ar velo tipa intensīvas satiksmes dēļ. Pirmkārt, katrā noteikā brīdī vaļā ir tikai 3 no 4 joslām. Ja Tavā virzienā vaļā ir tikai 1 josla, nav problēmu apbraukt pa sliedēm. Ja abas, tad atceramies, ka šajā posmā ir 30km/h, līdz ar to automašīnām nav kur nesties!, kā arī, ja kādam ļoti vajag braukt pa tām sliedēm, lai tajā brīdī brauc pa pretējām sliedēm.

klacis, pilnīgi nav runas par laika ekonomiju, bet gan par velobraucēja drošību. Es cerēju, ka šeit vairāk tiks aprakstīti tādi gadījumi, kad velobraucējs tiek izgrūsts uz brauktuves, kas var beigties letāli (tā rezultātā, ka gājējs vai cits velo pēkšņi strauji maina virzienu). Un tādus gadījumus zinus vēl vismaz divus - pirms pāris dienām twitterī viena meiča rakstīja, kā arī vēl viena meiča pirms pāris gadiem šo piedzīvoja tā rezultātā, ka priekšā esošais velo strauji pastūrēja brauktuves virzienā bez jebkāda iemesla.

Avatar

By gaga 05.05.2015 12:25:02

Member+ · 2,160 comments

tik pat labi braucot pa to tiltu aizdomājos par to, vai kāds braucot ar velo nav pamanījies pārkrist pāri tilta margām, jo pie tās šaurības visas iespējas to izdarīt

Avatar

By wrongway 05.05.2015 12:26:01

Member+ · 1,697 comments
klacis wrote

No velobraucējiem vismaz 80% tur sastāda tādi, kam tas ir tikai transports un nav nedz prasmju nedz aprīkojums tāds, lai brauktu pa ielu.

Kāds tad ir vajadzīgais aprīkojums, lai brauktu pa ielu?


Jā! Tava pakaļa, sēžot automašīnā, patiešām izskatās resna!

Avatar

By trompists 05.05.2015 12:26:19

Member · 125 comments
gaga wrote

tas princips ka priekšroka kalnā braucējam galīgi nav labs, pareizāk ir skatīties vai ir/nav šķēršļi tavā pusē, attiecīgi tas nosaka kurš brauc pirmais. velo braucējs jau nav fūre, kura brauc slidenā kalnā un apstājoties vairs nevar uzsākt kustību big_smile

+1. Tieši tāpat kā ar auto - ja tavā joslā/pusē šķērslis, gaidi. Savādāk reiz pretimbraucošs fixītis nesoties lejā gandrīz uztaisīja frontālo, jo mainīja braukšanas pusi ar domu atvieglot man uzbraukšanu. big_smile

Lai mazāk jāmudās, tiecos biežāk centra virzienā izvēlēties labo tilta pusi. Diemžēl tikt uz to ne vienmēr ir easy, jāpārkārtojas uz ielas jau Brivibas/G.Zemgala krustā. Pa tuneli stiepties diez ko negribās.

Avatar

By kaska 05.05.2015 12:34:36

Member · 886 comments
averza wrote

Es cerēju, ka šeit vairāk tiks aprakstīti tādi gadījumi, kad velobraucējs tiek izgrūsts uz brauktuves, kas var beigties letāli (tā rezultātā, ka gājējs vai cits velo pēkšņi strauji maina virzienu). Un tādus gadījumus zinus vēl vismaz divus - pirms pāris dienām twitterī viena meiča rakstīja, kā arī vēl viena meiča pirms pāris gadiem šo piedzīvoja tā rezultātā, ka priekšā esošais velo strauji pastūrēja brauktuves virzienā bez jebkāda iemesla.

Kā "izgrūstas"? Tb abas pieminētās meitenes uz šaurās ietves centās apsteigt priekšā braucošo velosipēdu, kurš pēkšņi mainīja virzienu? Pirms tāda manevra šeit svētdienas braucējiem vajag padomāt trīsreiz un tikai tad varbūt apsteigt, priekšā braucošo pabrīdinot: "Pa kreiso!".
Un kas būtu tieši mainījies konkrētajos gadījumos, ja apsteidzēja un pēkšņais trajektorijas mainītājs brauktu pa brauktuvi? Iespējams apsteidzēja tiktu izgrūsta zem vēl steidzīgākas automašīnas vai tramvaja.

Offtopic... nez, šī meitene arī jau ir twiterī pačīkstējusi par "slikto" RS vadītāju:
http://www.delfi.lv/aculiecinieks/news/ … d=45916055
Jā, jā... ir tur muļķīgi saregulēts tas luksofors, bet, meitenes, vajag taču skatīties(klausīties) un domāt ar galvu!

Last edited by kaska (05.05.2015 12:37:20)


km pie km neliksi, pie Mm netiksi!

Avatar

By klacis 05.05.2015 12:55:56

Member · 75 comments

par nespēju uzsākt kustību pret kalnu. Atkal neaizmirstam, ka ne visi ir tik vareni kā mēs - varenie sportistjāņi! Un pat nevajag būt dāmai ar vienātruma ielas riteni, somu groziņā un 5kg lieka svara. Pats zinu, ka ar bērnu aizmugurē, tas nav triviāli, ja nepaspēj saslēgt ātrumus pirms apstāšanās.

par nepieciešamo aprīkojumu. Ar to es atkal biju domājis dažnedažādus pilsētas riteņus, kur braucējs sēž virsū samērā taisni izslējies un viņa pozīcija nebūt nav paredzēta iedālai kontrolei šauros apstākļos, bet gan drīzāk nesāpošai mugurai, ātrumam, kas reti pārsniedz 20 km/h utt.

komentārs par averza rakstīto - pirmajā rindkopā tiek ieboldots teksts, ka auto nav kur nesties. Otrajā rindkopā tiek pieminēts kritiens, kurā kā sapratu avārija sanākusi, jo otrs satiksmes dalībnieks ir strauji mainījis virzienu. No tā var secināt, ka ātrums bijis pārāk liels, lai no avārijas izvairītos, un es secinu, ka kāds ir neapdomīgi "nesies". Tas tilts tur ir un būs tik šaurs, ka izmainīties pretējos virzienos, visu redzot, var manevru veicot rūpīgi. Apdzenot tas ir viennozīmīgi uz apdzinēja sirdsapziņas, proti, jābūt 100% pārliecinātam, ka apdzenamais ir informēts par šo manevru vienalga vai tas ir gājējs vai velominējs.

Un CSN (ne-)zinātājiem citāts iz likumiem: "125. Ja samainīšanās ar pretim braucošo transportlīdzekli ir apgrūtināta, transportlīdzekļa vadītājam, kura pusē atrodas šķērslis (kavēklis), jādod ceļš pretim braucošajam transportlīdzeklim. Ja stāvos augšupceļos vai lejupceļos, kas apzīmēti ar 110. un 111.ceļa zīmi, ir šķēršļi, ceļu dod lejup braucošā transportlīdzekļa vadītājs." Domāju, ka Latvijas mērogiem šis tilts kvalificējas kā stāvs.

Avatar

By wrongway 05.05.2015 13:15:39

Member+ · 1,697 comments
klacis wrote

par nepieciešamo aprīkojumu. Ar to es atkal biju domājis dažnedažādus pilsētas riteņus, kur braucējs sēž virsū samērā taisni izslējies un viņa pozīcija nebūt nav paredzēta iedālai kontrolei šauros apstākļos, bet gan drīzāk nesāpošai mugurai, ātrumam, kas reti pārsniedz 20 km/h utt.

Man nav komentāru. Nez' kāpēc to sauc par PILSĒTAS divriteņiem?!?


Jā! Tava pakaļa, sēžot automašīnā, patiešām izskatās resna!

Avatar

By averza 05.05.2015 13:51:35

Member++ · 5,039 comments
kaska wrote

Kā "izgrūstas"?

Gadījums #1. Citāts no ziņām, sīkāk neko nezinu.
„Šodien uz VEF tilta no gājēju celiņa mani izgrūda ar visu riteni uz braucamās daļas,” savu nepatīkamo pieredzi Twitter izklāsta Kath (@katrinamarta). Viņa secina, ka šoreiz viņai paveicies, jo tobrīd nebrauca pa ceļu neviena mašīna.

Gadījums #2. Meitene apdzina citu velobraucēju uz šaurā tilta, viņš tieši tajā brīdī pastūrēja strauji un daudz pa kreisi. Vai tiešām jūs domājat, ka ātrumiem šeit bija nozīme? Nē - momentāls kontakts un sānkustība jebšu kritiens pāri zemajam bortam (ko atbildīgajiem dienestiem jau sen vajadzētu salabot). Saki, tas varēja notikt arī uz brauktuves? Pirmkārt, pa to brauktuvi šobrīd gandrīz neviens velosipēdists nebrauc, varbūtība, ka vienlaicīgi būs divi, ir ļoti neliela. Otrkārt, tā brauktuve nav tik šaura, lai apsteigt citu velosipēdistu vajadzētu ar minimālu intervālu.

Avatar

By averza 05.05.2015 13:56:51

Member++ · 5,039 comments

Un vēl vienu netīšām nupat ieraudzīju:
Kristiāns (@kriskinc): Arī es pagājušogad uz VEF tilta aizlidoju pa gaisu, pat pirms visiem jaunajiem CSN. Riskanta vieta priekš velobraucējiem.

Avatar

By kaska 05.05.2015 15:14:15

Member · 886 comments

1. gadījums ir "road rage" incidents, nevis nelaimes gadījums dēļ sliktas infrastruktūras. Arī uz braucamās daļas tādi agresīvi kadri ir sastopami pie auto stūres.
2. gadījums - jā nelaimes gadījums (bet kā jau teicu - vajag padomāt trīsreiz un brīdināt par sevi!).
3. gadījums - par apstākļiem un kur viņš braucis nav skaidrs pilnīgi nekas. (Un cik man zināms velosipēdi nevar lidot pa gaisu big_smile)

Es neiestājos par nevienu no tilta šķērsošanas variantiem, bet apgalvot, ka vienīgais objektīvais viedoklis ir "visiem ir jābrauc pa brauktuvi" ir maigi sakot, muļķīgi. Tā pat arī nevar teikt autovadītājiem, lai apsteidz pa sliedēm, laikos, kad to aizliedz ceļazīmes vai, pasarg Dievs, pa pretējā virziena sliedēm. Arī policisti mēdz būt likuma burta kalpi, kas šo autovadītāju var "nepažēlot".

averza wrote

gamma, es Tev absolūti nepiekrītu par to, ka pa brauktuvi nevajadzētu braukt ar velo tipa intensīvas satiksmes dēļ. Pirmkārt, katrā noteikā brīdī vaļā ir tikai 3 no 4 joslām. Ja Tavā virzienā vaļā ir tikai 1 josla, nav problēmu apbraukt pa sliedēm. Ja abas, tad atceramies, ka šajā posmā ir 30km/h, līdz ar to automašīnām nav kur nesties!, kā arī, ja kādam ļoti vajag braukt pa tām sliedēm, lai tajā brīdī brauc pa pretējām sliedēm.

Ja varam pārbraukt šo tiltu ar pastāvīgu ātrumu 20-30 km/h, tad, lūdzu, braucam pa brauktuvi. Lai automašīnas brauc aiz mums. Nav jau garš posms un max atļautais tur tāpat ir 30 km/h. Es tieši tā rīkojos braucot virzienā uz Centru. Pie tam es braucu diezgan tuvu joslas vidum, jo tur mazāk krata, un mani nemaz nevar apsteigt, neuzbraucot uz sliedēm. Ja tavs fiziskais max ātrums pret kalnu ir 10 km/h, vai vnk esi ar kravu, bērnu u.tml. - labāk paliec uz kādas no ietvēm!


Un galu galā, katrs pats ir gudrs un var izvērtēt, kur pašam ir drošāk. Noteikumi neaizliedz nevienu no pieminētajiem variantiem. Vajag tikai skatīties, klausīties un domāt ar galvu.

Last edited by kaska (05.05.2015 15:19:50)


km pie km neliksi, pie Mm netiksi!

Avatar

By HH 05.05.2015 16:10:37

Member · 199 comments

Man jau šķiet, ka pārbrauktuve zem tilta būtu daudz optimālāka un drošāka, jo neviens zem vilciena negrib pakļūt. Gajēji arī būtu laimīgāki. Idejiski tāpat kā pie Brasas tilta. Uzlikt priekšā nelielu šķērslīti (ļoti redzamu!!!), lai būtu iemesls pirms sliedēm piebremzēt un paskatīties. Kā arī mūsdienu tehnoloģiju laikmētā maziņš luksaforiņš velo celiņam priekš dzelceļa neliekas nekas tik sarežģīts, bet tā tik ideja. Un ja brauc vilciens blakus ir trepes pa kurām var uzčāpot augšā ja baigi jāsteidzās, kā arī kravas vilcienus jau varētu redzēt pa gabalu un attiecīgi uzreiz maršutu izvēlēties pa tilta augšu. Iela to atļauj satiksmes plusma tilta apakšā nav maza, bet nav arī kosmiska.

Brasa:
https://www.google.lv/maps/@56.978071,2 … !2e0?hl=en

VEF:
https://www.google.lv/maps/@56.968887,2 … !2e0?hl=en
https://www.google.lv/maps/@56.969499,2 … !2e0?hl=en

Last edited by HH (05.05.2015 16:20:06)

Avatar

By gamma 05.05.2015 17:08:29

Member · 97 comments
averza wrote

gamma, es Tev absolūti nepiekrītu par to, ka pa brauktuvi nevajadzētu braukt ar velo tipa intensīvas satiksmes dēļ. Pirmkārt, katrā noteikā brīdī vaļā ir tikai 3 no 4 joslām. Ja Tavā virzienā vaļā ir tikai 1 josla, nav problēmu apbraukt pa sliedēm. Ja abas, tad atceramies, ka šajā posmā ir 30km/h, līdz ar to automašīnām nav kur nesties!, kā arī, ja kādam ļoti vajag braukt pa tām sliedēm, lai tajā brīdī brauc pa pretējām sliedēm.

Kā jau rakstīju, es šajā pat maršrutā bieži braucu arī ar mašīnu. Ja brauc pa otro joslu un pretī nāk tramvajs, tad ir vēlēšanās mazliet pa labi paspiesties un tad arī pirmajā joslā braucošais var pa labi padot un ja tur tad gadās kāds ar velo, var sanākt visādi. Es neapgalvoju, ka kāds rīkojas pret noteikumiem un neapstrīdu absolūtās velobraucēju cilvēktiesības. Man šķiet, ka tas ir bīstamāk, nekā mierīgi pārripināties pār tiltu pa ietvi.
Vēl viena lieta, ko šeit jau kāds minēja ir tramvaja sliežu šķērsošana tūlīt pēc tilta centra virzienā. Esmu redzējis, kā tur krita meitene, kad šosejas velo rats iesprūda sliežu pārmijā. No tā ir jāuzmanās.

Avatar

By gaga 05.05.2015 18:32:36

Member+ · 2,160 comments

HH, kādreiz pāri sliedēm pa leju tauta smuki staigāja, bet tagad tā vieta aiztaisīta ciet lai nelien kur nevajag big_smile

Avatar

By sursurs 05.05.2015 19:30:03

Member · 909 comments

Par to samainīšanos - teorētiski pēc noteikumiem priekšroka tam, kuram nav šķēršļu vai, ja ir speciālas zīmes - augšupceļā, savukārt praktiski nekur nav rakstīts, ka cilvēkam uz ietves jāminas un jāizmainās pa labo pusi. Viņš tikpat labi var visos virzienos mīties pa kuru pusi vēlas. Tā kā domāju beigsim piesaukt CSN attiecībā uz tām vietām, uz kurām tie neattiecas un vnk palaidīsim tos, kuri brauc augšā. Pati tā cenšos darīt. turklāt var jau pamatā, parādīt, pabļaut, ka laiž, lai tas nabags pretī tur mocās augšā, nevis vēl papildus bremzē, jo uzsākt braukt pret kalnu ar jebkuru velo ir grūtāk nekā ar to pašu velo pa kalnu lejā....


velo 4ever

Avatar

By gaga 05.05.2015 19:42:31

Member+ · 2,160 comments

kāpēc deldēt bremzes laižot augšā braucējus kam priekšā stabs? augšā braucošais taču jau laicīgi redz ka pretī brauc, var mierīgi nomest ātrumu nedaudz lai nebūtu jāstājas pavisam nost

Avatar

By Tantrix 05.05.2015 19:50:34

Member · 527 comments

piekrītu sursuram smile it sevišķi , ja redzu , ka augšā dažam labam iet ar lielu grūtību smile


rakstiet lūdzu uz šo e mail : mareks.kirilovs13@gmail.com

Avatar

By sursurs 05.05.2015 20:11:22

Member · 909 comments
gaga wrote

kāpēc deldēt bremzes laižot augšā braucējus kam priekšā stabs? augšā braucošais taču jau laicīgi redz ka pretī brauc, var mierīgi nomest ātrumu nedaudz lai nebūtu jāstājas pavisam nost

Tāpēc, ka principā noteikumi viņam neaizliedz cietu ģīmi tev mīties pretī arī pa to pusi, kur stabu nav. Tas nekas, ka tā viņam sanāk kreisā.
Tev bremzēm samesties? wink Imho tomēr tam, kurš brauc lejā arī ir vieglāk laicīgi pamanīt uzmīt vai palaist brīvgaitā, lai izmainīšanās nesanāktu ikurāt pretī stabam, bet, ja augšā braucošais raustās un nesaprot, un taisās stāties, var tak arī pamāt, pabļaut, utt..


velo 4ever

Avatar

By averza 05.05.2015 21:41:53

Member++ · 5,039 comments

Atbildot...

kaska - 1. gadījums ir gan road rage, gan arī slikta infrastruktūra, jo tās apmales ir smieklīgi zemas un rezultātā ļoti bīstamas. Tieši šaurība+zemā apmale ir iemesls, kāpēc tur ir ultra-bīstami braukt ar velo.
2. gadījums - gribi teikt, ka Tu vienmēr, kad apsteidz citu velo, par to brīdini? Ir taču arī kaut kāda saprātīga robeža, kad brīdināt nav nepieciešams. Un daudzi vienkārši cer uz to labāko. Protams, kopš man ir ūberskaļa taure, es šādā situācijā noteikti to pirms apsteigšanas lietotu. Bet visiem tādas nav un daudzi ir kautrīgi, kā arī nelabojami optimisti.

Es arī neapgalvoju, ka visiem jābrauc pa brauktuvi. Ja uzmanīgi izlasīsi pirmo ierakstu, tur es aicinu rūpīgi apsvērt šo domu. Domāju, ka tiem, kas brauc samērā ātri, kuriem ir pieredze un pietiekoši platas riepas, brauktuvi šai vietā izmantot būtu saprātīgāk. Varbūt ir vēl kādi apstākļi par vai pret labu ietvei vai brauktuvei, tad nu katrs arī izvērtē.

Jautājums - kā tur ir pēc CSN. Teiksim, ja ir nepārtraukta līnija, tad velo drīkst apdzīt, šķērsojot nepārtraukto līniju, ja velo (vai traktors, vai kas cits) brauc ar ātrumu <=30km/h. Vai kaut ko tamlīdzīgu nevarētu attiecināt arī uz joslas ķieģeļa zīmi? Un vai tiešām būs policists, kurš sodīs autobraucēju par to, ka viņš uz brīdi iebrauca sliežu joslā, lai apsteigtu velo ar normālu intervālu?

Un galu galā, katrs pats ir gudrs un var izvērtēt, kur pašam ir drošāk.
Jā, ir gudrs, taču izglītošanas kampaņas, kas palīdz pieņemt pareizu lēmumu, tik un tā ir laba lieta. Teiksim, par smēķēšanu. Un arī tas, kas notiek šeit - melnās statistikas vākšana. smile

gamma - nevajag attaisnot nemākulīgus auto vadītājus. Ja kāds brauc pa pirmo joslu un priekšā redz lēnu traktoru, bet otrā josla aizņemta, ko viņš dara? Lūk, tieši tas pats jādara arī gadījumā, ja traktora vietā ir velo. Tā māca autoskolās. Tā jābrauc eksāmenā. Citādi ir rupja kļūda un eksāmens nav nokārtots. Kāpēc gan pēc eksāmena nokārtošanas tā vairs nav jābrauc?

Last edited by averza (05.05.2015 21:42:09)

Avatar

By kaska 06.05.2015 02:16:23

Member · 886 comments
averza wrote

Jautājums - kā tur ir pēc CSN. Teiksim, ja ir nepārtraukta līnija, tad velo drīkst apdzīt, šķērsojot nepārtraukto līniju, ja velo (vai traktors, vai kas cits) brauc ar ātrumu <=30km/h. Vai kaut ko tamlīdzīgu nevarētu attiecināt arī uz joslas ķieģeļa zīmi? Un vai tiešām būs policists, kurš sodīs autobraucēju par to, ka viņš uz brīdi iebrauca sliežu joslā, lai apsteigtu velo ar normālu intervālu?

Pēc CSN nedrīkst šķērsot nepārtraukto līniju (arī ja priekšā braucošais brauc ar ātrumu zem 30 km/h). Esi nedaudz sajaucis/sapludinājis divus CSN punktus. Bet nu, nav svarīgi, tā tāda matu skaldīšana.

averza wrote

gribi teikt, ka Tu vienmēr, kad apsteidz citu velo, par to brīdini?

Nē es reti kad brīdinu. Vnk aizveru acis un ceru uz labāko big_smile Bet, ja nopietni, tad uz šīs ietves es cenšos nevienam velosipēdistam garām nelīst. Tur ir par šauru un stabi pārāk bieži. Vienīgais, pieļauju, ka apsteigšanu es veiktu braucot augšup, ja priekšā braucošais jau min tik lēni, cik es vnk fiziski nespēju big_smile Pateicoties šai tēmai es noteikti tādā gadījumā brīdināšu par sevi smile

Par tēmu runājot, šodien intensīvās satiksmes un gājēju/minēju drūzmas laikā pārbraucu VEF tiltu turpu/šurpu divas reizes, katru reizi savādākā stilā big_smile Nu jā... protams, laika ziņā abos virzienos izdevīgāk ir braukt pa brauktuvi, bet bruģis uz brauktuves virzienā uz Juglu ir vnk drausmīgs big_smile Virzienā uz Centru joslas vidū bruģis ir salīdzinoši ciešamāks.

Last edited by kaska (06.05.2015 02:30:57)


km pie km neliksi, pie Mm netiksi!

Avatar

By sursurs 06.05.2015 04:15:07

Member · 909 comments

Par balto līniju - nu nevajag jau pārspīlēt. Ja ir šķērslis, kas jāapbrauc, tai līnijai un kā vēl drīkst braukt pāri. Tāpēc jau csn rakstīts, ka lēni braucošos transportlidzekļus pat zem "apdzīt aizliegts" zīmes drīkst apdzīt - tur tak ar vienmēr ir nepārtraukta baltā līnija. Turklāt nevajag jau salīdzināt pārbraukšanu pāri ar pusriteni, lai apdzītu velo un nagļakā braukšanu pa slidēm, jo "visi lohi te priekšā stāv propkā, bet es gribu ātri!" Tam auto Šoferim, kuram, par droša intervāla ievērošanu apdzenot velo (protams, ikurāt neradot citas bīstamas sistuācijas apdzīšanas procesā - piemēram, neskrienot vrsū trambulim), būs sods uzlikts, pati esmu gatava iet palīdzēt rakstīt visādus iesniegumus policijā! smile


velo 4ever

Avatar

By Mihails 09.05.2015 22:52:05

Member · 341 comments
kaska wrote

Ja iesniegšu kompānijai un/vai policijai video no mana skatu punkta... Vai kāds kaut ko iesāks? Kā tas ir LV?

Var gan pārvadātājam, gan Valsts policijai sūtīt. Pats esmu vairākkārt to darījis. Pārvadātājam principā nav pienākuma ne izskatīt šo sūdzību, ne atbildēt. "Rīgas satiksme" izskata, diemžēl ne vienmēr objektīvi, taču var atņemt prēmiju, kas ir daudz lielāka par iespējamo policijas sodu. Pēc radinieka, kurš strādā RS, vārdiem, sūdzības gadījumā var atņemt prēmiju pat bez video. Valsts policija, ja atrod, par ko sodīt, soda praktiski vienmēr.

Avatar

By blieztunmaukt 15.05.2015 06:13:14

Member+ · 1,548 comments
wrongway wrote
klacis wrote

aprīkojums tāds, lai brauktu pa ielu.

Kāds tad ir vajadzīgais aprīkojums, lai brauktu pa ielu?

imnsho, vef tilta bruģim - fs