Turpmāk velosipēdisti pa ietvi varēs braukt tikai izņēmuma gadījumos

Avatar

By buzic 65 28.04.2015 13:16:42

Member · 1,159 comments
321 wrote

Neciešu velobraucējus uz gājēju celiņiem

Un ar ko Tu atšķiries no autobraucējiem, kuri necieš Tevi uz brauktuves?

Avatar

By Mihails 28.04.2015 13:44:50

Member · 341 comments
novērotājs wrote

Un kā tur tajās valstīs ar veloceļiem/velojoslām un gala beigās - ar iespēju normāli, nepakļaujot sevi dzīvības briesmām braukt pa ielas braucamo daļu?

Neesmu dzirdējis, ka ASV, Kanādā, Lielbritānijā, Īrijā, Beļģijā, Itālijā, Spānijā, Ukrainā utt. uz visām maģistrālajām ielām būtu veloceļi. Taču pa ietvēm tur braukt aizliegts.

novērotājs wrote

Gribēšu redzēt to jautrību, ja visi velobraucēji (arī tie, kas ripo ar ātrumu pārsvarā ne lielāku par 15 km/h) pārcelsies uz ielu, teiksim, Barona un Čaka ielās vai Ulmaņa gatvē... Autovadītāji jau nākamajā nedēļā būs ar plakātiem pie MK. smile

Tas taču ir pozitīvais moments - varbūt beidzot sāks domāt par to, ka Rīgā vajadzīga veloinfrastruktūra. smile

Avatar

By buzic 65 28.04.2015 14:11:50

Member · 1,159 comments
Mihails wrote

Neesmu dzirdējis, ka ASV, Kanādā, Lielbritānijā, Īrijā, Beļģijā, Itālijā, Spānijā, Ukrainā utt. uz visām maģistrālajām ielām būtu veloceļi. Taču pa ietvēm tur braukt aizliegts.

Un kā ir ar tik jūsmīgi piesauktajām Nīderlandi un Dāniju? Abās no šīm zemēm esmu braucis arī pa ietvi. Sodīts netiku. Varbūt aiz nezināšanas esmu pārkāpis likumu?

Avatar

By 321 28.04.2015 14:28:07

Member · 6,352 comments

buzic 65 itves ir daudz šaurākas par šosejām

Avatar

By buzic 65 28.04.2015 14:42:13

Member · 1,159 comments
321 wrote

buzic 65 itves ir daudz šaurākas par šosejām

Man nav problēmu ar vestibulāro aparātu, spēju nobraukt visai taisni, šosejas platums man nav nepieciešams.
Bet Tu pamēģini Mihaila uzskaitītajās zemēs (izņemot Ukrainu) ar velo parādīties uz šosejām smile

Avatar

By 321 28.04.2015 14:52:41

Member · 6,352 comments

Kamon. Pa ietvi gājēji parvietojās visādos virzienos pa diognālēm un zigzagā. Pa šoseju auto var braukt tikai pa labo pusi.

Avatar

By viechuss 28.04.2015 15:20:30

Member · 255 comments
321 wrote

Kamon. Pa ietvi gājēji parvietojās visādos virzienos pa diognālēm un zigzagā. Pa šoseju auto var braukt tikai pa labo pusi.

[youtube]vU3VftcMCQ4[/youtube]


smile)


EDIT:
Un liekam jaunu bildi iekšā:
http://www.delfi.lv/auto/zinas/jaunie-n … d=45897975

Last edited by viechuss (28.04.2015 15:56:33)


Pedāļminējs Lite

Avatar

By kachinjsh 28.04.2015 16:39:51

Member · 72 comments

Par Piedrujas ielu:

klacis wrote

Blakus ir plats trotuārs ar dažām nobrauktuvēm, pa kurieni braucot es moš zaudēju kādu minūti. Es atdodu šo minūti pret veseliem kauliem. Un ar tiem retajiem cilvēkiem es sadzīvoju gluži normāli.

Tieši mans maršruts. Ja izlasa tieši to noteikumu punktu, tad gadījumos, kad satiksme pēc braucēja ieskatiem ir nedroša (smago sastrēgumi, bedres, akas un akas zem milzu peļķēm), viss paliek pa vecam - braucam pa ietvi, netraucējot gājējus.

Last edited by kachinjsh (28.04.2015 16:40:24)


Cilvēkam vajag singlspīdu.

Avatar

By gaga 28.04.2015 16:49:17

Member+ · 2,160 comments

Par sastrēgumiem runājot, tajos auto sastājas pietiekoši tuvu brauktuves malai, lai nevarētu normāli pabraukt garām, sanāk vai nu pa vidu jābrauc kas galīgi nav ok, vai arī jārāpjās uz trotuāra. Labāk jau būtu ja tomēr būtu vieta uz brauktuves pa kuru nesāpīgi pārvietoties

Avatar

By ZIB 28.04.2015 17:42:52

Member · 273 comments
gaga wrote

Par sastrēgumiem runājot, tajos auto sastājas pietiekoši tuvu brauktuves malai, lai nevarētu normāli pabraukt garām, sanāk vai nu pa vidu jābrauc kas galīgi nav ok, vai arī jārāpjās uz trotuāra. Labāk jau būtu ja tomēr būtu vieta uz brauktuves pa kuru nesāpīgi pārvietoties

Braucu pa vidu, jo pa labo pusi, auto nevar apbraukt (ļoti daudzos gadījumos)

Avatar

By novērotājs 28.04.2015 17:46:28

Member+ · 1,913 comments

Ja CSDD tik ļoti noraizējusies par gājēju drošību, tad būtu īstais laiks pieņemt noteikumu, ka gājēji nedrīkst atrasties uz veloceļa (izņemot tā šķērsojuma vietas), ja tam blakus atrodas ietve. Nav neviena loģiska iemesla, kāpēc viņi lai tur šādā gadījumā atrastos, bet risku viņiem tas rada reālu. Un attieksmei pret bradāšanu pa veloceļu vajadzētu būt tikpat nopietnai kā attieksmei pret pastaigām pa ielas braucamo daļu.

Varbūt rītdienas diskusijā varat likt to viņiem priekšā?

Avatar

By buzic 65 28.04.2015 17:50:41

Member · 1,159 comments
321 wrote

Kamon. Pa ietvi gājēji parvietojās visādos virzienos pa diognālēm un zigzagā. Pa šoseju auto var braukt tikai pa labo pusi.

Vai Tu esi bijis Alpos? Zin, tur sabrauc ļaudis no malu malām, piekabina pie smagiem zābakiem kompozītmateriāla dēļus ar nedaudz uzlocītiem galiem, sakāpj gondolās un dodās kalnu virsotnēs. Un tad pa mazāk vai pat ļoti stāvām nogāzēm kā spietojošas bites visādos virzienos krustu šķērsu pa diagonālēm un zigzagā laižas no kalna lejā. Un, zin, apbrīnojamā kārtā starpgadījumi vai negadījumi notiek pavisam reti - darbojas gaužām vienkāršs noteikums - par drošību atbildīgs ir tas, kurš atrodas aizmugurē, un par starpgadījumiem, patiešām, var nākties visai nopietni atbildēt. Un vakarā šie ļaudis nemetās internetā rakstīt naidīgus komentārus par to, cik apgrūtinoša ir pārējo ļaužu klātbūtne uz kalna. Nākamajā rītā visi smaidīgi atkal dodas iekarot virsotnes un nogāzes. smile

Avatar

By makaroni 29.04.2015 01:35:45

Member · 921 comments

Kopumā man liekas ideja nav slikta, bet kārtējo reizi vilšanos rada izpildījums.
Gan punktā iekļautās detaļas, gan atrunu un skaidrojumu trūkums.

Piemēram - izmaiņas velosipēdam uzliek atbildību rūpīgāk pašam plānot maršrutu, izvērtēt ceļa drošību, tajā pat laikā, pieņemot, ka viņš nav spējīgs novērtēt, kur iederētos sabiedriskā transporta joslā, bet kur traucētu, vai apdraudētu sevi un citus.

Arī situācija par trotuāriem, ka aizliegts, bet it kā drīkst, tikai radīs kaudzi problēmu. Tādā gadījumā vajadzēja uzskaitīt atbilstošus bīstamos faktorus - joslu platumu, skaitu, uz ceļa atļautā transporta svaru, ātrumu trasē, satiksmes regulēšanas veidu krustojumos, minēt velosipēda ātrumu uz trotuāra utt. Galu galā tie ir noteikumi, kam ir juridisks spēks un kuri var novest pie nopietnas atbildības iestāšanās, nevis tikai kaut kādas vispārinātas rekomendācijas.
Pieņemu, ka nekas no tā nav, jo nekas tāds nemaz nav pētīts un nevienam CSDD nav sajēga, kā tas dzīvē būs - vienkārši bija ideja, aizliegt uz trotuāriem un viss.

Pretējā gadījumā, kāds saspiedies gājējs man izdauzīs seju sava prieka pēc un pēc tam stāstīs, k;a es viņam pats uzskrēju virsū un kā tikai neapdraudēju un tad nekāds "slikts asfalts" manu taisnību nepierādīs.

Avatar

By sursurs 29.04.2015 08:25:58

Member · 911 comments

-> makaroni tieši pretēji - šobrīd velo ir iespēja pašam visu izlemt, kas ir ļoti pozitīvi. Nevis tgd rakstīt, ka pie tāda auto ātruma braukt tur, pie šitāda citur, pie tāda un tāda joslu platuma utt. sviesti. Ko tgd velo vajadzētu pirms braukšanas vēl izmērīt joslu platumus? Varbūt piedāvā, ka velo tgd vajadzētu pirms braukšanas pastāvēt un paskaitīt auto skaitu minūtē, lai noteiktu kaut kādu satiksmes intensitāti, pie kuras pa ietvi drīkst / nedrīkst braukt? big_smile A pret idiotiem, kuri piepeši var izdomāt uzbrukt un sadauzīt Tev seju, tāpat nevari būt pasargāts, lai vai kas būtu ierakstīts noteikumos.

Last edited by sursurs (29.04.2015 08:27:02)


velo 4ever

Avatar

By Brakkis 29.04.2015 13:20:13

Member+ · 958 comments
buzic 65 wrote

...

Piekrītu! No manas ģimenes esmu vienīgais, kurš brauc pa ielu. Sieva, uzzinot, ka turpmāk būs jābrauc pa ielu, teica, ka tad jau atkal būs jāpārsēžas pie auto stūres! smile Un viņa ir akurāt to braucēju grupā, kura pa ietvi brauc ap 12 km/h, pilnībā respektējot gājējus. To, ka pa ielu viņa nebrauks, zinu pilnīgi droši...

Ar piekrītu!
Tas pats būs arī ar manu sievu.
Bet valstij jau toieši to arī vajag! Lai cilvēki pērk mašīnas, degvielu un slimo!

Last edited by Brakkis (29.04.2015 13:20:51)


"Sēlijas pērle 2017" 19.08.2017
Livelo-team.lv
MCBG.lv

Avatar

By 321 29.04.2015 13:27:05

Member · 6,352 comments

Valsts toč nav forša jo tulīt atkal palielinās akcīzi alkoholam! big_smile

Avatar

By viechuss 29.04.2015 13:27:19

Member · 255 comments
Brakkis wrote

Bet valstij jau toieši to arī vajag! Lai cilvēki pērk mašīnas, degvielu un slimo!

Muļķības! Ja Tu slimo, Tu nemaksā nodokļus... un valstij vēl var nākties kaut kādus mediciniskos izdevumus segt. smile

Bet, ja jokus pie malas noliek, tad labākais, drošvien, ko var darīt... ir gaidīt un cerēt, ka kaut kas vēl varētu mainīties. Galu galā, ir apstiprināts projekts, bet vēl taču stājies spēkā nav...
Var mēģināt vākt kaut kādas balsis, bļaut un sūdzēties, bet īsti neticas, ka tas ko varētu mainīt... sad


Pedāļminējs Lite

Avatar

By 321 29.04.2015 13:28:55

Member · 6,352 comments

Ja pa šoseju brauks vairāk velobraucēji autovaditājiem nāksies braukt lenāk un uzmanīgāk...

Avatar

By NilsS 29.04.2015 13:47:36

Member · 775 comments
321 wrote

Ja pa šoseju brauks vairāk velobraucēji autovaditājiem nāksies braukt lenāk un uzmanīgāk...

Vai arī vairāk tiks notriekti/savainoti/nonāvēti riteņbraucēji.
Jo ceļš uz elli tak bruģēts ar labiem nodomiem....
Labs piemērs atjaunotais Tīnūžu-Kokneses ceļš, uz kura  miruši ( ja pareizi atceros )  jau pieci cikvēki sad(((
Uz vecā,  grumbainā piķa no 2010-13 gadam nenomira NEVIENS!!!

Last edited by NilsS (29.04.2015 13:47:57)

Avatar

By 321 29.04.2015 13:49:35

Member · 6,352 comments

Tur blakus ir ietve? Tagad javalkā atstarojošas vestes tas gan ir ok

Avatar

By sursurs 29.04.2015 13:50:32

Member · 911 comments
NilsS wrote
321 wrote

Ja pa šoseju brauks vairāk velobraucēji autovaditājiem nāksies braukt lenāk un uzmanīgāk...

Vai arī vairāk tiks notriekti/savainoti/nonāvēti riteņbraucēji.
Jo ceļš uz elli tak bruģēts ar labiem nodomiem....
Labs piemērs atjaunotais Tīnūžu-Kokneses ceļš, uz kura  miruši ( ja pareizi atceros )  jau pieci cikvēki sad(((
Uz vecā,  grumbainā piķa no 2010-13 gadam nenomira NEVIENS!!!

Par to šoseju 100% pievienojos. Pie tam nesaprotu, kāpēc tur neuztisīaj kādas kaut drusku platākas afatētās nomales. Ar velo tgd vienalga - Dauagvpils šoseja vai šī - abos gad. jābrauc bezmaz fūrēm zem riteņiem hmm


velo 4ever

Avatar

By buzic 65 29.04.2015 14:04:22

Member · 1,159 comments
321 wrote

Ja pa šoseju brauks vairāk velobraucēji autovaditājiem nāksies braukt lenāk un uzmanīgāk...

Žēl, ka Tev nav kāds 12 gadīgs bērns. Tad viņš varētu nokārtot velosipēdista tiesības un Tu viņu mierīgu sirdi varētu nolikt uz "šosejas" - lai viņš audzina autovadītājus braukt lēnāk!

Avatar

By gaga 29.04.2015 14:07:44

Member+ · 2,160 comments

uz Tīnūžu-Kokneses ceļa jau visi nēsājās kā nenormāli piektdienās, svētdienās, tāda lieta kā ātruma ierobežojumi tur nepastāv, apdzen divās rindās u.c. brīnumi redzēti

Avatar

By NilsS 29.04.2015 14:16:42

Member · 775 comments

Ojaaaa, visjautrāk tur ir kad fūre dzen fūri,  abas nāk virsū un tad uzrodas kāds aizmugurē. Un Tu brauc uz 25mm riepiņām,  ar kurām mūkot malā var visādi būt.
Parastie psihi apdzenot arī ir izdomas pilni.
Bet asfalts labs un man tas sanāk pa ceļam uz laukiem.. ..lielākoties pie omītes  gribas ierasties vienā gabalā,  tāpēc esmu pateicīgs arī par pusmetra joslu aiz līnijas.
Puikam, kāreiz, ir 12 un viņš jau otro gadu grib pierunāt lai braucam kopā. Tas ir 38km,  no kuriem pusi sastāda jau minētā Nāves Štrāse.
Otrā puse aizliedza un es viņu saprotu.
Pēdējā ideja ir startēt vasarā ap 05 no rīta, tad galvā sistie vēl guļ.
PS radarus tur vajag ar steigu!!!

Last edited by NilsS (29.04.2015 14:29:28)

Avatar

By buzic 65 29.04.2015 14:29:39

Member · 1,159 comments
sursurs wrote

Par to šoseju 100% pievienojos. Pie tam nesaprotu, kāpēc tur neuztisīaj kādas kaut drusku platākas afatētās nomales.

Pilnīgs marasms!! Civilizētā pasaulē uz ātrgaitas šosejām netaisa "platākas nomales" priekš velobraucējiem! Eiropā neesi mēģinājusi izlīst uz bāņa ar tekstu: "jums te pietiekami plats, trīs joslas - sabīdīsieties tuvāk, pabrauksiet lēnāk!"

Last edited by buzic 65 (29.04.2015 14:34:12)

Avatar

By buzic 65 29.04.2015 14:33:35

Member · 1,159 comments
NilsS wrote

Ojaaaa, visjautrāk tur ir kad fūre dzen fūri,  abas nāk virsū un tad uzrodas kāds aizmugurē. Un Tu brauc uz 25mm riepiņām,  ar kurām mūkot malā var visādi būt.
Parastie psihi apdzenot arī ir izdomas pilni.
Bet asfalts labs un man tas sanāk pa ceļam uz laukiem.. ..lielākoties pie omītes  gribas ierasties vienā gabalā,  tāpēc esmu pateicīgs arī par pusmetra joslu aiz līnijas.
Puikam, kāreiz, ir 12 un viņš jau otro gadu grib pierunāt lai braucam kopā. Tas ir 38km,  no kuriem pusi sastāda jau minētā Nāves Štrāse.
Otrā puse aizliedza un es viņu saprotu.
Pēdējā ideja ir startēt vasarā ap 05 no rīta, tad galvā sistie vēl guļ.
PS radarus tur vajag ar steigu!!!

Par laimi, pa šo šoseju ar velo brauc saprātīgi ļaudis, nevis bērni, omes un iereibuši pendžas. Arī es pa šo ceļu ar auto pārvietojos pārsniedzot atļauto ātrumu - ceļš labs, pārredzams un nav nekādu problēmu respektēt velobraucējus.

Avatar

By NilsS 29.04.2015 14:33:37

Member · 775 comments
buzic 65 wrote
sursurs wrote

Par to šoseju 100% pievienojos. Pie tam nesaprotu, kāpēc tur neuztisīaj kādas kaut drusku platākas afatētās nomales.

Pilnīgs marasms!! Civilizētā pasaulē uz ātrgaitas šosejām netaisa "platākas nomales" priekš velobraucējiem! Uz Eiropā neesi mēģinājusi izlīst uz bāņa ar tekstu: "jums te pietiekami plats, trīs joslas - sabīdīsieties tuvāk, pabrauksiet lēnāk!"

Normāli būtu tur izbūvēt vēl vienu papildus ceļu gājējiem/velosipēdistiem,  taču pie mums tā nedara,  līdz ar to sapņu maksimums ir tāda josla kā uz via Baltica