Sadursme ar auto - kā risināt?
"Turklāt autovadītājai būs regress no OCTA apdrošinātāja, kā arī draud tiesību atņemšana."
kas ir regres no OCTA? kādā sakarā?
By DZ 25.02.2015 22:22:07
Member · 3,501 commentsAvārijā iesaistītos transportlīdzekļus var pārvietot ne tikai konstatējot to stāvokli, bet pats galvenais SAŅEMOT POLICIJAS APSTIPRINĀJUMU.
Lielākais serviss Jelgavā - www.activsport.lv
By Helminth 26.02.2015 00:47:04
Member+ · 491 commentsMan bija tā, ka man vienreiz mašīna uzskrēja virsū griežot pagalmā iekšā, es krītot nokritu taisni aizmugurē ceļu policijas mašīnai, tāpēc man izpalika policijas gaidīšana.
Policija paskaidroja vadītājam, ka viņš bija vainīgs, tāpēc piedāvāja, lai mēs vienkārši sarunājam savā starpā - varbūt man uz vietas var segt izmaksas un miers mājās kaut kā tā. Apskatot manu samīcīto velo un sākot runāt par izmaksām vadītājs, saprata ka labāk to kārtot ar apdrošināšanu un menti sāka rakstīt protokolu. Kamēr runājām menti izsauca ātros. Sēžot ātro mašīnā aizpildīju paskaidrojumu policijai par to kas notika. Policija safotogrāfēja notikuma vietu un velo. Tālāk mani aizveda uz slimnīcu un vairāk ar policiju neko nerunāju. Nākamajā dienā aizstaigāju uz policiju. Tur teica, ka tiklīdz ir cietis cilvēks negadījumā (kaut vai nobrāzta roka) ierosina kriminālo procesu. Aizstaigāju pie detektīva, kas to izmeklē. Viņš man pastāstīja, ka ja vien tev nav kāja norauta bez maz vai tur kriminālā lieta nespīd. Es varot ierosināt, viņš teica, bet tur nekas nesanāks, jo man ir tikai viegli nobrāzumi (es pašļūcu pa asfaltu uz krītot no velo uz 35km/h). Ja ierosina lietu, tad jāiet pie medicīnas eksperta un viņš novērtē tavus miesas bojājumus. Policists stāstīja, ka tādas lietas ļoti reti izdodas un pie maniem miesas bojājumiem nereāli. Tad es parakstīju kaut kādu papīru, ka neierosinu nekādas apsūdzības vai kas tāds un lai to lietu slēdz kaut kas tamlīdzīgs. Tad to lietu attiecīgi aizfutbolēja uz ceļu policiju. No policijas es noskaidroju auto vadītāja apdrošināšanas firmu un laikam apdrošināšanas numuru un vārdu uzvārdu. Tad ar tiem datiem devos uz attiecīgo apdrošināšanu. Tur aizpildīju pieteikumu, lai man sedz slimnīcas izdevumus un plāksterus un ziedi ko aptiekā iepirku un velosipēda remontu. Pēc kādām dienām man zvanīja no apdrošināšanas un ar mani satikās apdrošināšanas eksperts, kurš novērtēja velo bojājumus - visu safotogrāfēja, sarakstīja izmaksas cik kas maksātu, lai salabotu (ar cenām bija vienkārši, jo riteni pie paziņām velo servisā rādīju un viņi varēja uzreiz nokonsultēt par cenām). Un tad atlika vienīgi gaidīt ceļu policijas vērtējumu - kurš nu vainīgs es vai vadītājs. Un tad pēc pāris nedēļām vienu dienu man kontā iebira pāris simti Ls velo remontam un ārstniecības izmaksām.
Tā lūk, cerams noderēs kādam mans dzejojums... Tad nu īsumā teikšu, ka laikam vispirms jāaizstaigā uz menteni, lai ātrāk aizslēdz to kriminālo lietu un lai tu dabūtu vadītāja datus (tālruni vai ko tādu tev nedos, jo nedrīskt viņi tādu info dot, tikai tik daudz lai apdrošinašānā viņi varētu viņu identificēt) un apdrošināšanas firmu. Tad ej uz apdrošināšanas firmu un tur tev visu izskaidros. Ja tev tur ir ritenim kaut kādi bojājumi, tad nelabo kamēr nav tev viņš safotogrāfēts no apdrošināšanas eksperta puses. Un tad tik atliek gaidīt naudiņu
By peteris 26.02.2015 10:14:14
Member · 520 commentsNezinu kā ar velosipēdistiem, bet apdrošinātāji diezgan žmiedzas uz izmaksām. Piemēram, ar saplēstu motobraucēju ekipējumu sūta pie šuvēja, atsakās mainīt ķiveres, ja tām ir redzami bojājumi, bet "kopē vēl turas", pēcgarantijas automašīnām oriģinālo detaļu vietā liek ķīnā ražotās, tāpēc, ja iespējams, labāk ar vainīgo vienoties turpat notikuma vietā un doties tālāk pēc plāksteriem ar naudu kabatā.
Starp citu, mazs ieteikums: policija notikuma vietā mēdz stāstīt visādus brīnumus, ja jums šķiet, ka neesat vainīgi, bet policists apgalvo pretējo, sakiet, lai raksta visus papīrus un cīnieties tālāk.
Pašam divas reizes ir tā sanācis Šķiet, viņi grib, lai par visu vienojās uzreiz/raksta saskaņoto (uz velo neattiecās) un nekavē viņu laiku.
By jurisf 26.02.2015 14:56:01
Member · 946 commentsPie divu auto avārijas saskaņotais visiem ir izdevīgi. Arī vainīgajam, jo nav soda. Ja vēl kādam līdzi, un domstarpību nav, tad arī baigā laika ekonomija.
By sursurs 26.02.2015 21:46:33
Member · 905 commentsIesaku sarunāt kādu zinātāju pirms tiem apdrošināšanav velo ekspertiem ko rādīt.
Man ar Baltu ar tādā situācijā gāja smagi. Beigu beigās jau piekrita, bet grūti gāja - velo dakša bija saliekta (nu man ir cietā dakša, kas bija sadzīta taisna - un nekādi neizdevās ieskaidrot tam ekspertam, ka vertikālai taisnai tai dakšai nav jābūt).. Tad vēl ieraudzīja aprūsējušus dubleķus (no pretslīdes materiāla, ko mums ziemās nežēlo ) un uzreiz sāka brēkt, ka tas velo necik nemaksā, utt.
velo 4ever
By DZ 26.02.2015 22:46:59
Member · 3,501 commentsLinda, nav svarīgi ekspertam ko skaidrot, aizved uz veloveikalu, tur veiks neatkarīgu ekspertīzi un apdrošinātājam nekas cits neatliks kā atmaksāt atlīdzību. Ja joprojām spirinās un atlīdzības summa ir laika vērta, tad var vērsties tiesā.
Lielākais serviss Jelgavā - www.activsport.lv
By ktn 27.02.2015 01:40:58
Member+ · 1,642 commentsStāstā kaut kas neliekas kopā.
Cik var noprast, starp cietušo un autovadītāju ir bijusi komunikācija, kuras rezultāts ir autovadītājas atteikšanās kompensēt, piemitinot, ka viņa pati nevarot naktīs gulēt un jūtas kā cietusī? Jeb tas bija tā, ka autovadītāja uzreiz negadījuma brīdī paziņoja, ka viņa naktīs neguļ un [tāpēc] neko nekompensēs?
Cietušajai cēla vēlme likt saprast, ka neskatīšanās uz veloceliņu maksā dārgi un ka jāuzņemas atbildība? Rodas iespaids, ka autovadītāja nemaz tāda neatbildīga nav – izsauca ātros, policiju, aizvāca savu autiņu ne jau aiz sava prāta, bet lai netraucētu citiem pārvietoties, un galu galā prasīja, kā palīdzēt cietušajai. Apjukusi – jā, bet ne bezatbildīga. Cilvēki ikdienā ar auto pārvietojas, lai veiktu darbus, nevis juridiski korekti noformētu CSNg, kas varbūt atgadās pirmo reizi dzīvē.
Tik tā, pārdomām. Nereti cietušajiem uzrodas tāda kā iedzīvošanās kāre (fakts). Ceru, ka šis nav gadījums, kad patiesā vēlme ir apzināt, ko var izspiest no situācijas. Neslēpšu, man tas "īsti nezinu, ko darīt" izskatās tāda mazliet maskēšanās.
Man ir ieteikums no otras puses – ja esat kļuvis par CSNg izraisītāju (ikvienam tā var gadīties) un nespējat saprātīgi vienoties ar cietušo(-ajiem), izvēlaties likumdošanā paredzēto ceļu un/vai vienošanos uzticama jurista vadībā.
Last edited by ktn (27.02.2015 01:47:40)
Coffee & Racing. Adventures, too.
By Dzinja 27.02.2015 08:56:01
Member · 131 commentsStāstā kaut kas neliekas kopā.
Cik var noprast, starp cietušo un autovadītāju ir bijusi komunikācija, kuras rezultāts ir autovadītājas atteikšanās kompensēt, piemitinot, ka viņa pati nevarot naktīs gulēt un jūtas kā cietusī? Jeb tas bija tā, ka autovadītāja uzreiz negadījuma brīdī paziņoja, ka viņa naktīs neguļ un [tāpēc] neko nekompensēs?
Autovadītāja naktīs slikti guļ, kas attiecīgi izraisīja neuzmanību un tādēļ notika negadījums.
By zazi 27.02.2015 10:33:43
Member · 12 commentsZiņoju, ka gadījums vismaz man veiksmīgi beidzies - pēc viesošanās policijā ar cilvēkiem notiek brīnumainas lietas un viņi maina attieksmi (acīm redzot policija smagi strādā, lai samazinātu sev darba apjomu). Vadītāja pati man piezvanīja un sedza aptuvenos zaudējumus par summu, kuru policijas leitnante-inspektore uzzinājusi nosauca par adekvātu
sapratu, ka ar apdrošinātājiem man būtu grūti gājis, jo policijā teica, ka vajagot čekus - kompim čeks ir? nav. restaurētam krievu Salut, kurš dāvināts - čeks ir? nav.
tāpēc esmu visai apmierināta, ka vadītāja nolēma pasaudzēt savu BM klasi. kas viņu vēl motivēja, es īsti tā arī nesaprotu. jo kā pieredzējušie saka - tāds kriminālprocess tiekot izbeigts līdzko sācies.
tagad vadītājai tikai atliks skaidrot, kāpēc policiju neizsauca. bet ne jau man viņa to skaidros.
liels paldies visiem, kas dalījās ar savu pieredzi/zināšanām. pirmo reizi gāju cauri šādam procesam. tagad jau esmu gudrāka.
By buzic 65 27.02.2015 10:48:49
Member · 1,159 commentsmācība visiem, ka cilvēka vārdiem nevar ticēt ("izsaucu ātros un policiju"). man jau no paša sākuma bija aizdomas, ka nekāda policija netika izsaukta. bet autovadītāja īsti gudra nav, ja nezin, ka ātrie šādos gadījumos neizbēgami ziņo policijai.
By mandersons 27.02.2015 10:55:41
Member · 21 commentsvai nav tā, ka zaudēt BM klasi tomēr nav lētāk nekā atlidzināt šādus zaudējumus?
By averza 27.02.2015 10:58:10
Member++ · 5,039 commentsTātad iznāk, ka visur un vienmēr visām mantām, kas ir līdzi, virsū vai starp kājām, ir jābūt pirktām veikalā?
By zazi 27.02.2015 10:59:13
Member · 12 commentsJā, to gan es skaidri atceros, ka viņa lieciniekiem, kas jautāja vai ātrie un policija ir izsaukta un vai nevajag saukt, teica, ka nevajag nevienam zvanīt, jo viņa jau visiem piezvanījusi.
Bet, ko es no šā iemācījos autovadītājas vietā - ja dod šādā gadījumā kādu kompensāciju, tad vērts pieminēt, ka tiek kompensēts ne tikai tas, ka neuzsāk kriminālprocesu, bet arī zaudējumi un piekodināt cietušo, lai apdrošinātājus neaiztiek. Jo inspektore stāstīja, ka cietušie, kad saprot, ka var no visiem galiem kompensācijas dabūt, tā arī dara. Arī man viņa iedeva visus vadītājas apdrošināšanas datus ar tekstu - ja nu es pārdomāju un tomēr arī sagribu kaut ko no apdrošinātājiem.
By gaga 27.02.2015 11:02:00
Member+ · 2,160 commentstas droši vien kāda BM klase Ja ir BM klase zem 6 tad varētu būt jau jārēķina kas izdevīgāk
By zazi 27.02.2015 11:02:41
Member · 12 commentsvai nav tā, ka zaudēt BM klasi tomēr nav lētāk nekā atlidzināt šādus zaudējumus?
Jā, es arī par to padomāju - kāda īsti ir jēga pašam segt zaudējumus? Lai cietušais iet un čakarējas ar Baltikumu.
Nu, pieļauju, ka manā gadījumā sieviete saprata, ka slikti jau būs par policijas neizsaukšanu un nolēma no manis vismaz atkratīties.
By NilsS 27.02.2015 12:05:58
Member · 775 commentsBM klasei maza nozīme. Toties krimināllieta un policija uz blondīni gan jau iedarbojās šokējoši.
Jā, prieks, ka cietušajai meitenei viss kārtībā!
Kas attiecas uz iedzīvošanos.....nu lai tie kas tā spriedelē paši paprovē panirt līdaciņā uz asfalta debiloidu dēļ!
Last edited by NilsS (27.02.2015 13:06:30)
By gaga 27.02.2015 12:27:15
Member+ · 2,160 commentsnu par BM1 sanāk tīri smuka prēmija, ja vēl ņem vērā to, ka ar to būs jādzīvo vairāki gadi tad ir ko padomāt
By buzic 65 27.02.2015 12:57:58
Member · 1,159 commentsJā, to gan es skaidri atceros, ka viņa lieciniekiem, kas jautāja vai ātrie un policija ir izsaukta un vai nevajag saukt, teica, ka nevajag nevienam zvanīt, jo viņa jau visiem piezvanījusi.
Bet, ko es no šā iemācījos autovadītājas vietā - ja dod šādā gadījumā kādu kompensāciju, tad vērts pieminēt, ka tiek kompensēts ne tikai tas, ka neuzsāk kriminālprocesu, bet arī zaudējumi un piekodināt cietušo, lai apdrošinātājus neaiztiek. Jo inspektore stāstīja, ka cietušie, kad saprot, ka var no visiem galiem kompensācijas dabūt, tā arī dara. Arī man viņa iedeva visus vadītājas apdrošināšanas datus ar tekstu - ja nu es pārdomāju un tomēr arī sagribu kaut ko no apdrošinātājiem.
Divreiz esmu vienojies uz vietas ar autovadītājiem par kompensāciju. Par otro reizi, ja godīgi, man bija skrobe, ka nemēģināju "iedzīvoties", jo traumēto plecu jutu pusgada garumā, kas pamatīgi traucēja pilnvērtīgi spēlēt basketbolu. Un prātīgi autovadītāji savstarpējas vienošanās gadījumā lūdz, lai cietušais uzraksta/paraksta papīru par kompensācijas saņemšanu un to, ka situācija ir atrisināta un vairāk pretenziju pret vainīgo negadījumā viņam nav, nevis "piekodina cietušo, lai apdrošinātājus neaiztiek"
Jauki, ka esi atrisinājusi savu situāciju un ceru, ka traumas nav nopietnas un nelaupīs velobrīvības prieku!
By zazi 27.02.2015 13:07:33
Member · 12 commentsUn prātīgi autovadītāji savstarpējas vienošanās gadījumā lūdz, lai cietušais uzraksta/paraksta papīru par kompensācijas saņemšanu un to, ka situācija ir atrisināta un vairāk pretenziju pret vainīgo negadījumā viņam nav, nevis "piekodina cietušo, lai apdrošinātājus neaiztiek"
Nu, bet vai nav tā, ka reāli tādam papīram ir jābūt notariāli apstiprinātam, lai tam būtu kāds spēks?
By NilsS 27.02.2015 13:14:30
Member · 775 commentsnu par BM1 sanāk tīri smuka prēmija, ja vēl ņem vērā to, ka ar to būs jādzīvo vairāki gadi tad ir ko padomāt
ceļā uz tik ekskluzīvu klasi soda punktu dēļ paliksi bez tiesībām ātrāk!
By buzic 65 27.02.2015 13:37:17
Member · 1,159 commentsUn prātīgi autovadītāji savstarpējas vienošanās gadījumā lūdz, lai cietušais uzraksta/paraksta papīru par kompensācijas saņemšanu un to, ka situācija ir atrisināta un vairāk pretenziju pret vainīgo negadījumā viņam nav, nevis "piekodina cietušo, lai apdrošinātājus neaiztiek"
Nu, bet vai nav tā, ka reāli tādam papīram ir jābūt notariāli apstiprinātam, lai tam būtu kāds spēks?
Neesmu jurists, bet domāju, ka arī notariāli neapstiprinātam papīram ir liels spēks. Manuprāt jurisprudencē figurē pat tas, ka arī mutiska vienošanās ir uzskatāma par vienošanos.
By ARZ 27.02.2015 13:48:51
Member · 356 commentsEj nu pēc tam pierādi, ka bijāt vienojušies mutiski
labāk nodilt nekā sarūsēt
By kaska 27.02.2015 14:48:50
Member · 886 commentsvai nav tā, ka zaudēt BM klasi tomēr nav lētāk nekā atlidzināt šādus zaudējumus?
Pēc paša acīm redzētas (ne paša pieredzētas) prakses-
Esot sākuma klasē jeb BM6, tika izraisītas divas avārijas gada laikā, kas attiecīgi noveda pie BM3. Apdrošināšanas prēmija (cena) gadā pieauga no ~Ls 160 uz ~Ls 520. Un ņem vērā, ka tās ir "ilgtermiņa" ciešanas, kā arī BM klase aug lēnāk nekā krīt:
km pie km neliksi, pie Mm netiksi!
By gaga 27.02.2015 15:32:18
Member+ · 2,160 commentspēc tabulas sanāk, ka izdevīgāk gada laikā uztaisīt divas avārijas nekā katru gadu pa vienai
By buzic 65 27.02.2015 15:36:47
Member · 1,159 commentsEj nu pēc tam pierādi, ka bijāt vienojušies mutiski
Nelecies! Nav jau visi tik skoloti kā Tu!!
Paldies, ka iedevi man nozaudēto A. tel.nr.! Šodien tiku pie labiem ratiem!
By Eduards 27.02.2015 15:38:27
Member# · 2,686 commentsIdeāli būtu vēl viena tabuliņa, kas attēlo prēmiju (cenas) pieaugumu no klases uz klasi.
By kašķis 25.02.2015 19:50:39
Member · 1,210 comments